Guest elokuun rouva

Onko täällä enää ollenkaan Thaimaahan lähtijöitä?

577 viestiä aiheessa

Phukettia ja etenki karon beachia suosittelen haamatkalasille, se on aivan mahtava.

Itse taas en tykännyt Karonista ollenkaan. Ihan turistirysä, joka puolella tyrkyttäviä myyjiä ja thaimaalaista tunnelmaa ei löydetty etsimälläkään :mellow: . Hyviä ruokapaikkoja tosin löydettiin, mutta vaikka hyvän ruuan perässä matkustetaankin, Phuketille ei enää mennä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onnea hyvästä valinnasta ;) .

Voin kertoa, että molemmissa kohteissa Sofitelin hotellit ovat aivan ihanat! Hua Hinin Sofitelissa ollaan oltu 3(?) kertaa ja se valittiin myös häämatkahotelliksi (jolloin meillä oli siis juuri tuo Bkk-HH Sofitel -yhdistelmä), koska hotellin tunnelma on aivan ainutlaatuisen upea.

Kiitos, oon yrittänytkin lueskella kommentteja täältä ja sun kommenteista on ollut paljon apua, eli kiitos niistäkin! :) Jotenkin vaan tuo Sofitel tuntui intiimimmältä vaihtoehdolta kuin Hilton, vaikka molemmissa onkin paljon huoneita ja ovat isoja hotelleja sikäli. Uskon kyllä, että tulee ihana reissu, ei vaan millään malttais odottaa! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tultiin viikko sitten häämatkalta.

Tjäreborgin kautta 3yötä Bangkokissa The Tawana hotellissa. Lykkäsivät meidät suoraan tupakoitsijoiden huoneeseen jossa ilmastointi oli täysillä ja kokolattiamatto... ne ja mun allergia takasivat sen, että seuraavat 2 viikkoa köhittiin limaa ja verta keuhkoista... yhden nukutun yön jälkeen vasta löydettiin hotellikirja josta selvisi, että heillä olisi ollut tupakoimattomienkin huoneita, mutta ei enää viitsitty vaihtaa kahden yön takia huonetta <_< Hotellin alakerrassa sijaitseva Duilios- ravintola oli aivan mahtava ja ruoka todella hyvää. Hotellin sijainti oli myöskin hyvä ja lähellä skytrain asemaa ja yömarkkinoita. Meille tuo 3 yötä oli ihan maksimi Bangkokia, ei olla yhtään kaupunki ihmisiä :lol: mutta siellä oli silti kiva käydä.

11 yötä Hua Hinissa Hyatt Regency hotellissa. Aivan upea 5* hotelli jonka allasalue oli ihan vertaansa vailla. Ainoastaan allas alueen reunoja kiertävät kulkukauppiaat ottivat välillä päähän, mutta kun niitä oli huomioimatta niin nekin jätti rauhaan.

joku tuolla aiemmissa viesteissä mainitsikin jo matkatoimistojen suosittelemat räätälit <_< Hua Hinissa Mike & Co taylorilla pukukankaani vaihdettiin mitään ilmoittamatta toiseen. Huomasin heti erilaisen kankaan mitä tilatessa. väittivät tietysti, että olisi parempaa ja kalliimpaa se uudempi kangas, mutta mistä hitosta maallikko voi sen tietää :angry:

samoin kuin reilu vuosi sitten oltiin Khao Lakissa ja sielläkin matkatoimiston suosittelemassa räätälissä. Siellä puvun hinta pompsahtikin yllättäen kesken teon ylöspäin :angry: :angry:

joten jos vielä joskus lähden teettämään pukuja räätäleillä, niin en mene enää matkatoimistojen suosittelemiin. Ne on kalliita ja ne kusettaa :angry: :angry: :angry: , että se siitä luottamuksesta laatuun ja hyvään hintaan... kannattaa käydäkkin nettifoorumeilta lukemassa suosituksia eri paikoista.

Me käytiin Thaimaassa ihan sen takia, että olen raskaana ja mitään malariarokotuksia ei voinut ajatellakkaan. ja edellisen reissun hyvien kokemuksien perusteella uskallettiin lähteä matkalle. ja kokonaisuutena olikin oikein hyvä reissu.

Muokattu: , käyttäjä: Lap-81

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä meni kans suunnitelmat uusiksi tuossa viime viikolla lentojen osalta. Olimme jo valinneet Bangkok-Malediivit yhdistelmän, mutta lennot eivät menneet oikein yksiin ja olisi pitänyt pilkkoa matkaa liikaa. Ajateltiin, että pääseehän sinne Malediiveille vaikka seuraavana vuonna. Päädyimme sitten iki-ihanaan Thaimaahan ja yhdistelmään Racha Yai-Phuket-Bangkok. Hotellit viimeisen päälle eli The Racha, Phuketissa joko Evason tai Twinpalms ja Bangkokissa oma lempparini Peninsula. Ostettiin paluulento vielä businekseen, joten eiköhän siinä pääse ihan kunnon honeymoon-tunnelmaan. Nyt kun malttais vielä odottaa :D Onneksi kahden viikon päästä on tiedossa ensimmäinen kesäloman matkoista niin matkakuume helpottaa hetkeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
ja Samuilla Nora Beach Resort & Spa ****

Laitelkaahan kokemuksianne ko. hotelleista/ kohteista, innolla niitä luen :)

Mä kanssa haluisin kyseisestä hotellista kuulla kokemuksia :). Ja yleensäkin Samuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

AaPiRu: Meillä on vastaava Krabi - Koh Lanta -yhdistelmämatka varattu myös! Mekin lähdetään vasta joulukuussa kahden viikon matkallemme, vaikka häät ovatkin heinäkuussa. Matkamme on Finnmatkoilta ja me ollaan ensimmäinen viikko Koh Lantalla ja toinen Krabilla. :)

Miten päädyitte kyseiseen valintaan? Meitä kiinnosti saaren rauha ja rannat ja toisaalta Krabilla taas pääsee enemmän näkemään rannikon nähtävyyksiä vaikka ominkin päin. Ensikertalaisia myös ollaan Thaikkuihin lähdössä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koh Samuille ollaan lähdössä kahdeksi viikoksi tammikuussa AM:jen kautta. Hotellina on Nora Beach Resort ja sieltä on varattuna oma bungalow.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulethan sitten kertomaan tuoreita kokemuksia? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

S&T, milloin lähdette? Mekin meinaan mennään tammikuussa ko. paikkaan ja hotellikin sama :) Ollaanko samaan aikaan? ;) Meillä on lähtö Suomesta 17.1. ja ollaan eka 4 yötä Bangkokissa, sitten vasta Samuille 7 yöksi....

Ja hei Suvi, luet sitten mun päikystä tarkan kertomuksen Samuista ja hotellista ;):lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

S&T, milloin lähdette? Mekin meinaan mennään tammikuussa ko. paikkaan ja hotellikin sama :) Ollaanko samaan aikaan? ;) Meillä on lähtö Suomesta 17.1. ja ollaan eka 4 yötä Bangkokissa, sitten vasta Samuille 7 yöksi....

Lähdetään Suomesta 20.1., joten samaan aikaan ollaan paikan päällä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^- Kiva :) Me lennetään Bkk:sta 22.1. Samuille, eli te ootte siellä ennen meitä. Meillä on muuten kanssa varattu oma bungalow :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Koh Changista? Me mennään ensi talvena sinne häämatkalaisina!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

A340, oli pakko tulla suosittelemaan tuota Phuketin Evasonia. Olimme siella haamatkalla viime syksyna, ja nautimme kaksi viikkoa niin etta itku kurkussa piti tulla kotiin. Koko paikka oli ihan taydellinen paratiisi eika yhtaan sellainen turistirysa-Phuket kuin joiltakin kuulee. Tietty sita hulinaakin loytyy kun menee vaikka Patongille, mutta tuo Evason on ihanan eristyksissa mistaan yleisista turistipaikoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemuksia Koh Changista? Me mennään ensi talvena sinne häämatkalaisina!

Me ollaan menossa lokakuussa Koh Changille 1-vuotishäämatkalle, voin käydä sen jälkeen kertoilemassa jotain kyseisestä paikasta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan luultavasti kanssa menossa häämatkalle ens toukokuussa Hua Hiniin :) Vielä vähän auki suunnitelmat, mutta lennot Bangkokiin ja sieltä Hua Hiniin ja muutama viimeinen yö sitten Bangkokissa!

Ihan uteliaisuudesta kysyn että kuinka moni on menossa Thaimaaseen "pakettimatkalle"? Kun itse ainakin totesin nuopakettimatkat ihan törkeän hintaisiksi...

Muokattu: , käyttäjä: _enmi_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän Bangkok-Hua Hin -yhdistelmä on Aurinkomatkojen pakettimatka, eihän se halpa todellakaan ollu mutta kun meillä on matkustusajankohtana joulu, niin itse räätälöiden olis tullu kalliimmaksi (lentohinnat olis jo tehneet ton kokonaissumman verran). Jos oltais muuhun aikaan oltu liikenteessä, niin oltais kyllä koottu matka itse - vertailu kannattaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on pakettimatka ja juu, ei tule halvaksi. Haluttiin kuitenkin häämatkalle lähteä siten, että joku muu hoitaa kaiken meidän puolesta ja AM:lla on aina ollut tosi hyvä palvelu. Jos/kun seuraavaksi Thaimaahan mennään, niin omatoimisesti ehdottomasti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ollaan menossa lokakuussa Koh Changille 1-vuotishäämatkalle, voin käydä sen jälkeen kertoilemassa jotain kyseisestä paikasta :)

Kiva juttu jos viitsit! Ja hyvää matkaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kans järkätään yleensä matkat alusta lähtien itse, mutta ajateltiin että kerrankin häämatkan kunniaksi voi joku toinen hoitaa sen homman meille, siksi pakettimatka :D Ja on hyvä että on kans se matkatoimiston turva jos jotain meneekin pieleen (ja saa matkatoimiston häämatkalahjat :D ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^- Jos saa...toiset saavat ja jostain syystä toiset jäävät ilman. Samoin kuin jotkut huomioidaan lentokoneessa, hotellissa jne ja toisia ei. Tiedä sitten mistä johtuu... :huh: Luulisi että on toimistoilla yms. yhteinen linja. Mutta eihän se matkaa pilaa, vaikka kukaan ei muistaisikaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedosta Pom! Mikä huone teillä oli Evasonissa? Olemme olleet aiemminkin Phuketissa, joten emme "pelkää" turistirysiä :rolleyes: Itse asiassa valitsimme loman loppupuolelle juuri sen takia Phuketin ja Bangkokin, koska halusimme hieman myös hälinää ja shoppailua auringonoton ja toisista nauttimisen lomaan.

Vieraalle morsiamelle ohessa hieman tietoa Koh Changista, jossa olimme nyt helmikuussa lomalla. Chang oli ihana saari, tosin hiljainen (eli ei yökukkujille). Asuimme itse White sand beachillä, mutta jos saisin nyt valita, ottaisin joko Dusit Resort hotellin Changin eteläpäästä tai jonkun kivan hotellin Praolta, joka oli vilkastunut huomattavasti. Vuokrasimme skootterin viikoksi ja huristelimme sillä joka päivä saaren eteläpäässä sijaitsevalle ihanalle rannalle (jossa meidän lisäksi oli alle 7 ihmistä). Suosittelen, vuokra oli halpa ja liikennettä sen verran vähän, ettei tarvinnut pelätä. Kannattaa myös ehdottomasti myös käydä patikoimassa vesiputouksella(putouksilla). Viidakon äänet tulevat mahtavasti päälle rämpiessä pieniä polkuja keskellä viidakkoa. Changhan on viidakkoa koko saari :rolleyes:

Iltaisin illastimme white sand beachin rannalla, jonne ravintolat kattoivat pöydät ihan veden rajaan. Ruoka oli todella edullista (verrattuna esim. Phuketiin), mutta emme saaneet yhtään kertaa niin tulista ruokaa Changilla mihin olemme tottuneet. Hyvää ruoka silti oli. Rannalla oli myös muutama baari, joiden yhteydessä esitettiin fire show lähes joka ilta. Meille Chang oli ihanan rentouttava saari, mutta 8 yötä/9 päivää oli ihan riittävä ja sen jälkeen oli taas mukava palata Bangkokin humuun. Ainut hieman negatiivinen seikka, joka jäi mieleen oli palvelukulttuurin kehittymättömyys eli kaikissa muissa Thaimaan paikoissa palvelu on ollut parempaa. Kysele ihmeessä, jos tulee mieleen jotain erityistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä kanssa haluisin kyseisestä hotellista kuulla kokemuksia :). Ja yleensäkin Samuista.

Mä olin vuosi sitten kihlautumassa tuolla Nora Beachissä ja lämpimästi suosittelen paikkaa! Ihana aamiainen, hyvä sijainti vilkkaan Chawengin pohjoisosassa ja maailman parhaat kookospirtelöt. Mahtava uima-allasalue ja rentouttava spa!

Hotelli on suomalaisittain korkea tasoinen ja romanttinen. Meillä oli huone merinäköalalla, mutta bungat ovat parempia.

Aktiviteettina suosittelen merimatkaa speedboatilla Ang Thongin meriluonnonpuistoon, johon mm. Beach-kirja perustuu (leffa tosin kuvattu Krabilla). Koh Taokin kannattaa tsekata.

Oltiin tuolla vuosi sitten ja pari viikkoa sitten tultiin Samuilta ja Taolta häämatkalta. Samuilta suosittelen Choeng Mongin rantaa ja Imperial Boat Housea, Chawengista Nora Beachia tai Le Paradise hotellia (etelä-Chawengissa).

Taolla hotelleista Charm Churee villa ja Jamahkiri ovat iahn ykkösiä!

Sydän on Taolla! Aina! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
... Ang Thongin meriluonnonpuistoon, johon mm. Beach-kirja perustuu (leffa tosin kuvattu Krabilla).

Pieni tarkennus, The Beach on kuvattu pääosin Phi Phillä, lisäkohtauksia Krabilla ja Phuketissa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos haluatte lomailla Thaimaassa ns. "sadekaudella"  eli kaipaatte aurinkoa, lämpöä, hyvää ruokaa ja palvelua sekä rauhaa "honeymoonilla"... vieläpä normaali turistiajankohdan ulkopuolella, niin suosittelen lämmöllä Raya Yai paratiisisaarta (kirjoitetaan myös Racha Yai Island).

Tuliltiin just tällä viikolla ko. saarelta!!!

Bangkokissa ja Phuketissa oli ikävän sateista, harmaata ja myrskyisää ja kun saavuimme Raya Yai saarelle, niin kahden viikon aikana ei ollut tietoa sateesta. Aurinko paistoi kirkkaan siniseltä taivaalta, mereen pääsi snorklaamaan ja dyykkaamaan, ruoka oli maukasta jne.

Hei Tillura, olemme menossa honeymoonille kyseiselle saarelle. Missä hotellissa olitte? Jos olitte the Rachassa, voitko suositella vai oliko jotain mitä olisit kaivannut lisää? Käsittääkseni kyseisellä saarella ei pahemmin hotelleja ole (Racha ainut 5 tähden hotelli, lisäksi vissiin muutama pienempi majapaikka). Aika harva on tuolla saarella pidempään oleskellut joten tietoa on vähän tarjolla. Oliko saarella muuten paljon ravintoloita jotka eivät ole hotellien yhteydessä?

Jotkut kyselivät Sofitel-hotelleista suosituksia. Itse olen asunut pariin, kolmeen otteeseen Sofitel Silomissa Bangkokissa ja voin suositella. Omasi vielä pari vuotta sitten yhden Bangkokin parhaimmista hinta-laatusuhteista. Hinnat ovat nousseet valitettavasti pari vuoden aikana, joten itse olen parina vuonna asunut muissa hotelleissa. Sofitelin huoneet ovat mielestäni todella kauniit (tumma parketti, ihanan pehmeät ja muhkeat tyynyt ja peitot yms.). Huoneisiin ei ole turhaan yritetty tunkea kaiken maailman roinaa vaan tunnelma on mukavan harmoninen. Itselleni on lisäksi joka kerta sattunut todella mahtavat näköalat. Aamiainen hotellin ylimmästä ravintolasta on yksi mukavimmista aamiaiskokemuksista. Hotellissa on ollut myös todella hyvä palvelu (parempi kuin useimmissa muissa). Ainut negatiivinen seikka on hotellin allasalue, joka on pieni ja varjoisa.

Muita omia lempihotellejani Bankokissa ovat Peninsula ja Banyan Tree, jotka sopivat myös loistavasti honeymooneiluun. Banyan Treessä suosittelen klubi-huonetta, jolloin saatte syödä aamiaisen klubi-tilassa (eli ei ruuhkaa ja henkilökohtainen palvelu) sekä koko päivän virvokkeita, kuohuvaa, viinejä sekä muita alkoholijuomia (+canape-tarjoilun alkuillasta). Lisäksi huone on tasokkaampi kuin perushuone. Banyan Treessä ei tuhlattu luonnonvaroja irtonaisiin shampoo yms. purnukoihin vaan huoneissa oli isommat kovat purkit shampoille ja rasvoille, jotka täytettiin aina tarvittaessa. Hotelli oli todella positiivinen yllätys, sillä en odottanut siltä niin hyvää tasoa ja palvelua (vaikka 5 tähden hotelli onkin).

Peninsulassa olen asunut 2 kertaa ja se on meidän valinta häämatkalle. Upea hotelli tasoa arvostavalle. Turha ehkä selitellä, kuvat kertovat kaiken http://bangkok.peninsula.com/.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suosittelen myös tuota BKK Peninsulaa honeymoonereille! Ilmaiset shamppikset heti hotelliin saavuttua, telkkari kylpyammeessa jne.. (Olihan se tietysti vähän shokki, kun saarilla metsittynyt aviopari pärähti rinkkoineen hotellin hulppeaan aulaan, mutta so what! Häämatkalla voi vähän törsätä)

Hotellin illallispuffa on Thaimaan hintoihin ökykallis, mutta milloin pystyt syömään 20 eurolla Suomessa kunnon pihvin, nuudelikeittoa, sushia, kebabia, pizzaa ja ihania äyriäisiä samalla kertaa? Ja jälkiruokapöytää en viitsi edes mainosta..

Lisäksi skytrain yhteydet Siam Paragoniin, MBK:hon ym huvituksiin ovat Peninsulasta hyvät!

Siam Paragonin alakerrassa on tajunnan räjäyttävä aquarium ja sulhoillekin riittää katseltavaa kun auto-osastolla on Ferrarit ja Lotukset rivissä!

Kannattaa muuten varoa niitä erikoispuhtaita näyteikkunoita.. eräs kun kumautti otsansa lasiin tiirailtuaan liian läheltä Chopardin anteja!

Samuin Chawengin Le Paradis oli myös näitä luontoystävällisisä hotelleja, eli ei turhia purnukoita vaan reilut posliinipullot, joista saa ottaa saippuaa ja shampoota.

BKK:ssa kannattaa vuokrata long tail boat ja ajella tunti joella. Chatuchakin viikonloppumarkkinoille kannattaa varata hattu päähän ja väljät vaatteet, että pärjää kuumuudessa.

No niin, taas tuli kaikenkirjavaa sälää tähän koottua, mutta juu! Jatketaan näillä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään