Hääpuvun ostaminen Englannissa


Recommended Posts

Ajattelin laittaa viestin tänne siltä varalta, jos saitille eksyy jokin muukin ummikkomorsian, joka on aikeissa ostaa hääpukua Englantilaisesta liikkeestä (tilanne voi olla kylla sama muuallakin - ei vain ole kokemusta).

Pieni vinkki: Kannattaa ALOITTAA AJOISSA. Olin viime viikonloppuna hääpukuostoksilla ekaa kertaa ja ajattelin, että olen hyvissä ajoin liikentessä (häät ovat heinäkuussa 06). Aloitin pukujen katselemisen Oxford Streetin isoista tavarataloista, joiden pukuvalikoimaan en juuri lämmennyt. Yllätykseni pari isoa liikettä kuten JohnLewin ja Self Ridges eivät enää pidä hääpukuja kokoelmassaan. Self Ridgestä minut ohjattiin niiden tiloissa aiemmin toimineeseen liikkeeseen Regent Streetille. Kun vihdoin löysin ko. liikkeen, niin se oli lopettanut toimintansa... Löysin sattumalta lähistöltä pienen morsiuspukuliikkeen, jonne minua ei edes päästetty sisälle, koska en ollut sopinut tapaamista ja seuraava mahdollinen sovitusaika olisi vasta HUHTIKUUSSA.

Olin liikkeella sillä mielellä, että haluan vain kokeilla jotain pukua, jotta saan vähän käsitystä minkälainen puku meikäläisen vartalolle sopisi. Mutta aloin pikkuhiljaa ymmärtää, että hääpuvun osto ei ole ehkä ihan samanlainen operaatio kuin uusien farkkujen hankkiminen. Kävin vielä mielenkiinnosta katsomassa kokoelman Harrodsilla ja Suzanne Nevillen pukuja myyvässä liikkessä. Molemmissa paikoissa myyjät olivat JÄRKYTTYNEITÄ, että olen liikkeellä näin MYÖHÄÄN. Heidän mielestään pukuostoksilla pitäisi olla paljon aiemmin - 5 kk häihin on liian vähän... puvun valinnan jälkeen menee n. 8-12vkoa puvun pienentämiseen/suurentamiseen asiakkaalle sopivaksi plus sen pitäisi olla valmis n. 4vkoa ennen häita. Kävin tänään sovittamassa pukuja Richmondissa (Pronuptia) ja he sanoivat, että heidän käytäntö on ohjeistaa morsiammia hankkimaan puku viimeistään 6kk ennen häitä. Mikäli sen haluaa saada nopeammin (alle 4 kk) he saattavat joutua veloittamaan "pikalisän" n. £150.

En siis ole mikään muotifriikki enkä muutenkaan juuri kuluta aikaa vaatekaupoissa. Haluan tietysti hankkia kauniin hääpuvun (mutta tuskin ostan sita Harrodsilta :D) reilusti ennen häitä, jotta ei tarvitse puvun vuoksi stressata. Työkaverini, jonka kanssa liikkeita kiersin ehdotti lopulta, että ostaisimme lentoliput Iraniin ja teetämme puvun siellä, tulisi halvemmaksi ja sen saisi nopeammin.

Onko kellään kokemuksia puvun teettämisestä yksityisellä ompelijalla? Haluasin erittäin yksinkertaisen A-linjan puvun, jossa on olkaimet... valitettavasti monikaan näkemäni puku täällä ei vastaa mielikuvaani ihannepuvustani. En ole kuulemistani morsiuspukuliikkeiden varoittavista kommenteista aikataulun suhteen ole juurikaan säihkätänyt, lähinnä koko juttu vain hymyilyttää. Ehkä muoti ja vaatteet pitäisi ottaa vakavasti, mutta ei ehkä kuitenkaan näin vakavasti LOL.

Toinen kysymys: Onnistuisiko puvun ostaminen Suomesta nopeammin? Minkälaisella aikataululla ja tyylillä morsiuspukujen osto onnistuu siellä?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla on samanlaisia kokemuksia puvun ostosta Englannista. Itselleni en ostanut pukua, vaan olin ystävän kanssa hänelle pukua ostamassa ja me oltiin kans mielestäni tosi hyvissä ajoissa liikkeellä (kai jotain 5kk häihin tai jotain, en muista tarkalleen) ja meille kauhisteltiin kans miten myöhään ollaan (siis ystävä oli) liikkeellä. Hän sitten tokalla (?) hakureissulla löysi puvun ja muistaakseni hänen piti maksaa kans jotain ekstraa, että sai puvun ajoissa. En oo ihan varma.

En kyllä osaa auttaa kysymyksiisi. Oma pukuni oli kaasoni tekemä (tosin ei mulle, mutta mä käytin sitä).  

Link to comment
Share on other sites

Kavin Ruislipissa Lansi-Lontoossa yhdessa morsiusliikkeesa joka oli aivan mahtava yllatys sen kohtelun jalkeen mita olin kokenut Brightonissa yhdessa morsiusliikkeessa ja Pronuptiassa Lontoossa. Aivan ihana, todella avulias ja henkilokohtaista apua antava ihminen, kannattaa menna kaymaan vaikka kauempaakin. Tassa liikkeen linkki. Han antoi jopa vinkkeja kun myonsin etta minulla puku jo oli, tiesi itse puvun aika nopeasti ja antoi vinkkeja miten se nayttaa hyvalta. Jai todella hyva mieli! Kannattaa kayda, varsinkin jos on yhtaan niin hukassa iaheen kanssa kuin itse olin.

*muoks* ja liiketta pyorittaa omistaja tyttarensa kanssa eli siis tama ihminen on kaytannossa aina paikalla.

http://www.bridalbellesruislip.co.uk/

Debenhams myos (Oxford tai Regent Street, lahella sita isoa John Lewisia) myy aika montaa eri mallia haapukuja, ihan kivoja simppeleita ja linjakkaita malleja.

Oman pukuni ostin Monsoonin bridal-osastolta, tosin alesta, siis viime vuoden mallia, mutta niilla oli pari aika kivaa uudessakin mallistossa, kannattaa katsoa nettisivut myos heilta.

Tassa nyt jotain, toivottavasti auttaa!

Link to comment
Share on other sites

Hei, ostin myös pukuni Lontoosta ja mulle sanottiin kans että puvun tilaamisen menee aikaa, ja sit niihin korjauksiin. Häät on kesäkuun lopussa. Tilasin pukuni marraskuussa, ja minulle sanottin että sen saa huhtikuussa. Mutta mutta - he soittivat minulle liikkeestä viime viikolla ja sanoivat että puku on jo saapunut!! En kyllä aio tehdä niitä muutoksia kun vasta silloin huhtikuussa. Henkilökunta liikkeessä josta ostin pukuni oli myös hyvin ystävällinen, heidän nettisivustonsa löytyvät osoitteesta http://www.roroses.com/

Link to comment
Share on other sites

Toinen kysymys: Onnistuisiko puvun ostaminen Suomesta nopeammin? Minkälaisella aikataululla ja tyylillä morsiuspukujen osto onnistuu siellä?

Onnistuu ainakin Helsingissä nopeammin kuin noissa mainitsemissasi Lontoon hääpukuliikkeissä. Hätätilassa puvun saa mukaansa varmasti vaikka heti, vaikka silloin tietysti pitää tyytyä siihen valikoimaan ja niihin kokoihin, joita liikkeessä juuri silloin on. Ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta puvun kuin puvun saa tilattua 3-4 kuukauden sisällä. Onhan tuokin pitkä aika, mutta monilta valmistajilta hääpuvut tulevat melkoisen pitkällä toimitusajalla. Sovitusajan saaminen ei ole ongelma. Jos käy aika kuin aika, niin en usko, että voi joutua paria päivää pidempään odottamaan, mutta jonkun ilta-ajankin saa kyllä viimeistään viikon sisään. Korjausten tekeminen pukuun ei puolestaan montaa viikkoa voi kestää ellei pukua sitten ommella käytännössä uudestaan. Ja jos pukuliikkeessä tuntuu olevan hirvittävät ruuhkat korjausompeluiden suhteen, niin ainahan on mahdollista viedä se jonnekin muuallekin korjattavaksi. Tuntuu siltä, että Lontoossa olisi tarvetta reilusti isommalle hääpukuliikemäärälle, jos eivät tuon nopeammin pysty asiakkaitaan palveleman

Link to comment
Share on other sites

Taalla on haapukuliikkeissa yleensa naytilla vain yhta kokoa ja ne todellakin ovat vain sovituskappaleita joita ei mukaansa saa. Kun puku on tilattu siihen usein tarvitsee viela muutoksia jotka selviavat vasta sovitusvaiheessa, joten liikkeet pelaavat varman paalle ja antavat todella pitkia tilausaikoja vaikka lyhyempikin riittaisi.

Off the peg-puvut, eli suoraan kaupan tangolta mukaan napattavat ovat tietysti asia erikseen ja hinnatkin huimasti halvemmat kuin jossain 'bridal boutiqueissa' kuten Ritva Westenius, Sassi Holford, Philippa Lepley, Suzanne Neville jne...

BTW. Se on muuten Selfridges, sori oli pakko korjata kun tuo Self Ridges naytti niin hassulta  ;D

Link to comment
Share on other sites

Samoin kuin Mariangelina minä ostin hääpukuni Monsoonista, ja se sopi ihan ilman muutoksia mulle kuin valettu. Ystäväni osti pukunsa noin 3kk ennen häitä hääliikkeestä (tosin Etelä-Englannista) mutta hänellekin puku sopi ilman pienennykiä/suurennuksia.

Mullekin kyllä hääkaupoissa myyjät tuhahteli, kun kysyin pukua 5kk ennen häitä... ;D

Onnea matkaan!

Link to comment
Share on other sites

... se JohnLewiskin oli raapustettu väärin  :o.. tekevälle sattuu.. LOL.

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja webbisivuista. Löysin niiden avulla valtavasti uusia pukumalleja! Olen myös saanut tarjouspyynnön Lontoossa asuvalta suomalaiselta ompelijalta, joka vakuutti että hän pystyy tekemään puvun tarvittaessa viikossa, mutta realistista olisi varata siihen 2kk (lähinnä siksi, että pukua voi käydä sovittamassa tekovaiheessa oman aikataulun mukaan). Ajattelin käydä vielä muutamassa liikkeessä sovittamassa eri pukuja, jotta saan käsityksen miltä eri materiaalit näyttävät. Eihän sitä tiedä vaikka se oma puku sattuu löytymään liikkeen hyllyltä. Olen soitellut lähistöllä olevia liikeitä läpi ja jotkut ovat jopa sanoneet, että heillä voi pukuja sovittaa ilman ajanvarausta!

Eli olen edelleen toiveikas ja enkä usko että kävelen alttarille valkoisissa verkkareissa...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minakin olin kaverini kanssa etsimassa haapukua Lontoossa kuusi kuukautta ennen haita, ja myyjat tuntuivat olevan kauhuissaan siita etta niin myohaan ollaan asialla... Puku kuitenkin loytyi ja korjauksetkin saatiin tehtya ajoissa.

Minka hintaisia morsiuspukuja olette loytaneet Lontoosta? Taaltahan loytyy tosi kauniita pukuja, mutta hinnat ovat monesti pilvissa... Kaverini puku tuli maksamaan £1300 puntaa mika minulle olisi kylla aivan liikaa. Suomesta kuulemma kauniita morsiuspukuja saa 800-1000 eurolla, mutta ajanpuutteen takia shoppailu siella on vahan vaikeaa. Monsoonissa on kylla kivoja morsiuspukuja, mutta haluaisin hieman perinteisempaa mallia.

Link to comment
Share on other sites

Hei Miisukka!

Löysin mielestäni kauniin Alfred Angelon puvun (£750 + korjaukset) Wimbledonissa olevasta hääliikkeessä (UNIQUE BRIDALS C/O ELYS), jossa pystyin kokeilemaan pukuja arkipäivänä ilman ajanvarausta :D Palvelu oli ystävällistä, mutta hekin sanoivat, että n. 4 kk kannattaa varata siihen, että puvun saa takaisin. Joten en sitten uskaltanut ottaa riskiä ja päätin teettää puvun, mikä tulee hivenen kalliimmaksi arvio tällähetkellä n. £1000 - toivottavasti vähän alle. Tuhat puntaa on mielestäni PALJON RAHAA.

Linkin kautta näet muitakin ko. suunnittelijan (?) pukuja ja niissä näkyy niiden n. hinta myös. Puvut, joita itse kokeilin olivat n. £600-900 välillä. Olen menossa Suomeen pikavisiitille ja aion katsella myös haapukuja samalla. Olisin ikionnellinen, jos löytäisin mieleiseni puvun tuhannella eurolla - tai vähän vähemmälläkin rahalla. Oletko muuten katsonut pukuja eBaystä? Mikäli löydät puvun josta pidät ja saat tietää mitä kokoa suurinpiirtein olet voit tehdä unelmiesi löydön - olen huomannut, että jotkut kauppavat aivan uusiakin pukuja (ainakin näin vakuuttavat), koska suunnitelmat ovat muuttuneet.  

Toinen paikka missä kävin (en nyt muista nimeä) oli pieni morsiuspuku liike Winchesterissä, todella ystävällistä palvelua, mutta heillä ei vaan ollut mieleistäni pukua. Silkkipuvun hinta oli n. £900. He sanoivat, että saavat puvut n. 3kk ja puvut tehdään Isle of Wightilla. Eli ei olisi ollut edes Kiinan tuontia.

Onnea etsintään!

Link to comment
Share on other sites

Moikka Onnetar!

Kiitos kovasti vinkista, kavin katselemassa ko liikkeen nettisivuja ja siella oli tosiaan ihania pukuja ja sopivan hintaisiakin! Taytyy menna lahempana haiden ajankohtaa sovittelemaan. Haat ovat vasta 2007, mutta kavereiden kertomuksia kuunnelleena ja haastressia katselleena ajattelin olla ajoissa asialla  :)

Ebaysta loytyy kylla pukuja, olen niita joskus vahan katsellutkin. Ja uusia pukuja loytyy joukosta yllattavan paljon, kun elama muuttaa haasuunnitelmia. Aion itsekin kavaista jossakin Suomen haapukuliikkeessa kesalla, mutta sovittamisten vuoksi haapuvun ostaminen sielta taitaa olla vahan hankalaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Olen myös saanut tarjouspyynnön Lontoossa asuvalta suomalaiselta ompelijalta, joka vakuutti että hän pystyy tekemään puvun tarvittaessa viikossa, mutta realistista olisi varata siihen 2kk (lähinnä siksi, että pukua voi käydä sovittamassa tekovaiheessa oman aikataulun mukaan).

Onnetar, kuka on tama suomalainen ompelija, jonka kanssa olet ollut yhteydessa? Voisitkohan laittaa vaikka privana mulle hanen yhteystietonsa, ja vahan etta kuinka paljon han ottaa hintaa...?

Itse sain Hatton Gardenin Pronuptiasta taalta oikein hyvaa palvelua. Hinnat vaan ovat sen verran kalliit, etta ajattelin teetettyna ehka tulevan hitusen edullisemmaksi... (?) Tosin taisin jo ihastua yhteen pukuun, joka on ehka pakko ostaa...

Link to comment
Share on other sites

Guest Helsbels

Hei Maisuli, minkalainen hintahaitari siella Hatton Gardenin Pronuptiassa oli? Siis noin about?

Elys tavaratalossa Wimbledonissa on aika hyva morsiuspuku osasto ja sinne voi menna ilman ajan varausta. Sielta loytyy Sincerityt, Pronoviakset ja San Patrickit. Hinnat myos paaosin alle 1000 GBP. ( mita nyt niita akkia plarasin lapi, en ole viela kaynyt yhtaan kokeilemassa)

Edit: Huomasin nyt vasta etta onnetar olikin jo kerennyt mainitsemaan Elysin!

Link to comment
Share on other sites

minkalainen hintahaitari siella Hatton Gardenin Pronuptiassa oli? Siis noin about?

Heips Helsbels! Pronuptian puvut alkoivat muistaakseni n. £500 ylospain aina sinne parin tonniin. Mun pukuvalintoja vaikeuttaa sellainen juttu, etta tahdon ehdottomasti ja valttamatta tulipunaisen puvun... Puku, jota kokeilin em. liikkeesa, on juuri oikean punainen, mutta maksoi £750. Olin ajatellut hintakatoksi £500. Jos sulla (tai kenellakaan muulla) olisi sattumoisin kokemusta tulipunaisia (ei viininpunaisia) pukuja myyvasta liikkeesta, niin otan neuvoja mielellani vastaan!

Kavin juuri Kingstonissa ystavani luona, joka sattui tietamaan siella haapukuliikkeen, nimelta Crystal Breeze. Liike on tosi (!!) pieni, mutta myoskin edullinen. Ikkunassa olevien pukujen mukaan, hintahaitari oli siina £165-£350 (olivat tanaan kiinni). Heidan puhelinnumeronsa on 020 8974 5216. Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan... Itse asun Deptford/Greenwichin suunnalla, enka ainakaan viela ole tormannyt taalla haapukuliikkeeseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Itse olen mm. Pronoviasta ihastellut MirrorMirror Couturen liikkeissa (Pronoviaksen UKn "leading stockist"). MirrorMirrorin liikkeet ovat kuitenkin melko pienia ja valikoimaa esilla rajoitetusti, joten jaan innolla odottamaan Pronoviaksen oman liikken avautumista.

Pronoviaksen puvut ovat tosiaankin kohtuulliset ja kuvat 2007 kokoelmasta nayttivat lupaavilta  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Piti nyt tulla tanne hehkuttamaan, kun se ainoa oikea ihana haapuku loytyi jo

Haat on vasta vuoden kuluttua, ja pukuja sovitellessani selitin alkuun aika anteeksipyytavasti, etta "olen varmaan aikaisin liikkeella kun haat on vasta ensi kesana" mutta joka liikkeesta sanottiin, etta olen oikeaan aikaan liikkeella. Kuulemma parilla liikkeella oli jo pukuja sailytyksessa kesalle 2008!!!

Loysin oman pukuni suhteellisen vahalla vaivalla "vain" viidessa liikkeessa kaytyani Readingin Pronuptiasta. Brightonin Pronuptiassa oli todella toykea palvelu, mutta joka liike on nahtavasti erilainen seka palvelun etta valikoiman suhteen - naissa kahdessa ei ainakaan ollut edes yhtaan samaa pukua. Readingissa oltiin ystavallisia, mutta jos kukaan muu asuu talla seudulla niin kannattaa ehdottomasti kayda Wokinghamin Confetissa - aivan upea palvelu, todella asiantunteva ja ystavallinen henkilokunta ja ihanat valikoimat varsinkin Maggie Sotteron pukuja. Siella kului helposti pukuja sovitellessa pari tuntia...  

Minullekin muuten sanottiin, etta puvun saamiseen menee ainakin 4 kuukautta, mutta eipa tassa ole mikaan kiire. Joulun jalkeen on kuulemma aina kiire, kun jouluna tai vuodenvaihteessa kihloihin menneet haluavat viela samana vuonna naimisiin, eli toimitusajat saattavat olla aika tiukalla siihen aikaan vuodesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lisaan tanne jokaisen bargain hunterin riemuksi pari linkkia outlet/warehouse haapukumyynteihin:

Designer Wedding Dress Sale  - bridaldesigner.co.uk

Amanda Wakeley, Anna Christina, Annabel B, Blue Strawberry, Caroline Castigliano, Christiana Couture, David Fielden, Fabio Gritti, Jasper Conran, Jenny Packham, Lyn Ashworth, One & Only, Peter Langner, Rebecca Street, Sharon Hoey, Sophie English, Toi Creazioni...  seuraava ale Lontoossa 16.-17.9.

The Wedding Dress Sale - theweddingsale.com

Rosetta Nicolini, Daniella Eade, Lucy Lin, Ana Christina... seuraavat alet Glasgowssa ja Lontoossa.

Tilaisuuksiin tulee ilmoittautua etukateen nettisivujen kautta. Tilaisuuksia nayttaa olevan 4- 6 kk:n valein, useimmin Lontoossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dodiin, Helsbels on viimein kaynyt haapuku ostoksilla Lontoossa ja tassa vahan palautetta liikkeista:

Ritva Westenius Boutique - ystavallinen palvelu mutta ei mitenkaan deluxe mita hanen hinnoilla voisi ehka odottaa..

Ring O Roses, Butlers Wharf branch - paras palvelu, todella mukava nainen auttoi sovituksessa ja oli muutenkin oikein avulias ilman tyrkyttamista. Hyva valikoima laadukkaita pukuja joissa hinnat kohdallaan. (siis paljon alle 1000 puntaa) Essence ja Augusta Jones puvut mm ihania

Berketex Bride - ihan ok palvelua mutta ehka hitusen liukuhihnamainen. Kauniita pukuja kohtuu hintaan mutta pitaa muistaa etta Berketex lisaa 180 punnan "alteration fee" paalle. Sielta tosin loytyi taman hetkinen suosikki, Mori Leen puku......

Pronuptia Hatton Garden - todellinen pettymys. Pieni kauppa ja viela pienempi valikoima. Ne puvut mita siella oli, olivat todella nuhjaisia. Vaikka kaikissa liikkeissa on ne sovituspuvut niin Pronuptian oli kaikista likaisimmat.  Arsytti myos etta he mainostavat Albert Sungia sivuillaan, jonka pukuja varsinkin halusin kokeilla mutta liikkeessa sitten olikin perati yksi puku kyseiselta valmistajalta.  Eika myyjassakaan ollut kehumista, sita ei oikein tuntunut kiinostavan mun sovitus ja lopussa alkoi myos vahan painostamaan yhden puvun ostoa jota oli kohteliaisuuttani vahan kehunut.

Loysin myos netista bridal shopin nimelta Pantilles Bride Tumbridge Wellsista, joka myy Ritva Westeniuksen pukuja lahes puoleen hintaan. Ja tama on siis ihan kosher paikka ei mikaan ebay outlet  ;D .  Ritvan Rio puku on aivan ihana ja sopii mulle kuin nakutettu, mutta Ritvan oman liikkeen 2700 puntaa on vahan liian suolainen maksettavaksi. Pantilles Bride myy saman mekon 1500 punnalla  

Loppukaneetti - mun kannettavassa mika on ostettu jenkeista, ei ole punnan merkkia nappaimistossa enka loyda sita mistaan, joten sori toi tyhmalta nayttava kirjoittaminen.

Link to comment
Share on other sites

Apua, pitaako taalla jo nain aikasin alkaa katselemaan pukua. Ajattelin Jouluna kayda Suomessa kokeilemassa muutamaa ihanaa pukua kun loyty hyvan hintasia 900E (eli £600), mika on mulle se sopiva hintaluokka ;) Kun en muutenkaan osta design vaatteita, niin en vaan pysty maksamaan puvusta "liikoja"...

Mutta siis, elikkas Pronoviaksen liike aukeis syksylla Regent Streetille? ja taalla oli muutamia muitakin liikkeita jo laitettu mista vois loytaa ton hintaluokan pukuja

Kiitos ja lisaa ostopaikka vinkkeja otetaan ilolla vastaan

Link to comment
Share on other sites

Xara, nuo ylla mainitsemani Ring O Roses ja Berketex Bride myy paljon kauniita pukuja mitka mahtuvat budjettiisi.

Debenhamsilta saa todnak vielakin halvemmalla ja sinne voi kait marssia ilman ajan varausta ja ostaa suoraan tangosta kotiin vietavaksi. Hyva nyrkkisaanto kuitenkin on etta lahes kaikki morsiuspukuliikkeet suosittelevat varaamaan ainakin sen kuusi kuukautta puvun oston ja haiden valiin.

Edit: vaikka haukuin Hatton Gardenin Pronuptian niin siella oli paljon pukuja alessa, hintahaitari siina 300-500 puntaa. Joten jos tympea henkilokunta ei haittaa niin kannattaahan siellakin sit kayda.  :)

Link to comment
Share on other sites

Pronuptian puvuista loytyy tosiaan myos edullisempia malleja, normaalihinnat ovat £500:sta ylospain. Oma pukuni sielta oli vahan alle £600 - Readingissa palvelu oli hyvaa, ja muistivat monen viikon jalkeenkin suomalaisen nimeni! Huomasin muuten uusimmasta Brides-lehdesta, etta marraskuussa Pronuptiasta puvun ostavat saavat kaupan paalle myos morsiusneidon/kaason puvun (tai voihan sita itsekin iltapukuna kayttaa, jos ei ole kaason puvulle tarvetta...)

Link to comment
Share on other sites

Koska oma pukusovitusrumbani on kayty lapi ja puku ostettu, voisin antaa hieman palautetta liikkeista!

The Wedding Shop Fulham

Ostin taalta pukuni Vera Wangin Sample Salen aikana. Palvelu oli loistavaa, rentoa, valitonta ja avuliasta, vaikka kyseessa oli kiireinen viikonloppu. Liike jarjestaa Sample Sale puolivuosittain, joten kannattaa pitaa silmalla, jos ei ole halukas maksamaan premiumia Vera Wangista, Eliel Saabista, Reem Acrasta tms.

The Designer Bridal Room, House of Fraser  

Suosittelen! Suuri ja valoisa liike, todella tilavat sovituskopit ja suuret peilit. Miellyttava, kiireeton ja todella ammattitaitoinen palvelu: myyja (tai "konsultti") ehdottivat mielellaan pukuja, valitsivat jokaista sovitettavaa pukua varten parhaiten pukuun sopivat hunnun/tiaran... Valikoiman oli pukuja Augusta Jonesilta, Ronald Joycelta, Novia d'Artelta ym. ja  sovittamieni pukujen hinnat vaihtelivat £600 - £2200. Todennakoisesti olisin ostanut pukuni taalta, jos en olisi omaani loytanyt sample salesta.

Ring O'Roses Butler's Wharf

Voin kompata edellisia, jotka paikkaa kehuivat! Moderni, valoisa liike ja pukuja oli runsaasta. Hyva valikoima mm. Jenny Packhameita ja Augusta Joneseja. Hinnat alheisemmat kuin Lontoon keskustan liikkeissa. Lisaksi, jos ostopaatos syntyy kuukauden kuluessa sovituksesta, puvusta saa -10%(-15% Jenny Packhameita) seka vapaavalintaisen hunnun kaupan paalle...

London Brides Marble Arch

Kaunis, pienehko "putiikki", mutta hyva valikoima. Ystavallinen palvelu, mutta aikaa varatessani puheluuni vastasi puhelin vastaaja: toki soittopyyntooni vastattiin miltei valittomasti. Tyylikkaita pukuja La Sposalta, Catherine Puget'lta... Muutosompelusta liike ei veloita erikeeseen.

Pronuptia Hatton Garden  

Varasin ajan ja puhelimessa palvelu oli n-i-h-k-e-a-a. Mm. tiedusteluuni, voisinko tulla katsomaan valikoimaa (tiarat, hunnut) vastattiin, etta he eivat halua ihmisia liikkeseen sovitusajan varanneiden tielle. Varaamani sovitusaika on huomiselle ja vaikka pukuni olen ostanut, aion menna paikan uteliaisuuttani... kehuja paikasta en juurikaan ole kuullut. ;D

RFDG Bridal Oxford Circusin lahella

Hyva palvelu, mutta valikoima pieni ja makuuni yltioromanttinen. Benjamin Robertsin ja Alfredo Angelon pukuja.

Morgan DaviesAngel

Tyylikas liike ja todella upea pukuvalikoima (hinnat £1300 ylospain)! Asiantunteva palvelu, todella suosittu liike:  sovitusaikaa varatessani (syyskuu!) lauantai aikoja oli saatavilla ainoastaan kuuden viikon paahan marraskuulle.

Kadun toisella puolella on muuten myos Emmy Shoesin liike, jos joku on kiinnostunut tilaamaan custom madet haakengat..  ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...