Guest onnellinen

Praha

149 viestiä aiheessa

Onko kellään kokemuksia Ambassador-hotellista? Näyttää olevan tosi fiini, ja tyyris...  ::)

http://www.ambassador.cz/home_en.html

Kokemuksia ei ole vielä, mutta voin palata asiaan elokuun lopulla  ;). Meille on siis varattu huone ko. hotellista. Ei se kyllä ihan hirveän kallis ollut, mutta tietty paljon edullisempiakin löytyy. Me vaan ehdottomasti haluttiin poreamme  ;D, ja muutenkin Ambassador oli tosi kivan näköinen ainakin nettisivujen perusteella.

Ja Finskillä oli sen verran edulliset Prahan lennot tarjouksessa, että säästyneen hinnan voi ihan hyvin käyttää hotelliin  ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kahden viikon päästä lähdetään kuhertelemaan  :-X

Paria juttua olisin vielä udellut:

- Onko kellään tietoa Prahan laitakaupungilla sijaitsevasta lentokone/ilmailumuseosta? (Mies on konefriikki  ::) )

- Hyviä nukketeattereita Prahasta?

- Paras taidemuseo?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme kans varanneet häämatkan Prahaan. Odotamme sitä tosi innolla, kun kuulleet siitä paljon hyvää ja tutut suositelleet. Mielestäni saimme matkan tosi halvalle. Lentoliput 180 euroa/hlö (Finnair) ja sitten varasimme Interhomen (www.interhome.fi) kautta huoneiston. Huoneisto on 3 tähden (keskitasoa parempi, remontoitu, moderni), 56 m2, lähellä ydinkeskustaa y.m. ja maksoikin 6 päivältä vain 270 euroa koko viikon kahdelta henkilöltä. Eli matka per henkilö maksaa vain 320 euroa!! Riittää rahaa vähän ostoksiin ja huvitteluunkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin äidin ja siskon kanssa viime syksynä Prahassa. Kulttuuri kaupunki, hieman kommunismin jälkimainingeissa ikävä kyllä.

Metrolla eksyimme laitakaupungille ja kyllä pelotti! Ei ihan niin romanttinen paikka kuin luulin, mutta kaunis silti.

Sieltä puuttuivat kaikki ne hämyiset kahvihuoneet jotka olin päässäni kuvitellut.

Kannattaa ehdottomasti mennä yli kolmeksi päiväksi, meillä kesti kaksi päivää oppia lukemaan sikäläistä karttaa, sillä kadunnimet ovat hyvin samanlaisia ja kadut mutkikkaita, olisimme halunneet nähdä enemmänkin.

Suosittelen kommunismimuseossa käyntiä! Prahan linna sen sijaan oli tooosi tylsä paikka. Pressan linnan oloinen mesta jonka keskellä oli kyllä hieno kirkko.

Tämä on siis vain mun mielipide, mutta häämatka kohteeksi suosittelisin kyllä ennemmin Roomaa tai Ateenaa kuin Prahaa. Käymisen arvoinen paikka silti. Kanttaa varmaan mennä kesällä, sillä syksyä en ainakaan suosittele.

Edit: Piti sanomani etten suosittele meidän hotellia ainakaan häämatkalaisille, mutta unohdin sen nimen  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin muutama kuukausi sitten Prahassa työmatkalla. En ehkä niinkään häämatkapaikaksi suosittelisi, vaikka kiva kaupunki olikin. Tosin olin talvella ja kesällä on varmaan romanttisempaa. Keskusta on kaunista ja entisöityä, mutta muutaman kilsan päässä ja neukkutyylisiä kerrostaloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

praha on ihan  :-X :-X :-X :-X paikka!!!!

etenkin vanha kaupunki ...

petra  :-X praha

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viikko sitten palattiin häämatkaltamme ja ehdottomasti oli meille paras mahdollinen kohde. Hieman ihmetelen noita muutamia kommentteja laitakaupungista ym, koska oma kokemukseni oli aivan erilainen.

Vanha kaupunki oli kaunis aamuisin. Iltapäivällä tupaten täynnä turisteja ja niin ollen melko ahdistava. Aamukävely Kaarlen sillalla upea.

Hinnat yllättivät halpuudellaan ja matkakassaan jäi reilusti pohjaa seuraavalle reissulle.

Kulttuuria on uskomattomat määrät. Tosin ehkä pitää tietää mitä etsii, sillä aika vaikea olisi ollut löytää monia museoita ym. pelkän paikalla saadun tiedon perusteella. Kävimme mm. ilmailumuseossa ihastelemassa miehen iloksi koneita, modernin taiteen museossa, joka muuten on aivan valtava ja monessa muussakin kivassa paikassa. Mustan teatterin osalta valitsimme Ta Fantastikan Liisa ihmemaassa-muunnelman, joka oli ainakin meidän mieleen. Ja lippuja sai muuten ihan ongelmitta vielä pari tuntia ennen esitystä.

Suurin yllätys oli Prahan upeat puistot. Jokainen puisto oli hieman erilainen ja olivat tosi hyvin hoidettuja ja viihtyisiä piknik- ja kävelypaikkoja. petrinin kukkulan rinteestä on Prahan upeimmat maisemat.

Kasvissyöjäkin sai ruokaa suht helposti ja muutamassa paikassa syötiin sellaista herkkua, että suomen ravintolat jäävät kyllä kakkoseksi.

Itse tykkäsin myös laitakaupungeista. Halpoja ruokapaikkoja, viihtyisiä kellaripubeja, kehumiani puistoja ja vähemmän turistimassaa. Minua ei yhtään häirinnyt kommunismin jälkimeiningit, päinvastoin, keskusta oli minun mieleeni liiankin kaupallista ja turisteille suunnattua hössötystä täynnä.

Metro toimii loistavasti ja on todella edullinen. 7 vrk kortti, jolla saa vapaasti liikkua metrolla, busseilla ja ratikoilla oli 250 korunaa. Busseilla muuten pääsee yllättävän kauas keskustasta.

Monet etenkin vanhemmat ihmiset eivät juuri puhu englantia, mutta ainakin kaikki museoiden työntekijät, ravintolan henkilökunta ja muutkin olivat hyvin ystävällisiä ja asiat selvisivät aina englantia, tsekkiä ja elekieltä yhdistämällä ystävälliseen hymyyn. Saksaa olisi melko moni osannut, sitä taas me emme hallinneet.

Me menemme varmasti toistekin! Ja romanttisuus on ihan siitä kiinni tuossa kaupungissa, että millä mielellä itse on ja kenen seurassa. Me söimme mansikoita omassa kattohuoneistossamme kuohuviinin kera, kuljettuamme sitä ennen pitkin Vltavan rantaa joutsenia ihastelemassa ja syötyämme hyvää ruokaa maan alaisessa holviravintolassa kynttilän valossa. Pärjää kyllä täysin Pariisille ja Venetsialla ja muille romanttisille kaupungeille.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva Touko että pidit Prahasta, ja olen täysin samaa mieltä kanssasi kaupungin sopivuudesta häämatkalle! Itse en ainakaan pidä "kulissikaupungeista" ja kaikki erilainen viehättää (vaikka sitten rumuudessaan)... Itseasiassa minusta Prahassa on aika vähän "kommunistihenkeä" sillä se on vaurastunut ja länsimaalaistunut jopa valitettavan nopeasti... Uskokaa tai älkää, neuvostolähiöt ovat joskus suosittu matkailukohde!

Prahassa on tosiaan älyttömän hyvä julkinen liikenne, jolla pääsee kaupungin rajoille saakka. Jos aikaa on enemmän, suosittelen kyllä käyntiä "tavisten asumalähiöissä"...On hiukan eri juttu kuin turisteille pyhitetty keskusta...

Edelleen olen kyllä sitä mieltä että Vitkovin kukkulalta on parhaat näköalat, Petrin ylimainostettu... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse tykkäsin myös laitakaupungeista. Halpoja ruokapaikkoja, viihtyisiä kellaripubeja, kehumiani puistoja ja vähemmän turistimassaa. Minua ei yhtään häirinnyt kommunismin jälkimeiningit, päinvastoin, keskusta oli minun mieleeni liiankin kaupallista ja turisteille suunnattua hössötystä täynnä.

Tuskin olitte sitten ihan niin laitakaupungilla kuin me, tää paikka johon eksyttiin oli kuin Helsingin kotula, eli sieltä oli viihtyiset kellaripubit kaukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei ole häämatkalta vielä kokemuksia, mutta matkoilta muuten kyllä. praha on kaunis kaupunki, halpa, ystävällinen, mutta aivan sairaasti turisteja kesällä. karlovy varyssa eli carlsbadissa on kauniita kylpylöitä ja rauhallisempaa. sen sijaan loistavia kohteita on montenegro ja italia. montenegro on halpa, ammottaa tyhjyyttään, kaunis kuin mikä, etenkin välimeren ranta ka skoder järvem ympäristö,italia on täynnä kaunista maaseutua ja mahtavia kaupunkeja kuten siena, verona (romeon ja julian kaupunki) sekä tietenkin ikuisen rakkauden kaupunki venetsia, talvella mahtava, kesällä täyteen ammuttu, ja viemäriltä haiseva. espanjassa andalucian sisämaa on omin päin mahtava, esimerkiksi granada ja kansallispuistot,portugali kokonaisuudessaan,lissabon,coimbra,porto ja viinialueet.kannattaa tutkia omin päin eikä luottaa sokeasti pakettimatkoihin, jos on vähänkään kielitaitoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-X  :-X  :-X Mie  :-X Praha  :-X  :-X  :-X

Oli yksi vaihtoehto häämatkakohteeksi, mutta koska en ole matkustellut paljon ja siellä jo käytiin niin päätimme mennä johonkin muualle.

Tulevaisuudessa menemme aivan varmasti vielä Prahaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Prahaan ollaan menossa häämatkalle käynytkin siellä jo pari kertaa. Kaupunki on saanut minusta tiukan otteen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Praha on ihan hillitön! Oltiin siellä sulhon kanssa viime kesänä pari viikkoa. Älyttömän edullinen paikka ja majoituskin maksoi jotain 20 € yö per henkilö. Rakastuin paikkaan ikihyviksi.... Ja voin kyllä suositella häämatka kohteeksi, on meinaan niin romanttinen paikka :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ollaan Prahaan menossa sitten ensi kesänä. Ei ollut vaikeutta päättää häämatkakohdetta  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Reissu varattu tänään! Praha kutsuu kesäkuun lopussa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olimme lokakuun lopussa käymässä Prahassa ja ihastuin kaupunkiin totaalisesti  ;D

Lähtisi vaikka heti uudelleen !  ;)

Suosittelen lämpimästi kaikille häämatkalaisille! Nähtävää on paljon, ja tekemistä. Hyvää ja edullista ruokaa ja juomaa. Ja näin syksyllä oli kyllä tosi romanttista ajella vossikalla pimenevässä Prahan illassa   :-X  :-X  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin varasimme pidennetyn viikonlopun Prahaan huhtikuussa  :-X

Ollaan menossa Prahaan ensimmäistä kertaa, joten kuulisin mielelläni

vinkkejä hyvistä ruokapaikoista! (ja myös muista käymisen arvoisista paikoista)

:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin vähintää kaksi kertaa päivässä syömässä ravintolassa ja AINA saatiin hyvää ruokaa!! Hinnat vain vaihteli paljon  :-/ edullista oli kuitenkin verrattuna Suomen hintoihin   ;) Kannattaa ihan rohkeasti vaan mennä paikallisiin ravintoloihin ja maistele heidän herkkuja  ;D

p.s. Jos ette maksa käteisellä, kannattaa ensin varmistaa, että Visa kelpaa/toimii.

Meille kävi kerran niin, että kortinlukija olikin rikki ja lompakossa ei käteistä ja aamiainen masussa  ::) Eiku kiireesti "vartijan" kanssa money exchangeen  ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Orion-huoneistohotellista? Ok-Matkojen kautta lähdössä viikoksi Prahaan ja hotellina tuo Orion.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on meilläkin varattu häämatka Prahaan!  :D Ok-matkojen kautta lähdetään viikoksi 7.7. Meidän hotellina on Lunik. Raahasin eilen pinon matkaoppaita kirjastosta *matkakuume nousee*  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdetään 10.7. häämatkalle Prahaan! :-X :-X

Adalmiina81: Meillä on kans OK-matkojen kautta, mut hotelli on Adria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jensky: Teillä on tosi hieno hotelli ainakin OK-matkojen kuvauksen perusteella!  :D Oletteko aiemmin käyneet Prahassa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Adalmiina81: Ei olla. Ihan eka kerta! :)  Juu, mä tykästyin siihen heti ens istumalt! Mitä katsoin teidän hotellia niin ei sekään vaikuta yhtään hassumalta! :D

Me ilmeisesti tullaan sit samalla lennolla takas? Voi tietty olla et mä olen katsonu hieman väärin tosta matkaesitteestä ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jensky: Me tullaan takas Air Finlandilla torstaina 14.7. ja kone lähte Prahasta 18.00.  Saatiin eilen postissa matkavahvistukset ja muuta "sälää", olivat laittaneet matkavahvistukseen oikein isolla "honeymooners!"  ;D Meistä 2.7. rouviintuvista Prahaan on lähdössä myös JJJ   :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään