Guest Pikku_Myy

Mauritiukselle/Seychelleille...

803 posts in this topic

Onko kukaan kasvissyöjä/muu erityisruokavaliota tarvitseva mennyt tuonne Mauritiukselle? Olisin kiinnostunut tietämään toimiiko Air Mauritiuksella erityisruokavalioiden ruokatarjoilu kuten Finnairilla?

Ja tietysti sitten itse kohteessa, saako helposti kasvisruokaa? Olen kuullut, että suosivat paljon kalaa, mutta itse en kalaa syö..

Matkakuume on valtaisa..... ;D, vielä on aikaa yli 4kk lähtöön. MIten maltan odottaa??

uskaltaaks enää lähteekään, kun tuo mauritius on aika lähellä noita järistys ja tsunami-vaara-paikkoja...

Kyllä kai sinne uskaltaa...

Tai ainakin me ollaan lähdössä  :)

Olen aikaisemmin käyny täällä ketjussa haaveilemassa matkasta, mut nyt kun kesätyöpaikat varmistui, niin varasin matkan The Sands resortiin. Kyllä onni potkaisi meitä, kun saatiin kesätyöpaikat. Lisäks ollaan toivottu häälahjaksi avustusta häämatkakassaan. Olen ihan täpinöissä jo, vaikka matkalle lähdetään vasta syyskuun lopussa.

Suvilis, onnittelut, ihana hotelli ja ihana matka teille tulee!  :-X

Ja nythän noita maanjäristyksiä seurataan tosi tarkasti, tän edellisen jälkijäristyksen jälkeenhän Mauritiuksen rannat oli nopeesti evakuoitu tsunamin pelossa, joten ihan rauhassa sinne voi mennä.

Aaahh... Ihan tulee ikävä Mauritiukselle näitä juttuja lukiessa. Meidän häitä vietettiin siellä tammikuussa ja upeaa oli! Hieno kohde, ja varmasti upea valinta myös häämatkakohteeksi.

Varmasti mennään toistekin, ehkä viettämään hääpäivää jonkun vuoden päästä...

Itse olen kasvissyöjä ja olimme viime toukokuussa Mauritiuksella Paradis Covella. Mut huomioitiin todella hyvin, en voi kuin kehua hotellia :-X Mikäli listalta ei löytynyt miellyttävää ruokaa, tehtiin varta vasten mua 8) Tosin kyseessä oli hyvin pieni hotelli, joten isommassa ei ehkä ole mahdollista.

Lentoruoka oli parempaa Air Mauritiuksella kuin Finnairilla. Kasvisruokaa oli mahdollista saada kun etukäteen oli ilmoitettu.

Itse en ainakaan nähnyt nälkää siellä, päinvastoin ;D

No sepä hyvä, että kasvisruokaa saa lentokoneessa. Toivottavasti saa sitten hotellista myös. Kyllä varmaan erikseen pyytämällä ainakin.. Eikös siellä ole kaikki niin ystävällisiä, niin olen ainakin kuullut.. Jos jollain on isoista hotelleista kokemusta vegetaristin näkökulmasta, niin lisää kokemuksia olisi kiva kuulla.

Lisää kertomuksia ja kokemuksia Sandsista pliis  :D. Onko joku muu lähdössä sinne 24.9.2005?

Onko sulla suvilis jotain kysymyksiä The Sands hotellista? Mä mielelläni vastaan kyllä :)

joo...  :)  tottakai on vaikka mitä kysymyksiä. Ainakin, et voiko siitä tosiaan kävellä rantaa pitkin lähikylään? ja onko siinä kylässä sellasta supermarkettia, mis ei ois ihan sikakallista. Sit vielä et kiersittekö saarta. kävittekö esim. pohjosessa tai port louisissa? millä matkustitte`? onko siel jotain joukkoliikennettä?

Oliko siellä tarpeeksi tekemistä, jos ei joku päivä tykkää makailla vaan rannalla tai uida altaassa? Täs oli jotain. Niin ja  sit se valuutta.... eli mitä valuuttaa mukaan ja onko niin, et vasta lentokentällä kantsii vaihtaa? Olitteko Helin matkojen kautta? Olikosiellä huoneessa jotain kuoharia tms. odottamassa?  :D  Mä oon jo ihan intona... ollaaan 13 yötä perillä. kuin kauan te olitte tintturella? Mitä teidän matka maksoi.... paljon kysymyksiä, vai mitä? ja voin keksiä lisää matkan varrella   ::):-X

Minäkin vastailen niihin kysymyksiin joihin osaan vastata.

joo...  :)  tottakai on vaikka mitä kysymyksiä. Ainakin, et voiko siitä tosiaan kävellä rantaa pitkin lähikylään? ja onko siinä kylässä sellasta supermarkettia, mis ei ois ihan sikakallista.

me oltiin suunniteltu menevämme kävellen kylään mutta oli niin kuuma (huhtikuun alku) että otimme kuitenkin taksin muutamaksi tunniksi. Ei siellä kylässä kyllä supermarkettia ollut, mutta pienempiä kauppoja kyllä eikä ollut kovin kallista. Pienessä kiinalaisessa ravintolassa syötiin paljon ja hyvää ruokaa (rapua ja scampeja) noin 5 €lla / hlö.

Sit vielä et kiersittekö saarta. kävittekö esim. pohjosessa tai port louisissa? millä matkustitte`? onko siel jotain joukkoliikennettä?

Me kierreltiin muutama päivä ihan taksilla. Oisko ollut noin 50 € päivältä ja sai itse päättää ohjelman. Mun mielestä Port Louis oli aika tylsä - ei ehkä ollut retken arvoinen.

Oliko siellä tarpeeksi tekemistä, jos ei joku päivä tykkää makailla vaan rannalla tai uida altaassa?

On siellä tekemistä, varsinkin jos luonto kiinnostaa niin on paljon hienoja luontopuistoja. Ja menkää ehdottomasti snorklaamaan! Sandsista tehtiin päivittäin ilmaisia snorklausretkiä paikkaan missä oli todella paljon eriväristä korallia ja kaloja - todella kaunista! En minäkän ollut ennen matkaa mikään snorklaushirmu mutta kun näin kaikkea kaunista mitä siellä meressa oli niin halusin mennä retkelle päivittäin... ::) Sit siellä tehdään delfiinireissuja pikkuveneellä jotka maksoi jonkin verran, pidetään jooga, stretching ja vesijumppa tunteja ja saahan lainaksi kaikenlaisia veneitä ja surffilautoja.

Täs oli jotain. Niin ja  sit se valuutta.... eli mitä valuuttaa mukaan ja onko niin, et vasta lentokentällä kantsii vaihtaa? Olitteko Helin matkojen kautta? Olikosiellä huoneessa jotain kuoharia tms. odottamassa?  :D  Mä oon jo ihan intona... ollaaan 13 yötä perillä. kuin kauan te olitte tintturella? Mitä teidän matka maksoi.... paljon kysymyksiä, vai mitä? ja voin keksiä lisää matkan varrella   ::):-X

Meillä oli kauhea kasa euroja mukana jotka sitten vaihdettiin lentokentällä. Oltiin Helin matkojen kautta. Saatiin huoneeseen kuoharipullo ja hedelmälautanen. Matka maksoi noin 2300 € / hlö (viikko Le Preskil, viikko Sands). Toivottavasti tästä oli apua. Hyvää matkaa! Tahtoisin mukaan...  ;D

Niin ja  sit se valuutta.... eli mitä valuuttaa mukaan ja onko niin, et vasta lentokentällä kantsii vaihtaa?

Me taas ei koko matkan aikana vaihdettu lainkaan rahaa. Taksitkin otti euroja vastaan ja melkeen jokanen muukin paikka; jopa paikallinen pieni ruokakauppa. Tuli edullisemmaksi, koska euron kurssi on niin paljon parempi.

Viiveli :-X

Me vaihdettiin rahaa lentokentällä. Heti ennen ulko-ovia on monta monta tiskiä, jotka vaihtaa rahaa. Taidettiin vaihtaa 300e, ja sillä pärjättiin tosi pitkälle. Kentällä oli paras kurssi, joten suosittelen sitä. Hotellilla pystyy myös vaihtamaan, mutta kurssi ei oo ihan niin hyvä... samoin siinä läheisessä Wolmarin kylässä on rahanvaihtopaikkoja :)

Tekemistä riittää! Teidän kannattaa vuokrata taksi koko päiväksi, se oli tosi kätevä tapa kiertää saarta. Me vuokrattiin kaksi kertaa. Hotellilta jos sen vuokrasi, niin maksoi muistaakseni 50e/päivä. Me vuokrattiin oman paikallisen matkatoimiston (mtt mautourico muistaakseni..) kautta, se oli vähän kalliimpi, 60e/päivä. Mä suosittelen tätä tapaa, ne taksit mitä hotellilta suoraan vuokrattiin, oli normaaleja... siis ei välttämättä ollut ilmastointia. Mautouricon kuskit tekee ainoastaan näitä tilausajoja, autot on siistejä, ilmastoituja ja kuskit puhuu tosi hyvin englantia, osaavat neuvoa minne kannattaa mennä jne. Hirmu kätevää, sanot vaan kuskille minne haluat mennä ja hän kuskailee, kertoo ohessa maisemista jne.

Rantaa pitkin voi kävellä Wolmarin kylään. Kävellen menee aikaa ...ehkä 30 min. Me vuokrattiin useimmiten polkupyörät hotellilta ja ajettiin niillä, yhteen suuntaan kesti polkea jotain 10min. Taksi maksoi 200rupiaa edestakaisin, kuski odottaa kaupan edessä sillä aikaa, kun teette ostokset ja kuskaa teidät toiseenkin kauppaan jos haluatte. Mun mielestä siinä vanhassa osassa wolmaria, mikä on lähimpänä hotellia, on aika edullisia ne kaupat. Siinä oli muistaakseni 2 pienehköä ruokakauppaa, ja toisesta onnistuin löytämään jopa siideriä ;D Siinä on muuten hyvä Boss:n myymälä myös, mun mies osti muutaman paidan sieltä, ja on ollut tyytyväinen. On siis hyvälaatuisia ;)

Ja tosiaan kannattaa käyttää hyväksi niitä hotellin tarjoamia ilmaisia palveluita! Ehdottomasti se joka päiväinen snorklausreissu kauemmas riutalle kannattaa tehdä, aivan älyttömästi kauniita värikkäitä kaloja... samoin kanootteja saa käyttää vapaasti, sekä polkuveneitä... kiva oli myös se päivittäinen lasipohjavene, mikä kiertää riuttaa. Delfiininbongausreissu oli myös ihan hauska. Vähän koomista vaan, kun tieto delfiineistä leviää lähihotelleihin, niin siinä lahdella pörrää kymmeniä veneitä delfiinien perässä... kovin lähelle ei välttämättä pääse. Mutta kokemisen arvoinen sekin, maksoi jotain...oisko ollut 300rupiaa/hlö.

Port Lois oli mulle vähän pettymys... aivan tajuttoman kuuma, me ei ainakaan jaksettu kiertää kaupunkia muuten kuin pikaisesti sielä waterfrontissa... Muuten Mauritiukselta löytyy kyllä tosi kauniita paikkoja. Black river gorge on näkemisen arvoinen, samoin se temppelialue...chamarelin putous, 7 erivärisen hiekan maa... samoin pamplemousse:ssa kannattaa käydä, ja ehdottomasti kannattaa vuokrata opas. Hän kierrätti meitä pitkin poikin, repi puista lehtiä, murskasi niitä ja antoi haistaa, piti arvuutella mikä kasvi/mauste se on... oli ehdottomasti rahansa ansainnut! Ja mun mielestä oli niin outoa, että se opas tiesi niiden kasvien nimet suomeksikin ;D

Näin jälkeenpäin on harmittanut, että ei lähdetty minnekään katamaraanireissulle.

Ai niin, ja muistakaa, että jos haluatte pelata tennistä, niin kentän käyttö on ilmainen, samoin mailat, mutta pallot teidän täytyy hommata itse. Niitä me ei ainakaan kylästä löydetty, ja hotellin kaupassa maksoi törkeesti... eli ottakaa tennispallo mukaan, mikäli tahdotte pelata ;)

Meidän matka oli Arean kautta, muistaakseni mun matka maksoi ~2050e ja miehen matka ~2400... heillä on siis tarjous morsiamille ;) Ja huoneessa oli odottamassa mulle saronki, miehelle t-paita, shampanja jäissä ja iso hedelmälautanen, josta syötiin koko 2vkoa mitä sielä oltiin... ;D

PS: Tulin vielä lisäämään, että kannattaa käydä myös markkinoilla. Me otettiin sunnuntaina taksi läheiseen kaupunkiin (olikohan curepipe..) missä on markkinat aina sunnuntaisin. Ihan törkeän halpaa kaikki! Kannattaa mennä heti aamusta, koska sielä on kuuma, ihmisiä tulee koko ajan lisää... Hotellin respasta kannattaa kysästä tuosta, he järkkäsivät meidän taksin. Oli muuten ihana kuski, vei meidät sinne ja jutteli kaikkea matkalla, kysyi, että oletteko maistaneet jo tuoretta mangoa... no ei olla, vastattiin. Joten hän sanoi, että asuu ihan lähellä, hän käy hakemassa meille kotoaan mangoja sillä aikaa kun me ollaan markkinoilla. Kun tultiin tunnin päästä takaisin taksille, niin takapenkillä meitä odotti muovipussissa 3 tuoretta mangoa. Ja maistuivat muuten hyvälle!  :-X

kiitti teille vastaajille . Kuulostaa mielettömän ihanalle  :o. Odotan malttamattomana. Mut ensin on häätkin. Niitä voi odottaa ekaks  :D

Onko kellään kokemusta Mauritiuksella "Paradise cove"-hotellista? Ainakaan "etsi" toiminnolla ei osunut yhtään...

Onko kellään kokemusta Mauritiuksella "Paradise cove"-hotellista? Ainakaan "etsi" toiminnolla ei osunut yhtään...

Käypä lukemassa häämatkakertomukset osiosta Viivelin kokemukset ko. hotellista :)

Onko kukaan ollut Mauritiuksella hotellissa Marina Resort & Club? Se on all inclusive hotelli. Kertokaa kokemuksia!

Paradise Cove-hotellissa oltiin kaksi viikkoa. Oli aivan ihanaa :-X Suosittelen lämpimästi :-*

Juu, me oltiin ko. hotellissa ja oli aivan mielettömän ihana :-X Suosittelen lämpimästi. Ihanan pieni ja rauhallinen hotelli, jossa suurin osa oli häämatkalaisia.

Viiveli :-X

Onko kukaan ollut Beau Rivagessa? Se on päämäärämme 7 viikon kuluttua...

???

Reilun viikon päästä etelä-afrikkaan ja sieltä Mauritiukselle Belle Mare Plazeen, jänskittää jo kovasti.

Utti

Rouhe!

Me ollaan lähdössä Beau Rivageen joulukuun alussa, joten mustakaan ei ole sulle apua ennen teidän matkaa, mutta onkos muilla tietoa??

-Nita :-X

me ollaan kai nyt lähdössä sit häämatkalle mauritiukselle, the sands olis hotelli...  :-X  :)  :-X

Guest
This topic is now closed to further replies.