Helin matkat- toimiiko matkan järjestely?


Guest morsian1608

Recommended Posts

Koska vastinetta Helin Matkoilta ei edelleenkään ole kuulunut, en enää säästele sanojani  >:(

Aluksi täytyy mainita, että muuten olemme saaneet hyvää palvelua ja nopeita vastauksia, lukuunottamatta seuraavaa asiaa:

Olimme siis häämatkalla ABC-saarilla, ja matkallemme luvattiin (Aruballa) vaikka mitä häämatkalaisten etuuksia (esim. illallinen kahdelle rannalla, t-paidat, shampanjaa, parempi huone yms.) mutta näitä me emme saaneet, KOSKA Helin Matkat "unohtivat" ilmoittaa meille, että tarvitsemme mukaan vihkitodistuksemme saadaksemme nämä edut. Tästä siis ei ollut missään vaiheessa puhetta, menimme naimisiin 2 vrk ennen häämatkalle lähtöä, joten kiirettä olisi pitänyt muutenkin todistuksen kanssa.. Nyt meillä oli siis huone, jossa oli mm. väliovi naapuri huoneeseen eikä juurikaan äänieristystä. Oikein häämatkalaisten toive  ::) Lisäksi hotellin respassa oltiin hyvin tylyjä asian suhteen, saimme vaikutelman että henkilökunta ajattelee meidän valehtelevan naimisiin menostamme  >:( Onneksi matkamme oli muuten onnistunut ja nautimme toisistamme täysin rinnoin ilman näitä etuuksiakin. Harmittaa vaan niin pirusti, sillä maksoimme kuitenkin sievoisen summan matkastamme ja häämatka tehdään kerran elämässä..

Olemme olleet yhteyksissä Helin Matkoihin tästä asiasta, ja siellä kyllä pahoiteltiin asiaa ja luvattiin selvittää mistä oli kyse. Mutta tämän jälkeen mitään ei ole kuulunut!  >:(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Täältä tulee plussaa! Matkamme Aruballe on heidän kauttaan. Saimme nopeaa ja ystävällistä palvelua ja meitä on informoitu vihkitodistuksen mukaan ottamisesta. Valitsemme matkatoimiston juuri tuon erinomaisen palvelun takia (Päivi). Ko. työntekijä kävi myös jouluna häämatkallaan ABC-saarilla.

Link to comment
Share on other sites

Helin matkojen kautta matka varattu ja kaikki sujui lopulta hyvin! Huom. kaikki meiliä sinne lähettäneet, minunkin meilillä lähtenyt kysely ei saavuttanut heitä, kun uudelleen soitin, kertoivat tämän sitten. Mutta itse varaus kävi päivässä, alkuhässäkän ja vihastuksen jälkeen kaikki hyvin.  Tietoliikenneyhteyksiä tässä ehkä voisi syyttää...

Link to comment
Share on other sites

Tietoliikenneyhteyksiä tässä ehkä voisi syyttää...

Jos firmalla on näinkin paljon tietoliikenneyhteyksiä (tässä ketjussa varsin huomattava määrä ihmisiä, jotka eivät ole saaneet sähköposteihinsa vastausta), niin luulisi yrityksen olevan kiinnostunut tekemään ongelmalle jotain. Harvalla yrityksellä on varaa pitää sellaisia tietoliikenneyhteyksiä, että suuri osa sähköposteista katoaa jonnekin bittiavaruuteen ::) Lähinnä tuo kuulostaa sellaiselta seli-seli syyltä, jolla saadaan asiakas unohtamaan huono palvelu, kun saadaan syy siirrettyä ihan muualle.

Tätä ketjua jo pitkään seuranneena olen todennut että Helin matkoilta näyttää joko saavan lähes moitteetonta palvelua tai sitten palvelua ei saa ollenkaan. Veikkaan, että valitsevat yhteydenotoista ne, jotka katsovat heidän kannaltaan "parhaiksi", hoitavat ne sitten hyvin, ja jättävät loput kokonaan hoitamatta.

Link to comment
Share on other sites

Meillä kävi Helin Matkojen kanssa niin, että pyysimme heiltä tarjouksen johon kyllä vastattiin. Sitten menikin muutama hiljainen kuukausi, millä välin kävimme tarjousrumbaa muiden toimistojen kanssa. Helin Matkat kuitenkin palasivat kun heillä oli hinnat käsillä (eli muistivat meidät vaikka hiljaista oli puolin ja toisin melko pitkänkin aikaa). Lopulta heidän tarjous oli paras - ei halvin, mutta luotettavuus ja perusteellinen palvelu kuitenkin vaikuuttivat sen verran että päädyimme heihin  :) ja erittäin hyvillä mielin!  ;D

Arealta taas saimme tarjouksen, jonka ehdimme jo hyväksyä...mutta kas kummaa seuraavana päivänä ilmoitettiin että hotelli olikin täynnä. No tilalle tarjottiin toista hotellia, jonka sitten valitsimme, mutta seuraavana päivänä tuli taas viesti, että sopimushintaiset huoneet menneet ja hinta nousi usealla sadalla eurolla...eli vaihtelevaa palvelua näiltä toimistoilta saa. Kannattaa olla kärsivällinen, eikä heittää hanskoja tiskiin. Tämä aika vuodesta tuntuu olevan kovin kiireistä aikaa... Lähes kaikilta toimistoilta saimme aluksi paljon korkeamman hinnan, mitä oltiin arvioitu kun mitään hintoja ei ollut vielä tullut.

Mutta nyt odotamme matkaa ja hyvillä mielin. Minä ainakin voin suositella Helin Matkoja.

Link to comment
Share on other sites

Me varailimme Helin Matkoilta reissua abc-saarille ja kaikki on mennyt loistavasti! Saimme tarjouksen nopeasti ja meille jopa luvattiin että henkilö jonka kanssa asioimme, soittelee lähempänä matkaa viime hetken vinkkejä!

Tosin olimme liikkeellä aikaisin n. 1 vuosi ennen matkaa joten kiirettä ei ollut.

Olen kuullut että Helin matkoilla ei vastata s-posteihin, jos ei ole ns. "tosi kyseessä" eli vain jos haluaa tarjouksen matkasta, koska heillä on niin paljon töitä ja kyselyitä matkakohteista tulee kuulemma päivittäin..

Eli minun mielestäni ihan ymmärrettävää, vai kuinka?

Eli Mekin voimme täydestä sydämestä suositella Helin matkoja   :-X :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Olen kuullut että Helin matkoilla ei vastata s-posteihin, jos ei ole ns. "tosi kyseessä" eli vain jos haluaa tarjouksen matkasta, koska heillä on niin paljon töitä ja kyselyitä matkakohteista tulee kuulemma päivittäin..

Paupe, pieni välikommentti tähän  :) Me olimme tosissamme tarjousta pyytäessämme koska meillä on varattuna matka Mauritiukselle - tosin toisen matkatoimiston kautta koska heliltä emme saaneet vastinetta kuukauteen. Eli tuota kommenttiasi ei voi täysin allekirjoittaa.  ;) Kuten varmaan huomaat niin moni muukin on täällä ottanut toiselta matkantarjoajalta samasta syystä.

Uskon säkä-teoriaan  ;)

Link to comment
Share on other sites

Voipi olla että olet  aivan oikeassa, että säkää tarvitaan..   ;D

Harmi vaan kaikkien niiden puolesta jotka eivät ole saaneet palvelua lainkaan..  :(

Kun meillä se palvelu oli tosi hyvää :-X

Kenen kanssa olette asioineet kun olette tarjouspyyntöä lähettäneet??

Link to comment
Share on other sites

Minäkin olen laittanut tarjouspyynnön nettisivujen kautta, eikä mitään ole kuulunut (reilu viikko nyt mennyt aikaa). Aika kummallista minustakin jos firmalla on varaa valita asiakkaita, eli kaikkia ei palvella samalla lailla. Jos heillä ei ole aikaa vastata tarjouspyyntöihin, kannattaisi ehkä poistaa tuollainen palvelu sivuilta kokonaan. Kuten huomattu se aiheuttaa närää aika monessa potentiaalisessa asiakkaassa ja vaikuttaa koko yrityksen imagoon. Monelta muulta matkatoimistolta olen saanut tarjouksia, ja otammekin jonkin niistä. Valitettavasti Helin matkat menettivät ainakin meissä yhden asiakkaan.

Link to comment
Share on other sites

Odotin myös tarjousta yli 2 viikkoa, jonka jälkeen soitin Helinmatkoille. Vasta 5. numerossa vastattiin... ::) Kerroin, että olin jättänyt tarjouspyynnön 2 viikkoa sitten, jolloin virkailija aloitti piiiiitkän monologin siitä, että kuinka voin mennä kauppaan ostamaan housut ovh-hinnalla ja saan ne heti mukaani. Teetetyissä housuissa menee pidempään  ::) Minulle olisi riittänyt vain: "olen pahoillani, meillä on tilanne se ja se...". Tuli tosi typerä olo, ihan kuin mua olisi pidetty aivan vajakkina. Kertoi sitten sähköpostijonojen olevan 3-4 viikkoa (kuka hullu odottaa tarjousta näin kauan, kun muut toimistot closaavat jo kaupan moneen kertaan tuossa ajassa) ja kysyi jaksanko odottaa. No en jaksa, joten se siitä. Mitään pahoitteluja ei tullut.

Olen aiemminkin vääntänyt kättä HM:n kanssa, joten uskon, että tämä oli nyt vika kerta kun lähestyn heitä missään yhteydessä.

Toinen toimisto, mihin petyin on Aktiv-Resor. Sain ensin loistavaa palvelua, mutta kun peruin matkan sadekauden takia (virkailijan mielestä esim. Tahitilla ei ole sadekautta... no on!) ja aloin suunnitella uutta, niin vastaanotto oli melko tylyä. Mitään kunnon suunnitelmaa ei tehty, koska "varauksia ei tehdä kelle tahansa huvikseen kyselijälle"  :o Itse ajattelen asian niin, että jos matkasta maksaa >4000e, niin sitä kyllä suunnitellaan ja viilataan niin paljon kuin haluan. Aktiv-Resorilla tulee näköjään tarkkaan tietää mitä haluaa ja ottaa se sitten kyselemättä.

Edit. Lisätään vielä kehuja, eli Kaleva Travel on palvellut hyvin ja sitä kautta ollaan myös matkoja ostettu, samoin Matkantekijät ja SMT ansaitsevat kehuja.

Link to comment
Share on other sites

Mekin saimme kalevasta todella hyvää palvelua ja saimme räätälöidyn matkan eikä mitään valmista pakettimatkaa!  :D Kaupat oli tehty samalla viikolla kun otin yhetyttä heihin ja heiltä tuli mukavasti extrana mieletön infopaketti kohteestamme ja hotelleista...sekin saapui heti matkan varausmaksun jälkeen  :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Me varasimme Helin Matkoilta netin kautta matkan. Ei mitään valittamista - paitsi nyt ehkä se, että toivoimme tarjousta matkapaketista Malesiaan, jonka hinta pyörisi siinä 3000e tienoilla... Matkan kokonaishinta on kyllä loppujen lopuksi pari tonnia enemmän  :D

Mutta suostuttiin kun oli niin älyttömän hyvä paketti.

Eikä muuten ensimmäisen vastauksen saaminen kestänyt kuin muutaman päivän, jonka jälkeen pari viikkoa lähes päivittäin olimme sähköpostitse yhteydessä matkaan liittyen. Nopea palvelu tosiaan. Pistin viestiä ihan henkilökohtaisesti yhdelle työntekijälle. En tiedä onko Helin Matkoilla jokin ns yhteinenkin osoite  ::)

Tähtiluokitusta ei sieltä kerrottu, mutta kun itse etsimme hotellin sivut, huomasimme kauhuksemme että paikka on vain kahden tähden hotelli.  

Pyysimme siis max 4000e matkaa, ja ylelliseen hotelliin.

Meillä kävi justiinsa päinvastoin. Tarjouspyynnössä puhuin hotellista, joka ois siinä 3 tähden tienoilla. Toinen hotellimme on kuitenkin viiden tähden  :)

Kerranhan sitä (toivottavasti!) vain häämatkalle lähdetään, joten otettiin kyllä kaikki ylellisyydet, mitä tarjottiin  ;D

Link to comment
Share on other sites

Voipi olla että olet  aivan oikeassa, että säkää tarvitaan..   ;D

Harmi vaan kaikkien niiden puolesta jotka eivät ole saaneet palvelua lainkaan..  :(

Kun meillä se palvelu oli tosi hyvää :-X

Kenen kanssa olette asioineet kun olette tarjouspyyntöä lähettäneet??

Kyllä se taitaa olla enemmänkin matkatoimiston harmi, kun asiakkaiden.... Helin matkoilla on jo vuosia pätkinyt palvelut. Tämän pystyy toteamaan ihan näiltäkin sivuilta. Aikoimaan selittelivät ongelmien johtuvan loppuunpalaneesta työntekijästä ja lerroottin hänen siirtyneen toiseen paikkaan. Ongelmat kuitenkin jatkui ja jatkui... (Minusta on selvää se on, että henkilökuntaa on liian vhän suhteessa työmäärään, eivät siis yksinkertaisesti ehdi palvelemaan kaikkia)

Ongelma on varmasti firmassa tiedossa vuosia, koska säännöllisesti saavat tästä palautetta. Asiaan ei ole kuitenkaan muutosta tullut. Ongelmaa ei siis edes haluta poistaa...

Me kuluttajat olemme erilaisia. Itse kuulun siihen "herkästi jaloilla äänestävään" ryhmään. Minua ei häiritse se jos matkatoimisto ei lähetä tarjousta tai tee sitä kunnolla, kun tiedän palvelun saavan jostain muualta. Matkatoimisto on se joka menettää ei asiakas. Kuulun myös kuluttajaryhmään joka mielellään tukee (paikallista ja) yksityisyrittäjiä. En kuitenkaan halua tukea henkilökunnasta kaikki irti toimintaa...

Link to comment
Share on other sites

Me varasimme Helin Matkoilta netin kautta matkan. Ei mitään valittamista - paitsi nyt ehkä se, että toivoimme tarjousta matkapaketista Malesiaan, jonka hinta pyörisi siinä 3000e tienoilla... Matkan kokonaishinta on kyllä loppujen lopuksi pari tonnia enemmän  :D

Mutta suostuttiin kun oli niin älyttömän hyvä paketti.

Eikä muuten ensimmäisen vastauksen saaminen kestänyt kuin muutaman päivän, jonka jälkeen pari viikkoa lähes päivittäin olimme sähköpostitse yhteydessä matkaan liittyen. Nopea palvelu tosiaan. Pistin viestiä ihan henkilökohtaisesti yhdelle työntekijälle. En tiedä onko Helin Matkoilla jokin ns yhteinenkin osoite  ::)

Meillä kävi justiinsa päinvastoin. Tarjouspyynnössä puhuin hotellista, joka ois siinä 3 tähden tienoilla. Toinen hotellimme on kuitenkin viiden tähden  :)

Kerranhan sitä (toivottavasti!) vain häämatkalle lähdetään, joten otettiin kyllä kaikki ylellisyydet, mitä tarjottiin  ;D

Me kanssa tiedusteltiin häämatkaa Aruballe. Helin matkojen hintaluokat pyörivät jatkuvasti budjettimme ylärajoilla ja ylikin, vaikka aluksi oli ollut puhe, että edullisemminkin pääsisi. Hinta vaihteli koko ajan ja lopullinen summa olisi kuulemma varmistunut vasta kuukautta ennen matkaa...Tonnin vaihtelut budjetissa tuntui olevan arkipäivää HEILLE, meille 1000e on todella iso raha. Kumma juttu kun muut matkatoimistot pystyvät sanomaan tarkan hinnan melkein vuotta aiemmin, kun taas Helin matkoilla se vaihteli päivittäin..

Jotenkin ihme touhua koko ajan, joten sanottiin ei kiitos ja varattiin muuta kautta ja saatiin tasan tarkka hinta tietoomme paaaaljon ennen matkaa. Ei ainakaan tule mitään yllätyksiä loppusumman suhteen.

Nyt siis matkaamme Mauritiukselle Finnmatkojen kautta  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meidän tarjouspyyntöön vastattiin heti. Jopa yllättävän nopeasti. Määrittelimme kyllä kohteen ja jopa toivehotellin tarkasti, saattaa nopeuttaa palvelua...? Mutta että viikonloppunakin vastaillaan sähköposteihin, on se melko poikkeuksellista..

Hintatasosta sanoisin että melko kallis, mutta kun otetaan sekä hinta että laatu huomioon niin kyllä on kilpailukykyinen tarjous. Palvelu on ollut huippuluokkaa ja henkilökohtaista. Ja tuntevat ilmiselvästi kohteet hyvin, hotellit samoin.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tämä on ollut todella mielenkiintoinen ketju lukea, koska olemme suunnittelemassa omaa häämatkaamme reilun vuoden kuluttua ja mietinnässä onkin juuri ollut matkatoimiston valinta!

Emme ole pyytäneet tarjousta vielä mistään ja varmasti tulemme sellaista mahd. useilta pyytämään. Katsotaan nyt sitten, millaista palvelua saamme mistäkin...

Link to comment
Share on other sites

Laitan omat plussani vielä tännekin. Enemmän kirjoitin tuohon Aruba ketjuun.

Me olimme todella tyytyväisiä Helin matkojen palveluun. Aloin tiedustella matkaa kuukausi ennen matkalle lähtöä ja kaikki sujui täysin ilman ongelmia. Palvelu oli loistavaa!

Voi todella suositella Helin Matkoja lämpimästi!

Sen verran vinkkiä, että laittakaa tiedusteluun puhelinnumero sillä minulle ainakin vastasivat heti, että soittaisivat mieluummin tarkentaakeen yksityiskohtia jne ennemmin kuin aloittaisivat sähköpostinrumban monien kysymysten kanssa...

Link to comment
Share on other sites

Me menimme häämatkalle Helin Matkojen kanssa Mauritiukselle muutama vuosi sitten ja kaikki toimi hyvin mutta nyt halusin tilata "muuten vaan" matkan ja täytin netissä tarjouspyynnön. Vastaus tuli runsaassa viikossa, hinta oli noin 500€/hlö enemmän kuin olin laittanut toiveeksi (luksushotelli) eikä kysymyksiini vastattu (kyselin retkeistä ja muista - joita itse mainostivat sivuillaan). Vastattiin että Indonesia-asiantuntija palaa matkalta ensi viikolla ja hän osaa vastata näihin kysymyksiin paremmin. Laitoin viestiä että kiitos tarjouksesta, saisimmeko halvemman hotellin ja voimme odottaa vastausta muihin kysymyksiin kunnes asiantuntija palaa. Sen jälkeen en ole kuullut mitään kolmeen viikkoon ja matkaan olisimme lähteneet jo marraskuussa! Eli vaikuttaa vähän siltä että jos ei ole valmis ostamaan viiden tähden matkaa, ei ole toivottu asiakas... :P

Kalevatravelsista olen aina saanut hyvää palvelua eli sieltä olemme muutaman matkan ottaneet. Hyvää palvelua olen saanut myös Mr Travelilta, Kon-tiki toursilta ja Aktiv-Resorilta mutta emme sieltä loppujen lopuksi olemme matkaa ottaneet eri syistä (hinta, lento-aikataulut, matkan peruuntuminen jne...).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Me on kyllä saatu ihan loistopalvelua ja todella nopeasti aina vastaukset sähköposteihin, nyt kun vielä itse osattais päättää tarkemmin mitä halutaan...  ;D

Se henkilökohtainen "tatsi" on ainakin mulle tosi tärkeä, ja arvostan sitä että henkilökunta on itse käynyt tutustumassa hotelleihin joten tietävät takuulla mitä myyvät. Tässähän ollaan menossa once-in-a-lifetime -matkalle, joten totta kai odotukset on sitä luokkaa että asioiden olis hyvä mennä nappiin alusta asti - hyvältä näyttää, tähän mennessä ainakin.  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mekään ei olla saatu Helin Matkoilta mitään vastausta pari viikkoa sitten lähetettyyn tarjouspyyntöön. Harmittaa älyttömästi, kun on kuitenkin käyttänyt kymmeniä tunteja heidän kohteidensa ja hotelleidensa vertailemiseen ennen tarjouspyynnön tekemistä! >:(  Tarjouspyyntömme oli vielä hyvin yksityiskohtainen: tietyt hotellit ja huoneet niissä tiettynä aikana (johon on vielä reilusti yli puoli vuotta aikaa). Ei luulisi kuitenkaan vievän ihan mahdottomasti aikaa tarkistaa itse jo suunnittelemamme matkan hinta ja saatavuus. Onneksi saimme Kalevatravelilta nopeaa palvelua ja vielä suhteellisen edullisen tarjouksen. Muiden matkatoimistojen tarjoukset menevät tosin kaikki umpeen lähiaikoina, joten eipä voida jäädä kauaksi aikaa odottelemaan, josko Heli voisi vastata.  :-? Varmaan pitäis lähetellä muille tarjouspyyntöjä vasta, jos/kun on saanut Helin Matkoilta vastauksen...

Link to comment
Share on other sites

Mä kyllä ottaisin joko yhteyttä uudelleen ja jos siihenkään ei ala kuulua vastausta, ottaisin yhteyttä toiseen firmaan. Itse en saanut ko paikasta palvelua ollenkaan ja muistaakseni kun soitin niin palvelu on aivan surkeaa. Itse en varmasti aio käyttää ton yrityksen palveluja ollenkaan. Mieluummin sitä käyttää palveluja firmasta josta saa hyvää palvelua, jää hyvä mieli ja otetaan vielä tosissaankin..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...