Guest GinTonic

Mihin menette häämatkalle ja miksi?

911 viestiä aiheessa

Eli mihin menette häämatkalle ja MIKSI valitsitte juuri tämän kohteen?

...itselläni häät vasta vuoden päästä, mutta näin alustavasti on kaavailtu että heti häiden jälkeen 2 viikoksi Thaimaan Hua Hiniin ja syksyllä 2 viikoksi Turkkiin; Sideen tai Ichmeleriin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suuntaamme häämatkalle lappiin viikoksi vaeltamaan ja sitten pariksi yöksi hotelliin tai johonkin muuhun vastaavaan. Lappi ja luonto on aina ollut se meidän juttu, mitä erityisesti kaipaamme kun pääkaupunkiseudulla asumme.  :-X

Olemme kerran käyneet yhdessä Thaimaassa :), mikä olikin varteenotettava vaihtoehto, mutta lappi voitti tälläkertaa. Ajattelimmekin, että voimme tehdä toisen häämätkan Thaimaaseen vaikka vuoden päästä!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voipa olla että mekin suuntaamme Lappiin. Alunperin olimme aikeissa lähteä Turkkiin, mutta meillä nämä suunnitelmat muuttuvat jatkuvasti. ;D Nyt pohdimme (tai ainakin minä pohdin..)Lapin reissua siitä syystä, että voimme ottaa molemmat karvakuonomme sinne matkaan.Turkkiin niitä olisi hankala kuljettaa :D ja hoitopaikkoja ei liiemmin ole.

Vaikka olemmekin molemmat lähtöisin pohjoisesta(ainakin melkein=Oulu+Tornio),niin ainakin minulta on jäänyt Lappi tutkimatta lukuunottamatta Levin reissuja.

Nyt olisi kiva suunnata Länsi-Lappiin ja vuokrata joku kiva hirsimökki ja vetäytyä sulhon kanssa takkatulen lämpöön ja raittiiseen ulkoilmaan.Sitäpaitsi Turkissa on aivan liian kuumaa heinäkuussa.Katsotaan nyt mistä itsemme löydämme loppujen lopuksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään viikoksi välimeren risteilylle, jonka jälken ollaan toinen viikko Mallorcalla. Meistä risteily on jotain "luksusta", kuusi ateriaa päivässä, köllöttelyä kannella auringon paisteessa, ohjelmaa illalla ja tietenkin joka aamu uusi kaupunki, jota tutkia. Reitti kulkee Tunisian kautta Italiaaan, jossa on mahdollista tutustua Roomaa, Firenzeen ja Pisaan, sitten rantaudutaan Ranskan rivieralle, josta pääsee mm. Monacoon ja lopuksi vielä tutustutaam Barcelonaan. Risteilyllä ei varmaan tule paljon nukuttua ja päivätkin on aika kiireisiä, kun kierrellään kaupungeissa, joten on ihanaa lököillä vielä toinen viikko kahdestaan Alcudian rannalla ja hotellin uima-altaalla, nukkua pitkään ja vaikka vuokrata auto ja tutustua saaareen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me valittiin kohteeksi Thaimaa ja Cha-Am syystä, että ei ollut kovin kallis matka, vaikka hotelli näyttikin hyvältä, ainakin kuvassa  :) Ja sitte kumpikaan ei oo kyseisessä maassa koskaan käyny ja ollaan kuultu hyviä kokemuksia sieltä... Jos pahojakin...

Meidän piti lähteä Hawajille, mut se jäi matkan kalleuden ja saaren kalleuden vuoks. Kun opiskelijoilla tuntuu nää häät jonkin verran tuolla rahapussissa... :) Onneks naimisiin mennään vain kerran!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mihin: Australiaan, suurelle valliriutalle. Eka lento Suomesta otetaan New Yorkiin. Sieltä lentelemme pienen pysähdyksen kera Hawaijille ennen Australiaa, joka on siis pääkohteemme. Kotimatkalla pysähdytään jossain Malesian - Thaimaan nurkilla. Lennot, majoitukset ja niin edelleen hommataan itse eli aika paljon on mietittävää.

Miksi? Tätä matkaa on suunniteltu pari vuotta. Syy on harrastuksemme: menemme sukeltamaan. Sulho halusi ehdottomasti kuherruskuukauden, olemme siis neljä viikkoa eli koko kesäloman lietsussa. Heti häitten jälkeisenä päivänä lähdetään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me matkaamme pariksi viikoksi Seychilleille. Tuumimme, että kun kerran matkalle lähdetään, niin lähdetään sitten mahdollisimman kauas - jonnekin minne ei niin vain joka vuosi mennäkään.

Valitsimme juuri Seychillit, koska halusimme luonnonkauniiseen paikkaan, missä ei ole liiaksi kulttuurinähtävyyksiä, joiden perässä juoksisimme tiukan aikataulun kanssa (niinkuin joillakin reissuillamme on käynyt). Häämatkalla haluamme ihanassa ympäristössä keskittyä ennen kaikkea toisiimme.. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mihin: Kreikan Lefkakselle

Miksi: Lähtöpäivä sopii paremmin suunnitelmiimme. Toinen vaihtoehto olisi ollut Santorini, mutta siinä mättäsi juuri lentojen kanssa. Yksi vaihtoehto oli joskus Thaimaan Samui, mutta sitten iski nuukuus. Pääsemme kumpikin yhden hinnalla Lefkakselle.

Emme ole myöskään käyneet ennen Kreikan saarilla, joten kokemus on uusi. Olen kuullut paljon positiivista saaresta, joten odotukset on korkealla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

PEPPERMINT-

Mihin päin Lappia matkaatte ja missä olette ajatelleet yöpyä?

Vihjeitä kaipailee täällä;

Kata

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me matkaamme Prahaan, johon kumpikin on halunnut jo pitkään matkustaa mutta jossa kumpikaan ei vielä ole käynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämatkalle mennään Thaimaan Cha-Amiin. a_smil08.gif

Syitä kohteen valintaan oli monia, mm. vähän eksoottisempaa kuin perinteinen välimeri, kuitenkin kohtuuhintainen ja etenkin rauhallinen paikka [glb]kuherteluun.[/glb] knuddel.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mihin: Hawaijille, ensimmäinen viikko Mauin saarella ja  

          toinen viikko Oahun saarella (Honolulussa)

Miksi: Olemme matkustelleet paljon ja halusimme

         jonnekin kauas. Lähdimme ajatuksesta, että

         kerranhan sitä vain naimisiin ja häämatkalle

         mennään  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suuntaamme Karibialle noin kahdeksi viikoksi. Curacaon saarella keskitymme sukellukseen, snorklailuun ja toisiimme.

Miksi: ilma on kuuma, vesi kirkasta ja me häämatkalla... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Brasiliaan on matkat varattu syksymmälle (mikäli pankkitilin saldo enää siinä vaiheessa antaa periksi).

Ehdottomia edelletyksiä matkallemme oli, että kauaksi ja lämpimään. Ja sitten innostuimme Brasiliasta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Menemme Thaimaan Samuille ensin 11 päiväksi ja sen jälkeen Bangkokiin 3,5 päiväksi. Netissä kauan kierreltyäni päädyimme Samuihin, koska matkatoimistomme virkailija on käynyt kaikissa Thaimaan kohteissa mitä he myyvät, ja suositteli sitä mukavana kohteena juuri häämatkalle. Itse olen aina halunnut nähdä ja kokea Bangkokin, ja se sopii lentojenkin kanssa mukavasti Samuin jälkeen. Saimme vielä matkatoimistosta cd-rompun kaikista Samuin hotelleista ja ympäristöstä mitä he myyvät, joten hotellin valinta oli loppujen lopuksi aika helppoa, kun näki ne kunnolla, eikä vain postimerkin kokoisesta kuvasta.  ;D Niin oli helppoa myös valita huonetyyppi.

Olemme jonkin verran matkustelleet, ja hotellit ovat aina samanlaisia, mutta Samuilla majailemme ihanan puutarhan "viidakon" keskellä bambumökeissä, joissa on tietenkin ilmastoinnit ym. En malta odottaa.....  :-X

Sieltä sitten vaihdetaan tyystin erilaiseen majoitukseen, Bangkokiin "pilvenpiirtäjään", joten on ainakin vaihtelua, ja erilaisia kokemuksia.

Thaimaan valitsimme siksi, että siellä on kaunista luontoa, ja olemme orastavia sukelluksen harrastajia ja snorklaajia. Maa on myös vielä edullinen, ja joka päivä voi lompakkoon katsomatta käydä syömässä myös napansa täyteen illan hämärtyessä... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minne: Malediiveille kahdeksi viikoksi heti häiden jälkeen.

Miksi: No, ensinnäkin sulhon vastuulla oli matkakohteen keksiminen ja varaaminen. Pitäähän sitä joskus repäistä  ;D Kohde tuntuu ihanalta, rauhalliselta ja lämpimältä, ihanaa päästä lataamaan akkuja kaiken tohinan jälkeen ja joskus päästä jonnekin ihan toisenlaiseen paikkaan kuin mitä Suomi on. Ja onpahan nyt tuollakin sitten käyty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten oma häämatkamme tuntuukin niin mitättömältä kun lukee teidän suunnitelmia... :-/ No oli meillä kyllä oikein ihana häämatka, vaikka "tavallinen" olikin. Myö meinaan olimme SISILIASSA! ;D

Olimme syksyllä 2001 Sisiliassa, Taorminassa 2 viikkoa ;D Se oli aurinkoa sunny.gif ja lämpöä, sekä todella kaunis paikka muutenkin. Jos jotain kiinnostaa niin Taorminan kotisivut löytyvät osoitteesta:

Se ei kyllä anna täydellistä kuvaa paikasta ;D Se on kaunis. Häämatkakuviamme pääsee katsomaan tuolta 'Hääkuvagalleriasta' 'S&S karkaamalla naimisiin 29.6.2001'-otsikon alta.

Miksi myö sinne mentiin. No sehän se vasta hauska juttu onkin. Mie annoin miehelleni - silloiselle kihlatulleni - Aurinkomatkojen matkaoppaan käteen ja sanoin, että etsihän tuolta seuraava matkakohteemme - ihan leikillänihän mie. No siinä se istui pari tuntia ja tuli sitten luokseni ja sanoi, että mennäänkö tuonne? :o Olin ihan hämilläni ja kun luin paikan kuvauksen olin myyty  :-* Totesin, että sehän olisi hyvä häämatkakohde :-X johon mieheni totesi, että no mennäänkö naimisiin :o No siitä se alkoi ;D Katsoimme milloin on ensimmäinen lähtö syksyllä Sisiliaan - tahdoimme loppukesän häät - ja päätimme sitä edeltävän viikonlopun hääviikonlopuksi ;D Näin meillä päätettiin häidenviettopäivä, tosin eihän kaikki mennyt suunnitelmien mukaan - kuten Hääkuvagallerian otsikko kertoo - mutta idea lähti siis siitä. Eikä kaduta! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulho ilmoitti, että häämatka on sitten yllätys mulle! Eli määränpää selviää mulle vasta lentokentällä! :D

Toisaalta tosi kiva... toisaalta palan halusta tietää suunnitelmista!!  ???

Toivottavasti sulho kertoo mulle edes mitä tarttee ottaa messiin! Siis jos otankin bikinit ja sitten vietetään koko aika jossain jäänkylmässä siperiassa...  >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään Thaimaahan, Phukettin 3 viikoksi

Halusimme johonkin kauas, missä hyvät rannat ja ehdottomasti 3 viikoksi. Halusimme myös lähteä matkalle parin päivän sisällä häistä ja Phuket täytti kaikki toiveet  ;D

Emme ole ennen käyneet Euroopan ulkopuolella, joten Phuket tuntui eksoottiselta vaihtoehdolta, muttei kuitenkaan liian eksoottiselta  :)  

Matka oli myös mielestämme melko kohtuuhintainen ja hotelli näytti erittäin viihtyisältä vaikke olekaan luokitukseltaan kuin ***

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään Prahaan, koska

-mä en siedä kuumuutta ja auringonpaistetta, joten monet kohteet karsiutuvat sillä syyllä pois

- me ei haluta maksaa itseämme kipeäksi, kun häihinkin uppoaa rahaa aika paljon (lue hirveästi)

- me pidetään muustakin kuin rannalla makoilusta, joten nähtävää ja koettavaa pitää olla

- me ollaan kuultu paljon hyvää Prahasta

- maan hintatason pitää olla kohtuullinen, jotta on varaa elää hieman normaalia leveämmin esim. syödä aina ulkona.

;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Thaimaa!

Ensin Bangkok 3,5 vrk ja sit Samui 7 vrk. Mietittiin millä firmalla mentäis ja päädyttiin hinnan takia Aurinkomatkoille. Myös Helin Matkat järjesti Samuita mut hinta oli niiiin paljon kalliimpi et uhrattiin heti häiden jälkeen lähtö vajaan viikon odotteluun (häät 13.7, matkalle pe 19.7), saapahan kaikki paperiasiat hoidettua...  :D

Löytyykö muuten ketään joka lähtis meidän kans samaan aikaan samaan suuntaan? Eli 19.7 klo 23.40 Helsinki-Bangkok? ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mauritiukselle!! :D

Me valittiin Mauritius, koska haluttiin mennä sellaiseen paikkaan, johon tuskin tulee enää lähdettyä. Siis jonnekin kauas paratiisisaarelle, jossa on valkoista hiekkaa, palmuja ja turkoosinsinistä vettä... ihanaa! Me päätettiin mennä tosi hyvään hotelliin, että saadaan kerrankin nautiskella ja rentoutua oikein kunnolla. Pelkkää positiivista on kuultu Mauritiuksesta, mikä tietenkin lieventää tuskaa siitä HIRVEESTÄ hinnasta mitä me siitä maksetaan.. No, kerranhan sitä vaan häämatkalle mennään!!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä sulho ilmoitti, että häämatka on sitten yllätys mulle! Eli määränpää selviää mulle vasta lentokentällä! :D

Toisaalta tosi kiva... toisaalta palan halusta tietää suunnitelmista!!  ???

Toivottavasti sulho kertoo mulle edes mitä tarttee ottaa messiin! Siis jos otankin bikinit ja sitten vietetään koko aika jossain jäänkylmässä siperiassa...  >:(

Hani, meillä on ihan sama tilanne!! Mies järkkää reissun ja mä saan tietää sitten vasta, kun sitä ei enää voi olla kuulematta/näkemättä  ;D.

Kävi tänään varaamassa lennot ja ei meinaa pöksyissään pysyä, kun haluaisi kertoa. Et ei se ole helppoo hälläkään  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielessä tällä hetkellä Lappi (vaellus), Nizza, Pariisi tai Gardajärvi (vaellus). Pidämme molemmat aktiivilomista, mutta noi Nizza ja Pariisi olis aika romanttisia kohteita  :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosiaan, kateeksi käy, kun lukee teidän suunnitelmia :)

Me suuntaamme Bulgariaan Sunny Beachille.

Siellä on halpaa ja siellä on aurinkoa. Häihin uppoaa enemmän kuin alunperin piti, joten tyydymme tuohon vaihtoehtoon. Vähän kyllä harmittaa, kun itse olen melkoinen kulttuurifriikki, ja Bulgariassa anti on vähäistä. Toinen vaihtoehto olisi ollut jäädä kotiin, eikä sekään miellyttänyt  ;D

Ajattelimme sitten juhlistaa 1-vuotishääpäivää arvokkaammalla lomamatkalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään