Guest Pipsa22

Minkä Häävalssin olette valinneet ?

747 viestiä aiheessa

Meille tulee Norah Jonesin "Come away with me". Halusin ehdottomasti hitaan valssin ja jotenkin kummasti sulholta taittuu tommoinen hidas (aka. englantilainen) valssi paremmin kuin perinteinen suomalainen nopeampi versio. Sitä siis vedetään, muutama linja ja spinnejä mukaan niin ei käy tylsäksi porukalle katsoa koko kappaletta. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee häävalssiksi johanna kurkelan kappale nimeltään häävalssi :-X aivan uskomattoman kauniit sanat :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vielä en oo ollenkaan varma, kun hääpäivään on aikaa, mutta teemaan sopis oikein mainiosti tuo sinatrojen duettoversio "something stupid" -kappaleesta. rakastan sitä kappaletta ja se on vuosiluvultaankin sopiva<3 niin ja siis valssiahan me ei olla tanssimassa vaan ihan vaan häätanssi, oman mielen mukaan. ei me olla valssaajia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin täysin orientoitunut siihen, että meilläkin on häätanssi, Come rain or come shine, tai vastaava. No, kun kuulin (Friiti Ojalan) Häävalssin suunnitteluvaiheessa, niin pyörsin näppärästi päätökseni ja nyt mennään sitten sillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tullee joku Konsta Jylhän valssi. Aiemmin puhuttiin kans tuosta Friiti Ojalan Häävalssista, mutta nyt Jylhän Tähtisilmävalssi on aika vahvoilla. Lopullista päätöstä ei vielä olla tehty. Mies on hurahtanut kansanmusiikkiin ihan täysin, ja sopiihan tuo miullekin :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
vielä en oo ollenkaan varma, kun hääpäivään on aikaa, mutta teemaan sopis oikein mainiosti tuo sinatrojen duettoversio "something stupid" -kappaleesta. rakastan sitä kappaletta ja se on vuosiluvultaankin sopiva<3 niin ja siis valssiahan me ei olla tanssimassa vaan ihan vaan häätanssi, oman mielen mukaan. ei me olla valssaajia.

Ystävieni häissä oli juuri tuo kappale häätanssina ja se oli oikein koskettava ja upea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille piti tulla Dmitri Shostakovitshin Jazz-sarjasta se kuuluisin valssi, mutta olin pari vuotta sitten yksissä häissä joissa se oli valssina ja meinasin pillahtaa itkuun -ei toki sen takia että pari oli kaunis (no oli ne sitäkin) mutta joku oli kehdannut viedä MUN häävalssin jonka päätin jo... melkein kymmenen vuotta sitten! :girl_haha:

No, siinä sitten nieleskelin itkua ja nyin omaa sulhoani hihasta että tuossa se meidän häävalssi nyt menee... Olen miettinyt pääni puhki että mitä se voi olla, mutta mulle ei kelpaa mikä vaan, aika tarkkana olen juhliemme musiikkien suhteen muutenkin (itsekin siis muusikko). Vieraiksi on tulossa meille siis tämän varasparin ( :P ) vanhemmat ja tietysti sulhon perhe jotka sen siellä silloin kuulivat, joten olen ehkä nyt miettinyt että josko sittenkin... Se on vain niin täydellinen! :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkiksi juhannushäitä viettäville: on olemassa myös tosi kaunis "Juhannusyön häävalssi", jota on soitettu tosi harvoissa häissä, melko uusi kappale. Nuottia ja äänitettä voi kysyä:

mirka.dojan (a) gmail.com

Sanat menee näin:

1. Kartanolla sulhasen komeimman näät,

kartanolla heillä on juhannushäät.

Morsian huntupäinen,

onni heidän iäinen,

kansaa saapunut kaukaa häitänne juhlimaan.

KERTO:

Nyt häävalssi soi, on juhannusyö,

kaikki parketil’ pyörivät,

joku leikkiä lyö.

Taas häävalssi soi, on juhannusyö,

sen yön kauneus lumoaa,

unhoittuu arjen työ.

2. Rakkautenne kestävä taipumaton,

rakkautenne tulevan turvana on.

Maljan tahdomme nostaa,

ei voi rakkautta ostaa,

voima suurimman tunteen,

rakkaus on loputon.

KERTO:

Nyt häävalssi soi, on juhannusyö…

:-X:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä ideana olisi Nylon Beatin "Viimeinen", Paula Koivuniemen "Kuuntelen Tomppaa"

(miehen lempinimi ja siitä juontaa idea, että häviäisin tahallaan jalan polkaisussa kakkua leikatessa

ja kun tulisi häätanssin aika, niin bändi kuulluttaa, että "niin kuin kakunleikkuussa huomattiin, kumpi

määrää kaapin paikan, niin häätanssina ei voi olla muuta kuin Kuuntelen Tomppaa" :D ) tai Neon2 "Kemiaa"

Muokattu: , käyttäjä: miumiu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee Tauskin sinä vain kappale :-X Mies kyllä haluis perinteisen akselin ja elinan vaan kun mein häät on kuitenkin myös tulevan mieheni ja sen kaksoisveljen 30-v juhlatkin niin kyllä saa nyt tottua että en ihan tavallista valssia halua. Toki vanhemmalle sukupolvelle niitä valssejakin soitetaan. :) Onneksi sisareni avomies on dj joten lupautu hoitamaan tuon musiikki puolen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me on aateltu Sillanpään Kesäistä häävalssia tai Suvivalssia. Mut tietäskö kukaan, että missä erityisesti tota "Kesäistä häävalssia" pystys kuuntelee tai miltä levyltä se löytyis?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hääsuunnittelut vasta ihan aluillaan, mutta pari oikeaa valssia on jo löytynyt, tosin en tiiä tuleeko kumpikaan just meidän biisiks, mutta Bryan Adamsin Have You Ever Really Loved a Woman on valssi, tosin nopea. Ja samoin kolmijakoinen on Nick Caven ja Kylie Minoquen Where the Wild Roses Grow. Sanatkin on kauniit kun jättä viimosen säkeistön veks ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Maijan ja Jannen häävalssi. Aivan ihana :-X

Samma här. Ihastuin aikoja sitten kun ensimmäisen kerran kuulin... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille tulee myös Yön Satukirjan sankari. :D

Voi melkeinpä sanoa, että meillä sukulaiset (etenkin vanhemmat ihmiset) voivat olla melko hämmästyneitä häävalssi valinnasta... Vinkki häävalssiin on laitettu kutsukortissa (kertosäe), mutta tokkopa huomaavat sitä.

Meille myös, YÖ-ihmisiä kun olemme, on Satukirjan sankari ainoa vaihtoehto, muita ei edes harkita. Kutsuun tulee myös YÖn tekstistä lainaus, emme vaan ole lopullisesti päättäneet, että onko se Taikasanat vai Hengissä -biisin pätkä. Ja hääkarkit saavat myös runonsa YÖn sanoituksista!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille piti tulla Dmitri Shostakovitshin Jazz-sarjasta se kuuluisin valssi, mutta olin pari vuotta sitten yksissä häissä joissa se oli valssina ja meinasin pillahtaa itkuun -ei toki sen takia että pari oli kaunis (no oli ne sitäkin) mutta joku oli kehdannut viedä MUN häävalssin jonka päätin jo... melkein kymmenen vuotta sitten! :girl_haha:

No, siinä sitten nieleskelin itkua ja nyin omaa sulhoani hihasta että tuossa se meidän häävalssi nyt menee... Olen miettinyt pääni puhki että mitä se voi olla, mutta mulle ei kelpaa mikä vaan, aika tarkkana olen juhliemme musiikkien suhteen muutenkin (itsekin siis muusikko). Vieraiksi on tulossa meille siis tämän varasparin ( :P ) vanhemmat ja tietysti sulhon perhe jotka sen siellä silloin kuulivat, joten olen ehkä nyt miettinyt että josko sittenkin... Se on vain niin täydellinen! :wub:

tuskin kukaan enää jaksaa muistaa mitä joskus vuosia sitten on soitettu. sitä paitsi mites tuolla periaatteella joku akselin ja elinan häävalssi joka on kuitenkin melko monella parilla...???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee (alunperin John Denverin Annie´s song) Menneisyyden vankien Kaikuluotain, joskin todennäköisesti ilman sanoja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä muuttuu mielipide tähän asiaan koko ajan :D

Aluksi piti tanssia häätanssi, koska sulho pelkäsi ettei osaa valssata. Sitten löytyi lyhyt synkeän tunnelmallinen valssi, johon sulho suostui.

Sen jälkeen mieli muuttui takaisin häätanssiin, kun edelleen oli pelkoa osaamattomuudesta.

Tällä viikolla sulho itse ehdotti, että josko sittenkin tanssittaisiin valssi. Nyt hänestä tuntuu typerältä tanssia häissä kuten limudiscossa :D Kappaleena olisi Kummisedästä tuttu valssi. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan sellasesta hää cd:stä mikä on kuulemma ilmestynyt juuri? Mies sanoi kuulleensa mainoksen radiosta mutta kun koitin nyt netistä etsiä niin en moista löydä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietääkö kukaan sellasesta hää cd:stä mikä on kuulemma ilmestynyt juuri? Mies sanoi kuulleensa mainoksen radiosta mutta kun koitin nyt netistä etsiä niin en moista löydä...

Itse ainakin olen nähnyt sellaisen uuden kolmilevyisen paketin ihan esimerkiksi Sokoksella ja taisi olla Prismassakin. Kuuluu samaan sarjaan kun nämä "Paras lastenlevy" tai mikä nyt olikaan :) tuon näköinen paketti kuin linkissä http://www.emi.fi/julkaisut/1466/kaikkien_aikojen_haalevy Toivottavasti auttaa eteenpäin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maijan ja Jannen häävalssi Anne Mattilan laulamana. Toinen joka soi illan aikana on Yölinnun sinun kanssasi.

Ihania biisejä molemmat! Täytyy myöntää, että helposti löytyi oma suosikkimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
vielä en oo ollenkaan varma, kun hääpäivään on aikaa, mutta teemaan sopis oikein mainiosti tuo sinatrojen duettoversio "something stupid" -kappaleesta. rakastan sitä kappaletta ja se on vuosiluvultaankin sopiva<3 niin ja siis valssiahan me ei olla tanssimassa vaan ihan vaan häätanssi, oman mielen mukaan. ei me olla valssaajia.

muutoksia suunnitelmassa, harkitaankin nyt sitten et otettaisko Sly & The Family Stonen Que Será, Será...vanhemmat kun toivoi että olis valssi, vaikka me ei virallisia valssiaskelia otettaiskaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ai niin, ennekuin YÖn "Satukirjan sankari" ilmestyi, niin olin pienessä mielessäni ajatellut häävalssiksi SEHV:n "Viimeinkin" -valssia... eli häät ovat olleet haaveissa jo jokusen vuoden jo, ja nyt niitä on vihdoin alettu oikeasti suunnitella. Vaan olishan tuo "Viimeinkin" kyllä tällaselle 30+ morsiamelle, vuosia jo kihloissa olleelle sanoituksensa puolesta hyvä vaihtoehto :girl_wink: Jospa se sitten soipi toisena valssina! YÖstä ei enää tingitä :-X

Muokattu: , käyttäjä: Anniz

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ai niin, ennekuin YÖn "Satukirjan sankari" ilmestyi, niin olin pienessä mielessäni ajatellut häävalssiksi SEHV:n "Viimeinkin" -valssia... eli häät ovat olleet haaveissa jo jokusen vuoden jo, ja nyt niitä on vihdoin alettu oikeasti suunnitella. Vaan olishan tuo "Viimeinkin" kyllä tällaselle 30+ morsiamelle, vuosia jo kihloissa olleelle sanoituksensa puolesta hyvä vaihtoehto :girl_wink: Jospa se sitten soipi toisena valssina! YÖstä ei enää tingitä :-X

Meille tulee tuo Elwoodien "Viimeinkin" Aivan loistavat sanat tällaiselle "parhaat päivänsä nähneelle" hääparille. Ja muutenkin SEHV on mun ultimate suokkari!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee Oskar Merikannon Valse Lente, nyt enaa taytyy hioa hitaan valssin askeleet kuntoon... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään