paupau

Ei polttareita minulle, kiitos!

175 viestiä aiheessa

Minä ajattelin aina aiemmin, että en halua polttareita - syystä, että nuo "nolausjutut" ei ole yhtään sitä, mitä omilta polttareiltani toivoisin.

 

Nyt kun asia on ajankohtaisempi, olenkin polttareiden suhteen erittäin toiveikas; tosin kaaso tietää mielipiteeni siitä, mitä toivon/mitä EN toivo, ja hänet tuntien tiedossa onkin jotain sellaista ohjelmaa josta oikeasti jää mukavat muistot ja mistä nautin :) Tietysti kaaso/t järjestää polttarit parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta minusta kaikkien kannalta on reiluinta, että polttareiden järjestäjä tietää ainakin sen, mitä toinen ei ehdottomasti halua, ja sitten kunnioittaa tätä toivetta.

 

Toki jokaisella on omat mielipiteensä eikä se mielestäni kenestään tylsää tee, vaikkei haluaisi polttareitaan juhlia lainkaan, missään muodossa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alun perin olin täysin polttareita vastaan. Lopulta kuitenkin suostuin tiukoin ehdoin ja ilmoitin lähteväni jos meno äityy hulluksi. Hieman ehkä ahdistavaa kaasolle, mutta itsepähän vaati saada järjestää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En haluaisi polttareita, mutta porukka mun ympärillä ei oikein usko sitä. häihin on 9 viikkoa ja yritän saada kaikki viikonloput bookatuksi, jottei polttareille jää aikaa. En ole ikinä ollut mikään bilettäjätyyppi enkä halua millään tavalla olla esillä, ja tyttöjeniltaa ehtii viettää joskus hääkiireiden ulkopuolellakin jos haluaa.

Saas nähdä miten käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En halua polttareita, joten on tosi hyvä juttu että kaikki kaverit asuvat eri puolilla maata eivätkä tunne toisiaan ollenkaan :girl_haha: Mieluummin järjestän sitten itse itselleni jotain mukavaa hemmottelua siinä häiden alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olisi ihan mökkipolttarit? Vuokramökki taikka jonkun polttareihin osallistuvan mökki? Minusta kaupungilla päämäärättä luuhaaminen saati jonkun tavaran kauppaaminen on aika vanhanaikaista... (itsekin juuri polttareita tässä järkkäilen) :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkään ei haluta "perinteisiä" polttareita. Onneksi kaasoni ja muutkin ystäväni kunnoittavat toivettani ja tarkoituksena olisi järjestää polttarit, jossa pääpaino olisi mukavalla yhdessäololla, mahdollisesti kauneushoitojen, hierontojen tai vastaavien merkeissä.

 

 

Sama juttu! Onneksi kaaso tuntee minut sen verran hyvin, ettei tarvitse jännittää ohjelmaa!  :rolleyes: Olen myös sanonut, etten missään nimessä loukkaannu, jos hän ei ehdi minkäänlaisia polttareita järjestää.  :)  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tule polttareita mullekaan :) Kaikenlaiset polttarit on mun mielestä hirveitä ja koko ajatus polttareiden taustalla on typerä. Siksi olenkin ankarasti kieltänyt polttareiden järjestämisen. Ja sisko + kaverit muutenkin tietää ettei ole olemassa polttareita jotka mua miellyttäis, joten kukaan tuskin uhmaa tätä kieltoa  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kummallakaan ei ollut polttareita. Ei ehditty pitämään ja en olisi edes halunnut. Ollut muutamissa ja ne tuntuu niin tehdyiltä vaikka kivaakin on ollut :) joten en osaa kaivata ..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen suhteellisen varma siitä että minä aijon myös sanoa polttareille ei kiitos. Itseasiassa en ole koskaan sen kummemmin kaivannut edes mitään polttareita, enkä etenkään sellaisia joissa tosiaan juoksennellaan puolialastomana pitkin kaupunkia nolaamassa itseään. Mies ei myöskään halua polttareita. Ajattelin sitten että jos ystäväni haluavat järjestää jotain, niin mieluummin sitten pelkkä illanvietto - hyvää ruokaa ja seuraa. Siinä on polttaria kerrakseen.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tätä ketjua lukiessa ihmetellyt, että sanotaan, että "en halua polttareita", mutta sitten kuitenkin illanvietto kavereiden kanssa käy tmv.. No, polttarithan ne sitten on jos viettää iltaa kavereiden kanssa häiden kunniaksi? Eihän missään sanota, että polttareissa pitää tehdä jotain tyhmää/noloa/ryypätä/riekkua kaupungilla tai ne ei ole polttarit!!! Muistaakseni polttareiden määritelmä kuuluu jotenkin näin: "avioliittoon astumiseen liittyvä riitti" ja tarkoituksenahan on nimenomaan viettää mukavaa aikaa kavereiden kanssa (nykyään fiksut ystävät järjestävät polttarisankarin näköisen päivän) ennen häitä. ;) Mutta mikäs siinä, jos joku kokee, että sitä sanaa 'polttarit' ei saa käyttää... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Komppailen vahvasti Tipzillan ajatuksia tossa. Oon selaillu tätä ketjua läpi, ja tietty on ymmärrettävää, jos ei oikein oo sopivia kavereita, mutta sit on jotain, että "kavereiden kanssa voin viettää aikaa muulloinkin" <--- No joo, niin minäkin, ja silti on ihanaa saada taas koko porukka kasaan. Kyllä mullekin polttarit on ennen kaikkee yhdessäoloa, eikä "kaikkee kivaa/noloa/viinaa/actionia/hemmottelua/saunomista/keskipisteenäoloa MINULLE".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tätä ketjua lukiessa ihmetellyt, että sanotaan, että "en halua polttareita", mutta sitten kuitenkin illanvietto kavereiden kanssa käy tmv.. No, polttarithan ne sitten on jos viettää iltaa kavereiden kanssa häiden kunniaksi? Eihän missään sanota, että polttareissa pitää tehdä jotain tyhmää/noloa/ryypätä/riekkua kaupungilla tai ne ei ole polttarit!!! Muistaakseni polttareiden määritelmä kuuluu jotenkin näin: "avioliittoon astumiseen liittyvä riitti" ja tarkoituksenahan on nimenomaan viettää mukavaa aikaa kavereiden kanssa (nykyään fiksut ystävät järjestävät polttarisankarin näköisen päivän) ennen häitä. ;) Mutta mikäs siinä, jos joku kokee, että sitä sanaa 'polttarit' ei saa käyttää... :D

Mulla se liittyy siihen, että ahistaa ja jännittää liikaa, että mitä tehtäisiin. Kun ei voi olla satavarma että se on omasta mielestä hauskaa. Niin tuon stressin takia en haluaisi, vaikuttaa mun nukkumiseen yms. kun alkaa ressaamaan.

 

e: Kaaso lupasi ettei sit järjestä. Mulla on niin helpottunut olo. Oon tosi ilonen :)

Muokattu: , käyttäjä: Eleonore

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Olen tätä ketjua lukiessa ihmetellyt, että sanotaan, että "en halua polttareita", mutta sitten kuitenkin illanvietto kavereiden kanssa käy tmv.. No, polttarithan ne sitten on jos viettää iltaa kavereiden kanssa häiden kunniaksi? Eihän missään sanota, että polttareissa pitää tehdä jotain tyhmää/noloa/ryypätä/riekkua kaupungilla tai ne ei ole polttarit!!! Muistaakseni polttareiden määritelmä kuuluu jotenkin näin: "avioliittoon astumiseen liittyvä riitti" ja tarkoituksenahan on nimenomaan viettää mukavaa aikaa kavereiden kanssa (nykyään fiksut ystävät järjestävät polttarisankarin näköisen päivän) ennen häitä. ;) Mutta mikäs siinä, jos joku kokee, että sitä sanaa 'polttarit' ei saa käyttää... :D

Mulla se liittyy siihen, että ahistaa ja jännittää liikaa, että mitä tehtäisiin. Kun ei voi olla satavarma että se on omasta mielestä hauskaa. Niin tuon stressin takia en haluaisi, vaikuttaa mun nukkumiseen yms. kun alkaa ressaamaan.

 

e: Kaaso lupasi ettei sit järjestä. Mulla on niin helpottunut olo. Oon tosi ilonen :)

 

Missään laissa ei myöskään sanota, että polttareiden tai niiden sisällön pitää olla yllätys ;)

Mun mielestä on täysin normaalia, lähes itsestäänselvyys, että kaaso kysyy/tietää, miten morsian haluaa asian kanssa toimittavan, koska kaaso on morsiamen ystävä ja tuntee tämän ja välittää hänestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

 

Olen tätä ketjua lukiessa ihmetellyt, että sanotaan, että "en halua polttareita", mutta sitten kuitenkin illanvietto kavereiden kanssa käy tmv.. No, polttarithan ne sitten on jos viettää iltaa kavereiden kanssa häiden kunniaksi? Eihän missään sanota, että polttareissa pitää tehdä jotain tyhmää/noloa/ryypätä/riekkua kaupungilla tai ne ei ole polttarit!!! Muistaakseni polttareiden määritelmä kuuluu jotenkin näin: "avioliittoon astumiseen liittyvä riitti" ja tarkoituksenahan on nimenomaan viettää mukavaa aikaa kavereiden kanssa (nykyään fiksut ystävät järjestävät polttarisankarin näköisen päivän) ennen häitä. ;) Mutta mikäs siinä, jos joku kokee, että sitä sanaa 'polttarit' ei saa käyttää... :D

Mulla se liittyy siihen, että ahistaa ja jännittää liikaa, että mitä tehtäisiin. Kun ei voi olla satavarma että se on omasta mielestä hauskaa. Niin tuon stressin takia en haluaisi, vaikuttaa mun nukkumiseen yms. kun alkaa ressaamaan.

 

e: Kaaso lupasi ettei sit järjestä. Mulla on niin helpottunut olo. Oon tosi ilonen :)

 

Missään laissa ei myöskään sanota, että polttareiden tai niiden sisällön pitää olla yllätys ;)

Mun mielestä on täysin normaalia, lähes itsestäänselvyys, että kaaso kysyy/tietää, miten morsian haluaa asian kanssa toimittavan, koska kaaso on morsiamen ystävä ja tuntee tämän ja välittää hänestä.

 

No niinpä, samaa mieltä. Mä en tiedä ymmärsikö mun ystävät mua täysin. Luulivat ilmeisesti että vaan kainostelin, kun olen koittanut viestittää etten niitä halua.

Nyt sanoin etten halua lainkaan. En ole jotenkin osannut ilmaista täysin suoraan kun mua jotenkin tavallaan hävettää myöntää että olen niin "tylsä".

Ja tiedän että kaverit olivat innoissaan järjestämässä ja nimenomaan yllätyksenä. Tietävät että olen kontrollifriikki/jännittäjä, ja sanoivat etteivät mulle kerro etukäteen edes päivää.

 

Nyt keräsin rohkeutta sitten jotta sain sanottua, että tämä ei ole mun juttu, en halua mitään yllätyspolttareita ja mua todella ahistaa tämä asia.

Olin jo niin ahdistunut asiasta, että kun kaaso laittoi viestiä mulle aiheesta ja "ettei mitään hätää ja et ei meidän tarvitse jos et halua", niin aloin itkemään. 

 

Tiedän kokemuksesta että yllätykset ei oo oikein mua varten ja vaikka olisi kivakin juttu, voi olla etten sit koko iltana pysty enään rentoutumaan.

Jos homma alkaa mennä siihen, että sydän hakkaa täysiä ja koko yönä (pahimmassa tapauksissa useina öinä) ei pysty nukahtamaan sekä on itkuinen olo (menee lähes paniikkikohtauksen puolelle), niin en koe että sillon kannattaa väkisin järjestää.

 

Mun on ollut tosi vaikea puhua tuosta kellekään, ihmisten reaktioiden takia ja sen takia että yleinen oletus on "tottakai polttarit".

Ja tähänkin mennessä oon saanut lähinnä huvittuneita katseita polttarivastaisuudesta ja huomaan että ihmiset pitävät mua kummallisena.

 

Mutta nyt on hyvä olo, kun sain siitä kaasolle sanottua ja hän ymmärsi :)

 

Tälläsiä tuntemuksia täällä. :)

Muokattu: , käyttäjä: Eleonore

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meistä kumpikaan ei missään nimessä halua polttareita, ainakaan missään perinteisessä muodossa. Kavereiden kesken muuten vaan voisi mennä terassille iltaa istumaan ilman ettö siitä sen kummempaa numeroa tulisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meistä kumpikaan ei missään nimessä halua polttareita, ainakaan missään perinteisessä muodossa. Kavereiden kesken muuten vaan voisi mennä terassille iltaa istumaan ilman ettö siitä sen kummempaa numeroa tulisi.

Samoilla linjoilla olisin itsekin. En halua mitään numeroa naimisiinmenostani muualla kun hääjuhlassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun polttarini olivat ravintolakäynti kavereiden kanssa. Sitten käytiin pitkällä kävelyllä meren rannalla, syötiin karkkia ja juteltiin. Aivan kuten halusin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En halua polttareita. En ole kauhean perinteinen enkä muutenkaan halua tehdä häistä isoa asiaa. Polttariperinnettä en ymmärrä, jos haluan viettää aikaa ystävieni kanssa niin teen niin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: laura075

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en halunnut polttareita ja huutelinkin asiasta jo puoli vuotta ennen häitä mielestäni kovaankin ääneen. Arvostelin polttariperinnettä ja tein omasta mielestäni selväksi että se ei ole minua varten. Sen sijaan yritin järjestää itse saunaillan häiden valmistelun lomassa ja kutsuin muutaman kaverin meille myös. 

No, ei kukaan ilmeisesti kuunnellut. Mulle järjestettiin polttarit ja haettiin kotoa väkisin viikkoa ennen häitä kun kaikki järjestelyt oli pahasti kesken. Sanottiin että pitää laittaa rymyvaatteet päälle kun mennään hevostallille, sidottiin silmät jne. Mulle oli tosi tärkeää saada saunoa kotona omassa saunassa ja saada ne järjestelyt valmiiksi, niin mentiinkin "parempaan saunaan" johonkin vuokrattuun tilaan missä oli kirkkaat lamput, kaakelit ja sähkösauna (meillä on kotona tosi hämyinen sähkötön puusauna). Ahdisti niin paljon että itketti ja kaverit lähinnä nauroi koko asialle. Mun ainoat vaatimukset sille illalle oli lähinnä se sauna ja lasi punaviiniä. Ne oli ostaneet valkoviiniä, jotain juustoja ja muuta ruokaa jota en nirsona syö. Enkä voi sietää valkoviiniä (enkä skumppaa jota oli myös tarjolla). Loppuillasta kysyin voitaisko mennä (mun ryönäisistä vaatteista huolimatta) paikalliseen että saisin sen lasillisen viiniä. No ei sopinut, kun muilla ei ollut naamat meikattuna tai muutenkaan "baarivaatteet". Ilta huipentui siihen että jouduin itse kuskaamaan polttarivieraat (joita en olis itse edes kutsunut) koteihinsa. 

Sanoivat kylläkin että olisin voinut lähteä kesken kaiken kotiin, mutta en mielenterveyskuntoutujana uskaltanut kun ahdisti niin paljon että pelkäsin olla yksin ja mies oli kidnapattu omiin polttareihinsa, vaikka oli luvannut lämmittää saunan. Polttareiden aikana mun äiti oli vielä omilla avaimillaan mennyt meille kotiin ja käyttänyt koiran lenkillä. Sain siitäkin ihan järkyttävän paniikin aikaan enkä nukkunut polttareiden jälkeen moneen kuukauteen kotona rauhassa kun pelkäsin että joku tulee omilla avaimilla ja pakottaa tekemään jotain. Polttareiden jälkeisen ahdistuksen ja paniikin takia meinattiin myös perua koko häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, anonymouse said:

Minäkään en halunnut polttareita ja huutelinkin asiasta jo puoli vuotta ennen häitä mielestäni kovaankin ääneen. Arvostelin polttariperinnettä ja tein omasta mielestäni selväksi että se ei ole minua varten. Sen sijaan yritin järjestää itse saunaillan häiden valmistelun lomassa ja kutsuin muutaman kaverin meille myös. 

No, ei kukaan ilmeisesti kuunnellut. Mulle järjestettiin polttarit ja haettiin kotoa väkisin viikkoa ennen häitä kun kaikki järjestelyt oli pahasti kesken. Sanottiin että pitää laittaa rymyvaatteet päälle kun mennään hevostallille, sidottiin silmät jne. Mulle oli tosi tärkeää saada saunoa kotona omassa saunassa ja saada ne järjestelyt valmiiksi, niin mentiinkin "parempaan saunaan" johonkin vuokrattuun tilaan missä oli kirkkaat lamput, kaakelit ja sähkösauna (meillä on kotona tosi hämyinen sähkötön puusauna). Ahdisti niin paljon että itketti ja kaverit lähinnä nauroi koko asialle. Mun ainoat vaatimukset sille illalle oli lähinnä se sauna ja lasi punaviiniä. Ne oli ostaneet valkoviiniä, jotain juustoja ja muuta ruokaa jota en nirsona syö. Enkä voi sietää valkoviiniä (enkä skumppaa jota oli myös tarjolla). Loppuillasta kysyin voitaisko mennä (mun ryönäisistä vaatteista huolimatta) paikalliseen että saisin sen lasillisen viiniä. No ei sopinut, kun muilla ei ollut naamat meikattuna tai muutenkaan "baarivaatteet". Ilta huipentui siihen että jouduin itse kuskaamaan polttarivieraat (joita en olis itse edes kutsunut) koteihinsa. 

Sanoivat kylläkin että olisin voinut lähteä kesken kaiken kotiin, mutta en mielenterveyskuntoutujana uskaltanut kun ahdisti niin paljon että pelkäsin olla yksin ja mies oli kidnapattu omiin polttareihinsa, vaikka oli luvannut lämmittää saunan. Polttareiden aikana mun äiti oli vielä omilla avaimillaan mennyt meille kotiin ja käyttänyt koiran lenkillä. Sain siitäkin ihan järkyttävän paniikin aikaan enkä nukkunut polttareiden jälkeen moneen kuukauteen kotona rauhassa kun pelkäsin että joku tulee omilla avaimilla ja pakottaa tekemään jotain. Polttareiden jälkeisen ahdistuksen ja paniikin takia meinattiin myös perua koko häät.

Onpa tosi ikävä juttu. Kyllä ystävien pitää kunnioittaa morsiammen toivetta. Onneksi ette sentään häitä peruneet. Oletteko jutelleet ystävien kanssa tosta jälkeenpäin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaasojenn ensimmäinen tehtävä oli huolehtia, ettei kukaan järjestä mulle polttareita. Onneksi molemmat tuntee mut niin hyvin, että uskon heidän pitävän tästä huolta. Hyvät polttarit vaativat aika paljon enkä halua ystävieni käyttävän aikaa johonkin sellaiseen, mistä en oikeasti pidä. En pidä yllätyksistä enkä näe järkeä siinä, että tietäisin kaiken etukäteen. En koe jääväni mistään paitsi ilman polttareita. Olen itse ollut järjestämässä neljiä polttareita, joista yhdet olivat oikeasti todella kivat, yhdet melkein kivat ja kahdet vähän kiusalliset. 

Eleonore likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt vasta luin anonymousen viestin. Toi olisi oikeasti todella kamalaa jos sattuisi omalle kohdalle. Ja tosi kurjaa, että niin kävi sulle. Mäkin saattaisin avata keskustelua polttareiden järjestäneiden kanssa jos oma kunto ja mieli sen sallii. Vaikka siitä saattaa syntyä pahaa mieltä myös muille, on tärkeää sun kannalta, että saat sanoa ajatuksesi ja tunteesi niille, jotka ovat olleet osallisena. Aikuisten ihmisten pitää pystyä kuuntelemaan negatiivisetkin kokemukset. Tsemppiä :-X

Muokattu: , käyttäjä: Sylvi
Eleonore likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostain syystä ajatus polttareista on alkanut vuosien saatossa enemmän ja enemmän hirvittämään. En ikinä oo ollu mikään huomion keskipisteenä viihtyvä tyyppi eikä julkinen nolaaminen olis mulle mitenkään mielekäs juttu. 

Kun päätettiin mennä salaa vihille huomasin, että iso taakka putosi harteilta. Ei siis polttareita minulle! Huh! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole polttareita tulossa mullekaan. Minkäänlaisia. Hääjuhla riittää ihan mainiosti. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään