Pikku-aa

Meksiko

296 viestiä aiheessa

Alkaa jännittämään pikkuhiljaa.  ;DMeillä lähtöön ale 2 kk. Tuntuu vielä kuitenkin liian pikältä ajalta. Tekisi niin jo mieli lähteä. Onko muilla marras-joulukuun lähtijöillä jännitys tiivistymässä? Kovasti on kehuttu Xel-ha:n ja Xcaretin luonnonpuistoja. Molempiin ei ehkä kannata mennä vaan pitäisi valita niist toinen. Onko kellään vertailupohjaa näille puistoille? Toinen on ainakin lähempänä Playacaria.

Muista retkikohteista ollaan ajateltu: Chichen Itzaa ja jompaakumpaa saarta: Cozumel tai Isla Mujeresia. Jos tulee sateisempi päivä tai nahka on saanut liikaa aurinkoa rannalla niin ajateltiin mennä shoppailee Cancunin jenkkiostareille. Siellä on varmaan aika joulumeininki siihen aikaan. Vaatinee tietynlaista suhtautumista. Snorklaus kiinostaa myös ja voisihan sitä pyöräillä jollekin ihanan romanttiselle ja hiljaiselle rannalle :-X. Tuleekohan vähän liikaa retkiä. Täytyy katsoa paikanpäällä, miltä tuntuu. Jos tuntuu, että pitää mennä, sitten mennään ja päinvastoin. Onko kellään vaihtoehtoja tai muuten vaan kokemuksia meidän retkikohteille?

Millainen kone se Condorin 767 on? Mahtuuko siellä pitkä mies istumaan? Paikkoja ei saanut varata etukäteen. Onko palvelu lennolla hyvää ja kuuluuko (alkoholi)juomat hintaan?

Edellisistä kaukomatkoista olen oppinut, että mahd vähän vaatteita ja tavaraa mukaan, mistä tulee erittäin vaikeata, siis minulle. Eli kuinka hienosti RIU Yucatan-hotellin illalliselle täytyy pukeutua? Mukaanotettavien vaatteidenhan täytyy olla aika monikäyttöisiä.

Tulipas paljon kysymyksiä :-? .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No me lähdetään matkaan vasta tammikuussa, mutta jännittää siitä huolimatta ;D . Nopeasti vaan aika menee, juurihan mä varasin matkan ja nyt lähtöön on enää reilut kolme kuukautta.

Me ollaan ajateltu käydä ainakin Xcaretissa ja Cozumelin saarella. Samoin Cancuniin olisi mukava päästä shoppailemaan, joten kaipa sinnekin pitää mennä ainakin yksi päivä viettämään :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se aika menee tosiaan nopeasti töitä tehdessä. Toivottavasti ei mene yhtä nopeasti Meksikossa.

Soitin just Finnmatkoille ja kyselin, että voiko lähtöselvityksen tehdä ed. iltana, kun lähtö on niin aikainen. Vastasivat ettei voi  :'(ja paikalla kannattaa myös olla todella aikaisin, koska paikkoja jaetaan lähtöselvityksessä.

Kyllä mieltä lämmittää, että tietää pääsevänsä lämpimään aurinkoon  8-) , kun muut tutisee kylmässä ja pimeässä. Ja  samalla pääsee kokemaan eksotiikkaa.

Mietin täällä jo, miltä tuntuu kävellä rannalla paljain jaloin ja pulahtaa lämpimään veteen. Nyt on ilmeisesti vähän sateisia päiviä tulossa (katsoin tämänhetkistä 5vrk säätä), mutta merivesi +30 ja ilma +28. Ainakaan sateessa ei palele. Ja uidessa tarkenee.

Ja sinne Cancunin ostoksillehan kannattaa varmaan mennä, jos sattuu sadepäivä kohdalle.

Nyt kun katselin niitä Xel-han ja Xcaretin puistoja netistä, huomasin, että Xel-ha on ilmeisesti enemmän vesi-snorklaus -puisto ja Xcaret monipuolinen teemapuisto, jossa on myös eläintarha. Tämä on vaikeaa... Ei osaa päättää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin lähtö on aikaisin, klo 6.10. Mennään todennäköisesti yöpymään jonnekin lentoaseman lähellä olevaan hotelliin.

Mua kauhistuttaa hiukan se lento :-/ . Miten ihmeessä saa 15 tuntia kulumaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt kun katselin niitä Xel-han ja Xcaretin puistoja netistä, huomasin, että Xel-ha on ilmeisesti enemmän vesi-snorklaus -puisto ja Xcaret monipuolinen teemapuisto, jossa on myös eläintarha. Tämä on vaikeaa... Ei osaa päättää.

Heippa!

En tiedä oletteko kaksi viikkoa vai yhden viikon, mutta varsinkin siinä tapauksessa, jos olette kaksi, niin ehdottomasti kannattaa mennä molempiin! Aivan ihania paikkoja, ja poikkeavat toisistaan aika lailla.

Itselle tuo Xel-ha oli ihan ykkösmesta! Tietty riippuu tykkääkö snorkailla vai ei. Itse koin tuolla ekan snorklausreissuni ja ihastuin siihen älyttömästi. Eli jos tykkää pulikoida vedessä, niin ehdottomasti Xel-hahan kannattaa mennä. Siellä oli myös delfiinejä. Sitten siellä oli riippumattoja, joissa voi loikoilla.

Xcaret painottui aika paljon tuohon eäintarhaan. Paljon tuli käveltyä. Hienoja perhosia, lintuja, haita. Sitten illalla tuollahan on se iltanäytös, joka oli kyllä näkemisenarvoinen!

Molempiin menisin, jos olisin sinä. Mutta jos haluat valita, niin mieti haluatko pulikoida koko päivän vedessä, vai nähdä eläimiä.. Jos pitäisi valita, menisin itse Xe-hahan..

Cancun muuten ei ollut kummoinen, eli jos sadepäiviä ei ole, sinne ei kannata mennä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta Bird.

Kaksi viikkoa ollaan. Molemmat kohteet tosiaan kiinnostaa. Eläimet kiinostaa ja snorklaaminen trooppisissa vesissä.

Minä sain ensimmäisen snorklauskokemuksen Thaimaan Phi Phi -saarilla, mutta se onkin jo ihan eri tarina.

Voi olla että joudutaan menemään kumpaankin puistoon. Kalliita ne on, mutta eihän me häämatkalle säästelemään lähdetä!

Voi Kähmäräpälää :(, teillä on vielä aikaisempi lento kuin meillä. Meidän kone lähtee klo 7.10. Onneksi asutaan lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulin taas tänne fiilistelemään!  :D

Aika on tosiaan mennyt nopeasti. Kohta on joulu ja joulun jälkeen tammikuu. (jos joku ei tiennyt  ;D

Retkiä ollaan täälläkin mietitty. Joku puistoista kiinnostaa, samoin snorklaus. CanCunissa ajateltiin myös viettää yksi päivä. Kovin tarkkaa suunnitelmaa ei siis vielä ole.

Mä uskon, että menolento menee hyvin nukkuessa, sillä me ajetaan kotoa n. 3 tuntia kentälle ja lento lähtee 5.30. ( tieto aikaistamisesta tuli viime viikolla) Eli käytännössä valvotaan koko edeltävä yö. Mukaan joku hyvä kirja, taskukokoinen Jazz-peli, mies ajatteli ottaa läppärin ja elokuvia. Mä silti luulen, että menolennolla olen niin fiiliksissä, että mua ei haittaa yhtään istua siellä koneessa vähän pidempääkin lentoa. Paluulennolla voikin sitten olla vaikeuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Fiilistely on kivaa!

Meidän lentoa ei olla muutettu, siis lähtöaikaa aikaistettu. Toivottavasti ne ilmottaa, jos muuttuu.

