kakke

Venezuelaan!!!

142 viestiä aiheessa

Mukava kuulla kokemuksia Venezuelasta, joka on meidänkin häämatkalistallamme yhtenä kohteena. Kurjaa, ettei paikka ollutkaan sellainen kuin Niinu odotitte :( Pistää miettimään muita matkakohteita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kurja ettei matka vastannut Niinulla odotuksia! Kohteessa, jossa ei niin kauheasti ole "tekemistä", on hotellilla todella suuri merkitys. Mekin katsoimme aluksi LTI Costa Caribes hotellia, mutta matkaa varatessa paikkoja oli enää Hesperia Playa el Aquaan. Meidänkin loman tarkoituksena on rentoutua sanan todellisessa merkityksessä eli maata rannalla ja syödä hyvin, en usko, että kauheasti käydään retkillä.

Tulen kertomaan sitten joulun jälkeen meidän matkan kuulumiset!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dehi,

meidän hotellilla oli sellainen sukellusopettaja jonka kautta olisi päässyt suorittamaan PADI-kortin jne. Hintoja emme kysyneet, mutta Karibiallahan on tunnetusti mahtavat sukelluspuitteet. Sen suhteen saatte varmasti elämyksiä. Kaloja on kuulemma kaikissa väreissä ja merenalainen elämä mahtava. Helmiä ostimme lähes kaikille sukulaisnaisille, ja ovat halpoja. Riippuu mistä ostaa; me ostimme kadulta ja esim kaulanauha luonnonhelmistä (eivät siis ole symmetrisiä ja ns virheettömiä) maksoi 10 000- 50 000 Bolivaria eli 8-20 euroa. Kauniita ovat, ja hyviä tuliaisia. Paikallisista tuliaisista suosittuja ovat maustetut rommit joita saa tosi halvalla (noin 5 euroa/pll, ehkä halvemmallakin jostain) sekä riippumatot (hinnat jäi katsomatta). Myös erilaisia keramiikkahökötyksiä möivät.

Oli tosiaan odotukset katossa, kun oikein Karibialle oltiin menossa uuteen kohteeseen joka loppuunmyyty. Phuket sinänsä ei ole parasta Thaimaata: turistien tukkima, likainen, ns turmeltunut. Mutta nautimme siellä olostamme eri tavalla juuri sen sykkeen ja ihmisten mielettömän vieraanvaraisuuden vuoksi. Me ollaan hyvin aktiivisia matkailijoita, joten riippumaton kulkeminen ja shoppailu- ym. mahdollisuudet ovat tärkeät. Margaritalla sitä sykettä kuulemma olisi ollut eteläpuolella saarta El Yaquen surffarirannalla. Siellä oli kuulemma nuorta porukkaa ja vilskettä. Playa el Aquassakin on jotain elämää, mutta suht verkkaista menoa sielläkin.

Täytyy sanoa, että en kyllä suosittele kohdetta kenellekään sen takia, että matka on hyvin kallis siihen nähden, mitä sieltä saa. Saman olisimme saaneet Kanarialla, ihan tosi. Ehkä jos sukeltaa tms. niin sieltä saa enemmän irti. Seuraavalla kerralla suuntaamme ehkä Dominikaaniseen, tai sitten kahden viikon yhdistelmäloma Thaimaassa Krabi-Phuket-tyyliin  ;D Mutta hei, kyllä Margaritan kelit nämä Suomen ankeudet voittaa. Toivotaan lähtijöille yhtä hyviä kelejä mitä meillä oli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinu25,

KIITOS kommenteista, tosi kiva, että jaksat kirjoitella täällä. Osaan hyvin kuvitella tunteen, kun on sentään ollut häämatkastanne kyse :'(

Dominikaanista tosiaan on kehuttu ja me olemme myös katselleet Floridaa seuraavaksi kaukokohteeksemme.

Onneksemme emme ole mitenkään eläväisiä ihmisiä mieheni kanssa, viihdymme hissun kissun kaksistaan, yöelämästäkään emme ole kiinnostuneet, joten sen puoleen varmaan Margarita ihan ok kohde meille ::) Emmekä ikinä ole matkoilla oikein harrastaneet shoppailua, joten nuo ostettavat varmaan riittävät meille ihan hyvin.

Tosi ihanilta kuulosti kanssa nuo sukellus jutut, kyllä joka tapauksessa ne vedet voittaa nämä meidän koto-vesistöt :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dehi, varmasti saatte lämpimän lepoloman. Sukeltakaa ihmeessä ja ottakaa siitä maailmasta ilo irti  :) Toivon teille kelejä  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinu25;

Kiitos ja Hyvää joulun odotus aikaa Rouviintuneelle! :-X

Palaan varmasti tunkeutumaan tänne häämatkat-osiolle ja kertomaan omia kokemuksiani 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ainoa hienompi hotelli saaren tuolla puolen (eli siellä minne kaikki Finnmatkojen hotellit sijoittuu) on se Hesperia, eli se golffaajien hotelli. Se onkin sitten sellainen monumentin näköinen, että aamiaisellakin saa olla kraka  :-? Kaikki hotellit on samannäköisiä aitauksia, joissa on peruspalvelut ja All inclusive, jotkut joutui pitämään rannekkeitakin  ;D Saarella ei ole oikeastaan mitään tekemistä, retkiä sen sijaan kaikki kehuivat. Itse emme käyneet retkillä koska sain sellaiset aurinkoihottumat että merellä päivä olisi tarkoittanut tuskaa. Vatsavaivoista emme kärsineet, kaikkea hotellilla uskalsi syödä. Enkkua ei paikalliset juuri puhu joten kynä ja paperia on hyvä olla että voi piirtää mitä haluaa  ;) Ainakin kun lähtee kylille ostoksille.

Takaisin emme mene, enkä suosittele ellei tykkää Kanaria-tyyppisestä lomasta. Mutta sinnehän pääsee jo vähemmälläkin rahalla ja vaivalla  :P

Tänään palailin matkalta ja ehdin nyt vaan kommentoimaan jotain ohi mennen. Keli vaihteli, eka viikkoloistavaa toka viikko ei. Tehtiin paljon retkiä joten meitä ei sateet ihan hirmusesti haitanneet. Varsinkin kannattaa menna Angelfallsille se oli kokemus, pikku koneella lennetään kanjonissa...

Tuosta Hesperia hotellista et jos joku täällä on menossa Finnmatkojen Hesperia hotelliin se ei suinkaan ole se monumentaalinen golf-hotelli vaan siitä asteen vaatimattomampi Hesperia mutta varmasti hyvä hotelli sekin. Mielestäni aika moni puhuu englantia esim. Brasseihin verrattuna, meillä ei ollut hirveitä ongelmia. Meillä hotelli ei ollut all inclusive eikä tosiaankaan vartioitu. Snorklausta voin ainakin suositella vaikka olisi pilvinenkin keli, Los Frailes oli mahtava. Siellä on useita eri paikkoja joihin viedään yhtenä retkenä. Retkiä emme Finnmatkoilta ottaneet vaan muilta paikallisilta järkkäreiltä ja säästimme pitkän pennin...

Pidin viime vuoden Brassien Porto de galinhasista enemmän koska Playa el Aqua on todella pieni ja tekemistä saa miettiä jos ei halua retkille. Mutta se tällä kertaa... Mukavaa matkaseuraa muuten kyllä löytyi ja sitä kautta lisää tekemistä tietysti!! Kiitos seurasta jos joku tunnistaa  ;D

Pinkki  8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pinkki,

kyllä Finnmatkojen tarjonnassa oli tuo monumentaalinen hotellikin tarjolla. Se meni ekana päivänä vaan täyteen varauksia. Hesperioita on siis kaksi tarjolla.

Ja piti vielä kertoa, että saimme Finnmatkoilta 10 % matkan hinnasta takaisin, koska hotellimme luokitus laski sillä välin kun olimme reissussa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voi hitsi mitä uutisia täällä oli. Ihan intona päätettiin lähteä ens loppusyksystä venetsuelaan, mutta nyt vähän pisti mietityttämään...toivottavasti joku tulee kertomaan mukavampia matkamuistoja, makuasioitahan nämäkin ovat..

Pääasiassa me kaivataan aurinkoa ja hyvää ruokaa. Jos joku osaisi kertoa: onko siellä iltaisin minkäänlaista menoa, siis mitään katukuppiloita tai baareja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pinkki,

kyllä Finnmatkojen tarjonnassa oli tuo monumentaalinen hotellikin tarjolla. Se meni ekana päivänä vaan täyteen varauksia. Hesperioita on siis kaksi tarjolla.

Ja piti vielä kertoa, että saimme Finnmatkoilta 10 % matkan hinnasta takaisin, koska hotellimme luokitus laski sillä välin kun olimme reissussa  :)

Juu oikeassa olet tuon Heaperian suhteen, niitä on tosiaan kaksi.

Camillalle: Aurinkoa oli ekan viikon. Itse myös lähdin hyvän ruoan perässä kun Brasseissa oli ruoka tosi ihanaa, mun mielestä, niin aattelin et etelä-Amerikkaan takasin ja petyin Venezuelassa kyllä.... Playa el Aquassa on yksi "bilepaikka" Woody´s rantaravintola, en kylläkään käynyt siellä itse.

Hyvää joulua kaikille!  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi harmi että Niinun matka ei vastannut odotuksia.

Onhan se sen verran hiljanen paikka että ollaan varattu jo kasat kirjoja mukaan

että menee löhöily mukavasti ja muutama retkikin jo varattu etukäteen. Kävittekö muuten

Porlamarissa?  Kiva että olette Pinkin kanssa jaksaneet kertoa täällä matkakuulumisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minniriini, ei käyty sitten Porlamarissa. Oli kuulemma isompi kaupunki. Paljon vilinää ja kauppoja. Siellä kannattanee käydä, tosin korut suositeltiin jättämään pois ettei rosvot innostu. Porlamarin vieressä olevassa Sambil-ostoskeskuksessa käytiin, ihan jees. Merkkiliikkeitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinu

Niin mä olen vähän kuullut vihjettä että hilut pois ennen kuin suunnisaa

isompiin kaupunkeihin. Mites muuten kun laitoit tuossa aiemmin että on kallista niin oliko nämä

vaatteet vain kalliita vai kaikki?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei!

Olemme lähdössä helmikuun alussa Venezuelaan häämatkalle :-X, hotellimme on le Flamboyant. Onko kellään tietoa hotellista? Kovasti on Margaritaa morkattu monessa foorumissa, täytyy vaan itse lähteä kattelemaan minkälainen paikka onkaan [smiley=vrolijk_26.gif]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Terveisiä Margaritalta!

Eilen palailtiin Suomeen, tänään hieman sekavana töissä...

Meidän matka oli aivan loistava. Paikka oli mun mielestä juuri sellainen, miksi sen kuvittelin. Luin kyllä myös huonoja arvosteluja paikasta sekä täällä että Soneraplazana matkalaukussa ja ne lannistivatkin hetkeksi, onneksi todellisuus oli kuitenkin toista.

Saari itsessään on todella vihreä, valtavasti palmujen reunustamia pitkiä valkoisia hiekkarantoja, korkeita vihreitä vuoria ja sininen taivas. Vettä tuli useasti öisin ja pari kertaa kahden viikon loman aikana päivälläkin, se piti ilman lämpimän kosteana ja tosiaan luonnon vihreänä.

Hotellimme oli Hesperia Playa el Aqua, onnittelut saman hotellin varanneille! Hotelli oli tosi kiva, mun mielestä 3+ oli liian pieni arvosana hotellille. Hotellin alue oli valtava, neljä kuusi kerroksista hotellitornia ja noin 50 bungalowia. Kaksi isoa uima-allasaluetta ja bungalowien keskellä vielä pienet altaat, tenniskentät, squas-kenttä, kuntosali, koriskenttä, eläimiä (apinoita, kilpureita, lintuja), neljä kauppaa (ruoka+matkamuisto, koru, 2 laukku-vaate-kenkä) eli paljon tekemistä myös pelkällä hotellialueella. Hotellissa oli ohjelmaa myös paljon, päivisin sekä rannalla että uima-altaalla: tai-chitä, venyttelyä, vesijumppaa, tikkaa, vesipooloa, vesilentistä, rantalentistä, tanssitunteja, espanjan tunteja yms. Iltaisin 15 hengen teema-show, tosi hyviä esityksiä, niitä oli oikein mukava katsella drinksu kädessä illallisen jälkeen. Hotellin oli tosi turvallinen, aseistetut vartijat porteilla. Henkilökuntaa oli valtavasti, puutarha erittäin hyvin hoidettu ja muutenkin väkeä palkattu kaikkeen tarpeeksi.

Hotellin rantaportista mentiin kadun yli ja sitten oltiin jo rannalla. Ranta oli tosiaan viisi kilometriä pitkä, sitä on mukava kävellä kuntoilumielessä päästä päähän. Hotellilla oli omat aurinkotuolit ja varjot, eturivin paikat menivät yleensä jo yhdeksään mennessä, takarivin paikkoja sai vielä hyvin myöhemminkin. Playa el Aquan ranta ei sovellu uimiseen, sen verran kovat aallot oli. Aalloissa oli kuitenkin mukava leikkiä ja aurinkoa sai hyvin siinä samalla. Rannalla oli juomabaari, josta sai alkoholia ja mehuja

Ruoka oli paljon ja se oli todella hyvää. Toisen viikon puolessa välissä rupesi kylläkin vähän kyllästyttämään. Aamiaista tarjoililtiin klo 7.00 - 10.30, aamiainen tosi runsas ja ihania hedelmiä aina jälkkäriksi. Lounas klo 12.30 - 15.00, pastaa, hampurilaisia, salaatteja, keittoja, kanaa, kalaa ja lihaa. Illallinen klo 18.30 - 22.30, teema-iltoja eli perusruokien lisäksi meksikolaista, aasialaista, italialaista, paikallista, itämaista ja gaala-ilta jolloin paljon mereneläviä. Näiden ruokien lisäksi allasbaarissa oli tarkolla klo 12 - 18 pizzaa, hampurilaisia, leipiä eli nälkä ei päässyt missään vaiheessa tulemaan. Käytiin syömässä kerran a´la cartessa, siellä on kalasta pitäville ihan mukavia ruokia, muuten aika samoja kuin buffessakin. Drinkkejä sai allasbaarista yöllä yhteen saakka, suosittelen lämpimästi ananas-daigiria!

Päivät meni mukavasti altaalla tai rannalla, löhöilijöitä kun olemme. Yhtenä aamuna otettiin hotellin taksi ja ajettiin La Restingaan. En muista mitä Finnmatkojen Restinga-retki maksoi, mutta itse sinne pääsi tosi helposti. Sinne kesti ajaa noin tunnin, taksi jäi odottamaan meitä ja otettiin tunnin veneajelu ja sitten taksilla hotellille, hintaa tuli taksille 74.000 (n.35e) ja veneretkelle 45.000 (n.22 euroa). Paikka oli tosi hieno, suosittelen lämpimästi! Ostoskeskus Sambilissa käytiin myös pari kertaa, taksi oli yhteen suuntaan 15.000 (n.7 e), paikan nettiosoite www.sambilmall.com, liikkeitä paljon, hinnat hieman edullisempia kuin Suomessa muttei mitenkään erityisen halpaa. Siisti ja kiva paikka kuitenkin, kyllä minä sieltä kaikkea kivaa löysin. Porlamarissa kävi moni suomalaispariskunta meidän hotellista ja ihan turvallisena paikkaa pitivät, kannattaa tosin mennä valoisaan aikaan. Meidän hotellin taksit tulivat mielellään hakemaan sieltä poiskin eli moni sopi treffit esim. 3 tunnin päähän, se aika riitti kuulemma hyvin. Canaiman retki on maanantaisin ja viime maanantaina hotelli-kaverit eivät päässeet laskeutumaan ollenkaan Canaimaan eli 10 tuntia lentokoneessa. Saivat sitten uuden retken perjantaiksi ja kovin pitivät paikasta, kannattaa kuulemma käydä. Kahden päivän Canaiman reissu oli myöskin ollut mielenkiintoinen.

Minä olin tosiaan tyytyväinen reissuun ja olen kateellinen muille sinne meneville. Meidän löhöloma oli täydellinen, aktiiviset ei rannalla viihtyvät kyllä tylsistyvät paikassa elleivät ota retkiä ohjelmistoon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sadette;

IHANAA!!!!

Aikas ankean joulun jälkeen ja täällä kotona flunssan kourissa oli tosi ihanaa lukea sun juttua :-X :-X :-X

Itse lähdemme 8.1 samaan hotelliin...Ihan vaan siis lomailemaan, ei häämatkalle, vaikka "tunkeudunkin" tänne palstalle ;)

Sattuiko osumaan silmään jotain sukellus hommeleita, hintoja, firmoja, kuulitteko kokemuksia? Kovasti olisi tarkoitus mennä sukeltamaan, jos tämä flunssa vaan siksi sallii (toivottavasti)

Muoks: niin, tekin olitte siis "harjotteluhäämatkalla", joten olemme molemmat "tunkeilijoita" täällä, HIH!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teille on Dehi tulossa aivan ihana matka! Sukellusretkiä myytiin paljon rannalla ja siinä hotellin rantaportista ulos ja oikealle oli retkitoimistoja, hinnat oli paljon edullisempia kuin Finnmatkojen kautta. Yksi meidän hotellin suomalaistytöistä kyseli niitä hintoja, en yhtään muista mitä ne maksoi mutta muistan kun hän sanoi niiden olleen edullisia. Oletko käynyt näiden sivuilla http://www.scubadiving-margarita.com/, siellä oli ainakin jotain hintoja. Retkimyyjät puhuivat kaikki hyvää englantia ja tuntuivat tosi päteviltä. Me ei menty silloin ekana aamuna mukaan Finnmatkojen tervetulotilaisuuteen vaan raahauduttiin heti rannalle. Siinä tuli sitten heti sellanen retkimyyjä-nainen juttelemaan meidän kanssa ja kertoi juuri siitä, että on tosi "epistä" kun Finnmatkat myy retket ihmisille kalliiseen hintaan heti ekana aamuna ennen kun ne ehtii "oikeisiin retkitoimistoihin" vertailemaan hintoja. Retkihinnat olivat nimittäin paljon edullisempia eli esimerkiksi Canaiman retki Finnmatkoilla n.250 dollaria ja rannalta 160 dollaria. Niillä Finnmatkojen retkillähän ei ole suomalaista opasta mukana vaan myös ne tehdään paikallisilla retkitoimistoilla, Finnmatkat ottaa vaan siitä välistä järjestelyrahaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sadette;

Kiitos linkistä, monta linkkiä meillä jo olikin, tuo oli ihan uusi :-*

No me ei ikinä olla harrastettu menoa infotilaisuuksiin paitsi yhden kerran Kyproksella, joten eiköhän turvauduta paikallisten palveluihin ;D Mutta kiitos siitäkin vinkistä.

Päiviä laskien, Dehi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sadette;

Valuutasta vielä olisin kysynyt, saitteko vaihdettua täällä Forexissa yhtään, itse soitimme juuri sinne, ei ole bolivareja saatavilla. Vaihdetaan sitten dollareita. Finnmatkoilta (ja soneraplazalla) tullut infoa, että vaihdetaan jo lentokentällä tullessa, kannattaako tämä vai onko hotellin lähellä edukkaita vaihtopaikkoja, voitko suositella hyvää tapaa menetellä..? Kiitos paljon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin netin kautta Forexilta bolivareja joulukuun ekalla viikolla eli vaihdettiin noin 200 eurolla niitä jo valmiiksi. Loppu matkakassa otettiin dollareina ja euroina. Onkohan ne bolivarit Forexilta sitten kokonaan loppu, aika outoa! Nettitilauksen tehtyä ne soitti sieltä heti seuraavana päivänä ja varmisti, että rahat odottavat meitä halutussa toimipisteessä.

Ei laskettu mitään Visan varaan, korttejahan kopioidaan siellä valtavasti automaateissa. Lentokentälle tullessa Finnmatkojen opas suositteli heti vaihtamaan valuuttaa lentokentän vaihtopisteessä (2 kpl) ja me "käskystä" vaihdettiin siinä lisäksi vielä 200 dollaria (dollarilla parempi kurssi kuin euroilla). Forexissa oli kuitenkin parempi kurssi eli lentokentän vaihtopiste antoi huonomman kurssin + vaihtopalkkio 8 %! Perillä ei enää vaihdettu rahaa koska me ei saatu menemään kuin ne 400 euroa koko reissulla, säälittävää  ;D ;D

Siinä hotellin rantaportista ulos ja vasemmalle 100 metriä, on virallinen vaihtopiste, kursseja en tiedä, mutta siinä porukka vaihtoi rahojaan ja sanoi sen olleen edullisempi kuin lentokentällä ollut vaihtopiste.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sadette,

Kiitos vastauksesta. Juu, Forexista sanottiin kun soitin, ettei Venezuelan keskuspankki anna rahaa ulos :'( Ovat siis todellakin "hankaloittaneet" turistien rahanvaihtoa. Olemme kuitenkin jonossa jos bolivareja saa :-* Ehkä sitten vaihdamme dollareita siellä hotellin vierellä vasta, meillä ainakin tullee kulumaan rahaa sukeltamiseen. Voisi luulla kyllä, että niille kelpaa dollarit, netti sivustoilla kun ilmoittelevat hintansa dollarein.

Ollaan huomattu soneraplazassa varoitukset visan käytöstä automaateilla, eipä ole ollut tarpeen se (onneksi) aikaisemminkaan reissatessa.

Eipä teillä tosiaan ole tuota rahaa kulunut, no se on kyllä vaan hyväkin asia ;D Voipi olla, että mekin "turhaan" viemme dollareita mukana tukun, mutta saa ne Forexilla takaisin vaihdettua.

Mitenkäs muuten tuo aurinko siellä perillä, itse kun olen tosi herkkänahkainen, no Meksikossa viime vuonna en kyllä palanut kuin hieman lapaluiden tienoolta, käytin kyllä suuria suojakertoimia.

Edelleen päiviä laskeskellen... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dehi:

Venezuela on tosiaan kiristänyt valuutta-politiikkaa nyt marraskuusta lähtien. Eipä niitä bolivareja heti tarvitse sunnuntai-iltana hotelliin tullessa, mekin tipattiin dollareilla laukkupoika ja maanantainahan se rahanvaihtopiste on heti auki.

Mun mielestä ne sukellusretkien myyjät myi niitä retkiä rannallakin dollarihinnoilla eli uskon, että ottavat mielellään dollareita vastaan vaikkei se laillista olekaan.

Aurinko oli tosi polttava! Me kokeiltiin nyt ensimmäisen kerran anopin suosittelemaa P20 - aurinkosuojaa ja oltiin ihan myytyjä. En tiedä, onko tuttu tuote sinulle, sitä myydään jossain kosmetologeilla ja ainakin lentokentällä Finnairin kosmetiikkamyymälässä (n.16€). Sitä laitettiin puhtaalle iholle 1,5 h ennen aurinkoon menoa ja kestää koko päivän eli ei lisätty sitä ollenkaan uimisen jälkeen. En palanut ollenkaan vaikka vaaleaihoinen olen. Se on kaikenlisäksi sellaista rasvatonta/öljytöntä eli sitä voi laittaa päänahkaankin eikä hiukset rasvoitu siitä ollenkaan. Harmitti vaan kun pullo loppui jo viiden päivän kahdelle kropalle laittamisen jälkeen, olisi pitänyt ottaa kaksi pulloa matkaan...

Muuten aurinkorasvat oli siellä aika Suomen hinnoissa, oli vaan enemmän vaihtoehtoja 20 - 50 kertoimille kuin Suomessa.

Mä olen niiiin katellinen teille matkasta!  8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sadette,

Äh älä oo kateellinen ;D Mä olen pikemminkin sulle, kun olette jo olleet ;)

Mä koitin varata rahaa väärästä Forexista (Turun), keksin soittaa Hesaan ja jo tärppäsi. Virkailija vaan oli ihan ihmeissään, kun suositteli viemään vähän bolivareja ja loput dollareita ja mä sanoin, ettei kannata, kun Margaritassa kiskotaan niin suurta vaihtopalkkiota. Se kysyi, mistä mä sen tiedän ja kerroin. Oli sitten tyytyväinen kun saivat sinne infoa ja nyt meitä odottaa siellä tukku bolivareja, ei tarvi varmaan loman aikana kertaakaan paikan päällä vaihtaa rahoja ;D Ja kyl ne dollaritkin varmaan olisivat kelvanneet.

Nyt kun jaksaisi vähän aikaa vielä töissä tämän flunssan kärsittyäni, niin sitten jo LOMA :-X :-X :-X

MUOKS: Ja kiitos arskarasva vinkistä. Mulla mukana tuohon miehen kaljuun sellasta suihkutettavaa rasvaa ja itselleni korkeimpia suojakertoimia, täytyy vaan muistaa kunnon rasvaukset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana kuulla positiivista palautetta paikasta  :)

Hyvä kun muistutit että pitää tuota rahanvaihtoakin tehdä.  Mites muuten millaisia

rokotuksia Margaritalle tarttee?

Palamis vinkkinä näin etukäteen että kannattaa jo nyt syödä aurinkokapseleita niin vahvistavat

ja suojaavat ihoa. Mä popsin aina etukäteen kuurin koska meinaan aina hyvilläkin aurinkosuojilla

palaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minniriini;

Juu, jotain kapseleita on tullut popsittua jo monta viikkoa, toivottavasti auttavat (sekä saamaan rusketusta; yleensä lomien jälkeen saa selitellä ihmisille, että miksei ole ruskea :-/ Kun siis mä palan, enkä kauheesti rusketu ;D

Sadette;

Hotellista vielä. Saiko huoneeseen juomia hotellin puolesta; soneralla oli joku ketju, että vettä olisi saanut? Jossain vaiheessa Finnmatkojen opuksessa oli, että jääkaappi vuokrattavissa mutta ainakin meidän lentolipuissa teksti, että saa vuokrata vain, jos on lääkinnällisiä syitä? Eli eikö huoneessa ole ees minibaaria? No toimeen tulee ilmankin. Tilasimme kyllä koneeseen väkeviä jo vietäväksi, että saa vähän kippisteltyä huoneessakin, kai siellä nyt joku lasi, muki tms ainakin on, vai pitääkö viedä kk-mukeja ;D

Tässä taas tätä tekstiä tällä erää...ONNEKASTA UUTTA VUOTTA ITSE KULLEKIN!! :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään