nelliina

Näkeekö mies puvun etukäteen?

743 viestiä aiheessa

Näkee puvun hääpäivänä ennen vihkimistä otettavia hääkuvia. Kuvataan näkeminen niin sanottuun first look -tyyliin. Mielellään oltais odotettu vihkimiseen, mutta käytännön syistä näin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies näkee puvun hääpäivänä ensimmäisen kerran. Ajatuksena myös meillä on ottaa nämä first look -kuvat ja sen jälkeen "varsinaiset potretit" ennen vihkimistä. Aluksi ajatuksena oli, että nähtäisiin sulhasen kanssa hääpäivänä ensimmäisen kerran kirkossa, mutta käytännön syistä valokuvaaminen on ensin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näe enkä myöskään näe sulhon pukua ennen kirkon rappusia, jänskää :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näkee. Näki vaihtoehtoja jo siinä vaiheessa kun etsin pukuja ja pari kertaa ollut auttamassa pukua päälle, kun olen sitä kotona sovittanut. Kummallakaan ei ole mitään taikauskoa asian suhteen, eikä miehelle ole merkitystä sillä näkeekö pukua ennen häitä vai ei :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ainakin tarkoitus, ettei näe. Puku on kotona säilytyksessä, mutta minulle on luvattu, ettei sitä mennä kurkkimaan etukäteen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei missään nimessä! Yhtäkään hääpukua en ole käynyt edes vielä katsastamassa, mutta alusta alkaen on ollut selvää, ettei mies tule näkemään tai kuulemaan puvusta tai asusteista yhtikäs mitään etukäteen. Ja itse hääpäivänäkin hän tulee näkemään minut pukuineni vasta alttarilla. Kyse ei ole missään määrin taikauskosta, pois se minusta. Lähinnä itsestäni vain tuntuu, että mikäli mies näkisi minut tai pukuni ennen vihkimistä, olisi asia rinnastettavissa syntymäpäivälahjan paljastamiseen etukäteen. Eihän se nyt olisi yhtään kivaa antaa lahjaa, jonka sisällön toinen tietää jo etukäteen. Kai se on tietynlaisen jännityksen ja taianomaisuuden säilyttämistä, jonka perässä ratkaisullani juoksen. :girl_pinkglassesf:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näkee, tai siis on nähnyt jo. Tein puvun itse, joten sulho näki puvun valmistusvaiheet ja kaikki sovitukset (jonkun piti auttaa, esim. sulkea vetoketju eikä täällä nyt muita asu meidän lisäksemme kuin kissa). Täydessä tällingissäkin sulhanen näkee minut ennen vihkimistä, koska meillä on valokuvaus jo aamupäivällä ja vihkiminen iltapäivällä. Eli meillä ei uskota siihen, että morsian vuodattaisi niin monta kyyneltä avioliittonsa vuoksi kuin pukunsa neulallaan lävistää eikä siihen, ettei sulhanen saisi nähdä morsiamen pukua ennen kuin juuri ennen vihkimistä (vai miten ne uskomukset nyt meni). Käytännöllisyys ennen kaikkea ainakin tässä tapauksessa (tavoitteena hyvänä säilyneet meikki ja kampaus valokuvauksessa sekä vieraiden odotuttamisen välttäminen vihkimisen ja hääjuhlan alun välillä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei varmaankaan mies näe pukua ennen hääpäivää (ajattelin, että en näyttäisi edes kuvaa), tosin meilläkin luultavasti valokuvaus ennen vihkimistä, joten silloin näkee. Ajattelin, että kun valokuvaus on ennen vihkimistä, olisi siinä oiva tilaisuus ottaa ns. "first look" -kuvat, jotka ovat kovinkin suosittuja rapakon toisella puolen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

EI NÄE ! Serkkuni häissä sulhasen ilme oli ikimuistoinen kun kirkon ovet aukesivat ja hän näki morsiamensa  :girl_in_love:

En vaihtaisi omista häistämme sitä hetkeä mistään hinnasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todennäkösesti näkee, mutta pitää vielä miettiä erillaisia vaihtoehtoja jotta mies näkisi puvun vasta kirkossa alttarille menessä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näe, jos maltan olla näyttämättä :) Tosin pukuakaan ei ole vielä ostettu, mutta tarkoituksena on pitää kaikki yksityiskohdat salassa. Näkee puvun sitten alttarilla. Tosin luulen, että mies ei edes halua nähdä pukua etukäteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies tietää mun toiveet puvun suhteen, mutta puvun hän näkee vasta hääpäivänä ennen vihkimistä otettavissa potrettikuvissa. Toiveita miehellä ei puvun suhteen ollut, näytän kuulemma maailman kauneimmalta naiselta, oli mekko mikä tahansa  :girl_in_love:  Mutta mekko tullaan säilyttämään läpinäkymättömässä pukupussissa siskon luona, ettei tule paljastettua sitä vahingossakaan miehelle. Puvun ennen häitä saa nähdä mun lisäksi kaasot, jotka kulkevat pukujen sovituksissa mukana ja halutessaan voin sen äidilleni ja anopille paljastaa. Muille jääköön salaisuudeksi vielä :)

Muokattu: , käyttäjä: Nanna93

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näe! Haluan vau-efektin kun astun esiin. :D Kuvauskin on vasta vihkimisen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näe etukäteen, ei edes kuvaa. Eikä kuvailuakaan kuule. Haluan myös tuon waun :D Tosin potretit otetaan ennen kirkkoa, ettei vieraiden tarvitse odotella.

 

edit. Sulhon pohdittua asiaa, päätös oli, että hän näkee puvun ensimmäisen kerran vasta kirkossa, itse halusi ehdottomasti näin.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Sama meillä :girl_smile: Eli tarkoitus olisi, ettei näe pukua eikä kuvaakaan etukäteen. Miekin tosin taidetaan ottaa potretit ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies näki puvun ensimmäistä kertaa hääpäivänä valokuvauksessa, joka oli ennen vihkimistä. Kuvan näytin kyllä heti puvun ostettuani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä aattelin näyttää puvusta kuvan mallinuken päällä, mun päällä se näkee puvun sit ekaa kertaa kun mä astun kirkon käytävälle, koska mäkin haluan nähdä sen wau-efektin... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivänä vasta näkee, mutta ennen vihkimistä, käytännön syistä meilläkin menee näin. En aio edes näyttää kuvaa puvusta, että on sit ainakin itsellä se sellainen "nyt se yllättyy" -fiilis!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllättävän perinteiset tavat täällä. Meillä mies oli mukana pukua valkkaamassa, se on mun paras makutuomari, ihan sama näkeekö ennen vai ei. Ja kaikki kaverit/suku/kaaso yms. asuu toisella puolella Suomea, joten ei ollut oikein jakoja roudata niitä prosessi auttamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei nähnyt. Näytin kyllä kuvan jostain muusta sovituksesta, jossa päälläni oli saman tyyppinen, mutta ei kuitenkaan läheskään yhtä ihana puku :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies on nähnyt pari kuvaa, jotka on facebookissakin. Kumpikaan niistä ei tosin ole oma. Mies ei halua nähdä, koska "se kuuluu nähdä vasta vihkimisen hetkellä". 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin niin innoissani, kun puku löytyi hieman yllättäen ja vaivattomasti ensimmäisen morsiusliikkeen sovituksen yhteydessä, että halusin eka näyttää muutaman valokuvan, ja kotona näytin vielä pukua hiukan pukupussissa! Morsiuspuvun ostaminen on vaan niin iso asia, etten voinut oikein kuvitellakaan olla jakamatta sitä elämäni tärkeimmän ihmisen kanssa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies ei missään nimessä halua nähdä pukuani etukäteen, vasta kirkossa. Itse olisin käytännön syistä halunnut valokuvauksen ennen kirkkoa, mutta miehen toiveen mukaisesti sekin hoidetaan sitten vihkimisen jälkeen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään