Crimson

Erilainen häämarssi

315 viestiä aiheessa

Miä niin innostuin nyt tuosta pianosta että tahtois sitten toisen tai kummankin "marssin" soitettavan pianolla. Onkohan kirkoissa pianoita... Täytyy soittaa piakkoin kanttorille :girl_smile:

Ja toi He`s a pirate on muutenkin niin upee esitys. Oon sen tässä päivän aikana kuunnellu varmaa sata kertaa :girl_haha:

Piano on mahtava soitin :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan mietitty Blaken Walking in the Air... Sopii talvihäihin...

Jollain oli Yiruman (tai jotain sinne päin) River flows in you. Se olis aivan ihana kappale mutta en usko että kanttori suostuu sen opetteleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sisääntulomarssina Phantom of the Opera (Oopperan kummitus) -tunnuskappale lyhennettynä, uruilla soitettuna. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saadaan tietää vasta huhti-toukokuussa että kuka meille tulee kanttoriksi, eli näinpä ollen tämä marssipohdinta ei ole meille ajankohtainen asia vielä moneen kuukauteen. Kuitenkin sen verran ollaan jo alustavasti mietitty että mikäli se suinkin vaan mahdollista on, niin jotain vähän erilaisempaa olisi kiva saada marssiksi meillekin. Ei nuo perinteiset pahemmin oikein sytytä ja kun itselleni musiikki itsessään on kuitenkin ihan hirmu tärkeä elementti, niin kokisin sen vuoksi tärkeäksi saada kuulla jotain oikeasti meille mieluisaa musiikkia sinne alttarille tallustellessani.

Ulostulomarssi on vielä ihan auki, mutta sisääntuloon haaveilen tätä:

Kyseessä siis Howard Shoren sävellys "In Dreams" elokuvasta Lord Of The Rings. Kappale on paitsi kaunis ja koskettava, myös tähän mennessä ainoa jota kuunnellessani olen ihan kirkkaasti onnistunut näkemään mielessäni kuvan päivästä täynnä auringon lämpöä ja linnun laulua, kuvan minusta kävelemässä isäni vierellä kirkon käytävää pitkin mieheni luokse. Tuo kappale on se, jonka myötä voisin ihan todella kuvitella itseni lausumaan onnesta säteillen että "Tahdon".<3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Blaaah, mies haluaa uruilla soitettuna häämarssin :girl_mad: Kai miä sitten siihen taivun...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpa täällä hyviä vaihtoehtoja meidän omille ajatuksille (Myrskyluodon Maija  sekä StarWars Main Theme) Jos vaikka sattuu niin ikävästi että kanttori kieltäytyy tai ettei Star Wars:a saada soittaa nauhalta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä lähinnä kesähäiden poistumismusiikiksi juuri säveltämäni Suvivirteen 571 pohjautuva kappale, joka ainakin vielä sopinee "Erilainen häämarssi" -otsikon alle koska sitä ei ole vielä kenenkään häissä soitettu:

http://youtu.be/D4e5HWUhHP8

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tampereella ainakin kirkon järjestämässä häämusiikki illassa soitettiin ihan yleisenä esimerkkinä tuo starwars, siinä missä prinsessa ruusunenkin ... Eli menee näinä päivinä samaan kategoriaan jos vaan kanttori sen osaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me haluttais tulomusiikiks metallican nothing else matters biisi uruilla soitettuna ja pois lähtiessä tämä :

 mut saa nähä miten käy...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko kenelläkään tietoa mistä löytyisi Enya - Only Time nuotit? Me tarvittais ne tosi pikaisesti, kun nyt vasta löysin tämän kappaleen. Nuotteja en vaan löydä. :(

 

"Enya only time notes" hakusanoilla löytyis joku tällainen sivusto http://www.scribd.com/doc/7481675/Enya-Only-Time-Piano-Partitura-Sheet-Music-Noten-Partition-Spartiti  , mutten kyllä tajua miten tuota kautta saisi nuotit? Siinä ilmeisesti piti rekisteröityä ja maksaa joku maksu. Ei vaan uskaltaisi alkaa rekisteröitymään ihan mille tahansa sivuille kun ei oikein ole varmuutta että millainen sivusto tuo on... 

 

Jos jollakulla siis olis tietoa mistä löytyis Enya - Only time nuotit, olisin todella kiitollinen! :)

Muokattu: , käyttäjä: Graissa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihdoin mä keksin meille!! Oon siis kuunnellut vaikka miten paljon noita eri vaihtoehtoja: perinteisiä ja kaikki mahdolliset elokuvateemat Indiana Jonesista Harry Potteriin ja mikään ei oo tuntunut omalta ennen kuin nyt!

 

Moon River elokuvasta aamiainen Tiffanylla. Luulisi, että kanttorinkin voisi saada suostumaan. :) Ja kuuntelin jo youtuben kautta, miltä se kuulostaa uruilla.

 

Voisin niin kuvitella itseni kävelevän pitkin kirkon käytävää Moon Riverin tahtiin.

 

Katsotaan nyt sitten vielä, mikä kirkosta poistuessa. Indiana Jones ehkä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä viikolla soiteltu kanttorin kanssa, joka tyrmäsi meidän ideat. Ei tule Star Wars:a eikä Myrskyluodon Maijaa... Nyt täytyy kuulemma etsiä henkevämpää musiikkia.
No olisihan se mennyt liian helposti, jos kanttori olisi noihin suostunut!
Jotenkin nuo perinteiset kuulostavat niin latteille :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Voi ei. Se latteus joo. Saitteko jotain esimerkkivaihtoehtoja, joista valita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Voi ei. Se latteus joo. Saitteko jotain esimerkkivaihtoehtoja, joista valita?

Ei tullut suoraan mitään vaihtoehtoja, pyysi meitä tutustumaan niihin Hakanpään häämarssi-sivuille.

Mutta ei sieltäkään mikään kuulostanut heti omalta, mutta kai tästä selvitään :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä arvon kahden eri marssin välillä. Poistumismarssi on selvillä (Hakanpään Trumpettisävelmä, mies kutsuu tätä Zelda-musaksi) mutta tuo tulopuoli... Vaihtoehtoina Jouko Kulomäen Kappelin häämarssi, joka olis aika kivalla tavalla Prinsessa Ruususen tyylinen (mitä aiemmin mietin) tai sitten Hakanpään Kesäfanfaari (tässäkin joku kiehtoo). Onko kenelläkään ollut näistä jompaa kumpaa ja miten kanttori/pappi suostui näihin? Hyvällä tuurilla saadaan neuvoteltua vähän ei-niin-tunnettu-marssi kun tutun kautta tulee kanttori.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee juuri nuo Hakanpään Kesäfanfaari ja Trumpettisävelmä, jos pappi ei suostu Star Warsiin.. ;)

Kai se on enemmän kiinni siitä, että osaako kanttori soittaa.. Mut nuo kyllä pitäis kaikkien osata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin nyt saatu sovittua marsseista kanttorin kanssa ja sisääntuloon saatiin se mikä haluttiinkin, eli Howard Shoren "In Dreams" Lord Of The Ringsistä. :girl_in_love: Ulostuloon ehdotettiin ensiksi Alan Menkenin "Beauty And The Beast"ia, mutta se ei kanttorin mukaan kuulostaisi pelkillä uruilla hyvältä, pitäisi kuulemma olla isompi kokoonpano ja mahdollisesti myös laulajat mukana. Korvaavana vaihtoehtona sitten ehdotettiin Game Of Thronesin tunnusmusiikkia sellolla ja kitaralla esitettynä, sanottiin sitten vielä että omasta lähipiiristä löytyisi tähän sopivat soittajat ja tähän kanttori sitten vaan ilmoitti että homma on hänelle ihan ok. Oltiin lievästi sanoen hiukkasen yllättyneitä koska lähdettiin ehdottamaan tota jo valmiiksi sillä mielellä et ei tää kuitenkaan kelpaa, mutta parempi toki noin, Game Of Thrones oli alusta asti mulle noista se mieluisampi vaihtoehto. :grin: 

 

Meni meillä kyllä noi marssien sopimiset kanttorin kanssa niin kivuttomasti että oon kyllä miettiny et pitäiskö ihan varmuuden vuoks kysästä vielä papiltakin et onko suunnitelmat nyt varmasti tällaisenaan ihan ok...  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kai se on enemmän kiinni siitä, että osaako kanttori soittaa.. Mut nuo kyllä pitäis kaikkien osata.

 

Marko Hakanpään nettisivujen häämusiikkia-osiosta suoraan kopiotuna:

KAIKKI KANTTORIT EIVÄT OSAA TAI TUNNE KAIKKIA TÄÄLLÄ OLEVIA SÄVELLYKSIÄ, EIKÄ HEILTÄ VOI EDELLYTTÄÄ NIIDEN OPETTELEMISTA.

 

"Harv."- eli harvinaisuussarakkeeseen olen arvioinut, kuinka yleisesti kanttorit joko tuntevat tai osaavat kappaleen

(1 = perusohjelmistoa, 5 = tuskin kukaan tuntee).

HUOM! Tekijänoikeuslain vaatimuksesta kuunneltavana on vain teoksia, joiden säveltäjän kuolinvuodesta on vähintään 70 vuotta,

paitsi milloin säveltäjä on antanut teoksensa vapaaseen käyttöön.

"Soittokerrat" -sarake ilmaisee, kuinka monta kertaa olen soittanut ko. teoksen vihkimisessä / avioliiton siunaamisessa (häämarssina)

joita minulle on 21.7.2013 mennessä kertynyt 798

 

Ja sitten nuo Kesäfanfaari ja Trumpettisoitto:

sävellys                   harv.     soittokerrat

Trumpettisoitto          1            83

Kesäfanfaari               4             4

Kappelin häämarssi   5             0

 

Eli ei voi olettaa että kaikki nuo tuntisi. Tai edes haluaisi opetella.

Muokattu: , käyttäjä: manaljah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sisääntulossa voi varmaankin Beatlesin All you need is love ja vihkimisen jälkeen sitten Lone Rangerin tunnari. Meillä on siis kirkollinen vihkiminen, mutta juhlapaikalla ulkona.

 

Ei tosin papilta olla kysytty vielä mitään noista, että käykö...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^

Oi, mä olen haaveillut sellaisesta Love Actually -tyylisestä All You Need Is Love -esityksestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Espoon kirkoissa on sääntönä etteivät soita levyltä musiikkia, joten päädyimme kuitenki perinteisiin marsseihin sisään ja ulos, mutta välisoittona kanttori soittaa pianolla Michael Jacksonin " i'll be there", joten jotain omaa sentään :) Oltiin mietitty sitä Etta Jamesin "at last" biisiä kirkosta ulos astuessa, mikä ei nyt siis onnistu. Mutta päätettiin että voidaan soittaa se sitten kun autolla ajamme juhlapaikan pihaan, kajarit täysillä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites, onko joku suunnittelemassa häämarssia ilman urkuja? Mä en tykkää uruista ja kaikki musiikki kuulostaa joten kolkolta niillä soitettuna, joten mietin tosissaan jotain urutonta vaihtoehtoa.. esim. jousikvartetti. Mietityttää lähinnä että onko musiikki sitten liian hiljaista niin ettei se kuulu tarpeeksi kirkon perälle asti? Onko kenelläkään kokemuksia??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meidän ulostulomarssi esitettiin tosiaan akustisen kitaran ja sellon kanssa, ihan ilman mitään ylimääräisiä laitteita, ja kyllä se ainakin mun korvaani kuulosti tarpeeksi äänekkäältä ihan vaan sellaisenaankin. Meidän vihkikirkko ei toisaalta ollut kyllä mikään kovinkaan iso... Kaipa tuo musiikin kuuluvuus riippuu aina vähän siitä tilan suuruudesta plus sitten totta kai niistä soittimista. Meillä sellon soitannasta vastannut nuori mies vakuutti heti alusta lähtien että sello kyllä on sellainen soitin mikä kuuluu ihan ilman minkään näköisiä vahvistimia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään