daria

Mitkä häämarssit ja valssi teillä?

1027 viestiä aiheessa

Eilen käytiin vihkipapin luona sopimassa seremonian kulusta. Juuri kun päästiin sisään ja kahvipöytään istumaan, alkoi telkkarissa soida Porilaisten marssi yhdistetyn voiton kunniaksi. Naureskeltiin sitten että siinähän olisi komea häämarssi ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla kun on siviilivihkiminen ja olemme ajatelleet hankkia juhlapuhujan ulkona tapahtuvalle seremoniallemme.

Me ei ola mitaan perinteisia tyyppeja mutta silti mina ainakin rakastan Prinsessa Ruususta. Mutta toinen tai yksi monista kappaleista tulee varmaan olemaan Smashing Pumpkinsien 'Tonight Tonight'.

Tai mun miehen suosikki bandi oli INXS teinina ja ehka Never Tear Us Apart ei kuulostaisi ollenkaan huonolta.  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kamala kun vaikeita päätöksiä...  ???

Tämän päivän mielipide on sisään tullessa Wagner (mielessä soi "here comes the bride") ja ulos lähtiessä Mendelssohn.  :P

Niin juu, ja tämähän on nimenomaan vaan minun mielipiteeni... Sulholla ei ollut vahvoja mielipiteitä suuntaan jos toiseenkaan, kun näitä viimeksi yhdessä kuunneltiin. Oliskos sitten niin, että meikäläiselle tällä musiikkivalinnalla ois enemmän merkitystä.  ::) Tai sitten sulhon on sitä mieltä, että ehtiihän tuon myöhemminkin päättää... Minäkö hätähousu?  ;D

Häävalssista ei vielä ole mitään havaintoa; kunhan nyt saatais edes tanssiharjoitukset alettua...  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin Helsingissä häänäyttelyssä (aivan ihana) ja siellä yhdeltä levyltä löysin Edouard Schuttin kappaleen Aveu! Se oli valtavan kaunis ja tykästyttiin siihen! En vaan tiedä kuinka tunnettu se on  ja kuinka suuret mahdollisuudet meillä on saada se sisääntulomarssiksi? Onko kenellekään tuttu? Marko-kanttorille kenties? Poistutaan sitten Kuulan tahdissa tuoreena avioparina! Häävalssiksi meille tulee Akseli ja Elina haitarilla soitettuna! Pianistiystäväni soittaa kirkossa mahd. jonkun Bachin preludin. Ja juhlimaan kanssamme (musiikillisesti siis) tulee vanhoja lukioaikaisia ystäviä, joilla on loistava kokoonpano ja uskomaton kyky saada kaikki hyvälle tuulelle tekemättä itsestään suurta numeroa! Tanssihäät on must!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät 02.02.02. ja mielestäni musiikkivalinnat olivat onnistuneet! ;)

Meilläkin oli johdantomusiikki vieraiden saapuessa:

Pachelbelin Canon in D - todella kaunis niinkuin täällä jo aiemmin on sanottu.

Häämarssi mennessä oli Kuulan Häämarssi ja poistuessa Elgarin Pomp & Circumstance. (onneksi en ole ravi-ihmisiä enkä myöskään muista tuota Kotipizzan mainosta!)

Häävalssina meillä oli Oskalan Talvihäät-valssi, jonka sanat sopivat hyvin häiden ajankohtaan ja melodiakin on kaunis.

Meille nämä musiikkivalinnat olivat tärkeitä ja toisaalta emme halunneet niitä kaikkein "kuluneimpia" vaihtoehtoja. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli alttarille mennessä Bachin Kristus valo valkeuden, sillä en olisi kyynelehtimättä selvinnyt alttarille minkään tosi tutun marssin tahdissa. Kirkossa lauluina oli Caccinin Ave Maria, ja poistumismarssina Bachin preludi, C-duuri.

Häävalssina meillä oli Nousee päivä, laskee päivä.

KrisTiina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mupsu kysyi Edouard Schuttin kappaleesta Aveu.

En ole koskaan kuullutkaan siitä. Valitan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin häämusiikki-illassa kirkossa ja sen jälkeen sitten päätettiin musiikit. Tuo musiikki-ilta oli kyllä lähes yhtä tyhjän kanssa, kaikki kappaleet olin jo haalinut joko netistä tai kirjastosta levyllä, mutta tulipahan kuunneltua livenä.

Menomusiikiksi ajattelimme tuota täälläkin mainostettua Pachelbelin Canon in D:tä. Se tosin soi Stockmannilla taustalla, mutta ehkei se haittaa  ;D. Pois mennessä musiikiksi tullee Händeliä, joko Arrival of the Queen of Sheba tai Hornpipe from the Water Music. Onkohan noille muuten suomenkielisiä nimiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pois mennessä musiikiksi tullee Händeliä, joko Arrival of the Queen of Sheba tai Hornpipe from the Water Music. Onkohan noille muuten suomenkielisiä nimiä?

Tuo Händelin Water Music on suomeksi ihan Vesimusiikkia. Ainakin löysin sen sillä nimellä yhdestä cd:stä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä näillä näkymin kirkkoon tullessa Mendelssohn ja poistuttaessa Kuula. Sulhon valinta tuo ensimmäinen, minä itse taas olen ihastunut tuohon Kuulan häämarssiin. Joten tämä siis meidän kompromissiratkaisu..:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sisäänmenossa Bachin Preludi C-duuri, vihkimisen aikana esitettiin Kristus, valo valkeuden ja ulosmarssina Trumpet Voluntary. Häävalssina tanssimme Sir Elwoodin Hiljaisten Värien Neiti Kevään. Minua olisi myös miellyttänyt "Niin kaunis on hän", mutta sulholle oli tuo helpompi tanssittava  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
HELP!!!!

Kiinnostuin kovasti tuosta Elokuun häävalssista... Miltähän levyltä se löytyy, kun en nyt saa päähäni miltä se kuulostaa!!! :)

Hei Iituska!

En ainakaan itse löytänyt Elokuun häävalssia miltään levyltä, mutta sinkkuna sitä ainakin saa. Itse tilasin sen netistä osoitteesta www.lilith.fi/julkaisut/

hinta 4,50 euroa..(Siis Osuuskuntaorkeseri solistinaan Ismo Alanko)

On kyllä tosi kaunis häävalssi, todennäköisesti meidän häävalssimme.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee häämarsseina olemaan F. Mendelssohnin Kesäyön unelma ja E. Melartinin Prinsessa Ruusunen :)

Häävalssina tanssimme Kauneimpain, rakkaimpain.

Siinä on niin kauniit sanat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kirkkoon tullessa täällä jo mainittu Kaanon ja poislähtiessä Prinsessa Ruusunen. Itken alkutahdeista saakka aina kuullessani jälkimmäisen.

Valssista/Tanssista ei vielä tietoa.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuuntelin tuolta Markon sivuilta ja vähän muualtakin näytteitä kirkkomusiikista, kyllä se Kuulan Häämarssi on vaan niin kaunis  :'(... muita suokkareita alkuun on Pachelbelin Canon in D ja Bachin Air tai Arioso.

Lopussa voisi olla taas iloisempaa musiikkia, Widorin Toccata oli jees, samoin Hornpipe, tai Bachin Jesu, joy of man's desires.

Täytyy vain odotella koska sulhasmieskin pääsee sanomaan mielipiteensä...

Valssista ei vielä tietoa, saattaa olla että sellainen saadaan mikäli kummitädin mies suostuisi säestämään - ei olla vielä kysytty. Vaihtoehdoista ei tule mieleen kuin Akseli ja Elina, mutta se on poissuljettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on toisena marssina Kuulan häämarssi, toista ei ole päätetty vielä. Varmaan joku Bachin preludi tai sitten Trumpet Voluntary.  Valssi on todennäköisesti Maijan ja Jannen Häävalssi, ja toisena Friiti Ojalan Häävalssi (vanhempieni häävalssi).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kattelin tätä viestiketjua ja heh heh... kylläpä ne varmat päätökset vaan näköjään muuttuu ;)

Olen helmikuussa ajatellut että meille tulee sisääntulomarssiksi Kuula ja loppuun C-preludi. Ja vieläpä olin aivan ehdoton että valssi on Akseli ja Elina.

No eipä käynytkään niin... Sisääntullessa oli kaunis Kristus valo valkeuden ja lopussa kylläkin tuo C-preludi. Ja häävalssina Maija ja Janne :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä tulee häämarsseina olemaan F. Mendelssohnin Kesäyön unelma ja E. Melartinin Prinsessa Ruusunen :)

Häävalssina tanssimme Kauneimpain, rakkaimpain.

Siinä on niin kauniit sanat :)

Meille tulee todennäköisesti nämä samat kuin Annille, mutta Mendelssohnin tilalle saattaa vielä vaihtua Wagnerin Lohengrin. Toisena valssina tanssitaan varmaan ihana Häävalssi, joka oli mun vanhempien häävalssina.

Ollaan siis aika perinteisiä sulhon kanssa, mutta tylsiksi ei tunnustauduta. Nuo nyt vaan on meistä parhaat ja "omimmat"  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli marsseina Kuula ja Prinsessa Ruusunen -

olivat helppoja soittaa pienessäkin kirkossa?!!!

Häävalssina oli Hectorin Jäävalssi, joka oli ehdoton valinta siksi, kun se oli miehen vanhemmillakin häävalssina 28 vuotta sitten...  :D

Toisena valssina oli sitten Akseli ja Elina...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tällä tietoo tulee sisääntuloon Kuula ja ulosmenoon Elgarin Pomp & Circumstance, Military March nro. 1(väliosa) (Land of Hope and Glory)

ja häävalssina Timo Rautiaisen laulamana (cdltä :) ) Akseli ja Elina. Ja häähitaaksi sitten Ozzyn I Just Want You :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee sisään marssiessa Toivo Kuulan Häämarssi ja ulos marssiessa Erkki Melartinin Juhlamarssi. Nämä ihan siitä syystä että haluttiin ajankohdan takia suosia suomalaista ja uudemmat suomalaiset marssit (Kokkonen, Almila, Sibelius...) tuntuivat oudoilta.

Valssiksi tulee "Tapio Rautavaaran" Häävalssi. Siitä lähtien kun ensimmäisen kerran kuulin tämän valssin, olen haavellut sitä häävalssikseni. Se on vaan niin ihana!  :-X Toisena valssina tanssitaan Metsäkukkia, joka on vanhempieni häävalssi. Sulhon vanhemmat eivät häissään tanssineet. Isovanhempani tanssivat häävalssiaan vasta 40-v. hääpäivänä. Kolmantena soitetaan sitten tämä isovanhempien häävalssi, joka on Akselin ja Elinan häävalssi. Neljäntenä soitetaan vielä toisten isovanhempieni (vain mummo elossa) häävalssi: Kielon jäähyväiset. Tämän jälkeen bändi saa soittaa mitä lystää. Kolmas tsetti onkin "finnhitsejä"...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mä kai sit ole vastannut tähän, joten vastaanpas nyt...

Meille tulee sisään tullessa Edward Elgarin Pomp and Circunstance hidas osa (Land of Hope and Glory) ja ulos mennessä soi sitten Jeremiah Clarken Trumpet Voluntary. Häävalssina on The Godfather Waltz.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastailenpa minäkin, vaikka meillä nuo häät oli ja meni...

Marssit oli tullessa Bachin Kristus, valo valkeuden ja mennessä Clarken Trumpet Voluntary. Musiikkiesitys oli Schubertin Ave Maria. Noiden marssien valitseminen oli varmaan hauskinta koko häiden järjestelyssä. ;) Sai fiilistellä oikein täysillä, kun niitä kuunteli ja valikoi. ;D

Häävalssina oli Akselin ja Elinan häävalssi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kirkkoon mennessä Pachelbelin Kaanon uruilla ja kahdella viululla. Takaisin tuloon olimme valinneet Viernen 1. urkusinfonian finaalin. (Ihanan mahtipontinen)

Me tanssittiin häätango, joka oli Por una capeza. (Onkohan kirjoitusasu oikein...) Eli siis argentiinalaista tangoa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Pachelbelin Canon tosin kokoonpanosta ei ole vielä varmuutta mutta ehkä pelkät urut. Loppuun Widorin Toccata...

Valssiksi joku hidas mutta emme vielä tiedä mikä. Ehkä me vielä ehdimme miettiä huhtikuuhun asti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.