Jump to content
Naimisiin.info

naimisiin LAS VEGASissa


Recommended Posts

meidän lennot meni helsinki-amsterdam-minneapolis-las vegas. ja tosiaan kotiovelta hotellille 29h:ta. meillä oli 4h odotus minneapolis:ssa ja takasin tultiin samaa reittiä nyt odotus oli amsterdamissa 3h:ta.onhan se aika rankkaa matkustaa mut on se sen arvostakin ;D

kannattaa laittaa lentokoneeseen kunnolla päälle meinaan ennen lähtöö ne laittaa ilmastoinnin päälle ja siinä vilustuu(tai meille kävi niin) ja jouduttiin molemmat nauttimaan  :-[ paikallisii rohtoja ja ne ei ollu hyvii...

joo, vesipulloo kannattaa kantaa mukana jos ei kuuman ilman takia niin sen takii et välillä tuuli on niin mahtavan kova et sekin jo kuivaa, mut aurinkokin on aika armoton.

me valittiin just huhtikuu sen takii et siellä oli meille sopiva ilma sillon (20-25astetta) yks päivä oli 30 ja se oli meille jo liikaa ei oikee jaksanu kävellä ja ilma oli tosi painavaa...

meidän vihkipäivän tuli pari pisaraa (kirjaimellisesti) vettä mut oikeestaan voi sanoo et ei satanu ollenkaan.

välimatkat on tosi pitkii kannattaa ottaa TOSIhyvät kengät mukaan.

mulla oli erinomaisesti muotoillut tukisandaalit (ainakin mä luulin lähtiessä niin) ja silti mun yhdessä jalassa oli parhaimmillaan 4 laastarii ja hirvittävii rakkoi mut silti halus vaan kävellä ja kävellä ja nähdä kaikkee....

aamut ja illt on hyviä aikoja kävellä ku ei ole liian kuuma ja varsinkin nyt ku siel on vielä kuumempi.

ennen klo 10 aamulla kannattaa mennä taksi jonoon, sen jälkeen alkaa olla jo niin mahtavat jonot et pääsee nopeemmin kävellen perille(meinaan jos haluu mennä jonnekin pidemmälle) lähinkin ostoskeskus on mun mielestä taksimatkan päässä...tai ehkä sinne kävelee ensimmäisen päivän innolla mut sit kun on kiertäny jo jokuset päivät kaupungilla ni sit ei enää yksinkertasesti jalat kanna.

aamupalat on tosi rasvasii mut niillä pärjää mukavasti vaikka kokopäivän...

päiväruoka ravintolaksi suosittelen sellasta paikkaa ku cheesecake factory löytyy ceasers forum shopista  ja aamupala oli exgaliburissa parasta.

mikä teillä on muuten hotellina meillä oli luxor tosi siisti.

kerro ihmees sit millai teidän matka meni, oon vähän kateellinen ku itekin haluisin lähtee taas sinne  :-X

TOSI HYVÄÄ MATKAA!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest vierailemassa tänään

Kiitoksia vinkeistä  :).

Meidän hotelli on Golden Nugget downtownissa, eli ei stripin varrella. 4 tähden hotelli pitäisi olla ja sitä on kehuttu mm. siitä, ettei siellä ole lapsia niin paljon kuin muissa hotelleissa, koska heille ei ole järjestetty mitään leikkitiloja ym.

Nyt on matkalaukutkin hankittu, vielä pitäisi tulostaa koneelta infoa, jota olen tallentanut. Mekonkin (valkoisen) löysin häihin KappAhl:sta niin ei tarvitse sieltä vuokrata hääpukua, kun hinnat $100- ???. Kengät pitäisi vielä ostaa ja ehkä pashmiina harteille? Mies ottaa oman pukunsa mukaan.

Toimiko teillä muuten kännykät siellä? Meillä on 3-taajuus puhelimet kyllä, mutta mistään ei olla saatu varmaa tietoa, että toimisivat. Kun kukaan sukulainen ei tästä reissusta tiedä, niin olisi kiva jos saisivat kännykällä kiinni, etteivät huolestu. Ajattelin kyllä laittaa vastaajaan viestin, että olemme reissussa, palaamme sillä ja sillä viikolla.

Kerrohan lisää vinkkejä minne kannattaa mennä ostoksille ym.

Link to comment
Share on other sites

kännyköiden toimivuudesta soittelin soneralle ja kerroin puhelimen merkin ja mallin ja sen perusteelle kertoi että toimii ja hyvin toimikin tuli niin mahtava lasku että

me shoppailtiin lähimmissä hotelleista exgalibur ja aladdin on mahtavia shoppailuun eniten tavallisen hintaista ja sit käytiin lähimmät outlet mall:t, taksilla kuitenkin joutu menemään ja sit stripillä on show case mall siellä käytiin kerran.

mut hotellihuoneessa pitäis olla puhelin luettelo.

sinne on aika hyvin esitelty kaikki  lähimmät ostoskeskukset et niistä vaan valitsemaan ja sit hyppäätte taksiin ja sanotte osotteen

löytää helpommin perille...

down town:stä on kyl aika mahtava matka aladdin:iin ja exgaliburiin on melkein toisessa päässä kaupunkii.

me ei jaksettu stratospheree pidemmälle mennä sen verran käytiin down town:ssa et lupa haettiin ja vihittiin seki tapahtu taksilla (et välimatkat on tosi pitkii)

se harmittaa ettei nähty lainkaan fremont street experiencee

mut nähtävää oli kyl paljon ilman sitäkin :D

kuinka kauan meinaatte olla paikan päällä ?

meidän matka kesti 9pvää mut siit oli tietenkin 2 pvää matkustamista ja 3 pvää oltiin altaalla ja 2pvää mä voivottelin mun jalkoja ku oltiin kävelty niiiiin paljon et ne oli TOSI kipeet et 2pvää vähemmän ois riittäny ja ois jättäny loput seuraavaan kertaan ;)

Link to comment
Share on other sites

tuli vielä mieleen sellanen sivu ku www.tripadvisor.com ja sit etsit sieltä las vegas ni sieltä löyttyy keskustelujen muodossa vinkkejä ja tietoo...sieltä ite poimein hyvii niksei matkaa varten

esim. kun hyppäät taksiin lentokentältä sano taksikuskille :don`t bother with the tunnel....

ja mun piti sanoo niin mut sit se jotenkin vaan unohtu ja tajusin sen sitten vasta ku mentiin taksin kans lentokentälle kotimatkaa varten ja se toinen taksikuski meni ihan eri reitti ku eka ja makso puolet vähemmän.

se eka ajo tunnelista ja ihan selvästä tunnelista ja otti 15$ ja annoin vielä tippiikin :P toinen otti 6$ eikä ajanu tunnelista

Link to comment
Share on other sites

Guest vierailemassa tänään

Joo kiitos vinkeistä. Tosta tunnelihommasta luinkin aikaisemmin jostain. Myös sen, että taksit ovat kalleimpia kulkuvälineitä lentokentältä hotellille, limot ja shuttlet ovat edullisempia, varsinkin jos ottaa samaan kyytiin enemmän porukkaa, jotka on menossa samaan suuntaan.

Lähdemme torstaina viikon päästä ja palaamme perjantaina seuraavalla viikolla, eli ollaan 7 yötä hotellissa + matkat päälle.

Juu, operaattorimme sanoikin, että kunhan valitsee paikanpäällä oikean verkon, niin toimii kännykät siellä. Ei ole juuri tarkoitus soitella sieltä, mutta jos joku kaipailee, niin voi ainakin laittaa viestin, että ollaan kunnossa.

Tulen sitten kertomaan oikealla nickilläni matkan jälkeen miten meni ja mitä nähtiin. Kunhan tutut saavat ensin matkalta postikortit meiltä, jossa tärkein asia ilmoitetaan...

;D Täytyy varmaan laittaa yksi kortti itselleenkin, niin tietää milloin muut saavat korttinsa ja voi varautua puheluihin...

Link to comment
Share on other sites

kortti menee tosi pikasesti perille maksim. 4pvää meidän kortit oli perillä ennen meitä eikä maksa sieltä tänne ku 37 senttii muistaakseni suomesta sinne reippaasti päälle euron....

saman verran ootte sit paikan päällä ku mekin ottakaa kävellessä rauhallisesti ettei jalat oo heti rikki

joo niinhän ne sanoo niistä takseista et on kalliita mut mä olin meitin kielitaitonen ja katsoin helpoimmaksi ottaa vaan taksin ei jaksettu lähtee etsii shuttleja

odottelen innolla kuulumisianne (ja ehkä vähän kateudesta vihreenä)

Link to comment
Share on other sites

Taalla ollaan ja menitiin toissapaivana naimisiin tossa little white chapelissa shortsit jalassa ja mahtavaa on! Ollaan yopymassa USA Hostellissa, halpaa ja tosi mukavaa vakee, downtownissa ollaan. Auto vuokralla niin voi ajella minka lystaa. Apostillit pitas vissiin viela hommata ja papereita lahetella, mutta minkas teet kun on niin kivaa ettei virallisia jaksa ajatella... =)

Terkkuja!

Link to comment
Share on other sites

Guest vierailemassa tänään

Hei, mutta huomenna lähdetään ja toivotaan, että tullaan avioparina takaisin. Matkalaukut alkaa olemaan pakattuja, enään tarvitsee miettiä vastaajaan viesti, joka ilmoittaa, että olemme lomalla ja siksi emme vastaa. Huoh helpotusta, kun pääsee ilmaan, ei tarvi enää salailla keltään tätä asiaa! Kauhean vaikeaa on ollut  

Mutta tulen sitten omalla nickilläni kirjoittamaan matkakertomuksen. See ya!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No niin, täällä kirjoittelee siis vierailemassa tänään, eli minä. Juuri eilen palasimme matkaltamme. Siellä oli +48 kuumimmillaan, kosteusprosentti alimmillaan 4% ja yö-lämpötilat +35, eli ei paljoa helpottanut. Aurinko oikein kärvensi ihoa..

Siis siis, lähdimme matkalle 14.7. torstaina, matkat kesti tosiaan melkein vuorokauden ovelta ovelle, huh. Kaikilla lennoilla oli paljon itkeviä lapsia mukana, niin ei siinä hirveästi nukuttu. Hotelliin päästyämme nukuimmekin kevyet 12 h tirsat.

Eikun aamulla etsimään vihkimislupatoimistoa, joka oli kuin olikin aivan hotellin vieressä. Esteettömyystodistuksemme ei voinut heitä vähempää kiinnostaa, kuten joku jo sanoikin aiemmin. Lupalapun kanssa sit etsittiin ensimmäinen kappeli, joka tuli vastaan. Se oli kiinni, joten menimme seuraavaan "A (Little white) chapel by the courthouse". Kerroimme haluavamme mennä naimisiin mahd. pian ja saimme valita itse ajan. Otimme iltapäivälle, jotta ehdimme vaihtaa vaatteet välissä jne. Otimme paketin, johon kuului minulle ruusukimppu (aidot kukat, monessa kappelissa ilmeisesti muovikukat) ja miehelle viehe + 12 valokuvaa. Hintaa tuli papin maksun kanssa (jonka summan sai itse päättää, monissa kappeleissa hinta oli kiinteä $50) noin $200 + vihkilupa $55.

Kolmelta marssimme sitten kappeliin, jossa oli ihmiset vaihtuneet kokonaan. Tämä mies siellä, ei tiennyt meidän vihkimisestä mitään, kukkia ei oltu tilattu, eikä pappia ja valokuvaajaa. Onneksi meillä oli kuitti maksusta, koska siitäkään ei ollut siellä mitään tietoa.. Pari puhelinsoittoa ja 15 min. niin pappi saapui kukkien kanssa ja pystyimme aloittamaan. Kymmenessä minuutissa kaikki oli ohi, valokuvaajakin ehti paikalle kesken toimituksen, että saimme siitäkin kuvia. Kuvista saimme filmirullan, jonka saimme itse käydä teettämässä. Siitäkin olen lukenut, että joissain kappeleissa ei saa negoja ollenkaan itselleen, jotta ne voi käyttää niitä myöhemmin ties mihin tarkoitukseen. Teetimme kuvat Fremontilla olevassa Wahlgreens kaupassa cd:lle sekä otimme paperikuvat.

Nyt on edessä tämä kuuluisa paperisota. Nyt ensin odotamme virallista vihkitodistusta, jonka jälkeen voimme pyytää sieltä apostillen, jotka sitten kaikki lähetetään lomakkeiden mukana suomen lähetystöön Los Angelesissa, joka hoitaa asiat sitten maistraattiin lopulta. Saas nähdä kauan menee.

Tosi ihana matka, viikko oli ihan sopiva aika, tottakai 2 viikkoa olisi aina ollut parempi. Paljon nähtiin, käveltiin ja juotiin vettä ja juotiin vettä ja juotiin vettä... Kortit, joissa ilmoitimme asian tutuille saapuivat samana aamuna, kuin mekin, eli juuri sopiva ajoitus. Lähetimme ne siis sieltä lauantaina ja olivat perillä perjantaina. Onnitteluja rupesi ropisemaan kännykkään lentokentällä. Kaikki olivat yllättyneitä, vielä ei ole tullut yhtään negatiivista kommenttia.  

Muoks. Kaverit uhkasivat järjestää mulle after-polttarit, mukavat ja rauhalliset sellaiset.

Link to comment
Share on other sites

Mä kyllä vilpittömästi suosittelisin majoittautumista muualle kuin ihan Stripille, se on aika yksipuolinen Las Vegas siellä 'ruotsin laivalla'. Välimatkat ovat todellakin pitkiä mutta tietenkin mun on helppo olla välittämättä niistä kun meillä oli auto vuokralla  

Se pääkatu Vegasissa eli strip on aika kuluttava ja pinnallisen oloinen, lähempänä Fremont Streetiä on sellainen aidompi, 50-luvun Vegas, missä käy mummoja pelaamassa koneilla joihin voi tunkea sentin kolikoita  

Link to comment
Share on other sites

Joo, hotelli downtownissa oli oikein hyvä valinta, todennäköisesti myös hinnan puolesta. Stripille ja takaisin pääsi helposti bussilla, jotka kulki 10 min. välein ja maksoi $2/hlö ja 24h lippu $5. Eli suht. edullinen tapa kulkea. Taksilla ei kuljettu. Yhteen outlet-mall:nkin oli shuttle-kuljetus downtownin bussiasemalta, jonne maksoi $1/hlö. Halpa kuljetus, mutta hintavat kaupat, kun kaikki oli yksittäisiä merkkiliikkeitä ja kalliita sellaisia.

Tosta lentokentältä hotellille jutusta unohdin kertoa sen, että mennessä otettiin taksi, joka maksoi $40 tippeineen! Joka paikasta, kun oltiin luettu, että meidän hotellille ei ole shuttle-kuljetusta.. Matkakin tosin kesti tunnin iltapäivä viiden ruuhkassa ja siellähän taksin hinnat menee ajan mukaan, ei matkan, niin kuin Suomessa. Hotellilla sitten huomasimme shuttle-pysäkin, ja takaisin tullessa tilattiin shuttle hotellin kautta ja se maksoi $6.50/hlö. + tippi.

P.S. Sentin ja viiden sentin koneisiin ei käyneet oikeasti sentin / viiden sentin kolikot vaan piti maksaa isommilla, esim. 25c kolikolla tai dollarin seteleillä.. Pelaaminen tosiaan maksoi vaan sentin. Ainakaan niihin, missä käytiin. Tyhmää, kun lompakkoon jäi miljoona centin kolikkoa.

Link to comment
Share on other sites

Hih siinä meidän lähellä oli sellainen pelihalli johon kävi sentinkin kolikot, ei siellä isommissa paikoissa käynyt.

Meillä oli vakiopummikin, joka osu aina meidän reitille, sellainen vanhahko äijä joka sanoi pelanneensa kaikki rahat ja sitten kun sille antoi jotain ropoja niin sanoi että näinkö vähän ;D muisti meidät sitten joskus kolmannella pummauskerralla..

Link to comment
Share on other sites

Siis voi vitsi, täältä löytyi keskustelu erittäin mielenkiintoisesta aiheesta!!!!  Olen aiemmin seurannut palstaa vain suvusta, mutta nyt oli pakko rekkautua sisään koska ollaan menossa naimisiin Vegasissa lokakuussa. Ihan siis kaksistaan, ja karkureissulla eli kukaan ei tiedä etukäteen! (paitsi yksi ystäväni, joka on lupautunut lähtemään sormusta etsimään kanssani - mies inhoaa shoppailua... )

Todella kiva lukea kokemuksia täältä!!! Ja onnea Mamabear!!!! Mä olen koittanut surffata etukäteen vähän noita kappeleita ja hulluksihan siinä tulee. Mutta ehkä me myös varataan vasta paikanpäältä, jos kerta onistuu ihan hyvin tuollaiseen lyhkäseen kaavaan.

Saako Mamabear ja muut Vegasissa naimisiin menneet vielä udella, että mitä teillä on ollut päällä vihkitilaisuudessa? Itse olen ajatellut jotain rentoa vaaleaa, mutta en hääpukua. Yksi syy tähän on se, että meillä on tuo masuasukki mukana ja täytyy vähän miettiä, että mihin sitä lokakuussa mahtuu...  

Oletteko pitämässä mitään juhlia kavereilla Suomessa? Meillä on ajatuksena pitää bileet joskus keväällä ja laittaa niistä maininta kortteihin.

Link to comment
Share on other sites

Onnittelut hienosta vihkimispaikka-valinnasta! Suosittelen lämpimästi. Mekin tosiaan lähdettiin salaa ja laitettiin sieltä sitten kortit vihkimisen jälkeen tutuille.

Minäkään en ostanut/vuokrannut hääpukua lähinnä rahatilanteen puolesta, joten lähdin täältä Suomen kaupoista etsimään valkoista tai vaaleansinistä mekkoa tilaisuuteen. Loppujen lopuksi löysin kappahlista valkoisen kuultopitsisen mekon, pituutta puoleen sääreen. Sen kanssa valkoiset kengät ja vaaleansininen huivi hartioilla. Miehellä oli puku suomesta mukana. Monethan siellä menevät naimisiin myös arkivaatteissa vrt. suomessa maistraatissa.

Juhlia emme pidä suomessa ja odotimme, ettemme myöskään saa häälahjoja.. Niitä on kyllä sadellut kiitettävästi onnittelujen kera  :).

Miehen vanhemmat ovat kyllä luvanneet viedä meidät syömään sekä mun parhaat ystävät ovat luvanneet myös, että vietetään tyttöjen iltaa, kun ei polttareita ollut.

Jos laitat yksäriä niin voin laittaa nettiosoitteen, josta löytyy matkakuvia, myös kappelista.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli ihan hame ja toppi, vähän mielestäni hienommat laitoin kuin muuten mutten mitään erityisesti ostanut tilannetta varten. Miehellä oli lyhythihainen kauluspaita ja shortsit, siellä oli nimittäin melko kuuma. Ja itsemma takiahan me sinne mentiin.

Me ei varattu mitään kappelia, esimerkiksi Little White Wedding Chapeliin pääsee kun vaan menee. Britneykin meni siellä naimisiin  ;)  

Ai vitsi se oli kyllä hauskaa ja ihanaa!

Link to comment
Share on other sites

Suurkiitos Lra ja Mamabear vinkeistä ja vastauksista!!  :) Ja onnea näin jälkikäteen vielä Lrallekin!!!

Yritin Mamabear laittaa sulle yksäriä - toivottavasti onnistuin. Kuvia katsotaan supermieluusti!!

Juu niinku ehkä nimimerkistäkin näkee, niin Vegas on ihan suosikkipaikka!  ;D Käytiin siellä pari vuotta sitten ja valkoiset tiikerit jäi kovasti mieleen. Muutenkin pidin kovasti kaupungista. Monet sanovat, että se on liian iso ja ruma jne. mutta itse olin täysin eri mieltä. Sehän on kuin aikuisten huvipuisto - minusta oli aivan ihanaa katsella jättikokoisia rakennuksia ja kävellä illalla Stripillä ja ihastella ylisuuria valomainoksia jne. Ja sitä on naurettu moneen kertaan, että peleihin ei mennyt penniäkään!

Ehkä mekin sitten tehdään niin, että ei aleta etukäteen varailemaan mitään kappelia....   Meidän hääpäivä olisi kyllä lauantai, joten en tiedä millaista ruuhkaa siellä on.... Noh, eiköhän Vegasissa pääse aina naimisiin!  

Ja lisää vinkkejä otetaan ilolla vastaan!

Link to comment
Share on other sites

Me siis etsittiin matkaa n. kuukausi etukäteen, ennen suunniteltua lähtöä ja hyvin löytyi vielä matkoja. Netissä, kun vertailtiin hintoja (lennot+hotelli), niin löydettiin halvimmat matkat Supersaverista www.supersaver.fi, jossa maksoi viikon matka 4 tähden hotellissa (Golden Nugget downtownissa) lentoineen vajaa 3000€/ 2hlöä. Matkalla oli 2 välilaskua/koneen vaihtoa mennen-tullen -> helsinki-tukholma-chicago-las vegas. Lennot oli Blue1-SAS-United Airlines.

Paikan päällä ei voi sanoa olevan halpaa, turistirysä, niin myös sen mukaiset hinnat.

Link to comment
Share on other sites

Mamabear, en vielä ehtinyt kiittää kuvista eli suuri kiitos! Täytyy katsoa ajan kanssa tarkemmin, tulee vaan jo ihan kauhea matkakuume! Pikavilauksella huomasin, että tutuissa paikoissa olette käyneet - autokokoelmaan meni meiltäkin varmaan yksi muistikortillinen!

Me on katsottu pelkkiä lentoja Ebookersin kautta ja lennot per nenu maksaa halvimmillaan noin 730 euroa + muistaakseni jokunen kymppi Ebookersille. Hotelli buukattiin viimeksi paikan päältä ja se oli viikolla jotain 80-90 dollaria per yö ja viikonlopuksi hinta nousi pilviin! Nyt katsoin esim. Excaliburin hintaa ja pe-ti taisi maksaa jotain 500-600 dollaria..

Olitteko muut muuten ostanut sormukset jo Suomesta? Näin me vähän suunniteltiin, koska aikaa meillä on Vegasissa vaan nelisen päivää.

Link to comment
Share on other sites

White_Tiger: Eipä kestä  :). Mies oli kyllä pettynyt autokokoelman kokoon, suomessa kun on messuilla ym. käynyt, niin ollut hieman enemmän autoja.. No kaipa siellä silti oli autoja, joita mieskään ei ollut ennen nähnyt. Mukavinta oli tosiaan kauhistella autojen hintoja.

Muutkin kiinnostuneet saa laittaa yksäriä, jos haluaa nähdä matkakuvia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meilläkin olis haaveena mennä Las Vegasissa naimisiin niin että Elvis vihkii  

Kuulostaa tosi kornilta, mutta olispa ainakin "meidän juttu".

Tarkoitus olisi mahdollisesti ensi kesänä lähteä reissuun, joten ihan käytännön asiatkin kiinnostaa (lennot, hotellit jne).

Löytyikö pukuvuokraamoa mistä olisi saanut kauniin mutta yksinkertaisen puvun?

Meillä olisi tarkoitus lähteä "vain matkalle" ja siellä karata kaikilta salaa naimisiin ja pitää matkan jälkeen sitten joillekin sukulaisille ja ystäville myöhemmin bileet jossain mökillä tms jossa tämä karmeus paljastettaisiin.

Inhoan itse kaikkea hösäämistä ja stressaamista ja järjestelyitä, samoin mies, joten tämä voisi sopia meille

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pakko tulla vielä tänne kertomaan, että vihdoinkin tänään toi posti kela-kortin uudella sukunimellä varustettuna! Mitään muita dokumentteja ei ole tullut, ehkä sellaisiakin jossain vaiheessa tulee?

Eli paperisodassa kesti melko tarkalleen 3 kk. Nyt saa heittää tyttönimen unholaan ja kuuluttaa kuuluvasti uutta sukunimeä  :D. Ajokortti täytyy uusia ja ruveta ilmoittelemaan muuallekin nimenvaihdoksesta. Meillä kun on salatut osoite ym. tiedot, niin tieto ei varmaan mene minnekään automaattisesti.

Ja huoltomiehelle täytyy heti huomenna soittaa ja pyytää ottamaan vanha nimi pois ovesta. Molempien vanhemmat suostuvat tulemaan "hääkahville" vasta, kun on nimi ovessa oikein  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...