nelliina

Näkeekö mies puvun etukäteen?

743 viestiä aiheessa

Näki kun käytiin sovittamassa pukua oikeiden alusvaatteiden ja kenkien kanssa (vielä helman pituuden viimeistelyä jne). Hyvä oli nähdäkin jotta (jos löytää) niin saa matkalta hommata väriin ja tyyliin sopivan laukun ja huivin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin mies on ilmoittanut ettei halua nähdä pukua ennen alttaria. Hän ei halua tietää edes mitään yksityiskohtia, vaan haluaa että puku on mahdollisimman suuri yllätys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen ja juhla ovat samassa paikassa, vihkiminen sään salliessa ulkona. Tarkoitus on ottaa kuvat heti vihkimisen jälkeen 45-60min ulkona. Sinä aikana vieraat menevät sisälle tutustumaan tiloihin, lahjapöytään, istumäjärjestykseen ja kenties tutustuvat toisiinsa. Myös valokuvausta saa seurata, jos haluaa. Tuollainen tunti menee niin nopeasti siinä härdellissä, eikä meidän tarvitse lähteä mihinkään, joten kenellekään ei käy odottaminen tylsäksi.

Tämä siksi, että meille on myös ehdottoman tärkeää, että sulhanen näkee puvun vasta kävellessäni häntä kohti musiikin soidessa. Näin olemme aina halunneet, ja näin myös teemme. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti mies näkee pukuni vasta kirkossa, kuviakaan kun ei oteta yhdessä ennen vihkimistä. :) Jos sattuu puvun kuitenkin etukäteen näkemään, niin ainoastaan hengarissa, mutta tuskin niinkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee näkemään. Luultavasti haluan häneltä kommentteja puvusta jo ennen ostopäätöstäkin - enkä kuitenkaan siis malttaisi olla hiljaa kun jokin sopiva osuu kohdalle. Olen jo nyt kysellyt mielipiteitä keräämistäni pukumalleista. Ja lisäksi kuvat tullaan ottamaan hääpäivänä jo ennen vihkimistä, sillä vihkimisen jälkeen meillä ei todennäköisesti ole enää päivänvaloa odotettavissa. :)

VOI EI! En oo yhtään tullu ajatelleeks että meillähän pitäis olla kans se kuvaus ennen vihkimistä. Mitä mä nyt teen! Me todellakin oltais haluttu että mies näkee puvun päälläni vasta kun astelen alttarille. Me siis ei olla varsinaisesti taikauskoisia kumpikaan (mä ehkä huvikseni oon välillä) mutta haluttiin noudattaa tätä perinnettä! Nukutaankin häitä edeltävä yö erillään ja suunniteltiin että ei nähdä ennen kirkkoa.

Mut meistä ei ehkä saa hyvää kuvaa ihan pienessä hetkessä ja valokuvaajamme on luvannut ottaa 2000 kuvaa, siis päivän aikana. Mutta luulen että vieraat hermostuu jos lähdetään kuvattavaksi jossain kirkon ja juhlan välissä tms... ja meikinkin kannalta tulis varmaan parhaat kuvat ennen vihkimistä.

Voi harmi, meiän suunnitelma meni pilalle.

Mitenkäs jos käyttäisitte tämän "ummikkohetken" (eli että ette nää toisianne juhlatamineissa heti aamusta) siten, että otatatte kuvaajalla first sight -kuvia? Eli kuvaaja tallentaa juuri sen maagisen hetken, kun näette toisenne ensimmäistä kertaa sinä päivänä. Jollakin 2011 morsiammella oli päiväkirjassaan tällaisesta kirjoitettukin, harmi etten muista kenellä :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näe! Tietää ainoastaan että puku on mustavalkoinen ja mulla on "läpinäkyvä" bolero siinä päällä. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies ei halua nähdä pukua ennen hääpäivää. Kuvat otamme ennen vihkimistä, joten näkee puvun silloin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä samoin, eli mies ei itse halua nähdä pukua, mutta todennäköisesti otamme kuitenkin valokuvat jo ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näkee sitten kun tulee hakemaan minut kampaamosta, eli noin puoli tuntia ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt en jaksanut ketjua kovin kauaksi plarata, eli kysymykseni on jo saatettu esittää ja siihen vastatakin,.

Mutta:

siis mikä uskomus/taikausko liittyy tuohon, ettei sulho saisi pukua ennalta nähdä? En ole tällaiseen itse törmännyt. Olen vain luullut, että puku halutaan vain yllätyksenä salata..

Tästä voi siis varmaan päätellä, että meilläkin sulho näkee puvun aiemmin. :)

Tuosta taikauskon alkuperästä ei ole varmuutta, mutta luultavasti se pohjautuu siihen, ettei sulhanen pötkisi pakoon kun paniikki iskee hääpäivänä (näin ainakin jotkut uskoo) ja siihen nimenomaan liittyy se, ettei sulhanen näe morsianta hääpuvussa. Nykyään se on vain enää tapa eikä niinkään uskomus että toisi huonoa onnea. Taikauskoja liittyen häihin on paljon erilaisia ja osa jopa ihan kiinnostavia. Kannattaa joskus googlettaa, niistä voi saada jopa hyviä ideoita ohjelmaan.

Ja meillä sulhanen ei näe pukua etukäteen. Kuvaus on vasta kirkon jälkeen, ja itse ilmoitti ettei halua nähdä ennen kuin kirkossa, haluaa yllättyä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei mies näe pukua etukäteen :) Kuvauksesta ei olla vielä päätetty, että saa nähdä näkeekö ehkä silloin vai vasta juuri ennen kuin astellaan vihittäviksi -_-

Ei kuulemma halua edes tietää millainen on, muuten kuin ihan suuntaa antavasti tyylin että tietää laittaako itse frakin vai puvun ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä mies valitsi pukuni. Pidin tärkeänä, että puku olisi nimenomaan mieheni mielestä kaunis ja sopisi minulle, joten annoin hänen päättää. Täytyy sanoa, että todella tyylikkään puvun valitsikin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvan puvusta olen sulholle näyttänyt, mutta omasta tahdostaan haluaa nähdä puvun päälläni vasta hääpäivänä. Kuvaus meillä tosin on jo ennen vihkimistä, joten siinä vaiheessa sitten näkee minut täydessä tällingissä. Itseäni ei olisi haitannut, vaikka sulho näkisi puvun päälläni jo ennakkoon (ja mielellään malttamattomana näyttäisinkin!), mutta kunnioitan sulhasen toivetta :)

Muokattu: , käyttäjä: Lempinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä näkee sillä kuvaus näillä näkymin ennen vihkimistä. Tosin sulhanen tietää jo minkä tyylisen puvun hankin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On nähnyt jo kuvan ja näkee hääpäivänäkin ennen vihkimistä, koska meillä on kuvaus silloin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies oli mukana tänään kun sovitin pukua muutoksien tekemistä varten eli on nähnyt siis puvun. Halusin hältä kommentin siihen, että jätänkö laahuksen vai otetaanko se pois. Olin jo eka sovituskerralla lähettänyt puvusta kännykällä kuvan ja kysynyt mielipidettä (kun olin äidin kanssa ostoksilla).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies oli mukana, kun kävin ostamassa puvun, joten on jo nähnyt sen. Kukapa muu puvun olisi maksanu :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee näkemään. Luultavasti haluan häneltä kommentteja puvusta jo ennen ostopäätöstäkin - enkä kuitenkaan siis malttaisi olla hiljaa kun jokin sopiva osuu kohdalle. Olen jo nyt kysellyt mielipiteitä keräämistäni pukumalleista. Ja lisäksi kuvat tullaan ottamaan hääpäivänä jo ennen vihkimistä, sillä vihkimisen jälkeen meillä ei todennäköisesti ole enää päivänvaloa odotettavissa. :)

Näin myös kävi, eli lopulta sulhanen oli morsiuspukuliikkeen myyjän jälkeen heti seuraava, joka puvun päälläni näki - eli siis jopa ennen kaasoa. Ei haittaa, sillä tosiaan kuvaus tulee olemaan ennen vihkimistä :) Ja tiedänpähän nyt, että hän pitää valitsemastani puvusta! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta on vähän hassua miten morsiamet hätä pöksyssä huolehtivat, etteivät miehensä nää hääpukuja. :rolleyes: Anyways, meillä isäntä näkee puvun, tai on jo nähnytkin, kun hänen paypal-tilillään se tilatessakin maksettiin. Ja näkee todennäköisesti vielä useasti pitkin vuotta, sillä tuskin maltan olla mekkoa kokeilematta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieheni EI näe pukua etukäteen missään tapauksessa! Hän ei halua nähdä sitä etukäteen, enkä halua hänen näkevän sitä. Meillä on yhteinen ajatus siitä, että hän näkee sen vasta, kun olen kävelemässä alttarille. Se on meille hyvin tärkeää :gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En muista olenko jo vastannut tähän. Meillä tapahtuu jonkinlainen kompromissi asiasta. Sulhanen siis näkee puvun etukäteen, muttei minun päällä. Haluan että puku on myös miehen mielestä kaunis, haluan olla miehen silmissä täydellisen näköinen hääpäivänämme!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse yritin ensin pitää kiinni siitä että sulhanen näkee puvun vasta hääpäivänä mutta pukuja sovittaessa innostuin niin että oli heti kotona pakko näyttää kuva tulevasta puvusta. ;) Tai itse asiassa se meni niin että selattiin ensin yhdessä valmistajan koko mallisto läpi ja mies sai sanoa mielipiteensä kaikista puvuista ennen kun paljastin mikä tulee olemaan mun, onneks tykkäsi kovin. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos ja kun meillä on vihkiminen maistraatissa, eiköhän mennä ihan yhteiskyydillä paikanpäälle, eli todennäköisesti näkee jo ennen vihkimistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole pukua vielä hankkinut, mutta netissä selaillut paljon häämekkosivustoja ja esitellyt miehelle omia suosikkeja. Ja haluan hänet myös mukaan, kun lähden mekkoa ostamaan - mulle on tärkeää, että puku miellyttää myös häntä..ja näkisipä mies sen mekon jokatapauksessa ennen vihkimistä, kun kuvaus on kuitenkin ennen papin aamenta ja kirkkoonkin olisi tarkoitus yhdessä astella! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen näyttänyt miehelle netistä mun tulevan hääpuvun kuvan, mutta mun päällä se ei tule sitä näkemään ennen kun hääpäivänä. Halusin myös, että miehen mielestä puku on nätti. Eihän siltä ikinä mitään kunnon mielipidettä saa pukeutumiseen liittyen, mutta tuon nähtyään se ainakin myhäili hyväksyvästi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään