Guest julia_2004

Kertokaa matkakokemuksia Samuista!

303 posts in this topic

Heips!

Me ollaan myös menossa Samuille 2 viikoksi. Ensin shoppaillaan Bangkokissa 3 päivää! Siellä ollaan 5 tähden hotellissa ja Samuilla 4:n tähden. Olen kuullut et kannattaa maksaa paremmasta hotellista ku hintaero ei ole niin suuri kuin tasoero. Meille tuli hintaa yhteensä noin 3300 euroa, Aurinkomatkoilta. Matka on kuukauden päästä ja odotan jo innolla! Häät tosin viikon päästä vie vähän huomiota... ;)

Ollaan ajateltu häämatkaa Samuille, mutta ollaankohan jo liian myöhässä... Nyt on huhtikuu ja häämatkalle pitäisi päästä elokuussa :-/ Nyt on viel pyhä, ettei voi soittaa mihinkään matkatoimistoon... aaargh...

Heippa Saaruli ja muut Samuille matkaavat/matkaa suunnittelevat!

Meidän hotellimme sijaitsi "vilkkaalla" Chaweng-rannalla. Vilkas siksi lainausmerkeissä, että menohan ei mitään kovin villiä tuollakaan ole. Rauhaa ja romanttista kahdestaan olemistä löytyy takuu-varmasti, mutta Chawengilla on myös yöelämää pubien ja tanssipaikkojen muodossa. Varsinkin yhdelle Chawengin pääkadun poikkikadulle on keskittynyt bilepaikkoja.  Kun suunnittelee illallista, voi valita meneekö vilkkaamalle pääkadulle vai romanttisesti rantaan. Pääkatu on rannan suuntainen, mutta ei ole rannalla. Siksi ranta on erillään kadun hulinasta. Kadulla on lyhyitä poikkikatuja, joissa sitten sijaitsee ravintoloita ja kauppoja.

Ranta siis on erillään pääkadun "vilinästä". Päivällä rannalla loikoilee auringon palvojia...ei kuitenkaan tungonkseen asti (mitään välimereltä tuttuja aurinkotuolien vuokraajia ei ole -onneksi). Kun aurinko alkaa laskea, ravintoloitsijat levittävät rannalle bambumattoja, sytyttävät kynttilöitä ja nuotioita. Siinä voi sitten ihailla tummuvaa taivasta, kuunnella meren kohinaa ja jopa tuntea se, kun varpaat kastuvat, kun nousuvesi nousee pöytien luo asti. Tai rannalla voi valita pienen "bambumökin", jossa on matalat pöydät ja tyynyjä takapuolen alle. Tarjoilijaa kutsutaan pienellä kellolla, mutta muuten voi olla ihan kahdestaan.

No tulipas sepustus!! Tarkoitukseni oli siis sanoa, että Chawengilta löytyy ihan omaa rauhaa, kun taas toisaalta menoa, jos sitä kaipaa. Mikään tajuton biletyspaikka ei kyseessä ole, vaikka lähisaarella vietetäänkin kuuluisia Full Moon teknobileitä kerran kuussa. Lamai-ranta on hiljaisempi, jos ei halua menoa lainkaan. Itse suosittelen Chawengia, koska sieltä löytyy tunnelmaa joka makuun.

Me kiersimme koko saaren läpi ja kävimme muillakin rannoilla tutustumassa. Se kannattaa, sillä saari on pieni ja jo yhdessä päivässä ehtii kiertää paljon ja sitten voi kuitenkin palata yöksi nukkumaan omaan hotelliin. Vuokrasimme taksin kuljettajineen koko päiväksi ja hän kierrätti meitä, minne halusimme, mutta neuvoi myös näkemisen arvoisia paikkoja. Hintaa reissulle tuli 1700 bahtia (siihen aikaan n. 40 euroa, nyt kun euro on vahvempi, olisi se halvempi. Meitä oli taksissa 4 hlöä). Vielä halvemmaksi tulee, jos vuokraa tavallisen taksin sijaan lavataksin. Meillä vaan oli matkassa yksi pahoinvoinnista kärsivä, joten tavallinen hlöauto tuntui paremmalta kuin lavataksi.

Myös lähisaarille tehdään runsaasti snorklaus- ja venematkoja. Suosittelen ehdottomasti. Ja ottaakaahan vedenalainen kertakäyttökamera mukaan, sille löytyy ehdottomasti käyttöä.

oih, kuulostaa taivaallisen ihanalta, mia-kaaso  :-X kiva kuulla välillä noin loistavaa tarinaa samuista  :D

kertoisitko vielä millä rannalla asustitte samuilla ja tutustuitteko muihin rantoihin (chaweng, lamai, bophut...)?

Mieheni teetti itselleen puvun Samuilla. Puvun takki, kahdet houst, liivi ja kravatti maksoivat noin 170 € (vuonna 2002). Kankaan materiaali ja työn laatu olivat ensiluokkaista!

Räätäli oli Chaweng Boutique & Thai silk. Osoite 125 MOO 2 Chaweng Beach Road (vastapäätä Chaweng regent hotellia). Räätälin nimi oli Rocky :), tosi symppis kaveri.

Palvelu oli hyvää, meille tarjottiin juotavaa ja kyyditystä puvun kanssa. Myös sovituksen jälkeen, meille tarjottiin kyytiä hotellille, koska satoi.

Myös halvemmalla olisi saattanut puvun saada, mutta emme uskaltaneet riskeerata. JOtkut räätälit, jotka mainostivat pukuja 99 dollarilla, kuulemma liimasivat puvut häthätää yhteen. Eli ei laadusta tietokaan. Kannattaa siis todellakin kysellä muiden kokemuksia, ettei maksa sekundasta.

Ajattelin kysästä tästä ketjusta onko kenelläkään kokemuksia ;)

Suunnitteilla on lähteä tammikuussa 05 Samuille (talviesitteitä odotellessa) ja tää voi vähän kuulostaa hassulta;

Aurinkomatkojen oppaassa olen ihastunut (en tietenkään tiedä siitä paljoa mitään) First Bungalow Beach Resort hotelliin kun siinä on mahdollisuus saada se oma bungalow terassilla. Ainut mikä siinä hämää on se että se on Aurinkomatkoilla luokiteltu hotelleista huonoimmaksi. Mutta jotenkin tämä bungalow mahdollisuus kiehtoisi ja muissa hotelleissa (esitteen mukaan) ei olisi tätä mahdollisuutta.

Eli kysyisinkin teiltä että onko teistä kukaan ollut tässä ko. hotellissa ja jos on niin millainen se oli ja varsinkin millainen se bungalow on?

Kiitos possulle linkistä. Eli nyt alkaa todellakin tehdä mieli juuri tuohon aurinkomatkojen "huonoimpaan" hotelliin. Näyttää niin taivaalliselta ja varsinkin nuo omat bungalowit......*huokaa*

SIILI:

Me ollaan menossa elokuussa Samuille. Varattiin hotelli netissä itse. Matkatoimistot ei tee Samuille matkoja elokuussa ollenkaan. Paitti Helin matkat ja vaikka Töölö, mutta ne on niin kalliita ettei me viitsitty turhasta maksaa.

Tuttumme on tehnyt ainakin kymmenen matkaa Thaimaaseen siten, että on varannut hotellin ja lennot

itse netistä. Kaikki matkat ovat onnistuneet loistavasti ja siksi mekin uskaltaudutaan nyt omatoimimatkalle.

Omatoimilomalle ollaan mekin ajateltu lähteä, vaikka sesonkiaikana kyllä matkatoimistotkin järjestäis reissuja. Näyttäis ainakin siltä, että netin kautta saa aika helposti hoidettua tosiaan kaikki lentojen ja hotellien varaukset. Ja saa sitten sellaisen loman sellaisessa hotellissa kuin haluaakin  ;D Suosittelen kokeilemaan!

Mistä muuten johtuu, etteivät matkanjärjestäjät tee matkoja Samuille elokuussa? Ei kai siellä niin kamalat ilmat siihen aikaan ole?

Catriina:Kysyin Aurinkomatkoilta syytä. He sanoivat, että siihen voi olla kaksi syytä. Toinen on, että Suomesta ei riitä silloin tarpeeksi matkustajia ja toinen syy voi olla se, että silloin on niin kova sesonkiaika, että eivät psty järjestämään matkoja. Ja tässä tapauksessa kyse on viimeisestä syystä. Eli, koska Euroopassa on usein lomat elokuussa, ovat he varanneet kaikki hotellit...

Siruveera:Oisko sulla jotain vinkkejä, miten noita hotelleja kannattaa lähteä itse varaamaan. Suoraanko heidän nettiosoitteista. Antaako ne suoran hinnan vai pitääkö tinkiä ;) ;D

Oisko sulla jotain vinkkejä, miten noita hotelleja kannattaa lähteä itse varaamaan. Suoraanko heidän nettiosoitteista.

Joko suoraan hotellilta tai sitten paikallisten matkatoimistojen kautta.

Viiveli :-X

Joko suoraan hotellilta tai sitten paikallisten matkatoimistojen kautta.

Onko kokemuksia, kummasta on tullut halvemmaksi??!!

Mä voisin kysellä äidiltäni, joka on paljon matkaillut Thaimaassa omatoimisesti. Mauritiukselle ainakin ois tullu halvemmax paikallisen matkatoimiston kautta, ku he ois pystyny antaan "häämatkalaisalennuksen".

En ole varannut hotellia netin kautta, kun meillä ei ollut silloin luottokorttia, niin ei onnistunut... :-/ Hintoja kuitenkin vertailin paljonkin. Välillä paikallisten matkatoimistojen sivuilla on todella hyviä tarjouksia, jolloin saattaa saada edullisesti. Halvimmat hinnat taitaa kuitenkin saada ihan paikanpäältä, eikä silloin ainakaan osta "sikaa säkissä", kun pääsee aina katsomaan huonetta/bungalowia ennen kuin päättää ottaako sen. Kuvat saattavat valitettavasti joskut valehdella.. >:( Jotkut hotellit/bungalowit olemme saaneet lähes puolet halvemmalla paikan päällä, kuin mitä ne olisivat olleet netin kautta varattaessa. Tämä tietty vaihtelee low- ja hihgseasonin aikaan kysynnän mukaan.

Mulle ei tullu mieleenkään, et vois ottaa paikallisen matkatoimiston kautta. Oiskohan ideaa? Me ollaan kans katottu tollasilta vastaavilta sivuilta kuin siruveerakin (niitä on aika monia) eli joihin on kerätty monia eri hotelleja. Siinä on aika helppo tehdä hintavertailuja. Ja sit jos vielä löytää hotellin omat sivut jostain (aika monella näyttää olevan), niin voi vielä mennä sieltäkin katsomaan hintoja ja miltä paikka näyttää. Joillain sivuilla on vieläpä kävijöiden kommenttejakin, joten saa vähän käsitystä millanen paikka on. Vaikka kai sinne on otettu vaan postiiviset kommentit ;) No enivei, musta toi netin kautta varaaminen on ainakin ihan hyvältä vaikuttava vaihtoehto. Ja jos lähtee matalasesongin aikaan, niin löytyy netistäkin hyviä tarjouksia :) Ihanaa tää matkan suunnittelu!!  ;D

SIILI; kyselin äidiltäni siitä varaamisesta, niin edullisimmin saa suoraan paikan päältä...häämatkalla tosin ei taida uskaltaa näin menetellä, joten kandee laittaa hotelleille mailia ja pyytää tarjouksia. Mistakaa, että netin kuvat aika usein valehtelee..niistä tehdään aina tosi hyviä vaikka millä konstein. Että varmemmin saa hyvän ja kauniin hotellin, kun ottaa semmosen matkatoimiston kautta Suomesta, jotka on ite käyneet paikan päällä.

Me käytiin katselemassa ensin suomalaisten matkatoimistojen tarjontaa ja kommentteja eri hotelleista ja sen jälkeen mentiin kyseisten hotellien nettisivuille. Sai ihan hyvän käsityksen hotelleista ja suomalaisten paikan päällä käyneiden kommentteja ko. hotelleista. Et voihan sen hotellin silti varata itse, jos niin mielii. Mutta jokainen tavallaan :)

::) Ei kellään satu ollemaan kuvia mistään Samuin hotellista  ::) Tarkotan siis itse otettuja!

Hyvä idea siruveera; nehän olis kivoja! Mustakin olis kiva nähdä, jos jollain olis omia kuvia  :D

No niin, saimme tarjouksen Helin matkoilta ja niillä on kyllä aika kovat hinnat hinnat!!! Ehdottomasti kannattaa varata itse hotelli ja lennot netin kautta!!!!! Hintaeroo tuli monta vanhaa mummontonnia kun teimme vertailua!

Laitoimme nyt Coral Bayhin tarjouspyynnön... sitä odotellessa :)

Siili

Joo mä kans törmäsin tähän Helin matkojen kalleuteen... Tarjouksen saatuani säntäsin samantien etsimään lentojen ja hotellien hintoja itse netistä. Säästöä tulee ihan hurjasti  :o Toki onhan siinä oma "vaivansa" kun itse etsii kaiken, mutta on siinä mun mielestä oma viehätyksensäkin  ;D Olen varmaan jotenkin sairas ;) Toivottavasti saatte SIILI hyvän tarjouksen Coral Baysta!! :)

Coral Bayssa oli vielä vapaata!! 19.4 täytyy maksaa varausmaksu, jos päädymme siihen. Teimme varauksen täältä

possu, mitä hotellia te olette ajatelleet Samuilla??

Siruveera: Milloin elokuussa te olette matkaamassa Samuille? Me lähdetään heti häiden jälkeen, eli 9.8 ja ollaan kaksi viikkoa. Paljonko teille tuli nyt maksamaan tuo hotelli... ettekös te Coral Bayn valinnu??

SIILI