SannaH

Dominikaaninen tasavalta

388 viestiä aiheessa

Michaela kiitos!

Mistähän mä vielä keksisin ressata.. ::) ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomenta!

Näin ollaan taas työpöydän ääressä, nyt vaan iho punertavan ruskeana auringosta ja nenä punaisena Suomeen paluu nuhasta :P

Kerron joskus vielä lisää, mutta näin alkajaisiksi voin todeta matkan olleen ihanan lämmin ja tunnelmallinen. Vaikka häistä oli siis jo 5kk löytyi se tykkäysfiilis helposti, kun tiedettiin kuitenkin miksi oltiin matkalla. Aurinko ei paistanut koko aikaa, muttei se paljon haitannut kun oli kuitenkin lämmintä.

9 päivää meni nopeasti, mutta toisaalta tuo oli sopivan pitkä aika meille. Pääasiassa löhöiltiin/syötiin/nukuttiin hotellilla, mutta käytiin muutamalla retkelläkin.

Näistä kaikista kuitenkin myöhemmin lisää, sillä kummasti kertynyt töitä pino pöydälle loman aikana... :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oon ollu dominikaanisessa, puerto platassa, hotelli oli Riu Merengue, matkan järj. aurinnkomatkat. Hotelli oli kiva, all inclusive toimi, ja palvelu hotellissa mitä parhain.

mun vanhemmat oli mukana, ja hekin saivat heti vaihtaa huoneen, kun joutivat huoneeseen jossa edellinen asukas oli tupakoinut (kokolattiamatot...) ja äitini on hyvin allerginen, ja sai heti hengitys oireita.

nyt ollaan joulukuussa lähdössä taas dominikaaniseen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin viime kesänä Puerto Platassa Occidental Allegro hotellissa joten voin suositella sitä kaikille hanimuunilaiselle ihanana löhöily/kuherteluhotellina  ;)

Joku kyseli Frankun kentän opasteista,

Suomesta lennettäessä matkalippuihin oli painettu oikean portin numero, joten sillon löytyi helposti opasteita seuraamalla. Takaisin tullessa sai vähän taiteilla, kun opastetaulut oli tiltissä (ja kävellä tosi pitkiä matkoja pitkin kenttää) että löydettiin oikealle lähtöportille  :(  Löytyi kuitenkin!

Ihanaa matkaa kaikille Annyn naapuriin suuntaaville!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
:) jos kukaan tulee 3.3. lennolla niin ma oon sitte lentokentalla hillumassa kun odotan perhettani ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikke, mä siitä Frankfurtista olin huolissani.. Mennessä tosiaan vaan tunti koneen vaihto-aikaa, mut kai me siellä osataan sompailla. Tuskin koko koneellinen suomalaisia siellä eksyy, joten seurataan jotain viisaan näkösiä ihmisiä.  ;D

Takas tullessa onkin 7 tuntia kökittävä siellä Frankussa, mutta luin jostain että siellä on mahollista lähtee kaupungille, sikäli mikäli jaksaa.  ::)

Anny, myö tullaan 9.3, eli kentällä ei törmäillä. Ai niin, eikä muutenkaan, ku mehän mennäänki Punta Canaan.  ::)  8)

Säkin oot silloin jo rouva!!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kerran sompailin Frankfuritssa ja ihan selkeä lentokenttä se oli. Ainut hankaluus tossa teidän aikataulussa saattaa olla, jos jatkolento lähtee toisesta hallista johon mennään junalla, saattaa tulla hieman kiire. Oliko kuitenkin koko koneenn porukka menossa samalle jatkolennolle? Silloinhan he helposti odottavat hetken, paria henkeä eivät niinkään. Mutta kannattaa sanoa lentoemännille kiireestä, jotta kuuluttavat, että teidän on päästävä ensimmäisinä ulos koneesta.

Meillä oli Amsterdamissa tullessa 9h aikaa ja silloin pistäydyimme kaupungilla. Juttu onnistui ihan hyvin, kävimme vaan buukkaamassa paikat jatkolennolle ennen kaupungille lähtöä. Tosin 8,5h lentomatkan jälkeen ei ollut mitenkään kaikkein pirtein fiilis, mutta oli se kivempaa kuin kentällä kökkiminen.

Oikein antoisaa, rentouttavaa ja lämmintä matkaa Terhikille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Zirius  :-X

Muistaakseni aurinkomatkojen sivuilla luki, että ne lennot lähtee ainakin samasta terminaalista ja että Lufthansan lähtöportilta päästään siirtymään suoraan ( en kyllä tiedä millä) Condorin lähtöportille. Enkä mä tietysti voi tietää, että onko kaikki tulossa samalle jatkolennolle..

Noh, ei kai tässä auta etukäteen hermoilla, kaipa me perille päästään.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipas avartava ketju  :D

Me ollaan suunnittelemassa ( ja varaamassa heti kun mahdollista) matkaa Dommareihin ens helmi-maalis-huhtikuulle..ei vielä tiedetä että minne, kun ei tiiä minne sinne tehdän matkoja ja mihin hotelliin, kun ei niistäkään tiedä..mutta muutamia kivoja oon katellut, jotka on tässäkin ketjussa viuhahdelleet..

Casa Colonial Beach & Spa kuulostaa ja näyttä finnmatkoilla aivan ihanalle!  :-X Mutta on monia muitakin...

Paljonkohan kannattaa ottaa käyttörahaa matkalle mukaan, jos ei oo kauhee shoppaaja ja on all inclusive hotelli?  :-/ Haaveena lähinnä löhöloma auringossa oman kullan kainalossa...

Milloin on paras aika matkustaa Dommareihin? Onko se joskus helmi-maaliskuussa vai..? Että olis mahdollisimman pieni riski sateille?  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja vähän mua stressaa, että mitä siellä pitää illallisilla olla päällä? iltapukuko?  :o Mä en oo mikään fiinisti pukeutuva  :-[ Huoh. Saako olla esim. siistit sandaalit? (siis ei mitään tarra-remmi systeemejä, vaan semmoset..sandaletin tyyliset) Vai tartteeko olla korkkarit?  ::) Ihan hirveetä miettiä tommosia.. :P

Toinen mitä mä mietin, on lennot. Onkohan jollain firmalla semmosta, että voi varata busines luokan paikat? Mua ei houkuta lentomatka ahtaassa paikassa, niin pitkään.. :( Eikä houkuta miestäkään  :-/  Vai onko niissä business luokan paikoissa istuimen LEVEYDESSÄ lisäleveyttä, vai onko ne tavalliset ahtaat, isomalla jalkatilalla vaan?

Lennetäänkö suoraan Suomesta sinne välilaskun kanssa, vai vaihdetaanko konetta jossian kohtaa?  ::)

Olen ihan uuno ja tunnustan sen  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

useimmiten välilasku. meillä olin jenkeissä.nyt ollaan menossa ens jouluna, saas nähdä sit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IBEROSTAR COSTA DORADA!!! Oooh mikä paikka!!! Ollaa nyt oltu pari viikkoa taas kotona ja paluu arkeen on ollut aika rankkaa!!!

Meillä oli aivan mahtava häämatka! Oltiin siis Puerto Platassa Costa Doradassa, ja hotelli siis oli tuo Iberostar Costa Dorada. Ja tuokin hotelli on siis all inclusive. Puerto Platassa taitaa olla kaikki muut hotellit all inclusive, paitsi Casa Colonial. All inclusive on kyllä meidän mielestä siellä (siis Puerto Platassa) ihan ehdoton juttu, sillä ravintoloita ei pahemmin ole. Pizza Hut löytyi ja yksi merihenkinen ravintola Playa Doradan alueelta, ja taisin nähdä vilauksen jostain pienen pienestä Burger Kingistä, mutta muuten onkin sitten ravintolat aika vähissä. Paikallisten kuppiloita kyllä on siellä täällä, mutta ei sitten niissä kyllä käyty.

Playa Doradassa, missä suurin osa hotelleista sijaitsee, löytyy joitain kauppoja ja yksi pieni ostoskeskus Plaza. Hinnat siellä oli hieman edullisempia kuin suomessa, mutta siihenkin sai tinkiä. Santiagoon jos lähtee käymään, niin sillä sitten on kauppoja ja supermarketia enemmän, ja hinnatkin sai helpommin vielä alemmas.

Meidän hotelli oli siis Costa Doradassa, ja sieltä taksi Playa Doradaan maksoi 200RD eli n.6€ ja matkaa oli n.3km.

Mutta vielä ylistääkseni hotelliamme... :-X :-X Siellä palvelu pelasi enemmän kuin hyvin. Ruoka oli aivan taivaallisen hyvää, ja sitä oli varmasti jokaisen makuun. Me ihastuttiin Meksikolaiseen ravintolaan... Siellä oli niin hyvää lihaakin, että harvoin saa Suomessa. :-X :-X Ja me syötiin sitten ihan kaikkea, siis kaikkea mitä ei suositella matkalla syötävän, ja mulla on tosi herkkä vatsa. Mutta koko 2 viikon aikana ei ollut mitään mahaoireita!!! (Syötiin siis kyllä maitohappobakteereita, mutta niin ollaan aina syöty ja silti on aina aikaisemmin tullut jotain, vaikka olen ollut syömisien kanssa varovainen) Joka paikka oli muutenkin aina niin puhtaana, ja henkilökunta todella ystävällistä.

Ranta oli mielestämme todella hyvä. Muutaman kymmenen metrin päässä rannasta oli jotain kivikkoa, mutta ne olivat vain hyvä asia, koska rikkoivat allokkoa. Miedän rannassa pystyi uimaan ihan normaalisti mutta kun yhtenä päivänä kävelimme rantaa pitkin Playa Doradaan rannoille, niin siellä oli paljon allokkoa, ja paikon jopa niin korkeita aaltoja, että uimaan pääseminen oli ihmisillä hankalaa.

Ja hotellin joka iltaiset showt.... Voi jee... TODELLA UPEAA!!! Missään en ole vastaavaa nähnyt! :D

Nyt tulee jo liian pitkää juttua, joten päätän tämän sepustuksen ja ylistyksen tähän, ja laitan pari ottamaamme kuvaa puhumaan puolestaan. Kerron mielelläni lisää jos joku haluaa kuulla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja meillä oli suora lento sinne. Ja siis välilaskulla. Menessä piti olla Islannissa, mutta huonon sään vuoksi jatkoimme suoraan rapakon taakse, ja pysähdyttiin sitten Kanadassa, Newfoulansissa. Siellä päästiin pois koneesta.

Takaisin tullessa sitten pysähdyttiin Irlannissa, missä ei sitten päästykään pois koneesta...  >:( Joten kun Atlantin yllä oli kovat vastatuulet, ja Dominikaaneista päästiin lähtemään 40 min myöhässä, ja Tankkaus ja jään poisto Irlannissa kesti, niin pääsimme koto Suomeen 13 tunnin kökötyksen jälkeen 2,5 tuntia alkuperäisestä aikataulusta myöhässä... ::):P

Että se oli koko matkan ainoa miinus puoli, ja vielä kun jouduttiin lentämään Finnairilla, joka lentää sinne kaikki lentona lomalentona, joka tahtoo sanoa, että kone on normaali B757 = jalkatilaa ei ole.  >:(

Voisivat kyllä miettiä vähän millä lennättää ihmisiä tollaisia välimatkoja.

Ainoa plussa oli menomatkalla, kun saatiin koneessa ilmaiset shampanjat ja kaikki muutkin juotavat. :):D Jostain olivat saanett tietää, että ollaan häämatkalla. Ei siis oltu missään siitä sanottu...  :) ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ääh...mäkin sain jsut tietää, et meilläkin sama kone = ei jalkatilaa, ja lomalenti = ei business luokkaa...blaah...mut mun vanhemmat tulee mukaan, ja haluu vältsist paketti matkalle, niin....

Mut ens vuonna kun on häämatka, niin mennään takuulla reittilennolla...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli jos dominikaaniseen haluaa lentää niin että on koiville tilaa...niin pitää lentää reittilennoilla...ja hoitaa itse kaikki järjestelyt ja ja ja..aargh, mä en jaksais..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Harkitsemme häämatkaa Dominikaanisen ja Mauritiuksen kesken. Varasijalla myös Egypti. Häät 2/2006. Pidämme pienet häät ja panostamme matkaan. Dominikaanisen matkat ovat hinnoiltaa halvempia kuin Mauritiuksen. Mistäköhän hinta erot johtuu?

No nyt on kokemuksia Mauritiukselta ja Dominikaanisesta. :)

Me oltiin Mauritiuksella häämatkalla 2004 Helin matkojen "räätälöimällä matkalla" - Air Mauritiuksen reittilennoilla, kolmen ja neljän tähden hotelleissa. Dominikaanisessa oltiin helmikuussa 2005 Aurinkomatkojen pakettimatkalla - Finnairin lomalennot ja neljän tähden (Riu Merengue) ja kolmen tähden (Casa Marina Bay) hotelleissa. Tässä hieman sekavaa vertailua...

Maat:

Molemmat on mielenkiintoisia ja kauniita maita, kunhan uskaltautuu ulos hotelleista! Erot syntyy lähinnä turismista, joka Dominikaanisessa on enemmän massaturismia, ja Mauritiuksella enemmän luksusmatkoja. Mauritius on todella pieni maa, eli ehtii nähdä viikossa melkein koko saaren jos vaan jaksaa taksilla kaahata. ::) Liikenne oli aika hurjaa molemmissa, en suosittele kummassakaan auton tai varsinkaan mopon vuokraamista... toisaalta molemmissa vuokrattiin taksit koko päiväksi n 30-50 € pintaan, ja kuskit toimi oppaina mielellään. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että Mauritiuksella ihmiset teki omia hommiaan ja harvat turistit tuli välillä ihmettelemään menoa, kun taas Dominikaanisessa homma pyöri paljon enemmän turistibisneksen ympärillä, toisaalta näki enemmän ihmisiä, kun Mauritiuksella taas paikallisia ei oikeen näkynyt. Dominikaanisesta saa paljon enemmän irti ja palvelu paranee, jos osaa hieman enemmän espanjaa kuin "una cerveza, por favor". ;D Mauritiuksella englanti riitti hyvin (virallinen kieli) mutta hindi tai ranska olisi varmasti ollut kova sana. ;D Domrep oli hintatasoltaan ehkä vähän halvempi.

Luonto ja harrastukset:

Molemmissa oli upea luonto, rannat, upeita luonnonpuistoja jne. DT:ssä enemmän "postikorttipalmurantoja", M:ssä ei niin paljon palmuja luonnostaan, vaan kasuariinapuita, vaikka nekin on hienoja!  Dominikaanisessa ei ollut niin paljoa vedenalaista elämää hotellien rannoilla, eli vaan hiekkapohjat, M:ssa taas hurja koralliviidakko heti hotellien ulkopuolella ja kaloja kaikkialla! Toisaalta jos ei snorklailu kiinnosta, on aika sama kumpaan menee. DT:ssa oli Puerto Platassa upea Ocean World delfiiniuinteineen ja Samanassa mahtava valassafari (suosittelen todella tekemäämme reissua Victoria Marine / Whale Samana -yhtiön veneellä, oppaat oli oikeasti asiantuntijoita ja opastus oli kolmella kielellä). DT:ssä on ehkä enemmän turismin mukana tullutta "tekemistä" Puerto Platan alueella, Mauritiuksella enemmän itse kehitettyjä retkiä.  

Kulttuuri:

Dominikaanisessa oli kivaa musiikkia, tanssit ja rento "lattarimeininki" (toisaalta huonona puolena "mañanatouhu"). Toisaalta Mauritiuksella oli enemmän eksoottista, esim hindutemppeleitä jne.

Lennot:

Dominikaaniseen on lyhyempi lento (yhteensä n 12h), toisaalta se oli paska Finnairin charter = ei jalkatilaa, huono ruoka ja matkustajat örisi kännissä, Mauritiukselle taas mentiin yhteensä 15h reittilennoilla, ja Air Mauritius oli loistava yhtiö, ruoka ja palvelu oli mainiota ja economy classissakin oli jalkatilaa ja oma "tv". En suosittele chartterilentoja kenellekään...

Hotelleista:

Ensinnäkin tähdet lomaoppaissa ei vastaa toisiaan, eli 3 tähteä Mauritiuksella oli meidän kokemksen mukaan lähempänä neljää Dominikaanisissa. Kolmen tähden hotelli Dominikaanisissa oli muuten ok, mutta ruoka oli tylsää ja palvelu ei toiminut ollenkaan. Siinä palvelussa ehkä löytyi se tärkein ero, Dominikaanisessa oltiin hotellien henkilökunnalle vain pari uutta suomalaista, joille hoettiin "mañanaa", ja Mauritiuksella taas "asiakkaita", joiden viihtymisen eteen tehtiin töitä!  Sama ero näkyi hotellien varustelussa ja koristelussa jne (M:ssa kukkia wc:ssä, DT:ssä muovimukit huoneessa jne). Iltashow:t oli molemmissa aika pöllöjä, ja "väkisin väännettyjä".  DT:ssä oltiin all-inclusivella, ja drinkit oli ihania!8) Mauritiuksella ruoka oli paljon parempaa, DT:ssä aika tylsää ja mausteet oli jätetty kai jenkkituristien takia kaappiin.

Summa Summarum:

Suosittelen Mauritiusta "erikoisempaan" reissuun, esim häämatkaan :-X, ja Dominikaanista "muuten vaan" lomailuun  :D(missä se voittaa Kanarian saaret 10-0). Huomioikaa yllä olevaa lukiessa, että Mauritiuksen reissu oli yhteensä n 1000€ kalliimpi / henkilö, eli ei ihmekään, että paikat ja palvelut oli siellä tasokkaampia.  ;)  

Ancan: PS. Helmikuussa Dominikaanisessa on mahdollisuus nähdä valaita :D Samananlahdella, eli silloin sinne kannattaa juuri mennä!

(edit: vähän siistimistä...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nimen omaan!

me mennään ens jouluks dominikaaniseen muuten vaan, ja ens vuonna häämatkalle mauritiukselle... oooh...jo etukäteen ärsyttää noi finnairin karmeet "lomalennot"...plääh...  :P

onneks mauritiukselle on mahdollista ostaa business luokan paikat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

CarpeDiem: matkanne on kuulostanut loistavalta ;D Me olimme Playa Doradan alueella, mutta laiskuuttani en ole vielä saanut kertomustani valmiiksi. Uimarantaan piti kommentoida, että ainakaan meillä ei ollut uimisen kanssa mitään ongelmia tuollakaan alueella, vaikkakin aaltoja oli alkulomasta loppulomaa enemmän.

Nana: me teimme matkan MatkaPörssi nimisen firman kautta, joka varaa vain lennot ja hotellin, eli silloin pääsee reittilennoille eikä tarvitse itse hoitaa järjestelyjä. Tosin meillä oli pitkät odotukset Amsterdamissa, mutta tullessa käytiinkin sitten kaupungilla kiertämässä. Tälläisiä järjestelyjä tekee moni muukin matkanjärjestäjä.

Meillä oli 700€ edestä dollareita mukana ja kaikki meni. Suurinosa meni kuitenkin paikanpäällä ostamiimme retkiin: valasretki, delfiiniuinti ja jeeppisafari. Tuliaisiin tms. meni ehkä 50€, koska ei ollut paljon mitään ostettavaa.

Illalliselle ei tarvinnut mitenkään hienostipukeutua, kunhan vaatteet olivat siistit. Miehet eivät päässeet shortseissa sisään. Buffetravintolassa oli heiman löysemmät pukeutumissäännöt eli siellä sai olla millaisissa kuteissa vaan. Eli ei paniikkia vaatetuksen suhteen. Mieheni paitapuserot jäi matkalla käyttämättä samoin kuin minun kimallepaitani ;)

Yritän saada vielä jonkinlaista kertomusta myöhemmin aikaiseksi, katsotaan nyt...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervehdys kaikki Dominikaanisen matkaajat!

Olen mielenkiinnolla seurannut tätä ketjua ja saanut sitä kautta paljon paremman käsityksen dommareista kuin lomaoppaita selaamalla. Ihanaa että jaksatte jakaa kokemuksianne.

Suunnittelemme häitä + häämatkaa kyseiseen maahan marraskuulle. Nyt kun olen lukenut teidän juttuja, alkaa hieman epäilyttää tämä aikomuksemme...Kuulostaa nimittäin siltä, että loma Dominikaanisessa pyörii  pääasiassa hotellien ympärille rakennetussa suurelta osin keinotekoisessa miljöössä joissa ei ole paljoa yksityisyyttä tai aitoa tunnelmaa. Voin olla toki aivan väärässäkin... ???

Haluaisimme intiimit häät kahden kesken jossain upeassa paikassa, mutta en ole enää varma onko Dominikaaninen meille sopiva paikka. Alunperin suunnittelimmekin Arubaa tai Barbadosta, mutta päädyimme dommareihin jossa selviämme matkasta melkein puolet halvemmalla.

Kysymys kaikille joilla on omakohtaista kokemusta: vihittiinkö teidän hotelleissa yhtään paria matkanne aikana? Miltä toimitus näytti, oliko vihkipaikka esim. tarpeeksi intiimi ja kaunis vai kenties yleisellä rannalla turistien keskellä? Ja ennen kaikkea, menisittekö itse missään tapauksessa naimisiin hotellissa jossa vietitte lomanne?

Näyttää siltä, että lähes kaikilla hotelleilla on mahdollisuus vihkimiseen,  mutta tuottaa lisää päänvaivaa valita oikeaa hotellia kun pitää ottaa vielä tämä seikka huomioon...Haluaisinkin siis tietää teiltä kokeneemmilta, että oliko mikään esim. Aurinko- tai Finnmatkojen hotelleista sellainen, mikä tarjoaisi tarpeeksi rauhalliset ja romanttiset puitteet tälle suurelle päivälle.  :-X :-X

Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa ennen kuin matkat tulevat myyntiin. Suurkiitos jo etukäteen avustanne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
...

Kysymys kaikille joilla on omakohtaista kokemusta: vihittiinkö teidän hotelleissa yhtään paria matkanne aikana? Miltä toimitus näytti, oliko vihkipaikka esim. tarpeeksi intiimi ja kaunis vai kenties yleisellä rannalla turistien keskellä? Ja ennen kaikkea, menisittekö itse missään tapauksessa naimisiin hotellissa jossa vietitte lomanne?

Meidän hotellissa (Iberostar Costa Dorada *****) oli viimeisellä viikolla ainakin 5 häät. :D Ja me siis oltiin Finnmatkojen järkkäämällä matkalla. Meitä ei siis vihitty siellä, vaan ihan suomessa.

En osaa sanoa missä kaikissa tiloissa hotellilla on mahdollista tilaisuus järjestää, mutta kaikki näkemämme olivat sellaisessa katoksessa mikä oli koristeltu valkoisella sifongilla tms. Ja sitten parit yleensä menivät puutarhaan ja rannalle kuvattaviksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kysymys kaikille joilla on omakohtaista kokemusta: vihittiinkö teidän hotelleissa yhtään paria matkanne aikana? Miltä toimitus näytti, oliko vihkipaikka esim. tarpeeksi intiimi ja kaunis vai kenties yleisellä rannalla turistien keskellä? Ja ennen kaikkea, menisittekö itse missään tapauksessa naimisiin hotellissa jossa vietitte lomanne?

Meidän hotellissa, Riu Merengue, oli ainakin yksi vihkiminen lomamme aikana, mutta en nähnyt varsinaista vihkimistä vain ainoastaan kuvien ottaminen rannalla. Vieresessä hotellissa, Riu Bachata, oli kaunis "wedding gazebo" meren yllä mutta meidän hotellin gazebo oli keskellä puutarhaa ja taloja. En itse menisi naimisiin kyseisessä hotellissa, ei tuntuisi tarpeeksi "omalta" mennä naimisiin hikoilevien turistien keskellä...  ::) Mutta tämä oli siis valtava hotelli (n. 500 huonetta) - varmaan jossain pienemässä hotellissa on rauhallisempaa ja yksityisempää. Katso sieltä häämatkakertomus-osastolta; siellä oli muistaakseni yksi kertomus vastaavanlaisesta häät-häämatka yhdistelmästä. Onnea matkaan!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samanán niemimaa voisi olla hyvä häämatka-kohde koska siellä oli upea luonto ja rannat. Oli hauska seurata miten luonto muuttui matkalla Puerto Platasta Samanáan. Samanássa oli kovin vehreää ja melkein sademetsätyyppistä ja uskomattoman hienoja palmumetsiä.

samana.jpg

Meidän hotellin, Casa Marina Bay, oli Las Galerasin kylässä missä oli muutamia hotelleja ja pari kauppaa eikä paljon muuta. Hotellin ranta oli uskomattoman upea ja hyvä uimiseen ja muutenkin luonto oli todella kaunista. Siellä oli myös kesyjä eläimiä puutarhassa (hevosia, iguaanoja, kissoja, kilpikonnia, papukaija...) joten aika erikoinen hotellialue ja paljon mukavampi kuin Riun massahotelli Puerto Platassa. MUTTA palvelu ei pelannut ollenkaan ravintolassa ja respassa mikä oli sääli muuten hienossa hotellissa - siitä se alhainen tähtimääräkin varmaan johtuu... Mutta jos kestää hidasta palvelua eikä toivo kauheata luksusta hotellista voisin suositella tätäkin hotellia häämatkakohteeksi.

[img width=550 height=300]http://kirsche.altmuehlnet.de/freizeit/Urlaub/gallerie/samana/casa_marina_bay/P8250003.jpg

Casa Marina Bayn ranta

Muuten matkalla sinne oli upeannäköinen ja hienompi hotelli nimeltä Occidental Gran Bahia mikä ehkä sopii paremmin häämatkahotelliksi (mutta enhän tiedä mitään palvelusta siinä hotellissa...)

Huonona puolena Samanássa voisin mainita että siellä ei ehkä ole kauheasti tekemistä. Samanán kaupunki oli aika pieni. Mutta siellä on lukuisia hienoja rantoja, valasmatkoja talvella ja luontopuisto missä on kuulemma todella kaunista (ei ehditty käydä siellä) ja voihan sieltä sit lähteä käymään vaikka St Domingossa pari päivää tai Ocean Worldissa Puerto Platassa. Tai jos häämatkalta ei toivokaan muuta kuin rentoutumista palmujen alla, niin sitten Samaná on varmasti hyvä kohde.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hellou hellou Domista :-X

Lueskelin tota Carpediemin hehkutusta Iberostarista ja pakko yhtya siihen!! Me oltiin kullan kanssa siel minihoneymoonilla viikonloppu ja oli TODELLA IHANAA! Itse olen nahnyt lahes kaikki Puerto Platan hotellit, vaikken kaikissa ole siis kylla lomaillutkaan ::), ja Ibero ylittaa kaikki ylivoimaisesti :-X

Palvelu, ruoka, ymparisto, POREALTAAT...kaikki oli aivan ihanaa ja nautimme joka hetkesta taysilla kullan kanssa. Verrattuna esim playa doradan hotelleihin valikoima ja laatu buffassa on huomattavasti parempi ja plussaa on myos, etta lahes all inclusiveen kuuluu tosiaan lahes kaikki (baileysia jesjes) :):P

punapaulalle tiedoksi, etta taalla jarkataan jokaisessa hotellissa todella suuri maara haita ja vaikkei siihen normaalin haapakettiin mitaan ihmeempia kuulu, ovat haat todella kauniita :-X :-X Intiimiys tietty ei ole taattua kun hotellin muut vieraat tulee mielellaan katselemaan, mutta olen jopa ollut yksissa haissa toissa, jossa pari kielsi muut "vieraat" ja hotellin hlokunta eristi alueen. Nain muuten meidankin haissa, eli kulkuvaylat haapaikalle suljettiin.

Jos haluatte intiimimpaa, katselkaa hotellia Sosuan ja Cabareten puolelta, naissa ei all inc hotelleissa on yleensa vahan rauhallisempaa :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ai niin ja TYYPPI :-X kiitos salmiakeista, tulivat perille ja maistuivat hyvin!! :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Meidät vihitään joulukuussa 2005 ja ollaan lähdössä häämatkalle tammi-helmikuun vaihteessa 2006 todennäköisesti Dominikaaniseen. Lueskelin tässä näitä vanhempia viestejä myös ja yks kirjoitti että noin 80% suomalaisista saa vatsataudin siellä onko muilla myös kokemusta siitä? Ajattelin vaan kun meidän sillon puoltoita vuotias tyttäremme lähtee myös mukaan että onko Dominikaaninen sittenkään paras mahdollinen paikka lähteä matkalle niin pienen lapsen kanssa? Itse ollan reissattu paljon ja tyttö oli mukana Kanarialla vasta 4 kuukautisena eikä sillon ainakaan ollut mitään ongelmia mutta tietysti hän joi vain äidinmaidon vastiketta minkä me tuotiin Suomesta! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään