Kokemuksia Tallinnasta tai Pärnusta?


Amina

Recommended Posts

Pärnussa on rannalla uusi kylpylä-vesipuisto-hotelli Tervise Paradiis

Kerrothan kokemuksia, kun olet siellä käynyt. Ja muutkin kylpylässä käyneet. Me ollaan molemmat sen verran lapsellisia, että vesipuisto kuulostaisi sopivalta  ;D  ;D Millaisia ovat hotellin huoneet ja ravintolat? Tai mikä ravintola Pärnussa olisi hyvä herkuttelupaikka?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Terveisiä Pärnusta! Upea hiekkaranta,vehreät, puistomaiset kadut ja edullinen hintataso (myös Tallinnaan verrattuna). Ivo Nikkololta löydettiiin molemmille edulliset tuliaisvaatteet. Lapsiperheitä oli todella paljon eikä mikään ihme, Pärnussa on turvallista ja helppoa liikkua lasten kanssa ja matala ranta on ihanteellinen myös lapsille. Tervise Paradiis-hotellissa kävimme drinkeillä 8. kerroksen näköala-baarissa, josta oli huikeat näkymät merelle.  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Onko kenellekään suositella Tallinnasta tunnelmallista, viihtyisää ravintolaa (1. hääpäivää ajatellen)? Saa olla Tallinnan keskitasoa hintavampikin, mutta emme ole varsinaisesti gourmet-ruuan perään. Sisustukseltaan mukavan näköisiä ovat nettisivujen mukaan mm. bocca ja ravintola ö, mutta ruokalistat ovat vähän turhan hienoja meidän makuumme  :)...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Kiinnostuin itsekin Pärnusta tai Saarenmaasta häälomapaikkana, kun kesällä ei oikein viitsisi minnekään kovin etelään lähteä. :)

Mitä kautta te varaatte noita matkoja? Netistä itse vai onko joillakin matkatoimistoilla suoraan jotain ihania "hääpaketteja" tms.?

Tiedoista jo etukäteen kiittäen, Murunen  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...

heip!

meillä olis suunnitelmissa lähteä ens vuoden puolella häämatkalle pärnuuseen, tonne Tervise Paradiis -kylpylään. Oliskos kellään tietoa, kuinka paljon tulis pakettihintaan lisämaksua, jos ottais 4:lle päivälle (kolme yötä) tavishuoneen sijaan sviitin? olis tarkotus siis matkatoimiston pakettimatkalle lähteä ja en itse tiedä yhtään, saavatko matkatoimistot jotain alennusta huoneiden normihinnoista. Tietäiskö joku? Olin perushinnastosta kattovinani, ettei normihuoneen ja sviitin hintaero vuorokautta kohden olisi mikään mahdoton.. Olemme kuitenkin suht minimibudjetilla lähdössä, mut olis se sviitti niiiiiin luksusta ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vastaanpa itselleni, kun sain matkatoimistosta vahvistuksen kyselyyn. Eli meidän paketin hinta normihuoneella olisi ollu 568e/2hlö ja sviittihinta samalle paketille 711e/2hlö. Hitto ku sais jostain kasattua sopivasti rahaa :P Sviitissa mm. oma sauna jne.

Hotellina Tervise Paradiis. Matka sisältää laivamatkat edes-takas, kuljetuksen tallinna-pärnu-tallinna ja puolihoidon. Lisäksi tuo 4päivän virkistyspaketti sisältää muistaakseni 2 kylpylähoitoa/päivä/hlö ja muutaman tunnin lipun tervise paradiisin yhteydessä olevaan vesileikkipuistoon :P

lisätietoja www.lehtimaenmatkat.fi

meidän esimerkkipaketti on 2.4. - 5.4.2009, eli to-su.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Vieras*Kaizla

Heippa

Juuri ihanalta Tallinnan matkalta kotiutuneena suosittelen lämpimästi Hotel Telegraafia vanhassa kaupungissa. Aivan ihana 5 tähden hotelli vanhassa puhelinyhtiön rakennuksessa. Palvelu ystävällistä ja ottivat jo ennen tuloa yhteyttä sähköpostilla ja kyselivät miten voisivat olla avuksi (esim. ravintolavarauksen teko). Huone varattiin netistä itse - tuli siten halvimmaksi (huone 139eur, sis aamiainen), mutta ainakin Silja/Tallink myy myös tätä hotellia.

Hommahan meni sitten niin että mies oli salaa ollut yhteydessä hotelliin ja kun saavuttiin, oli hotelli upgradannut meidät isoimpaan sviittiin, missä sitten odotti miehen järjestämänä tusina PITKIÄ ruusuja, pullo samppanjaa ja vuoteella ruusun terälehdistä aseteltuna sydän missä luki keskellä "Marry me"... :-X

Syömässä käytiin ravintolassa nimeltä Bocca, italialainen ravintola oli tyylikäs ja rauhallinen ja ruoka oli oikein hyvää, hintataso sama kuin hyvissä Hgin keskustan ravintoloissa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät heinäkuussa, ja haluaisin Pärnuun häämatkalle, koska jotenkin tuntuu turhalta lähteä keskellä kesää minnekään etelään. Pärnu on ihana kaupunki :-X Olen kolme kertaa käynyt siellä. Hiekkaranta on aivan upea. Ihan kuin etelässä olis. Pärnusta kun ajaa pari tuntia latvian suuntaan, niin sielläkin on vastassa aivan upeat rannat. Me ollaan joka kerta käyty siellä omalla autolla ja varattu hotellit itse netistä tai soittamalla. Paras hotelli missä ollaan oltu on Villa Wesset. Se on siisti ja hyvällä paikalla, palvelu on hyvää. Voisin sinne mennä häämatkallakin, pitäis vissiin vähitellen alkaa varaamaan. En tiedä millainen sviitti siellä on, mutta tavalliset kahden hengen huoneet on kyllä hyviä. Hotellin sivut löytyy googlettamalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Minä ja kyselen Pärnusta ja Tallinasta, sekä sviittihintoja :) ja kokemuksia :)

Heip!

Itse olen nyt huhtikuulle varannut Pärnusta romanttisen paketin Strandiin. Kyselin tarjouspyyntöjä matkatoimistoilta ja suoraan hotelleilta/kylpylöiltä tallinnasta ja pärnusta. Useita vastauksia saatiin, mutta Strandin palvelu ja paketti (plus hinta) olivat kyllä ylitse muiden. Lyhyesti meidän paketista tietoja, tämä siis MEIDÄN tarjouspyyntö, joten hinta ei välttämättä ole sama (riippuu päivistä jne)..

Meillä siis kolme yötä juniorsviitissä, tulopäivänä skumppaa + suklaata odottamassa huoneessa, tuloiltana romanttinen illallinen kahdelle, yhden tunnin privaattisauna, romanttiset drinksut yökerhossa plus sitten kaikki normihotellijutut, paketti sisältää aamiaiset. Tämä paketti euroiksi muutettuna noin 260e. Tähän päälle laivamatkat plus meillä ainaskin tallinna-pärnu bussimatkat (8e/hlö/suunta).

Kokemuksia voin kertoa huhtikuun jälkeen, näin alustavasti vaikuttaa kyllä ihan hyvältä. :)

Link to comment
Share on other sites

Minä ja kyselen Pärnusta ja Tallinasta, sekä sviittihintoja :) ja kokemuksia :)

Heip!

Itse olen nyt huhtikuulle varannut Pärnusta romanttisen paketin Strandiin. Kyselin tarjouspyyntöjä matkatoimistoilta ja suoraan hotelleilta/kylpylöiltä tallinnasta ja pärnusta. Useita vastauksia saatiin, mutta Strandin palvelu ja paketti (plus hinta) olivat kyllä ylitse muiden. Lyhyesti meidän paketista tietoja, tämä siis MEIDÄN tarjouspyyntö, joten hinta ei välttämättä ole sama (riippuu päivistä jne)..

Meillä siis kolme yötä juniorsviitissä, tulopäivänä skumppaa + suklaata odottamassa huoneessa, tuloiltana romanttinen illallinen kahdelle, yhden tunnin privaattisauna, romanttiset drinksut yökerhossa plus sitten kaikki normihotellijutut, paketti sisältää aamiaiset. Tämä paketti euroiksi muutettuna noin 260e. Tähän päälle laivamatkat plus meillä ainaskin tallinna-pärnu bussimatkat (8e/hlö/suunta).

Kokemuksia voin kertoa huhtikuun jälkeen, näin alustavasti vaikuttaa kyllä ihan hyvältä. :)

Ja näiden takana siis minä :) Unohdinkin kokonaan, että olin tänne rekisteröitynyt.. Homma jatkuu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Tallinnaanhan on monilla matkan järjestäjillä ajoittain todella edullisia tarjouksia. Itse olemme parhaimmillaan reissanneet hintaan 39eur/hlö (sis. laivamatkat, 2 yötä hotellissa ja aamiaisen). Kannattaa siis seurata lehti-ilmoituksia ja eri tahojen nettisivuja, jos haluaa säästää matkakuluissa... Tosin kesä taitaa Tallinnan matkailun suhteen olla jonkinlaista sesonkiaikaa, joten tarjoukset saattavat olla silloin maltillisempia...

Tosiaan Tallinnan vanhakaupunki on aivan ihana ja varsin siisti ja kunnostettu. > Minusta ehdottomasti tutustumisen arvoinen! Vanhan kaupungin miljööseen ja arkkitehtuuriin kannattaa ehdottomasti tutustua, kiinnostuneelle sieltä löytyy myös museoita ja kirkkoja. Vanhasta kaupungista löytyy varmasti myös tasokkaita hotelleja romanttista miljöötä kaipaavalle. Uudemmista hotelleista itse olen majoittunut mm. Virussa, josta pidin sen sijainnin vuoksi; keskeinen sijainti, sisäkautta kulku Viru-keskukseen ja vanhakaupunki tien ylityksen päässä.

Ravintoloista täälläkin jo mainittu keskiainen ravintola Olde Hansa on ihan kokemisen arvoinen paikka. Tunnelman luomiseen siellä on todella panostettu mm. sisustuksessa, ruuassa, tarjoilijoiden asuissa... Minun makuun ko. ravintola tosin on ehkä liian "turistirysä".

Tallinnasta löytyy myös ravintola Bocca, joka on tasokas, modernimpi, italialaistyyppistä ruokaa tarjoava ravintola ja ymmärtääkseni ihan kansainvälisestikin noteerattu. Tästä huolimatta kiva rento tunnelma.

Itse olen ehkä elämäni parhaan aterian nauttinut Tallinnan vanhassa kaupungissa sijaisevassa valkosipuliravintolassa nimeltä Balthasar. Kyseessä on vanhassa rakennuksessa sijaitseva tasokas, tunnelmallinen, romanttinen(?) ravintola. Hintatasoltaan se tosin taitaa olla Tallinnaa ajatellen tavallista korkeampi, mutta ravintolan taso huomioiden Suomeen verrattuna silti edullinen...

Tallinan vanhankaupungin rakennusten "kivijaloista" löytyy myös ihanan tunelmaisia kahviloita ja pubeja, joissa kannattaa pistäytyä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ravintoloista voin suositella tätä: www.karlfriedrich.ee. Ruoka oli erinomaista, ja tunnelma ja palvelun taso tekivät vaikutuksen. Lisäksi täällä ei ole sellaisia kännikaveriporukoita kuin muissa aukion ravintoloissa:) Tähän ravintolaan voi myös pukeutua juhlavasti.

Tässä myös toinen kiva ravintola joka on perustettu jo 1930-luvulla: http://www.gloria.ee/

Telegraaf oli tunnelmallinen hotelli. Luksuksesta ei ehkä voida puhua, mutta elegantti ja tasokas hotelli Tallinnan mittapuussa se kyllä on. Lyö varmasti isojen ketjuhotellien superior- ja deluxe-huoneet.

Jos tykkää teatterista, niin Tallinnan ooppera on käymisen arvoinen paikka, sen pääsali on upea. Oopperassa tekstitys on usein myös suomeksi. Liput hoituu kätevästi netin kautta ja ne voi noutaa lippuluukulta omalla nimellä ennen esitystä. Lippujen hinnat ovat murto-osa Suomen hinnoista. Tässä paikan suomenkieliset sivut: http://www.opera.ee/index.aw/set_lang_id=9

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 5 months later...

Me päädyttiin myös suunnata häämatkaksi Viroon. Oli tavallaan niin kuin kompromissiratkaisu kun mies ei halunnut jäädä kotimaahan ja minä sitten taas en tahtonut lähteä mihinkään ihan kauhean kauas. Nyt sitten mennään Tallinnaan neljäksi yöksi. Majoitutaan Kreutzwaldissa, huoneesta löytyy iso parisänky ja poreamme (iih<3) ja hotellista pitäisi olla jonkun kymmenisen minuutin verran kävelymatkaa vanhaan kaupunkiin. Ikinä aikaisemmin en ole Tallinnassa käynyt kuin ihan vaan päiväreissulla niin ihan kiva päästä nyt vähän pitemmäksi aikaa, kattelin että siinä pitäis jossain aika lähiseutuvilla olla se Tallinnan eläintarha niin meinasin että siellä voisi ainakin koittaa miehekkeen kanssa sitten käväistä. :)

 

Pärnukin on toki aivan ihana paikka! Viime kesänä käytiin siellä muutaman päivän reissulla miehen ja mun vanhempien kanssa. Se kaupunki on todella kaunis ja se ranta aivan ylimalkaisen ihana, tosin vähän turhauttava sen puoleen että siellä tosiaan täytyy kävellä aikamoinen matka rannasta poispäin ennen kuin pystyy uimaan mitään käsipohjaa kummempaa. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...