Lilith

Metallistipariskunnan häämusiikit

83 viestiä aiheessa

Muistakaa nyt kuitenkin lukea ne sanat ajatuksella. Metallissa tuppaa ns. rakkauslauluissakin olemaan synkähkö pohjavire.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teille jotka pidätte raskaammasta musiikista. Millaista musiikkia teillä tulee häihin muuten? Oletteko valinneet raskaamman musiikin bändin myös soittamaan häihinne vai millaiseen ratkaisuun olette päätyneet?

Itse suunnittelemme hieman raskaamman musiikin häitä, mutta sopiva bändi on vielä etsinnässä. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee raskaampaa musaa, mutta en unohda sitä ettei kaikki välttämättä pidä sellaisesta. Musalistoille tulee Rainbow, Whitesnake, Def Leppard, Kiss, Gary Moore,Deep Purple, Dio, Uriah Heep, Skorpions, Thin Lizzy, Metallica, Stratowarius, Nightwish, Rammstein,Lenny Garviz, yms. Sekalaista: Bryan Adams, Toto, Bon Jovi yms. Itse pidän raskaammasta, mutta olen kyllä aika kaikki ruokainen, joten musalistojen teko ei ole kovinkaan vaikeaa.

Meille tulee häätanssiksi Nightwishin- Meadows of heaven (instrumentaali versio.) Eva biisinkin saa instrumentaali versiona :girl_wink: Nightwish faneja ku ollaan. Meille ei ole tärkeää se mitä biisissä kerrotaan kunhan nyt ei kuitenkaan kuolemasta. Juu ja en ole unohtanut nuorisoa...heille tulee viimeisimmät tanssihitit ja meille vanhemmille tulee -80-90 luvun vanhoja disco hittejä. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tahdottais kanssa kovasti metalliversiota jostain perinteisestä suomalaisesta valssista. Akselin ja Elinan häävalssi oli ihan ok Rautiaisen versiona, mutta jokseenkin tylsähkö, johtuu varmaan siitä, että sovitus on tooodella hidas. Lisäksi valssia on minusta vaikeampi vain tanssia mitä hitaampi se on. Kaikista paras olis jos Kotiteollisuus nauhottais häävalssin :D Kotiteollisuus on niin "meidän bändi" :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee häävalssiksi Metallican Nothing else matters.

Muutenkin metallia tulee varmaan jossain muodossa illan aikana..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääkappaleeksi tulee Sentencedin You are the One.

Löysimme ihanan bändin, joten saamme oman tyylistä musiikkia koko illan. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin olen haaveillut tuota Sentencedin You are the one -biisiä häätanssiksi, bändiä kun olen aina teini-iästä asti fanittanut ja biisi on vain niin loistava :-X Siitä pitäisi saada vain hieman hitaampi tempoinen sovitus :girl_wink:

Muokattu: , käyttäjä: Jääkuningatar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päätimme hakea musiikkiin vähän sellaista "mystisyyttä" mutta kuitenkin niin, että biisit saavat olla raskaamman musiikin saralta. Koska metallimusiikin kappaleiden sanoitukset ovat usein vähän alavireisiä, päädyimme etsimään erilaisia instrumentaalisia biisejä, joissa siis musiikki on, mutta ei kuitenkaan sanoituksia. Näitä esim. Moonsorrow - Tuulen koti, aaltojen koti tms.

Häätanssia vielä toistaiseksi haemme, mutta tällä hetkellä aika vahvoilla on Edguyin Land of the Miracle :girl_smile: , varsinaista valssia kuitenkaan tuskin haluamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päätimme hakea musiikkiin vähän sellaista "mystisyyttä" mutta kuitenkin niin, että biisit saavat olla raskaamman musiikin saralta. Koska metallimusiikin kappaleiden sanoitukset ovat usein vähän alavireisiä, päädyimme etsimään erilaisia instrumentaalisia biisejä, joissa siis musiikki on, mutta ei kuitenkaan sanoituksia. Näitä esim. Moonsorrow - Tuulen koti, aaltojen koti tms.

Meillä olisi ruokailun ajaksi taustamusiikiksi juuri tuollaista haussa. Jos jollakin olisi näitä jo koottuna, olisin kiitollinen listasta! :) Instrumentaaleja tuntuu olevan yllättävän hankala löytää isompaa satsia. Onneksi näitä kuitenkin löytyy vaikka hitaasti, Eluveitiella on useampikin biisi (ainakin Anagantios, Giamonios, Isara ja Setlon).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee Nightwish - While your lips are still red :-X

Oi, kuinka olen voinut unohtaa tämän hääjärjestelytohinoissa kokonaan?! Ehdottomasti tämä meidän häihin jossain muodossa :-X Ehkäpä vihkiseremoniaan :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nostan tään nyt :grin:

eli nyt kivoja metalli/rock biisejä tänne.

alkaa oma mielikuvitus jo tehdä tenän.

listalla on jo nuo jotka-kaikki-tietää-vaikka-ei-fani-oiskaan-biisit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hakusessa siis rock-tai metallibändin rakkauslaulu pianolla

soitettavaksi siviilivihkimisen alkuun ja mahdollisesti toinen

sellainen loppuun, ideoita kenelläkään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

taidan päätyä mötley cruen home sweet home-biisiin,

vielä hakusessa poistumisbiisi, any ideas?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips!

Ajattelin nyt jakaa meidän idean. Eli häissä tanssittiin Metallican Nothing else mattersin tahtiin, mutta väliin pistettiin vähän menoa. Kutsutaanko sitä nyt evolution danceksi ? Ihan älyttömän hauskaa se oli :)

Elikkäs tässä tanssit järjestyksessä:

Nothing else matters

Let's twist again

YMCA

Pylly vasten pyllyä

Kung fu fighting

Chicken dance

Cotton eye joe

Macarena

Rolling down the river

Ice ice baby

Can't touch this

Letkajenkka

Tango

Hips don't lie

Thunderstruck

Bad touch

Nothing else matters

Loistava idea jos haluaa vähän repäistä! Tuo oli ihan huippua toteuttaa ja harjoitella ja ai ai niitä ilmeitä tanssin aikana :D Välibiisit ei tietenkään ollut kokonaisia vaan pätkiä niistä ja me sitten harjoiteltiin kunnot tanssimuuvit niihin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieras_MM_*, teillä on lähes samantyylinen idea mitä itse olen pyöritellyt lyhyempänä versiona! :)

Ne kaverit jotka tuntee meidät, osaavat jo odottaa Sentencedin You are the Onea meidän hääbiisiksi (lähinnä sen takia kun olen jo ennen puolisoni tapaamista puhunut että se tulee olemaan hääbiisini), niin suunnittelin tämän tyylistä: kun meidät kutsutaan tanssimaan / menemme lattialle, biisinä alkaakin soimaan Toni Virtasen versio Romanssista jota alamme tanssimaan häävalssi-tyylisesti (jo tämä saattaa niissä tietyissä herättää ihmetystä, että eikö se sitten se Sentenced ollutkaan), sitten se yhtäkkiä katkeaa kesken ja sen tilalla alkaa soimaan esim. Lady Gagan Just dancen kertasäkeistö (tuo Bloodhound Gangin Bad Touch olisi melkeinpä vielä parempi :grin:) johon ensin tuijottaisimme musiikkilaitetta muka hämmestyneitä ja sitten esittäisimme jotkut mahtavat muuvit, sitten taas sekin katkeaisi kesken ja sen jälkeen alkaisi soimaan You are the one.

Olen pyöritellyt omassa päässäni tuota ideaa jo ennen kuin sovimme hääpäivän, mutta en tiedä innostuuko sulhanen ideasta, niin en ole vielä edes ehdottanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille päätettiin In Flames - Dawn of A New Day. Kappale on ihana ja sanoitukseltaan sopiva meille. Vielä mietinnässä koreografia, koska haluamme että tanssi kertoo myös omaa tarinaansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli etsisin jotain heviä, metallia (tai vaikka suomirokkia) joka sopisi häävalssiksi. Saa olla raskastakin.

Ilmeisesti ainakin tuo Metallican- Nothing else matters on sopiva valssiksi. Olen itse niin huono tunnistamaan biiseistä noita tahteja....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyseinen Metallican kappale käsittääkseni myös sopii valssiksi. Muita valssiksi sopivia hevi/metalli kappaleita ei ainakaan näin äkkiseltään tule mieleen. Kovastihan siitäkin genrestä löytyy hitaita ja kauniita kappaleita, jos on valmis joustamaan ja tanssimaan jotain muuta, kuin valssia. Me olemme suunnitelleet häätanssiksemme juuri tuosta Metallican Nothing else matters -kappaleesta Apocalyptican tekemää coveria:

http://www.youtube.com/watch?v=9Hssb3Do42w&ob=av2n .

Muokattu: , käyttäjä: malakiitti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyseinen Metallican kappale käsittääkseni myös sopii valssiksi. Muita valssiksi sopivia hevi/metalli kappaleita ei ainakaan näin äkkiseltään tule mieleen. Kovastihan siitäkin genrestä löytyy hitaita ja kauniita kappaleita, jos on valmis joustamaan ja tanssimaan jotain muuta, kuin valssia. Me olemme suunnitelleet häätanssiksemme juuri tuosta Metallican Nothing else matters -kappaleesta Apocalyptican tekemää coveria:

http://www.youtube.com/watch?v=9Hssb3Do42w&ob=av2n .

Aivan ihana! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli tässä mieleen kappale jonka yksi hääpari halusi omiin häihinsä häävalssiksi,eli "Fate" esittäjänä Bleak feat. Ana Johnsson ja me myös soitettiin se vaikka alkuun vähän vieraampi biisi olikin :) Ja oli itse asiassa ihan hieno biisi. Sanat voi ymmärtää monella tapaa, mutta tälle kyseiselle hääparille se ainakin sopi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään