Sparkles

Bridal Shower

6 viestiä aiheessa

Onko kukaan naikkareista ollut koskaan Bridal Showerissa USA:ssa? Itselläni on sellaiset edessä (kuulemma), mutten ole koskaan ollut sellaisissa edes vieraana. Mitä kaikkea niissä on tapana tehdä muuta kun pelata bingoa ja juoda teetä?

Olis hauska kuulla kokemuksia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan naikkareista ollut koskaan Bridal Showerissa USA:ssa? Itselläni on sellaiset edessä (kuulemma), mutten ole koskaan ollut sellaisissa edes vieraana. Mitä kaikkea niissä on tapana tehdä muuta kun pelata bingoa ja juoda teetä?

Olis hauska kuulla kokemuksia!

Hei Sparkles,

Minä olen ollut ja voin kertoa ainakin omasta kokemuksesta, että kivaa on odotettavissa. Shower järjestettiin morsiamelle täytenä yllätyksenä. Ystävät toivat mukanaan kaikenlaisia herkkuja ja hyviä viinejä. Iltaa istuttiin tyttöporukalla ja morsian sai kaikilta shower-lahjan. Se saattoi olla jotain hemmotteluun liittyvää taikka jotain todella huumoripitoista. Muistaakseni morsian sai mm. punaisen, seksikkään alusvaatesetin. Ystävät myös saattoivat lukea jonkun onnittelupätkän tai itse tekemänsä runon tms. Ilta oli hyvin rauhallinen, mutta todella mukava ja lämminhenkinen.

Itse elän toivossa, että kaasoni järjestää minulle sellaiset täällä Suomessa perinteisten polttareiden sijaan.

Myy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa surffailla amerikkalaisilla hääsivustoilla. Morsiamet tykkää siellä pitää uskomattoman yksityiskohtaisia päiväkirjoja ja niistä löytyy varmaan vastausta ja näkemystä moneen amerikkalaiseen häätapaan!

Tosin ei kannata sitten ryhtyä panikoimaan sitä, miten suureellisesti kaikki tuntuvat tekevän asioita!

Tässä ainakin yksi linkki:

http://wedding.weddingchannel.com/frame/fr...ingchannel.com/

Have fun!!!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin samantyyppisia kokemuksia kuin Myylla.

Nama eivat tosin olleet morsiamelle yllatys, vaan han oli mukana suunnitelmissa.

Chief Bridesmaid kutsui noin kymmenkunta morsiamen ystavatarta kotiinsa, ruoat oli tilattu valmiina ja juomaksi jokaista pyydettiin tuomaan tietynmerkkista shampanjaa.

Morsiamella ei ollut lahjalistaa mutta kaikki toivat joko jotain haihin liittyvaa tai jotain pienta luksusta.

Ilta oli oikein hauska, syotiin, seurusteltiin - jo naimisissa olevat vieraat antoivat 'neuvoja' morsiamelle. Tuon shampanjamaaran myota yllyttiin sitten tietenkin joskus aamuyosta myos tanssimaan....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, olivat mielenkiintoiset.  

Mieheni äiti ja mun sister-in-law järjesti ne mulle ja paikalle oltiin kutsuttu naisia muumosta vauvaan. Suurimman osan vieraista tapasin vasta silloin ensimmäistä kertaa.

Paikan olivat koristelleet amerikkalaisittain ilmapalloilla ja paperisilla hääkelloilla ja anoppi oli jopa laittanut Iittalan maljakon pöytään (mun kunniaksi). Ensin alkuun syötiin meksikolaista ruokaa ja jälkkäriksi oli oikein amerikkalainen täytekakku.

Ruuan jälkeen anoppi oli keksinyt että jokainen vieras saa tehdä hääaiheisen leikekirjan sivun, joista hän sitten kokoaa meille leikekirjan (scrapbook). Hän kertoi inhoavansa bridal shower -pelejä ja oli keksinyt tämän niiden tilalle (itse kun rakastaa kaikkea näpertämistä). Minä olin itse päästäni niin pyörällä kaikesta uudesta ja hirveestä hulinasta, että ei oikein onnistunut tuo minun scrapbook page, mutta muut tekivät oikein kauniita, ja niistä jäikin kiva muisto mulle.

Lopuksi sitten avasin kauhean lahjavyöryn. Kaikki vieraat olivat ostaneet hirveen isoja lahjoja (mm. expressokeitin), ja olin tosi ihmeissäni kaikesta tästä (en todellakaan ollut odottanut mitään sellaista).

Niin ja sitten seuraavana päivänä postitin jokaiselle vieraalle kiitoskortin - jenkkitavan mukaisesti. Oli vaikea kirjoittaa niitä, kun ne oli tyyliin "kiitos ihanasta leivänpaahtimesta, joka sopii keittiöömme kuin valettu".  Anoppi oli ihmeessään että eihän se kiitoskorttien kirjoittaminen nyt niin vaikeaa voi olla. Hänen on vaan joskus vaikea uskoa, että minä en ole amerikkalainen ja lähes kaikki täällä on minulle uutta...

Joka tapauksessa, oli ihana tavata kaikki ne ihmiset ennen häitämme ja saada aivan upeita lahjoja.  Kiva muisto jäi, vaikka kauhea hulinapäivä se olikin!  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin Australiassa mukana Bridal Showerissa... Morsiamelle tehtiin kasvo- ja jalkahoitoja, katsottiin joku hölmö leffa ja syötiin ihan himona. Onneksi ei ollut mitään tyhmiä leikkejä. Itsekin haluaisin jotain tuon tapaista, polttareita kun vihaan sieluni pohjasta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään