Jump to content
Naimisiin.info

Santorini


Tiina77

Recommended Posts

Mekin ollaan päädytty Santoriniin. Onko kenelläkään kokemusta Aegia Plaza tai Hermes-hotelleista Kamarissa?

Esitteessä sanottiin, että Kamarissa saattaa lentokentän melu haitata. Onko näin?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Esitteessä sanottiin, että Kamarissa saattaa lentokentän melu haitata. Onko näin?

Riippuu kait, mihin on tottunut. Itse olen asunut monen monta vuotta lentokentän läheisyydessä ja mies viettää paljon aikaa lentokentillä ja lentokoneissa, joten me olemme tottuneet lentokentän aiheuttamiin ääniin. Me ei edes huomattu Kamarissa, että lentokenttä on lähellä.

Link to comment
Share on other sites

Me olimme avomieheni kanssa parisen vuotta sitten Santoriinilla Kamarissa, eikä lentokoneet ainaskaan meitä häirinneet  :) Suosittelen paikkaa ehdottomasti!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Laitanpa nyt tähän ketjuun kysymyksen, että onko kukaan ollut Santorinilla pienen lapsen kanssa? Me olimme siellä häämatkalla syksyllä 2002 ja ens vuonna (keväällä tai syksyllä) ois tarkoitus päästä sinne, mutta silloin mukana on meidän poika. Onni täyttää toukokuussa vuoden eli jos menisimme keväällä, Onni olisi vuoden ja jos syksyllä, niin sitten reilun vuoden. Vaikka mulla on paljon kuvia sieltä ja moni paikka vielä hyvin mielessä, niin eipä silloin tullut katseltua paikkaa sillä silmällä, että millaista olisi lapsen kanssa. Matkarattaat tietysti otettaisiin mukaan, mutta niillähän ei joka paikassa voi liikkua. Onko kokemuksia pienen lapsen kanssa? :)

Santorini on sen verran rappusia täynnä ja korkeuseroja, että todella harvoihin paikkoihin lapsen kanssa pääsette.

Kamari on tasaista maata, joten siellä ei ole ongelmia mutta muualla sitten voikin jo olla.

Link to comment
Share on other sites

Esitteessä sanottiin, että Kamarissa saattaa lentokentän melu haitata. Onko näin?

Äkkiä siihen meluun tottui. Parin päivän jälkeen ei lentokoneita enää edes huomannut. On upea nähdä lentokoneet ihan yläpuolellaan, kun melkein näkee ihmiset lentokoneen sisällä, kun itse on rannalla.

Link to comment
Share on other sites

Jos Santorinille menee, kannattaisi ehdottomasti majoittua kalderan puolelle eli Oiaan, Imerovigliin tai Firaan. Santorinin juju on nimenomaan se kaldera ja henkeäsalpaava näköala alas lahdelle ja tulivuorille!

Kamari puolestaan on ihan tavallinen turistien täyttämä rantakaupunki, joka voisi yhtä hyvin sijaita Kanariansaarilla, Italian rivieralla, Espanjan aurinkorannikolla tai missä vaan. Tietysti sieltä käsin voi käydä retkillä Kalderan puolella, mutta ei se ole sama asia kuin ihailla sitä maisemaa joka aamu omalta terassilta... Pienen lapsen kanssa Kamari on tietysti loistava kompromissi (koska rattaiden kanssa kalderan puolen pikkukylissä menee hermo), mutta kahdenkeskeistä honey moonia ajatellen kaldera on must  ;)

Link to comment
Share on other sites

Laila80, koska lähdette? Me lähdetään Oiaan 12.6 ::)

Meillä on lähtö 1.8.

Viikon verran olisi tarkoitus siellä oleilla :)

Valitsimme Kamarin siitä syystä, että muissa Santorinin kohteissa suurin osa hotelleista oli huoneistohotelleita. Aikaisemmilla matkoilla ollaan majoituttu sellasiin ja nyt haluttiin kokeilla "normihotskua". Onhan se buffetaamiainen kuitenki kiva syöpötellä valmiiksi katettuna :)

Onnellista uutta vuotta kaikille!

Link to comment
Share on other sites

Santorinin Oiassa lomailleet!

Jos asuit aurinkomatkojen Olympic Villas-hotellissa:

Oliko välimatka Oian keskustaan liian pitkä?? (esitteen mukaan 1,7 km). Ymmärtääkseni hotelli on lähempänä Agios Georgioksen kylää kuin Oiaa; onko tuossa kylässä esim. ruokapaikkoja?

Entäs kokemuksia huoneistoista; onko yksiöistä millaiset näkymät merelle?  Täytyykö pelata varman päälle ja varata kaksio merinäköalalla jos haluaa kunnon näkymät?

Pian matkaa varaamaan...

Link to comment
Share on other sites

Olympic Villasta ei tarvinnu kävellä kuin sellanen puol kilsaa niin alkoi jo Oian kävelykatu eli toi 1,7 kilsaa on ennemminkin ihan Oian toiseen päähän. Mulle ei itse asiassa sen matkan aikana ees selvinny, että mikä toi toinen kylä oli.

Link to comment
Share on other sites

Me ollaan varattu kk sitten häämatkalle Oiasta Volcanos Villas. Sieltä sviitti jossa poreamme. Hintaa tuli netin kautta tilattunua 130€ yö. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olen käynyt Santorinilla 2001. Kiva paikka viikon lomalle, tekeminen saattaa muuten loppua kesken. Ei mikään halpa paikka. Kannattaa vuokrata skoootteri; sillä on näppärä kiertää saarta ympäri!

Link to comment
Share on other sites

Oi kun on ihanan näköinen hotelli tuo Volcanos Villas! Piti käydä heti kurkkimassa hotellin nettisivuilta... Hölmö kysymys: onko tuo vuorokausihinta 130€ hinta yhteensä kahdelta henkilöltä vaiko hinta per henkilö? Tulevaisuuden haaveissa siintää myös Santorini... Haaveilu on mukavaa...  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nostetaanpas hiukan  ;)

Elikkä, ollaan alustavasti varattu matka Santoriniin ja nyt olisikin päätettävä hotelli... Onko kellään kokemuksia Hotelli Argosta tai Hermeksestä. Olisi kiva kuulla mitä olette tykänneet  ja varsinkin kaikki kokemukset Santorinista otetaan ilolla vastaan :)

Link to comment
Share on other sites

Eikös nuo Argo ja Hermes oo Kamarissa? Itse kyllä sanoisin, että jos Santoriinille matkustaa niin ehdottomasti kannattaa mennä Firaan tai Oiaan. Muuten ei pääse täysillä nauttimaan päivittäin saaren huikaisevista maisemista. Tuo Kamari-Perissa rannikko on matalampaa eikä siellä ole muihin aurinkokohteisiin verrattuna mitään erikoista. Me asuttiin Oiassa ja käytiin sit päivittäin skootterilla Kamarin ja Perissan uimarannoilla. Siihen on syynsä, miksi kaikki Santoriinin kuvat on aina kuvattu Fira-Oia akselilla.

Link to comment
Share on other sites

Juu olen tietoinen asiasta, mut Kamarissa on huomattavasti edullisemmat hotellit... Ja muutenkin alkaa olla syksy aika täyteen varattu, meinaan hotellit... Ja tarkoitus olisi kierrellä saarta skoottereilla, joten kaiken kyllä näkis.. :)

Link to comment
Share on other sites

Me oltiin Kamarissa häämatkalla ja oltiin enemmän kuin tyytyväisiä. Eli ei se Oia ole ihan must  ;). Riippuu ihan mitä matkasta hakee. Me vuokrattiin auto ja kierrettiin koko saari ja nähtiin kyllä kaikki, myös auringonlasku. Tulipahan sekin nähtyä, mutta henk.koht. en pelkästään tämän vuoksi vuokraisi Oiasta hotellihuonetta. Mutta minä olen minä ja muut ehkä haluaa ihailla mm kaunista auringonlaskua ja maisemia viikon ajan  ;).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...