Mua tosiaan pelottaa, miten lennolla saa nukuttua. Menomatkalla ei tarvitse nukkua, mutta takas tullessa lennetään ensin yön yli ja puoliltapäivin saavutaan Frankfurtiin. Siellä pitäis odotella nelisen tuntia ennen kuin pääsee Suomen koneeseen ja perillä ollaan vasta kuuden maissa. Eli toivottavaa olis saada nukkua. En ole oikein pystynyt ennen nukkumaan pitkilläkään lennoilla. Onko vinkkejä, miten sais unen päästä kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kas, meidänkin lentoa on aikaistettu. Lähtö onkin klo 5.55. No, vartti sinne tai tänne, eipä tuolla ole merkitystä :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku muuten suunnitellut parin päivän reissua Havannaan? Tai kenties ollut sellaisella? Aurinkomatkojen esitteessä näyttää olevan tarjolla (kansainvälinen) kahden päivän retki Havannaan ja mies kovasti siitä haaveilee...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Onkohan meillä sama mies ?  ;D

Meilläkin mies bongasi tuon Havanna-reissun. Kuuba on yksi niistä maista, joka kiehtoo kovasti, varsinkin miestä. Luulen kuitenkin, että jätetään Havanna-reissu ja keskitytään täysillä Meksikon antimiin. Eikä tuo sovi oikeen meidän budjettiinkaan, kun siitä tulisi reilu 800€ lisää hintaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me otettiin juuri toi aurinkomatkojen Havanna retki.

Ajateltiin et ei varmaan tulla muuten käymään kuubassa. Nyt on hyvä mahdollisuus tutustua Havannaan.

Helmikuun puolessa välissä olis tarkotus matkalle lähteä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa matkakuumetta kaikilla lähtijöillä!

Meillä on myös käynnissä nettisurffailu, äkkilähtöä tammikuun alkuun haetaan ja täällä näytti olevan aika paljon kommentteja noista Riu -hotelleista. Jos joku olisi viime aikoina käynyt muuallakin, meitä kiinnostaisi vertailut nyt kovasti kun ei olla koskaan käyty Meksikossa. Saa tietysti tuoreita Riu-kommenttejakin kirjoittaa lisää, kaikki kyllä luetaan varmasti pilkulleen  :)

Oma unelmien loma olisi paikassa, jossa on rauhallista (hiljainen huone), siisti ja laadukas ympäristö (ettei tarvitse torakoita joka aamu ruokapöydältä hätistellä ja öisin niiden päälle lattialla talsia) ja vielä jos on mahdollisuus snorklata kirkkaassa ja tyynessä vedessä niin siinä se on! Tuttava suositteli Playa Del Carmenia ja kyllä se nyt on jo aika korkealla valintalistalla, vain lentoliput puuttuvat  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli eilen liput postissa :) . 13.1. olisi siis lähtö. Olikos täällä muita samana päivänä lähteviä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joko Sakaritar on ollut reissussa? Olisi kiva kuulla kokemuksia! :)

Me lähdetään 20.1. ja lippuja ei ole vielä näkynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

Me ollaan kans lähdössä 13.1. klo 5.55 Meksikoon. Häämatka myös meillä. Olemme täällä jo ihan flameissä matkasta! :) Mieheni on tutkinut koko viikonlopun nettipalstaja, joissa keskustellaan Meksikosta. Itse olen lukenut lähinnä Meksikon matkaopasta. Vielä viikko odotusta ja sitten!!! Uskomatonta, että muutaman päivän päästä me ollaan toisella puolella maapalloa auringossa ja nauttimasta kahden viikon kuherruslomasta! :)

Sasha

Ps. Lentokoneessa nähdään! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee, joku tulee meidän kanssa samassa koneessa :) . Mikä hotelli teillä Sasha on? Jänskättää täälläkin! Hirveästi en ole ehtinyt matkaa ajatella kun häät olivat vasta eilen ja tällä viikolla on sata hommaa hoidettavana. Mitä rokotuksia olette muuten ottaneet? Mulla on voimassaoleva Havrix ja miehellä Twinrix, mutta muuta ei ole hommattu... Aurinkovoidetta pitäisi ostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Havrix on meillä molemmilla.

Jee, lähtö on ensi viikolla! Ja niinkuin joku jo kirjoitti, tuntuu uskomattomalta, että hetki vielä ja köllötellään toisella puolella maapalloa auringosta nauttien :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Kähmäräpälä!

ONNEA!!! Me menimme naimisiin 21. heinäkuuta, joten meillä on ollut tässä aikaa kerätä voimia Meksikoa varten. Muistan sen tunteen häissä ja vielä viikko niiden jälkeenkin, kun lensin pilvissä. Varmasti on ihanaa lähteä heti häiden jälkeen matkaan. Pilvissä lento vaan jatkuu ja jatkuu :)

Meillä on Meridassa hotelli nimeltä Fiesta Americana ja Playa del Carmen Riu Tequila.

Meillä on kaikki mahdolliset rokotukset, ainakin ne, mitä työterveydessä suositeltiin eli Twinrix (A- ja B-hepatiitit) ja DiTe Booster (kurkkumätä ja jäykkäkouristus).

Matka-aptekki on jo ostettu: aurinkovoiteet, maitohappobakteerit, ripulilääke jne.

Mistä päin Suomea te olette? Me ollaan tätä nykyä Vantaalta.

Sasha

Jee, joku tulee meidän kanssa samassa koneessa :) . Mikä hotelli teillä Sasha on? Jänskättää täälläkin! Hirveästi en ole ehtinyt matkaa ajatella kun häät olivat vasta eilen ja tällä viikolla on sata hommaa hoidettavana. Mitä rokotuksia olette muuten ottaneet? Mulla on voimassaoleva Havrix ja miehellä Twinrix, mutta muuta ei ole hommattu... Aurinkovoidetta pitäisi ostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mistä päin Suomea te olette? Me ollaan tätä nykyä Vantaalta.

Satakunnasta :) . Tai mä olen puoliksi jyväskyläläinen kun siellä opiskelen :) .

Hyvä kun mainitsit tuosta kurkkumätä-jäykkäkouristusrokotteesta! Mä muistelisin, että ne on meillä molemmilla voimassa, mutta täytyy vielä tarkastaa asia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan taas!

Joko siellä istutaan matkalaukkujen päällä kädet ristissä ja odotellaan aamua?

Meillä on pakkaus vauhdissa. Pesukone pyörittää vielä viimeistä koneellista matka-asuja. Ihanaa kaivaa kaikki kesämekot esiin. Puin yhden päälleni ja olen ihan fiilareissa!

Me ollaan siis lähdössä aamulla klo 5.55 Meksikoon. Ensin viikko Meridassa Maya-kulttuurin kehdossa ja sitten rantalomailemaan Playa del Carmeniin.

Kaksi viikkoa kuhertelua, ou-jee!

Sasha

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä alkaa olla tavarat pakattuina, pesukone ja kuivausrumpu jauhoivat eilen koko päivän. Kissat on viety vanhemmilleni hoitoon ja nyt pistetään sitten loputkin tavarat kasaan ja lähdetään ajamaan kohti Vantaata. Poikkeamme Ideaparkissa matkalla kun mies tarvitsee uimahousut... Menemme siis jo tänään Vantaalle hotelliin yöksi niin ei tarvitse lähteä täältä aamulla soheltamaan :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikein hyvää matkaa Sasha ja Kähmäräpälä! Nauttikaa! Me tullaan viikon päästä perässä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksinäni täällä fiilistelen, kun kaikki muut on jo reissun päällä :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

No ei sitten vaan törmätty Carmenissa! Tai mistä sitä tietää. Luultavasti kävelitte meitä vastaa, oltiin yhtä aikaa aamiaisella tai asuitte seinänaapureinamme Riu Tequilassa. :) Mikä teidän huoneen numero oli?

Aivan ihana loma! Upea maa ja ystävällisiä ihmisiä. Viihdyimme myös Meridassa ja Maya-pyramideilla & cenoteissa.

Täällä alkaa olla tavarat pakattuina, pesukone ja kuivausrumpu jauhoivat eilen koko päivän. Kissat on viety vanhemmilleni hoitoon ja nyt pistetään sitten loputkin tavarat kasaan ja lähdetään ajamaan kohti Vantaata. Poikkeamme Ideaparkissa matkalla kun mies tarvitsee uimahousut... Menemme siis jo tänään Vantaalle hotelliin yöksi niin ei tarvitse lähteä täältä aamulla soheltamaan :) .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään