Sign in to follow this  
Followers 0
-Ihaa-

Thaimaa, Hua Hin

368 posts in this topic

Bangkokista ehdottomasti suosittelen MBK-ostostaivasta. Ihan valtava paikka. Siellä meillä menikin melkein kaksi päivää (mitä Bangkokissa vietettiin). Ylimmän kerroksen kuponkiravintolamaailmassa kantsii käydä syömässä, tosi halpaa. MBK sijaitsee heti National Stadium (muistaakseni, korjatkaa jos muistan väärin) skytrain-pysäkin kyljessä.

Bangkokista ehdottomasti suosittelen MBK-ostostaivasta. Ihan valtava paikka. Siellä meillä menikin melkein kaksi päivää (mitä Bangkokissa vietettiin). Ylimmän kerroksen kuponkiravintolamaailmassa kantsii käydä syömässä, tosi halpaa. MBK sijaitsee heti National Stadium (muistaakseni, korjatkaa jos muistan väärin) skytrain-pysäkin kyljessä.

Kiitos vastauksesta  :)

Sen verran voin sanoa että ainakin ne pillerit jotka itse ostin ovat ainakin samoja (oli helppo töissä tarkistuttaa.) Ja kaverini tuli ainakin heti raskaaksi niiden lopettamisen jälkeen. Taisi hänelle tulla yhdet menkat siinä välissä. Ja terve tyttö heillä on.

Sen verran voin sanoa että ainakin ne pillerit jotka itse ostin ovat ainakin samoja (oli helppo töissä tarkistuttaa.) Ja kaverini tuli ainakin heti raskaaksi niiden lopettamisen jälkeen. Taisi hänelle tulla yhdet menkat siinä välissä. Ja terve tyttö heillä on.

Miten voi tarkistuttaa mitä ne pillerit sisältää? Vaikka paketissa lukis mitä tahansa niin mistä voi tietää mitä ne sisältää?  :o

Itse työkseni pyörittelen pillereitä joten minulle se oli helppoa. En tiedä miten muut. Mutta tiedän kyllä että moni on niitä sieltä ostanut samoin kuin muita lääkkeitä (särkylääkkeitä) enimmäkseen. Thaimaassahan yksityinen terveydenhuolto on paljon parempaa kuin täällä. Siellä yksityiset sairaalat ovat paljon hienompia ja koneet siellä ovat paljon hienompia kuin täällä. Mutta jokainen tekee itse päätöksen mitä ostaa, annoin vaan vinkin. :)

Pillerinpyörittäjänä olen sitä mieltä että niistä pillereistä ei voi varmaksi sanoa mitä niissä on, vaikka olisivat prikulleen saman näköisiä. Eikös joku aika sitten ollut joku uutinen thaimaalaisista lääkkeistä, jotka eivät olleet sitä mitä paketissa luki? Itse kyllä luotan thaimaalaisesta apteekista tai suuremmasta kaupasta ostamiini lääkkeisiin. Muistattehan silti lainsäädännön ja tullirajat kun ostatte lääkkeitä Thaimaasta!

annoin vaan vinkin. :)

kiitos vinkistä :) täytyypä laittaa korvan taakse seuraavaa thaimaan-matkaa varten. eipä olisi tullut mieleen!

"Eta-maista (= EU-maat sekä Norja, Islanti ja Liechtenstein) lääkevalmisteita sekä lääkelain 21 a §:n tarkoittaman rekisteröinnin piiriin kuuluvia homeopaattisia ja antroposofisia valmisteita saa tuoda omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan yhden vuoden käyttöä vastaavan määrän ja Etaan kuulumattomista maista korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän. (Lääkelain, 395/1987, 21 a §).

Tarvittaessa tulee pystyä osoittamaan, että lääkevalmiste on tarkoitettu matkustajan omaan lääkitykseen. Reseptilääkkeestä tämä osoitetaan reseptillä tai lääkärintodistuksella, jonka tulee olla mukana Suomeen saavuttaessa." Tullin sivuilta.

Ja taas löytyi kiva ketju :D.

Mukavasti olikin tietoa Hua Hinin shoppailumahdollisuuksista - onko tosiaan niin, että HuaHinissa olisi halvemaa kuin Bangkokissa? Entä löytyykö HuaHinista paikanpäältä kivoja vaate- ja kenkäkauppoja? Suositteletteko kumminkin  Bangkokia ostoskohteena?

Olemme aiemmin lomailleet Phuketissa, ja nyt suuntana jokin muu kohde. HuaHin - Cha Am -akseli kiinnostaa Pattayaa enemmän, mutta pelottaa, onko paikka liian hiljainen? Tekemistä ilmeisesti riittää? Ei siis olla mitään himotouhottajia, vaan ihan rennolla meiningillä liikenteessä, mutta ei haluta tylsistyä ;).

Kiva vinkki optikosta! Ajattelin investoida rillit...ja kaikkea muutakin kivaa :).

Mä en ainakaan huomannut suurta hintaeroa Hua Hinin ja Bangkokin välillä, mutta suosittelen Bangkokia todellakin ostosten tekoon. Varsinkin MBK-ostostaivasta :-X. Me oltiin hiljaisempana aikana viime kesänä Hua Hinissa, mutta kyllä siellä vilinää ja porukkaa riitti. Ei tosiaankaan tullut ikinä tylsää. :)

Time Optic-nimistä optikkoa olen kuullut kehuttavan, muuten mulla ei ole kokemusta niistä.

Me ollaan lähdössä häämatkalle Thaimaahan syyskuun 23. päivä!!  :D Bangokissa kolme päivää hotellina Royal Orhcid Sheraton ja 11 päivää Hua Hinissä Hilton-hotellissa. Mä oon koittanu haalia kaiken mahdollisen tiedon matkakohteista. Parhaiten on löytyny tietoa täältä: www.thairy.net/forum

Me ollaan lähdössä häämatkalle Thaimaahan syyskuun 23. päivä!!  :D Bangokissa kolme päivää hotellina Royal Orhcid Sheraton ja 11 päivää Hua Hinissä Hilton-hotellissa. Mä oon koittanu haalia kaiken mahdollisen tiedon matkakohteista. Parhaiten on löytyny tietoa täältä: www.thairy.net/forum

Hyvät hotellivalinnat  ;) Meillä on samat, tosin matkalle lähdetään 9.9 ja takas tullaan 25.9  :)

Onkos kukaan naikkareista käynyt Hua Hinissa Wora Bura -hotellissa? Se nimittäin kiinnostaisi paikkana.....

Ilmoitelkaas sitten Thaikuista palailleet että missä mennään sadekauden suhteen! Viime vuonnahan sadekausi venähti tosi pitkälle, mites tänä vuonna, vieläkö saa vettä niskaansa?

Miten nopeasti Thaimaan pakettimatkat myydään loppuun? Olen katsonut Aurinkomatkojen sivuilta että muutamia yksittäisiä matkoja on vielä jäljellä, mutta olettaisin että suurin osa matkoista myydään aika äkkiä.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Tarkoituksena olisi varata Bangkok/Hua Hin -yhdistelmämatka (vasta ensi syksyksi tosin, eli tähän seuraavaan varausrumbaan en vielä osallistu) ja mietin että pitääkö puhelimessa partioida heti kun matkat tulevat myyntiin?

Entä voiko matkoja varata heti myös netistä? Menevätkö sivut silloin tukkoon?

Me ollaan menossa Thaimaahan elokuun alussa 2 viikkoa..  :-X Olemme miettinyt että minne kannattaa mennä Hua Hin:iin vai Pattayaan????  Jos lähdemme Hua Hin:iin niin olemme miettinyt jos menemme Hilton-hotelliin...?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! ;)

Me ollaan menossa Thaimaahan elokuun alussa 2 viikkoa..  :-X Olemme miettinyt että minne kannattaa mennä Hua Hin:iin vai Pattayaan????  Jos lähdemme Hua Hin:iin niin olemme miettinyt jos menemme Hilton-hotelliin...?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! ;)

Riippuu ihan siitä mitä lomaltanne haluatte, oletteko lukeneet kohde-esittelyjä esim. netistä?

http://www.iltalehti.fi/tsau/matkakohteet/AASIA/huahin.shtml

http://www.iltalehti.fi/tsau/matkakohteet/...A/pattaya.shtml

Me lähdetään perjantaina kolmatta kertaa Hua Hiniin. Jos kaipaa romanttista, ylellistä ja tunnelmallista majoittumista, suosittelen ehdottomasti Sofitel Centralia jota on tituleerattu niin yhdeksi Aasian tunnetuimmista kuin yhdeksi maailman hienoimmistakin hotelleista, aivan upea - ihanat uima-allasalueineet, kaupungin parhaimpiin kuuluvat tunnelmalliset ravintolat, paljon nähtävää ja löydettävää ja kuuluisa, uskomaton puutarha jota kannattaa käydä ihastelemassa vaikkei hotellissa yöpyisikään :-X.

Tällä kertaa valitsimme hotelliksi tuon Hiltonin, joka on sijainniltaan hyvä ja hyvätasoinen hotelli, mutta ei läheskään niin upea ja tunnelmallinen kuin Sofitel (joka on muuten Hiltonin vieressä...)

Kiitos Tipi vastauksesta!

Mä luulen kyllä että valitsemme toi Hua Hin! Pattaysta olen kuullut kaikenlaista joten...

Me otamme muuten meidä tyttäremme mukaan häämatkaan (silloin 1v), miten teidän lapset ovat tykännyt Thaimaasta, olla koneessa niin kauan jne... Ai niin tekeekö lentokone väli-laskun jossain..?

No varsinkin lapsen kanssa suosittelen Hua Hinia, vaikka en Pattayalla ole itse käynytkään, niin HuaHin on oikein ihana kohde lapsen kanssa. Meidän tyttö oli ekalla Hua Hinin matkalla 1v3kk. Hyvin on jaksanut lennot, nukkunut suurimman osan matkasta ja puuhaillut puuhapussin kimpussa, natustellut rusinoita, lukenut kirjaa jne. Riippuu tietty hirveästi lapsesta, meidän tyttö tykkää muutenkin tutkailla rauhassa kaikenlaista eikä tuskastu jos joutuu olemaan pidempään aloillaan. Lentokoneeseen kannattaa ottaa lapselle puuhailtavaa ja herkuteltavaa mukaan.

Välilasku on tai ei ole, lentokonetyypistä riippuen  ;).

Lisää vinkkejä lapsen kanssa matkustamisesta http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1129485373

(omat vinkkini mm. Thaimaan matkoihin perustuen s.3)

Kiitos Tipi!  :D

Mulla on niin matka kuume nyt!!

Häät meillä on vasta kesällä (20.07-07) Ja häämatkalle menemme elokuun alussa, sulholla on töitä siihen asti..

Me mennään EHDOTOMASTI Hua Hiniin!!!! :-X :-X :-X Näyttää olevan aivan ihaaaana paikka!!

Olitko Tipi sinne Häämatkalla vai..?  :)

Diana L: Oltiin maaliskuussa 2005 perheen kesken ekaa kertaa Thaimaassa, Hua Hinissä (meidän piti mennä Phuketille mutta tsunamin takia vaihdoimme matkakohdetta ja onneksi näin teimme, koska mielikuvani Thaimaasta olisi varmaan jäänyt ihan erilaiseksi jos eka matka oltaisiin tehty Phuketille) Sofitel-hotellissa. Rakastuttiin paikkaan niin että hylättiin tyystin ajatus Meksikosta häämatkana, hotelli ja kohde oli niin hurmaava että haluttiin häämatkan kohdistuvan juuri tuonne. Marraskuussa 2005 käytiin perheen, anopin ja appiukon kanssa Phuketilla, mutta siitä en tykännyt yhtään niin paljon kuin Hua Hinistä - mutta pakkohan sielläkin oli käydä kun eka reissu sinne jouduttiin perumaan, ja ihana lomahan sekin oli. Häämatkalla oltiin loka-marraskuussa 2006 Bangkokissa ja Hua Hinissä, mun äitini ja veljeni bunkkasivat Hua Hinissä meidän tytön kanssa Hiltonissa meidän kuherrellessa Sofitelissa. Ja nyt siis ollaan matkalla tuonne Hiltoniin, joka on tasokas hotelli sekin, mutta ei yhtään niin romanttinen ja tunnelmallinen kuin Sofitel. Rauhallinen kohdehan tuo Hua Hin on, eli jos tykkää klubi- ja diskoelämästä niin tulee taatusti pettymään. Mutta tekemistä Hua Hinistä löytyy, ihania ravintoloita, uusi ostoskeskus ja hinnat on halvemmat kuin esim. Phuketilla.

Laitan vielä muutaman kuvan...

Sofitelin puutarhasta

081102.jpg

Rannalta

110331.jpg

Iltamarkkinakojuja aletaan pystyttää

121116.jpg

Maisemaa apinavuorelta Hua Hiniin päin

082904.jpg

Hua Hinin rautatieasema

091006.jpg

Yksi kolmesta Sofitelin uima-allasalueesta ihan rannan tuntumassa

053926.jpg

092032.jpg

Näkymä yhdestä lempiravintoloistamme, laiturille rakennetusta Chao Laysta

154349.jpg

Sofitelin rantaravintola

095320.jpg

Sama näkymä illalla

170915.jpg

Sofitelin aula

184246.jpg

ja sama ulkoapäin

111245.jpg

Nojoo, vähän innostuin... pitäis käydä nukkumaan mutta kun alkaa toi matkakuume jyllätä, tänään pitäis pakata...  ::)

Oi ihania kuvia, kiitos!!!!!!  :D :D Mäkin haluan lähteä, en jaksa odottaa!! :-X :-X

Milloin Tipi lähdette, ja kuinka kauan?? Toivottavasti teille tulee ihana matka!!  :)

Me taidetaan päätyä Aurinkomatkojen yhdistelmään Bangkok- Hua Hin. Ja Hua Hinissä Hilton-hotelliin.  Mielelläni kuulisin lisää kokemuksia!:)

Ensi kuussa Hua Hiniin ja hotelli Marriottiin.  :D

Onkos kukaan naikkareista käynyt Hua Hinissa Wora Bura -hotellissa? Se nimittäin kiinnostaisi paikkana.....

On :) Tykättiin kovasti. Laita privaa jos haluat tietää jotain erityistä.