Guest julia_2004

Kertokaa matkakokemuksia Samuista!

303 posts in this topic

Löysin taas uuden ja ihanalta näyttävän häämatkakohteen, Samuin saaren! Kertokaa kaikke te, jotka siellä olette olleet, minkälaista oli, paljonko makso, millon olitte, sää, keneltä matka... Kaikki mahdollinen!!!! Olen HIRRRVEÄN kiitollinen kaikista tiedon jyväsistä!  :D

Koh Samui. Upea paikka! Jos kiinnostaa sukeltaa niin oh Tao siinä lähellä on must (kuulemma, itse en sukella...).

Saaren itäpuolella olevat rannat ovat (useat ainakin) sellaisia biletysrantoja. Saaren etelä- pohjois- ja länsirannat taas ovat upeita. Me olimme luoteisrannalla. Ei missään hotellissa vaan sellaisessa bungalowi-kylässä. Me olimme reppureissaamassa, joten meillä ei ollut mitään varattuna valmiina. Kyselimme paikan päällä.

Meidän 4-hengen bungalowi maksoi muistaakseni 350-400 bhatia/yö.

Täällä kans toinen Samuin matkaaja.  Varattiin matka Helin Matkoilta. Lähdettiin honey moonille tuossa elokuun lopussa. Oltiin Samuilla 10 yötä. Me asuttiin Coral Bay Resort- nimisessä hotellissa joissa oli bungalowit (saaren itäpuolella).  Aivan upea hotelli! Palvelu oli hyvää! Vuokrasimme parina päivänä skootterin ja huristelimme sillä saaren ympäri pari kertaa. Kehätien pituus saaren ympäri on noin 50km. Ruokapaikkoja oli paljon ja ruoka oli hyvää ja halpaa. Samuilla on paljon piraattitavaraa tarjolla; dvd-levyjä, vaatteita, aurinkolaseja yms. Tinkiä kannattaa ihan sikana ;) Sää suosi meitä, sillä heidän mukaansa syyskuussa on jo hieman sadekausi-aika, mutta meillä satoi ainoastaan yhtenä päivänä (iltapäivällä) parin tunnin ajan :D

Toivottavasti tää selvensi hieman sulle Koh Samuita ;)

Ooh... :o

Kiitoksia paljon! Mä oon nyt nimittäin päättänyt, että vien sulhoni tuonne Samuille. Hinta "tarjouksia" oon saanu muutamasta paikasta, ja Heliltä luin heiltä saamastaan esitteestä just tuosta Coral Bay Resortista.  :)  Vähän on kalliimman puoleista Helillä, mutta mutta... tässä kai pitäis tehä pikaisia päätöksiä, sillä lennot on kuulemma jo suurin piirtein aivan täynnä  :P, kun tää kohde on niin suosittu just siihen aikaan. Haluan nimittäin, et kaikki on varattu, kun saavumme sinne, oon vähän sen luontonen, et tykkään järkätä kaikki etukäteen  ;) Ni on levollinen mieli.  Onko teillä Marukka ja Kipatzu tai muut naikkari-ihmiset jossain muussa lenkissä matkakertomusta tai muuta tietoa? Olis ihanaa...  :)

Terkuin Julia

Vähän on kalliimman puoleista Helillä, mutta mutta...

Haluan nimittäin, et kaikki on varattu, kun saavumme sinne, oon vähän sen luontonen, et tykkään järkätä kaikki etukäteen  ;) Ni on levollinen mieli.  

Mikä se Helin hinta oli?

Suosittelen miettimään tarkasti hintoja. Ja vertailemaan. Jos lentolippu maksaa alle 1000€ (tämä on Finnairin käypä hinta kenelle tahansa aikuiselle, opiskelijalle huomattavasti vähemmän siis...) ja 500 (10 eur) batia per yö, niin 1 viikon matka vois maksaa sellaset vähän yli 1000 euroa. Jos huone maksaa 1000 batia/yö, niin se on jo kallis.

Voithan katsella netistä Koh Samuilla olevia "hotelleja" ja varata lennot erikseen ja bungalowit erikseen.

Helin NOIN hinta on kaheks viikoks yheltä ihmiseltä 1700-1800 euroa.  KohdematkaKalevalta hinta olis halvimmillaan siina 1300, mut oli se hotellikin noista kuvista päätellen ainakin aikas RÄHJÄSEN olonen. Mä oon vähän käsi noissa matkahommeleissa, jo siinäkin mielessä, etten osaa oikeen hyvin englantia. Mies kyllä varmaa osaa paremmin ku mä. Ainakin oomma huomanneet sen matkoilla, että "täydennämme" toisiamme, kun toinen osaa toisen sanan, ja toinen toisen. No juu, menipäs sekavaks. Mutta, ONKO se "turvallista" varata itte majotus ja lennot ? Voiko niin tehä, häämatkaa ajatellen, jonka pitäs olla hih, Täydellinen?  Kato, mä oon oikeesti vähän uusavuton...  :-[

Mutta, ONKO se "turvallista" varata itte majotus ja lennot ? Voiko niin tehä, häämatkaa ajatellen, jonka pitäs olla hih, Täydellinen?  Kato, mä oon oikeesti vähän uusavuton...  :-[

Minä varasin meidän häämatkan siten, että liput yhdestä matkatoimistosta täältä Helsingistä. Kyselin useasta paikasta ja otin sieltä missä olivat halvimmat. Koska kyseessä oli häämatka ja halusin kaiken olevan täydellistä, otin tuon kyseisen matkatoimiston kautta myös hotellit kaupunkiloma-osuudelle tuosta matkasta.

Sen sijaan Malediiveille varasin hotellin netin kautta ja kaikki meni oikein loistavasti. Hotelli piti maksaa 3vkoa ennen matkaa me teimme sen pankista. Toki oli sellanen tunne, että entä jos mua huijataan, mutta kun ottaa yhteyttä vaikapa Bankokissa sijaitsevaan matkatoimistoon, niin he voivat varmasti järjestää siirtymiset Koh Samuille ja hotellin turvallisesti.

Itse karsastan ehkä hieman noita "pakettimatkoja" kun tuntuu ettei saa olla rauhassa. Jollain tapaa... Mua ärsyttää ehkä vähän se, että kun matkusta maailman ääriin, niin sitten siinä vieressä onkin parvi muita suomalaisia, jotka kälättävät isoon ääneen.... :P

Kaikkihan riippuu täysin omista prioriteeteista. Jos haluaa maksaa matkatoimistolle siitä, että he fiksaavat kaiken valmiiksi, niin eipähän tarvitse itse funtsia asioita.

Kiitoksia paljon! Mä oon nyt nimittäin päättänyt, että vien sulhoni tuonne Samuille. Hinta "tarjouksia" oon saanu muutamasta paikasta, ja Heliltä luin heiltä saamastaan esitteestä just tuosta Coral Bay Resortista.  :)  

Coral Bay on aivan mielettömän hyvä valinta, olimme itsekin juuri siellä  :-X todella luonnonkaunis ja rauhallinen paikka ja hirmuisen ystävällistä palvelua. Ja siitä on todella lyhyt matka merinäköalakylpylä Erandaan jumalaiseen öljyhierontaan tms... voi, kun pääsisi taas...

Niin, ja Helinmatkathan eivät todellakaan ole seura/pakettimatkoja, vaan ihan erikoisjärkättyjä. Meidän Samuin reissulla emme törmänneet yhteenkään suomalaispariin  ;D

Samuilla kannattaisi ehdottomasti käydä sukeltamassa, edes jotain pientä kuten Intro to Scubadiving, johon ei tarvitse edes korttia mutta josta sukelluksen jälkeen kuitenkin saa todistuksen. Me sukeltelimme muistaakseni juuri Koh Taon läheisyydessä, ihanaa oli  :-X

Todellakin, Helin Matkat järkkää siis ns. räätälimatkoja eli silloin kuin haluatte ja miten haluatte! Meidän aikana tässä samassa hotellissa ei ollut yhtäkään suomalaista ja olimme siellä sentään 10 päivää :D Yhden kerran kuulin erään parin puhuvan suomea kun olimme ostoksilla :D

Julia, mulla ei ole täällä vielä matkakertomusta matkastamme sillä olen välillä aika saamaton kirjoittaja ;D Mutta mielelläni kerron sulla on jotain kysysttävää ;D

Heippa taas!

On ollu nyt hiljaiseloa mun häämatkarintamalla, kun oon ootellu hintoja ja oon taas kerenny vaihdella mielipidettä matkan kohteesta monta kertaa! Mutta, olen tullut siihen tulokseen että sinne Samuille me mennään.  8)

Kysymyksiä on kyllä tullut mieleen:

Haluaisin kysyä, teiltä konkareilta, (älkää naurako sitten, osa on tosi tyhmiä  :-[)että kauanko matka sinne itse kohteeseen kestää, ja montako kertaa pitää vaihtaa konetta? Ja onko onistunu ihan hyvin? Ja sitten toinen kysymys, et tuuleeko siellä kauheesti? Et onko aallot isoja ja lentääkö hiekkaa silmii? Ja paistaako siellä ihan aurinko porottamalla vai onko pilvistä paljonki? Otitteko jotain ekstrarokotuksia? Juu, ja kuinka ne hieronnat, ne kiinnostaa! Elikkäs millasta se on? ja paljonko maksaa, ja miten sinne hankkiudutaan? Pystyykö siellä rannalla uimaan? Ja mites se laskuvesihommeli, kun luin jostain, et siellä välillä haisee kamalalle, kun on niin voimakas laskuvesi, et saa kahlata vaikka kuinka, eikä siltikään voi uida, ja et se haju tulee siittä rannasta, kun on levää tai jotain. (Norjassa tää ilmiö oli nähtävissä!)  Pärjääkö siellä kielitaidoton, oon nimittäin aika heikko englannissa, ja sitte saako siitä selvää, mitä ne puhuu, kun oon kuullu sitä mongerrusta joskus, kun thaimaalaiset yrittää englantia.  Joo, siinä kait ne tällä kertaa. Ihanaa, kun ootte niin ystävällisiä, et haluatte kertoa kokemuksianne meille kokemattomille, miten tulisin enää toimeen ilman naikkareita...  ::)  Oon jääny pahasti koukkuun, KÄÄK!

-Julia-

Heippa taas!

On ollu nyt hiljaiseloa mun häämatkarintamalla, kun oon ootellu hintoja ja oon taas kerenny vaihdella mielipidettä matkan kohteesta monta kertaa! Mutta, olen tullut siihen tulokseen että sinne Samuille me mennään.  8)

Kysymyksiä on kyllä tullut mieleen:

Haluaisin kysyä, teiltä konkareilta, (älkää naurako sitten, osa on tosi tyhmiä  :-[)että kauanko matka sinne itse kohteeseen kestää, ja montako kertaa pitää vaihtaa konetta? Ja onko onistunu ihan hyvin? Ja sitten toinen kysymys, et tuuleeko siellä kauheesti? Et onko aallot isoja ja lentääkö hiekkaa silmii? Ja paistaako siellä ihan aurinko porottamalla vai onko pilvistä paljonki? Otitteko jotain ekstrarokotuksia? Juu, ja kuinka ne hieronnat, ne kiinnostaa! Elikkäs millasta se on? ja paljonko maksaa, ja miten sinne hankkiudutaan? Pystyykö siellä rannalla uimaan? Ja mites se laskuvesihommeli, kun luin jostain, et siellä välillä haisee kamalalle, kun on niin voimakas laskuvesi, et saa kahlata vaikka kuinka, eikä siltikään voi uida, ja et se haju tulee siittä rannasta, kun on levää tai jotain. (Norjassa tää ilmiö oli nähtävissä!)  Pärjääkö siellä kielitaidoton, oon nimittäin aika heikko englannissa, ja sitte saako siitä selvää, mitä ne puhuu, kun oon kuullu sitä mongerrusta joskus, kun thaimaalaiset yrittää englantia.  Joo, siinä kait ne tällä kertaa. Ihanaa, kun ootte niin ystävällisiä, et haluatte kertoa kokemuksianne meille kokemattomille, miten tulisin enää toimeen ilman naikkareita...  ::)  Oon jääny pahasti koukkuun, KÄÄK!

-Julia-

Hei Julia,

tässä muutama vastaus:

- matka kestää (mentiin Finnar:lla) Bangkokiin joku 11 tuntia, välilasku Bangkokissa (about 2 tuntia meidän tapauksessa) ja sit lento Samuille sikäläisillä koneilla, ja se kesti noin 1h 45min.

Samuin lentokenttä oli noin pari kilometriä meidän hotellista joten sinne sitten taas kesti pari minuuttia. Helin Matka olivat järkänneet meillä priva-kuljetuksen hotelliin...joka oli todella ihanaa!

- Ainakaa meidän hotellin uimarannalla ei ollut isoja aaltoja, sillä se oli suojainen poukama ja tais siinä olla myös riutta (rakenteilla ko. aikana).

- Lasku- ja nousuvesi olivat aika hurjia ;) mutta ei mun nenään se silleen häiritsevästi tunkeutunut, sillä levää ei sillä rannalla juuri ollut

...jatkan kohta lisää ;D

Lisää Samuista:

- matkalle suositellaan otettavan B-hepatiittirokotus. Se on se josta pistetään ekak ennen matkaa ja sit tehosterokotus ½-1 vuosi ekan jälkeen. Samoin perusrokotukset eli polio ja jäykkäkouristus täytyy olla voimassa

-ota hyttymyrkkyä täältä mukaan sillä varsinkin iltaisin jos oli paljaat kintut, hyttyset iskivät inhottavasti. Ostin sikäläistä hyttysmyrkkyä ja se meinas tainnuttaa minutkin...oli sen verran äklön hajuista ;D

-Samuilla englanninkielellä pärjää mukavasti ;) Elekieli oli kyllä välillä tarpeen kun vastapuoli ei meinannut tajuta ;)

-Ole varovainen niissä hieronnoissa...tai ainakin miesten kannattaa olla sillä sikäläiset naiset käyvät ulkolaisten miesten kimppuun kuin sika limpppuun....ggggrrr. Mutta muuten siellä on varmaan satoja paikkoja joissa oli tarjottavana hierontaa ja hintahaitari heitteli todella hurjasti! Kantsii tinkiä!

taas jatkuu...

Niin, hierontapaikkoja ei silleen tarvitse etsiä..suuntaat vaan jalkasi siihen suuntaan jossa kuuluu (kimeällä nenä-äänellä): thai massage!! eli tarjojia on enemmän kuin kukaan jaksais ajatellakaan. Välillä se oli todella ärsyttävää kun koko ajan huudeltiin mutta se on heidän työtään ja tienaavat sillä (ja jotkut seksillä) leipänsä.

tässä nyt muutamia vastauksia, toivottavasti oli apua!

t. kipatzu :-X

Kipatzu taisikin kirjoittaa parhaimmat palat  :) noita Kipatzun esimerkin hierojia on koko Thaimaa pullollaan (kaupunginvarret siellä täällä), mutta hieronnasta lisäisin vielä sen verran, että ehdottomasti kannattaa kokeilla Samuin Eranda-näköalakylpylän öljyhierontaa, ei thai-hierontaa. Eranda on vuorenpäällä sijaitseva merinäköalakylpylä, oikea rauhan tyyssija. Thai-hieronta on yleisesti mielestäni aika rajua (itselleni herkkähipiäisenä tuli muutamaan paikkaan mustelmia, kun Pattayalla moisessa kävimme  :o), mutta öljyhieronta on todella jumalaista, hidasta, omalla valitsemallaan aromaterapiaöljyllä tehtävää hierontaa. Erandassa öljyhierontapakettiin kuuluu ensin jacuzzi ja höyrysauna, sitten 2-2,5 tunnin kokovartaloöljyhieronta (mistään "seksuaalisesta" ei todellakaan ole kyse, saatte maata vierekkäin patjoilla avoimessa pagodatemppelimallisessa rakennuksessa, josta on näköala merelle) - mieheni ihan oikeasti nukahti kesken hieronnan, niin ihanalta se tuntui. Erandan tytöt ovat kouluttautuneet Thaimaan kuuluisimmassa hierontatemppelissä, joten hieronnan he tosiaankin osaavat! Kokovartalohieronnan jälkeen saa vielä vapaavalintaisesti joko jalkahieronnan tai kasvohieronnan.

Suosittelen todella tuota, jos todella haluaa nauttia ja lisätä mahtavan, rentouttavan kokemuksen häämatkaansa! :-X

Me pyysimme hotellin vastaanottoa varaamaan itsellemme ajan Erandaan, eli se meni hyvin  :) paikan esitteitä löytyi näet hotellin aulasta hintatietoineen.

;D ;D ;D

Kiitos hurjasti! Kyllä auttoi, paljon. Mä oon jo kaatumassa tonne Helin matkojen puolelle, mut ne ei nyt oo ottanu yhteyttä vaähään aikaan, pitäsköhän kirjottaa uusi viesti, vai soitan, no oottelen nyt vielä. Tulee sellanen hätänen olo, et haluun äkkiä kaiken kuntoon, ja kun innostun, nii sille ei löydy loppua eikä rajoja, hihii  ;D ;D  Maltti on valttia, ainakin yleensä!

Tää kans ilmottautuu Samuin kävijää joukkoon! Olimme hanimuunilla heinä-elokuun vaihteessa ja samaisessa Coral Bayssa kuin muutkin.

Me kävimme kylpylässä, katsomassa thai boxingia, safarilla jne.

Vietimme myös 5 päivää läheisellä Koh Taon saarella.

Saa kysellä kaikkea, vastaan mielelläni  :-X

Sain nyt Heliltä lopullisen hinnan tonne Coral Bayhin, ei mikään kauheen "edullinen", musta. Kaks viikkoo vähän päälle 1800e per pää. Ossaatteko sanoo tuohon juuta tai jaata?

Sitä ilmasto-hommelia sulkkikin kysyi, et onko siel just sillon elokuussa sadekausi? Jotkut ovatkin ystävällisesti kertoneet siitä vähän, kertositkos Rouva Koo vielä millanen sää teillä oli matkan aikana? Kaikki: Sukeltelittekos ihan laitteilla? Voiko siellä uida? Onko siellä jotain negatiivisia juttuja, joita kandeis ottaa huomioon? Olikos teillä vatsan kans jotain onkelmia? Tohtiiko siellä syödä ihan kaikkee, sellasta normaalia tarkotan? En meninaa mitää heinäsirkka-ateriaa muurahaiskastikkeella...  :)

Kiitti, jos vastaatte! Mulla näitä hölmöjä kysymyksiä löytyy! Saanko joskus privanakin kysyä joltakin...?  :)

[glb]Muikkelis!  :-*[/glb]

Sain nyt Heliltä lopullisen hinnan tonne Coral Bayhin, ei mikään kauheen "edullinen", musta. Kaks viikkoo vähän päälle 1800e per pää. Ossaatteko sanoo tuohon juuta tai jaata?

Sitä ilmasto-hommelia sulkkikin kysyi, et onko siel just sillon elokuussa sadekausi? Jotkut ovatkin ystävällisesti kertoneet siitä vähän, kertositkos Rouva Koo vielä millanen sää teillä oli matkan aikana? Kaikki: Sukeltelittekos ihan laitteilla? Voiko siellä uida? Onko siellä jotain negatiivisia juttuja, joita kandeis ottaa huomioon? Olikos teillä vatsan kans jotain onkelmia? Tohtiiko siellä syödä ihan kaikkee, sellasta normaalia tarkotan? En meninaa mitää heinäsirkka-ateriaa muurahaiskastikkeella...  :)

Kiitti, jos vastaatte! Mulla näitä hölmöjä kysymyksiä löytyy! Saanko joskus privanakin kysyä joltakin...?  :)

[glb]Muikkelis!  :-*[/glb]

Moikkelis,

Meidän matkat maksoi 2 vko noin 1800 euroa/hlö, ja siis oltiin se 4 yötä myös Koh Taolla.

Mun mielestä ihan ok hinta, ku vertaa et vaiks jollain aurinkomatkoilla maksaa 1200 euroa tavalliseen hotelliin 2 vko ja toi Coraö Bay ei kuitenkaan ole mikään tavallinen hotla vaan ihana puutarhamainen bungalow alue.

Meillä satoi muutamina päivinä sellaisia ripsauksia. Yleensä iltaisin/iltapäivisin. Joku kuvasi sitä meille sanoin : oluen mittainen sade, eli kun suikkasi baariin bisselle niin siinä ajassa sade sitten jo lakkasikin.

Aamut oli aina tosi aurinkoisia ja hyviä. Periaatteessahan siellä voi sataa ympäri vuoden milloin vain, trooppisella alueella kun ollaan. Mutta ei siellä mitään aamusta-iltaan sateita tosiaankaan ollut. Ja Koh Taolla ei satanut kuin kerran vartin verran.

Me ei sukellettu laitteilla, koska ei viitsitty "tuhlata" häämatkasta montaa päivää sukelluskurssiin. Kurssi kandeis ehkä käydä suomessa etukäteen, jos se kiinnostaa. Mutta sukeltajien mukaan pääsi päiväretkille vaikka vain snorklas, me ei tosin menty niiden matkassa vaan omia teitä.

Uida voi ihan turvallisesti. Tosin  Coral Bayn kohdalla Chaweng beach ei ollut parhaimmillaan, sillä pohja oli aika kivikkoinen ja korallinen. Mutta kun rantaa käveli hiukan keskemmäs chawengia niin jopa parani > unelma. Me ei nähty kertaakaan mitään varoituslippuja, eli uimaan pysty koko ajan. Ja ainakin siellä coral bayssa oli rannalla aina vartija, silloin ku ihmiset ui.

Vatsan kanssa ei ollu mitään ongelmia. Me alotettiin syömään maitohappobakteereja viikko ennen reissua ja syötiin myös koko reissun ajan. Ruuissa pyrimme välttämään majoneesia, mutta välillä tarjoilijat unohtivat toiveemme/eivät sitä ymmärtäneet ja silloin tuli syöytyä majoneesit kans eikä saatu mitään pöpöjä.

Pullovettä juotiin tietty koko reissu. Mutta hotelilla söin jäätelöä ja join kahvia jne. ihan täysillä eikä mitään tullut.

Negatiivisia juttuja... hmmm... kumma kun ei tule yhtään mieleen  ;D

Keskustassa joissain paikoissa oli vessoissa vaan reikä lattiassa, mutta siis vain joissain paikoissa. Ravintoloissa oli ihan normaalit kunnon vessat, mutta esim. thai boxing stadionilla oli vaan reikä lattiassa. Kokemus sinänsä  :o

Tinkaaminen oli toisaalta aika ärsyttävää mutta loppureissusta me oltiin ihan vanhoja tekijöitä siinäkin  ;D

Coral Bay oli todella siisti ja puhdas paikka, henkilökunta todella ystävällistä. Ei tarvinnu pelkää että huoneesta olis hävinny jotain tms.

Ruoka oli taivaallista  :P Me syötiin pääasiassa Thai-ruokaa, lounaaksi tosin jotain sandwichejä mutta iltaisin sitten kunnon thai-safkaa. Me siis syötiin ihan kaikkea, paitsi ei niistä pyörillä liikkuvista kojuista mitään  :o

Saat toki kysyä privana lisää mitä ikinä tuleekin mieleen.

Toivottavasti näistä oli apua  :-X

Olen kuullu kehuttavan paljon tuota Helin Matkoja, mutta minusta hinta kuullostaa aika paljolta. Oletteko miettineet sellaista mahdollisuutta, että varaatte itse pelkät lennot ja joko vain marssitte hotelliin paikan päällä tai sitten varaatte hotellin jo valmiiksi netin kautta. Esim. lentoja saa tuohon aikaan varmasti noin 600€:lla/hlö ja katsoin, että tuo Coral Bay hotellinkin saisi kahdeksi viikoksi 1000€:lla. Eli näin matkoihin ja hotelliin menisi reilut 2000€. Kannattaa harkita! Thaimaassa on todella helppo matkustella itsenäisesti.

Samui on myös hyvä valinta, rauhallisia rantoja, mutta myös elämää ja shoppailumahdollisuuksia, jos niitä kaipaa. Olimme siellä omatoimimatkallamme vuonna 2001 lokakuussa. Vaikka silloin on vielä sadekausi, niin meillä kävi hyvä tuuri eikä satanut kuin kerran tai kaksi.

Laita privaa, jos on jotain kysymyksiä. Vastailen mielelläni. En vain jaksa alkaa tähän kaikkea selostamaan...  ;D

me mietittiin kans tollasta omatoimilomaa, mutta kun ekaa kertaa oltiin Thaimaahan lhdössä, haluttiin vetää varman päälle ja otettiin valmismatka. Nyt jos lähdettäis reissuun, otettais hotelli etukäteen vaan pariksi yöksi.

Ja ei me ainakaan haluttu hanimuunilla ollessa hypätä paikasta toiseen tai olla paniikissa siitä että saadaanko hotelli ja minkälainen. Sen piti olla luxusta, electroluxusta  ;D

Esim. lentoja saa tuohon aikaan varmasti noin 600€:lla/hlö ja katsoin, että tuo Coral Bay hotellinkin saisi kahdeksi viikoksi 1000€:lla.

Siis hetkinen... mun hinta oli hotelli+lento 1800e päältä, tarkottaako tuo sun hotellihinta molemmilta tuo 1000e?

Sietää harkita, mut on se näin vasta-alkajalle helpompi mennä, kun on valmiiks kaikki tilattu. Pitääpäs mainita miehelle... et mitäs mieltä se on. Mutta erittäin suuret kiitokset taas vastauksista! Mä palailen taas astialle!  :D

Julia  :-X

Ja ei me ainakaan haluttu hanimuunilla ollessa hypätä paikasta toiseen tai olla paniikissa siitä että saadaanko hotelli ja minkälainen. ;D

Aivan  :) Mä varsinkin oon ihan paniikissa, kun en osaa hyvin enkkuu, oon aina ihan pihalla. (Oli tilanne mikä tahansa)   ;D

Sen pitää olla todellakin luxusta.   ;) Ja sitapaitti me halutaan olla samassa paikassa kaikki yöt! Tää erityisesti sulkin toive!

Voi vitsi ko kuulostaa aivan uskomattoman ihanalta!!!

Meillä kanssa tarkoituksena mennä Samuille pariksi viikkoo elokuussa 2005. Vuoden päästä (vasta) sit rupee varaileen matkaa (en niin sitten millään malttaisi odottaa!!!!)

Siis hetkinen... mun hinta oli hotelli+lento 1800e päältä, tarkottaako tuo sun hotellihinta molemmilta tuo 1000e?

Thaimaassa hotellihinnat ilmoitetaan hinta yöltä/koko huone. Eli Coral Bayssa hotelli tulisi maksamaan teiltä molemmilta yhteensä noin 1000€. Eli hotelliin ja lentoihin menisi reilut 2000€ yhteensä eli 1000€ per nenä.  ;) Eli reilusti yli tonnin halvemmalla pääsisitte.

Mutta ymmärrän kyllä, jos haluatte ottaa turvallisesti valmismatkapaketin häämatkallenne, niin ei tule yllätyksiä. Kaikki omalla tavallaan.  :D Mutta toisaalta kannattaa muistaa, että Thaimaalaiset ovat todella huomaavaisia ja jos itse varaisitte hotellin ja ilmottaisitte, että olette häämatkalla, niin uskoisin, että saisitte extrahyvää palvelua.  :-X

Kiitos Serena!

Mä oon ihan oikeesti alkanu miettiin tuota, et jos itte varais...