tiukuli

Naimisiin Mauritiuksella kahdestaan

211 viestiä aiheessa

Olemme suunnitelleet naimisiin menoa Mauritiuksella The Sands hotellissa. On kuitenkin asioita, jotka hieman arveluttaa (kuten järjestelyjen toimiminen sitten ihan käytännössä), joten olisimme kiitollisia kaikista kokemuksista, näkemyksistä ja tiedoista koskien vihkimistä Mauritiuksella... Lisäksi kiinnostaisi tietää, että millaiset häät Mauritiuksella vietitte...

Eli siis kaikki ajatukset ja kokemukset aiheeseen liittyen olisivat erittäin tervetulleita!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Been there, done that! Eli meidän häitä vietettiin Mauritiuksella vajaa vuosi sitten. Oli aivan täydellistä. Kerron mielelläni meidän häistä, järjestelyistä ym., mutta on helpompi kertoa, jos kysytte jotain. Vastailen mielelläni, mutta liikun tällä palstalla suht harvoin. Parhaiten varmaan vastauksia saatte, jos laitatte privaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, innostuin jo laittamaan häähehkutusta tuonne häämatkat-osioon, ennenkuin huomasin tämän tiukulin aloittaman ketjun täällä...

Meillä on siis ajankohtana ensi helmikuu ja Beau Rivage -hotelli. Lupulta sainkin jo aiemmin postia häihin liittyen ja heidän positiiviset kokemukset rohkaisivat meitäkin päätöksessämme lähteä Mauritiukselle häitä juhlistamaan. Hotelli kylläkin "vaihdettiin" sitten kuitenkin tuohon Beau Rivageen, toivottavasti järjestelyt sujuvat hyvin myös siellä.  Ainakin Rouheen kokemusten perusteella on ihana paikka sekin.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

noniin, pää on aivan pyörällä... Olen  ihastellut aamupäivän kaikkea sitä, mitä Mauritiuksella/Sandsilla on tarjolla häiden suhteen. Taas iskee se valinnan vaikeus, kun tuo budjettikin on kuitenkin hieman rajallinen... Eli kaikkee ei vaan voi saada

Meillä suunnitelmissa on mennä naimisiin Sandssissa, lomailla siellä hetki, ja siirtyä sitten vielä hetkeksi aikaa Beau Rivageen. Ajattelimme jakaa häämatkaosuutemme kahteen eri hotelliin, jotta näemme saarta vähän eri puolilta.

Edelleen mietityttää uskaltaisimmeko järjestää häät ihan "omin neuvoin", selviäisiköhän sitä kaikista niistä paperijutuista vai ei. Arveluttaa hieman tuo vieras kieli ja kulttuuri...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan varmasti selviätte paperiasioista! Käynti maistraatissa ja muutamia kopioita passista niin homma on melkein siinä. Sitten vaan faksi soimaan tai kirjeenä perään. Kielihän on englanti, ja sitä jokainen osaa varmaan niin, että pärjää. Don't worry!

Kiva idea olla kahdessa hotellissa. Itseä hiukan harmittaa kun me ei tuota tarpeeksi ajoissa tajuttu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko muuten olleet hääjärjestelyiden suhteen (siis paperiasiat, hotellin hääpaketti jne) yhteydessä suoraan hotelliin vai matkanjärjestäjän kautta ko paikan hääkoordinaattoriin? Meidän täytyisi nimittäin päästä jo kiiruusti eteenpäin järjestelyissä...

Maistraatissa asioiminen ja tarvittavien paperreiden hommaaminen sieltä on tosiaan niitä helpoimpia osuuksia, kun siellä voi sentään asioida suomen kielellä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oletteko muuten olleet hääjärjestelyiden suhteen (siis paperiasiat, hotellin hääpaketti jne) yhteydessä suoraan hotelliin vai matkanjärjestäjän kautta ko paikan hääkoordinaattoriin? Meidän täytyisi nimittäin päästä jo kiiruusti eteenpäin järjestelyissä...

Maistraatissa asioiminen ja tarvittavien paperreiden hommaaminen sieltä on tosiaan niitä helpoimpia osuuksia, kun siellä voi sentään asioida suomen kielellä  

Itse mietin tuossa samaa, ja otin asian tiimoilta yhteyttä hotelliin (vaikkei olla vielä matkaa itse asiassa varattu)... Vastaus oli suurinpiirtein sellainen, että olisi suositeltavaa järjestellä viralliset asiat matkatoimiston kautta (paperijutut, hääpaketit ym.) ja hoitaa käytännön asiat sitten hääkoordinaattorin kanssa itse.  Tämä saattaa tietty vaihdella hotelleittain, mutta voi olla että tämän vastauksen myötä ainakin me järjestetään asiat matkatoimiston kautta. Kunhan nyt ensin päästään koko matkaa varaamaan! Maksaahan sitä tietty joutuu siitä ilosta, mutta ehkä sen kanssa voi elää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kävi prikulleen noin kun Kata-78 kertoi. Maksetaan nyt sitten mielestäni turhasta matkatoimistolle. Mutta riippuu varmasti hotellista. Jos hotellille sanoo, ettei ole matkatoimistoa takana, vaikka valkoisena valheena, niin sittenhän heidän on hoidettava kaikki suoraan ilman välikäsiä. Nyt jos aloittaisin alusta, niin valehtelisin  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, itsekin meinasin että jos ei muu auta ni otetaan matka sellaisen toimiston kautta, joka ei järjestä ko. palvelua eli sitten on hotlan aika välttämätöntä auttaa. Ainakin eräs matkatoimisto ilmoitti tarjouksensa yhteydessä ettei heillä ole mitään tällaista palvelua tarjota, eli... Olipa niillä sitten muutenkin suht hyvä tarjous niin että voipi olla että käännytään sit niitten puoleen matkaa varatessa.

Tai sit etsitään sellainen hotelli joka auttaa mielellään, rahaahan me sinne ollaan kuitenkin tuomassa... Palvelualttius kunniaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät Mauritiuksella 21.6.2005. Aivan ihana kokemus! Me järkättiin kaikki paperit itse (todella helppoa) ja hotellin koordinaattori oli todella avulias. Ei sanonut kyllä kertaakaan, että hoitakaa matkatoimiston kautta.

Ehkä ne meinaavat tuolla, että kaikkia papereita ei tule toimitetuksia tms.. enpä tiedä.

Eli rohkeesti sanotte vaan, ettei teillä ole mitään matkatoimisto takana ja hoidatte asian itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me yritetään nyt hoitaa hääjärjestelyitä suoraan hotellin kanssa, ongelmana vaan on etteivät meinaa vastailla viesteihimme.

Kai hekin sitten haluaisivat että hoitaisimme järjestelyt matkatoimiston kautta... Tuntuu jotekin hassulta että siinä pitäisi olla yksi "turha" välikäsi, koska hotelli kuitenkin hoitaa esim. hääpakettiin kuuluvat jutut.

Mieluummin maksaisi samoista jutuista vaan yhteen paikkaan.   Vähän ihmetyttää ???

Missä hotellissa te muuten olitte hanne_maarit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvään aikaan kyllä tuli tuo "suositus" valkoisiin valheisiin... Me muutettiin sitten hotellivalintaa, kun saatiin ohittamattoman hyvä tarjous, ja laitoin sinne hotlaan heti viestiä, että tarvitaan apuja järjestelyissä, kun ei ole matkatoimistoa taustatukena (vaikka tosiasiassa apuja tarjoavatkin, mutta siitä saisi maksaa taas ihan sikana...). Katsotaan mitä vastaavat.

hanne_maarit, kertoisitko meille lisää tästä paperijuttujen järkkäilystä itse?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Matka on nyt sitten varattu...

Suuri päivä sattuu toivoakseni syntymäpäiväkseni, eli isäntäkin (toivottavasti) muistaa sen jatkossa. Itse asiassa en voi kuvitella parempaa syntymäpäivälahjaa, ainakaan nyt lähes 11 vuoden yhdessäolon jälkeen!! Kun lisämausteena on vielä se, että isovanhempani, joita en koskaan ehtinyt tavata, menivät naimisiin täsmälleen samana päivänä 70 vuotta aikaisemmin...

*huoh* Vielä pitää odottaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otin yhteyttä hotelliin sen jälkeen kun matkat oli varattu. Hotelli oli Le Mauricia. Laitoin postia hotellin yleiseen info meiliin ja pyysin, että ohjaavat meilini hääkoordinaattorille.

No sieltä sitten ihanaakin ihanampi Guylaine (koordinaattori) otti parin päivän päästä yhteyttä ja kertoi kaiken mitä olin kysynyt.

Sovittiin, että kun lähtöön on n.4kk niin faxaan paperit.

Hän kertoi paperit mitä tarvitaan (esteettömyystodistus, syntymätodistus ja kopiot passien kolmesta ekasta sivusta). Nämä kaikki siis APOSTOLI leimalla!!!

Otin yhteyttä helsingin maistraattiin ja he sanoivat, että lähettävät kotiin paketin, missä on nämä kaikki paperit käännettynä englanniksi. Maistraatissa siis tietävät tarkkaan mitä sinne tarvitaan. Itselle jää vain passin sivuista kopiointi.

No, kun oli aika lähettää paperit, pistin Guylainille viestiä, että vahvistaa kun faxit tulee perille. Pistin paperit menemään ja samantien tuli meili että kaikki paperit ovat ok. Hän laittoi ne eteenpäin (ilm. korkeimpaan oikeuteen) ja sieltäkin oli sanottu että kaikki tarvittavat ovat perillä. Eli vaikka ei ekalla kerralla jostain syystä olisi kaikkia papereita, niin ehtii vielä hyvin lähettää.

Olin monessa asiassa yhteydessä vielä koordinaattoriin mutta hän sanoi, että ota ihan rauhallisesti. Hoidetaan asiat sitten paikan päällä (koristelut, musiikki ym.)

Paikan päällä (saavuimme lauantaina, häät tiistaina) tapasimme tämän neitosen. Kävimme läpi musiikin, kukat ym. ja luotin siis täysin, että kaikki hoituu.

Maanantaina Guylaine oli tilannut meille taksin kohti Port Louista. Taksikuski oli siis oppaanamme kaikissa toimistoissa. Eka menimme ministeriöön(KAI???), siellä katottiin paperit ja passit, kaikki ok. Sieltä sitten juristin luo, sama rumba ja vikaksi korkeimpaan oikeuteen vannomaan valat. Tässä kaikessa meni vain n.40min kun  ei ollut turistikausi. Kuski kertoi että siinä menee helposti päivä sesonkina. Eli vinkki: MENKÄÄ EKAAN TOIMISTOON HETI KUN SE AUKEAA!!!

Hääpäivänä hotelli hoiti koristelut (AIVAN IHANAT!!!), vieläkin itkettää ja kukat meille ja meidän vieraille. Kun h-hetki läheni, tuli kuvaaja ja Guylaine hakemaan minut huoneesta. Sitten vaan musiikin saattelemana kohti sulhasta. Oiiiiii, miten se oli ihanaa ja voi miten itkettikään.

Itse vihkiminen kesti n. 10 minuuttia. Hotelli oli leiponut kakun ja tarjosi shampanjaa. Tämän kaiken jälkeen otettiin kuvia ja aloimme valmistautua illalliselle. Hotelli tarjosi siis tämänkin. Illallisella oli kaikki katettu niiiiin viimisen päälle,etten ole missään sellaista nähnyt. Leivätkin oli leivottu jokaisen nimen muotoon.

Syötiin, tanssittiin ja nauttittiin!!!

Hotellihuone oli tällävälin koristeltu.

Lahjaksi saimme vielä tältä ihanalta Guylainilta loppulomaksi hotellin sviitin. Se oli mahtava. Näkymä turkoosiin mereen omasta porealtaasta.

Vieläkin menee kylmät väreet koko reissusta.

Parin päivän päästä häistä saimme vikitodistuksen toimitettuna huoneeseemme ja tarkastimme, että siinä on apostolille leima. Se on tärkeä!

Kun tulimme kotiin, menimme samantien maistraattiin, he ottivat kopiot papereista ja sanoivat, että 5min päästä olet myös suomessakin rouva!

Eli se kävi nopeasti.

Tässä lyhykäisyydessään tarina siitä, kuinka helppoa kaikki on ilman toimistojen välikäsiä!

Ihanaa reissua kaikille morsiammille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät Mauritiuksella 28.4.06. Kyselin ensin tarjouksia kotimaisilta matkanjärjestäjiltä, mutta loppujen lopuksi päätyin räätälöimään matkan itse. Näin säästöä tuli ainakin 1000 €. Halvimmat lennot tarjosi Austrian Airlines, hinta kaikkineen noin 2000 €. Sen jälkeen kahlailin päiväkausia netistä hotelleja läpi. Otin yhteyttä paikalliseen matkanjärjestäjään Ward travel & tour jotka välittää hotelleja ja tarjoaa erilaisia hääpaketteja. Sieltä löytyikin mukavat hotellit ja häät vietetään yksityisellä rannalla. Ward travel hoitaa kaikki kuljetukset, hotellit, häihin liittyvät jutut (paperit, koordinaattorit, kukat, kuvat), itse menemme vain paikan päälle. Tietysti vähän jännittää että miten kaikki hoituu mutta ainakin tähän mennessä palvelu on pelannut loistavasti ja kaikkiin sähköposteihin on vastattu heti saman päivän aikana. Kotimaisilta matkanjärjestäjiltä vastauksia sain odotella viikkoja.

Toinen hotelleista on sama kuin hanne_maaritilla, eli Le Mauricia. Kysyisinkin hanne_maaritilta että kävitkö teettämässä hotellilla kampauksen tai käytitkö muita palveluja? Itse olen miettinyt lähinnä kampausta, tuskinpa jaksan itse alkaa tappelemaan kuontaloni kanssa.

Lisäksi utelisin kaikilta häät jo läpikäyneiltä rouvilta ja niitä odottelevilta morsiammilta että millaista pukua käytitte/käytätte, pitkää vai lyhyttä...? Itse taistelen lähinnä kenkäongelman kanssa, häät kun on rannalla. Rantasandaalit tai ihan avojaloin tassuttelu on käynyt mielessä, onko ihan tyhmää?   ???

Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun hiukset laittoi miehen äiti. Hän on kampaaja joten sitä kautta sain hiukset loistavasti. Meillähän oli mukana mun vanhemmat ja miehen.

Mulla oli pitkä puku. Laita Minttu_Liisa sun meili niin pistän pari kuvaa tulemaan. Siinä näet puvun.

Sincerityn mallistoa. Kengät olivat korkkarit, varpaaksi jättävä malli.

Vihkimisen ajan mekin olimme avojaloin koska se oli nyt vaan niin ihanaa tuntea hiekka varpaiden välissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jippii, vihdoinkin ollaan saatu meiliä hotellimme hääkoordinaattorilta. Ehkä asiat sittenkin alkaa sujua!

MinttuLiisa, kyselit puvuista: itse olen hankkinut pitkän puvun ja korkkarit.

Koordinaattori ehdotti vihkimispaikka-vaihtoehdoiksi sekä pientä "huvimajaa" että rantaa, mutta hän huomautti myös että tuohon aikaan vuodesta

(siis helmikuussa) rannalla on kyllä tosi kuuma ja paikkana se ei ole kovin yksityinen. Joten päädymme huvimaja-vaihtoehtoon.

Toisaalta kyllä rannalla vihkiminen olisi varmasti ihana kokemus!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hanne_maarit: Kuulostaapa ihanalta!

Teillähän oli häät rannalla? Vihittiinkö teidät yleisellä rannalla (esim. hotellin rannalla)  vai olitteko yksityisrannalla? Millainen kokemus oli?

Meillä oli alussa suunnitelmissa myös vihkiminen rannalla, mutta nyt on alkanut hieman arveluttamaan "yksityisyyden" puute; jos rannalla on paljon väkeä ja touhua, niin voi olla että tilaisuus vähän siitä kärsii. Silti kuitenkin haaveilemme edelleen vihkimisestä rannalla.

Saa nähdä mihin sitten päädytään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo-o, mullakin oli aluks haaveissa toi rannalla vihkiminen, mut todettiin tossa kuitenkin et pitää varmaan katsoa ensin paikat siellä paikan päällä, millaisia olisi tarjolla... Kuitenkin olisi kiva pitää tilaisuus sellaisena minkä takia sinne yleensäkään lähdetään, eli kahdenkeskeisenä (plus todistajat tietty, mut nehän kuuluu asiaan...).

*huoh* ollapa jo matkalla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hip hei!

Nyt on saatu matkan ajankohta ja hotelli varmistettua, samoin hääpäivä!

Ei sitten käynyt niin hyvä tuuri että oltaisiin saatu se mun synttäripäivä hääpäiväksikin (kun jouduttiin koko matkaa aikaistamaan...), mutta pääasia on että nyt se suuri päivä on meilläkin tiedossa! Kolme kuukautta ja pari viikkoa päälle, sitten ollaankin jo naimisissa!

Pukukin on jo hankittu, kengät samoin, kampaus on hoidossa eli hiukaset lyhenee hääpäiväksi ja meikki opetellaan tekemään kunnolla itse (tästä on sitten hyötyä myöhemminkin). Nyt enää paperit menemään Maurille niin sitten ei tarvitse muuta kuin matkaa odotella ja odotella ja odotella! No joo, ehkä pitää vähän hankintoja vielä tehdä, mutta ne on aika tavanomaisia jo...

Maasalle (jos vielä lueskelet naikkareita ennen lähtöänne) - viettäkäähän todella ihana weddingmoon siellä Mauritiuksen auringon alla, me odotellaan täällä kuvausta reissusta!

:-X SUUNNATTOMAN PALJON ONNEA HÄÄPARILLE  :-X !!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips taas!

Mitenkäs teidän kaikkien hääjärjestelyt on sujuneet? Meillä on nyt vähän hiljaiseloa, kun saatiin matkatoimistosta viestiä, että häät (eli paikka, koristelu, seremonia yms) suunnitellaan vasta paikan päällä??? Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia, vai oletteko kaikki saaneet suunnitella häitänne jo hyvissä ajoin?  Vähän jotenkin epäilyttää, että hoituuko kaikki tosiaan sitten parissa päivässä paikanpäällä...  :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ihan sama tilanne, eli ei huolta, taitaa olla ihan tavallinen järjestely siellä.

Kyllä me ollaan (tai siis minä, kun tuntui itsestäkin vähän oudolta tuo systeemi) sen hääkoordinaattorin kanssa kirjoteltu sähköpostia ja saatu tietää hinnat ym. kaikille jutuille, samoin ollaan juteltu ihan yleisiö juttuja, niinkuin seremonian pitopaikasta. Helpompi taitaa olla päättää kaikki sitten siellä, kun eihän sitä tässä vaiheessa ole minkäänlaista mielikuvaa oikein mistään!

Me siis sovittiin, että tavataan heti ekana päivänä kun sinne ollaan menty tarkkaa suunnittelua varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!  

Sama tilanne täälläkin, eli kaikki tarkat systeemit järjestyy vasta paikanpäällä. Ollaan kyllä saatu hinnasto hotellin hääjutuista ja sen perusteella valitsimme mitä "extroja" haluamme (esim. kimppuun tulevia kukkia, valokuvia, musiikkia jne).

Samoin hääpäivä ollaan sovittu, no sehän tietysti täytyykin päättää aikaisemmin että tulee se 3 päivää saapumisesta -juttu täyteen.

Täytyy tässä vielä lähetellä sähköpostia hotellille ja varmistella että kaikki on ihan ok. Kyllä mä jotenkin luotan siihen että kaikki järjestyy ihan hyvin... (pakko ajatella niin..)

Ollaan kuitenkin lähdössä vaan kahdestaan, eli jos olisi kyseessä isommat häät, niin silloin tietysti huolestuttaisi enemmän että sujuuko kaikki järjestelyt varmasti niin kuin pitää.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Onkos kellään tietoa hyvästä Mauritius-opuksesta? Onko esim. Lonely Planetin kirja hyvä? Siihen näytti olevan yhdistettynä Mauritiuksen lisäksi ainakin Reunion ja oliko Seychellitkin? Tai tiedättekö onko tarjolla jotakin muuta  kirjaa/opasta Mauritiuksesta?

Kuinkas Katalla ja Kiiwillä on häävalmistelut sujunut? Teillähän alkaa weddingmoon olemaan jo kadehdittavan lähellä!

Meillä on hiljaiseloa mauritiuksen matkan suhteen... siihen kun on vielä sen verran pitkä aika...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa Tiukuli!

Meillä on paperit lähteneet matkaan, nyt vaan odotellaan tietoa sieltä päästä että ovat ok. Kesävaatetusta olen tässä pikkuhiljaa koettanut haalia kasaan, kun toi jäljellä olevat 2 kk menee niiiiiiin nopeesti kuitenkin, kun on riittävästi (=liikaa varmastikin) tekemistä... Harmi vaan ettei kaupoissa ole vielä kesämallistoja!

Muutoin häitä varten on oikeastaan kaikki tehtävissä oleva tehty, puku + kengät on ostettu, hiustenleikkuuseen aika varattu ja onpa yksi tuttu meikkaaja luvannut opastaa häämeikin tekemisessä (ihan varmuuden vuoksi). Mitään muuta ei vielä ole tiedossa, kun laittoivat hotlalta tietoa, että käytännön jutut hoidetaan sitten siellä (kukat jne.).

Matkakuume alkaa kuitenkin jo nousta, ja ens viikolla pitäis ehtiä kirjastoon etsimään sopivaa matkaopasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään