Polttari porukan "nöyryytys" hääjuhlassa


Guest Nöyryytetty

Recommended Posts

Guest nöyryytetty

Hei! Nöyryytys on ehkä liian kova sana, ei ole siis tarkoitus pahaa mieltä aiheuttaa kaasolle/bestmanille! Ainakin häissä, joissa me olemme olleet on kaaso, bestman ja polttari porukka tanssineet juuri tuota sutsisatsi-tanssia, ja kaikilla on ollut hauskaa niin esittäjillä kuin vieraillakin. Siis jotain leikkiä, tanssia, esitystä...tms haluaisimme heidän esittävän. Ja huumori kyllä kestää, kesti se meilläkin omissa polttareissamme!  ;)

Link to comment
Share on other sites

Itse en edes ymmärrä miksi polttareissa pitää "nolata" sulhanen tai morsian?? ??? Eikös polttaritten idea ole viettää viimenen "poikamies"-ilta hyvien kavereitten kanssa eikä laittaa sulho/morsian tekemään jotain ihan älytöntä keskellä kaupunkia ja nolaamaan itsensä!

Link to comment
Share on other sites

Itse olisin halunnut, että tanssi-opettajani olisi tullut ryhmänsä kanssa esiintymään juhliimme ja sitä ennen olisi vetänyt polttariporukoille pienen tanssiopetuksen ja "nöyryytys"session. Tämä olisi varmasti ollut ihan hauska ja harmiton ohjelmanumero sekä osallistujille & katsojille. Olemme kuitenkin luopuneet ajatuksesta (ohjelmaa muutenkin varmaan tulossa tarpeeksi + sulho ei lämmennyt idealle).

Link to comment
Share on other sites

Ystäväni polttareissa teemana oli cowboy-jutut (maatilallinen morsian ;D) ja koska morsiamen hyvä ystävä harrastaa rivitanssia, sekin kuului polttariohjelmaan. Eli koko porukka harjoitteli tanssia "ihmisten ilmoilla" ja kivaa oli!

Häissä sitten  tämä harrastaja oli järkännyt yllätyksenä tanssin. Eli koko polttariporukka morsian mukaanlukien tanssittiin oppimaamme "sarjaa". Vieraat olivat mielissään ja kaikilla esiintyjilläkin oli mukavaa. :D Tällainen polttareihin liittyvä pieni jäynä on mielestäni hieno idea! Mutta HUOM: Ketään ei mielestäni saa kuitenkaan pakottaa mihinkään, jääköön sitten porukasta suosiolla pois (ilman että siitäkin tehdään numero)!

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Omissa häissämme kyseinen tapahtuma kulki nimellä "morsiusparin kosto"...

Bestman ja kaaso tiesivät asiasta, mutta muu polttariväki ei. Bestman kuulutti juhlassa, että morsiuspari haluaa kiittää polttariporukkaa onnistuneista polttareista ja pyysi koko poppoon lavalle.

Sitten kiitoksen sanojen sijasta pistimme koko porukan tanssimaan pää-olkapäät-polvet-varpaat -tanssia. Tosi hauskaa oli kaikilla ja mukavasti vapautti tunnelmaa.

Kyse ei siis nöyryytyksestä vaan ihan harmittomasta "muistamisesta" ja tähän kai alkuperäisessä viestissä ideoita pyydettiinkin..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Miksei tämä ole hyvä idea siis järjestää "kosto" polttareista häissään? Tämä menisi hyvin "loppuillan" ohjelmasta ja eihän ketään tarvitse nolata- riippuen miten itse polttarit ovat menneet ;D

MUTTA niitä ideoita tälläiseen peräänkuulutan?? Tuo karaoke laulanta kävi meilläkin mielessä, onko muita ideoita??

Link to comment
Share on other sites

Eikö kellään tosiaan ole muita ideoita kuin tuo "tanssi" tai karaoke laulanta?? Itseltämme ideat hukassa; NIIN ja MIKSEI saisi "kostaa" hauskasti omat polttarinsa?? Todennäköisesti kun niissä kuitenkin JOTAIN nöyryyttävääkin laitetaan tekemään?? Voihan tuo häissä "kostaminen" olla HAUSKA ohjelmanumero!! ;D

Link to comment
Share on other sites

"Kosto" ja "nöyryytys" ovat ehkä sitten liian voimakkaita sanoja, kun ihmiset ideaan niin negatiivisesti suhtautuvat...

Meillä ainakin tarkoituksena oli vapauttaa tunnelmaa ja saada porukka rentoutumaan. Koska kaikki polttareissa olleet ystävämme "joutuivat" esiintymään yhdessä, ei ketään nöyryytetty yksinään ja kenellekään ei naurettu mitenkään vahingoniloisesti. Sitäpaitsi kenenkään ei ollut pakko tulla lavalle enkä kyllä edes muista olivatko kaikki polttareissa olleet ihmiset mukana - pari ylimääräistä häävierasta tosin halusi ehdottomasti osallistua  ;D

OIKEASTi tytöt (ja pojat), ei häiden ohjelmaa kannata niin kauhean tiukkapipoisesti ottaa, kunhan varmistaa että tunnelma pysyy lämpöisenä ja suvaitsevaisena illan loppuun saakka...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... Hassua miten jotkut olivat ymmärtäneet ihan väärin.

Kyse on siis hääparin leikkimielisestä kostosta polttareita järjestäneelle sakille. Kyllä sitä pitää kaverinsa sen verran hyvin tuntea että tietää voiko tuollaista ohjelmanumeroa ottaa mukaan. Ja mun mielestä, siis jos ajattelisin omalle kohdalleni, en lähtisi "kostamaan" jos omat polttarini olisivat olleet tyyliin saunomista ja yhdessäoloa viiniä siemaillen. Eri asia sitten jos joutuisin pukeutumaan ja tekemään hyvällä tavalla noloja juttuja, sitten voisin jo hieman "kostaakin"...

Link to comment
Share on other sites

Alkuperäiselle kysyjälle saattaa tulla vinkit nyt vähän myöhässä, mutta tuli mieleen, että voisiko toteuttaa jotain samoja juttuja kun itse "joutui" tekemään polttareissa...? Jos joutui laulamaan, laulakoon polttariväkikin, jos käytiin ajamassa mikroautoilla, niin ajakoon polttariporukka hääjuhlissa kisan vaikka radio-ohjattavilla..jne... Ja tansseja on toki muitakin kuin nuo pari mainittua lastenlaulua... miehet naisellisia tansseja tanssimassa on aina toimiva juttu...

Ja jos teistä löytyy kynäilijän vikaa, niin muokatkaa joku klassikko-satu näytelmäksi, niin että polttariporukasta tulee siihen casting. Olin kerran yksissä juhlissa, jossa pääsin tai jouduin esiripun rooliin sellaisessa itsekirjoitettussa näytelmässä, missä kaikki muutkin "roolit" oli yhtä älyttömiä mutta hauskoja.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ollessani viime kesänä häissä kisailivat  polttariporukat toisiaan vastaan. Oli hula hula vanteen pyöritystä, pantomiimi esitystä ja lopuksi polttariporukat antoivat elämänohjeet hääparille. Ei siis mitään nolaavaa.  Vieraat ja hääpari pitivät esityksistä. Eikä kukaan polttariväestäkään tykännyt pahaa. Ihan kiva ohjelmanumero. :)

Link to comment
Share on other sites

Joo-o, niin kauan kuin tosiaan tietää ettei kukaan nolostu oikeasti niin kai tuollaiset joissakin porukoissa käy. (Se näytelmän esittäminen/muu improilu kuulosti oikeasti hauskalta.) Mutta älkää vaan unohtako, ettei tuollaisia sisäänpäinlämpeäviä "me jotka olimme polttareissa muistelemme keskenämme ja kyllä onkin hauskaa nauraa sisäpiirivitseille"-ohjelmanumeroita myöskään ole kaikkien muiden vieraiden mielestä hauskaa KATSOTTAVAA, vaikkei "koston" varsinaiset uhrit olisi moksiskaan. Olen itse ollut häissä joissa morsiusparin vanhempi kaveripiiri (johon minä tai tuleva mieheni emme kuuluneet) olivat järjestäneet useita sisäpiiri-ohjelmia, joissa osallistujat nauroivat meille käsittämättömille asioille. Tuli aikainen kotiinlähtö sinä iltana.  :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Mä oon aikoinani joutunut/saanut tanssia Fröbelin "Sutsi-satsi-satsaa" laulun. Yleisöllä oli varmaan tosi kivaa katsella. Meitä oli kaikkiaan n. 20 enemmän ja vähemmän nauttinutta tanssijaa.  ;D

Olen ehkä hieman tietämätön, mutta sanotaanko siinä laulussa aina mitä täytyy tehdä? Ja onko se todella niin kulunut, että sitä ei voi enää käyttää häissä. Minä kun en ole ollut kuin kaksissa häissä, ja niissä tuota ei ole ollut?  ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...