pörrö

Sri Lanka/Malediivit

1068 viestiä aiheessa

Olen katsellut sääennusteita kanssa ja sateita ja ukkosta on luvassa. Lähdetään huomenna Kuredulle. Tarttis varmaan pikkuhiljaa alkaa miettiä, mitä ottaa mukaan. Matkaliput, passin, kameran ja aurinkolasit olen kerännyt vasta pinoon.

Kurdun sivuilla

http://www.kuredu.com/community/kuredu-island-livecam.aspx

on live-camera ja olen nyt muutamana päivänä katselut sitä kautta paikallista säätä. Tänään on näyttänyt olevan aurinkoista sääennusteista huolimatta. Pari päivää tätä ennen on ollut tosi pilvistä.

OIH JA VOIH, tuo onnekas meni jo...joku 37 päivää tai siinä paikkeilla itsellä odottamista. Ollaan varattu ja maksettu jo 6 pvän sukelluspaketti noin alkuunsa sinne Vilamendhoo:lle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Aivan terminaalin ulkopuolella on kahvila ja terassi (ainakin oli vielä vuonna 2005...) ja sieltä saa alkoholiakin. Sinne ne paikalliset yrittää väkisin kaikki saapuvat turistit ohjatakin. En nyt muista enää paljonko siellä cokislasi maksoi, mutta aika huima summa se oli <_<

Kahvila/ravintola on edelleen terminaalin ulkopuolella ja sittensieltä löytyy lisäksi jätskibaari. Lisäksi oli toinen kahvila, josta sai jotakin purtavaa. Me ostettiin baarista pari cokispulloa ja pari vesipulloa kaikki yhteensä 10 dollaria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Reissu on tehty ja onnellisesti takanapäin, vaikka lentojen kanssa olikin ongelmia. no, matkanjärjestäjän kanssa on saatu sovittua ylimääräinen hotelliyö mennessä Malessa. Vesitasot eivät lentäneet enää illalla ja jouduimme järkkäämään hotellin itsellemme Malesta. Lennon vaihto seuraavaan päivään onnistui kuitenkin helposti. Kello oli saapuessamme jo kymmenen, mutta onneksi kentältä oli tilanteeseen apua saatavilla. Mennessä oli Malen kentällä teknisiä ongelmia eikä päästy heti laskeutumaan.

Ensimmäiset päivät olivat myrskyisen tuulisia, mutta eipä ollut ötököitä kiusaamassa. Saari on yksi kauneimmista paikoista, jossa olen käynyt. Paikka on aika samannäköinen kuin aiemmissa kuvissa, jotka ovat näytillä täällä. Saari tuli aika nopeasti koluttua läpi, kun se on pieni. Me oltiin saarella Sangu puolella. Sangun sininen all inclusive ranneke oikeutti kaikkien baarien käyttöön, lisäksi se sisälsi yhden Sunset risteilyn. Ruoka oli todella hyvää ja monipuolista ja henkilökohtainen tarjoilija huolehti koko ajan, että oli juotavaa. Yksi 1,5 litran vesipullo saatiin joka ilta villaan ja loput vedet juotiin baareissa laseista. Yksi pullo vettä ostettiin ainoastaan koko aikana. Sen verran tuli syötyä ja juotua, että all inclusive hinta tuli takaisin. Se kannattaa ehdottomasti ottaa.

Kävimme saarihyppelyllä ja tuli tutustuttua mm. Kommandoo saareen. Tällä reissulla olimahdollista snorklailla. Lisäksi kävimme "Muna"-purjealuksella risteilemässä. Purjeet tosin eivät olleet kuin hetken ylhäällä. Paatti pysähteli hyviin snorklauspaikkoihin ja kävimme parilla saarella. Matkalla näimme merikilpikonnia, jättimantoja ja delfiinejä. Se oli mahtava reissu. Kuredun saaren edessä oli kilppareita useamman kerran uimassa ja yhtenä päivänä delfiinjä oli nähtävänä saarelta käsin.

Lähinnä aika saarella meni uimiseen, syömiseen ja oleiluun. Netti on ilmeisesti tulossa jokaiseen kämppään, mutta ei ollut vielä käyttövalmis. En tieäd tuleeko olemaan maksullinen, ainakin näytti, että tarvitsee tunnarit. Tällä hetkellä oman koneen kanssa voi mennä Akiri baariin, josta oli ilmainen WLAN-yhteys.

Kun lähdimme pois Kuredulta, kävimme hieman tutustumassa Maleen, meillä oli muutama tunti aikaa lennon lähtöön. Lensimme Bangkokiin ja siellä kävin välillä jalkahieronnassa. Kun Bangkokin koneen piti lähteä Suomeen, niin lentokapteeni ilmoitti, että koneella ei voi lentää, siihen oli tullut hydrauliikkavuoto. Meille sanottiin, että parin tunnin päästä on tulossa toinen lento ja siinä vaiheessa annetaan lisäinfoa. Finnair antoi meille 350 bahtin voucherit, joilla saimme ostaa lounaan. Vaihtoehtoina oli neljä eri paikkaa. Oli aika ryysis, kun 350 ihmistä tuppautuu neljään pieneen baariin.

Nelisen tuntia myöhässä lopulta pääsimme Suomeen, kun lähdimme Suomeen sillä toisella koneella. Meiltä oli mennyt jatkolento Suomessa ohi, mutta meidät oli valmiiksi buukattu jo seuraavalle lennolle ja matkalaukut huolehdittiin myös samalle lennolle. Terminaalissa vielä tarkistivat lipukkeista, että laukkumme olivat varmasti kotimaanlennolle mukana. Finnair hoisi tämän tilanteen ainakin hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IHANAA...Lebbis, onko kuvia tulossa joskus...

Omaan reissuun enää 17 pvää, ei malttaisi odottaa, nyt kun olen seurannut säätä South Ari:lla niin on parantunut, toivottavasti sää suosii meitäkin...Ja voi kun näkisi kanssa delfiinejä ja mieluiten veden alla ollessa...

Lentoliput jo tulostettuna, vielä kun jaksaisi reilut pari viikkoa raataa töissä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Netti on ilmeisesti tulossa jokaiseen kämppään, mutta ei ollut vielä käyttövalmis.

Musta tää on jotenkin niiiiin turhaa! Kuka roikkuu netissä sellasessa paikassa kun Malediivit :huh: Vaikka mä olenkin netti-addikti :P niin oli ihanaa, kun ei ollut moneen viikkoon lehtiä, televisiota, nettiä eikä puhelinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Netti on ilmeisesti tulossa jokaiseen kämppään, mutta ei ollut vielä käyttövalmis.

Musta tää on jotenkin niiiiin turhaa! Kuka roikkuu netissä sellasessa paikassa kun Malediivit :huh: Vaikka mä olenkin netti-addikti :P niin oli ihanaa, kun ei ollut moneen viikkoon lehtiä, televisiota, nettiä eikä puhelinta.

Meidän oli molempien valitettavasti hoitaa muutamia työasioita, yrittäjyyden ihanuutta. Netin kautta sai myös pidettyä lapsiin yhteyttä. Yllättävän paljon siellä kuitenkin oli ihmisillä omia koneita mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
IHANAA...Lebbis, onko kuvia tulossa joskus...

Omaan reissuun enää 17 pvää, ei malttaisi odottaa, nyt kun olen seurannut säätä South Ari:lla niin on parantunut, toivottavasti sää suosii meitäkin...Ja voi kun näkisi kanssa delfiinejä ja mieluiten veden alla ollessa...

Lentoliput jo tulostettuna, vielä kun jaksaisi reilut pari viikkoa raataa töissä...

Täytyy katsoa, jos jossain vaiheessa tutustun, miten tänne saa kuvia. Kuvat on vielä purkamatta kameraltakin täysin.

Ilmat tosiaan paranivat loman loppua kohden. Aurinko paistoi kyllä koko ajan, mutta ensimmäisten päivien tuuli oli todella myrskyistä. Ei se kyllä haitannut. Parina yönä saatin sadekuuro ja silloin kun lähdettin Kuredulta. Kun päästiin vesitasoon sisälle, niin samatien ropsahti melkoinen sadekuuro.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meidän oli molempien valitettavasti hoitaa muutamia työasioita, yrittäjyyden ihanuutta. Netin kautta sai myös pidettyä lapsiin yhteyttä. Yllättävän paljon siellä kuitenkin oli ihmisillä omia koneita mukana.

Niin no joo, en mä taas osannu ajatella asiaa kun omalta kantiltani ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lebbis; mä olen alkanut laittaan kuvia Facebook:iin, kun en tänne ole harjoitellut, ett miten laitetaan, se on näppärä ja vaikka täällä yv:sti voi vaikka kutsua sinne siis nimensä ilmoittaa jos on siellä niin voi kutsua kaveriksi, tai sit siellä saa laitettua jotenkin ne näkyville siten, ett sitä omaa profiilia ei näy, mut ei mulla ainakaan siel mitään salasta ole, vaikka ihan tässä en nimeäni haluakaan julkistaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Reissu on tehty ja onnellisesti takanapäin, vaikka lentojen kanssa olikin ongelmia. no, matkanjärjestäjän kanssa on saatu sovittua ylimääräinen hotelliyö mennessä Malessa. Vesitasot eivät lentäneet enää illalla ja jouduimme järkkäämään hotellin itsellemme Malesta. Lennon vaihto seuraavaan päivään onnistui kuitenkin helposti. Kello oli saapuessamme jo kymmenen, mutta onneksi kentältä oli tilanteeseen apua saatavilla. Mennessä oli Malen kentällä teknisiä ongelmia eikä päästy heti laskeutumaan.

Ensimmäiset päivät olivat myrskyisen tuulisia, mutta eipä ollut ötököitä kiusaamassa. Saari on yksi kauneimmista paikoista, jossa olen käynyt. Paikka on aika samannäköinen kuin aiemmissa kuvissa, jotka ovat näytillä täällä. Saari tuli aika nopeasti koluttua läpi, kun se on pieni. Me oltiin saarella Sangu puolella. Sangun sininen all inclusive ranneke oikeutti kaikkien baarien käyttöön, lisäksi se sisälsi yhden Sunset risteilyn. Ruoka oli todella hyvää ja monipuolista ja henkilökohtainen tarjoilija huolehti koko ajan, että oli juotavaa. Yksi 1,5 litran vesipullo saatiin joka ilta villaan ja loput vedet juotiin baareissa laseista. Yksi pullo vettä ostettiin ainoastaan koko aikana. Sen verran tuli syötyä ja juotua, että all inclusive hinta tuli takaisin. Se kannattaa ehdottomasti ottaa.

Kävimme saarihyppelyllä ja tuli tutustuttua mm. Kommandoo saareen. Tällä reissulla olimahdollista snorklailla. Lisäksi kävimme "Muna"-purjealuksella risteilemässä. Purjeet tosin eivät olleet kuin hetken ylhäällä. Paatti pysähteli hyviin snorklauspaikkoihin ja kävimme parilla saarella. Matkalla näimme merikilpikonnia, jättimantoja ja delfiinejä. Se oli mahtava reissu. Kuredun saaren edessä oli kilppareita useamman kerran uimassa ja yhtenä päivänä delfiinjä oli nähtävänä saarelta käsin.

Lähinnä aika saarella meni uimiseen, syömiseen ja oleiluun. Netti on ilmeisesti tulossa jokaiseen kämppään, mutta ei ollut vielä käyttövalmis. En tieäd tuleeko olemaan maksullinen, ainakin näytti, että tarvitsee tunnarit. Tällä hetkellä oman koneen kanssa voi mennä Akiri baariin, josta oli ilmainen WLAN-yhteys.

Kun lähdimme pois Kuredulta, kävimme hieman tutustumassa Maleen, meillä oli muutama tunti aikaa lennon lähtöön. Lensimme Bangkokiin ja siellä kävin välillä jalkahieronnassa. Kun Bangkokin koneen piti lähteä Suomeen, niin lentokapteeni ilmoitti, että koneella ei voi lentää, siihen oli tullut hydrauliikkavuoto. Meille sanottiin, että parin tunnin päästä on tulossa toinen lento ja siinä vaiheessa annetaan lisäinfoa. Finnair antoi meille 350 bahtin voucherit, joilla saimme ostaa lounaan. Vaihtoehtoina oli neljä eri paikkaa. Oli aika ryysis, kun 350 ihmistä tuppautuu neljään pieneen baariin.

Nelisen tuntia myöhässä lopulta pääsimme Suomeen, kun lähdimme Suomeen sillä toisella koneella. Meiltä oli mennyt jatkolento Suomessa ohi, mutta meidät oli valmiiksi buukattu jo seuraavalle lennolle ja matkalaukut huolehdittiin myös samalle lennolle. Terminaalissa vielä tarkistivat lipukkeista, että laukkumme olivat varmasti kotimaanlennolle mukana. Finnair hoisi tämän tilanteen ainakin hyvin.

Kuullostaa aivan ihanalta!! Saako kysyä että miten kauan olitte ja miten paljon n. suunnilleen meni rahaa, siis tuohon all inclusiveen? Haluaisin Malediiveille itsekin, mutta pelkään että saa säästää aikas pitkään että pääsee sinne asti..

Otitteko pakettimatkan vai omatoimi?

Muokattu: , käyttäjä: piula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lebbis; mä olen alkanut laittaan kuvia Facebook:iin, kun en tänne ole harjoitellut, ett miten laitetaan, se on näppärä ja vaikka täällä yv:sti voi vaikka kutsua sinne siis nimensä ilmoittaa jos on siellä niin voi kutsua kaveriksi, tai sit siellä saa laitettua jotenkin ne näkyville siten, ett sitä omaa profiilia ei näy, mut ei mulla ainakaan siel mitään salasta ole, vaikka ihan tässä en nimeäni haluakaan julkistaa...

Mulla ei ole facebookissa profiilia, en ole ihan nuori eivätkä tuttuni käytä facebookia, sitä paitsi meidän nuorisoa ei oikein innosta, että äiti pomppisi heidän areenoillaan. ´Facebook sinänsä kyllä on tuttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Reissu on tehty ja onnellisesti takanapäin, vaikka lentojen kanssa olikin ongelmia. no, matkanjärjestäjän kanssa on saatu sovittua ylimääräinen hotelliyö mennessä Malessa. Vesitasot eivät lentäneet enää illalla ja jouduimme järkkäämään hotellin itsellemme Malesta. Lennon vaihto seuraavaan päivään onnistui kuitenkin helposti. Kello oli saapuessamme jo kymmenen, mutta onneksi kentältä oli tilanteeseen apua saatavilla. Mennessä oli Malen kentällä teknisiä ongelmia eikä päästy heti laskeutumaan.

Ensimmäiset päivät olivat myrskyisen tuulisia, mutta eipä ollut ötököitä kiusaamassa. Saari on yksi kauneimmista paikoista, jossa olen käynyt. Paikka on aika samannäköinen kuin aiemmissa kuvissa, jotka ovat näytillä täällä. Saari tuli aika nopeasti koluttua läpi, kun se on pieni. Me oltiin saarella Sangu puolella. Sangun sininen all inclusive ranneke oikeutti kaikkien baarien käyttöön, lisäksi se sisälsi yhden Sunset risteilyn. Ruoka oli todella hyvää ja monipuolista ja henkilökohtainen tarjoilija huolehti koko ajan, että oli juotavaa. Yksi 1,5 litran vesipullo saatiin joka ilta villaan ja loput vedet juotiin baareissa laseista. Yksi pullo vettä ostettiin ainoastaan koko aikana. Sen verran tuli syötyä ja juotua, että all inclusive hinta tuli takaisin. Se kannattaa ehdottomasti ottaa.

Kävimme saarihyppelyllä ja tuli tutustuttua mm. Kommandoo saareen. Tällä reissulla olimahdollista snorklailla. Lisäksi kävimme "Muna"-purjealuksella risteilemässä. Purjeet tosin eivät olleet kuin hetken ylhäällä. Paatti pysähteli hyviin snorklauspaikkoihin ja kävimme parilla saarella. Matkalla näimme merikilpikonnia, jättimantoja ja delfiinejä. Se oli mahtava reissu. Kuredun saaren edessä oli kilppareita useamman kerran uimassa ja yhtenä päivänä delfiinjä oli nähtävänä saarelta käsin.

Lähinnä aika saarella meni uimiseen, syömiseen ja oleiluun. Netti on ilmeisesti tulossa jokaiseen kämppään, mutta ei ollut vielä käyttövalmis. En tieäd tuleeko olemaan maksullinen, ainakin näytti, että tarvitsee tunnarit. Tällä hetkellä oman koneen kanssa voi mennä Akiri baariin, josta oli ilmainen WLAN-yhteys.

Kun lähdimme pois Kuredulta, kävimme hieman tutustumassa Maleen, meillä oli muutama tunti aikaa lennon lähtöön. Lensimme Bangkokiin ja siellä kävin välillä jalkahieronnassa. Kun Bangkokin koneen piti lähteä Suomeen, niin lentokapteeni ilmoitti, että koneella ei voi lentää, siihen oli tullut hydrauliikkavuoto. Meille sanottiin, että parin tunnin päästä on tulossa toinen lento ja siinä vaiheessa annetaan lisäinfoa. Finnair antoi meille 350 bahtin voucherit, joilla saimme ostaa lounaan. Vaihtoehtoina oli neljä eri paikkaa. Oli aika ryysis, kun 350 ihmistä tuppautuu neljään pieneen baariin.

Nelisen tuntia myöhässä lopulta pääsimme Suomeen, kun lähdimme Suomeen sillä toisella koneella. Meiltä oli mennyt jatkolento Suomessa ohi, mutta meidät oli valmiiksi buukattu jo seuraavalle lennolle ja matkalaukut huolehdittiin myös samalle lennolle. Terminaalissa vielä tarkistivat lipukkeista, että laukkumme olivat varmasti kotimaanlennolle mukana. Finnair hoisi tämän tilanteen ainakin hyvin.

Kuullostaa aivan ihanalta!! Saako kysyä että miten kauan olitte ja miten paljon n. suunnilleen meni rahaa, siis tuohon all inclusiveen? Haluaisin Malediiveille itsekin, mutta pelkään että saa säästää aikas pitkään että pääsee sinne asti..

Otitteko pakettimatkan vai omatoimi?

Meillä oli Tjäreborg Flex matka eli omatoimimatka (ei ollut edes paikallista matkanjärjestäjää) ja reissulla oltiin hieman reilu kaksi viikkoa. Onneksi ei olla ihan kielitaidottomia, kun päästyämme Malediiveille jouduimme hommaamaan itse hotellia yötä vastaan ja muuttamaan vesitasolennon voucherin seuraavaan päivään. Vesitasolentoja ei ollut enää päästyämme Maleen. Tästä tuli limääräistä hotellikulua 100 dollaria alussa, mutta Tjäreborg korvaa sen meille.

En muista tarkkaan, mikä oli all inclusiven lisähinta matkaan, sitä ei ole eritelty laskulla. Tilatessani matkaa kuitenkin muistan, että siihen olisi tullut n. kolme sata euroa (en ole varma hinnasta) lisää kahdelta lisättäessä all inclusive. Pelkkä vesi maksoi 5 dollaria pullolta. Meillä meni matkan aikana viiniä, olutta, paukkuja, jotka olivat aika hintavia, jos olisi ostanutsen rahalla. Ruokakin olisi ollut tosi arvokasta, jos sen käy syömässä laskun päälle. Meillä meni rahaa hieman yli 500 dollaria, summa koostui parista retkestä ja molemmat käytiin kerran hieronnassa, jotain pientä osteltiin kaupasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla ei ole facebookissa profiilia, en ole ihan nuori eivätkä tuttuni käytä facebookia, sitä paitsi meidän nuorisoa ei oikein innosta, että äiti pomppisi heidän areenoillaan. ´Facebook sinänsä kyllä on tuttu.

Ihminen ei ikinä ole liian vanha mihinkään :flirt: En minäkään itseäni ihan enää kovin nuoreksi laske...

No, eniwei, jäädään sitten odottelemaan, josko kuvia ilmestyisi tänne...

Säät on olleet näköjänsä aikas komioita South Ari:lla, täyttä aurinkoa ja 0% sateen riskiä, toivottavasti jatkuu tuollaisena, enää 14 pvää kun jakaisi odotella...

Tuliko teillä muuten matkalaukut perässä pikaveneellä hotellille? Tai minkälaisia kokemuksia muilla on tästä? Mietin vain, että mitä pitää yrittää tunkea käsimatkatavaroihin tuollaista kesävaatetta, että kauankohan joutuu odottamaan matkalaukkuja saareen...meillä on aika rajallinen tila kässäreissä, kun miehen osuuden vie hänen kuvaus kamat ja sit mä joudun raahaan läppäriä...Bikinit nyt ainakin ja joku pieni arskavoide ja vähän jotain hygienia tuotetta, mikä mahtuu siihen nesterajoitukseen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tuliko teillä muuten matkalaukut perässä pikaveneellä hotellille? Tai minkälaisia kokemuksia muilla on tästä?

Meillä tuli ekalla kerralla veneellä perässä (viivettä ihan muutama tunti ja Kuredu on kuitenkin kaukana lentokenttäsaarelta) ja toisella kerralla matkalaukut otettiin samaan vesitasoon kuin mekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Saako kysyä että miten kauan olitte ja miten paljon n. suunnilleen meni rahaa, siis tuohon all inclusiveen?

Mäkin vastaan vaikkei multa kysyttykään :P

Meillä maksoi all inclusive kahdelta hengeltä 322e. Ja todellakin kannattaa ottaa all inclusive. Mä olin ensimmäisellä Malediivien matkallani pelkällä puolihoidolla ja Visa lasku oli matkan jälkeen 1200e. Seuraavalla reissulla otettiin all inclusive ja lasku oli vain jotain muutaman sadan euron luokkaa. Silloinhan rahaa menee ainoastaan mahdollisiin retkiin, hierontaan ym. ja matkamuistoihin. En lähtisi Malediiveille ilman all inclusivea, kaikki on tooooosi kallista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tämän tiedon jo jostain kaivanut, mutten enää muista, jaksa etsiä uudelleen, mutta minkälainen adapteri siellä Malediiveilla tarvitaan; sen nyt saa varmasti paikanpäältäkin vuokrata, mutta katseltiin tänään aika edukasta adapteri kokonaisuutta kaupassa ja mietittiin, pitäiskö ostaa oma...Ja minkälaista tuo sähkönkulku on yleensä siellä teitin matkoilla ollut, saako hyvin ladattua kamerat sun muut; meidän pitäs saada latailtua öisin kameran akkua sekä ladattavia pattereita ja varmaan läppärikin, koska mies ajaa sinne suoraan koko ajan valokuvat ja niitä tulee PALJON veden alta...sekä läppäriin ajetaan koko ajan meitin sukellukset suk.tietsoilta, joten sitä käytetään kans ahkerasti...

Muokattu: , käyttäjä: Dehi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla ei ole facebookissa profiilia, en ole ihan nuori eivätkä tuttuni käytä facebookia, sitä paitsi meidän nuorisoa ei oikein innosta, että äiti pomppisi heidän areenoillaan. ´Facebook sinänsä kyllä on tuttu.

Ihminen ei ikinä ole liian vanha mihinkään :flirt: En minäkään itseäni ihan enää kovin nuoreksi laske...

No, eniwei, jäädään sitten odottelemaan, josko kuvia ilmestyisi tänne...

Säät on olleet näköjänsä aikas komioita South Ari:lla, täyttä aurinkoa ja 0% sateen riskiä, toivottavasti jatkuu tuollaisena, enää 14 pvää kun jakaisi odotella...

Tuliko teillä muuten matkalaukut perässä pikaveneellä hotellille? Tai minkälaisia kokemuksia muilla on tästä? Mietin vain, että mitä pitää yrittää tunkea käsimatkatavaroihin tuollaista kesävaatetta, että kauankohan joutuu odottamaan matkalaukkuja saareen...meillä on aika rajallinen tila kässäreissä, kun miehen osuuden vie hänen kuvaus kamat ja sit mä joudun raahaan läppäriä...Bikinit nyt ainakin ja joku pieni arskavoide ja vähän jotain hygienia tuotetta, mikä mahtuu siihen nesterajoitukseen...

Laukut tulivat samalla vesitasolla, kun mentiin ja samoin palatessa. Käytäntö näytti olevan sama koko ajan. En huomannut, että veneillä olisi tuotu tavaraa. Laukut olivat villassa melkein samantien kuin itsekin. Joillakin oli laukut ennen odottamassa huoneen ovella, ennenkuin olivat itse ehtineet kämpille.

Meillä ei ollut käsimatkatavaroissa kuin uikkarit ja pienet kesävaatteet +läppäri. Nesterajoituksiin on tulossa muutoksia, joten helpottaa. En kyllä tiedä milloin astuu voimaan.

Ollaan matkailtu jonkin verran ja ainoastaan yhden ainoan kerran laukut ovat myöhästyneet paluumatkalla. Silloinkin laukut jäivät roikkumaan Pariisin kentälle, tällä kentällä aika yleisesti laukut kuulemma myöhästelee. Silloin oli vähän inhottavaa, kun meidän paksummat vaatteet olivat matkalaukussa ja oli melkoinen pakkanen palatessa kotiin.

Tällä kertaa Finnair huolehti nyt paluumatkalla, että laukut tulivat oikeaan kotimaan koneeseen, kun myöhästyimme konerikon takia jatkolennolta. Koneen vaihtokin oli itse asiassa buukattu valmiiksi. Lähtöselvityksessä vielä tsekattiin erikseen, että tavaramme oli Turun koneessa. Tavaramme olivat käsimerkittyjä konevaihdon jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen tämän tiedon jo jostain kaivanut, mutten enää muista, jaksa etsiä uudelleen, mutta minkälainen adapteri siellä Malediiveilla tarvitaan; sen nyt saa varmasti paikanpäältäkin vuokrata, mutta katseltiin tänään aika edukasta adapteri kokonaisuutta kaupassa ja mietittiin, pitäiskö ostaa oma...Ja minkälaista tuo sähkönkulku on yleensä siellä teitin matkoilla ollut, saako hyvin ladattua kamerat sun muut; meidän pitäs saada latailtua öisin kameran akkua sekä ladattavia pattereita ja varmaan läppärikin, koska mies ajaa sinne suoraan koko ajan valokuvat ja niitä tulee PALJON veden alta...sekä läppäriin ajetaan koko ajan meitin sukellukset suk.tietsoilta, joten sitä käytetään kans ahkerasti...

Adaptereja myydään siellä, Kuredulla ei ollut vuokrattavana. Meillä itsellä on Clas Ohlssonin adapteri, jossa on 5 erilaista päätä Todella kätevä. Sillä ollaan pärjätty hyvin ympäri maailmaa eikä ole ollut kallis. En kyllä tiedä myydäänkö vastavia enää, kun se on aika vanha. Ainoa probleemi, että siihen ei sovi maadoitettu pistoke. Me tosin ollaan veistetty pois siitä se maadoitutetun pistokkeen esto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten muuten, kuinka tarkkaan teillä on punnittu vesitasoon tulleet matkalaukut, nyt tuli Fritidsresorilta guideonline:lta yleinen tiedotus sähkäriin ja siinä oli, että maks. on 20 kg sisältäen kässärin, että ylikiloista menisi maksua 2-3 dollaria/kg, meillä kun tulee mukaan se 30 kg sukelluskamaa ylimäärästä, mikä on maksettu jo tui-lennolle, kai ne sen sitten kuljettaa veneelläperässä, no ei se maksu siitä 10 kg:sta paljon ole...

Viikon päästä ollaan jo menossa kohti Ruotsia ja sieltä yöllä Malediiveille :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miten muuten, kuinka tarkkaan teillä on punnittu vesitasoon tulleet matkalaukut, nyt tuli Fritidsresorilta guideonline:lta yleinen tiedotus sähkäriin ja siinä oli, että maks. on 20 kg sisältäen kässärin, että ylikiloista menisi maksua 2-3 dollaria/kg, meillä kun tulee mukaan se 30 kg sukelluskamaa ylimäärästä, mikä on maksettu jo tui-lennolle, kai ne sen sitten kuljettaa veneelläperässä, no ei se maksu siitä 10 kg:sta paljon ole...

Viikon päästä ollaan jo menossa kohti Ruotsia ja sieltä yöllä Malediiveille :girl_haha:

Mennessä kaikki matkatavarat punnittiin tarkkaan vaa'alla käsimatkatavaroita myöden. Ainoastaan käsilaukkuni jätettiin punnitsematta. Paluumatkalla ei vastaavaa punnitusta ollut. Itse asiassa käsimatkatavaroista reput laitettiin vesitason takaosaan, käsilaukun sain pitää penkin alla. Käsimatkatavarat sai kuitenkin itse viedä koneeseen.

Mukavaa matkaa teille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos

Näyttäisi meilläkin olevan myrskyisä loman alku, ihanan näköiset auringot katosi sääkartalta ja salamia tuli tilalle

Kurjaa, jos sunnuntaina kun ollaan perillä, ei näe vesitasosta kuin sadepilviä...No onneksi on paluumatka ja tuskin tuolla nyt kaatamalla sataa koko päivää ja kahta viikkoa! Mä vaan oon sellainen stressaaja, ett nyt mietin, ett mitkä niillä mahtaa olla lentosää-kriteerit, että nuo vesitasot voi nousta...Onko jollain vähän myrskyisämpää lentokokemusta siellä tai tietoa muuten?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos

Näyttäisi meilläkin olevan myrskyisä loman alku, ihanan näköiset auringot katosi sääkartalta ja salamia tuli tilalle

Kurjaa, jos sunnuntaina kun ollaan perillä, ei näe vesitasosta kuin sadepilviä...No onneksi on paluumatka ja tuskin tuolla nyt kaatamalla sataa koko päivää ja kahta viikkoa! Mä vaan oon sellainen stressaaja, ett nyt mietin, ett mitkä niillä mahtaa olla lentosää-kriteerit, että nuo vesitasot voi nousta...Onko jollain vähän myrskyisämpää lentokokemusta siellä tai tietoa muuten?!

No, itse asiassa meillä menomatkalla oli aika myrskyisää, kun lennettiin vesitasolla. Tuulen nopeus oli n. 30 km/h, katsoin tuulen nopeutta sukellusfirman sivustolta. (Isot koneethan kestävät tosi voimakkaita tuulia, tullessamme viime vuonna Krabilta kuulutettii yli 500 km/h tunnissa turbulenssista. Se painoi konetta reippaasti vasempaan kylkeen, mutta ei ollut vaarallista kapteenin mukaan.) Tuulta ei kyllä vesitasossa huomannut, vaikka ensin kerkisin ajattelemaan, kuinkahan pikkukoneen käy. Reissumme aikana itse asiassa neljä ekaa päivää oli todella myrskyisiä. Sateet tuntuivat olevan kuuroja, meillä satoi parina yönä vettä loppureissulla. Villan lasit olivat aivan huurussa aamuisin ulkopuolelta sadeöinä.

Lopuksi kun lähdimme Kuredulta ja pääsimme vesitasoon sisälle, niin samantien ropsahti oikein kunnon sadekuuro. Pisarat olivat todella suuria. Ei sade eikä tuuli haittaa matkantekoa.

Pilviä meillä oli vesitasomatkalla mennen tullen. Jossakin kohtaa enemmän ja jossakin vähemmän. Maisemia pääsi näkemään silti. Pilvien läpi mentäessä kone hieman ravisteli jossakin kohtaa, mutta tämähän on ihan normaalia lentäessä. Jossakin kohtaa vesitaso nousi aika korkealle, ja osan matkaa lensi tosi matalalla, joten saaria/atolleja pääsi näkemään tosi upeasti ja niitä oli helppo kuvata koneesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli vielä mieleen, että maisemien lisäksi voi ihailla komeita ruskettuineita paljasjalkaisia lentäjiä koneessa. Jotenkin hauskasta, etteivät lentäjät käytä kenkiä edes lentäessä. Lentäjäthän ovat näkyvisissä ja koneessa pääsee näkemään, mitä lentäjät tekevät lennon aikana. :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia, lebbis...eli sitten vaan ihailemaan komioita lentäjiä....Hyvä, että ne vesitasot kestävät kovaakin tuulta..Ne myrskyt taitaa olla pienin huoli, miehelle oli noussut yöllä melkein 40 astetta kuumetta, kunnon työntekijä, kun loma alkoi eilen niin tänään on kipiä. No maatkoon kotona nämä 3 päivää, jos ei ihan influenssa ole iskenyt, eiköhän ole jo parempi lauantaina. TYYPILLISTÄ tuuriamme :girl_cray: Se tietää mulle vaan h.mmetisti hommia, kun pitää vielä töissä käydä pe asti, huh huh...Ei viitsi ees ajatella työllistää miestä kotihommilla tms...Pysyisi vaan nyt ite terveenä, niin hyvä on...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.