Sign in to follow this  
Followers 0
-Ihaa-

Thaimaa, Hua Hin

368 posts in this topic

Me lähdetään Bangkokin kautta Hua Hiniin 19.8.2006 :-X Ei tajuttu mekään sanoa lippuja varatessa että kyseessä on häämatka, täytyy varmaan ottaa yhteyttä vielä sinne :) Bangkokissa majoitutaan Holiday Inn Silom -hotelliin ja Hua Hinissä Hilton Hua Hiniin. Alun perin varattiin matka Cha Amiin, mutta sitten todettiin että Hua Hin kuulostaa meille paremmalta paiklta, vaikka eihän niillä eroa oo kuin 25km. Millään en malttais odottaa, varsinkaan näiden juttujen jälkeen mitä täältä on lueskellut...

Muoks. Lähdetäänkin reissuun vasta 2.9 miehen töiden takia... Holiday Inn silom-hotelli vaihtui Narai-hotelliin, hilton pysyy.  :)

Saijuliini, hiltonissa nähdään :)

*muoks* säkin olet Tampereelta.  ;)

Tuonpas tännekin vähän tietoa tuosta matkalaukkuasiasta, jos jotakuta kiinnostaa :)

Elikkä matkalaukkuja löytyy Hua Hinistä useasta eri paikasta ja niitä on oikeastaan vähän joka hintaluokalle ;D

Me ostimme sellaisen yhden ison kovakantisen laukun sieltä ja euroihin pyöristettynä sille tuli hintaa sellaiset 40€. Laukku vaikuttaa hyvältä ja kestävältä eikä siitä ole ainakaan vielä puitteita löytynyt joten tyytyväisiä ollaan oltu ostokseen!

Meille kyllä finnmatkojen toimistossa sanottiin, että heillä on tietoa siitä että ollaan häämatkalla, mutta siltikään ei mitään ekstraa mistään saatu koko matkan aikana. Tähän oltiin kyllä vähän pettyneitä :( Oishan se ollut kiva, jos edes jotain pientä olisi esim. hotellihuoneessa odottanut, mutta kun ei niin ei. Saattaa johtua sitten ihan matkan järjestäjästäkin, jospa finnmatkoilla ei ole edes tapana antaa mitään ekstraa, tiedä häntä...

Mutta Hua Hin on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka! Tykkäsimme matkasta todella paljon! :):-X

Tänään tuli matkaliput postissa  ;D

Matkakuume senkun nousee, 21 päivää vielä lähtöön....  ::)

Olemme lähdössä Hua Hiniin heinäkuussa ja nyt mietin onko kukaan ostanut Thaimaasta silmälaseja? Paljon maksoi? Mitä tulee ottaa huomioon? Onko mitään järkeä ostaa silmälaseja Thaimaasta? kiitos avusta  :-X

Aurinko_81. Me hommattiin silmälasit Thaimaasta, Phuketilta. Hinnat oli halvemmat kuin Suomessa ja optikko asiantunteva. Hommasimme lasit liikkeestä jota matkanjärjestäjä suositteli. Kehysvalikoima oli suppea ja suurin osa kehyksistä oli mallia Keke Rosberg tai 80-luvun japanilaiset tv-ruudut, vaikka osa olikin ihan merkkikehyksiä (D&G, Vogue...) Löysimme kuitenkin ihan hyvän näköiset kehykset. Halvaksi tulivat. Täysi takuukin rilleille annettiin. Kehykset eivät kuitenkaan olleet kovin kestävät, mies istui vahingossa lasiensa päälle ja riks raks poks - kehykset hajalla. Olen itse istunut ja astunut suomesta ostamieni lasien päälle varmaan sata kertaa ja ne on saanut väännettyä takaisin ojoon, eivät varmasti katkeaisi noin kuin nuo thaimaasta ostetut. Kannattaa olla tosi tarkkana mitä ostaa, en ole itsekään täysin tyytyväinen noihin kehyksiini. Mutta linssit oli laatutyötä. Mun ja miehen lasit maksoivat yhteensä noin 300e Thaimaassa. Teettämiseen meni noin viikko, eli kannattaa varata aikaa jos lasit kaipaavatkin vielä jotain muutoksia kun ovat valmiit.

Muoks: Suomesta voi ottaa mukaansa optikon vahvuus- ym. määräykset, mutta luotettavat optikot haluavat kyllä itse tarkastaa asiakkaan näön ennenkuin tekevät lasit. Ainakin meidän optikko Phuketilla sanoi, että hän myöntää täyden takuun linsseille vain jos itse tarkistaa näön. Mun mielestä näöntarkastus ei ollut ihan niin perusteellinen kuin suomessa.

Kiitos tiedoista Tipi-lintu.  :-X Jos on lisää kokemuksia, niin luen niistä mielelläni. Täytyy katsoa mitä teen. Ihmettelen vaan saavatko he linsit hiotua tarpeeksi ohueeksi, kun minulla on niin paljon miinusta. Suomessa saavat kyllä hiotua, joten saa nyt nähdä mitä teen.

Olemme 2 viikkoa matkalla, joten aikaa ainakin pitäisi olla. Mutta jos laatu ei ole kovin hyvä, niin en ole varma haluako maksaa edes sen vertaa.

Silmälaseista ja muista ostoksista on hyviä ketjuja tuolla

www.thairy.net/forum

Kaikille Thaimaasta kiinnostuneille löytynee infoa  :)

Oletteko miten perehtyneitä säätiloihin Thaimaassa syyskuun aikaan? Onko jollakin aiemmin Thaimaassa olleella kokemuksia asiasta? Meidän pahin pelko on se, että olisi sateista ja epävakaista. Häät meillä on siis syyskuussa ja lähtö reissuun tulisi kyseeseen heti häiden jälkeen. Olen ymmärtänyt, että tuo ajankohta ei ole paras säiden kannalta, mutta moni sinne tuntuu olevan syyskuussakin menossa... Uskalletaankohan mekin?  8-)

Oletteko miten perehtyneitä säätiloihin Thaimaassa syyskuun aikaan? Onko jollakin aiemmin Thaimaassa olleella kokemuksia asiasta? Meidän pahin pelko on se, että olisi sateista ja epävakaista. Häät meillä on siis syyskuussa ja lähtö reissuun tulisi kyseeseen heti häiden jälkeen. Olen ymmärtänyt, että tuo ajankohta ei ole paras säiden kannalta, mutta moni sinne tuntuu olevan syyskuussakin menossa... Uskalletaankohan mekin?  8-)

Olen ymmärtänyt, että sadekausi olisi enenmmänkin loka-marraskuussa, mutten ole ihan varma. Samaa mekin mietitään, matkalle ollaan lähdössä 9.9.06. Tietääkö joku paremmin? Mä luotan auringonpaisteeseen  ;D

Sadekausi on normaalisti kesä-lokakuussa. Viime vuonna sadekausi oli myöhässä, mikä tarkoitti että se venähti tavallisesta poiketen pitkälle marraskuuhun. Tuolloin marraskuussa se ei enää hirveästi häirinnyt meidän matkaamme, ilma oli varsin mukava, vaikkakin aurinkoisia päiviä oli vain pari ja esim. retkemme olisi onnistunut paremmin ellei olisi satanut kaatamalla. Kolme päivää satoi ihan putkeen. Sillon shoppailtiin ja syöpöteltiin. Auringonporotusta en edes kaipaa, silloin on tosi vaikea olla edes uima-altaalla, saatika rannalla. Me lähdetään häämatkalle lokakuussa -06, ja toivomme että tänä vuonna sadekausi loppuisi vastaavasti reilusti ajoissa kun viime vuonna venähti niin pitkälle  8-).

Olemme lähdössä Hua Hiniin heinäkuussa ja nyt mietin onko kukaan ostanut Thaimaasta silmälaseja? Paljon maksoi? Mitä tulee ottaa huomioon? Onko mitään järkeä ostaa silmälaseja Thaimaasta? kiitos avusta  :-X

Olimme joulukuussa häämatkalla Thaimaassa Bangkok-Cha Am/Hua Hin -akselilla. Hua Hin tuli siis tutuksi. Voin lämpimästi suositella siellä sellaista optikkoliikettä kuin Thipurai Optical. Todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Aurinkomatkat suosittelee siellä Time Optic nimistä liikettä, mutta me menimme ihan sattumalta tähän toiseen, emmekä katuneet :). Alunperin en ollut edes laseja ostamassa (miehelle kateltiin), mutta tehtiin mullekin näöntarkastus, ja lasit sitten tilattiin meille molemmille. Yksille laseille tuli hintaa 180€. Varmasti oisimme jostakin halvemmallakin saaneet, mutta luotettavuus ois ehkä ollut toista luokkaa. Linssejä oli erihintaisia ja paksuisia, joten silläkin voidaan pelata hinnankanssa. Otin suht ohuella hionnalla, mutta en sillä kaikista ohuimmalla kuitenkaan, kehykset on titaniumia. Aikaa tuohon teettämiseen pitäis varata noin 4 arkipäivää, joten matkan alussa vaan tilauksia eteenpäin.

Toinen paikka mitä voin suositella on tämän samaisen Thipurai -"ketjun" räätäliliike pääkadun varrella, Thipurai Taylor. Laadukasta ja luotettavaa jälkeä, monta sovituskertaa, laadukkaat kankaat. Ei varmasti se halvin paikka, mutta eivät tarvi sisäänheittäjiäkään, mikä kertoo Thaimaassa jo aika paljon...

Ja niistä matkalaukuista... Näin jälkikäteen ajateltuna, ois matkalaukku kannattanut ostaa mieluummin Hua Hinistä kuin Bangkokista... näin siis meidän tapauksessa. Muutenkin tuntui, että monet tavarat olivat kalliimpia pääkaupungin puolella. Tämän vahvisti meidän optikkokin, kun puhuimme linssien hinnoista.

Kiitos tiedoista Golfer.  :-X :-X :-X

Eli nyt asiaa voi ruveta kunnolla miettimään. Aiankin tiedän että saa hyvää palvelua ja kunnon lasit. Suomessa kun lasit maksavat niin paljon, niin säästyis sitä rahaa.

Toinen paikka mitä voin suositella on tämän samaisen Thipurai -"ketjun" räätäliliike pääkadun varrella, Thipurai Taylor. Laadukasta ja luotettavaa jälkeä, monta sovituskertaa, laadukkaat kankaat. Ei varmasti se halvin paikka, mutta eivät tarvi sisäänheittäjiäkään, mikä kertoo Thaimaassa jo aika paljon...

Mä olen eri mieltä tuosta Thipurai Taylorista. Kankaat siellä kyllä olivat laadukkaita, mutta lopputulos ei todellakaan tyydyttänyt. Ompelen itse paljon, mutta nyt halusin täydellisesti istuvan räätälintyönä tehdyn housupuvun. No ei tullut sinne päinkään. Työn jälki on siistiä, mutta istuvuus onkin jo aivan oma lukunsa. Seurueessamme oli kaksi naista joille teetettiin housupuvut, ja mies jolle teetettiin smokki. Miehen puku oli hyvä (ei kuitenkaan erinomainen), mutta naisten puvut olivat suuri pettymys. Naisten puvut eivät istuneet useiden sovitusten jälkeenkään lainkaan, ja ystävättäreni housut he joutuivat tekemään kerran kokonaan uudelleenkin. Jäi tunne, että he eivät ilmeisesti osaa valmistaa pukuja naisille.

Itse suosittelen Picassoa, jos haluaa teettää vaatetta itselle :D

Asiantuntevaa ja hyvää palvelua saimme siellä, vaikka hintaluokka olikin joitakin muita paikkoja korkeampi.

Meidän seurueemme miehet teettivät pukuja/villakangastakkeja yms pääkadun varrella sijaitsevassa King Taylorissa. Olivat tyytyväisiä jälkeen ja palvelu oli hyvää!

Meillä on nyt myös suuntana Hua Hin lokakuussa (12.-27.10.). Finnairin Top Clubin kautta varattiin lennot + 3 + 2 yötä Bangkokissa ja muiksi öiksi Hua Hinin Hilton varattiin www.asiarooms.com:in kautta, kun ollaan häämatkalla. Pidetään Hiltonia tukikohtana ja retkeillään myös jonnekin suuntiin. Osin omatoimimatkailua siis. Hintaa reissulle tulee 15000 Finnair Plus-pistettä + 755 e/ hlö. Plus tietty Hiltonin yöt ja 2 lisäyötä Bangkokissa.

Kivaa siis tiedossa!

Mä olen eri mieltä tuosta Thipurai Taylorista. Kankaat siellä kyllä olivat laadukkaita, mutta lopputulos ei todellakaan tyydyttänyt. Ompelen itse paljon, mutta nyt halusin täydellisesti istuvan räätälintyönä tehdyn housupuvun. No ei tullut sinne päinkään. Työn jälki on siistiä, mutta istuvuus onkin jo aivan oma lukunsa. Seurueessamme oli kaksi naista joille teetettiin housupuvut, ja mies jolle teetettiin smokki. Miehen puku oli hyvä (ei kuitenkaan erinomainen), mutta naisten puvut olivat suuri pettymys. Naisten puvut eivät istuneet useiden sovitusten jälkeenkään lainkaan, ja ystävättäreni housut he joutuivat tekemään kerran kokonaan uudelleenkin. Jäi tunne, että he eivät ilmeisesti osaa valmistaa pukuja naisille.

Ikävä kuulla, että petyit Thipurai Tayloriin :-/. Me olimme kuitenkin molemmat tyytyväisiä housupukuihimme, paitoihin ja minä myös iltapukuuni. Tiukka ja vaativa tietysti sai olla, ja kaikki mikä ei tyydyttänyt, korjattiin. Onhan noita monenlaisia räätäliliikkeitä, ja tietty aina ottaa riskin ulkomailla vaatteita teettäessään.

Muoks. Vielä pakko mainita, että viimeisellä sovituskerralla, kun vaatteet lähtivät mukaamme, unohdin sovituskenkäni liikkeeseen. Toivat ne sitten veloituksetta hotellille Cha-Amiin, kun siitä heille soitimme. Palvelu pelas :).

No nyt on sitten palattu häämatkalta ja voin sanoa että oli ihana kaksi viikkoa. Hua hin paikkana on todella rauhallinen ja rannat hyviä. Ruoka siellä oli halpaa niin kuin thaimaassa yleensä N. 15 euroa maksoi kahden hengen ruuat (alku-, pää- ja jälkiruoka ruokajuomineen ja drinkkeineen.)Riippuen tietenkin mitä söi ja missä. Yllättävän paljon siellä oli ostettavaa vaikka paikka on niin pieni. Joku kyseli matkalaukkujen hintaa niin me ostimme todella ison kovan matkalaukun 30 eurolla. Vaatteet olivat kanssa edullisia. Ja niille jotka käyttävät ehkäisypillereitä niin laatta maksoi merkista riippuen 2-4 euroa, ja niitä saa sieltä ihan ilman reseptiä. Muutenkin tavaliset särkylääkkeet ovat siellä paljon halvempia kuin täällä. Kokemuksesta voin sanoa että kannattaa ottaa täältä mukaan mahdollisimman vähän tavaraa, meillä laukku painoi 14 kiloa täältä lähettäessä ja kun tultiin takaisin niin laukut painoi yhteensä 40 kiloa. :) :)

Tietääkö joku hyviä vaatekauppoja Hua Hinissä?  :) Tai muita paikkoja missä kannattaa tehdä ostoksia? Onko ne pillerit ihan samoja mitä täällä? Jotenkin epäilyttää  :o

niistä pillereistä voin sanoa että olen itse syönyt niitä jo vuoden enkä ole tullut raskaaksi ja kaveripiirissäni on myös muita ketkä ovat kanssa syöneet niitä ilman että ovat tulleet raskaaksi.  Markkina kaduilta saa hyviä vaatteita(ei aitoja) ja sitten ostoskeskuksesta.

Onko ne pillerit ihan samoja mitä täällä? Jotenkin epäilyttää  :o

Samma här!  :o :o :o

Onhan ne apteekit tosi siistejä jne siellä, mutta en välttämättä feikkitavaran luvatusta maasta ostaisi e-pillereitä.

Samma här!  :o :o :o

Onhan ne apteekit tosi siistejä jne siellä, mutta en välttämättä feikkitavaran luvatusta maasta ostaisi e-pillereitä.

En mäkään uskaltais ostaa ellen kuulis joltain suomalaiselta lääkäriltä et ne on samoja  ;D Vaikkei raskaaks tulis, mut jos niistä tulee jotain muita oireita. No en tiedä. Onko Hua Hinissä muuten useampi ostoskeskus ja mikä on hyvä?

En mäkään uskaltais ostaa ellen kuulis joltain suomalaiselta lääkäriltä et ne on samoja  ;D Vaikkei raskaaks tulis, mut jos niistä tulee jotain muita oireita. No en tiedä. Onko Hua Hinissä muuten useampi ostoskeskus ja mikä on hyvä?

Joo, vois olla et ei tulis raskaaks enää ikinä kun sellasia käyttäs.  ::)

Hua Hinissa on yksi pienempi tavaratalo keskustassa, mutta muuten siinä keskustassa ei ole mitään ostoskeskusta. Kannattaa käydä Cha Amin Big C-ostarissa ja Factory Outletissa ja Fashion Outletissa. Taksit kyllä tietää sijainnit.  :)

Joo, vois olla et ei tulis raskaaks enää ikinä kun sellasia käyttäs.  ::)

Hua Hinissa on yksi pienempi tavaratalo keskustassa, mutta muuten siinä keskustassa ei ole mitään ostoskeskusta. Kannattaa käydä Cha Amin Big C-ostarissa ja Factory Outletissa ja Fashion Outletissa. Taksit kyllä tietää sijainnit.  :)

Osaisko joku neuvoa hyviä shoppailupaikkoja Bangkogissa? Paljon tonne Cha Amiin on matkaa? Kiitos tiedoista  :)