Guest morsian1608

Helin matkat- toimiiko matkan järjestely?

182 viestiä aiheessa

Me pyysimme viime vuonna tarjoukset sekä Kalevalta että Helin matkoilta ja hinta oli suunnilleen sama kummassakin. Valitsimme sitten Helin matkat ja olimme lopulta ihan tyytyväisiä. Tosin Jaana oli hyvin kiireinen, eikä aina lukenut viestejämme kovin tarkkaan ja siitä aiheutui sekaannuksia. Jouduimme esim. mailaamaan useamman kerran saman pyynnön tai asian. Samoin kun esitin toiveen ikkunapaikasta niin hän vastasi, että pitkillä lennoilla paikat on yleensä jo varattu ja käytäväpaikka on muutenkin parempi pitkillä lennoilla. Aivan kuin olisin ollut ensimmäistä kertaa lentokoneessa. ::) Ja mielestäni jos tuollaisen hinnan maksaa ja lähtee häämatkalle niin on varsin hyvin oikeus pyytää tiettyjä paikkoja koneesta. Sen verran voi matkatoimistokin tehdä töitä, että lähettää yhden ylimääräisen pyynnön lentoyhtiölle.

Saamamme hotellihuoneet eivät mielestämme olleet sijainniltaan kovin hyviä. Olimme mm. toivoneet huonetta mahdollisimman ylhäältä jne niin saimmekin ensimmäisestä kerroksesta yms. Eli sellaisia pieniä pettymyksiä oli, mutta kokonaisuutenaan matka meni hyvin. Tosin hintakin oli aika suolainen, mutta kerranhan sitä vaan häämatkan tekee, joten turha sitä on enempää murehtia. Halusimme ehdottomasti meille räätälöidyn paketin. En todellakaan olisi halunnut kulkea häämatkallani jonkun Aurinkomatkojen suomalaislauman mukana, joten mielelläni maksoin enemmän yksilöllisestä palvelusta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helin matkoilta pyysin tarjouksen (kesäkuussa 06), mutta eipä ole tähän päivään mennessä kuulunut. Häämatka on Arean kautta Kuubaan ja Areassa palvelu on ainakin toiminut. Kalevatravelilta ei myöskään tarjousta herunut, mutta vastasivat sentään viestiin ja pahoittelivat että ovat kiireisiä. Helin matkoilta ei siis todella tullut mitään vastausta, laittaisivat edes pahoittelun kiireestä yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme matkan nyt marraskuussa Helin Matkojen kautta. Ensimmäisen tarjouksen sain sähköpostiini reilun tunnin kuluessa siitä kun oli heitä sähköpostitse lähestynyt :) Kärsivällisesti ovat jaksaneet meidän ees taas venkslaamisia ja vastanneet hyvin kaikkiin kysymyksiin. Eli meillä toistaiseksi vain hyvää sanottavaa asiakaspalvelusta :) Matkalle lähdemme vasta elokuussa 2007.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin melko ympäripyöreän tarjouksen ABC-saarista ja "Aasian jostain paikasta, esim. Balista".

Jaana on joulukuun lomalla, mutta vastatkoon kun palailee lomalta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä perusjärjestelyt toimivat. Tosin hotelli (erityisesti huoneen meluinen sijanti) oli pieni pettymys. Mutta lennot, yksityiskuljetukset ym. pelasivat niin kuin pitikin. Minkäänlaista "extraa" me emme kyllä saaneet. Ehkä vähän turha sellaista odottaakaan, mutta kun monesta paikkaa oli sellaisesta lukenut niin jollakin lailla odotti jotain kuoharipulloa hotellihuoneessa tai muuta vastaavaa. Mm. kaikilla lennoilla oli business luokassa tyhjää, mutta meitä ei kyllä sinne "upgreidattu"  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdössä Helin Matkojen kautta häämatkalle Thaimaaseen tammikuussa. Moneen kertaan vaihdettiin suunnitelmia ja hintapolitiikkaa. Aloitettiin kysely jo aikaiseen vaiheeseen ja silti saatiin aina heti nopeaa palvelua ja vastaukset kysymyksiimme. Meillä siis ainakin tähän asti homma hoitunut hyvin, toivottavasti itse matkakin on sitten toiveidemme mukainen.

Vertailuksi voisin sanoa että kaleva Travelilta emme saaneet läheskään yhtä hyvää palvelua ja hinnatkin olivat useamman satasen korkeammat. Virkailija lupasi siellä palata asiaan heti kesälomansa jälkeen mutta turhaan odoteltiin. Meileihin ei vastattu ja vasta soiton jälkeen saatiin tarjous... Mitään yhteydenottoa ei ole tullut tarjouksen lähettämisen jälkeen, eli ei tuntunut heitä kiinnostavan otammeko matkan heidän kauttaan...

Mutta varmasti jokaisessa matkatoimistossa on erilaisia (=eritasoisia) työntekijöitä joilta kaikilta saa erilaista palvelua. Aikaisemmin olen saanut myös Kaleva Travelilta hyvää palvelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme myös pyytäneet tarjouksen Helin matkoilta häämatkaa varten. Tarkoituksena on suunnata lokakuussa Thaimaaseen. Tähän mennessä olemme saaneet erittäin hyvää ja nopeaa palvelua, mutta olisi kiva kuulla lisää kommentteja itse matkasta; varauspalvelunlaadunhan olen jo itse pystynyt toteamaan.

Helin matkoista olemme kiinnostuneita, koska emme halua häämatkasta omatoimimatkaa ja haluamme tietynlaisen matkapaketin, jota on vaikea saada valmismatkoilta. Tietysi henkilökohtaiset kuljetukset yms. kuulostavat hyvältä, jos ne vain toimivat. (Täällähän on ollut juttua myös kömmähdyksistä.) Hinnoista en osaa oikein sanoa mitään, mutta tällä hetkellä tarjous vaikuttaa myös hinnaltaan hyvältä, ainakin valmismatkoihin verrattuna.

Kommentit itse matkasta olisivat siis tervetulleita! :) Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis ma en ymmarra mika tuuri mulla on, nytkin laitoin sinne kyselya eika mitaan ole kuulunut. AINA kun olen sielta tiedustellut niin joko ei oo vastausta tullut tai sitten tulee tarjous jostain huonosta hotellista joka ei vastaa millaan lailla toiveita mita on listattu.

Sita ma en myoskaan tajua, miksi niiden nettisivujen sahkopostiosoitteet pitaa olla vaarin, eli @merkin sijasta on alaviiva, joka tarvii sitten muuttaa erikseen.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sita ma en myoskaan tajua, miksi niiden nettisivujen sahkopostiosoitteet pitaa olla vaarin, eli @merkin sijasta on alaviiva, joka tarvii sitten muuttaa erikseen.  :P

Kyseessä saattaa olla spämmin torjuminen. Useinhan näkee nettisivuja, joilla @-merkki on korvattu sanalla "at" juuri tuosta syystä: automaattiset hakuohjelmat eivät silloin tunnista osoitteita sähköpostiosoitteiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehtiin meidän Aruaban häämatkasta tarjouksia, ja päädyttiin johonkin muuhun kuin Helin matkoihin. Tarjouksia kannattaa pyytää, sillä hinnoissa on eroja jopa pari tuhatta parhaimmillaan!

Helin matkoilta lähetettiin meille tarjous, joka oli 500e yli meidän budjetin, ja oli kahden tähden all inclusive-hotellissa.  ::) Tähtiluokitusta ei sieltä kerrottu, mutta kun itse etsimme hotellin sivut, huomasimme kauhuksemme että paikka on vain kahden tähden hotelli.

Pyysimme siis max 4000e matkaa, ja ylelliseen hotelliin.

Sitten kun meilasimme, että emme halua kahden tähden hotellia vaan johonkin ylellisempään, niin meille tarjottiin hotellia, johon nyt olemme menossakin, tosin parempaa huonetta, mutta

ILMAN aamiaista, kuljetuksia jne, ja vielä päivän lyhyempi loma, kuin mitä meillä nyt on, hinta yht. 6000e.

Hintaroa meidän nykyiseen matkaamme on siis noin 2300e.  ::) Paremman tason huoneesta ei tuota summa saa revittyä mistään, ja mitään spesiaali ei Helin matkat siis tarjonneet.

Ei kannata maksaa tyhjästä, tehkää paljon tarjouksia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lizzie, ihan kiinnostaisi mitä kautta noin hyvän matkan varasitte ::)? Tähän häämatkajuttuun siitä ei ole apua, mutta jos joskus vielä suuntaisi vaikka Aruballe..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse käynyt kovan tarjouspyyntörumban nyt helmikuussa ja voin todellakin todeta samaa - kannattaa pyytää MONESTA paikasta tarjouksia! Meillä on samaan kohteeseen, samoihin/samankaltaisiin hotelleihin 7 (!) eri hintaa! Ja erot ovat satoja euroja muutaman välillä. Helin Matkojen tarjous on edelleen tulematta.....  :-/ joten nopeudesta en heitä kiittelisi.....mutta ehkäpä he tarjoavat kumminkin vastinetta menetetylle ajalle...  ;) itse en ole vielä päässyt kokemaan koska en uskalla jättää matkan varaamista siihen asti että he vastaavat..... :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on juuri varattu matka Helin matkoilta. Ei voi kuin kiitellä palvelua! Nopeaa, ystävällistä ja avuliasta. Lisäksi edullisin vaihtoehto (tarjouksia pyydettiin viideltä eri matkanjärjestäjältä)

Kun vaan pääsisi jo reissuun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lizzie, ihan kiinnostaisi mitä kautta noin hyvän matkan varasitte ::)? Tähän häämatkajuttuun siitä ei ole apua, mutta jos joskus vielä suuntaisi vaikka Aruballe..

Tuon viestin kirjoittaessani olimme varaamassa Tjäreborg flexillä matkaa, mutta päädyimme Areaan, joka oli vielä sitäkin edullisempi!

Arealle miinus siitä, että tarjous tuli todella myöhään, noin 2kk viestin laittamisesta, mutta sen jälkeen toiminta on ollut ystävällistä ja ripeää. Nyt matkan hinta on 2400e halvempi kuin Helin Matkoilta, ja matka on vielä 2 päivää pidempi. Sama hotelli, aamiainen kuuluu, mutta huone on "vain" superior eikä penthouse sviitti.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon aikaisemmin kehunut täällä Helinmatkoja, mutta mutta...Häämatkaamme varten pyysin tarjousta ja palvelu oli TODELLA hidasta. Meileihin reagoitiin 2-4 viikon viiveellä. Ja nyt kun laitoin meiliä, että kiitos tarjouksesta, mutta ei kiitos, matkamme on varattu muuta kautta niin nyt ollaan kyselemässä haluammeko tarjousta tästä ja tästä...Siis tuntuu, että puolet meidän meileistä jäi lukematta. Mitä sitä nyt enää mitään tarjousta tekemään, kun reissu on jo muualta varattu...Eli en ollut yhtään tyytyväinen palveluun tällä kertaa. Mutta muiden kokemuksista olen kuullut hyvää. Taitaa aikalailla heilahdella tuo palvelutaso riippuen ruuhkatilanteesta ym. :-/ Sen verran kökkö maku kuitenkin jäi, että tuskin enää myöhempien matkojen kanssa pyydetään tarjousta sieltä. Parempi pysytellä näissä toimistoissa, joissa homma toimii varmasti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan odotelty tarjousta yli 3 vkoa ja olen soittanut ja lähettänyt meiliä perään. Puhelimessa tuli tyly vastaus, että tarjous tulee, kun ehditään  :-/. Meillä menee juuri muualta tulleet tarjoukset umpeen, mutta Helin matkojen kautta saatais vaan sellanen hotelli, jonne haluttais...tupla :-/ !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mekin ollaan odotelty tarjousta yli 3 vkoa ja olen soittanut ja lähettänyt meiliä perään. Puhelimessa tuli tyly vastaus, että tarjous tulee, kun ehditään  :-/. Meillä menee juuri muualta tulleet tarjoukset umpeen, mutta Helin matkojen kautta saatais vaan sellanen hotelli, jonne haluttais...tupla :-/ !

Hyvä kuulla, että muillakin samanlaisia kokemuksia kuin meillä! Emme siis ole ainoita .... taitaa tämä alkuvuosi olla sitten sitä kiireisintä aikaa. Kalevasta saimme mielettömän hyvää palvelua sekä vastauskin tuli kaikista nopeiten sekä hinta oli kerrassaan loistava  :D :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi mielenkiintoista kuulla, miksi sähköposteihin vastataan niin hitaasti - jos ollenkaan (meidän viesteihin ei ole vastattu). Nettisivuilla on tarjolla useampi sähköpostiosoite johon voi tiedusteluja tehdä, onko jotkut niistä toimimattomia? Nettisivuilla sanotaan, että vastaus tulee sen mukaan kuinka pian on esim. häämatkalle lähdössä. Vähän ihmettelen että meidän toukokuun alun reissu ei näköjään vielä ole heidän mielestään lähellä.

No, onneksi matkamme on kyllä järjestyksessä ihan muuta kautta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, meillä neljäs viikko meneillään - mitään ei ole kuulunut  :-/ :-/ Tällä menolla emme matkaan olisi päässeet. Onneksi älysimme varata muualta. Toivottavasti te muut olette jo tarjouksenne saaneet. Mielestäni tämä ei ole asiakaspalvelua  :-? Kesän lennotkin ovat varmasti jo täyttymässä.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin juuri matka Helinmatkojen kautta! Tässä ketjussa on monenmoisesta palvelusta saanut kuulla, mutta meidän kohdalla palvelu on ollut erinomaista!  :) Sen sijaan KalevaTravel on antanut odottaa tarjoustaan jo kolme tai neljä viikkoa. Kävin ihan paikan päällä matkatoimistossa keskustelemassa matkatoiveistamme, mutta mitään ei ole sieltä vielä kuulunut.

Olen myös miettinyt tätä ketjua lukiessani, käykö tässäkin niin, että ne, jotka ovat saaneet huonoa palvelua, tulevat herkemmin kirjoittamaan kuin ne, joilla palvelu on pelannut.

Me ollaan ainakin tyytyväisiä! Nyt sitten vain odottelemaan itse matkaa, johon on valitettavasti useita kuukausia.. Mitenhän sitä jaksaa odotella?!? ::) Täytyy kait ensin ne häätkin juhlia!  ;) 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin sähköpostilla Helin matkoille tarjouspyynnön ja mitään ei ole kuulunut takaisin. Matka on kylläkin varattu ja maksettu jo Arean kautta, eli sen suhteen ei ole väliä. Kovin hyvää kuvaa ei kyllä Helin matkojen palvelusta minulle tällä kokemuksella tullut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

me ollaan varattu matka Helin matkojen kautta ja ainakin meillä kaikki on sujunut paremmin kuin hyvin ja aina ollaan saatu nopeasti vastauksia. Mekin kysyttiin monelta matkatoimistolta tarjousta mutta päädyttiin Helin matkoihin juuri hyvän palvelun ja edullisimman hinnan takia. Kysyimme tarjouksia tarkoilla hotellitiedoilla, joten kaikki tarjoukset olivat täysin vertailukelpoisia.

Senkin takia pidin Helin matkoista, koska heillä nämä toimistoihmisetkin ovat käyneet tutustumassa hotelleihin ihan paikanpäällä ja voivat sanoa suoraan että heidän mielestään nämä hotellit olisivat parhaimmat jos haluatte "jotain" tällaista.

Kuukauden päästä lähdemme reissuun ja voin sitten kertoa paremmin, miten kaikki sitten lopulta sujui!

Hyviä häämatkojen suunnitteluja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Me olemme olleet tähän mennessä erittäin tyytyväisiä Helin Matkojen palveluun. Vastaukset ovat tulleet aina viimeistään seuraavana aamuna ennen klo10. Toisin oli Kaleva Travelsin kanssa, ja juuri ystävällisen ja asiantuntevan palvelun vuoksi valitsimme HelinMatkat! Elokuussa Häämatka Mauritiukselle :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei,

Me olemme olleet tähän mennessä erittäin tyytyväisiä Helin Matkojen palveluun. Vastaukset ovat tulleet aina viimeistään seuraavana aamuna ennen klo10. Toisin oli Kaleva Travelsin kanssa, ja juuri ystävällisen ja asiantuntevan palvelun vuoksi valitsimme HelinMatkat! Elokuussa Häämatka Mauritiukselle :-X :-X

Hassua, me taas saatiin kalevasta parasta palvelua!  Samana päivänä tarjous hintoineen sekä esitietoa mauritiuksesta siellä käyneeltä virkailijalta! :D Tämä taitaa olla ihan säkästä kiinni! Ja kuka ottaa asian hoitaakseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voiskos -palvelua saaneet- kertoa mihin sähköpostiosoitteeseen ovat meiliä laittaneet, sillä ne nimialkuiset osoitteet ei mulla ainakaan ole tuottaneet tulosta (tai vastausta).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään