Pamsu

polttarit turussa

46 viestiä aiheessa

mitä turussa voisi keksiä polttariohjelmaksi? itse asun espoossa ja täältä käsin yritän järjestää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä vuodenaika?

Minkäikäinen morsian?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mOI,

Mulla sama ongelma. Pitäis järkätä polttarit turussa 25-vuotiaalle morsiammelle, mutta itse oon muualta kotoisin. Eli onko jotain edullisia ja hyviä saunatiloja ja muita vinkkejä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos polttarit on kesällä, niin esim vasemmistonuorten Aurinkolahti on ihan hyvä paikka, sisältä ehkä vähän kolkko mutta sinne mahtuu enemmänkin porukkaa ja rantasauna on kiva. Sinne pääsee helposti julkisilla, mutta ruoka, juomat yms on hyvä roudata sinne etukäteen. Samoin on hyvä tarkistaa keittiön varustus että osaa ottaa mukaan jos jotain puuttuu.

http://www.vs-vas.fi/vanu/aurinkolahti.html

Kai sentään joku polttariporukasta on paikallinen ja osaa neuvoa ohjelman suhteen? Vaikea antaa vinkkejä morsianta ja polttariporukkaa tuntematta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sivusta www.turkutouring.fi saattaa olla valtavan paljon apua!

:)   :)   :)   :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen nähnyt Turussa yhden polttariporukan, joka laittoi pojan soutamaan kumiveneellä aurajokea ja kaverit myivät/jakoivat ravintolalaivoissa kananmunia, joilla sai heitellä soutajaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan mukava on myös vuokrata jokin saunamökki. Itse olin polttareissa, joissa olimme vuokranneet kauniin järven rannalta (Littoistenjärvi, n. 10 km keskustasta) saunan, jossa sitten morsiussaunoimme.

Sitä ennen olimme mm. rullaluistelemassa Aurajoen rannalla. Saunan jälkeen jatkoimme yöelämää Turussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
olen nähnyt Turussa yhden polttariporukan, joka laittoi pojan soutamaan kumiveneellä aurajokea ja kaverit myivät/jakoivat ravintolalaivoissa kananmunia, joilla sai heitellä soutajaa...

Mä näin  ton saman porukan ja se oli jotain todella törkeää!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä näin  ton saman porukan ja se oli jotain todella törkeää!!

Mun mielestä se oli äärettömän hauskaa! Eikä taatusti vaarallista kellekään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
olen nähnyt Turussa yhden polttariporukan, joka laittoi pojan soutamaan kumiveneellä aurajokea ja kaverit myivät/jakoivat ravintolalaivoissa kananmunia, joilla sai heitellä soutajaa...

Muistan tapahtuman.Sairaan hyvä pila.Kyllä äijien polttareissa tollasta täytyykin olla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiitoksia vastauksista :)

on kone ollut tiltissä enkä ole tänne päässyt lukemaan vastauksia aiemmin.

morsian on siis 27v äiti,opiskelija jaentinen bilettäjä :)

jotainhemmottelua pitäisi olla mut myös jotain hiukan rajumpaa.

ja strippari on ehdoton! siis mies. mistähän löytäisi?

olenitse asunutturussa parivuottajotenkaupunki sinänsä on mullekin tuttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Turussa on runsaasti vaihtoehtoja. Joku jo aikaisemmin mainitsi melonnan (saaristomeren melojat, löytyy netistä) ja caribian kylpylän.

Muita vaihtoehtoja voisivat olla kesäaikaan hirvensalon alamäkiautorata (hirvensalon laskettelumäki), jossa saa järjestettyä leikkimielisen kisan polttariporukan kesken. Omasta kokemuksesta voin suositella.

Yliopistonmäellä sijaitsee kiipeilypalatsi, jonne pääsee edullisesti seinäkiipeilemään. Monet tanssi- ja liikuntaseurat järjestävät ohjelmaa polttariporukoille, esim. salsaa tai nyrkkeilyä (tai ehkä yhteinen tanssikurssi uittamon tanssilavalla). Aurajoesta voi lähteä picnikille saaristoon/saaristolaivalle.

Turun sirkuksen tiloissa nuorisokeskus palatsin yläpuolella on tarjolla morsiamelle ja polttariporukalle akrobatiaa, trapetsitaiteilua ym.

Kuulin äskettäin, että ainakin Raumalla on karaoketaxi. Olen itse ensi kesänä kaaso, joten pitäisi selvittää olisiko samanlainen palvelu myös Turussa. Jos joku on kuullut, niin kertokaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halisten koskella (tai sen yläpuolella) voi myös meloa. vuokraus Aurajoen opastuskeskuksesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

Olen ollut pitämässä Turussa kaksia eri polttareita.

Toiset olivat 8 vuotta sitten.

Morsiammen ryösti kotoa Tampereelta kaksi neekeriä (mustat sukkahousut naaman peitteenä) ja kuljettivat hänet keskustaan. Siellä hänet vietiin Turun junaan ja toinen ryöstäjistä lähti seuraksi. Junassa morsiammella oli moniosainen kirjallinen psykologinen testi. Yötä morsmaikku seuralaisensa kanssa oli kaason luona.

Seuraavana aamuna kokoonnuimme kaikki kaasolle ja päivä alkoi kuoharibrunssilla. Sen jälkeen morsmaikku puettiin smurffiksi (oli silloin suurta huutoa) ja harrastukseensa liittyen hän alkoi suorittamaan suunnistusta ympäri kaupunkia. Rasteilla oli aina joku pieni tehtävä. Päivä kului nopeasti ja rattoisasti kiertäessä aurinkoista Turkua. Illalla suuntasimme Turun Suunnistajien majapaikkaan Kaarinaan saunomaan ja yöpymään. Vietimme illan majapaikassa ja hauskaa oli. :)

Viime toukokuussa olin pitämässä toiselle ystävälleni polttareita Turussa. Suurin osa osanottajista oli opettajia ja tuli muualta kuin Turusta. Suunnittelimme polttarit täysin sähköpostin välityksellä. Mistä meille kaikille iso plussa. Ei välttämättä onnistu kaikilta!

Päivä alkoi morsiammen ryöstöllä anoppilasta ja jatkui Turussa. Skoolasimme Auran rannalla kuohuviiniä.

Kävimme kahden tunnin risteilyllä Ukko-Pekalla. Risteilyn aikana söimme seisovassa pöydässä kalaisan lounaan. Oli muuten aivan ihanaa ruokaa!

Risteilyltä matka jatkui Caribiaan, jossa sattumalta oli Popstars 2 laulukokeet. Morsian laitettiin jonoon ja käteensä hän sai kolmen kappaleen sanat, joista yksi piti esittää. Juuri ennen hänen vuoroansa tuli hänet hakemaan vaalea nainen, joka lopulta osoittautui vatsatanssinopettajaksi. Otimme kaikki osaa tunnille. Kivaa oli! (Nykyinen rouva harrastaa miehensä kanssa HoogieBoogieta, joten siksi vatsatanssia.)

Sen jälkeen morsiammen matka jatkui hierontaan ja me muut hommasimme sillä aikaa ruokaa illan viettoon. Saimme morsiammen tädin talon käyttöömme. Teimme porukalla ruokaa ja illan ohjelmassa oli erilaisen tehtävärastien suorittaminen. Loppuillasta saunottiin, tehtiin morsiustaiat ja pulikoitiin uima-altaassa.

Nämä molemmat polttarit olivat rauhalliset, mutta mukavat. Kumpikin morsian oli toivonut ettei

joutuisi myymään mitään kadun varteen tai pukeutumaan mitenkään iljettävästi.

Toivottavasti tarinoistani oli sinulle yhtään apua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt ihan omien ajatusten selventämiseksi kokoan tähän kaikki mahdolliset ideat:

-melonta (Halinen, Uittamo)

-megazone (Julia)

-hohtokeilaus (Kupittaa, Aninkaisten, Kiitorata)

-ratsastus

-rinneautoilu (Hirvensalo)

-karting (Oriketo, Paimio)

-risteily (Ukko-Pekka)

-tanssitunti (vatsatanssi, salsa, lavatanssi jne.)

-liikuntatunti (nyrkkeily, itsepuolustus, miekkailu jne.)

-hemmottelu (hieronta, kasvohoito, manikyyri jne.)

-rentoutus tms. tunti (jooga, naurujooga, pilates jne.)

-suunnistusrastit (luontopolku, baarikierros, lapsuuden maisemat jne.)

-morsiussauna (tutun mökki, vuokrattu rantasauna tai mökki jne.)

-kiipeily (seinäkiipeily Vesilinnanmäellä, kalliolaskeutuminen, kaljakorikiipeily?)

-piknik (Aurajokivarsi, Ruissalo, Vartiovuorenmäki jne.)

-sirkustaidot (akrobatia, trapetsi)

-karaoke (baareissa, vuokralaitteet jne.)

-strippari :) (mistähän tällaisia saa?)

-splättis (megazone, Järvelä jne.)

-aamupala seisovasta pöydästä (Naantalin Kylpylä jne.)

Lisää:

-tuote-esittely (seksivälineet, tupperit, alusvaatteet, meikki jne.)

-lodjaus

-ruotsinristeily

-vaimon selviytymispakkauksen kokoaminen

-ammunta (ase, jousipyssy)

-hömppä (käsiala-analyysi, astrologinen kartta, kiviterapia, ennustaja jne.)

-taide (dreijaus Turun Kuvataidekoulussa, keramiikkamaalaus jne.)

-kylpylä (Caribia)

-maatila (lehmän lypsy jne.)

-elämysmatkailu (lumikenkäkävely, napakelkkailu jne. esim. http://www.partiovaruste.fi/elamyspaketit.html)

-vaellus, laavulla yöpyminen (Kuhankuono, Kullaanvuori jne.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missähän päin sitä kaljakorikiipeilyä pääsee harrastamaan? Se on muuten aikast kivaa...  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missä Turussa voi keramiikkamaalata? Se on muuten hyvä idea polttareihin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää Turku (lähiseutu)-polttari-ideoita kaipaillaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vuokraako Turun suunnistajat tai joku muu urheiluseura saunoja muillekkin kuin seuran jäsenille? Morsiammen mies on kyllä kovan tason suunnistaja, mutta ei kuulu turkulaisiin seuroihin. Myös morsian suunnistaa et pääsisköhän sillä perusteella suunnistajien saunaan  ;D Meillä on ongelma et suurin osa vuokrattavista saunoista on törky kalliita. Meidän budjetti olis saunan suhteen noin 150 e ja sen pitäisi sijaita aika lähellä turun keskustaa, koska meillä ei ilmeisesti ole mitään mahdollisuutta vuokrata pikku-bussia yms.

Littoisten saunasta sen verran et se on toki halpa ja ihan mukavakin, mut juhannuksena siellä oli ainakin alkuillasta ihan häröä porukkaa ja loppukesästä järvi tuppaa olemaan paksussa sinilevässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos kaipaa polttarisaunaa keskustassa, niin suosittelen Olkkosen tilaussaunaa:

http://www.olkkone.com/baari.html

(hinta tosin enemmän kuin 150€)

Lisäisin tuohon saunatilan etsintään, että kannattaa olla liikkeellä HYVISSÄ AJOIN, varsinkin kesäaikaan, jos haluaa löytää edullisen saunatilan. Joitakin vaihtoehtoja on listattu esim. Turkutouringin nettisivuilla (katso Saunoja ja kokoussaunoja Turussa /Turun seudulla). Hinta-laatusuhteiltaan parhaimmat löytää kuitenkin luultavasti Turussa asuvien /työskentelevien kautta, useinhan esim. firmojen saunat ovat työntekijöiden varattavissa ja opiskelijoille löytyy useitakin edullisia vaihtoehtoja (esim. TYYn sauna).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tanssikoulu Afifassa on polttaripaketti vatsatanssitunnille ja meillä ainakin oli hauskaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään