nourahia

Naimisiin Thaimaassa?

113 viestiä aiheessa

Varasin meille kuvaajan Thaimaasta...yllä mainitun Thomas Gottschalkin. Auringonlaskun aikaan aloitetaan juhla valokuvauksella ja jatketaan siitä kavereiden ja kuohuvan kera juhlintaa. Tasan neljä kuukautta lähtöön, en malttaisi odottaa!

Jokos Petunia on palannut reissusta? B)

Minua kiinnostaisi kuulla kommentteja Thomaksesta, kun meillä on alustavasti varattuna häneltä hääpaketti. Tosin olemme vaihtamassa sitä niin että hän hoitaisi pelkän kuvauksen. Eli millaiset kuvista tuli ja oliko muuten hyvä palvelu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Saikku79, vastasin sinulle yksityisviestinä. Saithan sen?

Thomas on luotettava ja ammattitaitoinen valokuvaaja. Maksoimme hänelle ennakkomaksun dollareissa, joka oli n. 70 euroa. Loput n. 130 euroa maksoimme kuvaamisen jälkeen bahteissa.

Thomas on lähtöisin saksasta joten hän puhuu hyvää englantia. Hän vastaa sähköposteihin nopeasti, joten varaaminen ja suunnittelu on helppoa. Sovimme sähköpostitse että soitan hänelle kun olemme saapuneet Thaimaahan. Soitettuani päätimme, että katselemme mieheni kanssa ympärillemme muutamaan päivän ja mietimme sopivaa kuvauspaikkaa. Sitten soitin hänelle uudestaan ja kerroin missä haluamme kuvia otettavan. Emme tarvinneet kuvauspaikkaan kyytejä, mutta tarvittaessa hän olisi hankkinut meille kyydit (ja tietysti veloittanut niistä). Uskon että Thomas auttaa mielellään muissakin järjestelyasioissa. Eli kuvauspäivämäärän ja alustavan kellonajan sovimme sähköpostitse, mutta kuvauspaikan päätimme vasta Thaimaassa.

Thomasilla on silmää kuvaamiselle. Mekin otimme kuvia mm. rannalla jossa oli uijia ja auringonottajia. Heitä ei tietenkään kuvissa näy, vaan näyttää siltä kuin olisimme mieheni kanssa kaksin koko rannalla. Lisäksi otimme kuvia hotellimme ulkoalueella, mutta kuvista sitä tuskin uskoisi, koska niissä näkyy lisäksemme vain puita, kukkia, patsaita, ränsistyneitä puisia penkkejä tai kaiteita, ym. Ei siis näy hotellinaapureita aurinkotuoleissaan :grin: Thomas ehdottaa kuinka asettautua esim. nojaamaan puuhun tai pitkälleen penkille, joten kuvattaville jää tehtäväksi vain hymyillä.

Kuvauksen jälkeen sovimme, että hän toimittaa meille kuvat hotelliimme cd-levyllä. Hän toi meille kuvat ja riensi seuraavalle työkeikalleen. Kannattaa siis varata hänet ajoissa, koska hän vaikutti kiireiseltä mieheltä.

Voin lämpimästi suositella Thomasin palvelua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka,olemme suunnittelemassa häitä thaimaassa rannalla auringonlaskun aikaan 2010 alkuvuodesta. Nyt olemme miettimässä että ensinnäkin missä siellä kannattaisi ne järjestää. Pattaya on laskuista ulkona;) onko hyviä ideoita?kokemuksia? olisi tosi kiva kuulla, missä on homma toiminut hyvin ja missä ei. Meillä tulee varmaan noin 40 vierasta mukaan, joten olisi hyvä että hotelli olisi esim suht lähellä tuota juhlapaikkaa. Minkälaisia vihkimisiä olette käyttäneet? löysin tuolta eri nettisivuilta eri vaihtoehtoja, mutta ei osata päättää:) Muutenkin kaikki mahdolliset käytännön vinkit otetaan vastaan. Olisin myös tarvinnut lisätietoa, että onko siinä tulossa jonkunlainen paperisota vai ei...oon tuolta aiemmin lukenut hieman erilaisia vastauksia. Mietittiin että mentäis suomessa maistraatissa etukäteen kuitenkin...Kiitos jo etukäteen avusta!!!:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysynpä minäkin, kun en aiemmilta sivuilta löytänyt vastausta. Eli tarkoitus olisi mennä naimisiin Thaimaassa (luultavasti, tai jos mieli vielä muuttuu niin sit SUomessa), no kuitenkin. Eli viahtoehtoina on kai mennä ennen tai jälkeen maistraatissa virallisesti naimisiin. Virallisesti ei siis olisi tarkoitus Thaimaassa mennä, jos sen voi tehdä vain Bangkokissa. Mutta mitä te tarkoitatte tuolla paperisodalla? Miten se eroo jos on jo mennyt Suomessa maistraatissa naimisiin, tai sitten puolestaan jos se on tarkoitus hoitaa vasta Thaimaasta tulon jälkeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kysynpä minäkin, kun en aiemmilta sivuilta löytänyt vastausta. Eli tarkoitus olisi mennä naimisiin Thaimaassa (luultavasti, tai jos mieli vielä muuttuu niin sit SUomessa), no kuitenkin. Eli viahtoehtoina on kai mennä ennen tai jälkeen maistraatissa virallisesti naimisiin. Virallisesti ei siis olisi tarkoitus Thaimaassa mennä, jos sen voi tehdä vain Bangkokissa. Mutta mitä te tarkoitatte tuolla paperisodalla? Miten se eroo jos on jo mennyt Suomessa maistraatissa naimisiin, tai sitten puolestaan jos se on tarkoitus hoitaa vasta Thaimaasta tulon jälkeen?

Moikka,

eli jos haluatte mennä virallisesti naimisiin thaimaassa niin pitää mennä bangkokin kautta, mutta ymmärsin että jos meette suomessa maistraatissa niin sitten siellä on vaan se " siunaaminen" tms. Me varmaan päädytään tuohon ratkaisuun:) sitä en tiedä miten se toimii jos meette virallisesti vasta jälkikäteen, mutta uskoisin että aika samallalailla. Missä päin olitte aatellut mennä naimisiin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos 2010 thaimaassa vastauksesta :)

Täytyy varmaan kysellä sitä sitten sieltä Thaimaan päästä, et miten tuo asia hoituisi vai hoituuko jos menee vasta jälkikäteen Suomessa virallisesti naimisiin. Mulla on varmaankin Krabin alue suurimpana vaihtoehtona, siellä kun ollaan jo kerran käyty niin olisi kiva päästä jollekin tutulle rannalle. Ei varmaan Phuketin alueessakaan mitää vikaa olisi. Mut mikään suurkaupunki ei mua houkuta. Mites teillä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kanssa päätettiin mennä Krabilla:) miten ootte hoitamassa häät? me ollaan pyydetty tarjous phuket discoveryltä, koska ne pystyy järkkää Krabille hääseremonian tai sitten jos löydetään joku sellanen hotelli, että siinä hotellin kohdalla rannalla vois seremonian hoitaa niin sekin olis hyvä. Mutta katotaan nyt miten hoituu parhaiten. Me kun mennään vasta 2010, joten monet hinnat ei oo vielä sinne asti tiedossa. Millois te ootte menossa?

Ootteko kutsumassa paljon vieraita sinne mukaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mä oikeastaan tiedä miten hoidettais häät. On vielä niin alkuvaiheessa kaikki :) Tarkoituksena on siis mennä virallisesti Suomessa naimisiin, koska ei jaksais sitä paperisotaa Thaimaassa, mut kuitenkin niin et itse ajateltais et se hääpäivä olisi kuitenkin Thaimaassa vaikkei virallista olisikaan. Siksi Thaimaassa, et siellä saatais olla kahdestaan, ei siis sukulaisia/kavereita mukaan. Mulla on tuolla 2010 hääpäiväkirjapuolella oma päikky, tuu sinne kertoilemaan suunnitelmistasi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät Ao Nangissa 11.3.2009. Vieraita tulee 14 ja tarvitsisimme pikaisesti vinkkejä hyvistä hääjuhlapaikoista!? Itse seremonia meillä on rannalla auringon laskiessa. Oltiin jo varaamassa juhlapaikkaa hotelli Krabi Resortista, mutta valitettavasti he ehtivät buukata kyseiselle päivälle toisen tapahtuman, kun olimme varauksen kanssa hitaita... Paikan pitäisi olla sellainen, että meille voidaan "eristää" erillinen rauhallinen tila, mielellään ulkoa. Oisko kenelläkään ehdotuksia sopivaksi paikaksi? Ajateltiin kyllä, että jos mitään sopivaa vaihtoehtoa ei tule, niin meillä on kolmisen päivää saapumisesta aikaa järjestää juhlapaikka, vähän koristelua sinne ja ruokaa sekä juomaa. Mut mieluummin tietenkin varmistaisi nämä asiat ennen matkalle lähtöä, ettei tarvis kovasti ressata..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on häät Ao Nangissa 11.3.2009. Vieraita tulee 14 ja tarvitsisimme pikaisesti vinkkejä hyvistä hääjuhlapaikoista!? Itse seremonia meillä on rannalla auringon laskiessa. Oltiin jo varaamassa juhlapaikkaa hotelli Krabi Resortista, mutta valitettavasti he ehtivät buukata kyseiselle päivälle toisen tapahtuman, kun olimme varauksen kanssa hitaita... Paikan pitäisi olla sellainen, että meille voidaan "eristää" erillinen rauhallinen tila, mielellään ulkoa. Oisko kenelläkään ehdotuksia sopivaksi paikaksi? Ajateltiin kyllä, että jos mitään sopivaa vaihtoehtoa ei tule, niin meillä on kolmisen päivää saapumisesta aikaa järjestää juhlapaikka, vähän koristelua sinne ja ruokaa sekä juomaa. Mut mieluummin tietenkin varmistaisi nämä asiat ennen matkalle lähtöä, ettei tarvis kovasti ressata..

Siellä krabilla on sellanen norjalainen nainen, joka järkkää häitä. Ollaan sen kanssa viestitelty ja se vaikuttaa tosi hyvältä!! tässä tiedot:

Krabi - Spesialisten Co. Ltd

www.krabi-spesialisten.com

www.wedding-in-thailand.com

niitten kautta saa aika nopeesti tehtyä,ellei oo jo varattu tolle ajalle.

toinen firma oli phuket discovery ja ne hoitaa tuolla krabilla kanssa häitä.kokeile niitä tai ainakin voit saada hyviä vinkkejä:)

aika moni hotelli tosin voi järjestää hotellin kohdalle rannalle sen tilaisuuden joten voi suoraan eri hotelleistakin kysyö:)tsemppiä! ois kiva kuulla jälkikäteen että miten meni:)ollaan nimittäin ens vuonna tulossa perässä:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitokset tiedosta nimimerkille 2010 thaimaassa! Pitääpä laittaa viestiä sille norjalaiselle naiselle. Meillä itse hääseremonian hoitaa Phuket Discovery, saatiin hinta tingattua 30000 bahtiin, sisältäen kukin koristellun alttarin ja holvikäytävän, kuohuvat koko porukalle, valokuvaajan, pari balloonia, jotka lähetetään seremonian jälkeen ilmaan, musiikkisoittimen sekä kukat morsiusparille. Jätettiin aika paljon "tilpehööriä" pois alkuperäisestä paketista mm. seremonian toimittajan eli "vihkijän", kampaajan/meikkaajan, puun istutuksen ja lahjan. Alkuperäinen hintapyyntö heiltä oli muistaakseni n. 51000 bahtia. Laittelen viestiä, kun tapahtuma ohi, että miten homma toimi! Ao Nangin rannallahan varsin vähän hotelleja, joilla omaa rantaa käytössä, käsittääkeni ainoastaan Krabiresort on tällainen ja oltiinkin heihin yhteydessä, mutta myöhästyttiin varauksemme vahvistamisessa ja ehtivät buukata päivälle jo toisen tapahtuman. Meillä oli tarkoitus järjestää ruokailu- ja juhlapaikka seurueelle hotellin rannalta ja se oisikin ollut tosi kivassa paikassa rantaa, mutta ei nyt onnistukaan. Nyt siis tuo juhlapaikka on hakusessa, mutta eiköhän sen ehdi jostain löytää... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vihittiin maistraatissa ennen matkaa, ja Thaimaassa kävimme kahdestaan buddhalaisessa hääseremoniassa munkkitemppelissä.

Jos jotakuta kiinnostaa tämmöinen, voin antaa lisätietoja ja vinkkejä. Netissä palvelua tarjoaa esim. http://www.wedding-phuket.com/packages-buddhist.htm, mutta me järkkäsimme itse ja halvalla.

Hääpaikoista; monilla resorteilla ja hienommilla hotelleilla on yksityisranta, joissa seremonioita järkätään. Kannattaa siis kysyä sähköpostitse suoraan hotellista; tällöin jää yksi välikäsi eli se kallein, hääjärjestäjä pois. Hyvissä hotelleissa on maukkaat ruuat ja kauniit kukka-asetelmat "automaattisesti", peruspalvelutaso, juhlavuus ja sisustuksen kauneus ovat ihan eri tasoa kuin suomessa vastaavan hintaisissa paikoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi pari lisää. :) Meillä olisi ainakin alustavasti tarkoitus hoitaa koko hässäkkä Thaimaassa, eli jos olen oikein ymmärtänyt, niin se tarkoittaisi paperitöitä ja pistäytymistä Bangkokissa matkan aluksi? Sormuksia vaihdetaan sitten rannalla, kiinnostaisi löytää paikka, jossa on rauhallista eikä mielellään tolkuttomasti lapsiperheitä, ettei tarvitse herätä melskaukseen heti aamusta. ;) Krabi on tällä hetkellä aika vahvana ykkösenä.

Niin, ja tosiaan kaikki on vielä alkutekijöissään, kun ollaan menossa naimisiin vasta syksyllä 2011. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täällä yksi pari lisää. :) Meillä olisi ainakin alustavasti tarkoitus hoitaa koko hässäkkä Thaimaassa, eli jos olen oikein ymmärtänyt, niin se tarkoittaisi paperitöitä ja pistäytymistä Bangkokissa matkan aluksi? Sormuksia vaihdetaan sitten rannalla, kiinnostaisi löytää paikka, jossa on rauhallista eikä mielellään tolkuttomasti lapsiperheitä, ettei tarvitse herätä melskaukseen heti aamusta. ;) Krabi on tällä hetkellä aika vahvana ykkösenä.

Niin, ja tosiaan kaikki on vielä alkutekijöissään, kun ollaan menossa naimisiin vasta syksyllä 2011. ;)

Moikka

me päätettinkin mennä koh lantalla, koska se on tosi rauhallinen paikka. Ao nang on kuulemma niin täynnä suomalaisia jo että joka puolella kuulee vaan suomea... Koh lanta ei oo vielä niin paha. Käytiin siellä reilu vuos sitten ja tosiaan ens maaliskuussa nyt pidetään häät siellä. Löysin sellasen firman ku travel insight ja sitä vetää ruotsalainen nainen, jolla on suomalainen mies. Ne osaa hyvin ottaa huomioon länsimaisen maun :) tässä on niitten sivut: http://www.travelinsight.net/, sivut on vaan ruotsiks, mutta laitoin sit vaan sinne mailia ja englanniks ollaan hoidettu asioita ja oikein hyvin menny.

toi koh lanta vois teillekin toimia. riippuen budjetista, mutta sieltä löytyy tosi kivoja paikkoja:)

noista paperitöistä niin saan koko ajan eri infoa, joten en oo varma miten ne nyt oikeesti menee ja ei olla vielä varmoja että hoidetaanko eka vihkiminen maistraatissa ja sit ei tarttis muita papereit hoidella, mutta katotaan nyt vielä...

tsemppiä järjestelyihin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos. :) Mä olen nyt kysellyt suoraan parista hotlasta sekä Phuket discoverysta, joka on toistaiseksi osoittautunut halvimmaksi. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän osalta taisi käydä niin, että Phuket Discovery hoitaa homman. Saatiin tingattua hintaa sen verran alaspäin, ettei kukaan muu samaan pystynyt, ja toisekseen kaikki muukin on vakuuttanut tähän asti. :) Nyt vaan tekemään lopullista varausta, vaativat 60% varausmaksun, mutta onpahan pois sieltä loppusummasta sitten. ;)

Mitenkäs muut, kuinkas järjestelyt? Mä olen niin kontrollifriikki, että varailen asioita jo reippaasti ajoissa. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko naikkareilla tuoreita kokemuksia omista/kaverin häistä Thaimaassa? :) Olen auttamassa siskoani hääjärjestelyissä ja tällä hetkellä suunnitelmat on enemmän kuin auki...tarkoitus on kuitenkin lähteä ensi vuodenvaihteen jälkeen Thaimaahan ja viettää siellä hääjuhlaa (vihkiminen tapahtuu suomessa 1.1.2011). Päivämäärä juhlalle on todennäköisesti 10.1. tai 11.1. ja vieraita voi tulla paikalle 10, 20 tai jopa 50, ja paikkatoiveita ei suuremmin ole (ilm. Pattaya on pois laskuista...), joten hieman on hankala näillä spekseillä vielä tarkasti suunnitella. :D Lupasin kuitenkin yrittää selvittää edes sinnepäin olevia hintoja tai vinkata kokemuksista, jos niitä satun löytämään. :)

Ilmeisesti jotkut ovat olleet tekemisissä Phuket Discoveryn kanssa, joten siinä voisi kai olla ainakin yksi luotettava paikka johon ottaa yhteyttä? Oletteko ottaneet tuonne yhteyttä niiden nettisivuilla olevan lomakkeen kautta vai laittaneet sähköpostia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aaaaaahrgh, kuinka kauan menee yleensä/teillä on mennyt/jollain on mennyt saada tarjous kun sitä kyselee??? Mä oon ihan tulisilla hiilillä, vaikka oon odotellut vasta viisi päivää... Mutta kun kuvittelisi ettei se niin kauheen kauan vie vastata sähköpostiin. Pitäisikö unohtaa kyseinen firma ja siirtyä seuraavaan? Häät on siis Phuketissa marraskuussa vasta, mutta vieraat haluaa nyt jo tietää tarkemman sijainnin, jotta voivat varata (paketti)matkan, jossa hotelli mahdollisimman lähellä hääpaikkaa.

Edit: ei ollutkaan kyseinen firman saanut meidän ekaa viestiä, selvisi kun kyseltiin perään.

Muokattu: , käyttäjä: Merri

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tutkin vaihtoehtoja ja löysin samuilta firman Dream Catchers josta saa palvelua myös suomeksi. Olen nytten pyytänyt sieltä ja muutamasta muusta paikasta tarjouksia, olen saanut heiltä ihan pätevän tarjouksen ja nopeaa hyvää palvelua. Enää tarvii vaan häitä jännittää, jos muistan voin häiden jälkeen pistää raporttia omasta kokemuksesta tuosta firmasta. :gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään ensi talvena Krabilla naimisiin! Nyt se siis alkaa olla totta: unelmien rantahäät kaukomailla :-X Varaus tehtiin Phuket-discoveryltä kun sieltä paras tarjous saatiin! Päivittelen tapahtumia tuonne hääpäikkyyn.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikki! täällä olisi taas yksi pari, jotka ovat päättäneet mennä Thaimaassa naimisiin. <3 Näämme itsemme enemmän tosiaan sinne rannalle menemään naimisiin kuin johonkin työväentalolle (kaikella kunnioituksella, niinkuin jokin muukin jo tuolla aikaisemmin keskustelussa totesi ;)). Paikaksi ollaan ajateltu tuota Ao nangia, onkos kellään siitä paikasta kokemusta? Itse olen aikoinaan Thaimaassa matkustellut mutta en juuri tuolla paikassa. Ystäviä/sukulaisia tulisi matkalle mukaan noin 20. Ja tarkoitus olisi käydä maistraatissa juuri ennen matkaa ja häätilaisuus olisi sitten siellä paratiisirannalla :) tai toisinpäin, en tiedä kumpi olisi järkevämpää. Itse olen ajatellut käyttää tuota ihan tuttua ja turvallista Finnmatkoja tässä apuna, vaikka se varmasti kalliimmaksi tulee kuin joku kansainvälinen hääfirma. Mutta sitä halusinkin kysellä että onko kellään kokemusta tuosta Finnmatkojen hääjärjestelypaketista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarjouksia myös tammihäille Thaimaassa pyysin. Paljonko olette saaneet hinnasta tingittyä?? Nyt täytyisi jotain vastata takaksin enkä oikein tiedä paljonko "kehtaa" vähemmän tarjota, hinnassa, kun varmasti pikkasen ilmaa kuitenkin on...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään