Kuhmoisten syksy

Morsiussaunan taikaa

37 viestiä aiheessa

Juu ehdottomasti näin mitä Mörri sanoi eli jauhot ja suola selkään ja kanamuna päähän, muuten käy kyllä huonosti :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkinä, että jos saunomisen alussa puhdistetaan sauna heittämällä viinaa kiukaalle, niin se on sitten korkillinen. MAKSIMISSAAN. Ei lasillinen. Aromit oli sen jälkeen varsin vahvat. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun on aivan pakko kantaa oma korteni kekoon ja kertoa että olin kesällä polttareissa joissa näiden edellämainittujen joukossa oli sellainen että kun siitä vihdan katolleheitosta oltiin palaamassa saunaan, sille joka naimattomista vieraista kerkesi ekana istumaan sen morsiamen paikalle, tultaisiin taian mukaan järjestämään seuraavat polttarit. Tätä mä nyt suosittelen kaikille, koska ehtisin itse paikalle ekana ja pam! 5kk myöhemmin olen kihloissa ja suunnittelemassa häitä ensikesälle! (Oletan saavani siinä ohessa ne polttaritkin...) :):-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mun on aivan pakko kantaa oma korteni kekoon ja kertoa että olin kesällä polttareissa joissa näiden edellämainittujen joukossa oli sellainen että kun siitä vihdan katolleheitosta oltiin palaamassa saunaan, sille joka naimattomista vieraista kerkesi ekana istumaan sen morsiamen paikalle, tultaisiin taian mukaan järjestämään seuraavat polttarit. Tätä mä nyt suosittelen kaikille, koska ehtisin itse paikalle ekana ja pam! 5kk myöhemmin olen kihloissa ja suunnittelemassa häitä ensikesälle! (Oletan saavani siinä ohessa ne polttaritkin...) :):-X

Hih, minä myös liputan näiden hääperinteiden toimivuuden puolesta! Nappasin kesällä kimpun (ekaa kertaa, vaikka olen lukemattomissa häissä ollut) ystäväni häissä ja kolme viikkoa myöhemmin avomieheni kosi. :D Hän taas oli viisi päivää ennen kosintaa napsaissut sukkanauhan oman kaverinsa häissä, joihin itse en valitettavasti työkiireiden takia päässyt... Liekö sitten luuli, että nyt on pakko kosia, hehheh. No, en tietenkään oikeasti noihin usko, mutta meillä sattui kovin hauskasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mun on aivan pakko kantaa oma korteni kekoon ja kertoa että olin kesällä polttareissa joissa näiden edellämainittujen joukossa oli sellainen että kun siitä vihdan katolleheitosta oltiin palaamassa saunaan, sille joka naimattomista vieraista kerkesi ekana istumaan sen morsiamen paikalle, tultaisiin taian mukaan järjestämään seuraavat polttarit. Tätä mä nyt suosittelen kaikille, koska ehtisin itse paikalle ekana ja pam! 5kk myöhemmin olen kihloissa ja suunnittelemassa häitä ensikesälle! (Oletan saavani siinä ohessa ne polttaritkin...) :):-X

Hih, minä myös liputan näiden hääperinteiden toimivuuden puolesta! Nappasin kesällä kimpun (ekaa kertaa, vaikka olen lukemattomissa häissä ollut) ystäväni häissä ja kolme viikkoa myöhemmin avomieheni kosi. :D Hän taas oli viisi päivää ennen kosintaa napsaissut sukkanauhan oman kaverinsa häissä, joihin itse en valitettavasti työkiireiden takia päässyt... Liekö sitten luuli, että nyt on pakko kosia, hehheh. No, en tietenkään oikeasti noihin usko, mutta meillä sattui kovin hauskasti!

Ihanaa! Meilläkin kävi tavallaan tuplatuuri, sillä toukokuisissa häissä minun sulhanen onnistui myös sen sukkanauhan kanssa...!! Kyllähän se sitten alkoi aika selvältä näyttämään meilläkin vaikka kimppuun en missään vaiheessa päässytkään käsiksi... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos hyvistä vinkeistä. :) itse kaasona tässä suunnittelen morsiammelle saunaa, kun hän sen haluaa ja nämä taijat on vähän hukassa, täältä onneksi saa kivoja vinkkejä. Meillä tosin ongelmana on talvi joten koivuvihtan teko on aika hankalaa, kun ei viitti ihan paljailla koivun risuilla itteään hakata.. B)

Vihtoja voi ostaa talvella ihan jostain isommasta ruokakaupasta Prisma, Citymarket tms. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kirjoitelkaahan lisää morsiussaunaideoita morisusaunassa olleet tai sellaista suunnittelevat, perinteiset polttarit eivät täällä suunnalla herätä suurta innostusta, joten ajatuksia vaihtoehdoista kaivataan.

Eilen olivat polttarini ja hengissä selvitty koko kopla :girl_haha:

Ja päivä oli aivan tolkuttoman upea ja kaiken kruunasi kyllä MORSIUSSAUNA johon kaasoni oli oikeasti nähnyt vaivaa ja hankkinut kaiken tarvittavan yms. yms. Kyyneleitä tässä pyyhin, aivan upeita muistoja on hyvä vaalia lopun elämää...

Meillä MORSIUSSAUNA meni lähestulkoon näin:

Ennen saunaan lähtöä kaaso piti ns. puheen, jossa selvisi että minun pitää saunoa t-paita päällä johon jää hikeäni ja se annetaan sulhaselle sitten huomenlahjaksi. Niin ja saunaan mennessä piti olla kainalossa ruisleivät.. Yksi minun hommistani oli kerätä pillupärettä varten havuja ennen saunaan menoa! Tämän jälkeen kaasoni väkerteli saunaan pillupäreeni valmiiksi (eli istumapaikallani oli kukkia, havuja ja ties mitä...) Saunaan päästyä alkoikin muilla naimattomilla taistelu kuka saa ensimmäiseksi istua minun paikalleni (kun esim. lähtisin jäähylle) tulee voittajasta näin seuraava morsian :girl_wink: ja taisteluksihan se meni... Koivuvihta oli myös löylyssä mukana ja siihenkin liittyi jotakin loitsuja, oli ihana tuoksu ja aivan kuin kesällä tehty vihta vaikka pakkasesta olivat kaupasta sen ostaneet. Löylynheittoonkin liittyi minun osaltani sellainen neuvo että sitä piti heittää aina olan yli. Tarpeeksi saunottuamme pestiin selkäni perunajauhoilla ja suolalla ja päähäni hierottiin kananmuna ja kaikella näillähän oli oma ns"merkitys" jotka kaaso aina luki lapustaan. Muut saunojat rääkyivät tai huusivat ajoittain yhteen ääneen peloitellakseen pahat henget pois.

AIVAN HUIPPU ELÄMYS JA KOKEMUS :-X:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan mahtavia perinteitä ja uusia ideoita täällä! Morsiussauna on kyllä ehdoton must miu polttareihin, muulla ohjelmalla ei ole niinkään väliä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkkaan ottaen haluasin kysyä minkälaisia variaatioita on näistä exien poismanaamistaioista... Tiedän sellaisen, jossa morsian juoksee saunan ympäri ja huutaa joka kierroksella yhden exän metsään, mutta jos tuo saunan ympäri juoksentelu ei oikein ole mahdollista... minkälaisia vaihtoehtoja olisi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä morsian juoksi pihalla edestakaisin, koska koira-aitojen takia ei pystynyt kiertämään taloa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon todistanu sellaisia, että morsian heittää löylyä jokaiselle eksälleen. Tai yksi heitti pikkukiviä järveen jokaista eksään kohti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään