A

Hotellin taso häämatkalla; luksustako??

93 viestiä aiheessa

Heips!

Kuinka tärkeä hotellin taso on teille häämatkalla? Pitääkö olla luksusta ****-***** vai riittääkö ihan perus *** hotelli?

Nuo tasokkaammat hotellit kun tuntuu todella olevan hinnoissaan Kreikassa ja muissakin välimeren kohteissa, ja tässä mietin että pitäisköhän sitä sitten häämatkallakin tyytyä ihan perusmajoitukseen..  ???

Toisaalta, eipä ne hotellin tähdet siitä huoneen tasosta paljoakaan kerro vaan oheispalveluista kai lähinnä... Hankalaa! Kannattaako maksaa monta sataa euroa enemmän vain hotellin tähtiluokituksen takia?? Kertokaa te, joilla on kokemusta asiasta, itse kun ollaan matkoilla aina oltu **-*** hotellissa ja hyvin on viihdytty  :-/

Jaa viesti

Kyllä minä olen sitä mieltä, että tuollainen ihan perushotelli on riittävä. Pariin otteeseen olen majaillut neljän tähden hotellissa ja täytyy sanoa, ettei tunnelma ole välttämättä niin kovin mukava. Ainakin itse tunsin olevani vähän "toisen luokan kansalainen" silloin. Esim. päivällisellä muut olivat lähes iltapuvuissa. Toisaalta voihan joskus olla kiva "hienostellakin" lomalla.

Jaa viesti

Me oltiin häämatkalla **+ hotellissa ja ihan hyvin menetteli! Mitä sitä turhaan pröystäilemään! tai no...  meillä ei kyllä olisi ollu rahaakaan parempaan...  :P

Jaa viesti

Jaa, no en mä sanoisi että me pröystäillään kun varattiin häämatka hieman hienommista hotelleista. Kunhan haluttiin jotain erikoisempaa. Tuskinpa tulee ihan heti toista tilaisuutta meillä lähteä matkalle kaikilla mausteilla niinsanotusti ;). Joten päätettiin ottaa kaiken mahdollisen irti tällä kertaa.

Kukin tyylillään kuitenkin. Ei matka ole yhtään sen vähemmän tai enemmän hieno hotellin tason takia, mun mielestä ainakaan.

Jaa viesti

Me ollaan yleensä matkoillamme noissa ns. tavallisen tallaajan hotelleissa - ja hyvin viihdymme. Mutta: häämatka kun on muutenkin muista matkoista poikkeava (sattuneesta systä  ;) ), niin haluamme silloin majoittua hieman paremman luokan hotelliin.  :D

Itse asiassa häämatka on juuri niitä harvoja asioita, joissa emme halua tinkiä; itse häiden järjestelyissä kyllä kiristelemme kukkaronnyörejä missä suinkin mahdollista.  ;D

Näin siis meillä, mutta hotellin tähdet eivät sinällään vielä matkasta tietenkään tee onnistunutta / epäonnistunutta.  Uskoisin että häämatka on yleisesti ottaen aina ihana...  8) :-*

Jaa viesti

Tähtiluokitus ei valitettavasti aina kerro totuutta. Me olimme häämatkalla kahdessa eri kaupungissa ja kummassakin tähtiluokitus oli 4 tähteä. Ensimmäinen oli kertakaikkisen upea hotelli, jossa huoneiden taso, varustelu ja tyylikkyys oli vertaansa vailla puhumattakaan henkilökunnan ystävällisyydestä. Kaiken kruunasi upea kylpyhuone, jossa tulikin vietettyä aikaa vaahtokylvystä nauttien  :). Toinen hotelli olikin iso pettymys. Hotelli oli varmasti saanut ansaitusti 4 tähteä joskus 60-luvun lopussa, mutta sen jälkeen ei oltukaan luokitusta tarkistettu ja hotelli oli aika ränsistynyt ja vaatimaton. Harmitti kovasti, varsinkin kun ensimmäisen hotellin ihanat muistot olivat vielä tuoreena mielessä.

Kannattaa mielummin tosin mennä pieneen ja persoonalliseen hotelliin kuin isoon laitosmaiseen, sillä kokemuksesta pienet hotellit ovat useimmin positiivisia yllätyksiä.

Jaa viesti

Meille jo itse häämatka on niin suurta luksusta, että hintaa ei ole varaa nostaa ylimääräisten tähtien takia. Tiedämme hyvin, että seuraavan matkamme teemme monen, monen vuoden kuluttua. Lisäksi tämä matka on ensimmäinen yhteinen matkamme. Mutta toisaalta, jos olisimme paljon matkustelevia, voisimme häämatkaan satsatakin. Meillä tällä kertaa hotelli valittiin hinnan perusteella...

Jaa viesti

Meillä taas ei ollut valinnanvaraa hotellin suhteen. kohteessa minne menemme ei parin tähden hotelleita tunnu löytyvän. Emmekä kyllä itse asiassa paljoa etsineetkään, sillä loppujen lopuksi hotellimajoituksen osuus kokonaissummasta oli paljon pienempi kuin lentojen. Yleensä asustamme noin kahden tähden hotelleissa, joka on meille hyvin piisannut. Häämatkalla meillä on nyt kaiketi neljä tähteä.  

Jaa viesti

Mutta ajatelkaapas tätä! Tässä muutama vuosi takaperin yövyin Dublinissa hostelissa. Samassa huoneessa (jossa oli kaikkiaan 4 kerrossänkyä ja kaikkiin yöpyjä) majoittui tuore jenkki-aussi-pariskunta, joka oli parin kuukauden häämatkalla Euroopassa. Ihan hosteleissa olivat majoittuneet. Ei siinä herkkiä hetkiä vissiin tule pahemmin vietettyä. ??? :o;)

Jaa viesti

Me tavattiin pari vuotta sitten Pariisissa honeymoonilla oleva teksasilaispariskunta. He eivät olleet ihan tyytyväisiä hotelliinsa, joten olivat pakanneet laukkunsa ja lähteneet - ilman tietoa loppureissun majapaikasta. Tosi fiksua.  :o Kuinka ollakaan, Pariisissa oli juuri silloin joku tapahtuma (en muista mikä) ja kaikki hotellit olivat aivan täynnä.

Pariskunta oli vielä varannut hääkuvauksen Pariisista ja sen piti olla seuraavana päivänä. Varmaan hehkeä olo olla kuvattavana jos edellisen yön on viettänyt kadulla/junassa/jossain  :P

Jaa viesti

Me tavattiin pari vuotta sitten Pariisissa honeymoonilla oleva teksasilaispariskunta. He eivät olleet ihan tyytyväisiä hotelliinsa, joten olivat pakanneet laukkunsa ja lähteneet

Siinä saattoi olla syynä, että odottivat saavansa paremman huoneen kuin mitä olivat varanneet. Amerikassa on aika yleistä, että honeymoonilla oleva pari saa "yllättäen" hotellilta paremman luokan huoneen kuin mistä maksavat. Ei välttämättä ollut tilanne tässä tapauksessa ja vaikka olisi ollutkin, mielenkiintoinen tempaus, lähtee noin vaan  :D

Jaa viesti

Meille on tärkeää se, että kun kerran olemme päättäneet lähteä kunnon häämatkalle vähän pitemmälle ei sitten siinä pihtailla hotellin kanssa. Kun ottaa vähän parempaa laatua, luultavasti mahdollisuudet on paremmat että hotelli on oikeasti edes vähän siistimpi.

Toisaalta kokeneina Kreikanmatkaajina olemme huomanneet että Kreikka on ns. poikkeus näissä hotellikategorioissa, siellä usein ihan vaatimattomat, pienet hotellit on tosi siistejä ja hyvin pidettyjä. Olemme myös tehneet reppureissuja Kreikkaan ja valinneet hotellin vasta paikan päältä, oma eksotiikkaa siinäkin! Alkukesästä ennen turistikautta tarjontaa on runsaasti ja hinnoista saa paikan päällä neuvoteltua aika hyvin. Häämatkailijoille suositellaan tosin että kaikki olisi mahdollisimman hyvin etukäteen suunniteltu niin välttyy ikäviltä yllätyksiltä  :).'

Kukin matkustaa tyylillään!

Jaa viesti

Meille hotellin tasolla ei sinällänsä ole merkitystä, ei yleensä eikä häämatkallakaan. Tietysti majoituksen on oltava siisti ja viihtyisiä, muttei mitään luksusta. Toisaalta valitsemme majoitukseksi aina mielummin muun kuin varsinaisen hotellin: B&B, resortti tai ihan huoneiston keskellä normaalia asutusta. Näin on oma rauha taattu  ;)

Mä en tosin tiedä, mihin olemme häämatkalla menossa, sillä mies järkkää sen mulle yllätyksenä.  ;D

Teimme tämän diilin, koska meillä on vielä täysin avoinna se onko meillä rahaa lähteä ja jos on niin mihin. Mun hermot ei epätietoisuutta kestä  ;),

joten samantien päätettiin, että mies hoitaa matkapuolen.

Olen kyllä äärimmäisen ihastunut tähän ratkaisuun, on mielettömän jännittävää lähteä reissuun, kun ei tiedä mihin menemme. Sen verran olen ymmärtänyt, että

vaihtoehtona voi olla matka jonnekin paratiisisaarelle sukeltamaan, vaellusmatka Irlantiin tai Skotlantiin jollei jopa Shetlannin saarille tai sitten kaupunkiloma missä tahasa päin maailmaa. Kaiken maailman vaihtoehtoja on maailma täynnä!!!! ;D

Jaa viesti

Me ollaan tosi kranttuja tuon hotellin suhteen! Yleensä ollaan matkoilla yövytty neljän tähden hotelleissa ja nyt häämatkallekin varattiin viiden tähden hotelli. Kai se on sitä, että kun on kerran ollut hienommassa hotellissa ei sitten osakaan tyytyä vähempään.  ??? Sinänsä hassua, koska minäkin olen asunut Venäjällä työn puolesta, enkä todellakaan yöpynyt missään viiden tähden hotellissa siellä vaan tavallisessa kämpässä, jossa piti öisin hätistellä torakoita tiehensä, mutta ihanaa oli! Siksikin vähän naurattaa kun mies sanoo aina matkaa tilatessaan, että ethän sinä kestäisi missään kahden tähden rötiskössä asua...  ;D

Jaa viesti

Me ollaan oltu sekä ****sviitissä lomamatkalle, että *BB murjussa Lontoossa ja kaikkea siltä väliltä. Tavallisesti keskitason hotelli on riittävä. Sillä niin kuin täällä on jo aiemmin kirjoitettu, lisätähdet eivät takaa siisteyttä, viihtyisyyttä tai mitään muutakaan. Mutta häämatkalla haluan ehdottomasta 5* :) Ajatuksella, edes kerran elämässä luxusta ja hyvästä syystä ;) Mutta suunnitelmissamme on mennä Phukettiin tai sinnepäin ainakin, joten ne *****-hotellit ei niin hirveesti hinnaltaan eroa vaatimattomammista (verrattuna Euroopan kaupunkihotelleihin).

Jaa viesti

Hmm, enpäs suoraan sanottuna tiedä, kuinka monta tähteä meidän valitsemassamme honeymoon-hotellissa on!  ??? Tärkeintä meille oli valita pieni ja viehättävä hotelli. Ihan laadukkaalta tuo kuitenkin ainakin kuvissa näyttää.

Mietimme hieman otammeko superior vai standard -luokituksen mukaisen huoneen, mutta  emme kuitenkaan olleet valmiita maksamaan 4000 mk enempää siitä hyvästä, että olisimme saaneet superior-luokan isomman huoneen ja kylpyammeen. Normaalikokoinen huone suihkulla riittää meille hyvin, sillä kirmailemme kaiket päivät kuitenkin lämpimän auringon alla  8) ja hotellilla ollessamme kuhertelemme  kiinni toisissamme... :-*

Jaa viesti

Joo, täytyy myöntää etten minäkään tiedä montako tähteä tarkalleen niillä hotelleilla on joissa yövymme. Ohjeena annettiin matkatoimistoon, että ei mitään turistitasoa. Mitä nyt netistä tsiigailin kuvia niin ihan hyviltä vaikuttavat  ;).

Jaa viesti

Me taas emme ole vielä hankkineet  "häämatkahotelliamme". Se tulee nimittäin olemaan teltta, jota emme ole vielä osteneet.

Minua ei lainkaan kauhistuta ajatus honeymoonista hostelleissa, vaikka joku niitä kauhistelikin. Me aiomme lähteä häämatkallamme seikkailemaan ja yöpyä teltassa, hotelleissa, hostelleissa ja milloin missäkin  - sen mukaan, miltä tuntuu. Viimekesäinen interraliimme oli kummankin mielestä niin loistava kokemus, että muita lomailuvaihtoehtoja ei häämatkaksi suunniteltukaan. Kyllä niitä paikkoja kahdestaan nuhjaamiseen aina löytyy.  ;)

Jaa viesti

Me varasimme ensin kolmen tähden hotelli, jossa oli viihtyisä näköiset huoneet, uima-allas ja hyvä sijainti. Tutustuttuamme tarkemmin esitteeseen huomasimme, että huoneessa oli sängyt sohvasta, joita ei millään pystyisi siirtämään vierekkäin ???, se siitä romanttisesta häämatkasta. Tämän takia vaihdoimmekin hotellimme ja nyt meillä on ****++ hotelli eli aika luksusta.

Hotellia vaihtaessamme sattui langan päähän todella asiantunteva virkailija, hän sanoi heti, mihin hotelleihin ei kannata hääparin mennä ja suositteli tätä kyseistä hotellia. Matkaa varatessa hotellin hinta vähän kirpaisi, mutta ei kyllä enää. Hotelli sijaitsee ihan rannalla, upea allasalue jne.

Olemme matkustaneet Bulgariaan ja Turkkiin jokerimatkalla, ja niissä hotelleissa en kyllä olisi halunnut häämatkaani viettää. Kyseiset matkat olivat ihania ja onnistuneita, ja palvelu oli ehdottonasti parempaa kuin paremmassa hotellissa, mutta huoneet eivät oikein innostaneet kuhertelemaan. Jatkossa luultavasti tyydymme taas vaatimattomiin hotelleihin, mutta häämatkalta jotenkin odottaa sitä luksusta. Maksaahan matkamme muutenkin maltaita, ei se tonni lisää hinnassa paljon enää tunnu.

Tulipa pitkä sepustus, toivottavasti joku sai selvää.

Jaa viesti

Meillä on *** perhehotelli Phuketissa. Hotelli on Finnmatkojen esitteestä ja itse asiassa se oli kaikkein edullisin varteenotettava vaihtoehto. Kuvia kun katselin esitteestä ja netistä, ei ne kalliimmat hotellit ainakaan huonetasoltaan vaikuttaneet yhtään kummemmilta. Pikemminkin päinvastoin. Toi meiän hotelli vaikuttaa kyllä tosi viihtyisältä :D

Yleensähän tähtiä tulee lisää juuri oheispalvelujen takia. Eli jos hotellissa on 4 ravintolaa, disko, nettiyhteys jne. on luokitus heti parempi vaikkei huonetaso sen parempi olisikaan. Ja minua taas kiinnostaa vain se huonetaso. Mitä vähemmän ravintoloita ym, sen parempi mulle. En niitä käyttäisi kuitenkaan ;)

Jaa viesti

Meillä maksoi häämatka kokonaisuudessaan niin paljon, että pakko oli jossain tinkiä ja kyllä se oli hotelli, sillä niinkuin joku jo sanoikin; eihän siellä paljon aikaa vietetä ;). Toinen hotellimme taisi olla luokkaa ***, toisen luokituksesta ei ole mitään tietoa (tai kuten paikallinen ystävämme sanoi "maybe no stars"). Molemmat olivat hieman nukkavieruja, mutta ihan siistejä, eikä ylimääräisiä eläimiäkään näkynyt (jos ei lasketa alle 7mm:n kokoisia esiintymisfrekvenssillä alle 2 per viikko ;D). Sängyt olivat erilliset molemmissa paikoissa, mutta hyvin mahduimme yhteen yhden hengen sänkyyn 8)

Jaa viesti

Me halusimme itse häämatkaan ja siellä myös hotelliinkin, joten helmikuussa matkaamme viiden tähden matkalle. :) Matkustamme työn puolesta jonkin verran molemmat, joten ehkä senkin vuoksi halusimme tämän olevan vähän erityisempi matka. Muutoin matkustaessamme kaksi ja kolme tähteä riittää meille, mutta häämatkalla aikaa tulee varmaan vietettyä myös huoneessa.....  ;)

Jaa viesti

Meille oli tälle matkalle tähdet entistäkin tärkeämpiä johtuen kohteesta. Menemme nimittäin Keniaan, jossa ei välttämättä niin hirveän paljoa hiippailla hotellialueen/elueiden ulkopuolella. Siksi toivomme, että hotelli olisi mahdollisimman hyvin varusteltu ja että niitä ravintoloitakin olisi useampi. Syystä, että monelta taholta olemme kuulleet, ettei hotellin ulkopuolella juuri ole ravintoloita, olemme myös poikkeuksellisesti varanneet täysihoidon.

Ja toinen asiassa painava seikka on turvallisuus. Hotelleissa, joissa tähtiä on vähän en ole nähnyt turvallisuusmiehiä. Ja toisaalta viiden tähden hotellissa on aina näkynyt turvallisuusmiehiä eikä niihin pääse ihan kuka vain pommeineen*.  Ja taas toisaalta tässä asiassa kuitenkin painaa kaikkein eniten majapaikan koko. Todennäköisyys, että b&b paikkaan joku iskee on huomattavasti pienempi, kuin monen sadan vuoteen hotelliin*. Mutta, koska meidän kohteessamme on ne b&b paikat poissuljettu vaihtoehto ja hotelliin on mentävä, valitsimme mieluiten sellaisen hotellin, jossa sisäänajavat autot tarkastetaan.

Ja kolmanneksi haluamme luksusta siksikin, että matkustamme paljon ja hotelliöitä kertyy joka vuosi enemmän, kuin tarpeeksi. Haluamme häämatkan olevan myös senkin puolesta ikimuistoinen, että hotelli on sitten viimeisen päälle.  Saamiemme ohjeiden mukaan on hotellimme ravintoloihin mentävä "siististi" pukeutuneena eikä esim. shortseissa tai uikkarissa.  Olen nähnyt (siis muissa 5*hotelleissa), että jotkut tulevat joku ilta iltapuvussa ja kraka kaulassa, mutta itse menen aina ihan tavallisissa siisteissä vaatteissa, kuten vaikka tavallisessa hameessa ja puhtaassa t-paidassa - eikä koskaan ole kukaan halveksuvasti tai väheksyvästi katsonut.

*ihan omia mielipiteitäni, ei absoluuttisina totuuksina kirjoitettuja, eikä pidä vetää hernettä nenään kenenkään.

Jaa viesti

Me menemme keskitasoa olevaan hotelliin - tai oikeastaan ne ovat bungaloweja...

Kun päätimme hotellista emme tuijottaneet hotellin luokitusta, vaan katselimme kuvia ja luimme kuvailut hotelleista ja päätimme niiden perusteella.

Halusimme intiimin, tunnelmallisen paikan emme mitään steriiliä isoa hotellikompleksia. Mutta hotelli ei saisi silti olla mikään "rytökasa".

Eihän mitään varmuudella tiedä ennenkuin on itse paikan päällä mutta toivotaan parasta...

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään