bunzu

Haluan laulaa/soittaa miehelleni häissämme, mutta mitä?

150 viestiä aiheessa

Minäkin tahdon laulaa sulhaselleni häissä, mutta se täydellinen laulu on vielä hakusessa... Täällä jo mainittua Shania Twainin From This Moment on -biisiä olen myös vähän ajatellut, mutta ehkä haluaisin kuitenkin suomeksi laulaa, vaikka englantikin sujuisi hyvin. Ymmärtäisivätpä kaikki vieraat ainakin, ja kyllä sillä omalla äidinkielellään kuitenkin ilmaisee itseään parhaiten. Romanssia olen myös ajatellut, tosin silloin pitäisi vaihtaa sinisilmät suklaasilmiksi, mikä voisi olla tosi hauskakin juttu, suklaasilmäksi tuota sulhoani aina kutsunkin :)

Yksi tosi varteenotettava vaihtoehto olisi Teran Lähelläsi-biisi, jonka sanat menevät näin:

Tahdon olla lähelläsi kun tuuli kääntyy

tahdon olla lähelläsi kun kello lyö

tahdon lähelläsi olla silloin kun meri jäätyy

lähellesi tahdon kun alkaa ja päättyy yö

Siinä se on, rakkaus

siinä se on

siinä se on, rakkaus

siinä se on

Tahdon olla lähelläsi kun ajat muuttuu

tahdon olla lähelläsi kun aallot lyö

tahdon lähelläsi olla silloin kun ystävä puuttuu

sinun lähellesi tahdon kun loppuu tämä työ

Siinä se on, rakkaus

siinä se on

Ajat muuttuu, ei muutu sanat rakkauden

ajat muuttuu, minä sinua tarvitsen

ajat muuttuu, sun luotasi en koskaan tahtois pois

sinun vierelläsi paras ois

Siinä se on, rakkaus

siinä se on

siinä se on, rakkaus

siinä se on

Löytyy Youtubesta, kannattaa etsiä sieltä (Tera - Lähelläsi). Todella kaunis laulu, mutta olen miettinyt, että mahtaisikohan olla turhan surumielinen... Ainakin Teran oma esitys on sitä, mutta eiköhän siitä vähän iloisemman saisi :) Ja pimenevään elokuiseen iltaan tuo voisi sopia hyvinkin. Hyvä ystäväni, joka on aivan loistava ammattilaispianisti, säestää minua, ja hänen kanssaan varmasti saisimme jotain todella kaunista aikaan. Sitäkin mietin, että onko tuo laulu liian yksinkertainen, olen laulanut paljon, ja haluaisin vähän rehvastella taidoillani :D Tosin jännitysfaktori yms. huomioon ottaen voisi olla viisaampaakin valita jokin ei niin hankala kappale. No, pitänee ehdottaa pianistille ja katsoa, mitä mieltä hän biisistä on :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli vielä mieleen yksi laulu, jota en viime yönä muistanut laittaa, nimittäin Aki Sirkessalon ja Lisa Nilssonin Mysteriet (Mysteeri). Aivan todella kaunis laulu ja sopiva meille, ja onkin vähän niinkuin "meidän biisi". Se ei ehkä vaan oikein toimi muuten kuin duettona, harmittaa kamalasti kun sulhanen ei tahdo laulaa julkisesti vaikka ihan riittävästi osaisikin... Minä kun vielä olen kaksikielinenkin, niin voisin hyvin laulaa ruotsinkielisen osuuden ja sulho suomeksi, sopisi loistavasti. Ei siis taida onnistua meillä, mutta jospa joku teistä ihastuisi ja innostuisi :)

Mies siis laulaa suomenkieliset säkeistöt, nainen ruotsinkieliset, ja molemmat yhdessä kertosäkeen. Löytyy myös sekä Youtubesta että Spotifysta.

Sä puhut minut pyörryksiin

ja pidät siitä huolen

että hiljaa kuuntelen

kun sulla jauhaa suu

Sä lentelet kai jossain

linnunradan tuolla puolen

kun äärettömän ääreen

ajatukses hakeutuu

Men jag tänker på

dom underbara ögona dina

på dina vackra händers

perfekta fasong

Och vad dom gör med mig

när dom möter mina

Som en fjäril blir fri

från sin tråkiga kokong

Jag tänker på mysteriet dig

och under över alla under

att du älskar mig

Jag tänker på mysteriet dig...

Din iver är stor när du går på

om Gud och religioner

Du stoppar inte ens

när du tar en klunk med vin

Jag blir yr när du tar med mig

in i dina reflektioner

Det glädjer dig att se mig

uti tafattheten min

Mut mä ajattelen vain

sun vartalosi kaarta

ja kuinka rintas värähtää

kun tulet vierellein

Ja kuinka kätes kartoittaa

mun autiota saarta

ja kodin sinne rakentaa

miss' on mun sydämein

Jag tänker på mysteriet dig...

Sä olet viini josta humallun

voit tehdä mitä vain, ja mä oon sun

sua janoan, sinut haluan

Jag tänker på mysteriet dig...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun sulhoni on ihastunut Jenni Vartiaisen biisiin "missä muruseni on", vaikkei itse sitä kehtaakaan myöntää ;) Ajattelinkin että voisin laulaa sen, koska se on kyllä valtavan kaunis biisi.... Siinä tosin lauletaan ikävästä, mutta myös rakkaudesta, ja minusta sanat ovat kauniit vaikka näenkin ukkoni päivittäin eikä ikävä pääse niin kauheasti vaivaamaan :D

Mitäs mieltä olette? Sopisiko tämä laulettavaksi http://artists.letssingit.com/jenni-vartiainen-lyrics-missa-muruseni-on-5v1x2gn

En ole tosin vielä kysynyt bändiltä että sopisiko tämä heille, mutta toivossa on hyvä elää :) Miten muuten te muut jotka olette meinanneet laulaa omissa häissänne, otattetko bändin taustalle ja jos, niin pystyttekö harjoittelemaan heidän kanssaan etukäteen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ainakin meinasin laulaa sulhaselleni Michael Bublén Everything. Jotenkin ihanan iloinen ja täynnä rakkautta oleva biisi. Kaaso puolestaan laulaa Etta Jamesin At Lastin, johon tanssimme häävalssin. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse mietin että josko laulaisin Samuli Putron Mitäpä Jos. Ihanat sanat ja ois helppo soittaa ite kitaralla. :)

"Tiedäthän että pysyn tässä vierelläsi maailman tappiin asti.

Vaikka tää nuoruutemme kesii väistämättä ja vaipuu vanhuuteen.

Muistathan että meidät tehtiin toisillemme mittatilaustyönä.

Mitäpä jos se työ on tehty hartaasti ja yksinoikeudella?

Yksinoikeudella

Mitäpä jos sä pelkäät turhaan?

Ja elämä tapahtuu sinä aikana."

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäpä mietin että kehtaanko laulaa, mieli kyllä tekisi aivan valtavasti. Olen aikaisemmin laulanut kuorossa ja ihan hyvinkin kai, mutta nyt on viimeisistä kiekauksista jo useampi vuosi.

Nyt olen iltaisin veivannut Anna Puun Linnutonta Puuta (vaikea vaikea ja menee hiukka pikkaisen liian korkealle) ja nuoruustangoa.

Nyt pitää sitten vaan ruveta treenaamaan hyvin ahkerasti. Näillä taidoilla olen vain vaarassa nolata itseni (ja miehen) täydellisesti mutta jos onnistun harjoittelemaan niin ajattelen, että haluaisin laulaa miehelleni. Tai itkeä ja laulaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kans suunnitelmissa laulaa mun miehelle. Tosin itsekin pelkään, että muutun kesken biisin jonkinasteiseksi vesiputoukseksi. Mutta biisi vaihtoehdot on:

Katri Ylander: Rakkaus ei rapistu

Sinä kuuntelit hiljaa

Kun minä valitin

Kuinka maailma on synkkä

Ja pilvet painaa

Kuinka itseeni petyin

Ja haaveni alitin

Iholleni sinä puhalsit viileää ilmaa

Ei uppoa usko

Eikä toivo tuhoudu

Rakkaus ei rapistu

Se on meillä tässä ja aina

Ikkunassamme autojen valot leikkii

"Nukutaan kulta nyt"

Sinä hiljaa kuiskaat

Minä nuku en vielä

Mielessä hiipii

Minä muistan sen taas

Että maailma on kaunis

Että maailma on kaunis

Maailma on kaunis

Ja maailma on kaunis

Tai:

Anna Puu: Sinä olet minä

Sinä olet minä, enemmän kuin kukaan

kun sä lähdet maailmasta

tulen silloin mukaan.

Portin eessä kaksi, paratiisiin anoo

"Käykää sisään kärsiväiset"

vahti meille sanoo.

Sinutta on tyhjyys

sinutta oon vaan

lintu siivetön tai kala kuivan maan

sinä olet minä.

Jos on portti kiinni

helvetti saa riittää

sä kun olet rinnallani

voin vain nauraa ja kiittää.

Sinutta on tyhjyys...

Olet mulle autuus

ainutlaatuisin

vierelläsi kuljen minne menetkin

sinä olet minä x5

Aion pyytää isääni soittamaan kitaraa ja säestämään ja jos isäni ei suostu niin sulhon veli saa luvan suostua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiiä onko jo ehdotettu, mutta Johanna Kurkelan Rakkauslaulu on vallan ihana, samoin on The Rose (oisko ollu Bette Midlerin, Westlife sitä mm. esittää) ja kolmas ihana on Shrekistä It is You I have loved all along. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja vielä Anna Puun Mestaripiirros, ehkä paras ikinä. Löytyy Youtubesta. :)

Sinä päivänä kun Luoja teki sinut

Hän ei muuta tehnytkään

Heräs aikaisin, otti kynän käteen

Rupes siinä piirtämään

Päivä kului, mut hetkenkään lepoa

Piirtäjä ei kaivannut

Aivan niin kuin olis hurmoksessa ollut

Mestari valmisti sut

Se kuva oli kaunis

Oi, ihme suorastaan

Muodon jumalaisen sai

Kuvan viereen hän merkkas ettei suhun

Päde kuolevaisten lait

Niille jotka yhä epäilevät Luojaa

Sanon vastaukseksi vaan

Että jos ne edes kerran näkis sinut

Kaikki rupeis uskomaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarviiko olla ihan huippu laulaja, jos haluaa laulaa omissa häissään? Mulla on kyllä ihan hyvä nuottikorva, soitin aikoinaan pianoa vuosia ja pikku huppelissa menen aika itsevarmasti karaokea laulamaan baarissa ja lisäksi laulan tosi mielelläni yksin autolla ajaessani :D Siksi olisi aivan ihana ajatus, että pääsisi omissa häissään laulamaan! Aivan mahtavaa! Mutta kun en ole edes harrastelija-laulaja, vaan juurikin yksin-autossa-laulaja? Jos paikalle tulee bändi (etenkin jos on tuttuja muusikoita) niin olisiko fiksumpaa mennä oikean laulajan kanssa kahdestaan laulamaan? Vai urheasti van yksin? Kun ei sitä mielellään laulaisi huonostikaan julkisesti. Kiitos kuitenkin houkuttelevasta ideasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä lauloin miehelleni "Minä sinua rakastan", Anna-Mari Kaskisen sanoin ja Lasse Heikkilän sävelin. Säestin itseäni pianolla, jotta pystyin keskittyä nuotteihin enkä voinut ajatella liikaa sanoja. Jos olisin katsonut miestäni laulaessani, olisi laulu tyssännyt lyhyeen. Neljännessä säkeistössä harjoitellessani alkoi aina hirveä kyyneltulva, mutta tositilanteessa en ajatellut sanoja sen kummemmin ja pystyin laulaa helposti loppuun asti, vaikka ajattelin etten pysty laulaa kuin 3 säkeistöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli haluaisin laulaa miehelleni häissämme(<3), mutta en osaa päättää mitä...! Tälläinen keskustelu kai on jo olemassa mutta haluaisin jotain uusia ideoita ja kun

tosiaan olemme nuori pari en haluais laulaa mitään kauheen vanhaa iskelmää vaikka tosin ne monet on tosi kauniita kappaleita, mutta ei ehkä ihan mun suuhun sopivia!

Ois niin kiva kuulla teidän muiden mielipiteitä tai kokemuksia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka hyvä laulaja oot? Esim stellan häävalssi tai johanna kurkelan rakkauslaulu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käyn laulutunneilla ja osaan kyllä hyvin laulaa (kauhee ku itte sanon :D) mutta siis meinaan että pystyn laulamaan oikeestaan mitä vaan :)

Noi oli hyviä ehdotuksia! Kirjoitan ylös!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen vähän pohtinut, josko laulaisin... Olen tosi kova jännittäjä, ja luulen, et säästän koko jutun vähän kuin omaksikin yllätyksekseni. Jos laulan niin sit otan Nuoruustangon. Se on vain niin ihana... "muuta en tahdo, kuin sinun olla vaan". :) Meillä on häissä orkesteri, jonka pianisti varmaan suostuu säestämään, jos tarvis on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anna Puun Mestaripiirros on kyllä ihana! Harmi, ettei sulho pahemmin suomea ymmärrä, joten on pakko valita englanninkielinen biisi.

Me lauletaan usein yhdessä ja tykätään esiintyä. Ois kyl kiva yllättää mies laulamalla juuri hälle jotain. Tarkotus ois myös laulaa mun vanhemmille "kiitos-blues". Meidän pitäis tehdä itse sanat ja melodia, mutta bändin saa helposti soittamaan perus bluessia. Isi tykkäis varmasti. :)

Angus ja Julia Stonen "The Wedding Song" on yks hyvin varteenotettava vaihtoehto sitten solo biisiksi.. eiköhän jonkun kivan saa säestämään. :)

We are gonna build a life together

You and I for ever and ever

And we'll, we'll make babies on the beach

Under the stardust

And I'll hear your voice come through the door

A thousand times, maybe more

And I'll smile inside to know you're mine

Completely

Do you know how lovely you are?

In the starlight, in the starlight of my heart

Do you know how lovely you are?

In the moonlight, in the moonlight of my heart

We're gonna build a home together

You and I for ever and ever

And we'll, we'll make babies on a beach

Under the stardust

And I'll hear your voice come through the door

A thousand times, maybe more

And I'll smile inside to know you're mine

Completely

And I'll wind up every day

Thinking about the way you make me feel

When your lips touch my lips

And I'd crawl inside a cave

Or live somewhere strange

As long as I'm with you

I have got what I need

We are gonna build a life together

You and I for ever and ever

And we'll, we'll make babies on the beach

Under the stardust

And I'll hear your voice come through the door

A thousand times, maybe more

And I'll smile inside to know you're mine

Completely mine

Muokattu: , käyttäjä: Sartseli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en suoraan sanoen ymmärrä, että morsiot täällä pohtii "minkä biisin voisin laulaa miehelleni". Laulakaa joku sellainen kappale, joka on sille miehelle tärkeä ja hänen mielestään kaunis. Jos mies inhoaa vaikka Michael Jacksonia, niin ei se muutu hyväksi varsinkaan silloin, kun joku toistaitoinen sitä kiekuu (vaikka olisikin se maailman ihanin nainen laulamassa). :girl_in_love:

Mä en ainakaan ymmärtäisi, miksi mies laulaisi minulle jonkun täysin tuntemattoman kappaleen "nokun nää sanat on niin kauniit." Kyllä sen pitäisi olla joku sellainen, joka on jotenkin "meidän juttu".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ville Leinosen Kiitoslaulu on kaunis kappale ja sopii hyvin omistettavaksi toiselle henkilökohtaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpa vähän tätä ketjua.

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia omissa häissä laulamisesta? Hitti vai huti?

Harrastan laulua ja osaan myös laulaa, vaikkei vielä pitkää historiaa takana ole, mutta olen vannonut, etten omissa häissä laula. En ikinä. Mielestäni se on vaan niin noloa eikä istu suomalaisten introvertti-kulttuuriin. Itseni nolaaminen ei haittaa, mutta jos sulho nolostuu, niin se on ikävää.

Noh... nyt mieli alkaa vähän muuttua. Jos sittenkin, niin ei jäisi jälkeenpäin harmittamaan. Pienessä harkinnassa olisi Zen Cafen Todella kaunis. Mikään hempeä ja imelä ei istu meidän maailmaan yhtään. Tuota biisiä voi myös huoletta laulaa koko yleisölle, ei vaan miehelle ja on vähän menevämpi. Pihvihän tässä olisi se, että tämä tulisi kaikille yllätyksenä... ja häävieraista tietenkin vain mieheni ja yksi ystäväni on koskaan kuullut minun laulavan :D

Mistä näitä älyttömiä ideoita aina oikein tulee?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän kysymyksen vierestä, mutta minusta morsiamen/sulhasen rakkaudentunnustus (musiikin muodossa tai muutenkin) sopii häihin kuin nenä päähän :) Eräissä häissä sulhanen kiipesi lavalle ja soitti morsiamelle yllätyksenä bändin kanssa yhden biisin, kyllä oli tippa linssissä! Siitä oli nolous kaukana!  :girl_in_love: Jos vaan osaa laulaa/soittaa, niin minusta kannattaa ehdottomasti ainakin suunnitella esiintyvänsä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin pari viikkoa sitten häissä joissa morsian lauloi Johanna Kurkelan "Oothan tässö vielä huomenna" . Kaikki (ainakin naiset) itki :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään