Bavaria

Rahan lähettäminen USAan, miten?

18 viestiä aiheessa

Heippa!

Täällä yksi Suomi USA pari ihmettelee, että miten rahaa voisi lähettää edullisesti amerikkalaisen pankin tilille, ilman suuria kuluja tms.?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon lähettäny rahaa nyt muutamaan eri otteeseen sulhaseni tilille USAan. Hänellä on tili Chasessa ja mulla sekä Nordeassa että Nooapankissa (Säästöpankki). Nordean kautta kuluja tuli muistaakseni noin 16 € ja Nooapankin kautta 6 €. Molemmat lähetykset hoidin itse nettipankin kautta. Rahat lähtee tililtä heti, mutta molemmissa tapauksissa "tulivat läpi" eli saapuivat Chasen tilille vasta n. 5 arkipäivän kuluttua.

Mielestäni ihan kätevä tapa lähettää rahaa, mutta harmillinen viivehän tuo 5 päivää kyllä on...ja jotenkin luvattoman monta päivää tänä luvattuna bittiaikana...

Edit: Siis nuo kulut eivät ole sidonnaisia lähetettävään rahamäärään vaan ovat kertaluontoisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm, voiko olla noin, kun olen itse saanut toisen käsityksen, mutta täytyy nyt virlä kysyä uudestaan pankista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mun kohdalla ainakin toimi juurikin noin kuten kerroin. Kulujen laskemista vaikeuttaa kuitenkin se, etten tiedä, minä päivänä rahat todellisuudessa lähtevät pankista eteenpäin eli mikä on kurssi, jonka mukaan lähetettävä summa lasketaan. Yhdellä kerralla laskimme, että USAan pitäisi siirtyä x dollaria ja kaikki mikä on sen alle, on siis Chasen veloittamat kulut. Tällä kertaa tilille tuli kuitenkin x + 10 $! Eli ota tuosta nyt sitten selvää...  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä Osuuspankin kautta maksaa muistaakseni just tuon 6€ per lähetys, mutta Usassa kun menevät Wells Fargon tilille, ottaa pankki "currency exchange"-kuluja 15 $ per lähetys!  :o  Ja tämä siis, vaikka valuutta lähetettäisiin dollareina, mutta kun tulee ulkomailta. Sinänsähän ulkomaanmaksut on helppo tehdä just nettipankin kautta, pitää vaan tietää ne IBAN- ja Swift-mitälie koodit (varmista pankista) ja tilinumero. Yks tapa lähettää rahaa ois ns. personal check, joka osoitetaan yksityishenkilölle (vaatii siis kyseisen henkilön lunastamaan sekin), mutta ainakin meidän pankki veloittaa sen laatimisesta 25€. Huh!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, eli Nordeassa ei mene muuta maksua, kuin se noin 10-20€ per lähetys, toisin solossa on ylärajana 16800€ päivässä, eli suuremmat pitää lähettää sitten pankin kautta ja tosiaan US päässä menee kanssa joku 20euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, PayPal ei tosiaan suoraan toimi suomalaisten pankkien kanssa, mutta PayPal-tilille voi siirtää rahaa Visan kautta. En nyt muista/tiedä, että miten se toimii sitten USA:n päässä...

Eli tuokin vaihtoehto mahdollisesti kannattaa tutkia, jos Visa löytyy ja nuo kulut hirvittää, PayPal on todennäköisesti kuitenkin edullisempi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietittiin tuotakin vaihtoehtoa (yllä), mutta jotta PayPal-tilille voi siirtää Visalta rahaa, pitää tilin olla yhteensopiva luottokorttimaksujen kanssa eli niitä kuukausimaksullisia accounteja - joten niin tai näin, aina tuntuu olevan ylimääräinen rahanmeno jossain. Pöh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä siirsin rahani Solon kautta meidän tilille USAan ja tuli yhteensä 26 euroa käsittelykulut. 6 Suomessa ja 20 USAssa. Miehen (täytyy oppia kirjottamaan mies eikä sulho) pankki sanoi, että USAssa pääsee halvemmalla, jos laittaa rahat tulemaan dollareina, eikä euroina, niinku mä tein, mutta en oo siis koittanut.

Ja nykynen vaihtokurssi teki aika kutaa  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, nyt on laitettu rahaa menemään jenkkilään, ja Nordea ottaa 16euroa ja jenkeissä 20 taalaa, eli yhteensä joku 50 taalaa menee laaki, vaikka laittaa USD rahaa jo täältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No, nyt on laitettu rahaa menemään jenkkilään, ja Nordea ottaa 16euroa ja jenkeissä 20 taalaa, eli yhteensä joku 50 taalaa menee laaki, vaikka laittaa USD rahaa jo täältä.

Kääk! Tuosta voimme päätellä, että USA:ssa joka tapauksessa menee toi 20 dollaria, mutta Nordealla menee 6 euroa, jos laittaa euroina, ja 16 jos laittaa dollareina. (Päinvastaista mitä miehelle täkäläisestä pankista kerrottiin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

nostan taman aiheen esille kun toivon kovasti, etta jollain olisi asiasta uutta tietoa...

Eli kuinka saan lahetettya mahdollisimman halvalla rahaa suomalaiselle tililleni USAsta? Opintolainat menevat suoraveloituksena joka kuukausi ja pankkimme (FCU) ottaa kivan $40 valityspalkkiota jokaisesta ulkomaille lahtevasta siirrosta! Meilla ei ole varaa laittaa tuhansia dollareita kerralla vaan joka kuukausi saadaan rampata pankissa hoitamassa tata asiaa ja vuoden aikana tasta kertyykin ihan mukavan kokoinen reika meidan kukkaroon...

Hienoa jos jollain on tahan ratkaisu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

western union nopeisiin siirtoihin netissä.hinnasto löytyy sivuilta.

toiminut itsellä jo 3V.hienosti,10 min ja rahat saajalla.

osuuspankki-ulkomaan tilille,maksaa sen 6,5€ plus vastaan ottavan pankin kulut.noin 2-5€,jenkkeihin 20€

vinkki, moni käyttää myös jatkuviin rahalähetyksiin vakiona. ota visa elektro kortti pankkitilille lähetä kortti ja koodi ulkomaille,pistä tilille rahaa vain sen mitä toisessa päässä tarvitaan,nosto automaatilta.

jotkut automaattinostot vain maksaa liikaa esim,visalla ei kannata pikkukäyttöä ajatella edes,eli perus maksut 2,5€ + 2€ summasta/kerta,esm,thaimaassa tulee korttinosto ATM:stä 150thb kerta lisäksi.

jenkeissäkin oli joku atm nostomaksu en muista nyt summaa.

tilisiirto helpoin vaan ei nopein,3-5pv

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse painiskelen myos ongelman kanssa, etta kuinka olisis edullisinta lahettaa muutama tuhat dollaria Jenkeista Suomen tilille? Onko kellaan tasta kokemusta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pankin kautta varmaankin.

En tieda minkalaiset kulut USAsta muihin maihin lahettamisessa on, ja varmasti riippuu toki pankista ja asiakkuudesta.

Jos ei ole pankissa tilia, tai kulut on hurjat, paypal taitaa nykyaan olla vaihtoehto. Ainakin Norjassa asuvalla kaverillani on paypal kaytossa, joten jos sen saa toimimaan norjalaisen tilin kanssa, kumma jos ei toimisi suomalaisen pankin kanssa.

Kolmas vaihtoehto kai Western Union...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme kayttaneet myos paypalia. Kulut riippuvat summasta, eli olisivatko olleet jotain 4%. Paypalin sivuilta loytyy varmasti lisaa tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään