Magia

Karibian risteily

322 viestiä aiheessa

Osaako joku autaa. Haluaisin tilata risteilyn Royalilta. Haluaisin kumminkin maksaa matkan dollareissa koska kurssi on tällähetkellä niin heikko. Nyt kun kokeilen mennä RCCL: kotisivuille niin sivut heittää automaattisesti hinnat Euroina. Onko kellään kokemuksia miten saisin matkan ostettua luotettavasti dollareissa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Epäilen että tuo voi olla vaikeaa Euroopasta, uskon että isot yhtiöt ovat varautuneet tuohon, koska valuuttakurssit heittelevät aika paljon. Yksi voisi tietenkin olla varata matka amerikkalaisen matkatoimiston kautta, mutta voi mennä aika vaikeaksi.

Valistakaa viisaammat jos asia on toisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Expedia.com myy ainakin risteilyjä. Olen varannut tuota kautta aiemmin lennot+hotellin. Kaikki toimi ok.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin viime kesänä tälläsen kautta http://www.smartcruiser.com/ ja hyvin toimi myös tämä. Tosin mitään häämatkapaketteja ei ilmaiseksi saanut, mutta toisaalta hinta oli sen verran halvempi, että ei haitannut. Ko. paketin voi sitten ostaa rahalla ainakin Royal Caribian nettisivuilta, jos haluaa (porttaali, josta varataan myös retket yms. ennen risteilyä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tosta smartcruiser.com-vinkistä! Löydettiin sieltä kaikin puolin sopiva risteilyehdokas. Nyt pitäisi vielä vain tietää, että miten dollarin kurssi kehittyy ja jaksetaanko me kalkkilaivan kapteenit olla 2 viikkoa auringossa.

Millä kriteereillä te olette valinneet omat risteilynne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kaikille vastauksista! Onko kellään mitään haljua siitä vaikuttaako esim valittu reitti, matkan pituus tai muu sellainen siihen minkälaista porukkaa risteilyllä on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

www.cruisecritic.com niillä on laivaesittelyissä vinkkiä, että millaista väkeä on mukana. Pidemmillä matkoilla on kuulemma enemmän eläkeläisiä, koska ne saa helpommin aikaa järjestymään. Joillakin laivafirmoilla on enemmän nuoria, esim. ne, joissa on kiipeilyseinät jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varattiin just ensi kesäksi Puerto Ricosta lähtevä risteily Royalilla. Toivottavasti tulee ikimuistoinen matka.

Ollaan ensin viikko San Juanissa ja sitten risteilylle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on koko reissu varattu. Eli lennot Hesasta New Yorkin kautta San Juaniin, siellä 6 yötä hotellissa, sitten 7 yön risteily, palatessa yks yö hotellissa (varmuuden vuoksi, jos vaikka laiva on myöhässä) ja sitten paluulennot myös New Yorkin kautta. 4000 euroa ei ihan riittänyt, auh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Shammy, me lähdettiin häämatkaristeilylle viime vuonna Puerto Ricosta. Missä teidän risteilyn pysähdyspaikat on? Meidän piti mennä myös ensin RCCL:lla, mutta laiva meni telakalla ja saatiin tavallaan upgrade Celebritylle, joka oli ainakin ihan huippuyhtiö, matka oli tosi ikimuistoinen.

Ihanaa matkaa teille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään tuoreita matkakertomuksia?

Me varattiin nyt 7 yön läntinen karibian risteily Miamista-Labadee-Grand Cayman-Jamaica-Mexiko-Miami. Kolme yötä 4 tähden hotellissa Miamissa ennen laivan lähtöä, junior suite laivalla. Hinnaksi lentoineen ja hotelleineen tulee n. 3600€ kahdelta hengeltä.

Onko kellään kokemuksia kyseisitä satamista? Millä retkillä kannattaa käydä? Onko kukaan varannut RCCL:n paketteja esim. romance-package tai wine-package?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olisko kellään tuoreita matkakertomuksia?

Me varattiin nyt 7 yön läntinen karibian risteily Miamista-Labadee-Grand Cayman-Jamaica-Mexiko-Miami. Kolme yötä 4 tähden hotellissa Miamissa ennen laivan lähtöä, junior suite laivalla. Hinnaksi lentoineen ja hotelleineen tulee n. 3600€ kahdelta hengeltä.

Onko kellään kokemuksia kyseisitä satamista? Millä retkillä kannattaa käydä? Onko kukaan varannut RCCL:n paketteja esim. romance-package tai wine-package?

Mulla ei ole kokemuksia, mutta ollaan suunniteltu samansuuntasta reissua. Miehelle kun ois ihan pahin painajainen lähteä jollekkin rantalomalle tai ylipäätään minnekään tropiikin lämpöön, mutta sit hän ihmekumma viihty kun käytiin ihan normi risteilyllä viime vuonna ja sanoi jopa että voitas mennä uudelleen :girl_haha:

Tämmönen Karibian risteily ois vähän niinkun kompromissi ja varmasti hintansa väärti :)

Minkä toimsiton kautta te varasitte kyseisen matkan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varasin risteilyn ihan itse RCCL:n sivuilta ja e-bookersilta hotellin sekä lennot. Varaus käy kätevästi sieltä RCCL:n sivuilta, voit valita itse minkä hytin haluat, tilata retkiä ja erilaisia paketteja oman maun mukaan. Suomenkieliset sivut ovat aika huonot joten englanninkielentaito on tarpeellinen. Jos harkitsee lähtevänsä risteilylle kannattaa lukea muiden risteiliöiden vinkit sivuilta cruisecritic.com .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jamaikalla kannattaa käydä Dunn's River Fallsilla ja Meksikossa Tulumin mayakaupungin raunioilla. Laivayhtiö järjestää molempiin retkiä. Haiti oli vähän ristiriitainen pysähdyspaikka. Kaikki kauppamiehet kauppasivat tavaroitaan vedoten maanjäristykseen, minkä ymmärrän. En tietenkään voi ostaa joka ikiseltä tyypiltä tavaraa, joten tuli vähän paha mieli sanoa ei ihmiselle, joka on menettänyt kaiken maanjäristyksessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olimme viime syksynä Aurinkomatkojen Miami & L-K Risteily –häämatkalla. Kerrassaan upea reissu!

Mieheni empi alkuun kokonaisen viikon viettämistä laivalla, mutta jälkikäteen piti risteilyä hienompana kokemuksena kuin viikkoa Miamissa. Jos saisimme valita häämatkakohteen uudelleen, valitsisimme varmaan saman reissun. Laivailu oli myöskin se edullisempi viikko, Miamissa kului yllättävän paljon rahaa syömisiin ja takseihin, vaikka vietimmekin enimmäkseen rantalomaa ja kävelimme päivässä useita kilometreja.

Tuon Romance-paketin (sis. tulopäivänä kuohuviiniä ja suklaakuorrutettuja mansikoita hyttiin, seuraavana päivänä alkupaloja hyttiin ennen illallista, valokuvauksen, aamupalan hyttiin valittuna päivänä) saa, jos vihkimisestä on alle 2 kuukautta. Tällöin on itse hoidettava asia esim. soittamalla Norjaan RCCL:n toimistoon. Eipä tuo paketti nyt niin kummoinen ollut, etteikö ilmankin pärjäisi, mutta mukava luxus-lisä kuitenkin!

Suosittelen ilman muuta parvekkeellisen hytin valintaa! Kun toinen meripäivistä oli hyvin tuulinen kannella oleiluun, otimme aurinkoa tuulettomalla parvekkeella. Muutoinkin mies tykkäsi istuskella siellä, kun laittauduin illalliselle tms.

Pakettimatkojen edut on tullut viimeaikaisten tapahtumien jälkeen todettua. Lentoyhtiöiden lakkoillessa tai luonnonvoimien jyllätessä Amerikan mantereelle pääsy voi vaarantua ja ikävä kyllä rahoja erikseen varatusta ja maksetusta risteilystä ei tällöin saa takaisin.

Rantautumiskohteista:

Haiti Labadee: Älä odota turhia, hienoja nähtävyyksiä tms. Keskity tässä vaiheessa upeaan rantaan, auringonottoon tai vesiaktiviteetteihin… Varaa esim. lukemista rantatuoliin. Varustamon keittiö palvelee maissa ja juomista saat sea passilla. (Tietysti voit jo Miamista raahata esim. vesipulloja laivaan ja ottaa näitä maihin, kuten jotkut tekivät.)

Jamaica: Ranta ja ostosalue ovat suht pieniä, joten tässä vaiheessa jokin laivayhtiön retki voisi olla jees. Vesiputousten kiipeäminen oli ainakin elämys. Kamerat kannattaa jättää retkibussiin, sillä kauttaaltaan kastumiselta on vaikea välttyä.

Grand Cayman: Voit valita shoppailun tai ranta-/vesiaktiviteettien väliltä. Itse snorklasimme ja kävimme parit putiikit. Snorklauksen varasimme ja välineet vuokrasimme vasta maista, aivan sataman lähettyviltä erään ravintolan yhteydestä. Neuvoteltiin hinta siten, että pääsimme 2 yhden hinnalla kuin otimme välineet vain tunniksi. Muutoin olivat kai päivä hintoja. En muista hintaa, mutta rahaa ravintolan antimiinkin jäi. US Dollareilla pärjäsi, kuten muissakin rantakohteissa.

Meksiko, Cozumel: Meille maapäivistä huonoimmat muistot jättänyt. Saattoi johtua muita kohteita huonommasta säästä. Kovan tuulen takia monet olivat maissa ostoksilla vain pari tuntia ja menivät takaisin laivaan syömään jne. Me kävimme Maya-raunioilla, reissuun meni matkoineen koko päivä, ei ehkä ollut sen arvoista. Toisaalta tuli jotain kultturelliakin sisältöä reissuun. Osa retken varanneista myöhästyi illalliselta, onneksi olivat varustamon retkellä, niin laiva odotti heitä.

Suositus: Varaa pidemmät retket varustamon kautta. Joko netistä jo Suomessa (jos ehdottomasti haluat tietylle retkelle) tai laivan info-tiskiltä. Ranta-aktiviteetteja löydät ehkä edullisemmin maista.

Ihanaa häämatkaa kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Palasimme eilen omalta risteilyltämme ja se oli MAHTAVA!! Olimme siis RCCL:n Serenade of the Seas -laivalla, reittinä San Juan, Puerto Rico - Barbados - St. Lucia - Antigua - St. Maarten - St. Croix - San Juan.

Laiva oli upea, samoin ruoat ja ohjelma. Matka oli totisesti hintansa arvoinen ja varmasti lähdemme uudelleenkin. Lisätietoja voi kysyä yv:llä, jos haluaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko kellään tuoreita matkakertomuksia?

Me varattiin nyt 7 yön läntinen karibian risteily Miamista-Labadee-Grand Cayman-Jamaica-Mexiko-Miami. Kolme yötä 4 tähden hotellissa Miamissa ennen laivan lähtöä, junior suite laivalla. Hinnaksi lentoineen ja hotelleineen tulee n. 3600€ kahdelta hengeltä.

Onko kellään kokemuksia kyseisitä satamista? Millä retkillä kannattaa käydä? Onko kukaan varannut RCCL:n paketteja esim. romance-package tai wine-package?

Vastataas vielä tähän. Eli meillä oli Platinum Wine Package, 7 pulloa viiniä ja kaikki ne, mitkä listalta valitsimme, olivat todella hyviä viinejä. Suosittelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon lueskellut tän ketjun läpi, ja porukka varaa eri paikoista ja tietää hirveesti kaikkea...

Mä en tiedä noista risteilyistä oikeen mitään, enkä muutenkaan mistään matkustelusta, mutta haaveena olisi päästä karibian risteilylle häämatkalle..

Meidän todennäköisesti kannattaa mennä johonki matkatoimistoon että saatais "kaikki valmiina", mutta mihin toimistoon kannattais mennä? Haluttais lomailla 7-14 päivää, ei haluta mitään retkeilyjä (mun on vaikea liikkua), mä tykkään hirmusti kaikista pikkuputiikeista, ja ollaan aika uunoja :girl_haha:

Mä niiiin toivon että päästäis risteilylle, mutta mä en "osaa" järkkäillä tällasia, mua vaan rupee ketuttamaan...

Neuvokaa viisaammat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mr Travel (www.mrtravel.fi) myy ainakin paketteja, mutta ei se itse varaaminenkaan ole mitenkään vaikeaa. Suosittelen, saa ainakin just sellaisen paketin kuin itse haluaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mr Travel (www.mrtravel.fi) myy ainakin paketteja, mutta ei se itse varaaminenkaan ole mitenkään vaikeaa. Suosittelen, saa ainakin just sellaisen paketin kuin itse haluaa...

itsekkin tilattiin häämätka tuolta pakettina

28.8.2010 olisi lähtö :)

hyvä palvelu... mailien välityksellä jne jne.. kaikki ainakin meillä mennyt hyvin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tietoa, näkeekö risteilyohjelman (siis tiedot siitä, mitä tapahtuu laivalla minäkin päivänä ja mihin aikaan) jostain netistä, kun kyseessä on Royal Caribbeanin risteily Freedom of the seas -aluksella? Oon nyt kahlannut Royal Caribbeanin nettisivuja varmaan kaks tuntia, mutta en vaan löydä! Olis vähän helpompaa tehdä esim. pöytävarauksia ravintoloihin, jos tietäis vähän, mitä ohjelmaa laivalla on ja mihin aikaan... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ei taida tarkkoja ohjelmia löytyä netistä, cruisecritic -sivuston matkakertomuksista saa toki aika tarkkaa tietoa. Ja iltashow'han on useimmiten 2 kertaa, toinen myöhempään syöville eli ensin esitykseen, sitten syömään ja jälkimmäinen esitys -ainakin viime kesänä- meille aikaisin syöville oli klo 21. Muuten ohjelmat oli sijoitettu niin, ettei ruokailun aikana niitä ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko enää muita risteilylle lähtijöitä, niitä suunnittelevia tai niistä haaveileivia??? :girl_smile:

Me olemme todennäköisesti huomenna saamassa vahvistuksen Mr. Travelilta häämatkastamme :grin: Eli häät pidetään helmikuussa ja matkalle lähdetään huhtikuussa. Varustamoksi valikoitui Celebrity X Cruises, koska löysimme heiltä ihan ylikivan hytin ja kohteeksi Karibia, koska emme pääse lähtemään kuin maksimissaan viikon risteilylle työtilanteen takia (muita "lyhyen" risteilyn vaihtoehtoja ei siis juuri ollut keväälle 2012). Eteläisen Karibian risteilykierros lähtee San Juanista, Puerto Ricosta ja sisältää pysähdykset St. Croixilla, St. Kittsillä, Dominicassa, Grenadassa ja St. Thomasilla.

Myöskään meillä mies ei halunnut "pelkkään rantakohteeseen", koska pelkää että siellä on tylsää :girl_haha: Ja kun kuitenkin lähdemme hakemaa aurinkoa & lämpöä, niin risteileminen oli heti mielessä yhtenä vaihtoehtona. Tykkäämme irroittautua arjesta Siljalla ja nyt odotamme mielenkiinnolla elämämme ensimmäistä pidempää risteilya. Saa nähdä tuleeko meistä "risteilijöitä" vai ei...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan lähdössä itäiselle karibian risteilylle Celebrity Eclipsellä maaliskuun lopussa. Onko kukaan aikaisemmin ollut ko. laivalla? Millainen laiva on? Onko tietoa onko siellä mahdollista käyttää nettiä omalla läppärillä?

Muokattu: , käyttäjä: Krisse82

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Matkakertomusta ei vielä ole, meillä risteily syyskuussa 2012. Mutta tässä kaikille tietoa jo nyt varaamisesta (meinasin tulla hulluksi, kun selailin kaikkia vaihtoehtoja) Laivana siis Allure of the Seas (pitäähän kotimaista teollisuutta tukea!), johon haluttiin just sen takia, että on täällä tehty ja maailman suurimpiin kuuluva risteilijä. Risteily varattiin itse Royal Caribbeanin nettisivuilta. Katsoin myös cruisecritic, cruises.com yms., mutta näiden kohdalla huomattiin ainakin pari ongelmaa:

- useammassa paikassa varaaminen onnistuu suoraan netistä vaan usan ja kanadan kansalaisilta, eli pitäisi soittaa sinne ja pyytää maksusysteemit sun muut.

- Ja toiseksi, useimmissa piti ilmoittaa passin numero jo varatessa, ja minullahan ei tietenkään numeroa vielä ole, kun passi menee uusiksi ja tulee varmaan vasta pari viikkoa ennen matkaa. Tämä oli vähän ongelma myös lentoja varatessa, mutta supersaver ei siihenkään vaatinu passin numeroa, joten sieltä lennot + hotelli Miamissa ennen risteilyä 3 vrk.

Risteily maksoi (parvekkeellinen hytti) n. 770 euroa/hlö, lennot 630/hlö ja Miamin hotelli vajaa 100e/yö. Huomioikaa suunnitellessanne/varatessanne, että alkaen hinnat ja hinnastot on ILMAN VEROJA, eli varauksen edistymisessä huomaatte, että summa muuttuu, kun vero lisätään. (vero meillä tuosta n. 88 euroa) Eli koko totuus hinnasta paljastuu siis vasta, kun olette jo varauksessa aika pitkällä. Ja hinnastohintaan tulee se tippi vielä päälle, joka siis on n. 8 euroa/päivä.

Risteilyn jälkeen vuokrataan auto (edullista! 30 eurolla päivässä saa jo kelpo kulkupelin) ja reissataan viikon verran Orlandossa ja muualla. Siellä muuten on hotellit halpoja, 60-80 eurolla yö saa jo kelposen hotellin. Jää sitten rahaa Disneylle ja Universal Studioille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään