Sukkanauhan heitto (yhdistetty)


Bessie

Recommended Posts

Tästä oli jo jotain keskustelua aiemmin, mutta sieltä ei vastausta löytynyt...

Kun viikko sitten ystävien häissä sulhanen onnistui nappaamaan sukkanauhan, ja täytyyhän se kiertoon laittaa. Alukuperäinen tarkoitus ei ollut sukkanauhaa ollenkaan heittää, koska hameeni on suht kapea eikä sen alle kukaan mahdu möyrimään, ja muutenkin olen tällainen hapannaama, jonka intiimejä paikkoja ei mummojen ja kummien edessä lähdetä kaivelemaan. No, nyt kun meillä tuo hieno sukkanauha kumminkin on niin hauskahan se olisi laittaa kiertoon.

Mutta siis ongelmaan! Onko jollain ehdottaa jotain vaihtoehtoista tapaa aloittaa k.o. ohjelmanumeo kuin se perinteinen hameen alle meno? Onko joissain häissä sukkanauha taiottu esiin jollain muulla tapaa?

Aiemmin täällä pyörineessä keskustelussa ehdotettiin esim. sukkanauhan heittoa kuohuviinipullon kaulan ympäri, mutta kun se ei ratkaisisi sitä todellista ongelmaa - millä se sukkanauha oikein saadaan esiin!

Link to comment
Share on other sites

Enpä ole ennen tuota tuumannut, mutta nyt aamuaivot liikkeelle ;) Eli minkälainen juhlapaikkanne on? Onko teidän mahdollista käydä "näyttävästi kahdenkesken poistamassa" se sukkanauha? Eli livahtaa kahdestaan jonnekin nurkan taa ja tulla sitten (vähän hengästyneinä) sieltä sen sukkanauhan kera pois?

Nyt ei kyllä aamuaivot toimi tän enempää, muut ideoikoon lisää ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä homma meni niin, että sulhasen silmille laitettiin huivi ja näin hänen sitten täytyi sukkanauha hameen alta kaivella. Näin siksi, että hameosani oli kapea ja ajatuskin siitä, että hame korvissa joutuisin olemaan, kauhistutti (!) ja tämä oli oikein hyvä homma - sulho etsi sukkanauhaa käsikopelolla KAUAN ja vierailla oli hauskaa! (Eikä hameenhelma noussut liian ylös!)  ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tuittu.kurki

Olenpahan nähnyt sellaisen hääjuhlan, jossa morsiamella oli kapea ja pitkä hame. Sulhasen oli määrä saada morsmaikku niin villiin tanssiin, jotta sukkanauha heltiäisi. Tässä tosin oli kaaso käynyt hieman avittamassa, jottei loppuiltaan asti tarvinnut rockata.  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest hanilainen

Meillä tuli siipan kanssa kiistaa seuraavasta:

sukkanauha kun kaiketi  kuuluu morsiammen jalasta 'vetää pois' hampain; KUKA sen sukkanauhan sieltä hameen alta kaivaa PERINTEEN MUKAAN; SULHANEN vai BESTMAN?? :)

Itse olen saanut sen käsityksen, että sulhasen hommaa on. MUTTA armastus kun on ollut jo kertaalleen naimisissa, heidän häissään asia on ilmeisesti ollut bm:n nakki. :o

Asiaan on saatava selvyys, kertokaahan viisaammat! ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest hanilainen

Hah, mun sulhasen suvussa on tosiaan ollut tällanen vääristymä: siippa itse on ollut veljensä bm - ja 'kaivanut' sen sukkanauhan veljensä vaimon hameen alta... ::) ja vice versa; veljensä on saman tehnyt kaiketi bm:n ominaisuudessa mieheni ex-vaimolle ;D ;D

Tämä 'traditio' päättynee nyt ;) ;D

Link to comment
Share on other sites

Jestas! :o Mistähän tällainen väärinkäsitys on saanut alkunsa!  ;D

Kieroja ystäviä omaavana aattelin heti, että siinäpä on bestman keksiny nokkelan kujeen päästäkseen morsiamen helmojen alle... eikä oo sitte uskaltanu kertoo totuutta, kun homma on edenny  :P Vähän ehkä hämmästelisin, jos olisin vieraana häissä ja joku muu kuin sulhanen kuhkaisi morsiamen helmojen alla  ::)  ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest hanilainen

Tässähän on tosiaan kyse veljeksistä, jotka ovat olleet toistensa bestmaneina....

Pitääköhän tässä mietiskellä, josko siipalla on jotain intressejä veljenvaimon suhteen ;D

... ei vaan, ei todellakaan ole, sen tiedän! 8)

Ja se, että miehen veli on aikanaan kaivanut sukkanauhan mieheni ex-vaimon hamosen alta; ei voisi vähempää kiinnostaa onko intressejä ollut tai ei...! ;) ;D

Itse kyllä luulen että tässä on kyse jonkinlaisesta väärinkäsityksestä, mikä jopa kaksiin häihin on päässyt livahtamaan!!

Link to comment
Share on other sites

Guest heidijateemu

en ollut edes vielä miettinyt moista..  :-/ tuota pitää pohtia ja sitten puvun viimeisessä sovituksessa katsoa, pääsekö sinne helman alle vai käytetäänkö mekin tuota silmien sitomista..

Link to comment
Share on other sites

Kyllä minun hameeni alla vierailee ainoastaan sulhoni  :D  Ja eikös se sukkanauhan idea ole juuri se, että juuri naimisiin mennyt sulhanen heittää sukkanauhan sinkkumiehille ja sukkanauhan kiinni saanut sinkku on sitten uskomusten mukaan seuraava sulhanen. Morsiuskimpun heitossa logiikka on sama (paitsi ettei morsiamen tarvitse kaivaa kukkia hampaillaan sulhasen housuista  ;D)

Link to comment
Share on other sites

Tama on hieman aiheen vieresta, mutta meilla ei heiteta sukkanauhaa ollenkaan  :o Sulho ei halua  ;). Ma heitan sitten kimpun ja sita saavat tavoitella niin miehet kuin naisetkin. Tasta tuli mieleeni, etta sen sukkanauhan voi heittaa kimpun mukana - tarviiko sita edes jalkaan ikina laittaa? Tai voihan sulho laittaa sen omaan jalkaansa - siina voisi ola nauramista yleisolla kun sukkanauhaa ei kaivetakaan morsion hmeen alta. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä ei heitellä mitään. Sulho ei moisista heittelyistä perusta. Ja voisinhan minä toisaalta heittää silti kimpun, mutta ajattelin niin, että hommaan sellaisen pikkukimpun ja sitten hääpäivänä viedään se äidin haudalle. Se on hyvä "selitys" myös jos joku juhlissa ihmettelee, ettei ole heittelyitä. Saavat ystävät ja sukulaiset ihan itse valita, kenen häitä seuraavaksi juhlitaan ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itseasiassa sukkanauha pitäisi heittää naisille ;)

Oliko amoriineista vai mistä luin, että aiemmin naimattomat naiset yrittivät saada palaa hunnusta tai hääpuvusta, jotta pääsisivät naimisiin. Ja jotta morsiamen vaatteet eivät menisi pilalle heitettiin naisille jotain muuta -> sukkanauha... Itseasiassa kimppu on varmaan samasta syystä tullut heitettäväksi...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Niin ja eikös sekin ole perinteen mukaan ideana että se mies joka saa sukkanauhan (ja on seuraavaksi uskomusten mukaan menossa naimisiin) antaa sen tulevalle vaimolleen.. joka taas käyttää sitä omissa häissään, josta se heitetään taas uudelle miehelle, joka antaa sen vaimolleen... joka heitetään jne. jne.

Oli nimittäin jännä kun paljastu myöhemmin vasta että mun sukkanauha oli alunperin mun kaverin, joka oli saanut sen mieheltään.. joka oli napannut sen ties kenen kummin kaiman marsun koiralta (ok no ei ihan noin kaukaa  ;D) Kun mun mies oli saanut sen sukkanauhan joskus ennen mun tuntemista meidän kavereiden häissä.

Joo kyllä ei kävisi mielessä päästää bestmania hameen alle.. kun omakin mies kävi siellä eka kertaa vasta häissä  ;)

Link to comment
Share on other sites

Niin ja eikös sekin ole perinteen mukaan ideana että se mies joka saa sukkanauhan (ja on seuraavaksi uskomusten mukaan menossa naimisiin) antaa sen tulevalle vaimolleen.. joka taas käyttää sitä omissa häissään, josta se heitetään taas uudelle miehelle, joka antaa sen vaimolleen... joka heitetään jne. jne.

Tämä olisikin kiva idea. Minulla olisi nimittäin kolme sukkanauhaa valittavana. Mies kun on vuosien varrella ollut kunnon sukkanauhamagneetti.

En ikinä voisi kuvitella, että bestman menisi hameeni alle..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...