Sani80

Lindos, Rhodos

7 viestiä aiheessa

Tjäreborgin esitteestä nappasimme tämän heidän uutukaiskohteensa. Kuulosti kivalle paikalle (on rantaa, ostosmahdollisuuksia ja maisemia). Nyt mietinkin onko kukaan teistä naikkareista käynyt koskaan täällä ja mitä mieltä olitte? Kokemuksia otetaan lämpimästi vastaan.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon käynyt pikasesti Lindoksella, siinähän on siis sellainen antiikinaikainen linna kukkulalla, josta on ihanat näköalat merelle.

Vieressä on myös pieni ranta, joka on pieni mutta tosi hyvä - mereen saa kahlata vaikka miten pitkälle että pysyy suht matalana ja hiekkapohjaisena, ja aaltoja ei juurikaan ole.

Mulle tulee vaan Lindoksesta ekana mieleen se, kun käytiin kipuamassa sinne linnan laelle ja sitten tultiin takasin, ja mentiin sinne uimaan. Hiekka oli niin kuumaa että juoksin itku silmässä mereen, koska jalkapohjat ihan tosi paloivat niin kuumalla hiekalla heinäkuussa.  ::)

En tiedä tarkemmin, missä Tjären hotelli Lindoksella olisi, mutta on se huomattavasti kauniimpi ja rauhallisempi kuin Kreikan Rhodoksen kaupungin lomahotellit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kiitokset Lizzie07! Rauhallista ympäristöä me haetaankin, mutta jossa kuiteskin olis jotain kivaa... Tjären hotelli on ihan rannalla, olikohan se nyt Lindos Bay, nelisen kilsaa Lindoksen kaupungin keskustasta. Eikä muuta kuin  8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Lindos on turhan pieni paikka. Ei saa viikkoa kulumaan hyvin, kun siellä ei oikein ole muuta kuin Lindoksen akropolis ja pieni ranta. Mieluummin menisin Rodoksen kaupunkiin ja sieltä matkustaisin käymään Lindoksessa. Mutta jos haluaa viikon viettää vain hotellilla ja rannalla, eikä muuta kaipaa niin silloin Lindos on erinomainen vaihtoehto.

Kaksi kertaa itse olen ollut Rodoksella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen bean kanssa samaa mieltä. Lindos on kyllä todella kaunis paikka, mutta myös todella pieni. Toisaalta rauhallisuutta kaipaavalle voi olla hyväkin vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pieni paikka ehkä, mutta yllättävän elävä varsinkin iltaisin. Yhdet Rodoksen (paikallisten nuorten keskuudessa) suosituimmista paikoista sijaitsevat joko Lindoksessa tai Lindoksen lähellä. Ostoksia tekisin ehkä mielummin Rodoksen keskustassa. Lindoksessa on paljon turistiputiikkeja ja käsityömyymälöitä, mutta ei esim. muotiputiikkeja. Suosittelen Mavrikos ravintolaa Lindoksen keskusaukiolla. Olikohan Conde Nast Traveller, joka rankkasi sen pari vuotta sitten 10 parhaan kreikkalaisen tavernan joukkoon. Lindos on ihanan idyllinen varsinkin, kun päivämatkalaiset lähtevät kansoittamasta paikkaa alkuillasta. Ja jos aika käy pitkäksi, kannattaa vuokrata auto tai hypätä bussiin ja lähteä kierteleen saarta.

Piti vielä sanovani, että Rodoksen kaupungissa asuneet eivät tiedä välttämättä Lindoksen monipuolisuutta, joka paljastuu yleensä juuri näiden päivämatkalaisten lähdettyä.

T.Rodoksella 20 kertaa

Muokattu: , käyttäjä: A340

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli käytyä äkkilähdöllä Rodoksella (paluu 4 pv sitten) ja kaupungissa oli hotelli. Lindoksessa tuli käytyä yhtenä päivänä ja olen sitä mieltä, että jos Rodokselle vielä joskus menen, niin majoituksen haluan ehdottomasti Lindoksessa. Siellä oli niin ihanan rauhallista ja hienot maisemat :-X Kaupunki oli täynnä turisteja, ääniä ja vilinää eli kaikkea liikaa mun makuun. Pidän paljon pienemmistä, kauniimmista ja rauhallisemmista kohteista. Kannattaa siis tietysti miettiä, että mitä haluaa matkallaan tehdä ja sen perusteella valita kohteen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään