Guest Tintsu(Guest)

Bändien hinnat

345 viestiä aiheessa

Jos keskustelette jo jonkin tietyn bändin kanssa, harvemmin he lähtevät hinnasta tinkimään. Meillä ainakin on ihan standardihinnat jotka riippuvat soittoajasta ja paikkakunnasta. Jos hinta ei sovi asiakkaalle, niin sitten sitä keikkaa ei vain tule. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en taas ymmärrä sitä, miks soittajat aina jaksaa laskea kuinka monta tuntia yhteen keikkaan on menny. Siihen kuuluu ne matkat ja kaikki, 16h keikkamatka on ihan normi, ehkä jopa sieltä lyhyemmästä päästä. Se vaan kuuluu siihen työhön, minkä ihmeen takia niitä tunteja pitää laskea ja kaikenmaailman kamojen hintoja??? No joo, pitäähän sitä koittaa asiakkaalle jollain tavalla hinta perustella, mutta tuosta tulee jo vähän semmoinen meininki, että kilpaillaan siitä kenellä menee keikan teko rankimmaksi ja se jolla yhteen keikkaan kuluu 20 tuntia kun muut on päässy viidellätoista on sitten voittaja. Menee jo vähitellen hermot.

Ei meidän ole koskaan tuohon tyyliin tarvinut selitellä miks meidän bändi on niin "kallis". Oma asenne ja tyyli millä keikkapaikalla ollaan on melkeinpä vieläkin tärkeämpää kuin se, miten soittaa. Siis siihen liittyen mikä fiilis asiakkaalle keikasta jää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä en taas ymmärrä sitä, miks soittajat aina jaksaa laskea kuinka monta tuntia yhteen keikkaan on menny. Siihen kuuluu ne matkat ja kaikki, 16h keikkamatka on ihan normi, ehkä jopa sieltä lyhyemmästä päästä. Se vaan kuuluu siihen työhön, minkä ihmeen takia niitä tunteja pitää laskea ja kaikenmaailman kamojen hintoja??? No joo, pitäähän sitä koittaa asiakkaalle jollain tavalla hinta perustella, mutta tuosta tulee jo vähän semmoinen meininki, että kilpaillaan siitä kenellä menee keikan teko rankimmaksi ja se jolla yhteen keikkaan kuluu 20 tuntia kun muut on päässy viidellätoista on sitten voittaja. Menee jo vähitellen hermot.

Ei meidän ole koskaan tuohon tyyliin tarvinut selitellä miks meidän bändi on niin "kallis". Oma asenne ja tyyli millä keikkapaikalla ollaan on melkeinpä vieläkin tärkeämpää kuin se, miten soittaa. Siis siihen liittyen mikä fiilis asiakkaalle keikasta jää.

Sillä perustellaan se hinta ainakin itselleen että kuin paljon siinä on sitä vaivaa :) Eihän se oikeastaan asiakkaan ongelma ole, ja asiakkaan näkökulmasta riittää että hän saa hyvän orkesterin, siis sitä hintaa vastaavan mitä maksaa. Joku tämän ketjunkin on aloittanut, mutta taitaa olla soittaja itsekin, ei tosiaan ihmiset enää pidä noita hintoja niin kovina kun kaikki muukin on kallistunut. Joku onkin joskus sanonut että roudaaminen maksaa, ei soittaminen.

Soittajien näkökulma on kuitenkin tämä, kyllä siinä on vähän eritavalla rasittunut jos oot ajanu johkin kauas etukäteisroudaamaan ja oot kotona kolmelta yöllä, kun että keikka ois tuolla ytimessä ja keikkareissun pituus jäis johkin vaivaseen 8 tuntiin. Ja nehän on niitä keikkoja joita pks-seudulla tuntuu musiikinopiskelijoiden bändit kahmivan :) Näin se vaan on. Aina ei voi saada kuitenkaan vaivaa vastaavaa hintaa ja keikka on aina keikka, oli sitten hieman kauempana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis keskustelua ei käydä bändin kanssa, vaan lähipiirissä. Toisin sanoen meillä on näkemyseroja siitä mikä on kohtuullinen hinta bändistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä maantieteellisestä sijainnistanne tarkemmin, mutta en usko ammattimuusikkojen tulevan alle tonnilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksoimme 1050e eli 200 euroa per soittaja ja 50 euroa "kiinteisiin kuluihin".

Soittivat 3X45 minuuttia.

Häät kesälauantaina Helsingin keskustassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Timin bändin hinta on 600-800 euroa keikan pituudesta ja järjestelystä riippuen Helsingissä ja lähiympäristössä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

630e, 4 henkilön bändi kyseessä.

sanoivat etteivät laske niin minuutilleen niitä 45 minuuttisia, vaan ovat soittovalmiudessa klo 19-24 (ja tietenkin siis pitävät tässä välissä taukoja, sovittavat ne ohjelmiston mukaan), ja siitäkin on kuulemma joustovaraa vähän jos jokin ohjelma venyy :girl_smile:

sanoivat olevansa sitä mieltä että meitä varten on paikalle tultu ja meidän toiveiden mukaan siellä soitetaan sekä tietenkin kappalellisesti (onkohan tuo edes oikea sana :girl_haha: ) sekä ajallisesti. sain kuunneltavaksi biisinäytteitä, teimme kirjallisen sopimuksen -heidän pyynnöstään, jotta varmasti saapuvat (olen lukenut niitä kauhu juttuja, että joku bändi onkin saanut paremman tarjouksen ja jättänyt vain tulematta), sekä saamme itse valita koko illan musiikit, heillä on valmiina biisilistassa reilut 300 kappaletta ja varastossa kuulemma vielä triplasti tuo määrä, joten jos ei listalta löydy niin toivoa saa. myös muut saavat mennä esiintymään heidän kanssaan, joka on hyvä koska nyt kaaso voi suunnitelmiemme mukaan laulaa meille häälaulumme :girl_smile: olen oikein tyytyväinen valintaani!

ainiin, häämme ovat kesälauantaina turussa, ja bändi tulee helsingistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilla häät Etelä-pohjanmaalla ja bändi tulee kustantamaan 1280 euroa matkakuluineen ja ovat lupautuneet soittamaan 3x45 min. Jäseniä bändissä viisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulossa 5 henkinen bändi naapurikaupungista ja yhteensä koko päivä kustantaa 980€. Settien määrää emme ole tarkasti vielä sopineet, mutta 3-4 on ollut puhetta... Musiikki on häissämme sellainen asia, josta emme halunneet tinkiä, siksi panostamme siihen mieluusti vähän enemmän rahaakin... Paikallisen "Make&Pera duon" kitaralla ja haitarilla olisi saanut 300-400 eurolla, no thanks... :girl_haha: Alkuillasta humpantynkää ja loppuillasta biletetään villisti! :):-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä 5 hengen bändi soitti muistaakseni 4 (45min) settiä ja hintaa tuli 500 € + iltapalat. Elikkä aika halpa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Johku_

Teidän bändinne kuulostaa mahtavalta.

Minkä nimisestä bändistä on kyse?

Onko heillä nettisivuja?

Kiitos. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kuullut jostain madetojan musiikkilukiolaisten bändistä tms?onko kellään hajua asiasta?nimeä en muista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen kuullut jostain madetojan musiikkilukiolaisten bändistä tms?onko kellään hajua asiasta?nimeä en muista..

Hei, joo ainakin yksi Madetojan musiikkilukion bändi on nimeltään Ex-groove. Heillä on myös nettisivut, joilta löytyy ääninäyte (laita tuo bändin nimi googleen, niin löydät sivun). Itse olin todella yllättynyt, kun kyselin tarjousta...hinta on ihan yhtä paljon, kuin ns. ammattilaishääbändeilläkin.... Kuvittelin, että olisimme saaneet opiskelijat vähän edullisemmalla....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka Ystäväiseni.Ei hinta ratkaise vaan laatu.Ja kokemus häissä esiintymisestä.Häät ovat aivan ainutlaatuinen tilaisuus.Varmaan elämänne tärkein päivä.Ja hyvä orkesteri on aika tärkeä osuus teidän ja vieraidenne viihtymisen ja fiiliksen luomiseen.Bändin täytyy lukea illan kuluessa yleisöään ja soittaa sen mukaan.Sekä luovia leikkien jayllätysesiintyjien kanssa.Useimmat näitä hääkeikkoja sen tekevät.Meidän ohella.Osaavatkin sen.Kuitenkin on ensiarvoisen tärkeä jo tilatessa bändiä.Jutella bändin yhteyshenkilön kanssa.Minkälaista musiikkia halutaan.Muistaen se.Hääparille vai vieraille?Ei välttämättä kannata laskea kuinka monta soittajaa johonkin hintaan saa.Vaan mitä he saavat aikaan.Otetaan vaikka me.Kitara,rummut,koskettimet.Kaikki laulamme,pianistimme soittaa bassot vasurillaan.Upeat soundit hillityillä volyymeillä.Kuin olisi vaikka kuusi tai seitsemän lavalla?Eiks ois kiva?Vaan jos halutaan monta settiä rokkia.Sorry!Siihen ei pysty venymään.Bilebändit ovat silloin parempi vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse koen kaikkein hankalimmaksi tässä bändin metsästyksessä sen, että monen bändin kohdalla pitäisi ostaa ns. "sika säkissä". Loppujen lopuksi on paljon ns. hääbändejä, joilla ei ole mitään ääninäytettä netissä ja kun tarjouspyynnön ohessa kysyy mahdollisuutta käydä kuuntelemassa bändiä esim. treeneissä, niin ei onnistu :girl_sad: Itse olen ollut vieraana elämäni aikana vain 2 häissä, joissa kummassakaan ei ollut bändiä, joten sitäkään kautta ei ole kuuntelukokemuksia....

Hankalaa on tällä tavalla tietää, että onko joku bändi sen pyytämänsä, esim. 800 € arvoinen...joskus kun valitettavasti kuulee sitäkin, että bändi ei oikein osannutkaan lukea yleisöään ja vetää ohjelmistoa läpi sen mukaan, mikä olisi tanssittanut eniten...

Joku vertasi bändiin satsaamista hääpuvun hintaan. Sitä hääpukua sovitetaan ennen häitä ja siitä voi näinollen olla satavarma, että se puku on juuri se oikea unelma tärkeälle päivälle. Bändin kanssa samaa "sovitusmahdollisuutta" ei useinkaan ole...joten totta helkkarissa se arvelluttaa pistää 1000 € likoon enemmän tai vähemmän asenteella "tuli mitä tuli, mut tällä mennään".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse koen kaikkein hankalimmaksi tässä bändin metsästyksessä sen, että monen bändin kohdalla pitäisi ostaa ns. "sika säkissä". Loppujen lopuksi on paljon ns. hääbändejä, joilla ei ole mitään ääninäytettä netissä ja kun tarjouspyynnön ohessa kysyy mahdollisuutta käydä kuuntelemassa bändiä esim. treeneissä, niin ei onnistu :girl_sad: Itse olen ollut vieraana elämäni aikana vain 2 häissä, joissa kummassakaan ei ollut bändiä, joten sitäkään kautta ei ole kuuntelukokemuksia....

Hankalaa on tällä tavalla tietää, että onko joku bändi sen pyytämänsä, esim. 800 € arvoinen...joskus kun valitettavasti kuulee sitäkin, että bändi ei oikein osannutkaan lukea yleisöään ja vetää ohjelmistoa läpi sen mukaan, mikä olisi tanssittanut eniten...

Joku vertasi bändiin satsaamista hääpuvun hintaan. Sitä hääpukua sovitetaan ennen häitä ja siitä voi näinollen olla satavarma, että se puku on juuri se oikea unelma tärkeälle päivälle. Bändin kanssa samaa "sovitusmahdollisuutta" ei useinkaan ole...joten totta helkkarissa se arvelluttaa pistää 1000 € likoon enemmän tai vähemmän asenteella "tuli mitä tuli, mut tällä mennään".

Tuo on tietysti täysin totta, mitä kerroit tässä. Itse olen sitä mieltä, että esim. täällä naikkareissa pyörivät ammattilaiset ovat varmasti kaikki sellaisia bändejä, jotka tekevät paljon niitä hääkeikkoja ja kokemusta siis löytyy. Itse ainakin allekirjoitan tuon Timin kirjoituksen. Toisaalta, jos ei sitten pysty lunastamaan niitä lupauksiaan, niin se kuuluu ja näkyy näillä palstoilla heti.

Puskaradio kun on se paras mainos, niin hyvässä, kuin huonommissakin jutuissa ja jos mokaa, niin se kuuluu varmasti paljon nopeammin, kuin se hyvä palaute.

Minä olen miettinyt usein, että pitäisi kysyä ihan joltain hääpareilta, että voisiko heidän yhteystietojaan antaa privaatisti jollekin, joka bändiä tarvitsee ja joille oltaisiin jo oltu soittamassa. Silloin sitä saisi suoraan tietoa sellaisilta, jotka on kuullut ja nähnyt bändiä.

Monet juuri kun tekevät melkein pelkästään niitä hää-ym.privaattivetoja, niin eipä niistä sitten juuri lehdissä kirjoitella :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä neljän hengen orkesteri, joka veloittaa 850e ja soittavat niin kauan kuin tarve on. Pitäen välillä n. 20min taukoja toki.

Hinta ilahdutti minut, koska tuon bändin muistin aivan yllättäen, eikä siitä oltu missään puhuttu.

Mutta kannattaa katsoa "kämyisempien" tanssiravintoloiden esiintyjälistojakin. Itse tarkastin tuon bändin juuri viime lauantaina. Keikkaravintola sijaitsi kaupungista n. 30km:n päässä ja sen listoilla näkyi muitakin hääkeskusteluissa näkyneitä bändien nimiä. Vaikka olisi kuinka "city-ihminen", niin suosittelen lämpimästi tuota keinoa tarkastaa bändiä. Ja jos bändien nimiin ja sivuihin on jo tutustunut, niin voi aina kysellä missä on tulevia keikkoja. Keikat kertovat paljon enemmän kuin netin ääninäytteet.

Muokattu: , käyttäjä: UnenNukkuja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitää tuosta äänitteiden puutteesta ja/tai laadusta huomauttaa vähän...

Monella bändillä ei ole ääninäytettä siellä sivuilla, koska se on hankalaa saada aikaan ilman erillistä teknikkoa tai moniraitanauhoitusta. Jos vaikkapa bändillä ei ole isoja keikkoja (-> eikä siis isoa äänijärjestelmää, jossa on kaikki soittimet mikitettynä) ei mikserin perästä nauhoittamalla välttämättä irtoa narulle juuri laulua ja kiippareita kummempaa. Tietenkin on myös mahdollisuus, ettei bändi yksinkertaisesti kuulosta hyvältä nauhoitettena.

Monet bändit taasen ovat sortuneet nauhoittamaan ääninäytteensä studiossa, jossa taasen olot ovat huomattavasti erilaiset live-vetoon nähden. Studiossa on mahdollisuuta hioa asioita, jotka livenä jäävät korjaamatta. Studioissa myös on helppoa lisätä taustalauluja ja muita pikkujuttuja, joita sitten livenä ei toteuteta.

Rehellisimmät kuvat bändeistä saa yleensä videoista ja nauhotteista, jotka on livenä tallennettu.

Eli siis se että bändillä on loistavalta kuulostava äänite, ei meinaa sitä että bändi olisi välttämättä sen veroinen. Toisaalta se että bändillä ei ole äänitettä, ei meinaa bändin olevan huono... Selkeätä, eikö? :ph34r:

Menemällä keikalle, tai lähettämällä joku tuttu katsastamaan keikkaa, saa varmimmat tulokset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä en taas ymmärrä sitä, miks soittajat aina jaksaa laskea kuinka monta tuntia yhteen keikkaan on menny. Siihen kuuluu ne matkat ja kaikki, 16h keikkamatka on ihan normi, ehkä jopa sieltä lyhyemmästä päästä. Se vaan kuuluu siihen työhön, minkä ihmeen takia niitä tunteja pitää laskea ja kaikenmaailman kamojen hintoja???

Harvemmassa ammatissa tällaisia tunteja pusketaan ilman ylimääräisiä korvauksia. Jos vaikka ajattelet, että vuokraisit kaivinkoneyrittäjän remppaamaan pihaasi, niin hinnoitteleehan hänkin oman työnsä kaluston osamaksujen ja tuntien perusteella.

Monesti nuo hääkeikat ovat myös bändille huomattavasti ravintolakeikkoja rankempia, kun aikataulut ovat mitä ovat, eikä paikassa ole välttämättä minkäänlaista backstagea rauhoittumista varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mihin kategoriaan kuuluu tilanne, jossa tamperelainen "ihan ok", mutta kaukana tunnetusta oleva laulusolisti pyytää 20 km päässä Tampereelta sijaitsevan kirkon keikastaan 210 euroa, sis. 3 minuutin kappaleen, hänen laulunsa ja pianosäestäjän?
Eli meille tulee hääjuhlaan n. klo 19 laulaja+kitaristi-duo esittämään n. 5-6 biisiä, alle puoli tuntia, ilman pa-kamoja, samalta paikkakunnalta (matkaa max. 10 km.). Heidän pyytämänsä hinta on 300e.

Me teemme paljon tämän tyyppistä keikkaa. Näihin kommentoisin omalta osaltani sen, että me olemme päättäneet että meillä on lähtöhinta x joka on sama esitetäänkö sitten vihkimisessä se yksi kappale tai soitetaanko puolen tunnin verran. Aikaa ja vaivaa itse keikkaan kuluu lähes saman verran. Kun keikalle lähdetään, soitamme mieluummin sen puoli tuntia kuin vain yhden kappaleen. Asiakkaan kannalta asia menee niin että yhden vihkimisessä esitettävän kappaleen hinta on tämä x euroa, mutta samaan hintaan teillä on mahdollista saada meiltä myös häämarssit, 15min odottelumusiikkia vieraiden saapumisen taustalle tai taustamusiikkia onnittelujen taustalle ja 1-2 musiikkiesitystä vihkimiseen. Ja toivekappaleita onnistuu sellainen 1-2 per keikka. Jos tämän jälkeen asiakas edelleen haluaa vain sen yhden kappaleen, tokihan me sen tulemme soittamaan. Hinta vain on sama.

Ja meidän sivuiltamme muuten löytyy se jonkun kaipaama keikkalistakin. Ei siinä kaikkea mahdollista muuta omaa menoa ole, mutta jotain kuvaa tilanteesta saa. Omasta mielestäni sitä on myös mukava katsella sitten vuosien jälkeen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kysellyt tarjouksia muutamalta eri bändiltä. Kaikissa taitaa olla 4~5 jäsentä. Hinta on tähän mennessä ollut 1200 ~1500 €. :girl_impossible:

Hinta tuntuu kovalle, mutta pakko harkita, koska kyseessä on bändejä jotka soittavat hieman raskaampa musiikkia ja niitä ei tunnu kovin paljoa löytyvän, jotka heittävät keikkaa häissä. En todellakaan tahdo mitään "Suomi Verkkareissa olevia pappoja", soittamaan haitarilla häihimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ollaan budjetoitu bändiin 2 tonnia. Mielestäni kohtuullinen korvaus. Jostainhan muusikoidenkin on leipänsä saatava. Sitäpaitsi, hintaan sisältyy kyllä useiden vuosien päivittäinen monen tunnin harjoittelu, mahdolliset arrit joistain tietyistä biiseistä, joita haluatte kuulla jne... Vaikka matemaattisesti voi laskea jonkun tuntipalkan / soittaja, on tosiasia kuitenkin se, että eipä tuolla musiikilla pääse erityisesti rikastumaan ja aika harvoin bändit on mitenkään ylihintaisia. Jos ymmärrätte, mitä tarkoitan. Eli hyvä bändi maksaa enemmän, amatöörit ei niinkään.. Mitä sitten haluaa, on jokaisen aivan oma asia. Mutta meidän häissä ei tulla soittajien palkoista säästämään, musiikki on kuitenkin hyvin tärkeä elementti häissä. Oikeastaan olen sitä mieltä, että kaikesta muusta voidaan tinkiä, mutta ruoasta ja musiikista ei.

PS. Anteeksi, tais mennä OT

Olen aivan samaa mieltä tässä, että jos arvostaa muusikoiden ammattitaitoa niin sitten on myös valmis maksamaan hyvästä. Meillä tulee tuo bändi maksamaan varmaankin piirun verran alle kaksi tonnia, mutta bändissä onkin seitsemän jäsentä. :) Ja kaikki huippuhyviä muusikoita!

Muokattu: , käyttäjä: Minimorsio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen aivan samaa mieltä tässä, että jos arvostaa muusikoiden ammattitaitoa niin sitten on myös valmis maksamaan hyvästä. Meillä tulee tuo bändi maksamaan varmaankin piirun verran alle kaksi tonnia, mutta bändissä onkin seitsemän jäsentä. :) Ja kaikki huippuhyviä muusikoita!

Pari tonnia 7 henkisestä bändistä on ihan normiliksa. 285/ turpa. Isolla bändillä saakin sitten komeeta tavaraa aikaiseksi.

Joo, tiedän kyllä että se on ihan normiliksa. :) Olen itsekin muusikko (en kylläkään viihdemuusikko), joten ymmärrän hyvin, että juuri tuon alle ei ammattitaitoiset ihmiset halua keikalle raahautua. Itse asiassa pidän hintaa melko lailla edullisena, enemmänkin voisi hyvät soittajat pyytää. Halusin vain mainita tuon, että bändissä on seitsemän jäsentä, koska esim. neljän jäsenen bändi olisi minustakin kyllä jo vähän kallis jos paria tonnia pyytäisivät...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään