90 viestiä aiheessa

Lisää kokemuksia hääpuvun teettämisestä Pääkaupunkiseudulla??? Itse asun Nummelassa. Pitäisi löytää jo pikaisesti paikka missä teettää. Pls. ilmoitelkaa missä te olette teettäneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Valentina Näsiä Runeberginkadulla. Mukava, ammattitaitoinen ja edullinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos JRC. Laitoinkin hänelle tänään viestiä aikaisempien suosituksien perusteella. Katsotaan onko hänellä vielä aikaa ottaa uusia töitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips! Onko kokemuksia edullisista ompelijoista pääkaupunkiseudulla? Mun ei tarvis kuin lyhentää helmaa ja kaventaa vyötäröä. Hirvittää vaan nuo hinnat, kun päälle 1000e maksaneen hääpuvun lisäksi pitäisi vielä laittaa parisen sataa helman lyhennykseen ja korsettivyötärön pienentämiseen :huh:.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin todella lämpimästi suositella Festaria (Freda 34, Helsinki)!! Puvun yläosan kavennus koko matkalta, alaosan vyötärön vetäminen vähän sisään ja pari muuta pienempää korjausta maksoi yhteensä reilu 40 eur, todella tiukalla aikataululla. Ystävällistä ja selvästi asiantuntevaa väkeä. Vieläkin voin vain huokaista helpotuksesta kun asia järjestyi niinkin helposti ja nopeasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei te pukujanne ompelijalla käyttäneet. Silittääkö ompelimo myös pukunne muutosten jälkeen vai oletteko tehneet sen itse?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voin todella lämpimästi suositella Festaria (Freda 34, Helsinki)!! Puvun yläosan kavennus koko matkalta, alaosan vyötärön vetäminen vähän sisään ja pari muuta pienempää korjausta maksoi yhteensä reilu 40 eur, todella tiukalla aikataululla. Ystävällistä ja selvästi asiantuntevaa väkeä. Vieläkin voin vain huokaista helpotuksesta kun asia järjestyi niinkin helposti ja nopeasti :)

Suosittelen myös Festaria ehdottomasti! Puvustani lyhennettiin helma (kolme eri kerrosta), vannehameen kavennus ja kuminauha vyötärölle, yläosan suurentaminen parilla sentillä, nappi laahukselle sekä ylöosaan ns. vyölenkit rintsikoille, että pysyvät varmasti paikoillaan. Tämä koko paketti vain 59€!

JOissain paikoissa pelkkä helman lyhennys maksaa jo enemmän...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Suosittelen Valentina Näsiä Runeberginkadulla. Mukava, ammattitaitoinen ja edullinen.

Minä en voi Näsiä suositellä, sillä hän lyhensi omaa hääpukuani liikaa :( . Palvelun tasossakin on parantamisen varaa. Varasin lyhennykseen ajan, jossa katsottiin mistä lyhennetään. Sinne kun pääsin niin ompelija ilmoittaa, että hänellä on kauhea kiire, että äkkiä puku päälle ja hänen avustajansa katsoo lyhennyksen.

No äkkiä puku päälle, sitten hän kysyy onko alla olevat alusasut ne oikeat. no ei tietenkään olleet no äkkiä korsetti puvun alle.Tämän jälkeen ompelija katsoi mistä lyhennetään ja erityisesti sovittiin, että taakse ei kosketa. sovimme myös, koska sovituksessä lyhennettävä osa näyti hyvältä toista sovitusta lyhentämisen jälkeen ei välttämättä tarvita. Minulla kun oli vannehame lainassa niin sen vuoksikaan sovitus ei olisi heti lyhennyksen jälkeen onnistunut.

Kävin sovitusti hakemassa puvun ompelijalta ja hän katsoi minua "kieroon", kun sanoin etten sovita pukua. Mehän kun olimme niin sopineet....outoa.

Vein puvun kaasoni luokse, jossa nopeasti katsoimme pukua ja näytti siltä, että väärinhän se oli tehty. Mutta uskoimme, että katsoimme väärin ja sovitus kertoo totuuden ja mitä sitten kävikään......

Kävin juuri sovittamassa omaa hääpukuani ja huomasimme kaasoni kanssa, että lyhennykset oli tehty aivan väärin. Takaa oli lyhennetty, sinnehän ei pitänyt ollenkaan koskea. Puvun sivuista taas oli lyhennykset tehty niin, että puvun oma alushame näkyyy alta. Ei siis todellakaan hyvä. Siellä minä sitten itken kaasolle, että puku on pilalla enhän minä siinä voi mennä naimisiin :( ei puku tietenkään kokonaan pilalla ole, mutta ymmärrätte varmasti tuntee kun huomaat ettei työtä ole tehty niin kuin olisi pitänyt. Eikä puku näytä enää siltä miltä se ennen näytti. Nyt oikeasti tekisi mieli soittaa sinne samoin tein, että helvetin tunarit nyt maksatte mulle uuden puvun. Mutta ei se olisi siten se puku, jota haluaisin pitää häissäni. Täytyy yö rauhoittua ja soitta huomenna ja sopia korjausaika. Saavat kyllä korvata väärin tehdyn työn :angry:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse teetän pukua tällä hetkellä Dressmaker Marja-Leena Hytösellä Espoossa, ja olen ollut todella tyytyväinen. Yhteystiedot löytyy Googlen kautta jos kiinnostaa. Hän oli tehnyt puvun esille Tapiolan Eurokankaaseen, josta sitten bongasin nimen ja yhteystiedot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko vielä tuoreampia kokemuksia.. ? Miten teidän "korjausompelut" on onnistunut, että oliko hyvä ompelija?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä teetin korjausompelut pukuuni juuri yllämainitulla Dressmaker Marja-Leena Hytösellä, ja hyvä tuli. Jotenkin vähän pelotti, että mitenkähän hyvin se sitten mun päälleni istuu, mutta kaikki oli sitten tosiaan hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämän keskustelun innoittamana menin Pukupalvelu Festariin ja nyt on puku kotiutunut odottelemaan hääpäivää. Kaikki meni mielestäni hyvin ja sain sen mitä halusin ja lisääkin, sillä en ihan tarkasti osannut ehkä kuvata toiveitani, mutta lopputulos on hyvä B)

Lyhennykselle, kavennukselle, uusille hihoille ja ompelijan ehdottamille parille lisä luulle tuli hintaa 80€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en voi suositella Valentina Näsiä. Hän pilasi pukuni helman. :angry: Häihin on alle kolme viikkoa aikaa ja nyt toinen ompelija yrittää korjata hänen tekemiä virheitään. Vielä ei ole varmaa saadaanko pukuani täysin korjattua, mutta toivoa on. Riskinä kuitenkin on että puku jää liian lyhyeksi. Lisäksi pyysin Näsiä pienentämään pukuni yläosaa, mutta hän ei suostunut! Syytä en tiedä... <_< Kaikesta tästä maksoin vielä 140 euroa!

Nyt pukuni on korjattavana pukupalvelu Festarissa ja sieltä olen saanut aivan mahtavaa palvelua ja hinnatkin tuntuvat olevan huomattavasti edullisemmat :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukupalvelu Festaria suosittelen minäkin lämpimästi. Edullinen ja ammattitaitoinen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Itä-Vantaalla sijaitsevista ompelimoista?

Olen kysellyt näistä: Ompelimo Tuplatikki ja Ateljee Aaria. Ensimmäisessä sanottiin helman lyhennyksen olevan 20e / kerros ja toisessa yhteensä 20e.

Kertokaahan jos tiedätte jotain :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puku pitää tilata yhtä kokoa isompana (yläosa ei mene kiinni koossa pienemmässä, muuten nappikokoinen) ja sitten ottaa alaosasta sisään. Näiden kokemusten perusteella menen Festariin. :) Kiitos avusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään tietoa, mitä Festarissa maksaa puvun pienentäminen yhdellä koolla? Mahdollisesti tuuman verran lyhennystä olisi myös tiedossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saan varmaan parhaiten tiedon soittamalla heille. Riippuu varmaan paljonko he joutuvat tekemään töitä eli muuttuuko malli, onko vaikeita kohtia yms. Mutta mulle tehtiin ainakin niin paljon muutoksia ja hinta oli vaan 80€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Festaria voin minäkin suositella! :girl_blum:

Pukuuni tehtiin mm. kavennusta yläosaan, olkaimia otettiin sisään, helmaa ei lyhennetty, mutta alushametta lyhennettiin. Mielestäni paljon korjauksia ja hinta oli n. 80 eur.

Kävin kerran sovittamassa viikkoa ennen häitä ja vielä pienet kavennukset tehtiin lisää, parin päivän päästä sain ihanuuden kotiin! Tarja (?) laskee ennen tilausta hinnan työlle, mikä on miekestäni reilua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään