Guest Jee "undercover"

Kahdet juhlat?

56 viestiä aiheessa

Meinaatteko juhlia haita molempien kotimaissa????

Palasimme juuri naimisiinmenomatkalta Bulgariasta

Suomessa odotti heti kyselyt "Suomen haista". Ei oltu kylla aateltu jarjestaa mitaan ihmeellista vaan ehka kutsua ihmisia meille kotiin kahville (tosin kutsuttavia on yli 40..). Nyt puoli sukua on lupautunut auttamaan kahvitilaisuuden jarjestamisessa ja hommata ilmaisen tilan. Ihan kivaa - kylla tata naimisiin menoa voi kahdestikin juhlia, mutta toisaalta kisavasymys jo iskee paalle..  

Miten teilla muilla. Juhlitteko kahteen kertaan ja milla volyymilla? Rahaa ei ainakaan aateltu noihin kakkosjuhliin kauheesti laittaa, mutta tiedan taas itseni: jos on mahdollista jarkata juhlat, se tehdaan kunnolla.

Kommentteja, please!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle taitaa kayda hullusti...

Koko ian haaveillut niista isoista kirkkohaista, paiva prinsessana ja niin edelleen...

Ensimmaisen kerran menin naimisiin puolisentoista vuotta sitten pormestarin vihkimana, nyt elokuussa ortodoksisessa kirkossa, ja nyt on alettu utelemaan niista "Suomen haista"...

Syy tahan on ehka se etta loppujen lopuksi vain murto-osa sukulaisista paasee kuitenkin vain osallistumaan naihin haihin... Tuloksena tasta olisi -> olisin kolmin kertaisesti naituna samalle miehelle ja ilman etta olemme valilla eronneet...  

Tama ei ihan niin nyt mene kun on suuniteltu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla oli kunnon haat Suomessa, johon oli kutsuttu myos ulkolaiset ja osa tulikin - kaikki lahimmat. Muille jarjestimme bileet, joissa kaikkien yllatykseksi oli haakakku tarjolla ja dia show itse haista. Moni tykkas, koska ei paasyt esim. raskauden takia lentamaan Atlantin yli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla on kahdet juhlat - ensin Suomessa (15.7.!) varsinaiset haat ja sinne tuleekin onneksi suurin osa ulkomaisista ystavistamme.  Sitten toiset haat (juhlat) Nicosiassa (sulhasen suku on Kyproksella vaikka itse asumme talla hetkella Englannissa) syyskuun lopussa.  Tama oli hanen sukulaistensa idea, ja vanhempansa lupasivat maksaa, joten emme vastustaneet - kaksia juhlia tuskin olisimme pystyneet itse jarjestamaan!  

Alunperin paatetty vierasluku vaheni rankasti - jo juhlapaikan varattuamme! - kun kyproslaisille selvisi, etta pidetaan toiset haat myohemmin... koko sikalainen sakki paatti olla tulematta Suomeen, joten olisimme voineet loppujen lopuksi valita pienemmanikin juhlatilan!  Toisaalta tassa on se hyva puoli, etta juhlimme Helsingissa lahimpien ystavien ja sukulaisten kanssa - kyproslaisia tuskin tunnen!  Syysjuhliin on vieraita kuulemma tulossa sikalaiseen tapaan n. 200 joka on kuulemma ihan "kohtuullinen" maara...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh huh Kaitsu - 200 vierasta "kakkoshäissä"!

Ja Sandraki - kolmasti naimisiin  

Monet minunkin sukulaiseni  ja ystäväni kyselivät ennen ensimmäisiä häitämme "mites, meinaatteko juhlia myös Suomessa?" Tuohon nyt oli äärettömän vaikea vastata, koska emme todellakaan jaksaneet/ pystyneet ajattelemaan mitä tapahtuu näiden häiden jälkeen. Oli siinä sen verran ressiä ilmassa.

Toisaalta juuri tuo pointti: jos sanomme kaikille, että "joo, "kakkoshäät" on Suomessa syksyllä", miten moni olisi vaivautunut Bulgariaan? Minulle kuitenkin oli todella tärkeää, että mukana oli läheisimmät sukulaiseni. Saattoihan se sitäpaitsi olla joillekin ainutlaatuinen tilaisuus tavata puolisoni sukua siinä määrin, kuin heitä häissä oli paikalla.

Nyt siis olemme edelleen tämän kakkoshää-ongelman edessä. Tai siis ei niistä mitään mahtavia kakkoshäitä ole tulossa, vaan ehkä kuitenkin pienimuotoinen kahvitilaisuus häävideon ja valokuvien kera. Äitini haluaisi kaiketi kutsua myös juhlapuhujan paikalle ja että käytetään alkuperäisiä hääasusteita. Mieheni taas pohtii, halutaanko pesettää pukuani uudelleen. Sen pesetys meinaan maksoi 75 euroa!

Aikataulukin mietityttää. Syksy kun jo lähestyy ja järjestelyitä pitäisi varmaan alottaa, jos juhlat olis esim. syyskuussa. Tavallaan olisi kiva kutsua myös bulgarialaiset mukaan, mutta sitten niistä kyllä äkkiä kehkeytyy todella TOISET HÄÄT. Tähän äidilläni oli hyvä pointti: "Ekat häänne olivat niin mahtavat, että olisi ihana jos ne jäisivät päälimmäisenä mieleen". Jotenkin muakin mietityttää joku tällanen, vaikka ei kai toisilla juhlilla voi ekoja pilata  ???

Tämä olisi vaan Bulgarialaisille oiva tilaisuus tulla Suomeen, kun on ihka oikea syy. Tosin en tiedä, onko sieltä kenelläkään varaa nyt matkustaa. Lähimmällä suvulla kun kuulemma oli mennyt ihan kohtalaisesti rahaa kaikkiin pieniin hääjuttuihin (vaikka siis pääasiassa itse häämme maksoimmekin).

Olen kuullut myös käytännöstä, että järkätään toiset juhlat ensimmäisenä hääpäivänä. Sekin voisi olla ihan hyvä juttu. Varsinkin kun olemme edenneet tässä suhteessa suomalaiseen makuun aika vauhdilla ja joillekin kaukaisille sukulaisille eka kutsu tuli suoraan sanoen aika yllätyksenä. Sitä ei vaan yhtään osaa sanoa, missä päin maailmaa sitä silloin asustelee ja mikä noin muutenkin on elämäntilanne. Eli jos juhlat nyt jättää ensi kesään, miten mahdollista on että ne jää pitämättä kokonaan..?

Hmm..elämä on täynnä kysymyksiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taalla yksi nimimerkilla kolmet juhlat kolmessa eri maassa suunnittelee kolmia juhlia, jee... meinaa kylla varmasti iskea kisavasymys jossakin vaihessa kuten joku taisi mainita. Onneksi juhlien valilla on puoli vuotta joten kerkiaa vahan tasaantua itse vihkimisen jalkeen. Meidat siis vihitaan meidan yhteisessa kotimaassa ja molempien kotimaissa on sitten juhlat, Suomessa kirkossa myos siunaaminen ja muutenkin kaikki krumeluurit haavalsseineen ja muine juttuineen ja sitten Belgiassa illallinen sukulaisille. Onneksi Belgian juhlat kustantaa paikallinen taho, muuten olisi pennia pitanyt todella lahtea vanyttamaan.

Eli lopputuloksena on se, etta tammikuussa 2006 ollaan meikalaisten rakkautta juhlittu kolme kertaa. On siina pahkailemista miten minkakin juhlan jarjestaa  :-* Itse vihkimiseen on enaa kaksi viikkoa... kylla jannittaa miten saa kaikki valat ja muut suoritettua enklannin kialella... Ei sen kanssa muuten ole ongelmia mutta jos hiukan hermostuttaa itse tilaisuus niin voi menna kieli solmuun. Tallaista tanne meidan elamaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä oli ainakin sellaiset suunnitelmat, kun ollaan menossa Amerikassa naimisiin, että ensin mennään Amerikassa vaan maistraatissa "virallisesti" naimisiin. Sinne kutsumme vain privaatisti pari lähintä kaveria, jotka eivät pääse matkustamaan Suomeen. Siitä kahden kuukauden päästä on Suomessa Kirkon kera ne isot häät jonne sitten kutsutaan kaikki Usa:sta ja Suomesta. Päätimme tehdä pienen maistraatti vihkimisen ensin, että saisi paperisotaa selvitettyä ennen juhlaa, että saisi sen pois tieltä, että sitten voi ihan rauhassa juhlia Suomessa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä mietittiin meilläkin ja aikaisemmin ajatuksena oli pitää toisia juhlintoja täällä Saksassa, joko häiden tai perinteisen Polterabendin merkeissä. Luulimme nimittäin, etteivät täkäläiset ystävät jaksa/ehdi/pysty rahatilanteensa vuoksi tulemaan Suomeen häitämme juhlimaan, mutta kuinkas kävikään - kaikki, joille olemme mahdollisista häistä ensi syksynä vihjaisseet ovat jo alkaneet etsiä lentoja, miettimään autojärjestelyjä, tutkimaan lähistön nähtävyyksiä netistä jne. Jopa ystäväpariskunta, joka viettää häitään vain kaksi viikkoa ennen meitä on päättänyt tehdä häämatkansa meidän häihimme.

Siis yhdet bileet suomessa, kirkkovihkimisineen päivineen, vieraat toivottavasti tulevat ja tutustuvat samalla suomeen ja suomalaisiin.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meille nyssitte tulee kahdet juhlat ja nayttaisi silta, etta ensin mennaan naimisiin Suomen kamaralla, juhlitaan ja sitten Atlantin toiselle puolelle juhlimaan loppusuvun kanssa.

Tai ehka menemmekin naimisiin kahdestaan Karibialla, mutta sen nakee sitten

Nain sulhon perhe saa maistaa vahan Pohjoisen eksotiikkaa kevattalvella  

Tosin olisi se kiva saada minun sukua ja kavereita nakemaan takalaisia Amerikan mantuja, mutta rahaa ei taida ihan kaikkeen olla  

Mutta juu, kahdet juhlat niin ei jaa kukaan paitsi.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli pienimuotoiset häät miehen perheen kesken USAssa. Lähdettiin porukalla reissuun viikonlopuksi ja siellä sitten virallisesti avioiduttiin ekan kerran. Sitten myöhemmin ennen Suomeen muuttoa pidettiin Open house juhlat tutuille, joita vain ei kauheasti vaivutunut paikalle!

Täällä Suomessa meidän naimisiin menosta ei tiedä kuin perhe ja pari ystävää. Ei olla vielä varmoja ilmoitetaanko asiasta suvulle täällä vai katsotaanko huomaako kukaan eroa vihkikaavassa sitten Suomen häissä. Eli täällä ois tarkoitus pitää "oikeat häät" (niinkun minä niitä kutsun, kavereille ne on heidän häät ensi syksynä. Sinne ei varmaan Ameriikoista kauheasti väkeä pääse tulemaan. Välillä mietittiin, että josko laitettais kuva lehteen ja sillai ilmotettais tutuille mutta toisaalta haluisin sitten virallisen hääkuvan niista oikeista häistä lehteen. Oisko se tyhmää jos kahdesti ilmottais?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitettiin yksi ilmoitus Hesariin 12.6.2005 (häät Bulgariassa oli 11.6.2005). Nyt päätimme ainakin pitää jotkut pienimuotoiset juhlat syyskuun alussa. Sitten voisin laittaa ilmoituksen meidän pieneen paikallislehteen, johon sitä en vielä ole laiskuuttanu ole saanut lähetettyä. Tavallaan toisien häiden järjestämisessä on hohtoa, mutta heti kun päätimme päivän, alkoi ehkä hieman ahistamaan. Kaikki se pohtiminen ja järjestely. Onneksi aikaa ei kuitenkaan ole kuin kuukausi eli mitään megabileitä en tässä ajassa ehdi organiseeraamaan eikä ressi kestä kuin muutaman viikon  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin... Toisien haiden "epaonnistuminen" (piiitka tarina ja monien juttujen yhteistulos) kypsytti vihdoin paatoksen etta kolmas kerta toden sanoo...  

Elikka vietamme haita myos Suomessa, emme kuitenkaan nyt heti vaan nain alustavasti ajattelin 2007 syksya...  Jokaisen kai pitaisi menna naimisiin/juhlia haitaan parin vuoden valein...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse vasta kypsyttelen ajatusta (ja hyvin varovaisella tasolla), mutta ajatuksissa siintää jo silti haave kahden maan häistä. Eli noviisi ihmettelee:

Ovatko ns. "tuplahäät" laillisesti ok?

Eli itse haaveilen siviilivihkimisestä ja häistä suomessa (koska mies ei kuulu kirkkoon), ja myöskin shintolaisvihkimisestä japanissa. Voivatko molempien maiden vihkimiset olla yhtä aikaa voimassa?

Jos jollakin on neuvoja tai vinkkejä.. arigato (^^)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin meidan tapauksessa meille kerrottiin, etta on mahdollista menna naimisiin vain kerran mika meidan kohdalla oli siis siviilivihkiminen. MUTTA kirkollinen siunaaminen Suomessa on mahdollista kylla jarjestaa. Lain mukaan voimassa on se ns. ensimmainen vihkiminen oli se sitten missa tahansa. Vai onko jollakin muuta tietoa asiasta.

Meidat on siis vihitty australian lain mukaan eika me sen vuoksi voida enaa menna naimisiin Suomessa, mutta kuten sanoit kirkollinen siunaaminen on kylla mahdollista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suomi taitaa olla aikalailla poikkeus sen suhteen, että täällä voi mennä naimisiin ihan virallisestikin vain käymällä kirkossa. Monissa maissa valtion ja kirkon roolit on erottu tässäkin asiassa ja kaikkien pitää ensin käydä maistraatissa tai vastaavassa hoitamassa siviilipuoli ja sitten voi itse valita minkä kirkon haluaa, jos haluaa, siunaamaan avioliiton. Tai vaikka monta uskontokuntaa, jos ne vaan suostuu.

Tunnen kyllä parin, joka meni ensin naimisiin virastossa (pakollista siinä maassa), sitten oli katoliset vihkiäiset ja sitten vielä shintolaiset päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennaan naimisiin Suomessa, ja pidetaan se kunnon haajuhla siella. Kun varmasti taalta "maan alta" ei paase kaikki tulemaan ihan jo lentolippujen hintojen takia, plus lomaakin tarttis ottaa ainakin pari viikkoa, jotta ensinnakin siihen mahtuis 2*36H lennot, jetlagit ja haat, niin pidetaan sitten kemut taalla jossain vaiheessa haiden jalkeen. Ihan semmoset epaviralliset bileet vaan, tarjotaan syotavaa ja juotavaa ja varmaan jotain kakkuakin kavereille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meinaatteko juhlia haita molempien kotimaissa?  ???

Meille tulee kahdet juhlat. Viralliset häät vietetään sulhon kotimaassa Turkissa tulevana kesänä. Sinne onkin sit tulossa koko siellä päässä oleva suuri suku ja varmaan kaikenmaailman hyvän päivän tutut..

Se kun on kuulema siellä tapana, että häihin tulee kaikki naapurit, ym. Tosin viime aikoina on ollut puhetta jos pidettäisiinkin siellä vähän pienemmät häät, tyyliin 100 henkeä (mikä on kyllä minulle aika paljon), mutta yhtä hyvin ne voivat paisua 300 henkisiksi. Omia sukulaisiani tuonne tulee varmaan yhden käden sormilla laskettava määrä.

Juhlitteko kahteen kertaan ja milla volyymilla? Rahaa ei ainakaan aateltu noihin kakkosjuhliin kauheesti laittaa, mutta tiedan taas itseni: jos on mahdollista jarkata juhlat, se tehdaan kunnolla.

Odotan innolla häitäni koska tiedän saavani niistä todella erilaiset kuin Suomessa (en ole ikinä tykännyt suomalaisesta häämeiningistä) ja eksoottiset. Kauheasti ei olla kakkosjuhlia vielä mietitty, mutta varmasti ne on pakko järjestää täällä minun suvulle ja ystävillemme täällä. Mielessä on jotain pienimuotoisempaa kahvitusta, tms. Mitään uutta vihkimistä meille ei tulla tekemään koska sulhoni on muslimi ja minä kristitty ja Turkissa meille tehdään siviilivihkiminen. Kirkkohäitä en ikinä voisi edes saada.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suunnitellaan tällä hetkellä häitä pidettäväksi kahdessa maassa. Haluan kirkkohäät ja prinsessapuvun. Sen mistä olen aina haaveillut. Jotenkin kuitenkin tuntuu vaikealta järjestää häät täällä asuinmaassamme Saksassa, koska en tunne valokuvaajia, en tiedä sopivista hääjuhlapaikoista tai kirkoista. Edes hyvää kampaajaa tai kosmetologia en täältä ole vielä löytänyt. Lisäksi - jos häät pidetään Saksassa, anoppini kanssa tulee ongelmia, koska meidän arvomaailmamme ja tyylimme ovat ihan erilaiset. Samasta syystä aavistan, että minun perheeni ja sukulaiseni eivät viihtyisi Saksassa pidetyissä häissä. Lisäksi sukulaisista pitäisi pitää tarkkaa huolta, koska heistä suurin osa ei osaa muita kieliä kuin Suomea...

Sulhasen suku on tosi pieni ja he kuten kaikki kaverimme täällä osaavat ainakin englantia. Heille Suomeen tuleminen ei olisi ongelma. Mutta... minua pelottaa että saksalaisista monet eivät tulisi häihin matkan kalleuden vuoksi. Meidän Saksan ystäväpiiri on melko iso ja heidän kanssaan haluaisimme ehdottomasti juhlia.Jos suomen sukulaisista osa jättäisi väliin vastaavasra syystä, se ei olisi niin suuri menetys, koska emme muutenkaan tapaa enää niin usein.

Siispä mietinnässä on miten me homma hoidettaisiin. Häät on nyt suunniteltu kesälle 2007. Aikaa on, mutta niin on vaihtoehtojakin. Ehkä me menemme ensin naimisiin maistraatissa Saksassa pienin menoin, jossa anoppi saisi hääräillä mukana. (huom. Hän on päättäväinen nainen jolle on vaikea saada ei-sanotuksi.)  Toisaalta toivotaan että mahdollisimman moni Saksan ystävistä haluaisi tulla kirkkohäihin Suomeen, jotka olisivat sitten enemmän minun tyyliseni.

Luuletteko että se onnistuisi?

Onko kukaan joutunut pohtia samaa kysymystä? Tai onko teillä kokemuksia? Tuliko toisesta maasta paljon vieraita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillakin suunnitellaan etta pidettaisiin haat kummankin kotimaassa.

Ensin Suomessa ja siita sitten viikon paasta taalla Dominikaanisessa missa asummekin. Homma on kylla viela ihan suunnittelu asteella kun taytyy selvittaa moni kaytannon asia viela.

Suunnitelma on kuitenkin niin etta mennaan luterilaisin menoin naimisiin Suomessa (sulho katolinen, pitaa ennakkoon hakea erikoislupaa tms. jotta katolinen kirkko tunnustaa luterilaisen vihkimisen...olisi ollut helpompaa menna katolisin menoin naimisiin ensin kun luterilainen kirkko hyvaksyy sen automaattisesti....mutta, mutta tuli luvattua perheelle etta kun asutaan taalla niin ensimmaiset "oikeat" haat on Suomessa) ja sitten jarjestetaan jonkilainen haaseremonia taalla. Ilmeisesti voidaan kuitenkin jarjestaa jonkin sortin katolinen siunaus tai vastaava taallakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lale:

Koska teillä on nämä Turkin häät? Meillä on nimittäin myös häät Turkissä 26.5 ja olisi aivan mahtavaa kuulla teidän häistä jos ne vaikka sattuu olemaan ennen tuota. Meidän juhliin on kuulemma tulossa n. 500 vierasta joista tiedän n. 50... Mun vanhemmat ja muutama muu tuttu lähtee onneksi mukaan ettei tarvitse siellä ihan yksin "panikoida"  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lale:

Koska teillä on nämä Turkin häät? Meillä on nimittäin myös häät Turkissä 26.5 ja olisi aivan mahtavaa kuulla teidän häistä jos ne vaikka sattuu olemaan ennen tuota. Meidän juhliin on kuulemma tulossa n. 500 vierasta joista tiedän n. 50... Mun vanhemmat ja muutama muu tuttu lähtee onneksi mukaan ettei tarvitse siellä ihan yksin "panikoida"

Moi!

Sinä saat kyllä informoida minua omistasi koska omat hääni ovat "vasta" 21.7.

Me olemme tehneet varauksen 250 vieraalle. Tuosta määrästä tiedän/tunnen vain olemattoman osan joten jännittää kyllä kovasti.. Suomen päästä tulee luultavimmin mukaan ainakin vanhempani ja ainakin yksi ystäväni, ehkä pari muutakin.

Onko teillä myös hotellihäät kuten meillä? Järjestättekö ennen häitä muita juhlia, esim. henna iltaa? Minulle on ilm. semmoinen suunnitteilla..  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Olette samantyyppisessä tilanteessa kuin minäkin - häitäni tanssittiin naapurimaassa Bulgariassa viime kesänä.  

Bulgariassa häät eivät paisu ihan Turkkilaisiin mittoihin. Vieraita meillä oli 70, joista n. 20 Suomesta. Sen lisäksi järjestin syyskuussa Suomessa pienimuotoisen (40 vierasta), epävirallisemman muistelotilaisuuden, jossa syötiin sekä katsottiin valokuvia ja häävideota. "Kakkoshäiden" suunnitelmia jarrutti vähän syksyllä 2005 alussa oleva raskauteni, mikä oli kyllä hyvä. Nyt selvittiin ehkä 500 euron panostuksella noista kakkoskemuista ja suomalaiset vieraat oli tyytyväisiä, kun pääsivät edes vähän osallisiksi häähumusta. Kaikkihan oli tietenkin jo alunperin kutsuttu Bulgariaan, mutta syistä tai toisista vain 20 päätyi sinne asti. Itse olin kyllä tuohonkin osallistujamäärään tyytyväinen, mutta kun suomalaiset näkivät bulgarialaisen häämenon, montaa harmitti ihan hurjasti etteivät lähteneet mukaan. No, minä yritin heille jo aiemmin hienovaraisesti vihjata, että kokemus tulee olemaan aika ikimuistoinen, mutta eiväthän he sitä silloin tajunneet..  

Bulgarialaisia hääperinteitä on muuten tarjolla pe 21.4.2006 klo. 21 esitettävässä Satuhäät-ohjelmassa. Ties vaikka olisi naapurimaassa jotain samoja juttuja kuin Turkissa?  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voinhan minä sitten informoida juu-u  

Meidän häät ei ole hotellissa vaan jossain isossa salissa sulhaseni kotikaupungissa... Alun perin piti järjestää sellanen henna-juttu mutta päädyin siihen etten halua sellasta vaikka Turkissa se yleensä jarjestetään. Olen nähny kyllä videon sellasesta hennajuhlasta (en nyt muista miksi sitä kutsutaan) ja aika oudolta se mulle näytti  

Meillä tulee kyllä muuten olemaan suht normaalit turkkilaiset häät paitsi ettei kaikkia mahdollisia tansseja tanssita... Tosin mikä minä olen mitään turkkilaisista normaaleista häistä puhumaan kun en ole ikinä sellaisiin päässyt. Ainoastaan kahdet olen videolta nähnyt. Ehkä senkin takia mitä lähemmäks toi päivä tulee sitä enemmän alkaa pelottamaan...

Lale, missä päin teidän juhlat pidetään ja onko teillä häät myös Suomessa? Aiotko hommata puvun sieltä vai vietkö mukanasi täältä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lale, missä päin teidän juhlat pidetään ja onko teillä häät myös Suomessa? Aiotko hommata puvun sieltä vai vietkö mukanasi täältä?

Häämme ovat sulhaseni kotikaupungissa, Antakyassa. En tiedä kertooko paljon, mutta kyseinen kaupunki ei siis todellakaan ole turistikaupunki, on lähellä Syyriaa. Käymmekin varmaan sit samalla siellä Syyrian puolella.. Missä teidän juhlanne ovat?

Kyllä aiomme pitää jotkut pienet juhlat myös täällä Suomessa, mutta niitä en jaksa miettiä vielä. Jotkut pienet kahvitukset, ei mitään isoa. Hääpuvun aion ostaa Turkista, olemme siellä 3 viikkoa ennen häitä joten sen verran on aikaa etsiä se ja muut tykötarpeet.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät onkin sitten ihan toisella puolella Turkkia. Jos tiedät sellaisen kaupungin kuin Aydin niin siitä noin 40km eteenpäin. Jos ei Aydin sano mitään niin sitten sanotaan että Izmiristä 150km itään... Me ollaan Turkissa vaan kaksi viikkoa ja meillä on juhlat myös täällä joten vien puvun mukanani. Turkissa on kyllä kauniita pukuja ja Suomen hintoihin verrattuna todella halpoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään