Jump to content
Naimisiin.info

Mitkä häämarssit ja valssi teillä?


daria

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Me valittiin just viikonloppuna marssit häihin vaikka aikaa on ja kuinka ;D

kirkkoon mennessä: Elgarin Pomp and circumstance (vaihtoehtona oli Kuulan häämarssi)

poistuessa iloinen Bachin preludi f-duurissa

niin, pitää vielä sitten lähempänä häitä kysellä kanttoriltakin vähän, että onnistuuko valitsemamme marssit ::)

Link to comment
Share on other sites

Meillä luultavasti soi tullessa Kuulan häämarssi ja lähtiessä Melartinin Juhlamarssi. :-X

Häävalssia kun ei sitten millään osaa valita. Akselin ja Elinan häävalssi on todella kaunis ja siinä on niin ihanat sanat, mutta kun on niin vietävän vaikea tanssittava hitautensa takia. Suvivalssi ois yksi varteen otettava, sekä Minä rakastan sua. Olen vaan niin loppuun kuunnellu ton Minä rakastan sua, ku tykkäsin siitä niin kovin :/ Ja yksi vielä olisi Kesäinen häävalssi, en tiedä kenen tekemä on, mutta Jari Sillanpää on sen ainakin laulanut...

Lisäystä... kävin äsken tuolla Hakanpään Markon sivuilla kuuntelemassa noita kappaleita. Monien valitsema Ave Maria on kyllä kaunis, mutta mulle tulee siitä vähän hautajaismainen fiilis. Samoin Bachin Air...

muoks. sulhasen tahdosta häävalssi on Matin ja Tepon minä rakastan sua  :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee tulomarssina kaiketi Prinsessa Ruusunen ja poistuessa Marko Hakanpään trumpettisävelmä!

Oltiin kirkossa kuuntelemassa noita marsseja, ja sulhanen innostui heti tuosta Trumpettisävelmästä, sano heti että tää otetaan! No mikäs siinä sitten, tykkään siitä ittekkin.

Häävalssina on sitten Morsiuspari (onkos se nyt finlandersin kappale)

Link to comment
Share on other sites

Guest Green Lady

Meillä ensimmäisenä marssina Wagnerin Morsiuskuoro, lauluesityksenä Schubertin Ave Maria, toisena marssina Mendelssohnin Häämarssi ja häävalssina Merikannon Valse Lente.

Link to comment
Share on other sites

Luulen, että aika perinteisillä mennään ja tullaan. Eli siis varmaankin alttarille astellessa Melartin: Juhlamarssi (Prinsessa Ruusunen) ja alttarilta poistuessa Mendelssohn: Häämarssi (Kesäyön unelma). On ne vaan niin ihania! Häävalssi on sitten Tahdon tahdon. Toivoisin myös, että musiikkiesityksenä kirkossa olisi Romanssi jonkun sukulaisen tai ystävän laulamana.

Link to comment
Share on other sites

Tässä yksi vaihtoehto "häätanssiksi" meille, mut ei vielä lukkoon lyöty. :-X

Tykätään vähän rankemmasta musasta eikä perinteinen valssaaminen ole välttämättä

nautinto..

http://www.youtube.com/watch?v=PwFwUqsxlbY

Yksi vaihtoehto on myös Metallican Nothing else matters.

Ja levyltä nää tällaiset olisi tulossa.

Häämarsseja ei vielä päätetty.Prinsessa Ruusunen varmaan on toinen ja

joku laulavista ystävistäni saa kiekaista kirkossa jotain kaunista.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on pieni kirkko, jonka uruilla on kanttorin mukaan parempi soittaa vähän vanhempaa musiikkia. Kanttorin ehdotuksesta meillä ensin J.G. Waltherin konsertto h-molli osa 1. Välissä kanttorimme laulaa "Rakkaus on lahja Jumalan". Poistuessa J.S.Bachin konsertto a-molli osa 1. Kivat ja harvinaiset, kanttori sanoi että toisen hän on soittanut häissä kerran aiemmin, toista kappaletta ei koskaan.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...