Jump to content
Naimisiin.info

Haluan laulaa/soittaa miehelleni häissämme, mutta mitä?


bunzu

Recommended Posts

Mun mielestä yksi aika ihana ja söötti, on Pepe Willbergin Aamu. Siinä kuvaillaan niin kauniisti arkista rakkautta... :-X

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä haluaisin kans laulaa sulholle jotain mutta en ole kovin paljon julkisesti laulanut => jännittää mutta onhan tässä vielä vuosi aikaa harjoitella.

Olen ajatellut Carpenters'n (They Long To Be) Close To You'ta.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä sun kannattaa laulaa "teidän biisi", jos pystyt sen laulamaan. Sillä olis suuri merkitys molemmille.

Pari vuotta sitten kesällä olin erään kaverini häissä ja sulhanen lauloi hänelle Pepe Wilbergin Elämältä kaiken sain, koska se oli heidän laulunsa. Oli todella liikuttavaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lauloin miehelleni (yllätyksenä ;)) Öiset kitarat -tangon. Sanat sopivat mielestäni erinomaisesti häihin:

Meri levoton rauhatonna lyö,

ylle maailman on jo tullut yö.

Mainingeilla soi laulu hiljainen

mulle kertoen sadun armaisen.

on kuin suudelmista laulais tuulikin,

on kuin rakkaudesta pauhais merikin.

Sen vain tiedän: aina kaunehinta on,

armahain kun vierelläni on.

Laulun säveliin kätken sydämein.

Tuntenetko sen, kuinka kaipailen

sua omaksein nyt ja ainiaan?

Rinnallasi onnen saan.

Kitaroiden soiton kun mä yössä kuulen,

on kuin häitä vain, kallis armahain,

meille soitettais.

Säveleiden tenhon silloin tunnen taasen,

kun sua ikävöiden istun odotellen.

Öinen sävel soita, kauas tuonne kanna,

jonne sydämein ajatuksineen

aina kiiruhtaa.

Sanattoman laulun säveleissä kutsun

lähelleni sun, aina kaivatun:

tule omaksein.

Nyt ja ainiaan ota sydämein.

Sinulle sen suon, sulle onnen tuon.  :-X

(Willy Dehmelin sanat suom. Kerttu Mustonen)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mä olen suunnitellut laulavani bändin kanssa Stevie Wonderin "You are the sunshine of my life". Kaunis ja vähän erilainen kappale... Katsotaan vaan kykenenkö.

You are the sunshine of my life

That’s why I’ll always be around,

You are the apple of my eye,

Forever you’ll stay in my heart

I feel like this is the beginning,

Though I’ve loved you for a million years,

And if I thought our love was ending,

I’d find myself drowning in my own tears.

You are the sunshine of my life,

That’s why I’ll always stay around,

You are the apple of my eye,

Forever you’ll stay in my heart,

You must have known that I was lonely,

Because you came to my rescue,

And I know that this must be heaven,

How could so much love be inside of you?

...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

..Love me tender..olis aika ihana ja sit kun vielä harjoittelis itse soittamaan kitaraa ja sit säestäisi itse itseään... Vois olla aika kiva ja helppo laulaa.

LOVE ME TENDER

Love me tender, love me sweet,

Never let me go.

You have made my life complete,

And I love you so.

Love me tender, love me true,

All my dreams fulfill.

For my darlin', I love you,

And I always will.

Love me tender, love me long,

Take me to your heart

For it's there that I belong

And we'll never part

Love me tender, love me true,

All my dreams fulfill.

For my darlin', I love you,

And I always will.

Love me tender, love me dear,

Tell me you are mine.

I'll be yours through all the years,

Till the end of time.

When at last my dreams come true,

Darling, this I know:

Happiness will follow you,

Everywhere you go.

Love me tender, love me true,

All my dreams fulfill.

For my darlin', I love you,

And I always will.

Sit myös Hectorin "jos sä tahdot niin"  on aikas ihana

..sillä ilman rakkautta hukun öihin sekaviin,

ja ilman rakkautta..no niin,

ilman rakkautta olen puolitiessä helvettiin,

jos sä tahdot niin,

jos sätahdot niin...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Onko aivan järjetön ajatus, että morsian laulaisi kirkossa?? Onko joku ollut sellaisissa häissä. Itse oon jonkin verran esiintyny ja laulanu muiden häissä kirkossa, mutta mietityttää onko laulaminen omissa häissä liian vaikeeta, kun on muutenkin liikuttava paikka?? :-?

Link to comment
Share on other sites

Olen myös aikeissa laulaa sulhaselle häissämme. Biisin valinta vain tuottaa päänvaivaa  :-/  

Olisiko "Vain rakkaus" (Mari rantasilan esittämä, Raid-sarjasta) teidän mielestä huono valinta? "Hän vaeltaa, läpi kaupungin..."

Link to comment
Share on other sites

Musta tuo laulujuttu olis aivan ihana, koska oon pop/jazz- laulua harrastanut nuorempana, ja mies on aina ihan haltioissaan karaoken jälkeen.  ;D

Mua vaan pelottaa se, että

a) sali on täynnä ihmisä --> huono akustiikka (jos saliin tulee mikki, sit ok)

B) korsetti on tiukka --> laulaa vain yläkeuhkoista ja ääni on ohut ja voimaton (tää on oikeesti ongelma)

c) jännittää niin hirveesti, että ääni vaan vapisee ja ei oo yhtään hyvä (ja asiaa ei sitten se korsetti auta..)

d) sitä laulua jännittäisi, ja ei voisi rentoutua nauttimaan heti juhlassa.

         Mutta oon silti katellut vähän lauluja, ja mietin sitä asiaa kokoajan. Tiedän että mulla on upee ääni, jos laulan rentona, mutta se rentous ei ehkä oo päällimäinen tunne häissä,

ja en oo laulanu ihmisten kuullen selvin päin varmaan vuosiin.  ;D

Mun äänenkäyttö toimii laulaessa paremmin englanniksi, ja koska enkunopeksikin opiskelen, niin se sopisi ihan hyvin.

Mietin, jos laulaisi Metallican Nothing else matters piano- ja viulusäestyksellä. Siinä vaan ei hirveesti ääniala vaihtele, et se voi olla vähä lattee kuiteski. Pitää katsella. :)

Link to comment
Share on other sites

Minulla hyvin samankaltainen tilanne kuin Lizzie07 -nimimerkillä.

Eli pop/jazz-laulua minäkin muutaman vuoden opiskelleena tiedän kyllä osaavani laulaa, mutta nyt kun ääni on ns. ruosteessa käyttämättömyydestä en oikein tiedä..

Mietin sitä koko ajan, että haluaisin laulaa miehelleni kirkossa tai viimeistään sitten hääjuhlassa, mutta miten kestää etukäteen kaikki jännitys ja jälkikäteen morkkis siitä, että jännitys kuului äänessä, enkä saa sen vuoksi palleahengitystä kunnolla toimimaan. Tärkeinpänä päivänä laulaessani jäisi muistoksi se, että en ollut tarpeeksi hyvä.. ja että olisin pystynyt PALJON parempaan..  :-/ >:( :-[

Jos laulaisin kirkossa, kappale olisi varmaankin Eva Cassidya, jos hääjuhlassa, luikauttaisin "meidän biisin" Kun katsoit minuun.. Mutta pitää vielä miettiä ja harkita..

Link to comment
Share on other sites

Mascarpone ja Lizzie07, minuakin etukäteen arvelutti laulaa, oli kiristävä korsetti jne... Mutta loppujen lopuksi olen iloinen siitä, että lauloin kuitenkin: niin otettu sulhanen oli. Mikrofoni auttoi ja se, että olin etukäteen antanut pianistille ja viulistille äänialaani sopivan sävellajin: tuli jotenkin varmempi olo. Laulua ennen oli myös ollut yhteislauluja, niin sai ovelasti ääntä auki etukäteen. ;) Ja kun lauluosuuden ajoitti juhlien loppuvaiheeseen, oli tunnelma ehtinyt jo vapautua, eikä enää jännittänyt yhtä paljon. Antakaa mennä rohkeasti vaan! :)

Link to comment
Share on other sites

Suosittelen kyllä kaikille vähänkään laulutaitoa omaaville morsioille laulun luikautusta. Itse lauloin Anna Eriksonin/Jari Sillanpään dueton "Meidän paratiisi"  ja se oli kyllä suksee. Tippa oli linssissä monilla ja hirvittävästi tuli kommentteja ja kehuja laulusta. Mä lauloin bändin säestyksellä ja toinen laulajista lauloi stemmoja kertosäkeessä. Laulu kannattaa valita siten, että sillä on jotain merkitystä ja sanomaa hääparille. Itse unohtaisin Tauskit, Romanssit, Pepet yms. loppuun kalutut, mutta nämä ovat tietenkin makuasioita. Meidän laulun sanat meni näin:

" Liian myöhään taas aamulla herättiin, laihaa kahvia keiteltiin,

suihkuvuoroista kiisteltiin, avaimia auton me etsittiin,

mä sitä toisinaan jään miettimään, miten arjesta yhdessä selvitään, miten tunteet saadaan säilymään,

silloin paratiisilinnun mä kuulen laulavan, lähelläsi olla saan, se paratiisi onhan

paratiisilintu lentää taakse ikkunan, mä kainaloosi nukahdan, se paratiisi on

Töistä me illalla palattiin, pikaruokaa lämmitettiin,

tuttuja sanoja vaihdettiin, yöhön me teeveetä tuijotettiin

mä sitä toisinaan jään kaipaamaan jotain uutta tai jotakin helpompaa

josta lehtien sivuilla kerrotaan, silloin paratiisilinnun...

kulta voisitko tietää sun kanssas kuinka on, näin paljon helpompi sietää

tän arjen poljennon, mut sitä toisinaan jään kaipaamaan, jotain uutta tai jotakin helpompaa

josta lehtien sivuille kerrotaan"

Ai niin ja uskomattomin juttu: yhtään ei jännittänyt laulaa, vaikka oli yli sata kuulijaa salissa. Ääni ei ollut parhaimmillaan, koska en ollut ehtinyt mitään ääntä avata, mutta sallittakoon se...sitäkään ei varmaan huomannut kuin musiikin harrastajat, joita paikalla oli jokusia.

Link to comment
Share on other sites

Vähän "modernimpi" mikä mulle tulee mieleen ois Kaija Koon biisi joka alkaa:

Minä en tiedä mitään

kauniimpaa kuin sinä.

Sinun silmäsi aamullakin loistaa tähtinä..

Olisikohan laulun nimi "minä en tiedä mitään"

Siinä on tosi nätit sanat, eikä vaadita hirveän laajaa ääniskaalaa. ;D

Biisi nimi on Minun tuulessa soi! mutta en ole kyllä ihan varma onko tuo sellainen rakkauslaulu... vai kertooko menetetystä nuoruuden rakkaudesta.... Noo, samapa tuo....

itse laulan miehelleni OLET KAIKKI-biisin. Sen on levyttänyt mm Topi Sorsakoski....

Olet ilma jota hengitän... Olet kaikki mitä ymmärrän... Tähdet taivaalla muita varten on.. silmäs mulle suovat auringon........ Niiiiiiiiiiin ihana biisi!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Minä olen myös miettinyt laulua sulholle ja haluaisin laulaa hänelle Richard Marxin biisin "Right here waiting", joka tuo muistoja seurustelumme alkuajoilta. Olen nuorempana lauleskellut kuorossa, mutta mietityttää, riittääkö "materiaali" (tai rohkeus) sooloon tai rupeanko kenties herkistelemään liikaa, niin etten saa koko laulua laulettua.. Olisi vaan niin ihanaa.. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Onko kukaan suunnitellut laulavansa/ laulanut häissä jotain kaunista miehelleen ja tietysti vieraiden iloksi? Jostain oon saanut päähäni, että sellainen vois olla kiva yllätys mutta toisaalta taas, järkyttyykö kaikki kuunnellessaan morsianta jonka lauluääni ei ehkä ole kaikkein helein  ;D??? Niin ja miten selvitä siitä ilman, että alkaa itkemään  ::). Pitäisi varmaan ottaa laulutunteja.

Link to comment
Share on other sites

Sulhaselle laulaminen on kaunis ajatus ja parhaimmillaan tilanteesta tulee todella koskettava. Mielestäni on kuitenkin tärkeää muistaa se, että tilanne on miellyttävä vain tapauksessa, jossa laulaja oikeasti osaa laulaa ja ääni on miellyttävä kuunneltava. Tietynlainen sympaattisuusarvohan säilyy joka tapauksessa, mutta itse en ainakaan kuuntele mielelläni missään tilanteessa muita kuin asiansa jotenkin osaavia laulajia. :) Vähän sama juttu kuin siinä, että en minäkään ala esittää mitään tanssinumeroita, kun en kerran tanssia osaa (enkä kyllä laulakaan julkisesti). Kahdenkeskiset jutut on sitten eri asia, rakastunut pari katsoo toisiaan helposti niin vaaleanpunaisten lasien läpi, että pienet virheet ja epäpuhtaudet ovat pelkästään hellyyttäviä.

En tietenkään tiedä, minkälainen lauluäänesi on, joten arvioinnin voit tehdä vain sinä itse. En myöskään tarkoita että häissä ja muissa juhlissa "saisivat" laulaa vain ammattilaiset, ainoa mitä tarvitaan on pieni puolueeton arviointi siitä, tuleeko tilanteesta miellyttävä vai ei.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä uskon että sulhasesi varmasti tykkäisi ja arvostaisi jos laulaisit, varsinkin jos et ole ennen oikein laulanut.

Jos haluat laulaa ja uskot että se olisi kiva yllätys, niin anna palaa! Eihän sun lauluesitys tarvitse olla mikään Celine Dionin kaltainen, vaan myös huumorilla höystetty vois olla kiva :D  Etsit käsiisi jonkun tutun biisin mikä sopii äänialallesi ja osaat sen vaikka väärin päin, niin ei tule suuria mokia vaikka jännittäisit.

Itse en vielä tiedä laulanko häissäni mitään, koska uskon että vois tulla itku. Laulan kyllä paljon ja mulla olis yks itsetehty hääbiisi mut se on aika herkkä, että pystyisinkö sen omissa häissä laulamaan itkemättä  :-?

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista. Tuollanen huumorilla höystetty juttu voiskin olla jees, sitten ois onnistunut jos vierailla jäis hymy huulille sen jälkeen. Ja ehkä siinä tapauksessa ei niin ois vaarana se itkeminen kun ei menisi liian herkäksi (niinkuin alunperin suunnittelin Stellan Häävalssia). Täytynee asiaa edelleen pohtia ja laulaa lurauttaa vaikka jollekkin, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä ääneen  ;).

Link to comment
Share on other sites

Tuo Stellan biisi on aivan todella ihana  :-X mäki haluaisin sen laulaa, mutta ihan varmaan tulis itku multa ja sulholta, joten jätän väliin. Tai säästän sen sitte vaikka häiden jälkeen  :)  

Link to comment
Share on other sites

:))

Mä olen ajatellut laulaa sulholle meidän häissä.. Olisi oikeastaan jopa vähän kummallista, jos en laulaisi. Mitä, sitä en ole vielä keksinyt ja se koko homman vaikeus onkin. Mikä olisi juuri se sopiva. Mä en ole ällöromantikko (en voi, kun itkeä tihrustan joka välissä ilmankin) joten biisin pitää olla karukomea. Ei mitään mannapuuroa ja mansikkaa, eikä kliseitä. Ainoastaan rehtiä rakkautta ja jokin mukava mausteisuus olisi paikallaan.

Link to comment
Share on other sites

Jep, minäkin suunnittelen laulua miehelleni häissä. Olen kirjoittanut kahdetkin eri lyriikat, niihin pitäisi vaan saada melodiaa aikaiseksi. Tässä on nyt reilu vuosi aikaa, sitä voisi vaikka väsätä kitaran kanssa omin päin biisin valmiiksi ja esittää sitten pöydällä istuen laulun vihkimisen jälkeen rakkaalle ja hääväelle. Tuntuu ihanalta idealta, mutta toteutus voi todellakin kaatua itkuun.. Ylenmääräinen treeni vois kyllä helpottaa. Täytyy laittaa mietintämyssyyn.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on juhlapaikalla upea flyygeli ja koko ikäni musiikkia harrastaneena aion varmasti laulaa sulholle jonkin pienen serenaadin:)

Uskoisin sen olevan kiva pieni yllätys lahja miehelle:) Heh, toivotaan niin:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Voi vitsi, mä luulin että oon ainut joka meinaa laulaa ja mietinkin että onko tyhmää, mut kiva kuulla et muilla sama idis!

Mun tilanne on hiukan erilainen siks, että mut tunnetaan siitä et mä en IKINÄ laula! (Paitsi ehkä 3 promillen kännissä... ;) ) Että nyt oon varannut ensimmäisen laulutunnin itelleni, vuosi ois aikaa oppia...Mut jos laulunopettaja on sitä mieltä ettei tuu mitään, niin sit en mee itteäni nolaamaan!

Se vaan ois ihan superylläri sulhaselle ja kaikille, kun mä oon viimeinen jonka ne uskois sen tekevän. Sen takia se oiskin niin kivaa!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...