Jump to content
Naimisiin.info

Häät Suomessa, itse muualla...


Recommended Posts

Me asutaan ulkomailla mutta aiotaan mennä naimisiin Suomessa ensi kesänä. Nyt vaan kävi pelottaa noi käytännön järjestelyt. Kuka hoitaa? Kaaso ja bestman on molemmat ulkomaalaisia ja tulossa Suomeen vain muutamaa päivää aikaisemmin, eli heitä ei voi laittaa häitä suunnittelemaan. Miten on muut hoitaneet hääjärjestelyt muualta käsin? Tiettyhän äippää voi käyttää apuna, mutta ilman "valvojaa" siinä voi käydä niin että juhlitaan enemmän äitin kuin oman näkösiä häitä...

Apuva!  ;)

Link to comment
Share on other sites

Meitä auttoi äitini, siskoni ja muutamat kaverit. Tuli  ihan meidän näköiset häät. Paljon asioita voi myös hoitaa netin ja puhelimen avulla ulkomailta käsin.

Link to comment
Share on other sites

Me asutaan myös ulkomailla, häät helmikuussa Suomessa.

Ihan mukavasti häitten järjestely on onnistunut täältäkin käsin. Meillä järjestelyjä helpottaa se, että valittiin juhlapaikka, joka on ravintola-hotelli. Tarjoilut tulevat heiltä, laittavat kukat toiveitten mukaan ja vieraat voivat jäädä yöksi juhlapaikalle. Mä koin, että olisi ollut aika haastavaa järkät pitopalvelut ja koristeet paikalle, varsinkin kun ei tiedä, miten koristeet kuljettaa, jos ne itse tekee.

Mulla on kaasot ja äiti Suomessa ja heihin luotan paljon. Ovat hoitaneet käytännön hommia jonkin verran ja varmaan hoitavat enemmänkin, kun häät lähestyy.

Sähköpostilla olen hoitanut bändin ja keskustelun hääpaikan kanssa. Tähän mennessä ei mitään ongelmia. Suomessa vieraillessani olen käynyt juttelemassa papin kanssa, kysellyt tarjouksia kukkakaupoista jne. Kyllä se häitten järjestely onnistuu ulkomailtakin  8-).

Link to comment
Share on other sites

Meidankin haiden jarjestelyt onnistui erinomaisesti ulkomailta kasin. Haapaikaksi kannattaa tosiaan valita ravintola, kartano tms. "tayden palvelun" paikka, joka hoitaa myos kukat ja koristelut. Selviaa ainakin vahemmalla stressilla. Itse en halunnut valjastaa kaasoja tai vanhempianikaan toihin meidan puolesta, joten juhlapaikka hoiti lahes kaiken. Itse tulin Suomeen kk ennen haita, jolloin tein sitten jotain persoonallisempia juttuja haapaikalle ja varmistelin, etta kaikki sahkopostilla tai puhelimitse sovitut jutut oli niinkuin pitaakin. Haat oli taydelliset ja meidan nakoiset

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sanoisin, etta haiden jarjestaminen ulkomailta oli melkeinpa helppoa, vaikka me hankimmekin kaiken itse ja erikseen. Juhlapaikkaan ei sisaltynyt muuta kuin sali ja kalusteet, joten itse kilpailutimme ja jarjestimme paikalle myos pitopalvelun, musiikkipuolen yms. Kavimme Suomessa n. 10 kk ennen haita (kirkko ja juhlapaikka oli tahan mennessa jo varattu, paikkoja nakematta) ja seuraavan kerran vasta 2 kk ennen haita, mutta kaikki sujui hienosti!

En kontrollifriikkina halunnut oikein antaa muille kovin paljon tekemista, mutta aiti auttoi somistuspuolella aika paljon ja osti koristeita tai askartelutavaraa tarvittaessa. Toisaalta jopa toimme tuikkukupit Englannista Suomeen (kun ei Suomesta loytynyt sopivia) eli sekin onnistuu... suurin osa koristeista tietenkin yritettiin hankkia Suomesta, ettei niita tarvinnut rahdata selka vaarana ulkomailta.

Valitsemamme pitopalvelu oli siita hyvan palvelun firma, etta he auttoivat myos juoma- ja kukka-asioissa. Soitin tilauksen Alkoon, ja pitopalvelu haki sielta juomat ja toi ne juhlapaikalle - myos juhlapaikan kukkatilaus hoidettiin heidan kauttaan samaan tyyliin. Kaikilla on nykyaan sahkoposti, ja suunnilleen kaikki asiat hoituivat ihan hyvin sahkoisesti. Tapaamiset ja suunnittelupalaverit pitopalvelun, valokuvaajan, kampaajan, papin ja floristin kanssa hoidettiin noina kahtena kertana, kun olimme ennen haita Suomessa, enka oikeastaan sanoisi, etta valimatka olisi aiheuttanut mitaan ongelmia. Itsellani oli Excel-taulukkoja ja listoja joka paikassa, eli kylla se jarjestelmallisyytta vaatii, mutta vaikeaa haiden jarjestaminen ei ole!

Link to comment
Share on other sites

Meillä on häät nyt toukokuussa suomessa ja itse olen sulhaseni kanssa ranskassa. Yksi suuri sana- internet! Hyvin on kaikki hoitunut tähän asti netin välityksellä ja äidin, kaason ja sisojen ja muiden taustajoukkojen ansioista. Tulee varmasttikin ihan mukavan näköiset häät kun on montaa eri makua ja kaksi kulttuuria.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meilla onnistui myos kohtuullisen helposti taalta Englannista kasin. Ja samaa mielta kuin hemuli_07, oikeastaan helpomminkin ainakin minulle kun sukulaiset ym eivat olleet ymparilla tunkemassa mielipiteitaan. Vaikka kieltamatta valissa tuli vahan kade olo muita naikkareita kohtaan joilla oli kaaso mukana hoosaamassa, mutta toisaalta tykkaan kylla jarjestaa kaiken ihan itse.

Netista -ja naikkareista- tutkimalla etsin paikat ja palvelut. Suunnitteluvuoden aikana kavimme Suomessa kaksi kertaa lomalla, joihin varasin ravintolassa kaynnin (jututtamassa hovimestaria ym), kirkossa kaynnin ja koekampauksen. Kukat varasin puhelimitse ja kavin vasta haaviikolla itse liikkeessa juttelemassa myyjan kanssa.

Meikin valitsimme ravintolahaat, oli helppoa kun he hoisivat juhlan alusta loppuun. Ainoa mita sinne hankimme itse oli kukat, bandi ja tarjoiltavat suklaat ja sikarit.

Mutta kiteytettyna siis, lahes kaiken pystyy hoitamaan puhelimitse ja sahkopostilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Me olemme asioiden helpottamiseksi koittaneet hankkia mahdollisimman paljon valmiita palveluita esim. valitsimme jatkopaikaksi ravintolan, joka hoitaa kaiken valmiissa paketissa haajuhlaa varten.

Sen lisaksi meilla on Suomessa vahvat tukijoukot: kolme kaasoa ja aina innokas aiti  :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...