Guest Bomburee

Maailman parhaat polttarit-KERRO TÄÄLLÄ!

168 viestiä aiheessa

Polttareitani tässä lämmöllä muistelen. Nyt kaasona innoissani luskelen muiden tarinoita, jotta saan annettua ex-kaasolleni samalla mitalla takaisin :)

Polttarit oli totaaliyllätys. Aamulla liian aikaisin soi ovikello ja meni todella kauan tajuta, mitä kaasoni teki siinä ja pian oven takaa ilmestyivät loputkin seurueesta... Suurin shokki oli tajuta että minua oltiin niin joukolla jymäytetty! Taisin säikäyttää mieheni siinä puolitokkurassa hiillostaessani että kauanko hän oli tiennyt?! :D

Käytiin torilla aamupalalla ja jatkettiin siitä matkaa erään tutun kosmetologin luokse, joka meikkasi minut ja antoi monta hyvää vinkkiä.

Pitkin päivää minua kuskattiin silmät sidottuna eri paikkoihin ja matkalla sopivasti pikkusen peloiteltiin tulevilla... Yllätykset olivat kuitenkin poikkeuksetta positiivisiä! Hauska idea ystäviltäni oli käyttää perheitään apuna ja muutamaan paikkaan mennessäni koin silmät sidottuna suuren yllätyksen kuullessani esim. ystäväni äidin äänen! Monet seurueesta olivat siis lapsuuden ystäviäni ja heidän vanhempansakin tulleet tutuiksi. Oli ihana vuosien jälkeen tavata näitä ihmisiä!

Illaksi menimme erään ystävän perheen mökille syömään ja saunomaan. Saunaa odotellessa sain aromahieronnan ja kyllä itku irtosi kaiken ällistyneen liikutuksen keskellä. Lisäksi olin helpottunut, etteivät ystäväni ollet maksanet itseään puhki polttareiden takia vaan keksineet pienellä budjetilla tosi monipuolisen päivän!

Muokattu: , käyttäjä: ktr

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Järjestin siskolleni viime kesänä polttarit, jotka saivat kiitosta. Päivän teemana oli "ihanan kallista" . Oikeasti ei niin kallista.

Hain siskoni kotoa kaverini järjestämällä avoautolla ja puin hänet luxus asuun. Kävin hänen kanssa aamiaisella hotelli Kämpissä, johon muutkin ystävät saapuivat. Sen jälkeen lähdimme levyttämään oikealle studiolle (koska siskoni pitää karaoke laulamisesta ja osaa homman). Laulujen jälkeen menimme Rastilan kartanon puistoon piknikille mihin oli tilattu myös naurujooga ohjaaja. aikamme käkätettymme kävimme rantasaunalla saunomassa ja uimassa. Sieltä kaupunkiin syömään Mekkaan ja lopuksi bilettämään. Päivä oli kuuma ja aurinkoinen mikä oli onni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maailman parhaat polttarit otsikko kuvaa mun viime lauantain tunnelmia kertakaikkisen hyvin  :-X

Aamulla kello yhdeksän kuului pihasta hirmuinen pärinä,tontti olikin hetkessä täysi rakkaita ystäviä,jotka saapuivat hakemaan mua 1969 vuoden tosi tikeellä paloautolla. Ei muuta kuin vermeet niskaan, sydäntoppahousut,pinkkivalkoinen lehmälaikkuinen liivi,stetsoni,hapsuiset säpsit ja ihkut kuomakengät. Unohtamatta hatpukäsilaukkua,jossa oli pinkki huikkapullo  ;D

Lähdimme ajaa hurruttamaan, Jallu (tuttu mies) kuskina, hänellä yllään ihka aidot palomies haalarit ja kypärä,sainpa minäkin päähäni sellaisen. Kiskasin aamupalaksi siiderin, muuta en ollut aamusella nauttinutkaan. Osa porukasta olikin määränpäässä vastassa, hevostallilla, jossa toisen kaasoni vanha ravuri Ludwig meitä odotti jo lännensatula selässään valmiina kuljettamaan polttarikalua pitkin metsiä. Minä en todellakaan koskaan ole ollut hevoshullu, hädin tuskin olen uskaltanut ees syöttää moiselle porkkanaa,mutta ihanaa se oli. Vatsassa kutkutti  :)

Cowboy hevostelun jälkeen menimme minun lemppari kyläpaariin yhdelle,jossa sain lausua polttarivalan,liikuttuneena ja naureskellenkin. Lupasin siinä rakastaa ystäviäni vielä polttarimetkujenkin jälkeen kjäh :)

Juoma hetkemme oli lopuillaan ja tiedossa oli "kylmää kyytiä kuulemma", paikalle saapui Jallu,joka oli heittänyt palomies asun himaan ja pukenut ylleen maastopuvun ja koppalakin. Pihalla olin katketa nauruun,kun siellä odotti armeijan vanha pronto auto, pressullinen suuri lava sellainen johon hypähdimme kyytiin koko konkkaronkka. Siellä lavalla pressun pimennossa matka jatkui pullo kiertäen kohti tuntematonta.

Saavuimme metsään, ihanalle kodalle, jossa fiilisteltiin nuotion ääressä syöden ja grillaten, mieheni polttariporukka oli käynyt sytyttämässä meille sinne tulet  :-X mahtavaa kerrassaan!!

Sieltä vatsat täynnä hyppy pronton pressujen alle ja saapuminen paikalliseen laskettelukeskukseen Messilään, sain ylleni neonkeltaisen huomioliivin jonka selässä luki HIIHTOKOULULAINEN  ;D, tunnin hiihtokoulu aika. Uuh,yksityisopetusta. Vatsa vääntäen vedin monoja jalkaan ja menin ihanan Pietu opettajan kanssa rinteeseen. Vuosien jälkeen,kun en ollut itse uskaltanut. Mikä loistava idea. Sain laskettelu fiilikseni takaisin ja pelkoni pois. Olin ääri onnellinen.

Hyppäsin Heikku kaasoni kyytiin,muut jatkoivat kävellen. Olin ihmeissäni,kunnes Heikku antoi avaimen missä oli nro. Pikku ajomatkan jälkeen saavuimme 10 hengen mökille missä muut jo oottivat. Ihanaa, siellä syötiin texmex ruokaa, sauna lämpeni,tunsin rinnassani niin suurta onnea ja olin ties monetta kertaa jo niiiiin sanaton kaikesta vaivannäöstä ja asioista joita oli mulle järkätty.  :-X

Mökillä tutustuttiin seksivälineisiin, joita kaksi naista esitteli ja sain valita jotakin oiiikein kivaa itselleni  ;) , surinoiden ja vibrojen tutkimisten jälkeen hypähdimme saunaan ja pesulle. Jonka jälkeen Terhi niminen nainen saapui tekemään mulle kasvohoidon ja käsihoidon...olin taivaissa. Mikä ihana puhdas,rentoutunut ja hoidettu olo  :)

Lähdin intona meikkaamaan, kuullessani että taksi on puolen tunnin kuluttua tulossa. Kylppäriin mulle kiikutettiin ihku blondiperuukki ja muiksi varusteisi pistettiin kauluspaita,farkkuhame,hapsusäärystimet,isot keltaiset rengaskorvikset ja jo aamulla saatu hapsulaukku, sekä iki-ihana lehmälaikku liivi. Uu-la-laa mikä leidi musta tuli  ;D

Ennen lähtöä sain availla suuresta kassista jokaisen ystäväni tuoman pienen paketin ja arvailla keneltä lahja oli. Vääristä vastauksista Hööörrrrps kiskasta viinaa. Ja sitä sitten toki tuliki hörpättyä jokusen kerran  :P

Hyps tilataksiin, joka toi meidät takaisin lempipubiini,jossa aamulla jo olimme yhdet nauttineet. Ovessa luki "yksityistilaisuus", pubissa meitä oli vastaanottamassa mieheni ihanissa hapsuhousuissaan ja muissa piukeissa kirpparikuteissaan ja hänen seurueensa. Yöhön asti juotiin,laulettiin karaokea,tanssittiin ja pidettiin jokunen puhekkin.

Katselin ympärilleni ja mietin, kyyneleet silmiin kirvoten kuinka upeita ja kerrassaan arvokkaita ystäviä meillä kahdella on. Millaista vaivannäköä ja tekemistä tuo koko unohtumaton päivä oli vaatinut. Ja kuinka onnellinen noista ihan jokaisesta ihmisestä olinkaan. Sitä päivää en unohda koskaan. Se tulee säilymään sydämessäni ikuisesti.

K I I T O S, en osaa sanoin kuvata tätä rakkauden,kiitollisuuden ja kiintymyksen määrää.

HEIKKU, Tella, Jenni, Ellu, Ulla, Janette, Satu, Marja, Sanna, Katri. Ja tietysti Jallu, joka antoi oman upean panostuksensa kuljetuksin,asustein ja sympaattisen olemuksensa kera.  :-X :-X :-X :-X :-X

          -RIIKKA- , ikionnellinen ystävänne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosiaan minulla oli viime lauantaina maailman parhaat polttarit! ;D

Ensinnäkin en arvannyt YHTÄÄN, koska oletin polttareiden olevan vasta maaliskuussa, joten kun yksi kaasoistani soitti, että on ajanut peltikolarin ja tarvitsee apua, en epäillyt MITÄÄN vaan ryhtäsin tukka putkella pelastamaan ystävääni hädästä ja kuinkas kävikään ko paikassa odottikin kaksi kaasoani, jotka sanoivat, että tervetuloa polttareihin, että nyt silmät sidotaan ja lähdetään! Yritin, että mun pitää käydä kotona vaihtamassa vaatteet jne (päällä oli toppatakki, mieheni risat verkkarit), mutta ei auttanut  ;) autoon vaan silmät sidottuina ja matkattiin johonkin ja lopulta kun silmät sai taas auki niin istuin jossain pommisuojan tyylisessä ja joukkoon oli liittynyt kolmas kaasoni ja eka tehtävä oli maistella eri juomia ja analysoida niitä (tunnistaa esim alkoholiton olut) ja sain sitten aamupalaakin  ;)

Kaasoni ilmoittivat, että polttareiden teema on autoilu (olen tunnetusti kova sähläämään auton kanssa ja minulle on sattunut erinäisiä hupaisia tilanteita liikenteessä), joten sitten piti tehdä autoiluun liittyvä "visa" ja sen jälkeen pukeutua pilkkihaalariin, pipoon ja ajolaseihin ja sitten näytettiin valokuvaa ja piti tunnistaa paikka ja suunnistaa sinne ja päivä muodostui eri rasteista, johon minun piti aina valokuvan perusteella löytää ja joka rastilla odottin ystäviäni eri tehtävän kanssa  :D

Ensimmäisellä rastilla minun piti askarrella itsestäni varoittava liikennemerkki, joka laitettiin kiinni pilkkihaalarin selkämykseen ja toisella rastilla sain vielä turvaliivin autoliiton merkein koristettuna ja kyselylomakkeen ja minun piti kysellä vastaantulijoilta (miehiltä) autoiluun liittyviä kysymyksiä esim minkälaisia terveisiä haluatte naisautoilijoille lähettää? ::)

Kolmannella rastilla piti löytää kota, jossa sitten oli tehtävä opiseluaikaan liittyvistä jutuista ja minun piti listata kaikki autoilumokani...saimme samalla lohikeittoa ja lettuja, nam! Sitten piti vielä listata tulevan mieheni hyvät ja huonot puolet ja huonot puolet sai sitten polttaa nuotiossa, että avioliittoon sain mukaani vain hänen hyvät puolensa  ;D

Kodalta matkajatkui Formula centeriin, jossa ajatettiin cartingia ja tosia kivaa oli, vaikka en kovin hyvä siinä ollutkaan ja kuuma tuli  ;D

Tämän jälkeen suunnistimme irlantilaistyylisen pubiin ja joimme oluet muistellen aikaa kun asuin Englannissa! Pubista siirryimme saunomaan ja oli oikein poreallas ja uima-allaskin käytössä. Minulle piti olla hierojakin, mutta hän oli sairastunut, mutta eipä tuo haitannut, aika saunoessa meni tosi nopeasti ja perinteiset morsiustaiat oli tietenkin  ;)

Ja kuohuviiniäkin tarjolla  ;D

Saunomisen jälkeen sonnustauduin mieheni valitsemiin alusvaatteisiin ja paitaan ja housut oli edelleen ne verkkarit ja turvaliivi ja pipokin edelleen päällä, turvaliivissä oli tekstit "ei autoa, ei valtaa" ja parasta ennen 31.1.2007 ja vlokuvat entisistä menopeleistäni  :) Saunasta siis mentiin syömään thaimaalaiseen ravintolaan, että sain ruuasta esimakua, sillä häämatka suuntautuu Thaimaaseen! Ruoka oli tulista ja hyvää! ;D

Lopuksi sitten baariin, sellaiseen nuoruudenajan kantapaikkaan ja siellä sitten tuli hikipäässä tanssittua niin, että verkkarit vaan viuhui ja lopuksi kotiin oman kultin kainaloon nukkumaan!! ;D

Päivä oli TODELLA mukava, aivan minun tyyliseni ja oli ihanaa yhdessäoloa ystävieni kanssa ja juomaa ja ruokaa oli oikein sopivasti eli seuraavana päivänä ei ollut mikään pää vessanpöntössä olo! ;)

Eli kiitoksia ihanille kaasoilleni ja ystävälleni ikimuistoiseta päivästä! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihania kertomuksia...mulle ei varmaan kukaan edes järjestä polttareita... :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monilla teistä kuulosti ihanalta! Kammoan itse nöyryytyspolttareita. Luotan ja toivon, että itselleni on tulossa hemmottelupolttarit :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni polttareissa vuonna nakki meillä oli Liisa Ihmemaassa teema. Päivä alkoi siten, että sankarittaren sisko (irvikissa) yhdessä jänön kanssa hakivat juhlakalun tämän kotoa. Sitten hänet kuskattiin Liisaksi puettuna sellaisen luonnonlammen rantakallioille, joilla me muut jo odotimme. Siellä sitten oli pari tehtävää mm. kaalimato (ystävämme puettuna makuupussiin, johon oli ommeltu täytettyjä sukkia) "ennusti" eli teki jostain nuorten lehdestä jonkun rakkaus-testin. Kaikki muutkin puvut ja rekvisiitta askarreltiin, mikä oli myös mukava prosessi.

Sen jälkeen ajoimme särkänniemeen, jossa oli hullun hatuntekijän teekutsut. Aikomuksena oli pistää morsian teekuppi-laitteeseen, mutta se ei ollutkaan toiminnassa :( sitten tyydyimme vain istuttamaan hänet siihen. Huvipuistosta ajoimme pyynikille isolle nurmikentälle, jossa oli krokettimatsi herttakuningatarta vastaan. Portit morsian bongaili ulkoilmasta nauttineista ihmisistä (joille puettiin sellaiset pahviset hertta-plakaatit päälle) ja sai totta kai liikutella heitä mielensä mukaan.

Kaiken tämän tehtäväradan jälkeen menimme yhden kaverin luokse, jonne olimme vieneet valmiiksi ruokaa nyyttäri periaatteella. Siellä sitten syötiin, juotiin hengailtiin...taisi olla jotain hyvä vaimo-testejäkin. En ihan tarkalleen muista, siitä on kohta kuusi vuotta aikaa. Syöminkien jälkeen lähdettiin sitten jatkamaan iltaa kaupungille. Mutta superhienosti onnistuivat ja morsiamella oli hauskaa! Ehkä hienointa oli se, että oli jokin teema ja kaikki olivat yhtälailla pukeutuneena yms. mutta totta kai kaikki huomio oli polttarisankarittaressa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polttarit 28.4.

14.4. postiluukusta tipahti polttarikalenteri, jossa adventtikalenterityyliin luukkuja, joissa päivämääriä koska luukut saa avata. Luukkujen takan lukee erinäisiä tarvikkeita, joita minun on pakattava täältä mukaani.

27.4. Illalla klo 22:50 saavuimme Suomeen, minun vanhemmille. Saan kaason lähettämän kirjeen, jossa kehoitetaan nukkumaan yö tehokkaasti ja olemaan valmiina seuraavana aamuna klo 8:00 :shock:

28.4. Polltarikalenterin viimeisessä luukussa lukee "Hyvä mieli". :) Klo 8:00 kolme hyvää ystävääni (mm. kaiken tämän järjestänyt kaaso) tulevat kävellen vanhempieni pihatietä pitkin ja minä ihmettelen heidän täsmällisyyttään! Lähden tyttöjen mukaan kamppeineni (ilman rahaa tai kännyä), ajamme vajaan kilometrin jonkun asuntoon, johon kaasollani on avain. Syömme siellä aamupalan ja kaaso kertoo salanneensa minulta heidän muuttonsa, että nyt ollaan heidän uudessa asunnossa. Olen ällikällä lyöty.

Aamupalan jälkeen ajoimme yhteen suureen ostoskeskukseen, jonka kuntokeskuksessa ystäväni C piti meille noin kolmen vartin latinobic-tunnin, jossa lantiot heiluivat. Pikasuihkun jälkeen sain pukua päälleni valkoisen t-paidan, joissa musta teksti "VIITTÄ VAILLE VAIMO". :D Paita herätti hilpeyttä erinäisissä tilanteissa päivää pitkin.

Latinobicin jälkeen saan päivän aikana suoritettavan tehtävän. Minun tulee vierailta ihmisiltä saada ohjeita hyvään ja kestävään avioliittoon. Ohjeet tulee kirjoittaa pienille lapuille (jotka ilmeisesti, ehkä, tulevat johonkin kansioon talteen) ja minun maksuni näistä ohjeista on minuutin hieronta. :) No, tuumasta toimeen. Ensimmäinen "uhrini" oli 40v. naimisissa ollut pariskunta läheisessä kahvilassa. Rouva kirjoitti ohjeensa niin ettei aviomies saanut nähdä.   ;D Hähää.

Sitten ajoimme yhden leirintäalueen rantaan, jossa seuraava tehtäväni oli päästä talviturkista eroon, eli ei kuin mereen uimaan. Huhhuh. Sitä varten minun oli ollut tärkeä ottaa laskettelulasit, uimapuku ja villasukat. Kaasoni uhrautui ennennäkemättömään tyyliin minun seurakseni. Suoriuduimme tehtävästä loistavasti!   :D  Ei kun suihkuun ja pikasaunaan lämmittelemään.

Seuraava paikka odotti jo: intialainen päähieronta. Tämä oli päivän ainoa juttu, jossa olin yksin. Ihanaa. Puolen tunnin mukavan ja kipurajoja koetelleen hieronnan jälkeen oli rento ja kevyt olo. Hieronnan jälkeen sama hierojarouva piti meille vajaan tunnin naurujoogan! :D Alussa nauru oli enemmin tekonaurua liikkeiden/leikkien avustamana, mutta noin vartin jälkeen estot katosivat ja meitä nauratti ihan kontrolloimattomasti. ;D Rouva pyysi meitä rauhoittumaan mutta meitä vaan nauratti ja hihitti.

Tämän session jälkeen ajelimme kaupungin läpi teekkareiden saunatilaan, jossa skoolasimme kuoharilla ja söimme ihanaakin ihanamman aterian, lempi-sormiruokaani, täytettyjä tortilloja.  Nam! Mukaan liittyi taas lisää ystäviäni, jotka eivät päivällä olleet päässeet tulemaan. Nyt meitä oli ja kymmenen!

Ruuan jälkeen saunoimme. Minulle oli varattu kunniapaikka, havuja, risuja ja pieniä kukkia. Ja saunalämmintä kossua!  :o Nautimme saunasta ja ystäväni M hieroi minulle morsiustaikoja selkään! Sain niin karkeaa suolaa iholleni, kuin myös hunajaa ja tietenkin jauhoja! Ja lopulta haisin ihan leipätaikinalle! :D

Morsiussaunan jälkeen tuli meikkaaja, joka meikkasi minut niin että kaikki näkivät ja niin että kaikki muut saivat (hänen tuotteillaan) meikata itsensä ja kysellä neuvoja.

Meikin jälkeen sain tehtävän selittää valokuvattuja tilanteita lapsuus- ja nuoruusvuosiltani sekä opiskeluajalta. Sain asusteeksi tiaran ja kaulassa roikkuvan ryyppylasin. Jos selitin tilanteen oikein sain ottaa hörpyn hyvää juomaa (omenasiideriä), jos taas en muistanut tai selitin jotenkin väärin jouduin ottamaan hörpyn pahaa juomaa (jo vähän jäähtynyttä kossua). Kuvat olivat hauskoja ja hienosti PowerPoint-Slideshow-muodossa. Näin kaikki ystäväni oppivat tuntemaan minut paremmin elämäni eri ajanjaksoilta.

Sen jälkeen lähdimme Tapasravintolaan. Nautimme ravintolan antimia suuressa seurassa ja pidimme hauskaa.

Tämän jälkeen muutama ystävä joutui lähtemään, me muut jatkoimme jonkin aikaa ystäväni luona, jossa en (ulkomailla asumisen takia) ollut aikaisemmin käynyt. Sitten, noin puoleltaöin lähdimme pienentyneellä miehistöllä tyylikkääseen Nightclub LUXiin, jossa en myöskään ollut käynyt.

tbmLUXImage.jpg

LUXista lähdimme vasta sulkemisaikaan, jolloin tapasimme sattumalta veljeni kavereita, kun luulin juhlinnan olevan ohi. on niin hikikin No, eikös sieltä joku sattunut ehdottamaan että mentäis hänelle jatkoille. No, reippaina tyttöinä ikuiset juhlijat minä ja kaaso lähdimme kolmen (tutun) miehen mukaan jatkoille. Siellä tarjottiin oikeeta shampanjaa ja asunnossa asuvan miehen äidin tupperwareen pakatttua kanakastiketta, njam! Simahdimme asunnossa asuvan miehen sänkyyn kaasoni kanssa noin kuudelta, heräsimme 10:30 ja lähdimme bussilla kotiin.

Päivä oli mitä ihanin ja 10 000 kertaa upeampi kuin mitä olin ajatellut! Niin oli aikaa ja vaivaa laitettu huolelliseen suunnitteluun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy sanoa, että ketjun aloittajan polttarit kuulostivat todella hyviltä. Itsellänikin oli juuri polttarit, enkä voi yhtään haukkua niitäkään. Oli todella ihanaa: ystäviä, saunomista ja riemukasta yhdessäoloa. Ja mikä parasta, en osannut odottaa yhtään, että polttareitani juhlittaisiin juuri tuolloin. Olin todella yllättynyt. Mutta en voi kuin ikuisesti kiittää ystäviäni siitä, että noin ihanat polttarit minulle järjestivät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun polttarit voi lukea blogista ;D Ihanaa oli ja tuli koettua hirmuisesti uutta "pikku rahalla". Polttarit oli maksanut 30 euroa/ henki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minut yllätettiin täysi viime lauantaina. Meille sattui muutto toiseen kaupunkiin samalle päivälle, joten todellakaan osannut odottaa juuri tätä päivää.

Olin viemässä lapsia hoitoon vanhemmilleni kun koko polttariporukka pyrähti pihalle. Olin ihan puulla päähän lyöty. Olin juuri sanonut äitille, että ei vois vähempää kiinnostaa koko muuttotouhu!!

Änkesimme tila-autoon ja ensimmäisenä pääsin ajamaan ralliautolla (sellaisella romuralliautolla tai jollain..). Vähän kyllä jännitti, mutta oli ihan älyttömän upeeta!! Olisin voinut jatkaa vaikka kuinka kauan. Tämän jälkeen pääsi kiinalaiseen jalkahoitoon. Tämä jos mikä tuli juuri oikeaan aikaan ja paikkaan. Ihana rentoutua kaiken muuttohässäkän ja häähässäkän keskellä. Että se teki hyvää!!!

Sitten mentiin piknikille, jossa oli aivan loistavat eväät. Jälkkärinä mansikoita, kermavaahtoa ja kuoharia. Nam!

Sitten alkoi elämysurheilu. Sain laskeutua n. 6m köyden avulla. Matka ei ollut pitkä, mutta riitti meidän porukkalle. Emme nimittäin päässeet laskeutumaan seinää pitkin vaan ihan pelkästään sen köuden avulla. Lisäksi harrastimme limukorikiipeilyä. Eli koreja kasataan päällekkäin sitä mukaan kun itse kiipeät hajareisin koripinoa ylös. Se oli todella haastavaa ja jännittävää. Itse sain huisin 14 koria kasattua ja sit vielä nousin pinon päälle seisomaan. Tämän jälkeen kaadoin pinon ja jäin köyden varaan roikkumaan.

Sitten kello olikin jo sen verran että menimme illanviettopaikkaamme. Valloitimme tuttavan ihastuttavan omakotitalon. Ilta alkoi tuote-esittelyllä, joka kiinnosti jokaista paikalla olijaa  ;) Sitten söimme kaasoni valmistamaa ruokaa ja täytyy rehellisesti myöntää etten ole koskaan syönyt mitään niin hyvää!!

Loppuilta sujui ihan fiilistellessä, rupatellessa ja saunoessa. Myöhemmin kävimme kaupungilla vähän joraamassa ja seuraavana aamuna nukuimme piiiiiiiitkään.

Päivä oli kerta kaikkiaan upea ja parempaa en olisi osannut edes toivoa. Kiitos koko polttariporukalle etenkin kaasolleni, jonka vastuulla koko päivä oli. (toivottavasti lukevat tätä palstaa).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime lauantaina meidän piti mennä kaason kans juttelemaan juhlapaikalle järjestelyistä ja touhuumaan (Kaason isän ja äitipuolen luokse) ja aamulla kaaso soitti et mennäänki ensin kattoo yhtä hevosta ennen juhlapaikalle menoa. Ensin vähän epäilin et on koira haudattuna koko juttuun mut (ihana) sulhoni sit puhu niin et luovuin epäilyistäni.

Mies heitti mut sinne tallille ja kaaso siel jo odotteli. Käveltiin sitten laitumelle päin ku yhtäkkiä metsästä juoksi kaikki ystävät ketä polttareihin oli kutsuttu (2 puuttu). Ensimmäisenä oli ohjelmassa ratsastusta ja mulle laitettiin selkään teräsmiesviitta mihin pistettiin kyltti jossa luki "täyttä laukkaa avioliittoon" Mulle oli varattu isoin hevonen mitä löyty ja se oli VALTAVA! Ratsastus oli ihanaa vaik edellisestä ratsastuskerrasta oliki kulunu monen monta vuotta.

Seuraavaksi oli ohjelmassa piknikki ja mut johdatettiin silmät sidottuna keskelle korpea kalliolle mistä oli ihanat näkymät<3 Siellä mun piti lukea polttarivala ja allekirjottaa se vanhalla ja tulevalla sukunimellä. Sen jälkeen saatiin kuoharia maljojen nostoon. Syömisiksi oli tarjolla pikkubroilereita (mitä ne nyt on nimeltään :D ?) salaattia ja patonkia. Sielä sit kaverit ja siskot sai kertoa mun kaikkia nuoruuden toilauksia (okei, nuori oon vieläkin mut ennen perheen perustamista tehtyjä juttuja) ja kaikkien piti kertoo musta joku positiivinen asia ;)

Jonkin aikaa paistateltiin päivää ja höpöteltiin, kunnes oli aika siirtyä seuraavan ohjelmanumeron pariin.

Hetki taas ajettiin ja mun piti sulkea silmät ennen määränpäätä ja löysin itteni mäkiautoiluradalta  :o Vähän piti ottaa rohkasuryyppyä et uskalsin kivuta autoon. Ennen sitä mulle laitettiin selkään kyltti missä luki "kaasu pohjassa avioliittoon".

Aluksi vaik pelotti ni nyt on kyl pakko päästä joskus uudestaan mäkiautoilemaan! Voitin meijän porukan  ;D

Sen jälkeen matka jatku kaason luokse mis oli toi mun sulhanenki ja ihana poikani :-X ku he ei ollu viel ehtiny pois alta. Istuttiin terassilla ja taas höpistiin + hörpittiin juomia ja mun piti täyttää joku hyvävaimotesti :D Sit oli vuorossa hääolympialaiset missä oli lajeina morsiuskimpun heitto, hääkakunsyönti, hääpuvussa juoksu (jätesäkissä ;) ), itkun pidätteleminen (kuorittiin sipuleita), toiseen luottaminen (pareittain toiselta sidottiin silmät ja toisen piti johdattaa se pari selittäen viemään puupölkkyjä ämpäreihin, sit vaihdettiin ja toisen piti hakee silmät sidottuna ne pölkyt pois), Silmä ja korva tarkkana (aliaskorteilla pelattiin), yhteen hiileen puhaltaminen (parin piti selvittää temppurata selät vastakkain ja pallo seläntakana eikä palloon saanu koskee käsillä).

Sit oli morsiussauna (kaasolla on pihasauna) ja mut pistettiin istumaan risujen päälle (takamus hellänä ratsastamisesta  ;D) ja kaikki sai vihtoa mua. Sit kaikki sai hieroa mun selkään kananmunaa, jauhoja ja suolaa (hyi!) Jäähytauollekki mun piti mennä sit ilman pyyhettä ku en saanu viel pestä selkää mut onneks sain ottaa etupuolelle suojan :D Löylyttelyjen jälkeen mun piti juosta saunaa ympäri ja huutaa exien nimiä. Sain sentään alusvaatteet pistää päälle mut oli silti varmaan naapureil hauskaa.. Viimisenä piti heittää vihta katolle (pitäis tulla tyttö seuraavaks  :) ) ennen ku siirryttiin sisälle syömään tortilloita.

Ruoan jälkeen mut puettiin jokski afroditeks (sen lempinimen sain baarissa) Ja sit laulettiin karaokea niin et kaaso oli pistäny ilmapallojen sisälle laulujen nimiä ja niitä puhkottiin sitte ja se piti laulaa mikä laulu pallosta tuli. Viimisenä oli sitte ohjelmassa baariin lähtö ja siellä jouduin myymään rakkausrunoja 1€/kpl ja hyvin meni kaupaksi.

Oli ihanat polttarit ja siitä iso KIITOS kaasolle  :-X ja mukana olleille ystäville myös!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aivan ihanat polttarit toissapäivänä eli lauantaina! Olin menossa  töihin kymmeneksi ja vielä edellisenä iltana tarkistin työvuorolistasta että meitä on töissä niin vähän, ettei mulla voi mitenkään olla "huijaustyövuoroa". Eli en uskonut polttareiden olevan nyt. Aamulla sitten ovikello soi puoli kahdeksalta, ja olin ihan pihalla. Mies kaivoi meille aamutakit jostain ja menin avaamaan oven. Ystävämme oli tullut hakemaan mua, antoi varustelistan ja sanoi että nyt lähdetään. Mä olin täysin yllätetty. Kyselin useampaan kertaan, että onhan ihan varma että töissä tiedetään mun olevan poissa sen päivän. Kun pääsimme ulos, siellä odotteli serkkutyttöni, ja pakkauduimme kolmistaan autoon.

Asumme Espoossa, mutta matkalla selvisi että kohteemme on entinen opiskelukaupunkini Lahti.

Lahdessa päädyimme kaasoni luo, jonne saapui muitakin ystäviäni.

Ajelimme Hollolan lähelle Havukalliolle, joka on 25m korkea upea kallio, siellä mulle oli järjestetty laskeutumista kalliolta köyden avulla. Oli aivan ihanaa! Tykkään siitä että pääsee haastamaan itsensä ja kokeilemaan sellaista mitä ei yleensä tule tehtyä. Myös kaksi ystävääni kokeilivat laskeutumista.

Tytöt olivat kantaneet metsän keskelle upeat ruoat: Oli piirasta, juustoja, salaatteja, mansikoita, kuohuviiniä ja ihanaa mansikkamarenkikakkua. Nautiskelimme piknikistä kunnes tuli aika jatkaa matkaa, ja minut vietiin kaupungille kauneushoitolaan nauttimaan tunnin pituisesta selkä-jalkahieronnasta. Hieronta oli rentouttavaa, tunnelmä hämyisä ja tuoksuva, rauhallinen jazz soi taustalla. Ainoastaan siinä vaiheessa kun mieshieroja laski alushousujani ja alkoi hieromaan pakaroitani, tällaiselta ujolta tytöltä rävähtivät silmät auki ja mieleen putkahti epäilys mistä tytöt olivatkaan hierojalle maksaneet, heh. Hieroja oli ammattilainen ja asiallinen, eikä tehnyt missään nimessä mitään sopimatonta, mun mielikuvitus vaan kerkes  järjen edelle. Mä en oo käynyt hierojalla joten tilanne oli sangen uusi mutta ihanan rentouttava. Mä olin todella rento ja muissa maailmoissa kun käsittely oli ohi. ja silmien avaaminen ja pöydältä nouseminen eivät houkuttaneet ollenkaan.

Hieronnan jälkeen mukaamme liittyi lisää ystäviä, ja kävime satamassa siiderillä ennen kuin menimme seuraavaan paikkaan, eli tanssimaan Kuubalaisia tansseja tanssikoululle. Mä en voi ymmärtää miten vartaloa pitäisi hetkuttaa samalla kun askeleita otetaan eteen- ja taaksepäin. Mulla kyllä tutisi aivan muut paikat mitä milloinkin yritin heilutella :)

Tunti oli hauska ja hikinen, ja kaikki pääsivät mukaan touhuun.

Tanssimisen jäkeen lähdimme kaasoni kotiin, jossa vuorossa oli morsiussauna. Sauna oli koristeltu tuikuin, ja sain jalkakylvyn, selkäkuorinnan, kasvo- ja hiusnaamion. Mun selkääni hierottiin suolaa ja jauhoja ( jauhot pitävät leivän talossa) ja hiuksiini kaadettiin kanamunia. Morsiusvihtakin oli tehty, ja kyllä, siinä oli nokkosia muutama seassa antamassa esimakua avioliiton kirpeistäkin ajoista! Juoksin talon ympäri ( pyyhe päällä) ja huutelin exien nimiä. Kyllä se muisti on ihmeellinen, kun olivat ihan tupanneet unohtumaan. Vihdan heitin katolle, ja tyvi osoitti harjaa kohti, joten poikalapsi kuulemma tulee ensin. saunan jälkeen meikkailtiin ja pukeuduttiin ihan bilevaatteisiin. Pohjanmaalla asuva toinen kaasoni ei päässyt paikalle, vaan oli erään ystävämme kanssa lähettänyt minulle paketin, josta paljastui vauvan tossu ( en ole lapsentekopuuhissa tietääkseni), kaulin, makkarissa käytettävää rekvisiittaa ja ihanat pöytätabletit joihin oli silitetty valokuvia ystävyytemme varrelta. Yhdeltä ystävältä sain hääkuva-albumin ja muut tytöt antoivat esim hauskat karkkitötsät hermoilun ehkämiseksi ja kavereiden muistamiseksi.

Pian lähdimmekin syömään seisovaan pöytään ravintolaan, ja ruokailun jälkeen suuntasimme kohti karaokepaikkaa sillä halusin kuulla yhden ystäväni laulavan. Ystävä lauloi minulle, ja jatkoimme yöelämään. Viimeiset meistä viihtyivät baarissa pilkkuun saakka, ja oli tosi hauskaa. Mä olin itse loppuun asti yökerhossa, ja kun pääsimme majapaikkaamme kaasoni luo, hän oli nostanut sänkyni viereen ämpärin valmiiksi ( jota en tarvinut) ja pöydälle särkylääkkeitä.

Mulla oli tosi ihana olo koko päivän. Olin aika häkeltynyt siitä työmäärästä mitä mun vuokseni oli tehty. Tytöt olivat nähneet paljon vaivaa, ja hemmottelivat mua koko päivän. En edes uskalla ajatella kuinka paljon rahaa heillä meni mun vuokseni. Mun ei tarvinut maksaa koko päivänä yhtään mitään, ja se ihan nolottaa.

Tuntuu niin ihanalta omistaa ystäviä jotka pitävät mua kuin kukkaa kämmenellä ja olivat aidosti läsnä koko päivän. En tiedä miten voin tyttöjä kiittää kunnolla. Täytyy varmaan kehitellä jotain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverit oli järjestäneet mulle todella ihanat polttarit.

Mun sisko (kaaso) ja serkkulikka pyysi mua mukaan vaateostoksille, mutta se paljastuikin polttarihuijaukseksi.

Aamulla kun piti lähteä ostoksille, mua tultiinkin hakemaan ihanalla vanhalla Cadillacilla kotipihasta ja hurautettiin pieni rinki ympäri kylän. Kyydistä jäätiin sitten kirkon kohdalla ja siellä puskasta hyppäsi iloinen kaverijoukko kuohuvan kera. Ainoastaan yksi kaveri oli estynyt tulemasta, mutta häneltä oli sitten minulle paketti, josta paljastui ihana yllätys. Siellä oli useampia meidän kahden kirjevihkoja vuosilta -94 ja -95  ;D

Kirkon puistoon oli sitten minulle suunniteltu tieto-rata, jossa mun piti etsiä rastit ja vastata kysymyksiin. Radan suoritettuani istuttiin vilttien päällä nurmikolla ja syötiin mansikoita ja juotiin lisää kuohuvaa. Siinä oli kiva vähän rauhottua ja valmistautua päivään. Juomat mun piti juoda "tuttipullosta" jossa oli todella hurmaava peniksenmuotoinen tuttiosa.. ;)

Uhkaavia vesisadepilviä alkoi kerääntyä taivaalle, joten lopulta siirryttiin läheiseen kuppilaan juomaan siiderit ja kuluttamaan hieman aikaa.

Seuraavaksi silmäni sidottiin ja lähdettiin ajamaan autolla jonnekkin. Löysin itseni ja ystäväni Hämeenlinnasta. Sain käteeni kynän ja vihkon, johon keräsin neuvoja avioliittoon. Kyllä niitä muutama kertyikin. Kävimme syömässä Coyotessa ( aivan taivaallisen hyvät sapuskat ) ja sitten lähdettiin lyllertämään täydellä vatsalla taas kohti autoa. Seuraavaksi menimme Vanaja-Festeille, jossa esiintyi mm. Irina ja Timo Kotipelto. Siellä nautittiin auringonpaisteesta ja hyvästä musiikista ja juomista. Oli tosi mukavaa.

Siitä lähdettiin sitten taas autolle ja mun silmät sidottiin uudelleen. Matkalla sain arvuutella kaikkia tavaroita joita oli laitettu morsiammen selviytymiskassiin. Avokin serkun luokse päädyttyämme odotti minua morsiussauna kaikkine kauheuksineen... kivaa oli. Hyvää ruokaakin oli vielä tarjolla saunomisen jälkeen ja olo oli todella hyvä, hyvä mutta väsynyt. Nukkumaan mennessä uni siis tuli tosi nopeasti.

Kaikista mukavinta oli mun mielestä se, että kellään ei ollut mikään perseet-olalle meininki, vaan mun lasia täytettiin sitä mukaa kun jaksoin juoda. Tuollaista yhteistä aikaa ihanien kavereiden kanssa mulla ei ole ollut pitkiin aikoihin.

Kiitos vaan kaikille, jotka homman takia näkivät vaivaa. Olette rakkaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiesin jo etukäteen, milloin polttarini tulevat olemaan, mutta sisällöstä en saanut vihiä etukäteen. Edellisenä päivänä sain tekstiviestin: "Ole valmis klo 10.30. Mukaan tarvitset: uima-asun, henkkarit, lenkkarit, korkkarit, housut (ei farkut), yöpymistarvikket."

Lauantaiaamuna polttarit starttasi sitten meidän kotoa, jossa sain pukea päälleni polttariasuni: siniset verkkosukkahousut, minishortsit, tuubitopin, korkkarit ja ihanat mattakultaiset muovikorut:) Yksi kavereistani tupeerasi hiukseni super-isoiksi ja käteni sidottiin karvakäsiraudoilla selän taakse.

Kotoa matka jatkui junalla Helsinkiin, Pensseli ja Kupppi- nimiseen "studiokahvilaan", jossa maalasimme valitsemamme posliiniastiat ja nautimme suklaakakkua ja lohipiirasta, nam!

Taidesession jälkeen matka jatkuin Kamppiin ja siitä edelleen bussilla Serenaan (en tiennyt mihin bussiin olimme astuneet tai minne olimme menossa). Serenassa minua neuvottiin vaihtamaan urheiluasu päälle ja kunnon lenkkarit jalkaan. Tässä vaiheessa kaaso muuttui erittäin hermostuneeksi, kun tiesi mitä oli luvassa....meidän oli määrä nimittäin kahdestaan suoriutua kalliokiipeilyradasta!!!!HUI!!!

Erittäin jännittävän ja huvittavankin kallioradan jälkeen siirryimme huvilamökkiin (jonka tytöt olivat vuokranneet alueelta) vaihtamaan uikkarit päälle ja suunnaattiin kohti hurjia vesiliukumäkiä:)

Uuvuttavan huvipuistoillan päätteeksi saunottiin ja syötiin mökillä. Sain jälleen pukea päälleni ihanan polttariasuni ja meikkitaiteilija Venla ja hiustaiteilija Julia loihtivat päävärkkini asuun sopiviksi. Samalla muutkin tytöt saivat meikit naamaan ja tukat tötterölle!

Klo 23 aikaan polttariporukkamme matkusti taksikyydillä jatkamaan juhlintaa Fennia Nightclubille. Fenniassa viihdyimme pilkkuun asti, josta taas taksikyydillä takaisin mökille. Nukkumaan jaksoimme mennä aamukuudelta:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnellinen puolestasi  :) Mulla polttarit lähitulevaisuudessa, en tosin tiedä milloin. Minulle kyllä riittää vaikka saunominen kavereiden kanssa. Mutta täytyy myöntää, että en tuollaisiakaan polttareita pahakseni pistäisi! Syystäkin olet kiitollinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitääpä minunkin kertoa täällä polttareistani :)

Polttarini olivat Turussa, sillä olen sieltä kotoisin ja siellä kaasoni asuvat. Aivan mahtavaa oli, kaasot olivat nähneet paljon vaivaa!

Mutta aloitetaanpa alusta...

... kello on neljä aamulla, herään ensimmäisen kerran ja katson kelloa. Jahas, vielä pitäisi nukkua, koska tuskin kaasotkaan sentään näin innokkaita ovat. Viiden aikaan havahdun uudestaan ja käännän kylkeä.

Sitten havahdunkin kellon soittoon ja tepsutan avaamaan. Toisella kaasolla on suuri lista, jossa on aikataulua ja hän on pukeutunut kaulasta varpaisiin bungundinpunaiseen (näytti kyllä ihan sopivalta se väri) ja toisella kaasollani on päällään tutu ja valkoisesta pitsistä tehty läpinäkyvä korsetti. Lienee turhaa sanoa, että näin siis unta. Kaasoni eivät ole ihan sentään noin eksentrisiä pukeutujia, vaikka persoonallisia ovatkin.

Yhdeksän jälkeen nousen oikeasti ja tepsutan keittiöön syömään äidin keittämää puuroa. Mutustamme siinä yhdessä leipää kun ovikello oikeasti soi. Hyppään tuollilla noin 20 cm ilmaan - osittain jännityksestä, osittain ovikellomme hurmaavasta äänestä, joka muistuttaa lähinnä hammaslääkärin poraa metallisessa vatkauskulhossa. Kaasot saapuvat minua hakemaan ja kas, kummallakaan ei ole päällä burgundinpunaista eikä tutua liioin.

Jatkamme yhdessä aamupalan syöntiä rauhassa ja ehdin jo alkaa ihmettellä tilanteen rentoutta, kun toinen kaasoista vinkkaa, että voitaisiin alkaa pikkuhiljaa lähteä. Kirmaan laittamaan vaatteet päälleni ja saan ohjeeksi, ettei meikkiä kannata vielä laittaa. (Tässä välissä äitini juonii toisen kaason kanssa erinäisiä kasseja autoon, samalla kun toinen kaaso harhauttaa minua pukuetuessani.)

Saan vaatteet päälle - ohjeistus oli, että minun on otettava mukaan kauniit, juhlavat vaatteet, jotka kuitenkin ovat lämpimät ja joissa tunnen oloni kauniiksi. Lisäksi mukaan oli otettava villasukat ja mystinen, mieheni tekemä laatikko. Pakkaan mukaan siis villasukat, meikkarin ja laatikon. Ja eikun menoksi!

Pihalla odottaa kulkupelimme, maailman suloisin sininen auto, johon tavarat lastataan. Toinen kaaso ottaa esille huivin ja sitoo silmäni ja auttaa minut sitten auton takapenkille. Vilkutan äidille, tai ainakin toivon vilkuttavani oikeaan suuntaan, kun lähdemme kohti salaperäistä kohdetta.

Kaasot puhelevat, että pitäisiköhän tehdä hämäysmutkia, mutta minä olen hukassa jo muutaman käänteen jälkeen. Etäisyydet tuntuvat ihan oudoilta. Välillä katu muuttuu mukulakiviseksi, jolloin arvelen meidän olevan jossain Tuomiokirkon lähellä. Matka jatkuu vielä hetken siitä ja sitten aletaan etsiä parkkipaikkaa. Minut autetaan ulos autosta ja lähdemme tepsuttamaan, toinen kaaso ohjaa minua taluttamalla. Kävelemme jonkin matkaa ja sitten saan arvata missä olemme, äänistä voi kuulemma päätellä. Höristelen korviani siis oikein kunnolla ja kuulenkin varsin äänekkäitä laukauksia. Ampumarata? Rakennustyömaa? Sitten "laukaus"ääniin yhdistyy suhiseva ääni, jolloin tajuan: LUISTINRATA! Laukaukset kuuluvat kiekon iskeytyessä kaukalon reunaan. Olemme siis saapuneet Parkin kentälle.

Äitini on etsinyt kotoa vanhat luistimeni, jotka minulle nyt ojennetaan ja ne mukaan pakatut villasukat saavat käyttöä.

Ongelmaksi muodostuu se, että toinen kaasoistani on ajatellut vuokrata luistimet, mutta vuokraamo onkin myöhästänyt aukioloaikojaan! Niinpä minä ja toinen kaasoni vaihdamme luistimet jalkaan sillä aikaa kun toinen kaasoni menee kyselemään, olisiko hänen mahdollista saada kuitenkin luistimia lainaksi. Erinäisten mutkien kautta hän ne kuitenkin saa, vaikka ensin näyttää huonolta. Ihana luistinsetä (:D) oli lopulta todennut, että hän saa sitten vaikka lopputilin ja antanut luistimet lainaan! Kiitokset ihanalle sedälle!

Luistelemme muutamisen tuntia kentällä ja olen ihan innoissani - en muistanut yhtään, että luistelu on niin kivaa! Varpaiden alkaessa kohmettua lähdemme vaihtamaan luistimet takaisin kenkiin. Kävelemme autolle ja taas silmäni sidotaan. Matka jatkuu.

Auto kaartaa ja kiihdyttää, välillä pysähdytään valoihin ja sitten moottori alkaa hurista tasaiseen tahtiin. Olemme siis suuntaamassa kauemmas kaupungista, mutta minulla ei ole pienintäkään hajua, mihin päin olemme liikkumassa. Kaasot arvuuttelevat suuntaa ja minä mietin, mihin kaikkiin suuntiin Turusta lähtee isot tiet. Köröttelemme jonkin aikaa ja sitten muuntaman käännöksen jälkeen etsimme jälleen parkkipaikan. Jälleen minut autetaan autosta ja tepsutamme kohti määränpäätä. Liikennettä kuuluu olevan jonkun verran ja ihmisiäkin kulkee. Missä kummassa me oikein olemme?!

Saavumme sisätilaan ja toinen kaaso ottaa kameran valmiiksi, ilmeestäni pitää saada kuva. Lupaan pitää silmät kiinni sen hetken, että saan silmälasit nenälleni, koska muuten kuvaan tulee myyrämäinen tihrustus, kun en näe mitään kauas. Laitan lasit ja avaan silmät. Kultaa, marmoria, tummaa puuta ja huonekasveja, mikä ihme paikka tämä on?! Kaasot käskevät kurkata taakseni. Takaa löytyy vihreä matto, jossa komeilee logo ja sanat NAANTALIN KYLPYLÄ.

Oi vau ja jes! Ollaan kylpylässä! Mistä nuo kaasot tiesikin, että hiukan toivoin, josko mentäisiin plutaamaan?! Mutta eihän mulla ole mukana uikkareita... ei kai me sitten mennäkään...

Kaasot ohjaavat minut sivummalla olevaan jäätelöbaariin ja syömme välipalaa. Nyt saan avata mystisen laatikon. Ja mitä sieltä paljastuukaan - omat uikkarini sekä bikinit! K oli saanut ohjeikseen pakata moiset mulle mukaan laatikkoon, etten arvaisi, että mennään kylpylään. Lisäksi mies on pakannut huomaavaisesti sekä uikkarin että bikinit, saan valita itse, olenko bikinikunnossa vai ei.

Olen innoissani! Jatkamme syömistä ja toinen kaasoista menee hoitamaan "asioita". Kiertelemme hetken paikan putiikkeja ja suuntaamme sitten allasosastolle.

Uimme ja rentoudumme ulkoaltaassa, porekylvyissä ja isossa altaassa. Käymme välillä saunassa ja kokeillemme myös turkkilaista saunaa. Kaasoni on varannut minua varten mukaan erilaisia hiustuotteita ja saan ennen saunaan menoa hiuksiini naamion. Kun huuhtelen aineen sitten pois, ovat kutrini aivan satiiniset ja sileät. Päätän, että sitä ainetta pitää saada omaankin kaappiin!

Pari tuntia uituamme ja lilluttuamme vedessä muuttuen rusinoiksi on aikamme ohi ja palaamme pukuhuoneeseen laittamaan vaatteita päälle. Saan päälleni alusvaatteet ja alan kiskoa toppia päälle, kun toinen kaasoista toteaa sen olevan turhaa. Jospa mielummin pistäisin kylpylän kylpytakin päälleni, jos vaan kestän siinä hetken olla. Jaa, mikäs siinä. Mikäs juttu tämä nyt sitten on? Muistelen, ettei sisääntuloaulassa tai muuallakaan ole ollut "One night only!" -esitteitä, joten tuskin joudun siis tanssimaan tangon kanssa taikka mitään sellaista.

Siirrymme aulabaariin nauttimaan lasilliset kuohuviiniä, minä kylpytakissani ja kaasot bilevaatteissaan. Hörpimme juomaa ja juttelemme, kunnes kaaso ilmoittaa, että se on menoa nyt ja lähtee johdattelemaan minua toisen kaason jäädessä vartioimaan laukkuja.

Matka onkin lyhyt, sillä menemme kylpylän kauneuskeskukseen, jossa minut luovutetaan hoitajan hoiviin. Tepsutan hänen perässään hoitohuoneeseen, jossa selviää, mikä minua odottaa. Aivan jumalainen SUKLAAHOITO.

Ensin ihoni kuoritaan kahvikuorinnalla ja sitten pääsen lämpimään kylpyyn, jossa kylpysuolana on valkosuklaata. Ammeessa on myös vesisuihkut, jotka hierovat päästä varpaisiin. Leijun jossain taivaan ja maan välillä ja unohdan tyystin kaikki hääasiat ja muut stressiaiheet. Kylvyn jälkeen saan vielä pienoishieronnan samalla kun hoitaja levittää vartalovoiteen. Tuoksun koko loppuillan ihan valkosuklaalta.

Kaasot ovat vastassa kun vaapun ulos hoitohuoneesta. Olo on lämmin ja rento ja toinen kaaso nauraa, että älä vielä nukahda. Siemailen hoitoon kuuluvaa kuumaa kaakkoa ja piristyn taas. Seuraavaksi on ruokailun vuoro, joten vetäisen äkkiä vaatteet päälleni - kylpytakissa en ajatellut syödä. Menemme syömään Merisaliin buffet-lounasta. Tarjolla on erilaisia kaloja ja salaatteja, aivan ihanan makuista kukkakaalisosekeittoa ja lämmintäkin ruokaa. Onnistumme kaikki syömään itsemme ihan palloiksi. Kellollinen kaaso kertoo lähtöajan olevan käsillä, niinpä pakkaamme tavaramme ja kävelemme autolle. Jälleen silmäni sidotaan.

Olen aivan varma, että menemme nyt istumaan iltaa jonnekin. Auto hurisee tasaisesti ja kiihdyttää ja muutaman mutkan jälkeen parkkeeramme. Ulos autosta ja menoksi. Kävelyreitillä on paljon katukivetyksen reunoja ja sadevesikouruja, mutta selviämme niistä hienosti. Ovi avataan ja alamme kavuta. Portaita tuntuu olevan loputtomasti.

Vihdoin tulee tasanne ja saan taas arvella, missä olemme. Ei ole kyllä pienintäkään tietoa. Ihmisten äänten sorinaa kuuluu, olisimmeko jossain klubilla tai jotain...?! Side poistetaan ja edessä seisoo huvittunut narikkamies. Kurkkaan vasemmalle - olemme saapuneet LINNATEATTERIIN!

Narikkamies ottaa takkimme ja auttaa meidät löytämään paikat. Kyselen, mitä olemme tulleet oikein katsomaan. Kyseessä on Sari Siikanderin monologinäytös Sellofaani. Näytelmä kertoo naisesta, joka haluaa olla täydellinen äiti, täydellinen vaimo ja täydellinen työntekijä. Komedia on aivan upea, voin lämpimästi suositella kaikille! Saamme nauraa vedet silmissä ja kippurassa. Yleisö heittäytyy mukavasti mukaan menoon ja aplodit ovat roimat kun Siikander tulee loppukumarrukseen. (Tästä linkistä Linnateatterin Sellofaani-sivulle)

Kehun kaasojani, sillä olen tunnistanut esityksestä osittain itseni ja muutenkin aihe on erittäin ajankohtainen ja osuva. Saamme takkimme ja kaasoni toteaa sitomisleikkien olevan illan osalta loppu. Tarkoituksena on viedä auto toisen asunnolle ja mennä Börsiin istumaan iltaa.

Heitämme auton ja kävelemme BÖRSIIN. Ostan kierroksen ja juttelemme niitä näitä: opiskeluista, häistä, kaverisuhteista, murteista ja vaikka mistä. Kello käy jo puolta yötä kun huomaan alkavani haukottelemaan. Sama tarttuu myös kaasoihini ja lähdemme suuntaamaan kotiin päin. Toinen kaasoistani on nakittanut kihlattunsa kuskiksi vielä illalle. Hyvästelen toisen kaasoni baarin ulkopuolella, sillä hänellä on lyhyt kävelymatka siitä kotiin. Halaan ja kiittelen ja lähdemme toisen kaasoni kanssa suuntaamaan autoa kohti.

Saan kyydin kotiovelle asti - olisin ottanut taksinkin, mutta ei. Äitini havahtuu kotiin tulooni ja juomme yöllä 1 aikaan teetä ja minä selitän päivän tapahtumat hänelle silmät innosta hehkuen. Menemme nukkumaan ehkä joskus 2 aikoihin.

Aamulla herään 10 paikkeilla onnellisena, levänneenä ja vieläkin valkosuklaalta tuoksuvana.

^Ylläoleva kertomus löytyy myös päikystäni.

Muokattu: , käyttäjä: Feyah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli myös todella ihanat polttarit lauantaina.

Aamulla heräämme avon kanssa ja ehdin juuri laittaa jotain päälleni kun pihaan saapuu suuri joukko sekä minun että avomieheni ystäviä. Meillä kummallakin on siis polttarit. Pojat pukevat sulhaseni kalsaripukuun ja sen päälle jalkapallopeliasun (sulhaseni pitää jalkapallosta todella paljon), kokoavat hänen tavaransa ja lähtevät. Jäämme kaasojen ja kaveriporukkani kanssa meille. Kaasot valmistavat minulle ja muille maittavan aamiaisen, saan syödä ja juoda rauhassa kunnes sisään saapuu tuntematon nainen. Hän on tullut tekemään minulle jalkahoidon!! Ai ihanaa hemmottelua, jalkahoidon kuluessa minulle tarjoillaan kouhuviiniä. Sitten kaasot auttavat minua keräämään tarvittavia asusteita mukaan (vaihtovaatteet, bilevaatteet, meikit ym.) Minut puetaan äitini vanhoihin haalareihin ja keltaiseen pipoon jossa suuri tupsu, näytän todella tyylikkäältä...

Lähdemme koko porukka autoilla seuraavaan paikkaan joka on ystäväni koti. Siellä pääsen ajamaan mönkijällä. Hieman jännittää, koska en ole ikinä ennen ajanut mutta hyvin se meni. Mönkijäajelun päätteeksi syömme pihalla olevassa grillikodassa kanakeittoa, nam. Lähdemme taas kohti autoja, jossa saan lisää päällepantavaa. Haalarin päälle saan vetää avomieheni lempijalkapallojoukkueen pelipaidan ja selkääni laitetaan lappu, jossa lukee jalkapallovaimo 23.02.08. Ajamme paikallisen ABC:n pihaan, jossa avomieheni käy usein kahvilla, ja saan tehtäväkseni kerätä nimiä adressiin jossa vaaditaan aviomiehille oikeutta katsoa kerran viikossa jalkapallomatsi ilman häiriöitä. Aviovaimon tulee myös osata suosikkijoukkueen kannatuslaulu ulkoa. Saan aika mukavasti kerättyä nimiä ja allekirjoittajilla on hauskaa :D

Seuraavaksi pääsen ratsastamaan. En ole ikinä ennen ratsastanut joten taas jännittää. On mahtavaa istua ison eläimen selässä ja saada se tottelemaan käskyjäni. Kunpa olisi aikaa ja rahaa niin voisin alkaa ratsastamaan. Ratsatuksen jälkeen hyppäämme taas autoihin ja suunnistamme pois kotikaupungistani, en arvaa yhtään minne voisimme olla menossa. Polttariporukkani on vuokrannut pienen mökin, savusaunan sekä paljun. Mökillä pääsen suorittamaan agilityradan ilman koiraa tietenkin, suoritamme erilaisia kisoja, syömme ja saunomme. Paljussa lillumme kunnes olemme ryppyisiä. Aivan ihanaa!!

Viimeinen etappi onkin sitten yökerho, jossa viivymme hetken ennen kotiin saapumista. Olen onnellinen ja olo raukea. Avopuolisoni kömpii jossain vaiheessa yötä viereeni, mutta siinä vaiheessa olen jo unten mailla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

POLTTARIT VUODELTA 2004

Eksyin tänne palstalle pitkästä aikaa eikä tunnuksenikaan taida ihan oikein toimia. Tämä on nimittäin hyvä palsta, järjestelen parhaillaan sukukokousta ja mistäs sitä muualta saa parhaat tiedot juhlapaikoista ja kuulee juorut pitopalveluista kuin täältä. No niin eksyin harhapoluille... Huomasin tämän ketjun ja päätin kertoa omista polttareistani, vaikka ihan jokaista yksityiskohtaa en enää muistakaan.

Polttarit alkoivat sillä tavalla, että sain muistaakseni noin kuukautta aikaisemmin kutsukirjeen, jonka kannessa hymyili loistava blondi aurinkolaseissaan avoautossaan. Kutsussa kerrottiin aika ja paikka minne minun piti saapua sekä listattiin, mitä pitää ottaa mukaan. Päättelin kutsusta, että on parasta järjestää päivä ja seuraavakin vapaaksi, koska kampemäärän perusteella en ollut tulossa kotiin yöksi.

Paria päivää ennen eräs (mies)kollega - joka katuu asiaa vielä tänäkin päivänä - huikkasi minulle taksissa: "Niin sä oot Pariisiin menossa?" Ja minä olin kysymysmerkkinä. No, tiesin siis etukäteen, että olen ehkä menossa ulkomaille. Tarkistin kotona ja passini oli kadonnut laatikosta, mies oli toimittanut sen etukäteen kavereille.

Ja PARIISIINHAN sitä sitten mentiin!

Menin rautatieasemalle kamppeineni ja siellä tytöt löivät kouraani lentoliput ja passin, ajoimme taksille lentokentällä, korkkasimme kuohuviini ja viikonloppumatka alkoi! Kaasoni asui tuolloin Pariisissa, joten valintahan oli kaiken kaikkiaan ihan luonteva. Polttareihin osallistuneet ystävänikin saivat samalla ihanan viikonloppuloman.

Vietimme siis viikonlopun kokonaan yhdessä, mutta varsinainen polttaripäiväni oli lauantai. En enää muista missä järjestyksessä kaikki tapahtui, mutta sain kaikkea ihanaa syötävää, juustoja ja tuoretta patonkia ja kuohuviiniä. Aamulla kävimme kylpylässä, minulle oli hieronta. Makeaa minttuteetä.

Meillä oli piknik eräässä puistossa, mansikkaleivoksia ja sen sellaista. Ja lisää kuohuviiniä. Puistosta lähdin kaupunkisuunnistukselle. Minun piti mennä Eiffel-tornille ja otattaa siellä kuva itsestäni ja käydä hakemassa kivi Simone de Beauvoirin haudalta ja kaikenlaista.

Illalla kävimme baarissa. Mutta yökerhoon emme päässeet, koska minulla oli vääränlaiset kengät. Olin ostanut valkoiset nahkaiset varvastossut, joissa oli strasseja ja joissa kyllä periaatteessa pitäisi päästä klubeihin, mutta niin vaan oli, että pariisilaisen ovimikon hermoille kai kävi suomalaistyttöjen kalkatus. C'est la vie!

Toki ehdittiin shoppailemaan ja kirpputoreille ja naminami-ihanille illallisillekin.

Se viikonloppu oli luksusta alusta loppuun! Tytöt olivat suunnitelleet ja järjestäneet kaiken, minä vain kuljin perässä. Kun on tottunut maailmalla matkustelemaan ja huolehtimaan itsestään, oli rentouttavaa olla ihan vaan muiden holhottavana. Ja nämä olivat todelliset hemmottelupolttarit, eivät nolauspolttarit, joista olinkin lähtökohtaisesti kieltäytynyt. Ja kun oli toiminnan keskipisteenä, sai määrätä, että "minä haluan tuota, tehdään näin".

Ja vaikka kuulostankin lällyltä, sanon vielä senkin, että polttareissa ihanaa oli YSTÄVIEN kanssa oleminen. Kuka muu kuin juuri ne, jotka rakastavat sinua eniten, vaivautuu järjestämään tämän kaiken puolestasi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mulla oli ne maailman parhaat polttarit, tietenkin :D. Tarkka kuvaus on tuolla päiväkirjaosastolla :). Mutta idea lyhykäisyydessään:

1) Perjantaina valepolttarit

- Mukavaa yhdessäoloa kotosalla :) (Ja ideana tuottaa mulle ajatus "oliko nää muka tässä, mihinkään ei lähdetty")

2) Lauantaina uusi yllätys ja varsinaiset polttarit

- Tuleva vaimo laitettiin eu-direktiivin mukaiseen morsiustestiin. Minut oli valittu testiin, koska minulla oli kirkko varattuna vuodelle 2008 :D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi että on vauhdikkaita ja hauskoja ja ihania polttareita. Kiitos kertomuksista!

Muoks.

Itse sain rauhalliset, rennot ja iloiset polttarit, joissa koettiin hyvää yhteishenkeä mini-golfin, tivolin, saunomisen ja syömisen parissa. Ja iloinen yllätys: seurue vei minut mieslaulajien kevätkonserttiin, jonka viimeisen laulun aikana kuoron johtaja pyysi minua seisomaan. Hämmennyin tietysti ja punastuin, mutta siinä kävi sitten niin, että kuoron johtaja kertoi viimeisen laulun olevan minulle omistettu serenadi ja toi konsertin päätteeksi minulle ison tulipunaisen ruusun. Kaasoni, joka harrastaa laulua, oli sopinut tuttujen kuoropoikien kanssa tällaisen! Aika ihana. :D

Muokattu: , käyttäjä: salza08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli myös aivan mahtavat ja ikimuistoiset polttarit pari viikkoa sitten. :)

Osasin vähän aavistella polttareiden ajankohtaa, mutta silti kaaso ja kaverit pääsivät yllättämään, kun tulivat hakemaan minua lauantaiaamuna klo 8 :blink:

Olin saanut myös etukäteen postitse "varoituksen" että finaali lähestyy, olympialaisten merkeissä :P

Ohessa päivä pääpiirteissään:

Päivän teema oli siis olympialaiset. Eli minun piti suoriutua erilaisista tehtävistä, jotka raati sitten arvioi ja pisteytti. Ensiksi minun piti pakata tietyt tavarat matkaan ja sillä välin kaverit valmistivat ihanan aamiaisen.

Aamiaisen jälkeen minun piti pukea 70-luvun hiihtoasu ylleni, pitkä vaalea kiharaperuukki päähän ja kirsikkana kakussa itse tekemäni vihreä pipo, jonka siskoni oli ystävällisesti bongannut jostain vanhempieni varastosta. :D

Hiihtovermeet päällä lähdettiin matkaan, vajaan puolen tunnin vaellus metsässä kauniina kevätaamuna ja perillä kahvit. Kahvin jälkeen puettiin hieman toisenlaiset vermeet hiihtopuvun päälle, ja pääsin (kaverit pääsivät myös) kokeilemaan kalliolaskeutumista. Hieno kokemus ja alas kun pääsin ehjin nahoin, niin oli aivan voittajafiilis :)

Kallioseikkailujen jälkeen patikoitiin takaisin autolle ja taas matkaan...

Välissä käytiin vähän syömässä ja ostoksilla, kaupassa (ei mikään pieni kyläkauppa) sain tehtäväkseni ojentaa ihmisille mitaleita, jotka roikkuivat kaulassani. Jokaisessa mitalissa oli jokin hauska teksti ja niitä sitten jakelin sitä mukaa, kun sopivan näköinen ihminen osui kohdalle.

Kauppareissun jälkeen nostettiin taas kytkintä. Tällä kertaa auton nokka suuntasi kohti Pirkkalan lentokenttää. Tässä vaiheessa alkoi kyllä jännittää enemmän kuin pitkään aikaan. Kasvojeni väri muuttui kuulemma melko valkoiseksi. En pelkää lentämistä, mutta kun ei tiedä mitä on tulossa, niin jännitti kyllä ihan mielettömästi. Noh, perillä pääsin kaksipaikkaisen pienkoneen kyytiin, eli koneessa oli vain lentäjä, minä ja videokamera. Kamera tallensi tietenkin kaikki maisemat ja minun kiljumiseni. Lentäjä nimittäin tekin taivaalla heilurikahdeksikkoja ja jotain syöksyjuttuja. Aivan mahtavaa!!! En todellakaan osannut kuvitella mitään niin hienoa yllätystä! :D

Lentämisen jälkeen suunnattiin tulevien appivanhempien mökille, jossa siis olemme useasti sulhonkin kanssa viettäneet aikaa. Syömistä ja saunomista, perinteiset morsiussaunat vihtoineen ja kaikkineen. Ja tietenkin muutama rasti. :)

Ajattelin, että jäämme loppuillaksi mökille viettämään iltaa, mutta vielä mitä. Bilekamppeet niskaan ja uusi peruukki (blondi jälleen :rolleyes: ) päähän ja matkaan...takaisin kaupunkiin oli sellainen 40 km ja ensin menimme ravintolaan syömään ja nautiskelemaan. Sieltä sitten matka jatkui pienemmällä porukalla vielä baariin jammailemaan ja bilettämään.

Päivä oli aivan mahtava ja todella ikimuistoinen! Kaaso tuli vielä meille yöksi, joten saimme vielä aamullakin yhdessä fiilistellä onnistunutta päivää! Mikä parasta, myös kaikilla mukana olleilla oli hauskaa!

Ihanaa, että elämässä on tuollaisia ystäviä!

Toivon kaikille muillekin polttarisankareille ikimuistoisia ja ihania polttareita! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

TERVEISET MAAILMAN PARHAISTA POLTTAREISTA!

Kerrottakoon heti alkuun, että mä olen aika rämäpää, miksi mun polttarit ei tosiaan olleet mitkään ihan perus tyttöpolttarit :grin:

Aamulla mä valmistauduin ihan normaalisti töihinlähtöön ja mietin vielä mitkä kengät laitan, jos polttarit onkin samana päivänä. Päädyin kiilakorkoisiin mutta mukaviin kenkiin, ja aloin ilmoitella J:lle että "Mä lähden nyt töihin". J sanoi että "Odotas hetki, mulla on sulle jotain" ja kaivoi kaapistaan kuplakirjekuoren, jossa luki mun nimi päällä. Ja mä arvasin saman tien ja avasin sitä kiljuen: "MULLA ON TÄNÄÄN POLTTARIT!!!" ja kiroten nauraen J:n kykyä pimittää multa salaisuuksia... ;)

Kirjekuoren sisällä oli silmälaput ja huvii sekä lappu, jossa luki:

"Huomenta S.

Sinulla ei ole tänään työpäivää.

Syö kunnon aamupala,

pakkaa laukkusi ja saavu parkkipaikallenne

kuoressa mukana tulevat silmälaput ja side silmillä

tasan kello 10.00.

Pakkaa mukaan:

uimapuku

urheiluvaatteet (verkkarit ja t-paita)

rennot, mukavat vaatteet

puhtaat alusvaatteet

meikit, hiusharja, dödö"

Siitä alkoikin mieletön ryntäily, kun mä juoksin pakkaamassa kamppeita kasaan vauhdilla ja siinä hötäkässä kyllä vaihtui vauhdilla kengätkin tennareihin. Tasan kello 10.00 J laittoi mulle silmälaput ja huivin silmille ja talutti mut rappukäytävään, hissiin, ja ulos, jossa luovutti mut (kuten samantien tajusin) vanhemmalle isosiskolleni. Koko polttariporukka oli ihan hiljaa, kukaan ei hiiskahtanutkaan, ja mut muilutettiin varoen autoon istumaan, laitettiin turvavyöt kiinni ja kuulokkeet korville. Pian kuulokkeista kuuluikin nuoremman isosiskoni ääni:

"Älä huolehdi, olet ystävien seurassa.

Matka kestää tovin, joten se kuluu varmasti rattoisammin hyvän vaimon oppaan parissa."

Kuulokkeista alkoi kuulua siskoni lukemana ja humoristisesti muokkaamana vanhanaikaisia vaimon oppaan tekstejä, ja jokaisen kohdan välissä raikuikin Essi Koivulan (?) "Naimisiin"....jonka muuten opin sen puolituntisen matkan aikana ulkoa :grin: Mä yritin koko matkan ihmetellä missäköhän mennään, mutta motarilla menin jo ihan sekaisin suunnista. Mun toinen isosisko piti mua kädestä kiinni ja silitteli mun sormia, ja matka meni tosi hauskasti nauhan parissa.

Perille saavuttaessa mä en saanut heti silmäsiteitä pois, vaan mut ohjattiin pitämään jostain rautatangosta kiinni ja mä haistoin merituulen saman tien. "Me ollaan rannassa" mä arvasin saman tien. Sain odotella jonkin aikaa, kuunnella meren ääniä ja kuiskuttelua ja pian kuoharipullon poksahduksen, ja ei aikaakaan kun mun käsiin laitettiin varovasti kuohuviinilasi. Sitten joku alkoi ottaa multa siteitä silmiltä, ja ensimmäinen mitä tajusin sen jälkeen, oli mun paras ystäväni M halaamassa mua takaapäin ja sanomassa: "Hyvää polttaripäivää rakas ystävä!" :-X Mulla läikkyi siinä kuoharitkin ja kun silmät tottui aurinkoon, mä totesin porukan olevan kasassa, kaikkien yhdeksän.

Mulle annettiin skumpan kanssa mansikoita, ja rupateltiin ja naurettiin siinä aikamme. Yhtäkkiä jostain ilmestyi punaiseen takkiin pukeutunut mies, joka kätteli mua ja sanoi: "Skybreakersilta Make terve". Mä kyyläsin heti että onko lähettyvillä benji-telinettä, mutta totesin pian että siitä ei ole kyse. Mulle ei kerrottu sen enempää, jouduin autoon vaihtamaan päälleni uikkarit, joiden päälle mun piti vetää märkäpuku. Siinä mä sitten tepastelin Helsingissä telakoiden lähellä märkäpuvussa ihmisten ilmoille, ja mulle annettiin lisää vaatetta... MÄRKÄÄ sellaista. Kaiken kaikkiaan mun piti pukea päälleni about viisi vaatekerrosta litimärkiä vaatteita, minkä lisäksi vielä isot märät kengät ja valtavan paksu tweedtakki, märkä tietenkin sekin. Ja kaiken huipuksi sellainen tonttuhattua muistuttava musta lätsä, jossa oli punainen tähti edessä. Mun epäilykset sai vastauksen vasta kun Make sanoi: "Noniin, sitten laitetaan sulle tätä palogeeliä kasvoihin ettet kärähdä". MUSTA TEHTIIN IHMISSOIHTU! :o

Tarkkojen ohjeiden ja tuulen tarkistusten sekä paloöljyn levityksen jälkeen mut sytytettiin noin 10 metrin päässä laiturin reunasta tuleen selän puolelta, ja liekit olivat kuulemma olleet niin kuumat, ettei polttariporukka ollut voinut seistä viittä metriä lähempänä mua. Mun piti kävellä hitaasti kohti laiturin reunaa, pysähtyä reunalle ja hypätä käskyn saatuani veteen. Se aika tuntui tosi pitkältä, ja ainoa tilanne missä jännitti, oli ajatus siitä, pääsenkö mä pintaan enää, vaikka tosi hyvä uimari olenkin. Mä kuitenkin hypääsin rohkeasti veteen, ja pongahdin pintaan hyvin pian, kiitos merenpohajn ja alle puettujen pelastusliivien. Voin muuten sanoa, ettei ole ihan helppoa viisi märkää vaatekertaa ja liian isot kengät jalassa kiivetä pystysuoria metallitikkaita viittä metriä ylöspäin merestä... :lol:

Riisuutumisen päätteeksi mulle tarjottiin lisää skumppaa, ja se lasi meni muuten yhdellä alas! :lol: Se oli ihan MIELETTÖMÄN makea kokemus! :)

Skybreakersin tyyppi kertoi, että tosi harvoin naisporukat tilaa tuota temppua, ne on kuulemma pääosin raavaita miehiä. Siskot oli sanoneet että "No, meidän pikkusisko onkin sellanen rämäpää..." :grin:

....ja sitä rämäpäisyyttä tosiaan seuraavassakin tehtävässä tarvittiin!

Mun kuivattua ja puettua itseni, siirryimme pienelle välipalalle lähipuistoon. Tarjolla oli kolmioleipiä ja mehua, kevyttä välipalaa siis, hyvästä syystä... Koska siitä lähdettiin kävelemään, ja päädyttiin Thaiboxing Clubille, jossa mä sain tunnin mittaisen peruskurssin thaiboxingiin (kerrottakoon että olen harrastanut kuntonyrkkeilyä ja Taekwondoa) ja lopuksi jouduin "matsaamaan" tätä ohjaajaani, Antti Naakkaa, SM-tason thainyrkkeilijää vastaan! Se oli ihan jumalattoman siistiä, mutta arvatkaa kun ihan pystymetsästä tökätään tollaiseen, olin NIIN hikinen, NIIN puhki ja NIIN riemuissani tosta että huhhuh! :grin: Mä sain vimmattuja kannustushuutoja osakseni (sekä täksi päiväksi jumalattomat lihaskivut :lol: ). Mielettömän hienoa! :D

Lopuksi sain muistoksi "matsista" seuran t-paidan ja shortsit :grin:

Mun päästyä suihkuun ja saatuani puhtaat vaatteet päälleni, siirryttiin ulos odottelemaan jotakin, mun arvauksen mukaan kyytiä, mutta MILLAISTA!

...ei aikaakaan kun nurkan takaa kurvasi, ei enempää kuin vähempää, karaoketaksi! :lol: Matkalla kaasolle (jonka mies ja meidän kummityttö oli siirtyneet kaason anoppilaan evakkoon) laulettiin mm. "Naimisiin" (ette olis varmaan ikinä arvanneet :grin: ), Hurriganesin "I will stay" ja tietenkin Rauli Badding Somerjokea ja Eppuja.

Perillä kaasolla mä sain lisää juotavaa, ja ne laittoi grillin päälle. Pian mä sainkin kasvisgrillivartaita ja grillimakkaraa, ja meillä oli tosi hauskaa kun juteltiin, naurettiin ja vitsailtiin siinä syödessä. Mä olin aivan onnessani ja ajattelin että olipas mahtava ohjelma, kun yhtäkkiä kaaso ilmestyi aivan tuntemattoman naishenkilön (joka näytti siltä kuin olisi ollut Tupperware-esittelijä) kanssa sisään. Pian selvisi, että kyseessä oli niinkin mahtava (ja jälleen: NIIN mun tyylinen ja sydäntä lähellä oleva!!) juttu, kuin seksiväline-esittely! :-X Esittelijä oli tosi helposti lähestyttävä, ilmoinen, rempseä ja huumoritajuinen ja jolla selkeästi oli hauskaa meidän kanssa. Polttariporukka oli päättänyt sponssata mulle ja miehelle avioliiton aloittajaisiksi jotain tietyllä summalla, ja löytyihän sieltä.... (en tosin kerro, jos mies käy kurkkimassa, se on pikkuylläri hääyöksi ;)). Mun ja kaason lisäksi nekin, jotka eivät olleet vielä tulleet tutuiksi seksilelujen kanssa, innostuivat tilaamaan jotain, ja kaikki saivat hyvän mielen. Mä tilasin ihan omaan piikkiin muutamia meidän "pakista" puuttuvia juttujakin... ;)

Esittelijän poistuttua huumaavien aplodien ja kiitos-huutojen säestämänä, oli sauna laitettu vaivihkaa lämpiämään. Porukalla saunottiin, vilvoiteltiin, naurettiin, juotiin ja hemmoteltiin itseämme mm. saunahunajalla. Viimeisen vilvoittelukerran päätteeksi mua odottikin saunatiloissa yllätys: koulukaverini H-R ja K pukeutuneina itämaisiksi spa-hoitajiksi kynttilöiden loisteessa. Huumorilla höystetyssä "spa:ssa" mä sain kasvo-, käsi-, jalka- ja vartalohoidon sekä hiuksiin naamion ja ihanan päähieronnan :-X Kaiken kaikkiaan se oli mahtava kokemus, ja naurulihakset sai taas treeniä! :grin:

Hoitojen jälkeen mä pääsin mahtaviin ruoantuoksuihin kämpän puolella, ja pian upeasti katettuun pöytään tarjoiltiinkin tandoorikanaa mangochutneyn ja raita-kastikkeen kera mahtavien viinien kanssa ja jälkiruoaksi Mariannevaahtoa. Se oli aivan UPEAA ruokaa, noin hyvää ei saa edes ravintolasta! Nautittiin ruoasta ja viinistä rauhassa, siinä vaiheessa kello kävi jo puoltayötä.

Ihanan illan päätteeksi mulle luovutettiin virallinen diplomi, jossa lukee:

"DIPLOMI

S*** P****** (tuleva T********)

on suoriutunut ansiokkaasti hänelle järjestetystä

polttaripäivästä 17.5.2008,

sekä suorittanut vaimokokeen,

ja on näin ollen valmis solmimaan avioliiton."

Alla luki vielä "Polttarikomitea" ja kaikkien nimet alla :grin:

Samassa yhteydessä mulle luovutettiin laatikko, jossa luki "Vaimoboksi, 17.5.2008" ja kannen alla "Yhdessä juhlineet" ja kaikkien nimet. :-X

Vaimoboksi sisälsi seuraavanlaisia asioita:

rautalankaa (asioiden vääntämiseen rautalangasta)

kuminauhaa (joustamiseen)

suklainen penis

karkkikaulanauha (itsensä hemmotteluun)

karkkisukkanauha

Pieni rakkauskirja

kortit "52 ways to say I love you"

prinsessakruunu

varapäreitä (jos sattuu polttamaan muutaman)

seksinoppa

alapään karvoituksen värjäyssetti... VIHREÄ :lol:

Viimeisenä kaasolle jäivät sinne yöksi jäävät minä, ystäväni Lahdesta sekä toinen parhaista ystävistäni. Yöllä heräsin muutaman kerran ja ensimmäisenä kuin havahduin, alkoi soida päässä "me mennään naimisiin..." ja heti perään ajatus "voi vitsi miten mulla oli makeat polttarit!" :-X (Enää mä en vihaa tota biisiä niin paljon kuin ennen, nyt siihen liittyy aivan mahtavia muistoja! :-X )

Aamulla nauroimme päivälle, ja joimme aamukahvit pesto-mozzarella-tomaattipatonkien kera.

MULLA OLI NAISET MAAILMAN PARHAAT POLTTARIT!

...ja mulla on maailman ihanimmat isosiskot ja ystävät.

:-X

Muokattu: , käyttäjä: kullannuppu2364

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on onnellisesti polttarit ohi ja eikä ollut ihan mitkä polttarit tahansa vaan MAAILMAN HAUSKIMMAT POLTTARIT EVER<3

Eli perjantaina sain puolen päivän aikaan kukkalähetyksen, jonka mukana oli viesti;

Lotan viimeinen ilta sinkkuna 23.05.2008

Pukeudu nyt kaupunkivaatteisiin, mutta pakkaa laukkuusi muutakin. Rennompaa ja

lämmintä, jotka eivät kylmää ja likaa säikähdä. Mukaan tarvitset myös pyyhkeen, bikinit

ja parit alusvaatteet sekä meikit. Olethan lähdössä yökylään, joten tarkista ettei mitään

jää uupumaan. Muista myöskin mustat korkkarit ja biletoppi, sillä eihän me haluta että

illasta tulee floppi. Olethan valmiina lähtöön noin kello 15.00 nauttimaan haskasta illasta

ja viinin virrasta.

Kun saavut keskustaan tähän niin lähdethän tyttöjen kanssa juomaan vähän. Minne sinun

askeleesi johtaa, nuo vanhat tutut siellä kohtaat. Tuolla ollaan juotu lasilliset jos toisetkin,

joten toivottavasti löydät paikan kyseisen.

Pakkasin tavarani ja jännityksellä seurasin kelloa, milloin se löisi 15.00. Tuossa pari minuuttia yli kolmen ovikello sitten soi

ja oven takana seisoi kaasoni ja todella hyvä ystäväni A. He käskivät minun sulkea puhelimeni ja ottamaan tavarani matkaan

sillä nyt se oli menoa. Lähdimme ajamaan keskustaan ja minun piti arvata missä baarissa ystäväni minua odottasivat. No vastaus löytyi onneksi melko helposti. Baarin ovella minun käskettiin mennä sisälle ja etsiä tuttuja kasvoja. Sisällä todellakin

löytyi tuttuja kasvoja ja paljon. Kaikki 10 ystävääni olivat päässeet paikalle, ainoastaan K puuttui koska oli juuri saanut maailman suloisimman pikku prinssin. Olin niin onnellinen, että sain jakaa polttarini tärkeinpien ystävieni kanssa!

Joimme yhdet lasilliset ja lähdimme takaisin autoille. Autossa silmäni sidottiin ja lähdimme matkaan. Matka oli mutkainen ja monttuinen:) Perille päästyämme huomasin olevani ystäväni P:n mökillä. Aluksi grillasimme rannalla ja sen jälkeen alkoi varsinainen ohjelma. Jaoimme porukan kahtia joukkueiksi ja kisasimme toisiamme vastaan tandemhiihdossa,pullon vierityksessä, matalana kävelyssä,jossa jokainen joutui juomaan lasillisen olutta mahdolliseimman nopeasti, parijuoksussa

,jossa pallon piti pysyä parien selkien välissä ja kepin ympäri pyörimisessä jonka jälkeen piti juosta puun luokse ja siitä takaisin joukkueensa luokse. Ja hauskaa oli! Kisan jälkeen menimme porukalla saunaan, jossa yllätys yllätys minulle oli varattu ihana violetti kokopuku uikkari:) Minulta pestiin jauhoilla ja ryyneillä selkä,jotta vanhat heilat lähtisi kummittelemasta. Sen jälkeen mentiin ulos jännittämään pysyisikö minun heittämä vasta katolla, jotta meille tulisi onnellinen avioliitto ja sielähän se katolla pysyi:) Illalla tytöt olivat järjestäneet tietokilpailun minusta vuosien varrelta kasaantuneista jutuista ja olivat kirjoittaneet minulle runnon Onni. Runo oli todella kaunis ja itkuhan siinä pääsi. Illan aikana tytöt antoivat minun ymmärtää että yö mökillä olisi polttarini ja mietin ettei tämä ole yhtään heidän tapaista. Nukutun yön jälkeen söimme aamupalan ja pakkasimme autot valmiiksi. Kun olimme lähdössä ystäväni A antoi minulle käyntikortin,jossa oli kellon aika

13.30 ja sanoi etteihän nämä polttarit suinkaan tähän lopu.

Lähdettiin kohti keskustaa A:n luokse vaihtamaan vaatteita ja meikkaamaan. Kello 13.00 aikoihin lähdimme keskustaan ja tytöt veivät minut kauneushoitolaan,johon olivat varanneet minulle jalkahoidon. Hoito kesti noin tunnin, jonka jälkeen he olivatkin jo minua vastassa. Luulin että menisimme A:n luokse takaisin,mutta eipä menty:) Ystäväni olivat varanneet ravintolasta pöydän, jonne menimme syömään pitkän kaavan mukaan. Tämän jälkeen menimme saunomaan A:n luokse ja laittautumaan. Minun käskettiin tehdä pohjameikki itse ja sen jälkeen ystäväni H meikkaisi minut loppuun. Illan teema paljastui siis 80-luvuksi:D Me kaikki pukeuduttiin teeman mukaisesti ja minulle laitettiin iso MORSIAN-kyltti kaulaan. Kaikki tytöt puolestaan kirjoittivat itseensä meidän hääpäivän. Ovikello soi tuossa illalla 21.00 aikaan ja mietin että mitäs nyt seltä tullee:) Seksiväline-esittelyhän sieltä sitten paljastui tulevaksi. Minulle oli varattu 30€ käytettäväksi leluihin ja sain esittelyn pitäjältä penis-tikkarin ja t-paidan myös lahjaksi:) Esittely oli todella positiivinen yllätys ja hauska! Tämän jälkeen suunnattiin Kuopion yöhön mankka messissä. Ja minun piti tanssia eurosta ihmisille kuumia kasari biisejä:) Jonkun 30€ taisin kerätä kasaan ja happi meinas loppua:) Sitten mentiin ensimmäiseen baariin, josta meille oli varattu omat pöydät kokonaan.

Tanssittiin ja sen näköinen porukka kuin me varastettiin koko show kyllä! Vaidettiin vielä illan aikana paikkaa jonne pääsimme jonojen ohi rakkaiden ystävieni ansiosta:) Onnitteluja satoi koko illan ja porukka oli vähän välillä ihmeissään et hei miks noi on ton näkösiä:):) Sanottiin vaan et ihan normaali lauantai meillä päin! Sunnuntai aamuna sit joskus puoli viiden aikaan kömmin rakkaani viereen kotiin:)

Ei voi muuta sanoa kuin että olen todella onnellinen, että minulla on tuollasia ystäviä jotka järjestivät minulle ikimuistoiset polttarit<3 Minun mielestä maailman parhaimmat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tässäpä minun ihanat polttarini :-X ihan ensiksi kerron että olen kova yö-fani,ja sitten kertomaan... :lol:

toinen kaasoni pyysi mua kanssaan häävaateostoksille keskustaan perjantaina klo.16.30.tietty mulle sopi työpäivän jälkeen ja kiva juoruta :rolleyes:

perjantaina mies sitten lähti lapsien kanssa viemään mua kaupungille ja itse lähtivät siitä kauppaan koska olimme menossa isosiskoni luokse grillaamaan lauantaina.siskon kanssa vielä viestittelimme perjantai-aamuna että mitä ruokaa ostamme.

siinä sitten seisoskelin puoli 5:den aikaan ja siihen pöllähti kaaso ja yksi hyvä ystäväni-eikä meikäläisellä leikkaa-molemmilla isot kassit mukana,ja mä vaan kysyin että miksi noin paljon tavaraa??siinä sitten laukastiin mulle että"tänään on se päivä"ja mulla kasvoi otsaan hirveä... <_< mä olin siis menossa ostoksille enkä minnekään polttareihin B)

noh,siitä sitten hetken toivuttuani lähdimme kävelemään ja saavuimme kauneushoitolaan.sain rajun mutta nätin meikin(nämä olivat kaason pyyntö meikkaajalle)sekä jalkakuorinnan.ja tietenkin juotavaa :) siinä sitten jo rupes fiilis nousemaan.

sieltä lähdimme takaisin keskustaan päin ja joukkoon liittyi toinen kaasoni :-X kävelimme vielä ja vastaan rupesi sitten tulemaan koko ajan kavereita.päädyimme rossoon jonne sitten ilmestyi molemmat siskoni sekä kaukaa tullut rakas serkkuni :-X mun takiani istunut bussissa 5 tuntia :-X jokaisella oli mukana isoja kasseja.siinä jo mietin että mitenköhän pitkään näitä vietetään.vielä siinäkin mä vaan sanoin että mulle on aamulla työvuoro,ja kaikki yhdessä sanoivat ettei ole.

syötiin,juotiin ja juteltiin.sain allekirjoitettavaksi jonkun todistuksen etten kiukuttele porukalle ym...kun poistuimme,tarjoilija sanoi mulle"hyvää laivamatkaa" :o kerroin siinä kavereille mutta eivät reagoineet mitenkään joten annoin olla...

syötyämme,lähdimme takaisin kadulle jolloin sain silmiini siteen ja korville kuulokkeet josta alkoi soimaan smurffit.käsikynkkään molemmat siskot ja sitten eteenpäin.käveltiin hetki ja siirryimme bussiin.hetken ajettuamme,pysähdyimme ja ulos bussista.sisään jonnekin ja siellä kerroin että tiedän missä olen,terminaalissa.kaikki kysyivät että mistä sen tiedän,kerroin että tarjoilija paljasti,ja he ihmettelivät mistä tarjoilija sen tiesi <_<

sitten sain ottaa kuulokkeet ja sitten pois,koska tiesin missä ollaan.siinä vaiheessa joukkoon oli liittynyt hyvä ystäväni jolla mun laukkuni,jonka rakkaani oli pakannut mulle :-X

lähdettiin kävelemään oville päin ja sain käteeni risteilyohjelman.jeeeeeee,yö esiintymässä :lol::-X .

hyttejä meillä oli yhteensä 4,joissa jokaisessa oli kolme ihmistä.siinä sitten hetki istuskeltiin omassa hytissä kun muut tulivat paikalle ja sitten alkoi vaatteiden vaihto.aivan hirveät verkkosukkahousut,yö:n fani-paita,oma hame,maiharit :huh: ja tukka ylös kiinni.siitä sitten yökerhoon.siellä istuttiin ja juotiin.sitten tuli risteilyemäntä ja rupes kuuluttamaan jotain kilpailua,ja samalla sanoi että "sari viettää polttareita" ja pyysi mua kilpailemaan.sain valita parikseni jonkun porukasta.valitsin toisen kaasoni,sain vielä valita toisen parin omasta porukasta.toinen kaaso ja tämä mut hakenut kaverini tulivat toiseksi pariksi.ja kolmas pari oli joku pariskunta.sitten laittettiin selkä selkää vasten,kädet ristiin ja piti juosta lavan päähän ja takasin.ja mehän sitten vietiin voitto kotiin :P palkinnoksi saatiin meriaamiainen ja 2 drinkkilippua.

siinä sitten tanssittiin,juotiin ja odotettiin yö:tä.yö oli aivan mahtava.ja puolessa välissä(meillä hääkutsussa yö:n yhden biisin sanat)rupesi laulaja puhumaan ja luki lapusta kädessään"täällä jossain on sari,joka viettää polttareitaan ja heidän hääkutsussaan lukee näin"..."tämä on niin suuri kunnianosoitus yhteyeellemme ja nyt omistan tän seuraavan laulun sinulle"tässä vaiheessa mut oli jo nostettu penkille seisomaan ja laulaja sitten vilkutti mulle :-X ihanaa...kyllä siinä tuli tippa linssiin niin mulle kuin muulle polttariporukallekin ;)

sitten nukkumaan tyytyväisenä ja hyvin joranneena.aamulla menimme syömään ja siinä sitten käytiin kaupoissa ym.sovittiin muiden kanssa että nähdään hyttien edessä puoli 12 koska 12 on ruokailu.

silloin sain hytissä taas vaatteita päälleni :o aivan törkeät siniset tiukat trikoot,hameen,paidan,kirkkaanpunaisen peruukin,siivet,ja jonkun kyltin selkääni.ja syömään sen näköisenä.kyllä oli hauskaa.onneksi ihmiset tajus miksi olin sen näköinen :rolleyes:

ruoan jälkeen sain käteeni pussukan jossa oli pieniä kääröjä-tehtäviä-ensin piti etsiä aarre ja ratkaista tehtävä.pallomerestä löysin paketin jossa valokuvasta tehty palapeli,se piti koota ilman kuvaa.(tykkään tehdä palapelejä)kuvasta paljastui mies ja tytöt :-X

sitten oli vanhojen heilojen heittäminen laidan yli(heillä kiviä mukana sen takia).kyllä nauratti kun niitä sinne viskeltiin.

sitten menimme 9 kannelle ja vallattiin käytävä.sain pussukan jossa oli tavaroita,mun piti arvata kuka on tuonut mitäkin ja miten se tavara liittyy muhun ja tämän tavaran tuojaan,ja kertoa sitten tarina myös muille.se oli tosi kivaa.

sitten oli vielä joitain kirjoitustehtäviä ja visoja.

sain myös laivalta lahjaksi 10e lahjarahaa.

sen jälkeen sain riisua vaatteet ja vaihtaa omiin.sitten vietimme loppupäivän oleskellen.

me naurettiin ton matkan aikana niin paljon että ihmettelen ettei saatu porttikieltoa laivalle B) osattiin käyttäytyä eikä kukaan ollu liian kännissä.

just mun näköiset polttarit ja kaikilla oli hauskaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään