Jump to content
Naimisiin.info

Häämatkalle Italiaan


onnentyttö

Recommended Posts

Guest Forever

Olen asustellut Italiassa muutaman kuukauden ja suosikkejani siellä ovat Siena ja Anguillara. Sienasta olikin jo mainintoja. Anguillasa Sabazia on 30km Roomasta pohjoiseen järven rannalla. Se on todella idyllinen ja romanttinen pikkukaupunki. Vieressä on myös Bracciano joka on yhtä ihana. Roomaan pääsee bussilla ja junalla kätevästi tunnissa (tai alle). Hotelleja löytyy Braccianosta useampi ja pari Anguillarasta. netissä on lisätietoa kaupunkien halusanoilla.

iippanalle Cattolican retkistä:

Me teimme retket ihan omatoimisesti riminiltä, Cattolicasta onnistuu yhtä hyvin. Sekä Venetsiaan, että Firenzeen pääsee kätevästi junalla. joudutte vaihatmaan todennäköisesti junaa riminilla, mutta se on helppoa. Muuten suosittelen käymään San Marinossa ja etenkin Urbinossa. San Marinoon pääsee junalla riminille ja sieltä bussilla (lähtee juna-aseman edestä) Urbinoon pääsee Pesarosta jonne menee juna ja bussi Cattolicasta) ja sieltä busilla juna-asemalta. urbino on todella kaunis keksiaikainen yliopistokaupunki ja todella käymisen arvoinen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä on vielä ensi kesän 2005 häämatkan suunta mietinnässä. Nyt elokuussa olemme lähdössä kuitenkin lomalle Cattolicaan viikoksi. Mistäpä tietää jos vaikka häämatkakin suuntautuisi sinne päin.   ::)

Mutta jos teillä on kokemusta Italian matkoista ja Roomasta, mitä kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa? Ajattelimme käydä omatoimisesti päivän tai pari Roomassa, ehtiikö siinä ajassa mitään?   ???

:-X Häämatkan suunnittelu on ihanaa  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ollaan lähdössä elokuun alussa Cattolicaan,haluttiin häämatkalle heti häiden jälkeen... Ajateltiin vuokrata auto ja käydä omin päin Venetsiassa ja/tai Firenzessä. Voisiko joku antaa vinkkejä, missä kannattaisi käydä. Ollaan lomalla kaksi viikkoa. Menemme aurinkomatkojen lomalle, olisiko helpompaa/ järkevämpää käydy "valmisretkillä" kuin lähteä kiertelemään ominpäin?

Kun Iippana palaudutte niin mielelläni kuulisin lisää tietoa Cattolicasta ja muiltakin alueella jo käyneiltä. Lomakuume on kova ja ensi sijaisesti on tänä kesänä ollut syynissä juuri tuo Cattolica ja Riccione, josta ajattelimme tehdä päiväretkiä muuallekin.

Matkalle olisi tarkoitus lähteä viimeistään elokuun puolessa välissä.

Link to comment
Share on other sites

. Tosin meidän matka ajottuu elokuun viimeiselle viikolle ja siitä eteenpäin, joten turisteja saattaa vielä olla ja hinnatkin sen mukaisia.

Hei Vipsu! Lomasuunnitelmanne kuulostavat juuri sellaisilta mistä olen itse haaveillut. Tänä kesänä tulee vaan jo aikataulu vastaan järjestelyissä, mutta osaatko arvioida millaisella budjetilla tuollaisen yhdistetyn lento-asunnon vuokraus - auton vuokraus saa toteutettua?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei kaikki Italian matkaajat!

Voisiko joku auttaa minua pääsemään eroon typeristä ennakkoluuloistani italialaisia (miehiä) kohtaan? Tottakai minä tiedän että ennakkoluloni ovat vääriä ja turhia, mutta tunnen silti näitä epäluuloisia tunteita *nolona* Rakastan Papagallo-jäätelöä ja italialaisia ruokia.. Italiassa on paljon minua kiinnostavia historiallisia kohteita. Maisemat ovat ainakin kuvien perusteella IHANIA. Sulhaseni ehdotti eilen että mentäisiin italiaan häämatkalle. Idea toisaalta kiehtoo minua kovasti- olisi ihana voittaa nuo ennakkoluulot.. Mutta toisaalta pelkään niin kovasti että mitä jos ne ovatkin totta? Jännittäisinkö häämatkani pilalle  ???

Tassä siis näitä typeriä ennakkoluulojani: (KUMOTKAA mielellään!  :D )

- Italialaiset miehet eivät jätä suomalaista vaaleatukkaista naista rauhaan, vaan tekevät itseään häiritsevästi tykö eivätkä kuuntele 'ei'tä.

- rahoistaan on pidettävä huolta äärimmäisen tarkasti ettei niitä varasteta

(Ennakkoluuloni on 90%:sti peräisin huonosta kokemuksistani italialaismiehestä Suomessa. Yliopiston harrastuspiirissä oli italialainen vaihto-oppilas (miespuolinen) joka vaikutti tosi mukavalta ja ystävälliseltä. Hän tiesi myös että seurustelen.  Mutta kun jäin hänen kanssaan kahden  muiden harrastuspiiriläisten lähdettyä kokoontumisesta- hän ryhtyi ehdottelemaan kaikenlaista ja käpälöimään  >:( Torjuin hänet. Mutta ei siinä kaikki. Hän selvitti sähköpostini -> puhelinnumeroni -> lähetti härskejä viestejä ja soitteli yli kuukauden miltei päivittäin. Muutaman kerran hän seuraili minua yliopistolta kotiinpäin lähdettyänikin. Tiedän että on typerää luoda ennakkoluuloja yhden tapauksen pohjalta, mutta tunnen näitä ajatuksia silti :-/)

Link to comment
Share on other sites

Eiköhän näitä törkeitä tapauksia löydy Suomestakin. Silti on varmasti totta että italialaismiehet ainakin flirttailevat rohkeammin kuin vaikkapa suomalaismiehet. :) Ja Italiassa on varmasti eroja esim. pohjois- ja etelä-Italian suhteen.

En tiedä... eiköhän se ole niin, että häämatkalla olevasta parista se rakkaus hehkuu niin kauas että tuskin siihen kukaan italialaismies uskaltaa väliin. ;D Minä ainakin luotan tähän. ;D

Rahoista pitää huolta äärimmäisen tarkasti kaikissa suurkaupungeissa, varsinkin turistinähtävyyksissä jne.

Link to comment
Share on other sites

Guest lillapanda
- rahoistaan on pidettävä huolta äärimmäisen tarkasti ettei niitä varasteta

Tähän piti kommentoida, että ystäviltäni yritettiin ainakin kaksi tai kolme kertaa viedä rahat Italiassa. :( Ja vielä joulukuussa, eli ei mikään turistiaika. Kun taas Lontoossa olivat saaneet olla rauhassa, samoin kuin me ollaan saatu olla ihan rennosti mm. Kroatian turistirannoilla, Pariisissa ym. Mutta siis tottakai missä vaan voi sattua ja tuuriahan se vaan loppupeleissä on.

Toivottavasti saat itsesi lähtemään Italiaan, eiköhän sitten ennakkoluulot viimeistään karise! :D (En kyllä tiedä niistä italiaanoista mitään, vaikka olisitkin oikeassa... ::) Mutta ainahan sitä kannattaa kokeilla! Jos olet oikeassa, voit sanoa että hah, olitpas oikeassa, eikä tarvitse mennä Italiaan enää ikinä. Muussa tapauksessa saat ihania kokemuksia ja ehkä uuden lempparilomakohteen. ;))

:-X

Link to comment
Share on other sites

Heippa, olen asunut vuoden Firenzessä ja oleskellut Roomassakin pitkiä aikoja. Lisäksi on tullut paljon kierreltyä Toscanassa. Poikennut olen Gardajärvellä ja Venetsiassa.. tämä siis taustaa... mua ei ole koskaan ryöstetty eikä ole koskaan edes yritetty ryöstää. Ja huom. olen vaalea ts. turistin näköinen. En ole myöskään kokenut mitään kestämätöntä lähtentelyä (inhoan tosi paljon "limaisia" gigoloja!). Joskus joku on huudellut mutta esimerkiksi nykyään ainakin Roomassa mua rouvitellaan vaikka olisin yksinkin liikkeellä, ja olen siis 29v. ja mielestäni melko nuorennäköinen (ei siis mikää tätilook). Joten jos lähdet miehesi kanssa niin luulisinpa, että saat olla rauhassa.  Kannattaa käydä Italiassa, oma sydämeni on sinne jäänyt. :-X t:KiMa

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Ympäri Italiaa kierrelleenä sanoisin, etteivät italialaiset miehet sen pahempia ole kuin muissakaan etelän maissa. Italiassa ei (Milanoa ja turistialueita lukuunottamatta) ole juuri mitään bailauskulttuuria, maa on iltaisin tosi rauhallinen.

Rahojakaan ei minulta ole vielä viety. Etelämpänä ja varsinkin Napolissa liikuttaessa rahoista tosin kannattaa pitää huolta. Kun lentokentällä ollessa otin matkavakuutusta ja (suomalainen) virkailija kuuli, että aion käydä Napolissa, hän kauhistui, etten ottanut matkatavaravakuutusta. Virkailijan ystävän iso kassi oli Napolin juna-asemalla revitty hänen käsistään keskellä kirkasta päivää. Paljon reilannut ystäväni on myös jututtanut tyttöä, joka ryöstettiin Napolissa kahden viikon sisällä kolme kertaa - kerran aseellakin uhaten.

Kun itse lähestyin Napolia, otin kellon (ja korut) pois ja käärin hihat niin ylös, että jo kauas näki, ettei edes kelloa ole.  ;D "Ryöstörahaksi" laiton lompakkoon kymmeneurosen ja suurimmat rahat (jos kassi lähtisi) tungin rintsikoihin. Laitoin myös tavallista huonommat vaatteet ja näytin tomuiselta (tulin suoraan Vesuviukselta). Juna-aseman seudulla oli tavallista luihumman näköistä porukkaa katselemassa silti myös minun suuntaani. Mutta häämatkalla on onneksi miespuolinen bodyguard matkassa, joten ei pelkoa, siskot!   :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rooma on aivan ihana! Minä olen käynyt siellä kerran vähän pitemmän reissun ja mahtavaa oli. Unelmien paikka. On tullut käytyä myös Venetsiassa, mutta ei se Rooman jälkeen tuntunut miltään...Italiassa on muutenkin sitä jotain  ;D

Haluaisimme Välimerenristeilylle, mutta niitä tehdään tulevana kesänä aika vähän, joten saas nähdä...Italia on hyvä kakkosvaihtoehto, ehkä ykkönenkin jos löydetään ihana hotelli ihanasta paikasta  ;D

Onkos kukaan käynyt Italian Rivieralla ja tietääkö miten sinne saa helpoiten matkoja ja missä Italiassa ois vähiten väkeä heinä-elokuun vaihteessa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Firenze on tosi romanttinen kaupunki ja syyskuun alku on siinä mielessä hyvä aika, että italialaiset ovat palanneet lomilta ja kaikki paikat on taas auki. Elokuussa kun voi olla vähän nihkeää kun osa ravintoloista ja pikkukaupoista on kiinni. Syyskuun alussa on vielä aika lämmintä. Hinnat Firenzessä on Suomen luokkaa, paitsi ehkä ulkona syöminen ja juominen on vähän edullisempaa. Duomon ja Ponte Vecchion välimaastossa on pääasialliset turistirysät ja hinnatkin pilvissä. Kahviloissa maksat aina vähintään tuplahinnan, jos istut. Kahvi paikalliseen tapaan tiskillä nojaillen on edullisempaa ja halpaa Suomen erikoiskahvihintoihin verrattuna. Suosittelen käymään cappucinolla perinteikkäässä Gilli-kahvilassa Piazza della Repubblicalla. On hyvää! :) Jäätelöpaikoista lemppareitani ovat Vivoli ja Perché no. Ravintoloista ZàZà ja Pizzaiulo muistuvat mieleen erityisesti. En suosittele keskustan itsepalveluvalmisannospaikkoja (huh mikä sana:)), niissä hinnat suhteessa laatuun kalliit. Ja tunnelma on ruokalatyyppinen. Ennemmin vaikka joku pizzapala mukaan, jos haluaa nopsaan täytettä masuun. Joku tuolla jo mainitsikin, että museoihin voi varata lippuja etukäteen tietyksi päiväksi. On erittäin suositeltavaa!! Jonotin aikoinaan ensimmäistä kertaa Uffiziin yli 2h. Muita lempinähtävyyksiäni ovat mm. Bobolin puutarha ja eri kirkot. Kaupunkihan on itsessään iso museo, joten aika kuluu mukavasti ympärilleen katsellen ja rennosti kävellen, välillä kahville tai lounaalle poiketen. Piazzale Michelangelolla kannattaa käydä myös kuvailemassa kaupunkia, sieltä hienot näköalat. Jos haluaa kokea vähän markkinatunnelmaa, on tiistaiaamupäivisin aina markkinat Parco delle Cascinessa. Sieltä voi ostaa melkein mitä vaan, vaatteita, kenkiä, koruja, taloustavaroita, hedelmiä, juustoja jne. Lisäksi toinen lempipaikkani on Mercato Centrale. Kannattaa suunnistaa sen kamalan lihahajun ohi portaita yläkertaan, missä on vihannes-ja hedelmäpuoli. Sieltä ostan yleensä kuivattuja hedelmiä, jotka ovat tosi hyviä, erityisesti kuivatut mansikat ja tomaatit!

Tulipas litania. :) Olen asunut Firenzessä vuoden ja reissannut siellä senkin jälkeen viitisen kertaa ja sinne mekin suuntaamme vajaan kuukauden päästä yhdistetyllä Rooma-Firenze-häämatkallamme. Jeee!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Italiaan lähdemme honeymoonille! :-X

Jonkin verran ollaan reissattu siellä aiemminkin. Garda-järvi on suunnitelmissa,samoin Rooma ja Agricento (Sisiliassa). Eli päästä päähän  :)  Ja kun on vielä kielitaitoisia tuttuja sekä paikallia ihmisiä, joiden kanssa voi välillä tutustua vähän eri asioihin kuin ihan turistina, niin saattaapa tulla mielenkiintoinen ja monipuolinen matka  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Me ollaan menossa Milanoon, kun saatiin lennot halvalla - kaipa siellä lienee ihan kulttuurinähtävyyksiäkin eikä pelkkää supermuotia ja bilehilemestoja? Luulisi ainakin ;D

Mut jotka olette käyneet Milanossa, niin suositelkaa kulttuurikohteita, voidaan ruveta jo suunnittelemaan reissun ohjelmaa :)

(Kroatia kiehtois kauheesti, mut jos sinne heittäis vaikka jonkun hääpäivämatkan tulevaisuudessa... :-X)

Link to comment
Share on other sites

Mut jotka olette käyneet Milanossa, niin suositelkaa kulttuurikohteita, voidaan ruveta jo suunnittelemaan reissun ohjelmaa :)

LaScala - oopperaan tietty. Lippujen suhteen voi olla hankalaa mutta aina kannattaa tiedustella tai jos on hyvissä ajoin liikkeellä niin sitten ei hätää.

-h-

Link to comment
Share on other sites

Moikka.

Voisko joku Sisiliassa käynyt kertoa kommentteja, varsinkin taorminan alueesta.

Mä löysin netistä sieltä semmosen hotellin ku san domenico palace, joka on rakennettu vanhaan luostariin ja vaikutti aivan mahtavalta ja romanttiselta  :-X.

Kaikki kokemukset käy, myös muista hotelleista ja alueista Sisiliassa.

Minun mieheni :-X on Palermosta ja itsekin on tullut Sisiliassa käytyä. Tosin ne vierailut ovat olleet enimmäkseen Palermon seudulla ja täynnä sukulaisvierailuja, joten kovin paljon en ole vielä ehtinyt saarta kiertää.

Yksi hieno paikka Palermon lähistöllä on Ustica-saari. Tosi hieno ja romanttinen kohde myös häämatkalaisille.

Sisiliasta löytyy paljon upeita paikkoja. Lisäksi ihmiset ovat ystävällisiä ja esimerkiksi Palermossa on paljon myös vaaleita ihmisiä. Viikingit aikoinaan ovat vieneet pohjoismaalaista verta Sisiliaan. Oloani en kertaakaan tuntenut turvattomaksi. Paljon turvattomampi olo on ollut esim. Brasseissa.

Link to comment
Share on other sites

Viimeinen Ehtoollinen -taulusta oli yllä jo puhetta. Vinkki: jos tuonne mielitte, kannattaa aika varata heti kun kaupunkiin saavutte. Sinne on jokseenkin mahdotonta päästä suoraan paikan päältä. Olimme turhaan kärkkymässä peruutuspaikkoja kymmenien muiden kanssa.... mutta saman kirkon (jonka siipirakennuksessa taulu sijaitsee) sisäpiha oli labyrinttimaisesti leikattuinen pensaineen kuvaamisen väärti: se vähän lohdutti. ;)

En pitäisi Milanoa parhaana mahdollisena kulttuurikaupunkina. Taidemuseoissa teema on pitkälti aina samaa: lapsi ja madonna, madonna ja lapsi jne. Keskuskatedraalin katolle sen sijaan kannattaa kiivetä: siellä on runsaasti nähtävää.    

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Laura060206

Meidän häämatka starttaa 1.8.06 moottoripyörän selässä (minä "takapenkillä") ja 7.8. alkaen on tarkoitus viettää viikko Gardajärvellä  8-) :-X 8-). Hotellia ei olla vieläkään varattu kun tilaa tuntuu yhä joka puolella olevan eikä olla osattu päättää minnepäin järveä asetutaan. Apuja??!! Sitä kauneinta kylää ja parasta hotellia etsitään...

Link to comment
Share on other sites

Taitaapa meitä olla vähän, jotka lähdemme tänä kesänä Italiaan häämatkalle, kun ei keskustelu ole ollut kovin aktiivista.  :-?  Kummallista tällaisille Italia-fanittajille...  ;D

Me suuntaamme elokuussa häämatkalle Amalfi-rannikon upeisiin maisemiin kaikkien siellä lomailevien italialaisten keskelle. Olemme vuokranneet Praianosta villan viikoksi, jonka jälkeen siirrymme Sorrentoon kolmeksi yöksi ja sitten vielä kaksi yötä Roomassa ennen lentoa kotiin. Tarkoituksena on tehdä Praianosta ja Sorrentosta pieniä päiväretkiä lähistölle, kuten Caprille ja Pompeijiin, sekä tietenkin kiertää lähikylät Positano, Amalfi ym. Elokuussa pitäisi olla sopivan lämmintäkin, että varmasti tarkenee siellä olla ja köllötellä!  ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...