Guest Marina78

Egypti

175 viestiä aiheessa

Lizzie07: samat kaverit ovat edelleen tuossa parfyymikaupassa, lisävahvistuksena Mustafa. Aivan loistotyyppejä!

Yksi parhaista kokemuksista oli juuri tuo keskusteleminen ja ajatustenvaihto kauppiaiden kanssa tee- tai karkadeekupposten äärellä. Todellakaan ostaminen ei ole pakollista, mutta herkästi siihen sortuu... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lizzie07: samat kaverit ovat edelleen tuossa parfyymikaupassa, lisävahvistuksena Mustafa. Aivan loistotyyppejä!

Yksi parhaista kokemuksista oli juuri tuo keskusteleminen ja ajatustenvaihto kauppiaiden kanssa tee- tai karkadeekupposten äärellä. Todellakaan ostaminen ei ole pakollista, mutta herkästi siihen sortuu... :)

Mustafa, oliko se sellanen nuori ihan söpö jäbä?

Me ostettiin aluks hajuvedet, mut ei ostettu muuta vaikka hengattiin melkein päivittäin heidän kanssaan.

Sit oli kuiteski matkan lopussa Egyptin puntia, niin ostettiin murun siskolle vielä hajuvesi. Minun äidille laittoivat ilmaiseksi hajuveden, eivät suostuneet ottamaan rahaa.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut Sharm el Sheikissä viikon pakettilomalla vuosi sitten. Ihan mielenkiintoinen maa, mutta asennetta sinne tarvitaan! Miltei jokainen saa jonkin mahataudin. Sharm on melkoinen turistirysä. Paikallisia ei näy paitsi taksikuskeja ja muita turisiteja palvelevia ihmisiä. Paikka on aika karu. Hotellialueet on tietty kivoja, mutta jos haluaa käppäillä ympäriinsä, niin tulee vastaan aika tympeitä maisemia ja rakennustyömaita. Naisten on hankala liikkua yksinään. My-friend kaupustelijoita on hirveästi. Autoa ei pysty vuokraamaan. Pitää hankkia joku poliisisaattue mukaansa, jos haluaa ajaa.. Busseilla pääsee kyllä kauemmaskin.

Plussaa on mielestäni halvat hinnat ja korallit. Myös autiomaa on kaunista. Mooseksen vuorelle nousu on elämys (vaikka ruuhkainen).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme lähdössä kohtapuolin Hurghadaan häämatkalle  :-X ja tarkoitus olisi kokeilla snorklaamista. Kertokaa nyt tietämättömälle: voiko rillipää snorklata? Saako sitä maskia edes päälle? ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulimme juuri takaisin häämatkalta El Gounaan ja ei voi kyllä muuta kuin hehkuttaa  :-X

Kaikesta etukäteishuolehtimisesta huolimatta kummallekaan meistä ei tullut mitään vatsatauteja ja itse olen vielä hyvin herkkävatsainen. Tosin keskityimme siihen, että varmasti juomme vettä riittävästi ja käytimme käsidesiä aika ahkerasti. Oliko siitä sitten apua vai oliko meillä vain hyvää tuuria? Vaikea sanoa.

El Gouna oli aivan ihanan siisti, rauhallinen ja idyllinen pieni kylä. Missään ei ollut sisäänheittäjiä tai yli-innokkaita kauppiaita. Tosin hintataso oli sitten varmasti suoraan korkeampi, joten halvemmalla pääsee varmaan muualla. Itse maksoimme kuitenkin mielellämme vähän enemmän helppoudesta ja siitä rauhasta. Kävimme Luxorissa kahden päivän retkellä ja meininki oli meille sen verran rassaavaa, että sen jälkeen oli ihana palata takaisin El Gounaan. Käytännössä, kun Luxorissa astui hotellin ovesta ulos, ei saanut enää olla hetkeäkään kahdestaan, kun joku hevoskuski/kauppias etc. roikkui koko ajan lahkeessa. Vaikka olihan sitä ihan kiva nähdä vähän egyptiläisempää toimintaa. Ja siis Luxorin nähtävyydet (temppelit, haudat jne.) olivat hienoja ja tarjosivat paljon mielenkiintoista tutkittavaa. Suosittelen siis myös retkeä Luxoriin! Niin ja Luxorin basaareissa kannattaa sitten tinkiä ihan häpeilemättä. Itse ostimme muutaman tuotteen kymmenesosalla kauppiaan ensimmäisestä tarjouksesta ja silti jäi vähän sellainen olo, että liikaa tuli maksettua.  ::)

Kaikille suosittelen ehdottomasti myös snorklaamista! Kumpikaan meistä ei ollut ikinä snorklannut ja oli aivan mahtava elämys ihastella kauniita koralliriuttoja ja ympärillä uiskentelevia monivärisiä kaloja. Koala-84:lle en tosin osaa vastata, koska itse käytin piilareita snorklatessa.

Mitähän vielä.. ääh, tämä alkaa nyt kuulostaa jo ihan mainosviestiltä, mutta pakko kehua vielä meidän hotellia  :D Oltiin siis El Gouna Mövenpick Resort :ssa ja eräällä toisella keskustelupalstalla kuulemiemme kehujen jälkeen odotuksemme olivat paikkaa kohtaa suuret. Tästäkin huolimatta yllätyimme positiivisesti. Hotellialue oli kokonaan kuin valtavan suurta puutarhaa, josta löytyi useita uima-allasalueita, erilaisia ruokapaikkoja ja pitkä hiekkaranta. Ruoka oli todella hyvää ja palvelu ystävällistä ja tehokasta. Häämatkalaisina saimme vielä huoneen paremmalla näköalalla, pienen hedelmäkorin ja onnittelukortin. Ainut "huonopuoli" oli se, että viihdyimme hotellialueella niin hyvin, että välillä ei olisi muualle viitsinyt lähteäkään.  ;) (Ja minä olin sitten se, joka etukäteen huolehdin miehelle, että onko se El Gouna kuitenkin liian pieni ja tylsä paikka meille)

Jos tähän loppuun sitten vähän reality checkiä.  ;) En suosittele välttämättä El Gounaa, jos haluat viettää hurjaa yöelämää, tehdä ostoksia tosi halvalla (tinkiä tuntikausia) tai haluat keskittyä paikallisten ihmisten arkipäivän seuraamiseen. El Gouna on rentoutujan paratiisi, mutta se ei varmastikaan ole kaikkein egyptiläisintä Egyptiä.

Mutta summa summarum matka oli aivan ihana ja itselleni El Gouna, Mövenpick-hotelli ja retki Luxoriin olivat aivan täydellinen ratkaisu!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämatkaa suunnittelemme Sharm el Sheikiin ja kaipailen kipeästi kokemuksia ja kertomuksia Egyptin ja varsinkin Sharmin reissuista! Matkalle lähdetään todennäköisesti ensi vuoden vaihteessa. Itse odotan matkalta rentoutumista ja huoletonta yhdessäoloa, suunitelmissa on käydä ainakin Kairon retkellä myös ja ehkä Pyhän Katariinan luostarissa.

Minkälaista Hadaban hotellialueella on? Esitteessä on tosi ihanan oloinen hotelli siltä alueelta, mutta keskustelupalstoilla usein suositellaan hotellia Naama Bayn alueelta, miksi? Emme kaipaa vauhdikasta yöelämää ja pari kilometriä vanhaan Sharmiin esim. syömään ei tunnu pitkältä matkalta.

Minkälainen hintataso Sharmissa on? Esim ravintoloissa? Kaikki Egyptin matkavinkit kiinnostaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olemme lähdössä kohtapuolin Hurghadaan häämatkalle  :-X ja tarkoitus olisi kokeilla snorklaamista. Kertokaa nyt tietämättömälle: voiko rillipää snorklata? Saako sitä maskia edes päälle? ;)

Kuinka huono näkö sulla on, pärjäätkö ollenkaan ilman laseja? Itsekin käytän normaalisti laseja aina, mutta snorklaan ilma. Käsittääkseni maskin alle ei edes voi jättää laseja, silloinhan maskista ei saa tiivistä vaan vesi pääsee läpi rillinsankojen kohdalta :-/. Vesi parantaa näköä jonkin verran ja vaikka itsekin käytän laseja normaalisti aina, niin snorklatessa näin ilman todella hyvin. Tosin mulla ei olekaan kuin jotain -1.5 näkö.

Suosittelen kyllä snorklausta aivan ehdottomasti :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olemme lähdössä kohtapuolin Hurghadaan häämatkalle  :-X ja tarkoitus olisi kokeilla snorklaamista. Kertokaa nyt tietämättömälle: voiko rillipää snorklata? Saako sitä maskia edes päälle? ;)

Maskeja saa myös vahvuuksilla, mutta en tiedä onko niitä vuokrattavana. Sähän voisit vaikka meilailla Colona Diversiin ja kysellä asiasta sieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin häämatka Hurghadaan ja all inclusive-hotelli on Sofitel Hurghada. Onkohan kellään kokemusta sieltä?

Lähtöpäivä on 3.11 ja sitä odotellaankin tässä jo kovasti. Vatsatauti tietysti mietityttää vähän mutta voihan sen toki saada myös muualtakin. Aiemmin ollaan käyty tunisian soussessa ja kahdesti kyproksella, pafoksessa ja limassolissa. Jälkimmäisellä reissulla ennen kotiinpaluuta oli vähän vatsa sekaisin ja vatsaan sattui mutta imodiumit oli onneksi mukana ja olo helpottui ennen koneeseen nousua.

Hurghadalta odotamme paljon lämpöä, aurinkoisia päiviä, uimista ja rentoutumista kahden kesken.

Aiomme käydä meriretkellä Giftunin saarelle sekä ehdottomasti Luxorissa. Ollaan aina haaveiltu siitä että nähdään livenä kuninkaiden laakso, temppelit ja muut huikeat historialliset nähtävyydet!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin Egyptissä pari vuotta sitten ja aloin jo vähän ennen matkaa syömään maitohappobakteereja ja söin niitä koko loman ajan eikä ollut mitään ongelmia :) Toki ruokien valinnassa kannattaa ihan maalaisjärkeä käyttää! Eli itse en syönyt kauheasti salaatteja ja kanaa...mutta yleisesti ottaen ruoka oli kuitenkin melko hyvänoloista eikä kukaan seurueestamme kärsinyt vatsavaivoista :)

Varmasti teille tulee ihana matka :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tulimme juuri takaisin häämatkalta El Gounaan ja ei voi kyllä muuta kuin hehkuttaa  :-X

Minä yhdyn tähän hehkutukseen. Pidimme tosi paljon kyseisestä kohteesta, vaikka muuten Egypti kuuluukin hieman sille "epäilyttää"-listalle. Viehättävä ja siisti pikkupaikka renoutumiselle ja auringonottamiselle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olimme viime keväänä Luxorissa viikon (emme kylläkään häämatkalla) ja suosittelen paikkaa kaikille, joita kiinnostaa historia ja uskomattoman kauniit nähtävyydet. Luxoriin lähtiessä kannattaa jo etukäteen varautua siihen, että kadulla ei saa kävellä rauhassa. Helpointa on katsella kaupunkia taksin kyydistä (maksaa n. 2 e). Kannattaa myös jo etukäteen asennoitua siihen, että hyvästä palvelusta annetaan hyvä tippi, huonosta vain tippi :). Täysin rauhassa kaupustelulta saa olla hotellissa, ravintoloissa jne.

Olimme tuon viikon aikana yhdellä matkatoimiston järjestämällä kiskurihintaisella retkellä ( yli 50 e/hlö). Vastaavanlaisen retken Niilin länsirannalle teimme itse paikallisella lautalla (n.1e/hlö edestakaisin) ja otimme taksin kolmeksi tunniksi n 10 eurolla. Kävimme katsomassa paria temppeliä (pääsyliput n 5e/ temppeli)ja kieltäydyimme ystävällisesti taksikuskin ehdotuksesta käydä papyryskaupassa. Retken hinnaksi tuli n 30e kahdelta henkilöltä ja tunsimme olevamme todella tutkimusmatkalla.:) Ensiksimainitun retken teimme aamupäivällä ja toisen iltapäivällä. Iltapäivällä nähtävyyksissä oli todella rauhallista. Medinat Habun temppelissä oli kaksi turistia meidän lisäksemme. Tunnelma oli aivan mieletön.

Häämatkakohteenakin Luxor olisi mielestäni hieno, jos malttaa satsata hyvään hotelliin. Itse olimme 3 tähden St. Joseph hotellissa, jossa kyllä kävi nukkumassa ja vietti aikaa uima-altaalla, huoneet olivat nuhruisia. Hotellin alakerran ravintolaa suosittelen lämpimästi. Ruoka oli edullista, hyvää ja emme ainakaan saaneet mitään vatsapöpöä. Kulinaristin unelmakohde ei Egypti ole, sillä heillä ei ole oikeastaan omaa ruokakulttuuria vaan sekoitus naapurimaiden keittiöitä, sekä suuresta brittimatkailijamäärästä johtuen hyvinkin englantilaista ruokaa.

Turvallisuudesta vielä sen verran, että vaikka paikalliset ovatkin kovin yritteliäitä kaupanteon suhteen, varkaita ei tarvitse pelätä. Vaikka felucca (paikallinen purjevene) purjehdus Niilillä saattaa houkutella, kannattaa katsoa päivä, joka ei ole kovin tuulinen ( pelastusliivejä siellä ei ole). Itse en myöskään periaatteesta mennyt hevoskärryajelulle, koska mielestäni hevoset eivät näyttäneet hyvinhoidetuilta ja liikenne on tuolla vaarallista.

Olkaa rohkeita kaupanteossa ja kävelkää pois, jos hinta tai kauppias ei miellytä. Keneltäkään ei väkisin rahoja oteta. Viimeisenä keinona voi huutaa poliisia. Paikalliset puhuvat muuten sitten parempaa englantia kuin suurin osa turisteista.

Vieläkin Luxoria ajatellessa mieleeni palaa maalauksellinen auringonlasku Niilillä, jota katselimme iltaisin hotellimme kattoterassilta. Tuon näkymän edessä kaikki pienet epämukavuudet unohtuivat salamannopeasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

poist.

Muokattu: , käyttäjä: eemppu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme lähdössä ilmeisesti jälleen El Gounaan viettämään samanlaista rentouttavaa löhölomaa kuin pari vuotta sitten. Onko tuoreita kokemuksia paikasta? Olemme harkinneet Three corners ocean view-hotellia sekä Rihana Inn-hotellia ja tällä kertaa all inclusivea. Emme yleensä harrasta isoja hotelleja, mutta olen lukenut, että hotellit olisivat kuitenkin suht rauhallisia? Emmekä kyllä all inclusivejakaan, mutta nyt ajateltiin et on ehkä fiksua kun hotellien ruoka on ehkä hitusen turvallisemmpaa.. Eli maistuiko?

Muokattu: , käyttäjä: Amalie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia Egyptistä kaivataan! Three Corners-hotellista löytyikin jo pari mainintaa, mutta mitenkäs onko Bella Vista- tai Pyramisa Blue Lagoon-hotellista kokemuksia?

Tahtois jo reissuun :)!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häämatka suuntautuu El Gounaan Three Corners Ocean View hotelliin maaliskuun lopulla. Egypti valittiin, koska se tuntui helpoimmalta vaihtoehdolta, Oulusta menee vielä suorat lennot ja vain viikko on aikaa, ei viitsi mihinkään kauemmas lähteä, siellä luulisi olevan lämmin ja on aina haluttu Egyptissä käydä. Odotetaan reissua innolla, viimeisin reissu ulkomaille oli kaupunkiloma joten rentoa löhöilyä ja oleskelua tällä kertaa tiedossa :) Snorklailua ja haiden väistelyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin marraskuun lopulla-joulukuussa Egyptissä Hurghadassa Triton hotelleissa(kahdessa :girl_smile: ). Oli kyllä monipuolinen loma niin hyvässä kuin pahassa. Ihanaa aurinkoa, historiaa (käytiin Luxorissa ja Kairossa) ja seuraa :girl_wink: , mutta kaupustelijat, likaisuus ja yleinen mentaliteetti siellä ei ollu oikeen meidän makuun. Voisin mennä uudelleenkin, mutta todennäköisemmin ei mennä tonne takas ihan heti nyt kun ne pyramidit on nähty. Jos joku tahtoo noista hotelleista uudempaa infoa niin kertoilen mielelläni :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lulla miten vierailitte Kairossa? Kiinnostaisi vaihtoehtoiset tavat matkustaa pyramideille.

Ainakin Finnmatkojen lentäen retki on minusta melko tyyris 250€/hlö, paikallisilta matkatoimistoilta on ainakin Thaimaassa ja Turkissa retkiä ostettu ja ovat olleet huomattavasti edullisempia ja laajempia mitä suomalaisten valmismatkojen retket. Bussillahan tuota pääsisi edullisemmin, mutta haluaako viikosta laittaa kokonaista päivää bussissa istuskeluun, en tiedä vielä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Me oltiin Finnmatkojen bussireissulla. Monet paikalliset kaupustelivat niitä kanssa huomattavasti halvemmalla, mutta ei kyllä itse edes harkittu niitä. Kuitenkin suomalaisesta oppaasta saa niin paljon enempi irti ja niillä on aina paikalliset egyptologit mukana niin, että infoa oikeasti saa hyvinkin paljon jos haluaa.

Me oltiin oikeestaan just siksi 2 viikkoa reissussa kun epäilytti tuo bussissa istuminen ja kun haluttiin nimenomaan molempiin kaupunkeihin. Nyt oltiin sitten 2 päivää Luxorissa ja 1 kairossa vaikka sinne Kairoon on tosiaan pitempi matka. Yllättäen Luxorin retki tuntu rankemmalta! Kairon retkellä ohjelma oli sopivan täynnä ja linja-autossa pystyi nukkumaan vallan mainiosti. Jos itse kävisin uudelleen niin kävisin kyllä tuolla samalla tavalla. Luxorin retkenkin voisi näin jälkeenpäin ajatellen käydä aivan hyvin päivässä. Tosin ilta Niilin rannalla oli yksi loman kohokohdista. :-X Hotelli oli siis aivan Niilin varrella niin, että niiden terassi oli Niilissä.

Muutenkin Kairo oli meidän makuun liian suuri ja ilmansaasteet oli järkyttävät! Oltiin siis todella tyytyväisiä päätökseen olla siellä vaan yksi päivä. Astmaatikojen kannattaa ehdottomasti ottaa lääkkeet mukaan kun terveemmälläkin alkoi tuntumaan. Kuulemma yksi päivä Kairossa vastaa 14 savukkeen polttamista! Saastepilvet oli kyllä melkoinen näky.

Sori, karkasin vähän varsinaisesta kysymyksestä :girl_smile: Ainiin, joku meidän bussilaisista sanoikin, että Kairon retki lentäen oli sen verran kallis, että hän oli laskenut itselleen tuntipalkkaa bussissa istumiselle ja tuntui oikeen kannattavalta :grin:

Edit. Retket on muuten halvempia jos ne tekee jo varauksen yhteydessä! Suomesta soittaessa on toiseksi halvin ja vasta siellä varatessa kallein.

Muokattu: , käyttäjä: Lulla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta Lulla.

Tosin nyt ei tarvi pähkäillä kulkemisia, kun peruin matkan tänä aamuna.

Harmittaa, Egypti olisi ollut kaikin puolin helppo, mukava, lämmin ja kohtuullisen lennon päässä oleva kohde. Mutta minkäpä noille häslingeille voi, mennään jonnekin muualle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ei taida olla nyt Egyptiin menemistä. Ehkä sitten taas vähän ajan päästä jos asettuvat taas joksikin aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kellään kokemuksia Three Corners Ocean View-hotellista El Gounassa? Häämatkalle olisi tarkoitus sinne mennä, mutta vasta siis 1,5 vuoden päästä jolloin toivottavasti väki olisi vähän rauhaisampaa kuin nyt ^^ El Gounaan siksi että haluan kokea Egyptin elämyksiä ilman lähikosketusta paikalliseen elämään - se on jo nähty enkä usko sulhasen siitä kovasti perustavan. Tarkoituksena olisi suorittaa avovesisukelluskortti. Kellään kokemusta Colona Divers tai Blue Brothers Diving sukelluskouluista?

Olen joskus 18 vuotiaana käynyt perheen kanssa Hurghadassa josta kokemus ei ollut kovin miellyttävä. Koko ajan nuoremmat mies kauppiaat pyysivät soft drinkille ja yritin nätisti selittää että olen perheen kanssa lomalla. En todella olisi uskaltanut lähteä yksin kenenkään paikallisen kanssa yhtään mihkään vaikka tutustuminen paikallisiin muuten kiehtoi. Paikallisia naisia en nähnyt koko loman aikana ja kadut olivat täynnä miehiä ja poikalapsia. Pari paikallista pikkupoikaa pelasi rähjäisellä kadunvarrella jalkapalloa josta pallo sitten pomppasi eteeni. Potkaisin sen muina naisina takaisin ja pikkupojat jäivät ihan suu auki :P

Meidän hotelli oli aika lähella downtownia eli paikalliseen elämään sai aika hyvän kosketuksen. Kulkukoiria oli ihan joka puolella ja valtavia roskavuoria joka paikassa. Hevoset ja kamelit oli ihan nälkiintyneitä. Meidän hotellin rannalla oli ihan kuumuudesta uupunut arabianhevonen jolla ratsastin maksua vastaan. Ratsastin rannalla yhden kierroksen ja sitten suoraan mereen. Hepan silmät kirkastui kummasti kun se sai viilennystä ja taisin mä lopuksi hypätä sen selästä pois ja heitellä vettä sen päälle josta se innostui polskuttamaan kaviolla vettä. Hevonen ei olisi halunnut millään mennä takaisin rantaan ja kävi ihan sääliksi antaa se takaisin omistajalleen :(

Hotellialue oli ihan mukava (Zahabia Resort) ja hotellin alueella oli päivittäin jotain ohjelmaa ja yhtenä iltana jopa superhauska drag queen show.

Olin ainoa meidän perheestä joka söi ihan kaikkea jäätelöstä marjoihin hedelmiin leivonnaisiin jne. enkä ollut edes kovin ahkera sen desin kanssa. Olin myös ainoa meidän viisihenkisestä perheestä joka EI saanut vatsatautia.

Vaaleatukkaista silloin kuusivuotiasta siskoani lääpittiin kyllä koko ajan. Siskosta näki, että hän oli välillä vähän peloissaan mutta kun ei niitä oikein voinut kieltääkkään kun ihan ystävällisessä mielessä ihastelivat ja paijasivat hiuksia. Loppulomasta tosin siskokin oli jo aika tottunut tähän. Siskoni piirsi myös huoneen siivoojalle kuvia jotka siivooja vaihtoi aina pikku makeisiin tai koristeli siskon sängyn mitä upeimmilla pyyhekrokotiileillä tai -joutsenilla, luonnonkukilla yms.

Koko loman kohokohta oli punaisen meren snorklausreissu veneestä! Syvyyttä oli n.10 metriä ja pohjaan näki aivan selvästi! Pohja oli upeaa valkoista korallihiekkaa josta kohosivat kukkula ja tornimaiset korallit. Kalaparvet olivat todella uteliaita ja jouduin aika suuren keltaisen kalaparven keskelle kun ne tulivat ihmettelemään tätä kaksijalkaista "kalaa" :P Oli olo kyllä kun Arielilla pienessä merenneidossa :tender:

Aika järisyttävä kokemus oli myös samaisella snorklausreissulla snorklata mereen uponneen pienkoneen yläpuolella! Paikallinen veneen omistaja kertoi sen pudonneen sinne edellisen Egyptin sisällissodan aikana. Sen sisällä oli kuulemma vieläkin pommi jonka mies aikoi nostaa ylös joku päivä... good luck with that! :girl_impossible:

Päälimmäisenä paikallisesta elämästä jäi ahdistava fiilis, mutta punaisen meren ihmeet korvasivat sen ihan täysin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähdemme kuukauden päästä Egyptin Shal Hasheesiin (Hurghadan rannikolla) häämatkalle. Hotelli on finnmatkojen blue couples all inclusive hotelli :) reilun kuukauden päästä kerron sitten minkälainen oli tämä finnmatkojen uusi kohde!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei lauwra, joko olette kotiutuneet Egyptistä? Olisi mukava kuulla kokemuksia tuosta all inclusive -hotellista. Tripadvisor-sivustolla ainakin hotellia on kovasti kehuttu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Ronteliini! Vähän myöhässä nyt tänne kirjottelen...

Oltiin siis Shal Hasheeshissa viikko ja yövyttiin Premier Le Reve Hotel & Spa:ssa. Paikallisen luokituksen mukaan viiden tähden all inclusive hotelli. Aivan uskomattoman upea hotelli, en löydä mitään pahaa sanottavaa. Otimme superior luokan huoneen, josta oli upea näköala altaalle. Ilmeisesti normihuoneet ovat varusteiltaan samanlaisia, mutta näköala on sitten aavikolle/rakennustyömaalle. Hotelli oli siis kaikenkaikkiaan tosi upea. Ruoka buffetissa (aamiainen, lounas, illallinen) oli mahtavaa ja hotellissa oli 5 ala carte ravintolaa, joista kolmessa kerran syöminen sisältyi hintaan. Uima-allas alue oli hyvä ja aamuisin hotellin nurmikentällä järjestettiin muun muassa joogaa. Hotellilla oli oma ranta ja pitkän laiturin päästä alkoi suoraan uskomattoman upea koralli, jossa pystyi snorklailemalla näkemään upeita kaloja.

Muutoin Shal hasheehs oli vielä todella keskeneräinen hotellikylä. Viereiset hotellit olivat kaikki keskeneräisiä, mutta outoa kyllä, rakentaminen ei häirinnyt yhtään! Hotellilta kulki ilmainen bussi 3 kertaa päivässä Hurghadaan, joten kaupoille pääsi hyvin kulkemaan. Lisäksi iltaisin taisi mennä jonnekin Hurghadan baariin kyyti (lipun sai ostaa hotellilta ja se sisälsi kyydit ja sisäänpääsyn baariin).

Me käytiin yhden päivän reissulla Luxorissa ja sitten yksi päivä shoppailemassa Hurghadassa. Muutoin jaksettiin kyllä nautti olosta hotellilla. Jos rahaa on, niin hotelli tarjoaa hyviä spa palveluja, itse kävin manikyyrissä ja tykkäsin... Laitetaan vielä muutama kuva loppuun :) Jos jollain on lisäkysymyksiä, niin yv:llä saa hyvin kiinni!

398430_10150621266413987_790328986_9110021_521255807_n.jpg

419137_10150621245933987_790328986_9109977_1135825784_n.jpg577437_10150810964018987_790328986_9692398_1399508017_n.jpg

426055_10150621248078987_790328986_9110002_387196902_n.jpg

Muokattu: , käyttäjä: lauwra

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään