Guest Suski85

Kirkossa esitettäviä kappaleita?

43 viestiä aiheessa

Mitä kappaleita voisi kirkossa soittaa?(en tarkoita häämarsseja)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa ottaa jotain rauhallista, ettei kenelläkään mene hermot. Kirkko on arvokas paikka. Riippuu kokoonpanosta ja musiikkimausta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Camille Saint-Saëns - Joutsen on kaunis, kaihoisa sävellys. Sopii hyvin kirkossa esitettäväksi, pianon ja alttoviulun/viulun duettona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Camille Saint-Saëns - Joutsen on kaunis, kaihoisa sävellys. Sopii hyvin kirkossa esitettäväksi, pianon ja alttoviulun/viulun duettona.

Sopii myös sellolle, jos tykkää....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli laulaja kirkossa laulamassa kappaleen : Enkelin rukous. Siinä vasta ihana kappale...en edes sanoja pystynyt kunnolla kuuntelemaan siinä vaiheessa, sillä heti tuli vedet silmiin, joten olen lueskellut niitä sanoja nyt jälkeenpäin tarkemmin. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ystävä laulaa Rakkaus on lahja Jumalan (Pekka Simojoki).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mun kaveri lauloi Dingon Kulkuri ja Kaunotar  :-X :-X :-X Ihanat sanat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen laulanut ystäväni häissä kappaleen Hymni rakkaudelle, jonka alkuperäinen versio on ranskankielinen Edith Piafin laulamana (kai!). Kirkossa menee hyvin myös ilman säestystä. Tämä kappale sai myös sulhasen kyyneliin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltaisiin haluttu Romanssi kappale, mutta kanttori oli niin tiukkapipo ettei sallinut moista kappaletta joten se oli sitten joku hengellinen kappale (ihan kaunis), mutta en nyt muista nimeä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että mua harmittaa, että Pekka Simojoen Rakkaus on lahja Jumalan -kappale on pilattu soittamalla sitä joka ikisesissä kihlajaisissa ja häissä ja muissa pippaloissa, sillä se on oikeasti kaunis kappale! Sitä ei vain jaksa kuunnella, kun sitä tulee joka tuutista.

Saman säveltäjän Taivaan siniset silmät -biisi, Fis-molli, on myös tosi kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kempeleen seurakunnan sivuilla on listattu kirkossa esitettäväksi sopivia kappaleita.

Käyppäs kurkkaan

" target="_blank">http://www.evl.fi/srk/kempele/vihkimusiikkia.htm

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuuntelin itsekin tuon Enkelin rukous-kappaleen. TODELLA KAUNIS ja sopiva juuri kirkkoon. Ainoa ongelma: mistäs sais jonkun naislaulajan sen laulamaan? Lähipiirissä ei ehdokkaita eikä kalliisiin solisteihin ole varaa. Tietääkö joku jos esim. jostain kuoroista vois kysäistä yhtä laulajaa vai mistä etsiä? :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuuntelin itsekin tuon Enkelin rukous-kappaleen. TODELLA KAUNIS ja sopiva juuri kirkkoon. Ainoa ongelma: mistäs sais jonkun naislaulajan sen laulamaan? Lähipiirissä ei ehdokkaita eikä kalliisiin solisteihin ole varaa. Tietääkö joku jos esim. jostain kuoroista vois kysäistä yhtä laulajaa vai mistä etsiä? :-?

En tiedä missä päin häänne ovat, mutta muistaakseni ainakin "naikkareiden oma" laulaja-Mirja on tuota esittänyt. Hän on Uudeltamaalta. http://www.naimisiin.info/haapalvelut/villivaari.html

Varmaan muidenkin bändien/kuorojen solistilta voi kysyä tekeekö myös yksinlaulukeikkaa. Kysyähän aina kannattaa, ei siinä mitään hävitäkään voi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos pampam,

Mirjalta jo kysyin ja on varattu tuolloin. Jep, pääkaupunkiseudulta ollaan. Jatketaan rekrytointia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oman seurakunnan kanttorit osaavat varmasti vinkata laulajia kirkkoon. He ovat kuitenkin monien kanssa tehneet paljon yhteistyötä juuri esim. vihkimisissä. Samoin oman paikkakunnan musiikkiopistoissa on varmasti listoilla vaikkapa laulunopettajia, jotka varmasti heittävät keikkaa.

Omissa häissämme kirkossa esitettiin Petri Laaksosen "Meren laulua kuuntelen". Toinen suosikkini Petri Laaksoselta on "Rakkauden liekki".

Hääjuhlassamme esitettiin "Hymni rakkaudelle" ja "rakkaus on lahja Jumalan" jotka molemmat ovat kyllä aivan ihania :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei löytyisiköhän tuon "meren laulua kuuntelen" biisin nuotit netistä, tai olisikohan jonkun mahdollisuus lähettää niitä mulle sähköpostiin tai jotain, kun tarvitsisin niitä tosi nopeaan enkä kirjastoon varmaan ehdi mitenkään ennenkun tarviin niitä.. ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki!

Onko jossain sivulla tuo Enkelin rukous kuunneltavana versiona?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei kaikki!

Onko jossain sivulla tuo Enkelin rukous kuunneltavana versiona?

Minä voin vastata tähän, koska tiedän jotain asiasta  8-)

Laulu on minun levylläni Rakkauden liekki ja se on ainoa levytys toistaiseksi tästä laulusta.

Sitä ei ole kuunneltavana millään sivuilla, vaan ainoastaan tuolla levylläni.

Voit lukea asiasta enemmän esim. ammattilaisten palstalta, tai ammattilaisten tiedotuksia-palstalta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä Sinua rakastan, tiedän sen.  

Se ei ole vain hetkisen huumaa.  

Se on nuotion hehku hiljainen  

se on roihua polttavan kuumaa.  

 

Se ei sammu, kun sammuvat hallayöt,  

se ei kuole, kun maassa on routa,  

vaan se kestää myrskyt ja tuuliset yöt,

ja se kestää, on sade tai pouta.  

 

Minä Sinua rakastan, katsohan,    

kuinka kirkkaasti tuikkivat tähdet.  

Joka päivä ne Sinulle lähjoitan,  

jos kanssani matkalle lähdet.  

 

Ja kun kuljemme raskain askelin,  

ja kun aika tuo murhetta tupaan,  

pidän Sinua kädestä  hellemmin,  

yhä enemmän rakastaa lupaan.  

 

Minä Sinua rakastan silloinkin,  

jos ehdimme vanhuuden ikään.  

Olet minulle edelleen suloisin,  

eikä lämpöä sammuta mikään.  

 

Mitä siitä, jos ryppyjä poskiin saat,  

taikka kumaraan selkäsi taipuu.  

Näen silmäsi kirkkaat ja kuulakkaat.  

Yhä mieleni haaveisiin vaipuu."

san. A-M Kaskinen säv. Lasse Heikkilä

Nuotit löytyy "Elämän siiville"-laulukirjasta (2005)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää ehdotuksia kirkossa soitettavaksi kappaleeksi kun käytössä on vain kanttori ja urut. Meille ei siis ole tulossa laulajaa tms. Onko Ave Maria sallittujen listalla ja miltäköhän mahtaa kuulostaa pelkästään uruilla soitettuna? :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ave Maria (varmaan tarkoitat Schubertia?) on ilman muuta "sallittujen" listalla ja on ihan ok myös soitettuna. Pitkä kappale, jos soitetaan kokonaan, eli yli 6 minuuttia, mutta sitä voi toki lyhentääkin vallankin instrumentaalikappaleena

edit: kanttorilta kannattaa kysyä myös ehdotuksia. Hänhän on siinä asiassa ammattilainen ja tietää oman repertuaarinsa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksesta laulaja! Olipa hyvä kuulla että tuo Ave Maria on kokonaisuudessaan pitkä. Lisää vinkkejä ja kappale-ehdotuksia otetaan mielellään vastaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja tuohon edellä mainittuun on pakko lisätä, et se on kyllä tosi kaunis ja liikuttava!  :-X mun serkku laulo sen mun siskon häissä kirkossa. Väittäisin, et siinä vaiheessa viimestään vieraat oli ihan herkkänä!  :)

Niin ja siis tarkotan tuota san. A-M Kaskinen säv. Lasse Heikkilä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään