Tuulikellohame2014

Häät täysin ilman elävää musiikkia?

189 viestiä aiheessa

Meillä on sen verran pieni budjetti häissä, että ajateltiin bändin tilalta soittaa mielikappaleita suurista kaiuttimista läppäriltä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vai pitääkö se olla bändi,, :mellow:

(oon aika tietämätön, en oo paljoa häissä ollu..)

meillä ois bändi häihin tiedossa,mutta aloin miettimään että dj ois varmasti halvempi vaihtoehto, mut voiko häissä olla dj soittamassa musiikkia..

ja jos voi niin mistä sellasen vois saada,.. (oulussa häät)

kiitos etukäteen jos joku vastaa tähän :)

Muokattu: , käyttäjä: hjossu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa dj :) Musta se oli ehdottomasti paras vaihtoehto, koska sellaista bändiä ei olisi löytynyt mistään, joka olisi osannut soittaa kaikkea meidän musiikkimakuun sopivaa. Dj:ltä löytyy laaja valikoima musiikkia joka makuun ja on tosiaan paljon halvempikin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei bändi todella ole välttämätön, olen ollut useammissakin häissä, joissa ei bändiä näkynyt.

Musavehkeet saa sitä paitsi hieman halvemmalla... Mun kaverin häihin (pääkaupunkiseudulla) sai äänentoistolaitteiston cd-soittimineen ja mikkeineen muistaakseni 150 eurolla koko päiväksi, taisi siinä olla lisäksi joku kilometrikorvaus, kun se tyyppi toi ne vehkeet ja pystytti sekä tietty haki juhlien jälkeen pois. Hyvä vaihtoehto, suosittelen. :)

Toihan kuulostaa edulliselta! :)

miinis:tiedätkö mistä firmasta tuo dj oli siellä sun kaverinhäissä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei myöskään tule bändiä häihin. Tällä seudulla kun ei yksinkertasesti ole bändiä joka taitaisi sujuvasti molempia kotimaisia kieliä ja toisekseen meillä on sen verran erikoinen biisilista, että tuskin kukaan niitä jaksaa opetella...joten hyvät äänentoistokamat kehiin ja kannettavasta piuhat kiinni, hyvä tulee...tosin pitää testata homman toimivuus hyvissä ajoin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei myös tule bändiä tai muutakaan musikaalista live-esitystä (ellei ystävä välttämättä halua laulaa kirkossa :) ). Me ei olla mitenkään musikaalisia, mies nyt kuuntelee kyllä musiikkia koneeltaan, mutta itse en oikeastaan tee edes tätä. Olen oikeasti ehkä maailman epämusikaalisin ihminen! :lol: Ja jos joskus musiikkia alan kuuntelemaan, ajan lähimmäiseni sekoamisen partaalle kuuntelemalla samaa kappaletta (siis ei levyä, vaan yhtä biisiä) uudestaan ja uudestaan, niin kauan kun joltain muulta palaa kiinni.

Joten meidän häissä soi musiikki soittolistalta tietokoneeelta. Soittolistoja voi tehdä useita, ruokailun ajaksi taustamusiikkia, tanssimusiikkia ja biletystä varten oman listansa :girl_dance: Rakas nörttiseni voi hoitaa tuon puolen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Usein on pulmana kunnollinen äänentoisto.Minä voin tuoda laitteet ja valvoa ja valikoida cd levyjen soittoa.Niin monta kertaa olen huomannut että dekille on tunkua ja moni sanoo et soita nyt tämä ja tämä.Kerro tuo vaikka luvulla 40.Arvaatte varmaan mikä sillisalaatti olisi tulossa.Jos kaikki pääsisivät läppärin tai cd soittimen kimppuun ,varsinkin muutaman boolin jälkeen?.No.Nähty on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kanssa pähkäilty jo ikuisuus bändin ja dj:n välillä, eikä olla vieläkään lopullisesti mitään päätetty.. Nyt ajatuksena on se, että loppuillaksi tulisi dj, mutta häävalssin ja yhden setin valsseja ja humppia (n. 30-40min) soittaisi joku pienempi live-kokoonpano. Mutta millainen?!? Onko kellään ollut tällaista käytöntöä? Joku duo? Koskettimet ja kitara? Vai mikä?! Kun toisaalta ei ole mitään järkeä, että joku live kokonpano raahaa kamat vain yhtä settiä varten. Apua, en osaa päättää :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me ollaan kanssa pähkäilty jo ikuisuus bändin ja dj:n välillä, eikä olla vieläkään lopullisesti mitään päätetty.. Nyt ajatuksena on se, että loppuillaksi tulisi dj, mutta häävalssin ja yhden setin valsseja ja humppia (n. 30-40min) soittaisi joku pienempi live-kokoonpano. Mutta millainen?!? Onko kellään ollut tällaista käytöntöä? Joku duo? Koskettimet ja kitara? Vai mikä?! Kun toisaalta ei ole mitään järkeä, että joku live kokonpano raahaa kamat vain yhtä settiä varten. Apua, en osaa päättää :D

Mä sanoisin että humppatrio ois paras. Toki 3 soittajaa maksaa enemmän ku 2. Mutta tämä nyt oli vaan oma näkökulma. Yleensä se on näissä pienemmissä kokoonpanoissa 2-3 hlö niin että kaikki laulaa.

Ja se on selvää että jos loppuillasta haluatte sitä ominta musiikkia niin sitten tuo dj on se valinta. Mutta jos näin ei ole niin sitten en kyllä nää järkeä tilata kahta eri esiintyjää vaan sijottaa sitten isompaan bändiin joka soittaa kaiken.

Ja sekin oli hyvä pointti että setin takia tyhmä raahata hirveät kamat, ehkäpä bändi voisi jossain määrin käyttää DJ:n PA -kamoja tai sitten tilaa vaan niin akustisen bändin. Ja toki pienemmillä kokoonpanoilla on vähemmän kamaa. Mutta kokoonpano joka keikkailee jatkuvasti esim häissä ei kyllä varmaan hinnottele kovin paljon halvemmaks sitä yhtä settiä kun kolmea, harvoin pystyy tekemään kahta keikkaa illassa. Siinä siis yks näkökulma vielä asiaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vuokrattiin äänentoistolaitteet ja laitettiin musiikki tulemaan läppäriltä. Meillä oli valmiit soittolistat eli oli ns. humppaosio ja myöhäisillan nuorison bilemusa. Homma pelasi hyvin, eikä kukaan käynyt räpeltelemässä soittolistoja. (Tämä johtui osin ehkä siitä, että Macin käyttäminen ei ole läheskään kaikille niin tuttua ;) )

Suosittelen lämpimästi tätä vaihtoehtoa, mikäli jaksamista riittää soittolistojen laadintaan ja pähkäilyyn :) Meillä laitevuokra oli muistaakseni 200 € ja jos olisimme halunneet asennuksen kaupan päälle, olisi hinta ollut 250 €. Pakettiin sisältyi langaton + langallinen mikki, mikseri ja kaksi aktiivikaiutinta jalustoineen. :) Ja kannattaa tässä kohtaa vuokrata sitten kunnon laitteet, se kotona oleva cd-mankka ei ehkä aja asiaansa biletunnelman kohottajana...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Usein on pulmana kunnollinen äänentoisto.Minä voin tuoda laitteet ja valvoa ja valikoida cd levyjen soittoa.Niin monta kertaa olen huomannut että dekille on tunkua ja moni sanoo et soita nyt tämä ja tämä.Kerro tuo vaikka luvulla 40.Arvaatte varmaan mikä sillisalaatti olisi tulossa.Jos kaikki pääsisivät läppärin tai cd soittimen kimppuun ,varsinkin muutaman boolin jälkeen?.No.Nähty on.

Sellanen systeemi järkättiin kaverin häihin, että musaa tuli läppäriltä, joka toimi myös jukeboxina. Eli koneella oli estetty biisien katkaisu ja poistaminen listalta, mutta niitä sai lisätä jonon jatkoksi. Ei tullut sillisalaattia =)

Omiin häihin ehdottomasti sama meininki. En tiedä onko korrektia sanoa näin, mutta meillä on niin lyhyet häät, että livemusiikki olisi aika ärsyttävää...tuntuisi että siihen on "pakko" keskittyä!

Lisäksi ketjussa aiemmin mainitut syyt kaiken kotimaisen musiikin välttämisestä ja alkuperäisten biisien hienoudesta sekä tietysti merkittävästä säästöstä pätevät meilläkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Usein on pulmana kunnollinen äänentoisto.Minä voin tuoda laitteet ja valvoa ja valikoida cd levyjen soittoa.Niin monta kertaa olen huomannut että dekille on tunkua ja moni sanoo et soita nyt tämä ja tämä.Kerro tuo vaikka luvulla 40.Arvaatte varmaan mikä sillisalaatti olisi tulossa.Jos kaikki pääsisivät läppärin tai cd soittimen kimppuun ,varsinkin muutaman boolin jälkeen?.No.Nähty on.

Sellanen systeemi järkättiin kaverin häihin, että musaa tuli läppäriltä, joka toimi myös jukeboxina. Eli koneella oli estetty biisien katkaisu ja poistaminen listalta, mutta niitä sai lisätä jonon jatkoksi. Ei tullut sillisalaattia =)

Omiin häihin ehdottomasti sama meininki. En tiedä onko korrektia sanoa näin, mutta meillä on niin lyhyet häät, että livemusiikki olisi aika ärsyttävää...tuntuisi että siihen on "pakko" keskittyä!

Lisäksi ketjussa aiemmin mainitut syyt kaiken kotimaisen musiikin välttämisestä ja alkuperäisten biisien hienoudesta sekä tietysti merkittävästä säästöstä pätevät meilläkin.

Noinhan se toimii kuten on haluttu.Musiikki on hääparin haluamaa.Entä vieraiden mielestä?Mielestäni silloin kuin "Teema" on valittu,se sopii hienosti.Siitä ei ehkä voi poiketa.Ainakin on omanlaisensa musiikki.Jupiskoon jotku vieraat sitten kotonaan.Jos eivät tykänneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Niin ja tarkoituksena on vielä tehdä sellanen biisilista, jossa on meidän molempien suosikkeja - sillon setistä löytyy varmasti miehen kaveripiiriä miellyttävää metallia ja mun laajasta musamausta (blues, jazz, rock'n'roll, disco, reggae...) varmasti osa miellyttää keski-ikäisiä ja sitä vanhempiakin, vaikka suomihumppaa ei olekaan. 60-luvun kasvatit diggailee varmasti kun tulee Elvistä ja Sinatraa =)

Eli uskon, että jokainen vieras kuulee vähintäänkin yhden omasta mielestään hyvän biisin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Menee ehkä vähän off-topiciks, mutta miten ootte aikonu hoitaa noiden biisien vaihtumisen, jos musiikki tulee läppäriltä? Eli siis tuleeko joka biisin välillä pieni hiljainen tauko vai ootteko sumplinu ne jotenki niin, että kappaleet feidaa pois ja samalla toinen alkaa..? Ollaan siis myös mietiskelty musiikkia läppäriltä, kun Suomi-humppa-bändit ei välttämättä nappaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille todennäköisesti tulee dj joka soittaa musaa 20.00-04.00. Dj:hin ollaan päätymässä nimenomaan sen takia, että alkuperäisten laulajien äänet ovat aina upeita ja virheettömiä (ei siis tarvitse pelätä, että joku laulaa nuotin vierestä tms.). Meillä tulee olemaan tanssihäät ja haluamme kuulla biisit juuri siinä muodossa missä me olemme ne kuulleet esim.kun tapasimme ensimmäisen kerran. Häävieraillakin on varmasti omat biiseihin liittyvät rakkaat muistot.

Toiseksi häissämme on leffa/musikaali teema, enkä usko monien bändien kykenevän soittamaan koko repertuaaria, jonka tuo teema ja oma menevä musiikkimaku käsittää. DJ:hin ollaan päätetty laittaa n.400€, kun taas valokuvaajaan panostetaan 1400€. Minusta näillä suhteilla saadaan molemmissa asioissa sitä parasta antia ;).

Sitäpaitsi luulen dj:n sopivan juhlatilaamme yhtä hyvin kuin bändinkin, tai ehkä jopa paremmin vai mitä luulette (ks.kuva)?

:)

post-25804-1262828335_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ Menee ehkä vähän off-topiciks, mutta miten ootte aikonu hoitaa noiden biisien vaihtumisen, jos musiikki tulee läppäriltä? Eli siis tuleeko joka biisin välillä pieni hiljainen tauko vai ootteko sumplinu ne jotenki niin, että kappaleet feidaa pois ja samalla toinen alkaa..? Ollaan siis myös mietiskelty musiikkia läppäriltä, kun Suomi-humppa-bändit ei välttämättä nappaa..

Oho, anteeksi kun vastaus on viipynyt... Biisit tuleekin nyt iPodilta, joka liitetään ravintolan äänentoistoon. Joka biisin välillä on sitten se pieni tauko, ei se mun mielestä haittaa. Aika homma olis nimittäin alkaa miksailemaan kuuden tunnin soittolistaa... (tai siis, itse en ainakaan osaa!) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin todennäköisesti tulee musiikki omilta soittolistoilta (joita olen jo alkanut viilata vaikka häihin on vielä aikaa - niistä tulee rautaiset!).

Syinä on tästä ketjusta tutut raha ja menojen priorisointi, sekä se että hääbändit nyt vaan usein on ihan hirveitä pumppuja. Harva tekee hääbändihommia rakkaudesta häihin, kyllä siihen on ihan syynsä miksi ko. muusikot eivät esiinny stadioneilla.

Tanssimista olen miettinyt paljon. Häävalssi tulee ja sen päälle olisi mukavaa käynnistää yleinen tanssi, mutta olen pohtinut, innostuuko väki tanssimaan "mankan tahtiin". Meillä siis pienet/keskikokoiset häät, 40-50 henkilöä joista tiedän jo ennalta monta joilla ei ole tapana tanssia. Toisaalta niitäkin on joilla on tapana.

Mutta oikeastaan senkin osalta olen jo päätynyt puoltamaan levymusiikkia, koska se nyt vasta tylsää olisi jos meillä olisi elävä bändi joka esiintyisi tyhjälle tanssilattialle. Tai jos porukka joutuisi tanssimaan kohteliaisuudesta. Levymusan voi kuitenkin aina vaivihkaa feidata hiljemmalle jos porukka haluaakin keskittyä seurusteluun. En tiedä osaanko itsekään tanssia tuollaisessa tilanteessa.

Tämäntyyppisestä tapauksesta minulla on omakohtainen kokemuskin. Ystäväparin häissä oli bändi, joka viihdytti lähinnä moriusparia (jonka epäilen tanssineen vain siksi, että olivat maksaneet bändistä koska en ole nähnyt heitä tanssimassa missään muualla) ja morsiamen perhettä. Toisaalta ei sille pienelle lattialle olisi muita mahtunutkaan vaikka tanssihaluja olisi ollutkin. Me muut jouduimme tilajärjestelyjen takia siirtymään silti pöydistä tanssilattian reunalle kuuntelemaan väsähtäneitä tinaturner-covereita. No, ilta hiipui siitä mukavasti eikä harmittanut lähteä kotiin nukkumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillekin todennäköisesti tulee musiikki omilta soittolistoilta (joita olen jo alkanut viilata vaikka häihin on vielä aikaa - niistä tulee rautaiset!).

Syinä on tästä ketjusta tutut raha ja menojen priorisointi, sekä se että hääbändit nyt vaan usein on ihan hirveitä pumppuja. Harva tekee hääbändihommia rakkaudesta häihin, kyllä siihen on ihan syynsä miksi ko. muusikot eivät esiinny stadioneilla.

Tanssimista olen miettinyt paljon. Häävalssi tulee ja sen päälle olisi mukavaa käynnistää yleinen tanssi, mutta olen pohtinut, innostuuko väki tanssimaan "mankan tahtiin". Meillä siis pienet/keskikokoiset häät, 40-50 henkilöä joista tiedän jo ennalta monta joilla ei ole tapana tanssia. Toisaalta niitäkin on joilla on tapana.

Mutta oikeastaan senkin osalta olen jo päätynyt puoltamaan levymusiikkia, koska se nyt vasta tylsää olisi jos meillä olisi elävä bändi joka esiintyisi tyhjälle tanssilattialle. Tai jos porukka joutuisi tanssimaan kohteliaisuudesta. Levymusan voi kuitenkin aina vaivihkaa feidata hiljemmalle jos porukka haluaakin keskittyä seurusteluun. En tiedä osaanko itsekään tanssia tuollaisessa tilanteessa.

Tämäntyyppisestä tapauksesta minulla on omakohtainen kokemuskin. Ystäväparin häissä oli bändi, joka viihdytti lähinnä moriusparia (jonka epäilen tanssineen vain siksi, että olivat maksaneet bändistä koska en ole nähnyt heitä tanssimassa missään muualla) ja morsiamen perhettä. Toisaalta ei sille pienelle lattialle olisi muita mahtunutkaan vaikka tanssihaluja olisi ollutkin. Me muut jouduimme tilajärjestelyjen takia siirtymään silti pöydistä tanssilattian reunalle kuuntelemaan väsähtäneitä tinaturner-covereita. No, ilta hiipui siitä mukavasti eikä harmittanut lähteä kotiin nukkumaan.

Silläkin uhalla,että Ammattilaiset eivät saa osallistua keskusteluun ja tää feidataan pois.Tahdon muistuttaa teitä.Rakkaat hääparit!Miettikää haluatteko musiikin teitä varten vai vieraiden viihtyvyyteen?Hirveitäkin aloittelijabändejäkin on tarjolla pilvinpimein.Vaan jostakin on heidän aloitettava.On ensiarvoisen tärkeää tsekata bändin biisitarjonta ja kokemus sekä luotettavuus jotta juhlat onnistuvat musiikin saralla.Täällä "Naikkareissa"Palaute on huonosta bändistä melkoisen nopeaa,Joten me,silleen vakkarit .Vaikka banditorilta jotka näitä keikkoja tekee."Rakkaudesta Häihin"Haluamme panostaa kaikkemme häiden onnistumiseen.Vastamme kysymyksiin ja neuvomme käytännön ongelmissa parhamme mukaan.

Terveisin Timi!

0500645093

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mä en ainakaan koe velvollisuudekseni olla se, joka huonon aloittelijabändin ottaa häihinsä ihan vaan siksi, että toiset saisivat jostain aloittaa.

Meille oli alusta asti selvää että ei bändiä. Minä en voi sietää humppaa enkä finnhitsejä, enkä todellakaan tykkää huonoista covereista. Minä haluan kuulla Coldplayta ihan aitona Coldplayna enkä jonkun harrastelijabändin soittamana. Mutta meille ei muutenkaan tule tanssihäitä. Musiikki soi taustalla hyvistä äänentoistolaitteista koko illan, jokainen laulu on meidän rakkaudella valitsema :) Häätanssin tanssimme. Meillä onkin enemmän illallistyyppinen hääjuhla joka loppuu meidän osalta jo kello 22.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin olemme päätymässä siihen, että valitsemme itse soittolistan ja soitamme ne tietokoneelta tai mp3-soittimelta. Jostain on karsittava kun budjetti on rajallinen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille oli alusta asti selvää että ei bändiä. Minä en voi sietää humppaa enkä finnhitsejä, enkä todellakaan tykkää huonoista covereista. Minä haluan kuulla Coldplayta ihan aitona Coldplayna enkä jonkun harrastelijabändin soittamana. Mutta meille ei muutenkaan tule tanssihäitä. Musiikki soi taustalla hyvistä äänentoistolaitteista koko illan, jokainen laulu on meidän rakkaudella valitsema :) Häätanssin tanssimme. Meillä onkin enemmän illallistyyppinen hääjuhla joka loppuu meidän osalta jo kello 22.

Juuri näin oli meilläkin - ja se ei tosiaan ollut budjettikysymys vaan vakaa suunnitelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillekään ei ole tulossa bändiä vaan meinattiin soittaa musiikkia tietokoneelta (tosin täytyy vielä tarkistaa onko paikalla tarvittavat äänentoistolaitteistot.. :unsure: onneksi on vielä aikaa.. :lol: ).

Mietin vaan tässä, että minkälaista musiikkia teillä on ollut taustamusiikkina?

Tätä täytyypi vielä vähän pohtia.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei ihan aukea tämä keskustelu. Onko vaihtoehdot tosiaankin joko musa CD:ltä tai huono bändi? Jos huono bändi kerran ällöttää, niin mikä estää palkkaamasta hyvää bändiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei ihan aukea tämä keskustelu. Onko vaihtoehdot tosiaankin joko musa CD:ltä tai huono bändi? Jos huono bändi kerran ällöttää, niin mikä estää palkkaamasta hyvää bändiä?

Aika moni, kuten myös allekirjoittanut, perusteli valintaa rahalla. Toinen yleinen peruste on se, että halutaan mieluummin originaaliversioita levyltä kuin covereita livenä. Tai halutaan musiikkia monipuolisemmin kuin livebändiltä on kohtuullista edellyttää.

Ainakaan itse en jaksa vaivata itseäni tarpeeksi hyvän mutta halvan bändin etsimisellä, koska sellaisen yhdistelmän olemassaolo on melko epätodennäköistä.

Ylempänä perustelin ja pohdiskelin asiaa omasta puolestani vähän laajemminkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei ihan aukea tämä keskustelu. Onko vaihtoehdot tosiaankin joko musa CD:ltä tai huono bändi? Jos huono bändi kerran ällöttää, niin mikä estää palkkaamasta hyvää bändiä?

Aika moni, kuten myös allekirjoittanut, perusteli valintaa rahalla. Toinen yleinen peruste on se, että halutaan mieluummin originaaliversioita levyltä kuin covereita livenä. Tai halutaan musiikkia monipuolisemmin kuin livebändiltä on kohtuullista edellyttää.

Ainakaan itse en jaksa vaivata itseäni tarpeeksi hyvän mutta halvan bändin etsimisellä, koska sellaisen yhdistelmän olemassaolo on melko epätodennäköistä.

Ylempänä perustelin ja pohdiskelin asiaa omasta puolestani vähän laajemminkin.

Ihan oikein!Jos haluaa vimpanpäälle omanlaista musaa.Se on se Cd.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään