Apolonia

Afrikkaan safarille?

82 viestiä aiheessa

Moikka!

Täällä kans yks haaveilija, joka haluaisi yhdistää safarin ja löhöloman seychelleillä? Onko kellään kokemuksia vastaavasta yhdistelmästä? Missä hinnoissa pyörii ja mistä kannattaisi kysellä? Suomen matkatoimistoista vai jostain muista?

Niin jännää tää matkan suunnittelu! Haluais lähtee jo ihan muutenkin matkalle kun selailee kaikkia ihan mielettömiä paikkoja! <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mä ainakin varasin meidän yhdistelmämatkan joka tehtiin häämatkana Kaleva Travelsilta. Toisen safarin joka tehtiin Tansaniaan varasin itse netistä eikä ollu mitään valittamista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Haaveena olisi meilläkin päästä häämatkalle safarille ja Sansibarille. Häät vietetään elokuussa ja nyt mietiskelinkin, että kannattaako Serengetille mennä elokuussa? Jostain luin, että eläimet olisivat silloin pohjoisessa ja vasta lokakuulla vaeltamassa takaisin etelään. Ei kai Serengeti voi tyhjäkään olla?? Toisaalta mietin myös sitä, että onko pää vielä pyörällä häiden jälkeen? Olisiko mukavampaa mennä häämatkalle vasta myöhemmin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka

Olen itse ollut Tansaniassa ja mm. Serengetissä kaksi kertaa ja ensi tammikuussa taas uudestaan.

En usko, että Serengeti on tyhjä elokuussa, mutta tuossa lukemassasi jutussa on varmaankin ollut kyse gnuiden migraatiosta. Suuret gnu-laumat (noin 1 500 000 - 2 000 000 kpl) siirtyvät kuivan kauden aikana Serengetistä Kenian Masai-Maraan. Kuiva kausi, eli Tansanian "talvi" on juurikin kesä-lokakuussa.

Itse en ole kuivan kauden aikana Tansaniassa ollut, mutta lukemani perusteella olen ymmärtänyt, että eläimiä näkee silloin helpommin. Kasvillisuus on matalampaa ja kun vettä on vähän niin eläimet kokoontuvat näille vesipaikoille.

Serengetin lisäksi kannattaa vierailla myös muissa puistoissa. Ngorongoron kraatterissa kausivaihtelu on pientä ja Tarangire on kuulemma parhaimmilaan kuivan kauden aikana.

Tässä vielä muutama linkki/kirjavinkki. (Saattaa olla, että olen nämä laittanut tänne jo aiemmin)

Olli Marttilan kirjat + hänen nettisivut. Ollin kirjoista osa on loppuunmyyty, mutta Safaripassia ainakin pitäisi löytyä. Tuo kirja keskittyy juurikin noihin Tansanian pohjoisosan puistoihin.

http://www.auris.fi/

Niila T Rautasen todella kattavat safarisivut

http://www.ntrautanen.fi/safari/index.htm

Oikein ihanaa häämatkaa teille :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos miljoonasti noronha! Näillä vinkeillä pääsee varmasti tällainen kokematonkin Afrikan matkaaja hyvin alkuun. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko itse varailleet safareita ja muita vai menneet valmiiksi järjestetyille reissuille matkatoimiston kautta vai räätälöineet oman matkan matkatoimiston kanssa? Ja missä vaiheessa olette aloittaneet järjestelyt?

Ensi syksyn häiden jälkeen on vähän ajatus lähteä Etelä-Afrikkaan. Matkan pituus on max 2 viikkoa, matkan aikana olis tarkoitus käydä laitesukeltamassa (meillä molemmilla sukelluslisenssit kunnossa), safarilla ja vierailla viinitilalla. Vielä luksusta olis, jos pystyis vaikka Frankfurtin kautta lentämään perille sillä uudella, maailman isoimmalla matkustajakoneella, joka vastikään kävi Helsingissäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muoks. Tieto löytyikin netin uumenista.

Kysynpä nyt kuitenkin kokemuksia Kenian Tsavosta. Minkä pituisella safarilla olette olleet ja kenen kautta sen varanneet? Meillä mahdollinen majoitus olisi Mombasassa. Millähän sitä parhaiten Tsavoon pääsisi? Ei olla aiemmin eteläisessä Afrikassa oltu joten voi olla että kyselen vähän tyhmiä :grin: Asia on vasta harkinnassa ja vaihtoehtona on pari toistakin maata.

Muokattu: , käyttäjä: Lottalia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään