Rose

Kreikka

330 viestiä aiheessa

^ Mietin, että miksi toi kysymys kuulostaa niin tutulta, mutta sitten välähti, että tästähän oli puhetta tuolla alakerran puolella :grin: Parga Parga Parga! :-X:grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipailisin vinkkejä Kreikan kohteista. Lähtijöinä nuoripari (vajaa kolmekymppisiä) ja ajankohtana heinäkuun loppu- elokuun alku 2010, matkan kesto 2 viikkoa.

Toiveena lomalta olisi siisti uimaranta/uimarantoja, näkemistä kahdelle viikolle (ei siis liian pieni paikka), paikka, josta järjestetään monipuolisia retkiä joko alueen sisällä tai lähialueille/saarille/kaupunkeihin, hyviä ruokapaikkoja, shoppausmahdollisuus ja kohtuullinen hintataso. Biletyspaikkoja emme kaipaa, pikemminkin kohdetta, jossa iltaa voi viettää vaikkapa tavernoissa.

Kreikan kohteista nähtyjä ovat:

- Rodos

- Kreetan Retimnon

- Santorini

- Samos

Itse katseltu Pargaa, mutta mietityttää, onko siellä nähtävää kahdelle viikolle? Onko kellään kokemuksia? Taikka Kreetalta Hanian lähettyviltä jokin kylä..

Auttakaa hyvin vinkein ja kokemuksin, kiitos :) Myös hotelleja saa suositella, matkatoimistona käytämme todennäköisesti Tjäreborgia (näytti olevan edullisimpia matkoja).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

[quote name=Apuja? :)' date='28 June 2010 - 13:50 ' timestamp='1277722228' post='2781415]

Itse katseltu Pargaa, mutta mietityttää, onko siellä nähtävää kahdelle viikolle?

Menemme viidettä kertaa Pargaan syksyllä ja vieläkin löytyy uutta katseltavaa. Jos vuokraa menopelin (auton/skootterin) löytää paljon muutakin kuin Pargan keskustan. Retkiä järjestää ainakin Aurinkomatkat, niin paljon ettei viikossa kerkeä kaikissa käydä, jos haluaa olla rannallakin. Aurinkomatkat olemme valinneet siksi, että heidän listalla on hotelli Magda's.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pargaa ehdottaisin minäkin häämatkakohteeksi. Itse kävimme siellä elokuun puolessa välissä 2007. Olihan siellä paljon turisteja siihen aikaan, mutta meitä se ei häirinnyt kertaakaan, päinvastoin. Katselemista riittää varmasti kahdeksi viikoksikin, hyviä rantoja ja ravintoloita. Muutenkin todella kaunis paikka. Lisätietoa löytyy mm. www.kreikka.net sivustoilta. Nyt olemme menossa häämatkalle Santoriiniin elokuussa 2011. Tuossa välissä kävimme elokuussa 2008 Kyproksella, joka ei niin kovasti kolahtanut. Pargaan ehdottomasti voisi mennä toistekin, nähtävää ja koettavaa riittää varmasti B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin Pargassa 1,5 vuotta sitten ja rakastuin paikkaan ensisilmayksella. Siella on varmasti tekemista kahdeksi viikoksi, lahistollahan on monia kulttuurikohteita ja Albaniaankin paasee parin paivan matkalle (ainakin meidan englantilaisella matkanjarjestajalla oli tuo retki valikoimissaan). Olen ollut Kreikassa Rodoksella ja Kreetalla kahdesti ja Pargassa tuon yhden kerran, ja Parga on mielestani naista paras paikka.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensi kesän morsiammia lähdössä Kreikkaan?

Tänään varasin meille häämatkan Kreetalle Agia Marinaan :girl_in_love: Lähtö 5 päivää häiden jälkeen, kerkee hengähtää, mutta lähtö kuitenkin pian häiden jälkeen!!

Kreikkalainen ruoka, elämä, sää ym ym... Rodoksella olen aikaisemmin käynyt, enkä malta odottaa, että saan tsatsikia ja fetaa B)

Roomaan piti mennä, on pitänyt jo muutama vuosi sitten, mutta vaihtuihan se kohde sitten kumminkin,,

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Satu81: Täällä yksi Kreikkaan häämatkalle lähtijä! :) Meillä lähtö vasta reilu viikko häiden jälkeen. Ollaan lähdössä Kosille ja eka Kreikanmatka meillä molemmilla! Odotetaan kovasti noita ruokaelämyksiä myös :P

Ollaan aiemmin matkusteltu Italiaa ja Espanjaa ristiin rastiin, joten nyt sitten Kreikan vuoro... Päätettiin aloittaa häämatkalla Kosille, koska molemmilla toiveissa rentoutumis-, ranta- ja rakkausloma. :-X

Toivottavasti sitä löytyy syrjemmässä sijaitsevasta merenrantahotellista!

Roomaan kannattaa muutes ehdottomasti matkustaa jossain vaiheessa! vaikka sitten 1-v. hääpäivänä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä varattu häämatka 24.9. viikoksi Rodokselle Rodoksen kaupunkiin, Mitsis Grand Hoteliin :girl_in_love::girl_dance::-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään Kreetalle, Plataniakseen. Olen aikaisemmin käynyt Kreetalla, Kosilla, Rhodoksella, Pargassa, Korfulla ja Kefaloniassa, joista viimeinen oli ehdottomasti paras. Kreeta on kuitenkin etelämmässä ja toukokuun lopulla Kefalonia voi vielä olla viileä ja sateinen (harvoin, mutta silti). Kreeta on vielä sen verran iso, että ajattelimme vuokrata auton ja ajella siellä pitkin poikin. Voi kun pääsisi jo matkaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veramente, hienoa, että päädyitte Kreikan lomalle, en usko että joudut pettymään :girl_smile: Tosin en ole kyllä käynyt Kos:lla, mutta Kreikkalainen ruoka, ihmiset, siisteys, turvallisuus ja aurinko :-X

Bluehoney, oltiin toissa kesänä Rodoksella ja mahtava loma olikin!! Rodoksella riittää nähtävää, kannattaa vuokrata auto ja kiertää saarta itsekseen. Vanha kaupunki kannattaa katsastaa, mutta muistakaa ottaa vettä paljon mukaan jos menette vallihautoja kiertelemään, meinasin itse pökrätä sinne kun vesi loppu ja ei löydetykään aukkoja takasin muurien sisälle ihan helposti :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Satu81

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kreikkaan ollaan menossa tänä kesänä häämatkalle heti häiden jälkeen. Ollaan matkusteltu paljon kaukomaissa ja Euroopassa, mutta itseltäni Kreikka on jäänyt kokematta. Päätimme siis tehdä "ensimmäisen" häämatkamme Kreikan saarille Santorini, Folegandros ja Milos sekä Ateenassa vietetään myös muutama päivä. Teemme todennäköisesti vielä toisen häämatkan sitten talvella jonnekin kaukomaahan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

curro, viime syksynä kesän matkat taisin tulla myyntiin siinä loka-marraskuussa. Me varattiin matka Pargaan juuri noihin aikoihin.

joo oot oikeass tässä se on halvat lennot

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jihuu, nyt ois häämatka varattu:) Lähetään 23.9 Kreikan rethymoniin, kreetalle. Ootan niin paljon kun ei olla kumpikaan koskaan käyty ulkomailla:):) kellään kokemuksia tuosta paikasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellä ainaki riittää uimarantaa, ollaan käyty Rethimononissa mutta meidän pääpaikka on aina ollu Hanian kulmilla, mut viime vuonna oltiin 1 vk ja toissa vuonna 2 vk Kreetalla ja kierrettiin autolla ja bussilla ja jalan kyllä pitkin saarta. Kannattaa kierrellä ja jos haluatte aloittaa yhteisen taipaleen kunnolla tallaamalla polkuja niin ehdottomasti Samarialle, mutta mielellään loppulomasta, se kiepeyttää hieman jalkoja :grin: , mutta ihana kokemus!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käynyt Rethymnonissa pari vuotta sitten ja se oli minusta aivan ihana paikka ! Rantaviivaa oli paljon ja ne mielettömän ihanat vanhan kaupungin kadut ja pikkuputiikit, aaw :) Se oli oikea kaupunki, ei mikään turisteja varten rakennettu paikka. Kreeta muutenkin on saari, jossa on paljon nähtävää, me vuokrasimme auton ja ajelimme mitä ihanimpiin pikkukyliin ja rannoille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan menossa Rethymnoniin häämatkalle ja vaikuttaa kyllä tosi hyvältä paikalta, tykkään kovasti juuri tuosta että on oikea kaupunki eikä pelkkä turistipaikka. Se venetsialainen linnoitus tarvii ehdottomasti käydä tsekkaamassa :) Meidän hotelli on vanhan kaupungin alueella, joten kaikki ne ihanuudet on ihan lähellä. 21.8. lähdetään matkaan, heti häiden jälkeisenä päivänä. Odotan kyllä niin innolla tuota reissua, en edes kunnolla ole vielä tajunnut että häät on tulossa mutta matka on kirkkaana mielessä melkein joka päivä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään Rhodokselle 11.8. <3

Ollaan käyty siellä jo muutaman kerran, mutta joka kerta se on yhtä ihanaa.. Haluan nähdä uusiakin paikkoja ja matkustaa, mutta ehkä häämatkalla osaa arvostaa sitä, että tietää mitkä ravintolat on parhaat, missä kannattaa liikkua ja miten toimia hätätilanteissa jne jotta välttyy ikäviltä yllätyksiltä :) En haluaisi matkustaa häämatkalla uuteen kohteeseen ja pettyä.

Vanhassa kaupungissa jaksaa kävellä ja huokailla illasta toiseen, Lindos on ihana paikka käydä päivän retkellä ja laivalla pääsee esim Symin saarelle mihin turismi ei muussa muodossa yletä. Aiomme tehdä myös päivän retken Turkkiin Marmarikselle, missä emme ennen ole käyneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Agia Marina Kreetalla häitä ja lähtö seuraavana päivänä :) Koskaan en ole Kreikassa käynyt, joten nyt mennään!

Tosin meidän häämatkakohteen ratkaisi lähtöpäivä ja all inclusive- vaihtoehto ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin lähdetään Agia Marinaan Kreetalle heti häiden jälkeisenä päivänä. Itse en ole ennen ollut edes etelänmatkalla, herra on kerran aikaisemmin käynyt Kreetalle ja ihastunut paikkaan. Innolla siis lähdössä, enää vajaa 2 kk! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin menemme Rethymnoniin häämatkalle. Lähtö on heti häitä seuraavana päivänä. Ei malttaisi odottaa! Olen käynyt Kreikassa ennemmin ainoastaan Rodoksella, mihin olen ihan umpirakastunut, mutta nyt haluttiin jotain vähän muuta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdemme heti häitä seuraavana päivänä Kreikan Ixiaan. :) Haluttiin suhteellisen halpa ja ennenkaikkea turvallinen häälomakohde (itse kun olen raskaana). :)Ja matka kestää pari viikkoa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rakkauden jumalattaren Afroditen saari Kypros on meidän häämatkan kohde. Olen itse ollut vain kerran lomamatkalla etelässä ja silloin Rhodoksella. Nyt annoin sulhasen valita häämatkan minun siitä mitään tietämättä. Sain vain valita, haluanko lämpöiseen vai viileämpään. Kohteen sain tietää sitten, kun matka oli jo varattu. Enkä olisi kyllä itse valinnut sen paremmin... innolla odotan jo matkaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään häämatkalle Kreetan Plataniakseen 15.9 :-X Häät ovat 9.9. joten melko pian häiden jälkeen.

Jos on kokemusta jollain Plataniaksesta niin kehiin vaan kiitos :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä lähtö plataniakseen 17.9 :) kokemuksia kaipaan täälläkin suunnalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään 27.9. Kefaloniaan, uuteen Tesoro Blu-hotelliin Skalan kylään :-X

Olen kyllä NIIN iloinen noista uusista Finnmatkojen Blue Couples- hotelleista (k-16), ettei ole tosikaan... pidän kyllä lapsista, mutten halua niitä riehumaan hotelliin ja uima-altaalle kun ollaan HÄÄMATKALLA :)

Onko kellään kokemuksia Kefaloniasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään